abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_83009622
Beste Fokkers,

Mijn hond heeft deze avond waarschijnlijk een herseninfarct gehad.
Deze ochtend en middag was hij gewoon heel levendig en normaal, heeft nog lekker gespeeld met onze ''oppas hond'' zijn broertje.

Deze avond heeft hij plots verlamming's verschijnselen gekregen, zijn achterpoten gleden steeds uit, en hinkte hartstikke mank door het huis. Hij dronk en at wel gewoon als normaal, maar met moeite omdat zijn poten steeds weg gelden.

Nu licht hij laveloos op de bank, reageert niet op de deurbel, niet op de aanwezigheid van zijn ''baas'' die hij normaal elke meter door het huis volgt, hij keek niet eens op toen mijn vriendin het huis binnen kwam.

Weet iemand of hij een hersenbloeding heeft gehad, en zo ja wat ik er aan kan doen. Volgens mijn vader is er geen remedie voor en heeft het tijd nodig, medicijnen helpen ook niet....(Hij is farmaceut en heeft er wel verstand van) bij mensen

Ja, ik weet het, het is een beetje laat maar ik heb er nu pas aan gedacht om een topic te openen.

Dank
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:19:36 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_83009702
Ik zou morgenochtend meteen de dierenarts bellen.

Of heb je dat al gedaan?
pi_83009746
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:19 schreef remlof het volgende:
Ik zou morgenochtend meteen de dierenarts bellen.

Of heb je dat al gedaan?
is dat niet een beetje laat als het idd om een herseninfarct gaat
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_83009855
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:21 schreef Joachim het volgende:

[..]

is dat niet een beetje laat als het idd om een herseninfarct gaat
Hij kan vaststellen dat het een herseninfarct is, maar meer ook niet....
Wat schiet je er mee op?
Van de week ben ik met hem naar de dierenarts geweest voor z'n Injecties, toen zei ze nog dat hij er zo Vitaal uitzag....
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
pi_83009912
Meteen naar de dierenarts gaan (weekenddienst dus in dit geval), medicijnen zoals corticosteroïdeninjecties kunnen wel degelijk helpen. Echter wel zo snel mogelijk doen dan is de kans op een goede afloop zo groot mogelijk en ja, ik heb het in de praktijk meegemaakt met een kat dus ik weet waarover ik praat
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83010073
Corticosteroïden of prednison krijgen die dieren van de DA, maar die helpen eigenlijks alleen om afvalstoffen uit te scheiden......
Bij mensen is er ook niks mogelijk om te doen, alleen afwachten tot er verbetering of verslechtering in het ziektebeeld komt. Bloedstollers zou je kunnen gebruiken maar op deze leeftijd is dat ook niet aan te raden(13.5)
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:36:49 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83010095
Jeetje, bij zoiets zou ik toch wel op zijn minst gelijk de dierenarts bellen, iig kijken wat hij zegt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83010203
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:36 schreef Harajuku. het volgende:
Jeetje, bij zoiets zou ik toch wel op zijn minst gelijk de dierenarts bellen, iig kijken wat hij zegt.
Ja, dat zou een normaal mens doen ja....
Maar de hond van mijn oom en tante, heeft toevallig van de week ook een hersenbloeding gehad, en ze zijn er natuurlijk gelijk mee naar de dierenarts gegaan....., die zei dat er niks aan te doen is behalve te wachten.

Die hond was nog jonger en van hetzelfde ras als de onze havanezer en de dierenarts had gezegt dat het te riskant is om hem te behandelen
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
pi_83010268
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:35 schreef Supperboeren het volgende:
Corticosteroïden of prednison krijgen die dieren van de DA, maar die helpen eigenlijks alleen om afvalstoffen uit te scheiden......
Bij mensen is er ook niks mogelijk om te doen, alleen afwachten tot er verbetering of verslechtering in het ziektebeeld komt. Bloedstollers zou je kunnen gebruiken maar op deze leeftijd is dat ook niet aan te raden(13.5)
Ik vraag me eigenlijk af waarom je dit topic hebt geopend, je weet het blijkbaar allemaal al en de dierenarts kan het beest volgens jou niet helpen alhoewel die er jaren voor gestudeerd heeft maar OK . Mijn kat heeft het destijds overleefd juist doordat ik binnen de kortste keren bij de dierenarts zat en daar de behandeling werd gestart. Ik heb zo'n idee dat er hier een ander bezwaar speelt om niet naar de dierenarts te gaan en dat is heel jammer.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:46:27 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83010280
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:42 schreef Supperboeren het volgende:

[..]

Ja, dat zou een normaal mens doen ja....
Maar de hond van mijn oom en tante, heeft toevallig van de week ook een hersenbloeding gehad, en ze zijn er natuurlijk gelijk mee naar de dierenarts gegaan....., die zei dat er niks aan te doen is behalve te wachten.

Die hond was nog jonger en van hetzelfde ras als de onze havanezer en de dierenarts had gezegt dat het te riskant is om hem te behandelen
Maar dat het bij de ene hond niet kan betekent niet dat het bij de ander ook niet kan ..
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83010306
Mensjes, ik ga slapen, ben moe....

Tot morgen, Pluk de Dag!
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
pi_83010335
En TS is weg, zijn hond moet het zelf maar zien te redden vannacht.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83010370
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af waarom je dit topic hebt geopend, je weet het blijkbaar allemaal al en de dierenarts kan het beest volgens jou niet helpen alhoewel die er jaren voor gestudeerd heeft maar OK . Mijn kat heeft het destijds overleefd juist doordat ik binnen de kortste keren bij de dierenarts zat en daar de behandeling werd gestart. Ik heb zo'n idee dat er hier een ander bezwaar speelt om niet naar de dierenarts te gaan en dat is heel jammer.
Dit een beetje inderdaad.

Hoe dan ook, vervelend voor je. Het is altijd naar om dit soort dingen mee te maken en te moeten zien dat het niet goed met je huisdier gaat.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:51:56 #14
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83010397
Wij hebben een Bouvier gehad die een herseninfarct kreeg (12 jaar). Hij heeft toen nog maar kort geleefd, hij was er zo door aangedaan dat hij vaak bijna omviel en meestal niet meer wist wie, wat of waar hij was.

Ik denk dat een DA je idd weinig kan helpen, alleen om te beslissen of het leven van je hond nog een voor hem dierwaardig bestaan is. Na het infarct van onze hond is hij kort daarna ingeslapen (bij de DA) omdat dit een zeer overheersende hond was en hij niet kon leven met het feit dat hij ineens niets meer kon en dus "slachtoffer" werd. Dat was voor hem zo stressvol, dat we besloten hem in te laten slapen, op een moment dat hij nog niet helemaal seniel en afhankelijk was.

Wat wil je zelf? Een verbetering zal er nauwelijks in zitten. Als hij nauwelijks nog kan lopen, moet je je eens in hem verplaatsen en proberen te voelen hoe hij zich voelt.

Uiteindelijk is het jullie eigen beslissing..... De 1 laat zijn hond chemo kuren ondergaan en een ander stuit dat tegen de borst. Wat wil jij voor je hond?

Ik ben na het 30 jaar hebben van dieren daar vrij direkt in geworden; als het dier niet meer zo'n leven kan leiden zoals de natuur dat bedoeld heeft, dan houdt het op. Persoonlijk vind ik dat een dier een dierwaardig bestaan (passend bij zijn soort) moet kunnen hebben. Als dat niet meer kan en het dier met allerlei kunstgrepen in leven of op de been moet worden gehouden dan wil ik dat niet. Maar dat is heel persoonlijk en voor ieder verschillend......
pi_83010398
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:47 schreef Supperboeren het volgende:
Mensjes, ik ga slapen, ben moe....

Tot morgen, Pluk de Dag!
Jullie laten de hond toch niet alleen beneden nu hè?
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 01:52:51 #16
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83010408
Arm beestje
Tics van je petten.
pi_83010475
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:51 schreef childintime het volgende:
Wij hebben een Bouvier gehad die een herseninfarct kreeg (12 jaar). Hij heeft toen nog maar kort geleefd, hij was er zo door aangedaan dat hij vaak bijna omviel en meestal niet meer wist wie, wat of waar hij was.

Ik denk dat een DA je idd weinig kan helpen, alleen om te beslissen of het leven van je hond nog een voor hem dierwaardig bestaan is. Na het infarct van onze hond is hij kort daarna ingeslapen (bij de DA) omdat dit een zeer overheersende hond was en hij niet kon leven met het feit dat hij ineens niets meer kon en dus "slachtoffer" werd. Dat was voor hem zo stressvol, dat we besloten hem in te laten slapen, op een moment dat hij nog niet helemaal seniel en afhankelijk was.

Wat wil je zelf? Een verbetering zal er nauwelijks in zitten. Als hij nauwelijks nog kan lopen, moet je je eens in hem verplaatsen en proberen te voelen hoe hij zich voelt.

Uiteindelijk is het jullie eigen beslissing..... De 1 laat zijn hond chemo kuren ondergaan en een ander stuit dat tegen de borst. Wat wil jij voor je hond?

Ik ben na het 30 jaar hebben van dieren daar vrij direkt in geworden; als het dier niet meer zo'n leven kan leiden zoals de natuur dat bedoeld heeft, dan houdt het op. Persoonlijk vind ik dat een dier een dierwaardig bestaan (passend bij zijn soort) moet kunnen hebben. Als dat niet meer kan en het dier met allerlei kunstgrepen in leven of op de been moet worden gehouden dan wil ik dat niet. Maar dat is heel persoonlijk en voor ieder verschillend......
Beestje heeft pas vanavond het gekregen dus wellicht is er nog een goede kans op herstel, alleen jammer dat TS voor zichzelf heeft besloten dat de dierenarts nutteloos is in deze terwijl die toch echt wel kan helpen om de eerste klap die de hond heeft gekregen beter op te vangen zodat de kans op herstel groter zal worden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83010486
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:51 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jullie laten de hond toch niet alleen beneden nu hè?
Nee hoor, die ligt tussen ons in
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
pi_83010530
Bij hoge uitzondering
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 02:00:58 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83010540
Gezellig wakker worden met een dode hond
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 02:06:23 #21
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83010641
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Beestje heeft pas vanavond het gekregen dus wellicht is er nog een goede kans op herstel, alleen jammer dat TS voor zichzelf heeft besloten dat de dierenarts nutteloos is in deze terwijl die toch echt wel kan helpen om de eerste klap die de hond heeft gekregen beter op te vangen zodat de kans op herstel groter zal worden.
Niet eens voor het herstel, maar alleen al voor een diagnose zou ik even naar een DA gegaan zijn. Ook al besluit je dat je hem niet wilt laten behandelen, dan is een goede diagnose (en prognose) van te voren toch wel heel fijn TS weet dus niet eens wat er precies aan de hand is. Misschien heeft hond wel een hersentumor, of Diabetes? En misschien dan ook niet meer behandelbaar, maar dan weet je iig of je je dier laat helpen of inslapen om verder leeed te voorkomen. Want dat hoort dus wel bij mijn mening. Als ik besluit om mijn dier niet te laten behandelen, neem ik ook de beslissing om hem te laten inslapen en bij hem te blijven tot het eind.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 08:03:38 #22
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_83012048
Hoe is het nu met je hond?
pi_83013306
Ten eerste: wat jammer dat die hond zulke baasjes heeft getroffen.

Ten tweede: er zijn nog heel veel andere oorzaken die verlammingsverschijnselen kunnen geven. Laat de dierenarts hier aub een diagnose stellen en bepaal dan pas de verdere aanpak.
pi_83021489
kan misschien ook wel een epilepsie aanval geweest zijn?
hoe is het nu met de hond, neem aan dat je vandaag bij de dierenarts geweest bent, wat kwam daar uit?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_83022682
Hoe is het nu met je hondje? Heb zelf ook een Havanezer, wist niet dat er nog meer waren op Fok. Is je hond de nacht goed doorgekomen verder?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')