abonnement Unibet Coolblue
pi_84067687
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:25 schreef Thormodo het volgende:
Overigens nog wat anders. Ik merkte gisteren dat ik toch, naast de verwachte spierpijn (rug/schouders) ook wat geďrriteerde/pijnlijke knieën had na mijn eerste ritje. (En vandaag ook nog.) Is dat ook een vorm van spierpijn? De reden waarom ik ben gaan fietsen (en gestopt was met handballen), was door pijnlijke/overbelaste knieën (heb ik nu steunzolen voor, dus heb er eigenlijk niet zo veel last meer van).
Overigens heb ik er nog gewone pedalen opzitten, met mijn gewone schoenen. Ik las dat klikpedalen ook (sneller) knieblessures kunnen veroorzaken (als ze niet goed afgesteld zijn)? Dus daar ben ik nu eigenlijk nog een beetje huiverig voor, hoewel ik eigenlijk zo snel mogelijk wel wilde gaan kopen.
Misschien trap je te zwaar en moet je een lichter verzet kiezen. Ik weet niet in welke verzettenrange je normaal gesproken rijdt? Veel buitenblad? Als ik naar mezelf kijk toen ik begon, reed ik vrijwel altijd op het buitenblad --> te zwaar --> pijn in mijn knieën. Heb toen echt moeten leren om op cadans op het binnenblad te rijden. Buitenblad gebruik ik nu alleen als het echt hard gaat

Afstelling van je plaatjes is wel belangrijk ja. Kan soms millimetertjes schelen, is echt finetuning. Let wel op welke kliksysteem je kiest? Mountainbikepedalen (SPD) hebben weinig zijwaartse speling en een klein contactoppervlak, wat knieklachten op kan leveren. Systemen als SPD-SL (!), Look of Speedplay zijn echt racepedalen en hebben wel meer speling.

En waar zit te pijn? Als het aan de voorkant zit zou je zadel te laag kunnen staan. Zit het aan de achterkant dan zit je misschien te hoog, omdat je je knie overstrekt.

Sowieso is het afstellen van de prettigste zithouding een beetje trial-and-error, gewoon proberen. Tijdens de eerste ritten nam ik een multitooltje met inbusjes mee en ging onderweg gewoon een beetje proberen: zadeltje ietsje hoger, dan weer ietsje naar voren, stuurtje iets gedraaid, etc. etc. Tot ik een lekkere zit gevonden had. Heeft wel een aantal ritjes 'gekost.'
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:03:53 #202
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84067770
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je ergens op moet besparen dan liever het frame dan de wielen. Maar ik bedoelde het meer in de trant van dat ik het niet in verhouding vind staan om een fiets van bijvoorbeeld 1500 euro af te monteren met een wielset van 80. Voor zo'n bedrag wil ik een fiets met een beetje een degelijke wielset namelijk.
OK.
Zo'n fiets als deze is dus eigenlijk erg mooi? --> http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010
Alleen wil ik zoiets liever bij de FM bestellen en niet via internet. Maar goed, genoeg gezeurd en gevraagd nu, ik ga gewoon binnenkort langs.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:05:01 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84067827
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:03 schreef Marurk het volgende:

[..]

OK.
Zo'n fiets als deze is dus eigenlijk erg mooi? --> http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010
Alleen wil ik zoiets liever bij de FM bestellen en niet via internet. Maar goed, genoeg gezeurd en gevraagd nu, ik ga gewoon binnenkort langs.
volgens mij heeft degene die boven je gepost heeft zo'n fiets...
.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:08:37 #204
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84068015
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

volgens mij heeft degene die boven je gepost heeft zo'n fiets...
Lol!

Kan iemand mij misschien ook nog iets vertellen over het cranksteltype? Waar ik op moet letten?
Want deze vind ik ook wel mooi, en ligt wat meer in mijn budget. --> http://www.izibike.nl/product/3173/Cube-Axial_WLS_Comp_2010 Edit: is voor dames, laat maar.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:10:21 #205
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84068105
Bedoel je de verschillen tussen Dubbel, compact en triple?
.
pi_84068136
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:03 schreef Marurk het volgende:

[..]

OK.
Zo'n fiets als deze is dus eigenlijk erg mooi? --> http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010
Alleen wil ik zoiets liever bij de FM bestellen en niet via internet. Maar goed, genoeg gezeurd en gevraagd nu, ik ga gewoon binnenkort langs.
Dat is toevallig. Heb hem zelf sinds anderhalve maand en is echt een prima fiets voor dat geld, zeker voor een beginner.

Let wel op dat deze alleen in compact- en dubbeluitvoering verkocht wordt in Nederland. Als je veel op het vlakke rijdt is een compact niet echt handig, maar dit kan je opvangen door een 39t-binnenblad met 110mm-steek (alleen BBB heeft die: http://www.bbbparts.com/chainrings_compactgear-bcr31.php) erop te laten zetten ipv de standaard 34.

Maar wil je de (Limburgse) heuvels en bergen in, dan moet je dat 34t-binnenblad wel steken. Is geen groot probleem (voorblad is makkelijk te wisselen), maar superhandig is het niet als je vaak in én de heuvels én op het vlakke wilt rijden. Dan moet je steeds wisselen. Dus dan zet je dat 39blad er gewoon op en neem je dat 34-blaadje erbij voor in de bergen. Als je echt bergen als de Ventoux op wil, dan zal je daarvoor ook nog een 'bergcassette' achter moeten steken denk ik, maar dat ligt eraan hoe sterk je benen zijn.

Wat dat betreft is een triple wat handiger, want dan heb je genoeg lichte verzetten bij de hand en hoef je weinig te 'sleutelen'.

Als je uitsluitend op het vlakke gaat rijden dan is een dubbel voldoende. Maar wil je toevallig een keer de heuvels in, dan ga je (te) zwaar trappen, want kleinere voorbladen dan 38t passen niet. Dus je zit redelijk vast aan dat binnenblad.

[ Bericht 5% gewijzigd door marcodej op 14-07-2010 22:27:48 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:25:55 #207
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84068934
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:10 schreef Yankee het volgende:
Bedoel je de verschillen tussen Dubbel, compact en triple?
Ja.
pi_84068986
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ja.
Zie hierboven. Ik hoop dat het duidelijk is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:27:25 #209
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84069007
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat is toevallig. Heb hem zelf sinds anderhalve maand en is echt een prima fiets voor dat geld, zeker voor een beginner. Let wel op dat deze alleen in compact- of dubbeluitvoering verkocht wordt in Nederland. Als je veel op het vlakke rijdt is een compact niet echt handig, maar dit kan je opvangen door een 39t-binnenblad met 110mm-steek (alleen BBB heeft die: http://www.bbbparts.com/chainrings_compactgear-bcr31.php) erop te laten zetten ipv de standaard 34.

Maar wil je de (Limburgse) heuvels en bergen in, dan moet je dat 34t-binnenblad wel steken. Is geen groot probleem (voorblad is makkelijk te wisselen), maar superhandig is het niet als je vaak in én de heuvels én op het vlakke wilt rijden. Dan moet je steeds wisselen. Dus dan zet je dat 39blad er gewoon op en neem je dat 34-blaadje erbij voor in de bergen. Als je echt bergen als de Ventoux op wil, dan zal je daarvoor ook nog een 'bergcassette' achter moeten steken denk ik, maar dat ligt eraan hoe sterk je benen zijn.

Wat dat betreft is een triple wat handiger, want dan heb je genoeg lichte verzetten bij de hand en hoef je weinig te 'sleutelen'.

Als je uitsluitend op het vlakke gaat rijden dan is een dubbel voldoende. Maar wil je toevallig een keer de heuvels in, dan ga je (te) zwaar trappen, want kleinere voorbladen dan 38t passen niet. Dus je zit redelijk vast aan dat binnenblad.
Ik woon in Limburg. En ik snap maar de helft van je verhaal, maar ik ga me er verder in verdiepen nu. Thanks!
pi_84069366
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik woon in Limburg. En ik snap maar de helft van je verhaal, maar ik ga me er verder in verdiepen nu. Thanks!
Ok, dus als je veel in de Limburgse heuvels fietst, dan zou een compact prima zijn met het standaard 34t-binnenblaadje. Dan hoef je dus geen 39t-binnenblad erop te laten zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door marcodej op 14-07-2010 22:44:13 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:02:36 #211
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84073392
Dus over het algemeen:
- dubbel: voor vlak rijden
- compact: voor heuvels
- triple: voor vlak en heuvels

Klopt dit?
pi_84074088
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:02 schreef Marurk het volgende:
Dus over het algemeen:
- dubbel: voor vlak rijden
- compact: voor heuvels
- triple: voor vlak en heuvels

Klopt dit?
In grote lijnen wel ja. Met een dubbel kom je bijv. ook de meeste heuvels in Nederland wel op hoor. Maar wordt het wat zwaarder, zoals in de Limburgse heuvels of de Ardennen, dan is een compact of triple prettiger.

En op een compact kan je ook wel op het vlakke rijden hoor, maar ideaal is dit niet. Rij je met wind tegen of gaat het wat langzamer, dan zul je al snel op het kleine binnenblaadje moeten trappen, wat een schuine kettinglijn oplevert --> meer slijtage. En je zal wat meer schakelen tussen het buitenblad en het binnenblad, wat niet ideaal is om dat te vaak te doen. Of je moet dus een 39-blad monteren waardoor je met een rechtere ketting zal rijden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84074394
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:45 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ja, even cassette van de oude wielset halen en op de nieuwe zetten en klaar ben je.

Goede sets zijn naar mijn mening te koop vanaf ongeveer 300 euro. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld Fulrcum 3 of Campagnolo Zonda's. Als je dit teveel geld vindt, wat ik me prima kan voorstellen, ook een wielset als fulcrum 5 (voor minder dan 200 wel te vinden) is al een stuk beter dan WHR 500. Maar zelf zou ik in zo'n geval even verder sparen want anders koop je weer een net niet set.
Eens.

Je zou ook voor 'n setje handgespaakt kunnen kijken. Minder sexy qua looks, maar vaak wel kwaliteit.
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:46:39 #214
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84077525
De Fulcrums racing 5 zijn goede wielen voor normale tochtjes en voor een beetje snelrijden. Ga je echter wedstrijden rijden of snel door bochten dan merk je vlot dat de wielen niet in lijn lopen met je fiets. Als de fiets door de bocht gaat voel je de wielen recht door gaan (niet letterlijk maar je merkt dat er kracht verloren gaat). Je moet dan bij wijze van spreken de wielen even weer recht krijgen om dan weer de bocht uit naar voren te schieten. Bij bochtenwerk dus en bij sprintjes merk ik dat het wiel meegeeft. Komt tegen mijn remblokjes aan, als ik staand ga klimmen op macht gebeurt dit ook. Is allemaal niet erg, het is niet gevaarlijk, er gaat alleen kracht verloren.

Mijn volgende fiets, nu in bestelling, krijgt Shimano DuraAce wielen (WH7850CL24), deze zijn stijver en vervormen daardoor minder. Ik kom sneller een bocht uit en als ik sprint gaat het wiel vooruit in plaats van vooruit en heen en weer; hogere snelheid bij zelfde krachtinspanning. En als je boven de 55 rijdt dan is dit erg prettig, vooral tijdens sprints om de punten.

trouwens er zijn zat wielen die duurder zijn dan frames. Maar je kunt makkelijker een wielset upgraden dan een frame.

Het verschil tussen ultegra en S105 is de snelheid van het schakelen. Ultegra schakelt sneller, dit merk je als je volle bak rijdt. niet dat S105 slecht is maar de kwaliteit van Ultegra is gewoon beter, het kan meer aan. Je kunt tijdens een sprint blijven schakelen zonder tijdverlies (mits goed afgesteld). Uiteraard is het ook een 100-tal gram lichter. Dient er bij te zeggen dat de techniek in ultegra het volgende jaar in S105 verwerkt wordt. Elk jaar worden de groeper beter. Wat 3 jaar geleden Dura Ace was is nu Ultegra.
Superhero to the rescue!
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:56:29 #215
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84079799
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:46 schreef Superher0 het volgende:
[..]

trouwens er zijn zat wielen die duurder zijn dan frames. Maar je kunt makkelijker een wielset upgraden dan een frame.

[..]
Dus volgens jou is het beter te gaan voor een beter frame (ten koste van de wielset), en dan deze wielset later vervangen? Dus beter gaan voor een Koga Miyata met Shimano WHR 500 wielset (en deze later een keer vervangen), dan voor een minder frame van een ander merk met een goede wielset? Of ligt het niet zo simpel?
* sorry voor mijn vele vragen
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:12:41 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84080218
Ik heb eerst een goede fiets gekocht, met K*Twielen.. maar wel voor een mooie prijs.. toen later de wielen vervangen, heb er een setje Zonda's in sinds een week. En dat rijdt toch wel echt STUKKEN beter dan goedkope slappe zware wielen.

  donderdag 15 juli 2010 @ 10:15:50 #217
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84080314
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:56 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het beter te gaan voor een beter frame (ten koste van de wielset), en dan deze wielset later vervangen? Dus beter gaan voor een Koga Miyata met Shimano WHR 500 wielset (en deze later een keer vervangen), dan voor een minder frame van een ander merk met een goede wielset? Of ligt het niet zo simpel?
* sorry voor mijn vele vragen
Ik zie dat je budget maar 1000 euro is. Voor 1000 euro koop je een leuke instapmodel. Yankee en ik zijn andere fietsers dan jij, wij eisen erg veel van ons materiaal en hebben ook al flink wat kilometers in de benen om te kunnen merken wat verschil maakt. Als ik gewoon toer dan maakt het mij niet uit welke fiets ik rijd, ga ik echter koersen of de bergen in dan wil ik goed spul. Mijn eerste fiets was 1500 euro, 2de al 2500 en de 3de al 3100 (met flink wat korting). Elke keer koop je wat beters en investeer je wat meer geld. 1ste was aluminium met S105, 2de carbon met Ultegra triple en de laatste is carbon, ultegra dubbel met Shimano Dura Ace wielen.

Ik zou als ik jou was gewoon een simpele fiets kopen, leren fietsen, kijken hoe het gaat, ervaring opdoen en dan als het je bevalt dan pas een duuurdere fiets gaan kopen. Als je veel fietst is het toch handig om 2 fietsen te hebben. Eentje voor als het slecht weer is of als de andere kapot of bij de fietsenmaker staat.

Die Koga is een leuk instapmodel. Leer daarop fietsen, koop dan eens nieuwe wielen (mocht je dan weer een nieuwe fiets kopen dan kun je deze gewoon meenemen naar je nieuwe.)

Je maakt het jezelf nu alleen maar moeilijk, door al die fietsen zie je de fietsenstalling niet meer (vrije interpratie van bomen en bos ;-) ). Ook, ga proefrijden, probeer te vergelijken en met je fietsenmaker tot een deal te komen. Vaak voor een schappelijke meerprijs krijg je betere wielen of betere onderdelen (denk aan stuur, zadel) .
Superhero to the rescue!
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:17:02 #218
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84080351
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:12 schreef Oksel het volgende:
Ik heb eerst een goede fiets gekocht, met K*Twielen.. maar wel voor een mooie prijs.. toen later de wielen vervangen, heb er een setje Zonda's in sinds een week. En dat rijdt toch wel echt STUKKEN beter dan goedkope slappe zware wielen.

[ afbeelding ]
oksel wat je vergeet te melden is dat jij al een tijdje fietst. Tenminste, je fietste al voordat je dat groene (sorry, celeste) race monster kocht. Je weet dus waar je op moet letten en kan het verschil beter merken.
Superhero to the rescue!
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:33:56 #219
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84080920
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:15 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik zie dat je budget maar 1000 euro is. Voor 1000 euro koop je een leuke instapmodel. Yankee en ik zijn andere fietsers dan jij, wij eisen erg veel van ons materiaal en hebben ook al flink wat kilometers in de benen om te kunnen merken wat verschil maakt. Als ik gewoon toer dan maakt het mij niet uit welke fiets ik rijd, ga ik echter koersen of de bergen in dan wil ik goed spul. Mijn eerste fiets was 1500 euro, 2de al 2500 en de 3de al 3100 (met flink wat korting). Elke keer koop je wat beters en investeer je wat meer geld. 1ste was aluminium met S105, 2de carbon met Ultegra triple en de laatste is carbon, ultegra dubbel met Shimano Dura Ace wielen.

Ik zou als ik jou was gewoon een simpele fiets kopen, leren fietsen, kijken hoe het gaat, ervaring opdoen en dan als het je bevalt dan pas een duuurdere fiets gaan kopen. Als je veel fietst is het toch handig om 2 fietsen te hebben. Eentje voor als het slecht weer is of als de andere kapot of bij de fietsenmaker staat.

Die Koga is een leuk instapmodel. Leer daarop fietsen, koop dan eens nieuwe wielen (mocht je dan weer een nieuwe fiets kopen dan kun je deze gewoon meenemen naar je nieuwe.)

Je maakt het jezelf nu alleen maar moeilijk, door al die fietsen zie je de fietsenstalling niet meer (vrije interpratie van bomen en bos ;-) ). Ook, ga proefrijden, probeer te vergelijken en met je fietsenmaker tot een deal te komen. Vaak voor een schappelijke meerprijs krijg je betere wielen of betere onderdelen (denk aan stuur, zadel) .
Bedankt voor je uitleg. Mijn budget is om en nabij de 1200 euro, moet wel een leuke fiets voor zijn te vinden. Voor die prijs heb je al een Cube met Ultegra afmontage en een goede wielset, of een Koga Miyata met K*Twielen en 105 (of met een beetje geluk Ultegra) afmontage. Denk dat ik sowieso Ultegra afmontage wil, de rest maakt me niet zo veel uit voor mijn eerste fiets. Ik ga deze of volgende week langs en laat me dan goed adviseren. Moet ook schoenen en een pakje natuurlijk, maar ik neem aan dat ik wel wat korting moet kunnen krijgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie info!
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:41:25 #220
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84081158
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:17 schreef Superher0 het volgende:

[..]

oksel wat je vergeet te melden is dat jij al een tijdje fietst. Tenminste, je fietste al voordat je dat groene (sorry, celeste) race monster kocht. Je weet dus waar je op moet letten en kan het verschil beter merken.
En het is mijn tweede fiets.

Mijn eerste fiets was een alu fiets met een Sora groep en de beruchte ( ) Shimano WHR500 wielen. Die kocht ik (nieuw) in de aanbieding bij 12gotrading.nl (kutwinkel, koop daar nooit!) voor 300 euro ofzo. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Die fiets heb ik in mijn eerste jaar 5000km mee gefietst, Nederland, Frankrijk, Belgie, Australie.. Paar keer mee op mijn bek gegaan (dat gebeurt als je net begint met fietsen!), lekker mee lopen kloten, en spelen.

Om precies te zijn trouwens; het was een Rock Machine Raceride 500 (Wat een naam, hehe).
http://www.rockmachine.us/en/raceride-500

Wat ik hiermee wil zeggen; ben je echt beginner, koop je gewoon een goedkope fiets. Het liefst via Marktplaats, dan krijg je voor 300 al een betere fiets dan wanneer je voor dat geld een nieuwe koopt.
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:45:55 #221
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84081311
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:33 schreef Marurk het volgende:

[..]

..1200..

Koop dan gewoon lekker zoiets:

http://link.marktplaats.nl/361182128

http://link.marktplaats.nl/360078122

Of dees:
http://link.marktplaats.nl/360916506

Carbon frame, en Zonda wielen.. en goedkoper dan wat jij wilt.

Hou je ook nog flink wat geld over voor onderdelen / kleding.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:10:27 #222
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84082054
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:

[..]

Koop dan gewoon lekker zoiets:

http://link.marktplaats.nl/361182128

http://link.marktplaats.nl/360078122

Of dees:
http://link.marktplaats.nl/360916506

Carbon frame, en Zonda wielen.. en goedkoper dan wat jij wilt.

Hou je ook nog flink wat geld over voor onderdelen / kleding.
Ben bang dat ze me allemaal niet passen. Ben 1.83 m lang (dus framemaat 58 ongeveer als ik me niet vergis, heb binnenbeenlengte opgemeten). En in de buurt is het ook al niet.
pi_84084060
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:46 schreef Superher0 het volgende:
Het verschil tussen ultegra en S105 is de snelheid van het schakelen. Ultegra schakelt sneller, dit merk je als je volle bak rijdt. niet dat S105 slecht is maar de kwaliteit van Ultegra is gewoon beter, het kan meer aan. Je kunt tijdens een sprint blijven schakelen zonder tijdverlies (mits goed afgesteld). Uiteraard is het ook een 100-tal gram lichter. Dient er bij te zeggen dat de techniek in ultegra het volgende jaar in S105 verwerkt wordt. Elk jaar worden de groeper beter. Wat 3 jaar geleden Dura Ace was is nu Ultegra.
De groepen worden maar eens in de zoveel (4 / 5) jaar echt geüpdatet. Een dergelijke wetmatigheid is er dus eigenlijk niet, en ook als Shimano bijv. een nieuwe productietechniek bedenkt of een ander slimmigheidje om e.e.a. goedkoper beter te maken dan gaat ze echt niet de techniek van 5 jaar oud in een nieuw model stoppen. Een duidelijk visueel aspect dat in opeenvolgende jaren van boven af geďntroduceerd is, zijn de weggewerkte kabels - eerst in DA 7900, daarna Ultegra 6700 en m.i.v. dit jaar ook in 105 5700. Dit zegt alleen weinig over de kwaliteit van 105 of Ultegra t.o.v. de oude series. Veel kenners vinden DA 7800, dus een groep die in 2004 op de markt is gekomen, nog steeds de best/soepelst schakelende groep. En bijvoorbeeld de ketting van Ultegra 6700 is een duidelijke miskleun, veel gevallen van breken (met name tijdens/na gebruik in de winter), waarmee de oude series dus beter zijn.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:02:01 #224
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84084170
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:10 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ben bang dat ze me allemaal niet passen. Ben 1.83 m lang (dus framemaat 58 ongeveer als ik me niet vergis, heb binnenbeenlengte opgemeten). En in de buurt is het ook al niet.
Onzin. Ik fiets op een 53 en ben 1m81. Die framematen zeggen echt niet veel meer nu bijna alle frames "slooping" zijn.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:03:20 #225
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84084215
De eerste en tweede pas je sowieso op, de derde moet je even kijken. Qua links van MP dus.

Je kan zoveel spelen met zadels / stuurpennen, etc.. jij moet echt geen 58 hebben. Dat zijn oude maten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')