abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_82961343
Game on

De laatste posting:

Aparte ervaring

Hoe is het weer nu zo'n beetje aan de kaap?

Overdag blousjes weer en 's nachts een zomerjasje?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83030250
Dinsdag naar Kaapstad
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_83031195
Voor de wedstrijd?

Waar gaat pitten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83031670
Was goed te doen op het Cape Town FIFA Fan Fest vandaag in een shirtje.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_83031808
Hoe ver is Die Baai ongeveer van Johannesburg?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83032200
Hoe lang is het overigens leuk om in Kaapstad te wonen als je voldoende geld hebt om uit te geven en houdt van uit eten gaan, stappen, reizen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83032385
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor de wedstrijd?

Waar gaat pitten?
Ook voor de wedstrijden ja, ga naar Nederland-Kameroen. Maar voetbal was eigenlijk meer een excuus om er toch eens heen te gaan.

Ik slaap op de kamer van een meisje die ik ken (zei was exchange-student), schijnt in een studentwijk te liggen .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_83032443
Lucky you.

Jammer dat Nederland de kwartfinale wsl in PE speelt als ze dat halen, halve finale wel weer in CT
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83032771
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang is het overigens leuk om in Kaapstad te wonen als je voldoende geld hebt om uit te geven en houdt van uit eten gaan, stappen, reizen?
Jaren!
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_83032800
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:15 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Jaren!
Waarom is het voor jou leuk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83034724
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:15 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Jaren!
Ik denk het ook
De mensen zijn aardig, de mentaliteit is zeer laidback, de omringende natuur is prachtig, evenals het centrum van de stad.

Ik droom er weleens van Heb een half jaar in Johannesburg gewoond en dat vond ik erg gaaf, maar Kaapstad is veel mooier en heeft veel lekkerder zomers
pi_83034778
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik denk het ook
De mensen zijn aardig, de mentaliteit is zeer laidback, de omringende natuur is prachtig, evenals het centrum van de stad.

Ik droom er weleens van Heb een half jaar in Johannesburg gewoond en dat vond ik erg gaaf, maar Kaapstad is veel mooier en heeft veel lekkerder zomers
Zomer van oktober tot mei?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83034924
't Zal zoiets zijn, ja. In de winter is het meestal nog vrij zonnig, maar ook erg winderig en af en toe regen.

In Johannesburg is het knetterheet met veel onweer in de zomer, en vrij fris (vooral 's nachts) met heel veel zon in de winter.
pi_83035038
Zou ook alleen in Kaapstad willen wonen.

Ook nog in NY en Sao Paulo en eventueel Bogota dus ik kan nog effe vooruit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83035135
Ik zou ook best in JHB willen wonen (heel fijne winters, dus... plus veel bedrijvigheid+werkgelegenheid en ik heb er vrienden en familie wonen), maar mijn partner wil niet
pi_83037688
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom is het voor jou leuk?
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik denk het ook
De mensen zijn aardig, de mentaliteit is zeer laidback, de omringende natuur is prachtig, evenals het centrum van de stad.

Ik droom er weleens van Heb een half jaar in Johannesburg gewoond en dat vond ik erg gaaf, maar Kaapstad is veel mooier en heeft veel lekkerder zomers
Dat dus wel zo'n beetje. Winter is hier gewoon erg wisselvallig. Ene moment regen, andere moment heerlijk weer. Afgelopen week lag er sneeuw op de Tafelberg naar 't schijnt. Groot nieuws. Veel Afrikanen hebben nog nooit sneeuw gezien namelijk. En wind, het kan hier ontzettend hard waaien.

Maar tijdens de zomer is het hier gewoon briljant. Altijd wat te doen, leuke feestjes. Gewoon genieten.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_83039999
Er schijnt trouwens een ski-resort te zijn in Lesotho Heb foto's gezien van mijn neef en zijn gezin.
pi_83040483
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 23:43 schreef ColdFeet het volgende:
Er schijnt trouwens een ski-resort te zijn in Lesotho Heb foto's gezien van mijn neef en zijn gezin.
Voor Skieen blijf ik maar naar de alpen gaan denk ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83040599
Ik vind het nog altijd de grap van de eeuw dat je in de buurt van Teheran ook kunt skien, dat wil ik echt eens een keer doen
pi_83247112
Net ingeschreven voor een vierdaagse safari in het Krügerpark
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83434605
Even een paar vraagjes

Nederland - Brazilie is in Port Elizabeth en het liefst zou ik op mijn eigen gaan dus gewoon morgen of overmorgen vliegen naar Kaapstad of Johannesburg en dan auto huren en naar PE gaan. Probleem lijkt me alleen om een hotel te vinden in PE.

Stel dat je op je eigen houtje ga is het dan heel moeilijk om een hotel te vinden in PE? Wordt het huren van een auto op de luchthaven/stad ook een probleem? Zijn er binnen 2 uur rijden van PE steden waar je makkelijk voor een nacht een hotel kan boeken?

Ik doe eigenlijk het liefst alles zelf maar dat zal wel een hele tour worden, wil ook niet met een arrangement gaan want wil langer blijven(tot de finale minimaal ).
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83435204
Er zijn behoorlijk wat guesthouses te vinden in de buitenwijken van de grote steden, ik verwacht dat je daar wel een slaapplaats kunt vinden (maar je betaalt natuurlijk 4x het normale tarief ). Ik denk dat dat wel te regelen valt. Wat betreft huurauto's: waarom contacteer je niet gewoon een paar verhuurbedrijven?

Als je buiten de stad wilt slapen, kun je kijken of ze in Tsitsikamma nog plaats hebben, dat is echt een ontzettend mooi park. Geen groot wild, wel erg fraaie wandelroutes.
pi_83435535
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:34 schreef ColdFeet het volgende:
Er zijn behoorlijk wat guesthouses te vinden in de buitenwijken van de grote steden, ik verwacht dat je daar wel een slaapplaats kunt vinden (maar je betaalt natuurlijk 4x het normale tarief ). Ik denk dat dat wel te regelen valt. Wat betreft huurauto's: waarom contacteer je niet gewoon een paar verhuurbedrijven?

Als je buiten de stad wilt slapen, kun je kijken of ze in Tsitsikamma nog plaats hebben, dat is echt een ontzettend mooi park. Geen groot wild, wel erg fraaie wandelroutes.
Wat is the going rate voor een guest house?

Als ik een beetje kijk naar de prijs ontwikkeling van de tickets en zo dan schat ik toch wel 2000-3000 extra Nederlanders en vast ook veel Zuid Afrikanen en Brazilianen die komen. Al zullen er ook wel wat Duitsers afreizen.

Zou PE en omgeving dat aan kunnen qua hotelplekken of loop je gewoon kans dat alles vol zit of uren moet zoeken?

Hoe ver is Tsitsikamma van PE?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83436023
Ja uhhhh... Dat verschilt natuurlijk nogal Je kunt vrij basic guesthouses normaalgesproken al vinden voor iets meer dan een tientje per nacht. Ga je voor wat luxer, dan kun je voor 50 euro al heel chique&verzorgd slapen. Maar die Zuid-Afrikanen zijn natuurlijk ook niet gek; een kennis van mij die een guesthouse heeft in Johannesburg, doet z'n prijzen maal vijf met het WK. Ik denk dat je nog wel wat moet kunnen viden in PE, je kunt toch gewoon eens wat zoeken op SA venues ofzo?

Tsitsikamma is op iets meer dan twee uur rijden vanaf PE. Maar dat kun je zelf ook wel even googelen.
pi_83436482
Ik ben vorige week naar Z-A geweest. 2 dagen Joburg en 1 dag Kaapstad. Het weer was in beide steden uitstekend. Overdag een graad of 20, 's nachts koelt het af naar 4 graden.

Kaapstad is een geweldige stad. Veel groen, leuk en toegangkelijk centrum. Johannesburg vond ik wat minder maar desondanks prima vermaakt.

Het is jammer dat het zo ver vliegen is, maar ik wil zeker nog eens terug naar Kaapstad.
pi_83436633
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:51 schreef ColdFeet het volgende:
Ja uhhhh... Dat verschilt natuurlijk nogal Je kunt vrij basic guesthouses normaalgesproken al vinden voor iets meer dan een tientje per nacht. Ga je voor wat luxer, dan kun je voor 50 euro al heel chique&verzorgd slapen. Maar die Zuid-Afrikanen zijn natuurlijk ook niet gek; een kennis van mij die een guesthouse heeft in Johannesburg, doet z'n prijzen maal vijf met het WK. Ik denk dat je nog wel wat moet kunnen viden in PE, je kunt toch gewoon eens wat zoeken op SA venues ofzo?

Tsitsikamma is op iets meer dan twee uur rijden vanaf PE. Maar dat kun je zelf ook wel even googelen.
Alles is te googlen maar ik heb meer aan personelijke ervaringen

Liggen er ook beetje leuke steden binnen 2 uur rijden van PE?

Zit je kennis vol met het WK?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:18:25 #27
67670 Skv
Cynist.
pi_83727290
quote:
Ons speck julle ouens soek dit, so hierso is dit straight van die man met die snor, Jack Parow:

Jy dink jy’s cooler as ekke, want jy rook Yves Saint Laurent sigarette
Jy dink jy’s cooler as ekke, want jy’t ‘n tattoo van ‘n slang op jou tette.
Jy dink jy’s cooler as ek, want jy’t ‘n plakkaat van Led Zeppelin bo jou bed
Jy dink jy’s cooler as ek, want jy’s elke jaar by die J&B Met.

Jy’s ou nuus, ek kom met rou beats
Jy lê en wag, ek gan soek iets
Jy’s ice tea, ek’s witblits
Jy’s lite bier, ek’s spirits
Jy’s die ou met die new fresh look
Ek’s die ou met die Pep Stores broek
Ek watch jou, jy koekeloer oukes
jy forward nog Vernon Koekemoer jokes
Ek’s fantasties, jy’s spasties
Ek vat an poppies, jy raak an klein kids
Jy’s Tim Voster, ek’s Chris Edwards
Jy’s innie bosse, ek rol innie vet shit
Jy’s boring soos liedjies ommie kampvuur
my styl slick sneak suutjies soos ‘n vampier
jou styl kak sag soos ‘n pink marshmallow
meisies skree vir net “one night in parow”

Jy dink jy’s cooler as ekke, want jy hang saam met models en ek hang saam met slette
Jy dink jy’s cooler as ekke, want ek’s ‘n rapper en jy sing in falsette
Jy dink jy’s cooler as ek, want ek ry op met die bus en jy vlieg op met ‘n jet
Jy dink jy’s cooler as ek, want jy ry in ‘n Peugeot twee nul ses

Jy rol met ‘n selfoon in jou pen
Ek rol nog met ‘n 3310
My styl gooi sexy korrek
Jy dra nog fokken Mr Price Red
As ek instap skrikkie hele fokken bar
Jy kry nog fokken geld by jou ma
Ek los die hele jol papnat
As jy instap begin die hele jollie pad vat
ek’s Amerika, jys Irak
ek bomb jou lat die kak slap spat
Ek’s ‘n Bic pen, jy’s ‘n Mont Blanc
Jy loop rond met fokken skuim op jou mond-rand
Ek’s original jy’s gecopy
Ek’s ‘n flash drive jy’s ‘n floppy
Jy maak of jy alles het ma jy’s fake
Jack Parow bra ek lewe soos n straatmeit

Jy dink jy’s cooler as ekke, want jy drink by Ku De Ta en ek drink by De Dekke
Jy dink jy’s cooler as ekke, want jy’s die gentleman, bra eksie prette
Jy dink jy’s cooler as ek, want ek hou vakansie in Hartenbos en jy hou vakansie in Quebec.
Jy dink jy’s cooler as ek, omdat jy die nuwe issue van One Small Seed het

Jack Parow bra ek’s n poes woes
Jy eet caviar en couscous
Ek drink Klipdrif, jy drink Peroni
Jy’t vriende in Swede, ek het vriende in Benoni
Ek koop al my klere by die local Pep Stores save more
Jy koop al jou fokken klere by a store
Jy dra net fokken Polo shirts
Shame, jy luister na die Dirty Skirts
My naam’s Parow, dik heavy uitgeskollie
Jy lyk soos Jeremy de Tollie
Jack Parow, die life van die party
Jy dra net fokken Issey Miyake
Jy’s too cool for school, eks mos kief
Ek’s grasshopper, jys Lacoste sportief
Jy lat die koek flop, ek lat die huis rys
Jou meisie het ‘n foto van my piel op haar Space Case
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83761460
Ik ga zeer wsl vandaag naar Kaapstad of Johannesburg. Het idee is eigenlijk om op Kaapstad te vliegen en dan zaterdagmiddag of zondagmorgen naar Johannesburg te gaan voor de wedstrijd. Ik denk dat als ik 2,3 dagen in Kaapstad ben geweest het wel genoeg is geweest maar dat weet ik natuurlijk vooraf niet. Vanuit Johannesburg lijkt het me leuk om Krugerpark te doen, is dat goed te doen?

Ik ga een enkeltje kopen dus ik kan in principe vliegen wanneer ik wil. Wat is er naast Krugerpark, Johannesburg en Kaapstad dingen die je niet mag missen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:47:17 #29
67670 Skv
Cynist.
pi_83762922
Krügerpark is een kilometer of 600 / 650 vanaf Johannesburg.
Ik zou een lodge regelen buiten het park en daar een paar nachten blijven en van daaruit het park bezoeken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83763122
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:47 schreef Skv het volgende:
Krügerpark is een kilometer of 600 / 650 vanaf Johannesburg.
Ik zou een lodge regelen buiten het park en daar een paar nachten blijven en van daaruit het park bezoeken.
Dank, dacht dat het dichterbij was.

Zoals ik het nu inschat wordt het sws volgende week(dus na de finale)

Dus zoiets dan Kaapstad - Johannesburg - Krugerpark. Wat is verder nog de moeite?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:13:35 #31
67670 Skv
Cynist.
pi_83764018
Ik hoor van verschillende mensen dat Johannesburg een nare, criminele stad is.
Ieder zijn eigen ding, maar ik weet niet of het de moeite waard is om daar een lange tijd te gaan zitten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83764140
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:13 schreef Skv het volgende:
Ik hoor van verschillende mensen dat Johannesburg een nare, criminele stad is.
Ieder zijn eigen ding, maar ik weet niet of het de moeite waard is om daar een lange tijd te gaan zitten.
Dat was ik sws niet van plan. Mijn broers komen zondag morgen en zijn maandag middag weer weg dus dan wil ik er sws zijn

Het idee is om er zaterdag naartoe te gaan en maandagavond weer te gaan, maar ik moet er sws heen voor de finale

Vanuit Johannesburg dan proberen om het krugerpark te bezoeken en vanuit daar weer door, bijvoorbeeld naar Kaapstad maar ik heb geen idee hoe dat moet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:27:42 #33
67670 Skv
Cynist.
pi_83764643
Je weet dat de afstand Krügerpark - Kaapstad ongeveer 2000 kilometer is?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83764785
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:27 schreef Skv het volgende:
Je weet dat de afstand Krügerpark - Kaapstad ongeveer 2000 kilometer is?
Ja maar heb de tijd gelukkig. Sws ben ik niet van plan om een retourtje te kopen, dus alle vrijheid van de wereld

Wat voor interessante dingen zijn er van Kruger naar Kaapstad?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:43:46 #35
67670 Skv
Cynist.
pi_83765325
Al sla je me dood.. Ik ga 27 september pas die kant op! Koop een Lonely Planet?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83766341
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:43 schreef Skv het volgende:
Al sla je me dood.. Ik ga 27 september pas die kant op! Koop een Lonely Planet?
Ik ben anti LP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83797929
Aangekomen in Kaapstad en als je aankomt vliegen is het al schitterend, hotel ben ik nog aan het zoeken maar zal wel holliday inn worden. Zaterdag vlieg ik naar JB

Hoe laat spelen de Springbokke zaterdag, is het dan leuk om bijvoorbeeld in een kroeg te kijken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83798672
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aangekomen in Kaapstad en als je aankomt vliegen is het al schitterend, hotel ben ik nog aan het zoeken maar zal wel holliday inn worden. Zaterdag vlieg ik naar JB

Hoe laat spelen de Springbokke zaterdag, is het dan leuk om bijvoorbeeld in een kroeg te kijken?
Die zullen 's middags ergens spelen, vrij vroeg in de middag dacht ik. Er zijn vast nog wel kaarten te bemachtigen voor de game van as zaterdag. Wel leuk om eens te zien. Genoeg kroegen verder die het uitzenden, maar zelf nog nooit voor een rugbywedstrijd naar de kroeg gegaan.

Mooie dag om aan te komen, lekker weer. Enjoy!
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_83802223
Inderdaad lekker weer. Ze spelen in Auckland en das me net wat te lang vliegen, denk ook niet dat ik dan de finale haal

Blijf hier in elk geval tot zaterdagavond. Zoek nog een net hotel voor rond de 100-150 dollar, zit nu in een dat weliswaar in het centrum ligt maar gewoon kut is. Nog een idee?

Verder ook zwaar klote dat ze bij expedia het adres er gewoon niet duidelijk opzetten en dat taxichauffeurs ongeveer net zo bruikbaar zijn als scheurbuik

Verder nog leuke ideeen naast Robben eiland en de Tafelberg?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83802645
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:13 schreef Skv het volgende:
Ik hoor van verschillende mensen dat Johannesburg een nare, criminele stad is.
Ieder zijn eigen ding, maar ik weet niet of het de moeite waard is om daar een lange tijd te gaan zitten.
Een lange tijd zou ik 't ook niet doen als toerist, maar er is echt genoeg leuks te beleven in Johannesburg. Je kunt de criminaliteit zeker niet negeren, maar je kunt het wel zoveel mogelijk vermijden, natuurlijk 't Is ook een heel levendige stad verder, je kunt er leuk uitgaan, winkelen etc, maar ook mooie natuur zien in de omgeving.

Overigens zou ik DAM juist aanraden om te kiezen voor accomodatie in het park, te boeken via SANParks. Voor Afrikaanse begrippen wat duurder, voor westerse begrippen heel betaalbaar (plus: je hoeft minder entree te betalen en niet in de rij te staan), en dan kun je lekkere dusk walks maken met een ranger, of bij een zonsopgang op safari... Heel bijzonder. 't Is overigens zonder umlaut, Skv
pi_83803456
Overigens, als je alle tijd hebt om van het Kruger naar Kaapstad te komen, en je hebt een huurauto en vindt het niet erg om wat om te rijden: ik zou dan eerst naar Sodwana Bay en/of St. Lucia gaan (SB is een geweldige plek om te duiken, en er vlakbij kun je leuk nijlpaarden&krokodillen kijken; SL is een prachtig park met een geweldig strand, waar het nu voor een Europeaan nog steeds prima te harden is), dan naar Durban, vervolgens naar Lesotho, waar je fantastisch kunt wandelen en met een beetje mazzel zelfs skien, dan via Bloemfontein naar Graaff-Reinet (geweldig mooi stadje is dat ) en dan ofwel door de Karoo naar Beaufort-West (als je van woestijn houdt), of direct door naar het zuiden en via Addo Elephants Park naar PE en dan de tuinroute rijden.
pi_83805156
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]


.. Heel bijzonder. 't Is overigens zonder umlaut, Skv
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83809057
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:10 schreef ColdFeet het volgende:
Overigens, als je alle tijd hebt om van het Kruger naar Kaapstad te komen, en je hebt een huurauto en vindt het niet erg om wat om te rijden: ik zou dan eerst naar Sodwana Bay en/of St. Lucia gaan (SB is een geweldige plek om te duiken, en er vlakbij kun je leuk nijlpaarden&krokodillen kijken; SL is een prachtig park met een geweldig strand, waar het nu voor een Europeaan nog steeds prima te harden is), dan naar Durban, vervolgens naar Lesotho, waar je fantastisch kunt wandelen en met een beetje mazzel zelfs skien, dan via Bloemfontein naar Graaff-Reinet (geweldig mooi stadje is dat ) en dan ofwel door de Karoo naar Beaufort-West (als je van woestijn houdt), of direct door naar het zuiden en via Addo Elephants Park naar PE en dan de tuinroute rijden.
Ik ga het meeste alleen doen en ik weet niet of ik lange trek tochten ga maken. Vlucht terug is in ieder geval de 21e dus ik moet voldoende tijd hebben

Bedankt in elk geval
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83816044
Ik zou ook wel een avondje naar Sun City willen gaan, is dat een beetje makkelijk met de combinatie Johannesburg en Krugerpark?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83817473
Heb me erg vermaakt in Kaapstad, veel vriendelijke mensen. Uitzicht vanaf de tafelberg is bizar mooi, ook Cape Peninsula is een prachtige omgeving.

De taxi busjes waren een mooie ervaring, lekker met 17 man in zo'n ding zitten
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_83825182
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou ook wel een avondje naar Sun City willen gaan, is dat een beetje makkelijk met de combinatie Johannesburg en Krugerpark?
Niet om te zeiken, maar wordt het zo langzamerhand niet handig om er eens een kaart bij te pakken?
pi_83846300
In oktober ga ik de volgende reis maken:

Johannesburg -> Mushata Park (Botswana) -> oostkust een plaatsje (met Lodge) -> Panorama route (oostkust). Dan vliegen we vanaf een klein vliegveld naar Johannseburg alwaar we overstappen richting Kaapstad. Daar huren we een lodge in Franshoek en zullen er een aantal wijngaarden bezoeken. Dan gaan we weer terug naar Kaapstad om een paar dag te stadten...

Alle afstanden die we niet vliegen leggen we af per auto. Iemand tips, do's en dont's??
(behalve dat je links moet rijden)
In The Presence Of Enemies!
pi_83857251
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Niet om te zeiken, maar wordt het zo langzamerhand niet handig om er eens een kaart bij te pakken?
Gedaan maar dan heb ik nog steeds meer aan ervaringen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83960785
Als je niet zo anti-LP zou zijn, had je daar ook al een heleboel in kunnen lezen over wat er zoal de moeite waard is in de regio die je bezoekt, hoeveel tijd het kost om er te komen, hoe het klimaat rond deze tijd van het jaar is, etc etc.
pi_83971444
Zou kunnen maar ik ben blij wat ik gezien heb

Joburg is overigens de 2e stad waar ik zeker nooit meer een 2e keer kom
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 12 juli 2010 @ 20:50:50 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83973324
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou kunnen maar ik ben blij wat ik gezien heb

Joburg is overigens de 2e stad waar ik zeker nooit meer een 2e keer kom
Die vlucht tussen EZE of GRU en CPT heb je overigens wel in recordtijd afgelegd zeg tussen woensdagmiddag 3 uur in Zuid Amerika en op donderdag morgen om 10:45 al weer achter de laptop om je aankomst in CPT te melden en dan ook nog een tussenstop in JNB hebben moeten maken. Of heb je een privé jet gecharterd?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_83973943
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die vlucht tussen EZE of GRU en CPT heb je overigens wel in recordtijd afgelegd zeg tussen woensdagmiddag 3 uur in Zuid Amerika en op donderdag morgen om 10:45 al weer achter de laptop om je aankomst in CPT te melden en dan ook nog een tussenstop in JNB hebben moeten maken. Of heb je een privé jet gecharterd?
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 12 juli 2010 @ 21:29:58 #53
67670 Skv
Cynist.
pi_83975405
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou kunnen maar ik ben blij wat ik gezien heb

Joburg is overigens de 2e stad waar ik zeker nooit meer een 2e keer kom
Wat was er klote aan dan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83975763
Crimineel, gevaarlijk, groot, kut stadion om weg te komen en Nederland verloor er de WK finale
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83977116
Pfff Kwaliteitsredenen!
pi_83982096
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou kunnen maar ik ben blij wat ik gezien heb
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je hier dan niet constant naar de makkelijk te vinden weg zou hoeven vragen.
  maandag 6 september 2010 @ 16:03:43 #57
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_86129593
ik ga in de paasvakantie voor 10 dagen naar m'n tante !!!!!! *O*

zij woont in de buurt van Witwatersrand
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_86279837
Iemand ervaring met visum aanvragen?
Ik ga namelijk van feb-juni studeren in ZA. Hiervoor moet ik een study permit aanvragen. Daarna wil ik graag nog een maandje gaan reizen.
Kan dit gewoon? Of moet ik dan mijn study permit verlengen of een ander visum aanvragen?
pi_86280292
Als je binnen komt krijg je 90 dagen, daarna nog eens verlengen voor 90 dagen. Maximum is 180 agen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:22:02 #60
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_87361075
Ik weet dat reizen naar Zuid-Afrika voor veel vragen rond veiligheid zorgt, maar dit vond ik een geweldig filmpje. (hoewel zwart-wit [letterlijk en figuurlijk in dit geval] weergegeven).

When all things seem to end, the future still remains..
pi_87488285
Ik woon nu al ruim twee weken in Pretoria! Het is niet echt een heel spannende stad. Johannesburg is een stuk groter en hipper. Luxe is er dan weer wel genoeg in Pretoria. Vrijdagochtend vertrek ik naar het Krugerpark, ben heel erg benieuwd.. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87488535
Hartebeesdam is trouwens een relaxte plek om in het weekend een paar dagen te hangen! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87685550
De weg door de Drakensbergen tussen ruwweg Belfast en Groenkop/Pelgrim's Rest is echt prachtig! Vrijdag deze weg genomen op weg naar het Krugerpark, vandaag teruggereden. Echt een aanrader! Helaas was God's Window niet zo'n succes omdat het één grote wolk was. Kruger zelf is ook echt een aanrader. Bijna alle soorten wild gezien!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87685871
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:56 schreef Skv het volgende:
De weg door de Drakensbergen tussen ruwweg Belfast en Groenkop/Pelgrim's Rest is echt prachtig! Vrijdag deze weg genomen op weg naar het Krugerpark, vandaag teruggereden. Echt een aanrader! Helaas was God's Window niet zo'n succes omdat het één grote wolk was. Kruger zelf is ook echt een aanrader. Bijna alle soorten wild gezien!
Lagen bij jou later op de dag ook alle dieren op het asfalt, ideaal. :D

Verder vond ik Kruger wel leuk vanwege het aantal dieren dat ik zag, de Big Five in 24 uur, maar Chobe in Botswana vond ik mooier, echter, vanwege het ontbreken van asfaltwegen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_87688570
Het was niet zo warm het afgelopen weekend. Tussen de 20 en 30 graden oid. Wel een ontmoeting gehad met een mannetjesleeuw toen we aan het wandelen waren met twee guides. Erg gaaf! Gisterenavond hadden we ook nog een braai midden in het park. Een paar bewakers met geweren en een kampvuurtje in het midden. Op een gegeven moment hoorden we om ons heen wat gebrul, blijkbaar trok de geur leeuwen aan. Ook nog wat schorpioenen gevonden in de bomen naast het kampvuur. Verder bijna de hele Big Five gezien (alleen geen luipaard). Mooi lang weekend gehad!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89340510
In jaurai en februari ga ik voor onderzoek/stage naar Robbeneiland.
Nu heb ik wel een paar dagen vrij en dan wil ik erg graag duiken met (witte) haaien in Gansbaai (sharkalley! :D ). Ik vind op internet allerlei bedrijfjes, maar heeft iemand hier ervaring met een ervan? Qua prijzen scheelt het allemaal niet zo veel. En ik weet dat ik niet echt meer in het topseizoen zit, geloof ik..

En is het de moeite waard om een paar dagen naar Durban te vliegen (kost maar 130 euro) om bij Aliwal Shoal te duiken?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_89340602
Hoe lang heb je daar? Ik heb vernomen dat als je wil duiken je het beste in Mozambique kan gaan zitten. Ben er zelf (nog) niet geweest helaas.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89341462
Een paar dagen maar, bovendien heb ik niet echt veel geld te besteden, anders had ik ook nog wel een safari gedaan. :')
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_89342075
Heb wel goede verhalen gehoord over Durban, maar (veel) betere over Cape Town. Ik zou lekker in die regio blijven!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_89343821
Ik zou ook aleen maar gaan om daar in de buurt te duiken. En aangezien we op Robbeneiland verblijven, kan ik vrij vaak een middag/avond Kaapstad in.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_89344097
Volgens mij is Sodwana Bay de beste duikspot van ZA. Maar da's nog een flink eind rijden vanaf Durban... Ik geloof dat je bij Cape Vidal (in het St Luciapark) ook wel kunt duiken, maar zeker weten doe ik dat niet (en dan zit je met het toegang-tot-het-parkverhaal, er mogen maar 120 auto's per dag in, dus moet je supervroeg zijn).
pi_89625423
Tip voor iedereen die langer dan 3 maanden wil blijven: REGEL JE VISUM IN NEDERLAND!
Godsamme, wat is Home Affairs een vreselijk belabberde organisatie. Urenlange rijen en er gebeurt werkelijk niks. Wachttijden van 10 weken voor een visum zijn normaal. Heb vandaag eindelijk mijn verlenging gekregen. Na eerst voor de vijde keer in 4 weken afgewezen te zijn bij Home Affairs in Pretoria, boos naar de manager gegaan. Daar een adres van het ministerie en een naam van de DG losgepeuterd. Toen daar naartoe, een paar uur zitten wachten, maar uiteindelijk met visum weer naar huis. Het is echt de moeite waard om dat even tevoren in NL aan te vragen, je wil echt niks met HA te maken hebben. :P
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93119447
Ik studeer op dit moment in Stellenbosch en ik heb binnenkort 10 vrij. Iemand nog een leuk idee voor een tripje? Ik wil niet naar de gardenroute en niet richting kaapstad, hier ben ik namelijk al geweest. Namibia valt ook af want dat ga ik in juli doen!
pi_93151539
Vic falls (zim), Livingstone (zam) en Chobe NP (bots)? Gewoon vliegen naar het noorden en daar een auto huren!

Als je minder ver wil zou ik de blyde river canyon, Lesotho en Kwazulu-Natal (Drakensbergen) aanraden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93152300
War ik heb gedaan: Vliegen naar Durban en dan Drakensbergen, Swaziland omhoog richting Kruger en dan Jo'burg en van daaruit vliegtuig terug naar Kaapstad. Kijk anders even bij Nomad reizen, die hebben vast wel wat voorbeelden van leuke trips.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_93152817
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 11:21 schreef Skv het volgende:
Tip voor iedereen die langer dan 3 maanden wil blijven: REGEL JE VISUM IN NEDERLAND!
Godsamme, wat is Home Affairs een vreselijk belabberde organisatie. Urenlange rijen en er gebeurt werkelijk niks. Wachttijden van 10 weken voor een visum zijn normaal. Heb vandaag eindelijk mijn verlenging gekregen. Na eerst voor de vijde keer in 4 weken afgewezen te zijn bij Home Affairs in Pretoria, boos naar de manager gegaan. Daar een adres van het ministerie en een naam van de DG losgepeuterd. Toen daar naartoe, een paar uur zitten wachten, maar uiteindelijk met visum weer naar huis. Het is echt de moeite waard om dat even tevoren in NL aan te vragen, je wil echt niks met HA te maken hebben. :P
Home Affairs, schitterend! Veel horrorverhalen gehoord dus extra vroeg opgestaan, stond ik als derde in de rij buiten. Toen de deuren eenmaal open gingen liep ik verkeerd, kon ik alsnog halverwege aansluiten... Het aanvragen verliep best vlot, ik stond binnen twee en een halfuur weer buiten.

Op de dag dat mijn huidige zou verlopen ik mijn nieuwe ophalen. "Moet je op vrijdag doen, nooit zo druk en dan werken ze redelijk door om op tijd aan het weekend te kunnen beginnen". Niet dus, enkele uren later was ik de laatste die hem die dag in ontvangst mocht nemen voor HA sloot. Anders was ik een weekend illegaal geweest. Verder deuren die openvlogen, mensen die alles bij elkaar schreeuwde, beveiliging die moest optreden. Mooie gesprekken, het doorschuiven op de stoeltjes. Never a dull ment daar.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_93234779
Over 7 weken ga ik 10 dagen naar me vriendin. Ze loopt stage in de buurt van Pretoria. Nu wil ik een taxi nemen van Johannusburg naar Pretoria. Dit kost ongeveer 30e maar moet ik vooraf een taxi regelen of kan het vanaf daar ook goed? Las slechte verhalen.

Dit wordt mijn 2e reis naar ZA, paar jaar geleden met mijn ouders geweest. Safari gedaan en andere mooie plaatsen bezocht. Dit keer wil ik met een auto de wild coast route en drakensbergenroute gaan bezoeken, leuk? De foto's zien er super uit!
pi_93235475
Ter plekke regelen is waarschijnlijk een stuk goedkoper, kan je niet gewoon met een Greyhound bus gaan?

Wild Coast ben ik zelf niet geweest, maar mijn vriendin wel en dat moet gezien de foto's en de verhalen wel echt vet zijn ja! :)
pi_93236156
Klinkt goed! Regel de taxi altijd ter plekke maar was benieuwd hoe het in ZA is regeld.
Maar het duurt nog even, grrrr. Weer is nu super, 35 graden zei me vriendin :)
pi_93250955
Wat ik weet van Pretoria (en het ritje Joburg-Pretoria) is dat er bijna geen taxi's te vinden zijn. De meeste accomodatieservices bieden wel een pick-up aan. Even tevoren bellen met de accomodatie dat ze je oppikken en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Zou ik wel doen iig!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93251528
Maar ik moet van het vliegveld naar Pretoria, dat moet toch wel lukken? Heb even met me vriendin gesproken en zij zit in een klein dorpje bij Pretoria, het heet Groblersdal. Dus daar moet ik heen.

Maar wil weten of je gewoon simpel een taxi kan pakken vanaf Johannusburg naar Groblersdal? Heb al veel gereisd en overal pak ik gewoon een taxi maar ZA is volgens mij wat anders. Heb er in ieder geval super veel zin in!
pi_93516483
Afgelopen week auto gehuurd. Wil de wild coast route rijden, iemand nog tips welke plaatsen ik moet bezoeken? Heb de zin in, nog 6 weken.
pi_95918235
Gisteren eindelijk de vlucht geboekt.
Ga in september 2 weken naar ZA van PE naar Kaapstad.
Nog iemand aanraders? Dingen die we echt moeten bezoeken als we daar zijn?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:16:28 #84
67670 Skv
Cynist.
pi_96294292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:32 schreef stoeltafel het volgende:
Afgelopen week auto gehuurd. Wil de wild coast route rijden, iemand nog tips welke plaatsen ik moet bezoeken? Heb de zin in, nog 6 weken.
Drakensbergen en Kwazulu-natal verder zijn prachtig!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:56:30 #85
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99200303
Nog 15 nachtjes slapen en dan ga ik mijn geboortegrond weer opzoeken.

Zaterdag 23 juli vertrek ik, samen met mijn broer, vanaf Amsterdam via München naar Johannesburg. De eerste week zullen wij verblijven in de Ciara Lodge in Pretoria (waar ik het levenslicht heb gezien en waar ik heb gewoond tot mijn 15e). Ciara Lodge is op nog geen 500m van het huis waar ik heb gewoond. Gewoon in "mijn buurt" dus.

Op 28 juli halen wij onze huurauto op en op 31 juli vertrekken wij vanuit Pretoria naar Punda Maria (Krugerpark). In 7 dagen zullen wij het Krugerpark van noord naar zuid door trekken om uiteindelijk in Berg en Dal aan te komen. Van daaruit gaan wij op een 2 daagse wandelsafari: een groep van 8 personen met een gewapende ranger lekker door de natuur en de wilde beesten lopen.

Op 11 augustus zit ons verblijf in het Krugerpark erop en zullen wij, met een kleine omweg door de Drakensberge (Gods Window en Bourke Luck Potholes) richting Durban rijden.
Op zaterdag 13 augustus wonen wij een rugbywedstrijd bij van het nationale team (Springbokke) tegen Australië. In de daaropvolgende week zullen wij via de oostkust afdalen naar Port Elizabeth om op zaterdag 20 augustus een wedstrijd van de Springbokke te bekijken tegen Nieuw Zeeland.

Dan zit het er op. Wij moeten dan op zondag en maandag terugrijden vanuit Port Elizabeth naar Johannesburg want op maandagavond 22 augustus om 19:25 vliegen wij, via Frankfurt, weer terug naar Amsterdam. Een maand lang vakantie ^O^

Ik heb er zin in *O*
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:05:56 #86
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99200886
Dat klinkt echt fantastisch _O_
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:11:56 #87
67670 Skv
Cynist.
pi_99201234
Klinkt goed. Zou ook wel weer terug willen naar Pretoria! Brooklyn. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:57:18 #88
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99203883
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:11 schreef Skv het volgende:
Klinkt goed. Zou ook wel weer terug willen naar Pretoria! Brooklyn. O+
Brooklyn is mijn buurt niet meer.
Mijn buurt is Gezina, Wonderboom Suid, Rietfontein en Waverley (zie plaatje)



Grote rode cirkel is het gebied waar ik, nu nog, met mijn ogen dicht de weg kan vinden. Het kleine rode cirkeltje is waar ik heb gewoond (hoek van 23e laan en Crotsstraat). Kleine gele cirkeltje is waar ons verblijf is te vinden.
Rode pijl wijst naar Brooklyn.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:03:46 #89
67670 Skv
Cynist.
pi_99204265
Ik doelde er meer op dat ik zelf in Brooklyn woonde. Mackenzie St., zijstraat van Duncan. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:07:35 #90
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99204558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:03 schreef Skv het volgende:
Ik doelde er meer op dat ik zelf in Brooklyn woonde. Mackenzie St., zijstraat van Duncan. :)
Lekker dichtbij Loftus ^O^ Ooit de (Blue) Bulls live gezien?
Hoe lang heb je daar gewoond dan?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:15:53 #91
67670 Skv
Cynist.
pi_99205109
Uiteraard! Onder andere tegen Western Provence. Wel briljant met die enorme biertuin die ze voor het stadion opbouwen, waar je na de wedstrijd de andere wedstrijden onder het genot van halve liters bier kan volgen. ^O^

Maar wat ik eigenlijk indrukwekkender vond was de derby van de Kaizer Chiefs tegen de Orlando Pirates in het Soccer city (nu FNB) stadion. Ik was met een paar vrienden en we waren de enige blanken in het uitverkochte stadion. Op de schermen kwamen nog bezoekersaantallen langs. Rond de 96.000 man daar. Briljante sfeer ook, alle locals wilden met ons op de foto, heb heerlijk gezopen met die lui daar.

Wat me opviel aan alle sportwedstrijden daar is dat de supporters van alle teams door elkaar zitten. Zowel met rugby als met voetbal. En nergens vechtpartijen. :)







[ Bericht 16% gewijzigd door Skv op 08-07-2011 16:21:10 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:18:22 #92
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99205285
He Beavis, aangezien jij uit Pretoria komt kan ik je dit wel vragen: er is een kroeg op een plein in een uitgaansgelegenheid in Pretoria waar zeer internationaal publiek komt. Ben alleen de naam kwijt. Heb er 1 van de beste avonden uit mijn leven beleefd :') Heb jij enig idee hoe dat pleintje en die kroeg zouden kunnen heten? Had het idee dat het voor expats en toeristen best een populaire bestemming was.

Je moest door een metaaldetector om op dat pleintje te komen en daarna door een metaaldetector om die kroeg binnen te komen :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:18:58 #93
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99205322
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:15 schreef Skv het volgende:
Wat me opviel aan alle sportwedstrijden daar is dat de supporters van alle teams door elkaar zitten. Zowel met rugby als met voetbal. En nergens vechtpartijen. :)
Nergens voor nodig ook.
Bij rugby is het redelijk normaal. Ik zat het afgelopen WK rugby in Frankrijk ook in het stadion. Totaal geen uit of thuisvakken....alles door elkaar heen. ^O^
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:19:10 #94
67670 Skv
Cynist.
pi_99205334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:18 schreef Omnifacer het volgende:
He Beavis, aangezien jij uit Pretoria komt kan ik je dit wel vragen: er is een kroeg op een plein in een uitgaansgelegenheid in Pretoria waar zeer internationaal publiek komt. Ben alleen de naam kwijt. Heb er 1 van de beste avonden uit mijn leven beleefd :') Heb jij enig idee hoe dat pleintje en die kroeg zouden kunnen heten? Had het idee dat het voor expats en toeristen best een populaire bestemming was.

Je moest door een metaaldetector om op dat pleintje te komen en daarna door een metaaldetector om die kroeg binnen te komen :')
Menlyn?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:20:29 #95
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99205428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:18 schreef Omnifacer het volgende:
He Beavis, aangezien jij uit Pretoria komt kan ik je dit wel vragen: er is een kroeg op een plein in een uitgaansgelegenheid in Pretoria waar zeer internationaal publiek komt. Ben alleen de naam kwijt. Heb er 1 van de beste avonden uit mijn leven beleefd :') Heb jij enig idee hoe dat pleintje en die kroeg zouden kunnen heten? Had het idee dat het voor expats en toeristen best een populaire bestemming was.

Je moest door een metaaldetector om op dat pleintje te komen en daarna door een metaaldetector om die kroeg binnen te komen :')
Ik was 15 toen ik daar wegging. Ik ben nu 38....het is bijna 24 jaar geleden.
Ik had je graag op weg geholpen maar nee, dat weet ik niet. :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:21:37 #96
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99205530
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:20 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik was 15 toen ik daar wegging. Ik ben nu 38....het is bijna 24 jaar geleden.
Ik had je graag op weg geholpen maar nee, dat weet ik niet. :)
Geen probleem :)

Menlyn lijkt me niet, heb even gegoogled maar dat lijkt meer op een mall.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:24:28 #97
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99205781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:21 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Geen probleem :)

Menlyn lijkt me niet, heb even gegoogled maar dat lijkt meer op een mall.
Is het niet gewoon op Kerkplein? Lijkt mij eigenlijk niet dat ze daar metaldetectors hebben maar dat is wel grootste plein in Pretoria....
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:24:49 #98
67670 Skv
Cynist.
pi_99205798
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:21 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Geen probleem :)

Menlyn lijkt me niet, heb even gegoogled maar dat lijkt meer op een mall.
Bijna het hele Zuid-Afrikaanse uitgaansleven vindt plaats in en om malls. Menlyn Plaza ligt net naast de mall, daar zijn veel uitgaansgelegenheden. Veel plekken waar het begint als restaurant, daarna vanaf 23.00 muziek. Bijvoorbeeld Rhapsody's, (http://www.rhapsodys.co.za/).
Studenten gaan vooral uit op Hatfield, maar hier vond ik zelf geen zak aan. Alleen maar straalbezopen kotsende Afrikaners na 23.00. Buckets bier kosten dan ook 5 Euro ofzo, maar het is echt erg schraal.

quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:24 schreef Beavis het volgende:

[..]

Is het niet gewoon op Kerkplein? Lijkt mij eigenlijk niet dat ze daar metaldetectors hebben maar dat is wel grootste plein in Pretoria....
Kerkplein kan je niet stappen. Alleen een paar kleine lokale kroegjes en wat overheids- en bankgebouwen. Sowieso geen lekker plek 's nachts, rond het centrum.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:27:22 #99
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99205967
Thanks Skv, ik zal eens zoeken :D
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:27:57 #100
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99206020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:24 schreef Skv het volgende:
Kerkplein kan je niet stappen. Alleen een paar kleine lokale kroegjes en wat overheids- en bankgebouwen. Sowieso geen lekker plek 's nachts, rond het centrum.
Ik was ook niet van plan om daar snachts naar toe te gaan en zoals jij het beschrijft is het niets veranderd. Een standbeeld van Paul Kruger in het midden en verder eigenlijk alleen maar zakenleven eromheen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:36:47 #101
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99206578
Maargoed, met de slowchat is mijn reisbeschrijving een beetje weggezakt....maar met de slowchat krijg ik alleen maar meer zin om te gaan....

quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:56 schreef Beavis het volgende:
Nog 15 nachtjes slapen en dan ga ik mijn geboortegrond weer opzoeken.

Zaterdag 23 juli vertrek ik, samen met mijn broer, vanaf Amsterdam via München naar Johannesburg. De eerste week zullen wij verblijven in de Ciara Lodge in Pretoria (waar ik het levenslicht heb gezien en waar ik heb gewoond tot mijn 15e). Ciara Lodge is op nog geen 500m van het huis waar ik heb gewoond. Gewoon in "mijn buurt" dus.

Op 28 juli halen wij onze huurauto op en op 31 juli vertrekken wij vanuit Pretoria naar Punda Maria (Krugerpark). In 7 dagen zullen wij het Krugerpark van noord naar zuid door trekken om uiteindelijk in Berg en Dal aan te komen. Van daaruit gaan wij op een 2 daagse wandelsafari: een groep van 8 personen met een gewapende ranger lekker door de natuur en de wilde beesten lopen.

Op 11 augustus zit ons verblijf in het Krugerpark erop en zullen wij, met een kleine omweg door de Drakensberge (Gods Window en Bourke Luck Potholes) richting Durban rijden.
Op zaterdag 13 augustus wonen wij een rugbywedstrijd bij van het nationale team (Springbokke) tegen Australië. In de daaropvolgende week zullen wij via de oostkust afdalen naar Port Elizabeth om op zaterdag 20 augustus een wedstrijd van de Springbokke te bekijken tegen Nieuw Zeeland.

Dan zit het er op. Wij moeten dan op zondag en maandag terugrijden vanuit Port Elizabeth naar Johannesburg want op maandagavond 22 augustus om 19:25 vliegen wij, via Frankfurt, weer terug naar Amsterdam. Een maand lang vakantie ^O^

Ik heb er zin in *O*
nog maar 2 weken, na bijna 24 jaar!!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:39:33 #102
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99206713
Oh, excuus Beavis, was inderdaad niet heel erg netjes.

Nogmaals: die reis klinkt echt fantastisch!
pi_99700682
Klinkt als een hele mooi reis. Ik ben specifiek benieuwd naar die 2 daagse wandel safari! Ik ben van plan volgend jaar ook de Kruger weer eens op te zoeken. Ben inmiddels al vier keer geweest maar nooit een meerdaagse wandelsafari gedaan. Dus dat is wel iets in overweging te nemen :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:10:49 #104
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99708967
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:41 schreef em-v het volgende:
Klinkt als een hele mooi reis. Ik ben specifiek benieuwd naar die 2 daagse wandel safari! Ik ben van plan volgend jaar ook de Kruger weer eens op te zoeken. Ben inmiddels al vier keer geweest maar nooit een meerdaagse wandelsafari gedaan. Dus dat is wel iets in overweging te nemen :)
Als ik terug ben breng ik wel even verslag uit (vast wel met wat foto's)
Nog 2 dagen werken....zaterdag vertrek ik al *O*
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:11:13 #105
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99708981
Tering, ik ben jaloers, die reis klinkt echt super. Benieuwd naar de foto's!
pi_99716032
Even volgen dit. Zit vanaf september-februari in Stellenbosch.
pi_99716051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:51 schreef Eirick het volgende:
Even volgen dit. Zit vanaf september-februari in Stellenbosch.
Goed voor elkaar.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:53:46 #108
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_99728435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:51 schreef Eirick het volgende:
Even volgen dit. Zit vanaf september-februari in Stellenbosch.
Uitwisseling? Had ook willen inschrijven voor UCT of Stellenbosch, maar kreeg het niet voor elkaar.
pi_99791058
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:10 schreef Beavis het volgende:

[..]

Als ik terug ben breng ik wel even verslag uit (vast wel met wat foto's)
Nog 2 dagen werken....zaterdag vertrek ik al *O*
Ben benieuwd!
Goede reis toegewenst! :)
pi_99832666
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:53 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Uitwisseling? Had ook willen inschrijven voor UCT of Stellenbosch, maar kreeg het niet voor elkaar.
Afstuderen. In Kayamandi. Ga me wel inschrijven bij de universiteit om gebruik te maken van de faciliteiten daar
pi_99839386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:54 schreef Eirick het volgende:

[..]

Afstuderen. In Kayamandi. Ga me wel inschrijven bij de universiteit om gebruik te maken van de faciliteiten daar
Kayamandi is tof. Hele vriendelijke mensen en gemoedelijke sfeer. Waar verblijf je ergens? Als je lekker wilt eten in Kayamandi; probeer Amazink!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:39:33 #112
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_101109943
Vandaag weer teruggekomen na een fantastische vakantie.
Hoogtepunt in Krugerpark was het zien van een luipaard die een wrattenzwijn ving....op 4 meter afstand van onze auto. We hebben het niet gefilmd maar we hebben wel foto's:

Hier ligt hij nog lekker te relaxen:


Inmiddels heeft hij zijn prooi in het vizier (genomen door de voorruit van de auto). Er bleken 3 wrattenzwijnen te zitten. De eerste twee wisten te ontkomen en de derde was de lul:


Hier was de vangst....geen reet van te zien. Ik kon niet meer richten met mijn camera en zat gewoon met arm buiten de auto wat foto's te knippen. Het verhaal achter de foto en wat ik wel met mijn eigen ogen zag maakt de foto speciaal voor mij. Het gillen van de wrattenzwijn was eigenlijk best zielig maar een luipaard moet natuurlijk ook eten:


We hebben nog een foto waarbij hij wegloopt met zijn prooi maar dat staat op de camera van mijn broer. Die foto's heb ik nog niet op mijn PC.

Morgen vast nog wel meer :)
pi_101113239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:39 schreef Beavis het volgende:
Vandaag weer teruggekomen na een fantastische vakantie.
Hoogtepunt in Krugerpark was het zien van een luipaard die een wrattenzwijn ving....op 4 meter afstand van onze auto. We hebben het niet gefilmd maar we hebben wel foto's:

Hier ligt hij nog lekker te relaxen:
[ afbeelding ]

Inmiddels heeft hij zijn prooi in het vizier (genomen door de voorruit van de auto). Er bleken 3 wrattenzwijnen te zitten. De eerste twee wisten te ontkomen en de derde was de lul:
[ afbeelding ]

Hier was de vangst....geen reet van te zien. Ik kon niet meer richten met mijn camera en zat gewoon met arm buiten de auto wat foto's te knippen. Het verhaal achter de foto en wat ik wel met mijn eigen ogen zag maakt de foto speciaal voor mij. Het gillen van de wrattenzwijn was eigenlijk best zielig maar een luipaard moet natuurlijk ook eten:
[ afbeelding ]

We hebben nog een foto waarbij hij wegloopt met zijn prooi maar dat staat op de camera van mijn broer. Die foto's heb ik nog niet op mijn PC.

Morgen vast nog wel meer :)
Wat vet! _O_

Toen ik in 't Kruger was waren een aantal leeuwen een aanval aan het voorbereiden op wat antilopen, alleen duurde het te lang voordat er actie plaatsvond als dat het uiteindelijk überhaupt nog heeft plaatsgevonden.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_101170785
Gaaf inderdaad!

Nog anderhalve week en dan ga ik die kant op. Zin in!
Heeft er iemand trouwens tips voor het huren van een auto in ZA?
pi_101171620
Als in? Welk type auto? Welk verhuurbedrijf?
Ligt aan wat voor reis je wilt maken. Ik had een LR Defender 110.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_101171644
En een Chico voor toen ik niet rondreisde. ;)


O+O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_101186064
Ja daar zitten we nog een beetje mee in dubio.

Of we huren er eentje voor de tijd dat we er zitten (±5 maanden, kopen doen we liever niet).
Of als we aan het eind van ons verblijf een maand het land rondreizen.

Voorkeuren hebben we niet echt. Defender is natuurlijk gaaf, maar betaalbaar?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 01:58:43 #118
238141 SevD
Boventitel
pi_102721249
*kickje*

18 januari vertrek ik naar Kaapstad, t/m 13 februari, op uitnodiging van m'n pa (die volgende maand vertrekt)

Verschrikkelijk zenuwachtig voor de vlucht (langste tijd in 't vliegtuig voor mij was 5 uur, waarvan de helft terwijl we stil stonden :')), maar verschrikkelijk veel zin in de vakantie zelf. Beetje op aan 't zoeken wat ik ab-so-luut wil gaan zien/doen - maar tips zijn welkom! 8-)
pi_102722842
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 20:35 schreef Eirick het volgende:
Ja daar zitten we nog een beetje mee in dubio.

Of we huren er eentje voor de tijd dat we er zitten (±5 maanden, kopen doen we liever niet).
Of als we aan het eind van ons verblijf een maand het land rondreizen.

Voorkeuren hebben we niet echt. Defender is natuurlijk gaaf, maar betaalbaar?
Botswana / Zimbabwe
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_103228364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 15:00 schreef Skv het volgende:
Als in? Welk type auto? Welk verhuurbedrijf?
Ligt aan wat voor reis je wilt maken. Ik had een LR Defender 110.
Defender. _O_
pi_106866210
Even volgen dit, ter orientatie op een reis naar ZA
pi_106866881
ik ga 10 juni naar Zuid Afrika! al is het maar voor een weekje om vervolgens een strandvakantie te houden op Mauritius.
Ik landt op Johannesburg waar vandaan ik de volgende dag met mn huurauto naar het Entabeni private game reserve ga. om daar 4 nachten te verblijven in het Entabeni Wildside Tented Camp en safari's te gaan maken.
Is er iemand die in dit park geweest is? en hoe is het bevallen?
  zondag 22 januari 2012 @ 21:07:53 #123
355571 iker
zodoende
pi_107114507
met een chico ben je wel direct een échte local :)
pi_107128270
Ja chill he? Moet je wel een witte hebben! :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 26 maart 2012 @ 14:48:23 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109530253
Ik vlieg vrijdag naar Kaapstad voor twee weken (werk). Verheug me erop. Nu even dit topic doorlezen voor tips.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 26 maart 2012 @ 14:52:07 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109530376
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vlieg vrijdag naar Kaapstad voor twee weken (werk). Verheug me erop. Nu even dit topic doorlezen voor tips.
Hoeveel tijd heb je voor jezelf? Superstad! ^O^
reset
pi_109530384
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vlieg vrijdag naar Kaapstad voor twee weken (werk). Verheug me erop. Nu even dit topic doorlezen voor tips.
Jaloers, Kaapstad is O+. Nog ff nazomeren. Veel plezier.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 26 maart 2012 @ 14:56:40 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109530534
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:52 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je voor jezelf? Superstad! ^O^
Redelijk wat, in elk geval de weekenden. Er staan ook wat gezamenlijke activiteiten op het programma, o.a. Stellenbosch, Robbeneiland, Kaap de Goede H., Tafelberg. Die zijn dus al geregeld.

Ik verblijf in Observatory.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_109530612
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:56 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Redelijk wat, in elk geval de weekenden. Er staan ook wat gezamenlijke activiteiten op het programma, o.a. Stellenbosch, Robbeneiland, Kaap de Goede H., Tafelberg. Die zijn dus al geregeld.

Ik verblijf in Observatory.
Obs is een leuke wijk.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 26 maart 2012 @ 15:06:52 #130
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109530845
Vanaf Simon's Town kan je Boulders Beach bezoeken.voor de penguin kolonie en wat ik interessanter vond was de zeemans begraafplaats er heel dichtbij met graven tot 100en jaren geleden.

De wijntour was leuk om meer van de omgeving te zien, maar de wijn zelf was bagger. De Champagne bij JC le Roux was wel goed. Stellenbosch en Franschhoek zijn super. (om te eten, drinken en rond te dwarrelen)
reset
pi_109530974
Kaap de goede hoop en Boulders Beach kun je goed dezelfde dag doen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 26 maart 2012 @ 15:12:41 #132
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109531049
Fijn heren, deze tips. Ik schrijf mee.

Nog bezienswaardigheden ín de stad, voor als ik eens twee uurtjes niets te doen heb?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_109531562
Op zaterdagochtend ontbijten bij de Old Biscuit Mill. Wedstrijd rugby van de Stormers bezoeken in Newlands, chillen in de zon in de Companies Gardens. Zonsondergang/volle maan vanaf Lions Head. Decadent doen op Camps Bay. Eten bij Mzoli's. Souvenirs kopen op Greenmarket Square. Waterfront misschien..

Naar Kaap Goede Hoop rij je trouwens via de Chapmans Peak Drive, hele mooie route en wanneer je Kaap Goede Hoop gezien hebt rij je door naar Boulders Beach.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 26 maart 2012 @ 15:34:06 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109531670
Nou, dat komt wel goed dus, met die vrije uurtjes. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_109531771
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, dat komt wel goed dus, met die vrije uurtjes. O+
En anders gewoon rondlopen, altijd wel wat te zien. Of het strand, daar is het ook nog weer voor.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_109571566
In 1999 heb ik een aantal maanden in Pretoria gewoond voor stage, en eind volgende maand voor het eerst sindsdien weer terug naar RSA. Dit kaar naar de Kaap. Korte vakantie, dag of 10.
Eerst paar dagen Kaapstad zelf, daarna paar dagen bij vrienden in een huis in Hermanus, en dan laatste weekend nog Franshoek/ Stellenbosch. Althans, dat is het plan voorlopig. Safari slaan we over, dat hebben we hier (Kenia) genoeg, helaas de verkeerde tijd van het jaar voor walvissen (al hoop ik toch nog op een verdwaalde) maar ik ben erg benieuwd naar de penguins! Verder verheug ik me ook ERG op shoppen, arts, en lekker eten en drinken. Heb er zo'n zin in!!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_109572448
Ik vond de pinguïns niet zo bijzonder. Het is raar en leuk dat ze daar lopen, je verwacht ze er niet, maar al snel maakte dat plaats voor een gevoel dat ik in een dierentuin was. Daar echt naar uitkijken vind ik een beetje gevaarlijk. Voor de rest zit je helemaal goed met shoppen, eten en drinken, maar ook arts in Kaapstad.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_109574825
O ik gá ook zeker niet voor de penguins hoor! Ben er alleen ook benieuwd naar. Toch een van de dieren die ik nog nooit in het wild gezien heb, en die vrienden hadden het er over dat ze een strandje wisten waar je tussen de penguins kunt zwemmen. Geen idee of dat echt zo is, maar dat lijkt me toch wel grappig stiekem. Maar heb vooral gewoon zin in de vakantie.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:32:59 #139
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109674948
Ik zit in een hotel bij Schiphol (erg cool, met uitzicht op de vliegtuigen!) en vlieg morgen vroeg. Nu heb ik thuis al ingecheckt. Moet ik dan nog steeds twee uur van te voren aanwezig zijn, denken jullie?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:42:04 #140
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109675615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:58 schreef elvy het volgende:
O ik gá ook zeker niet voor de penguins hoor! Ben er alleen ook benieuwd naar. Toch een van de dieren die ik nog nooit in het wild gezien heb, en die vrienden hadden het er over dat ze een strandje wisten waar je tussen de penguins kunt zwemmen. Geen idee of dat echt zo is, maar dat lijkt me toch wel grappig stiekem. Maar heb vooral gewoon zin in de vakantie.
Dat heb ik idd daar gezien dat strandje. Zelf niet gezwommen daar, maar er lagen wel mensen op hun handdoekjes daar.
reset
pi_109682941
duderinnetje, mischien inmiddels te laat, maar als je al ingecheckt bent hoef je volgens mij nog maar 1 uur van te voren te zijn.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  vrijdag 30 maart 2012 @ 06:41:50 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109682986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 06:26 schreef elvy het volgende:
duderinnetje, mischien inmiddels te laat, maar als je al ingecheckt bent hoef je volgens mij nog maar 1 uur van te voren te zijn.
Thanks!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_109743401
Door vakanties van collega's kan ik eigenlijk alleen september op vakantie (3 weken). De eerste optie was Thailand/Vietnam, maar dan zit je midden in het regenseizoen.

Zuid-Afrika staat ook hoog op mijn lijst. Het probleem is alleen dat ik naast wat cultuur en natuur ook een dag of 3 a 4 op het strand wil liggen. September is dan denk ik echt te vroeg voor lekker weer?
^ To je nesmysl ^
pi_109793073
Hangt er een beetje vanaf hoe heet je het wilt hebben op het strand denk ik, Wij zijn destijds midden in de winter (augustus geloof ik) in Durban op het strand geweest en vonden dat toen prima te doen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 2 april 2012 @ 08:40:10 #145
67670 Skv
Cynist.
pi_109793375
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 21:45 schreef TyVole het volgende:
Door vakanties van collega's kan ik eigenlijk alleen september op vakantie (3 weken). De eerste optie was Thailand/Vietnam, maar dan zit je midden in het regenseizoen.

Zuid-Afrika staat ook hoog op mijn lijst. Het probleem is alleen dat ik naast wat cultuur en natuur ook een dag of 3 a 4 op het strand wil liggen. September is dan denk ik echt te vroeg voor lekker weer?
Toen ik in september aankwam in Pretoria was het 25-30 graden. Maar dat is dan wel landinwaarts.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_109843188
Durban is een stuk warmer dan Pretoria in de winter (ZA). Ik heb daar in juli ook op het strand gelegen :)
pi_111451242
Wij zijn inmiddels geweest, en hebben genoten!
Het weer was niet (altijd) super, veel regen en bewolking, maar tussen de buien door hebben we eigenlijk alles kunnen doen wat we wilden.
Hoogtepunten waren voor ons: het lekkere eten en de wijn, de Segway tour op wijnfarm Spier, de 'neighbourgoodsmarket' in Kaapstad, slapen in een amerikaanse streamliner op het dak van het (Granddaddy) hotel en, ondanks toeristisch, toch de penguins! (we zijn de volgende ochtend nog een tweede keer gegeaan, meteen om 8 uur, toen waren we alleen, dan is het helemaal leuk!)

een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_111461870
hmm ik heb er zin in, ik ga in september met een overland truck van Kaapstad naar Johannesburg, via Namibië, Botswana en Zimbabwe.
  maandag 14 mei 2012 @ 11:35:20 #149
67670 Skv
Cynist.
pi_111526913
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef bunnahabhain het volgende:
hmm ik heb er zin in, ik ga in september met een overland truck van Kaapstad naar Johannesburg, via Namibië, Botswana en Zimbabwe.
Waar in Botswana en Zim ga je precies naartoe? Ik zou Chobe sowieso pakken. En, als je tijd hebt, de Great Zim ruins. :Y Wildlife in Zim is niet echt de moeite waard vond ik overigens.

Overigens kwam ik afgelopen zaterdag bij een sollicitatiedag in gesprek met iemand die net als ik bij de NL ambassade in Pretoria heeft gewerkt en zelfs in hetzelfde studentenhuis heeft gewoond als dat ik deed. :D! Hij was er een halfjaartje eerder. Erg toevallig :D
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_111527246
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef bunnahabhain het volgende:
hmm ik heb er zin in, ik ga in september met een overland truck van Kaapstad naar Johannesburg, via Namibië, Botswana en Zimbabwe.
Nomad zeker?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_111530503
Nee, geen Nomad, ik heb vorig jaar al een overland gedaan. En toen kwam ik er op uit dat Drifters de meest interessante voor mij was. Bepaalde tours zijn meer party bussen als echt explorer, en bepaalde tours zijn net weer zo extreem dat je het hele paargedrag van elke kever die je tegen komt tot in de details wordt uitgelegd. En ik had toen het idee dat Drifters daar een goeie midden weg, voor mij was.
De Nomad tour stopt trouwens in Vicfalls.

Dit jaar ga ik dan
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:35 schreef Skv het volgende:
Waar in Botswana en Zim ga je precies naartoe? Ik zou Chobe sowieso pakken. En, als je tijd hebt, de Great Zim ruins. :Y Wildlife in Zim is niet echt de moeite waard vond ik overigens.
Vertrek in Kaapstad, dan Namibië Kanoën op de Fishriver Canyon, Etosha, Botswana; Okavango Delta, Chobe (ben ik vorig jaar al geweest, zeer imposant) ; Zimbabwe Vicfalls, Hwange, Matrobo; Zuid Africa Machete, en dan eindigt het feestje in Zuid Afrika.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:30:55 #152
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_112241914
Even een brutale vraag tussendoor in dit topic, ik zie op bijv. booking.com heel aantrekkelijke prijzen voor hotels/lodges e.d, wat is de kans dat als je op de bonnefooi door het gedeelte van ZA ten oosten/zuid-oosten van Johannesburg reist je makkelijk een slaapplaats vindt voor een redelijke prijs?

We zijn met z'n tweeen, in de laatste twee weken van augustus met huurauto, en hebben geen zin om overnachtingen vantevoren vast te leggen, maar van hotel naar hotel rijden opzoek naar dat ene vrije kamertje is ook geen feest.
pi_128492613
Zomervakantie zit er weer op voor mij dus nu kan de planning voor Zuid-Afrika beginnen, willen rond Oktober 3 weken die kant op. Heb de Lannoo gids van Zuid-Afrika gekocht en deze topic(s) door gelezen waardoor ik al enkele ideeen heb.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:58:47 #154
67670 Skv
Cynist.
pi_128496016
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:30 schreef 0033 het volgende:
Even een brutale vraag tussendoor in dit topic, ik zie op bijv. booking.com heel aantrekkelijke prijzen voor hotels/lodges e.d, wat is de kans dat als je op de bonnefooi door het gedeelte van ZA ten oosten/zuid-oosten van Johannesburg reist je makkelijk een slaapplaats vindt voor een redelijke prijs?

We zijn met z'n tweeen, in de laatste twee weken van augustus met huurauto, en hebben geen zin om overnachtingen vantevoren vast te leggen, maar van hotel naar hotel rijden opzoek naar dat ene vrije kamertje is ook geen feest.
Hotels moeten wel ter plekke te regelen zijn denk ik. Je kan ook voor een auto met daktent gaan en in de bush kamperen. Stuk leuker. Hoewel je in Gauteng behalve Pilanesberg ( :') ) weinig te zoeken hebt wat dat betreft.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_128496328
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Hotels moeten wel ter plekke te regelen zijn denk ik. Je kan ook voor een auto met daktent gaan en in de bush kamperen. Stuk leuker. Hoewel je in Gauteng behalve Pilanesberg ( :') ) weinig te zoeken hebt wat dat betreft.
Denk dat ze inmiddels al geweest zijn ;)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:51:00 #156
67670 Skv
Cynist.
pi_128504222
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:07 schreef vanpers het volgende:

[..]

Denk dat ze inmiddels al geweest zijn ;)
:?

'de laatste twee weken van augustus met huurauto'.
Oh wacht, 2012. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_128570588
Zit zelf een beetje aan deze reis met aanpassingen te denken.

http://www.traveltrend.nl/reisaanbod/total-south-africa/?cat=16

Hoe denken de kenners hierover en wat moet hier ZEKER nog bij?
Is er verder een soort forum voor Zuid-Afrika net zo als voor Amerika(allesamerika.com)?
  zondag 7 juli 2013 @ 15:35:43 #158
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_128688174
Nog 2 weekjes en dan ga ik voor 3 weken naar Zuid Afrika *O* .
pi_128693765
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:35 schreef LouieAnderson het volgende:
Nog 2 weekjes en dan ga ik voor 3 weken naar Zuid Afrika *O* .
Welke route ga je doen, en via reisbureau geboekt?
  zondag 7 juli 2013 @ 18:51:00 #160
238141 SevD
Boventitel
pi_128693792
Pff, ik heb wel weer zin om terug te gaan! Volgend jaar misschien ^O^
  zondag 7 juli 2013 @ 22:40:59 #161
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_128702832
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef vanpers het volgende:

[..]

Welke route ga je doen, en via reisbureau geboekt?
Ik reis per auto van Kaapstad tot ongeveer St. Lucia, om vervolgens van Durban weer naar Kaapstad te vliegen waar ik nog een aantal dagen blijf.

De reis is voor het grootste gedeelte geregeld door een organisatie.
pi_128711633
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:40 schreef LouieAnderson het volgende:

[..]

Ik reis per auto van Kaapstad tot ongeveer St. Lucia, om vervolgens van Durban weer naar Kaapstad te vliegen waar ik nog een aantal dagen blijf.

De reis is voor het grootste gedeelte geregeld door een organisatie.
Klinkt goed, ook een kaartje van je route?
Reis je alleen?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:35:09 #163
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_128730623
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:18 schreef vanpers het volgende:

[..]

Klinkt goed, ook een kaartje van je route?
Reis je alleen?
Heb je PM beantwoordt :) .
pi_128863345
Toch gekozen om een reis samen te laten stellen door Kuoni, ben benieuwd.
pi_130226316
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:35 schreef LouieAnderson het volgende:
Nog 2 weekjes en dan ga ik voor 3 weken naar Zuid Afrika *O* .
Inmiddels weer terug? Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:33:18 #166
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_130264143
Vorig jaar vanaf Joburg naar Kaapstad gereden. ZA is geweldig mooi, ik ga zeker nog een keertje terug. Voor al die mensen die nog gaan: vergeet niet een (spring)bokkie te heffen, echt een lekker zuid afrikaans shotje :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_130264809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Vorig jaar vanaf Joburg naar Kaapstad gereden. ZA is geweldig mooi, ik ga zeker nog een keertje terug. Voor al die mensen die nog gaan: vergeet niet een (spring)bokkie te heffen, echt een lekker zuid afrikaans shotje :)
Bedankt voor de tip ;) , mijn reis is bijna rond. Nog meer tips?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:06:59 #168
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_130265764
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:21 schreef vanpers het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip ;) , mijn reis is bijna rond. Nog meer tips?
Ga je ook nog naar Lesotho? Ik kan het je namelijk erg aanraden mn.Semonkong.


kleine impressie, mooi resort trouwens handig als je wilt gaan abseilen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_130451777
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:09 schreef vanpers het volgende:

[..]

Inmiddels weer terug? Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Ben inmiddels al weer 2 weken terug en ik kan alleen maar zeggen dat ik een top vakantie heb gehad. Zo veel gezien en gedaan. Prachtig land met een zeer divers landschap.
pi_132733958
Net geboekt, we gaan op visite bij kennissen in Kaapstad, en dan lekker beetje rondtoeren.

Komende tijd eens verdiepen wat we allemaal moeten gaan zien en doen, naast al die lekkere wijn proeven.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:14:57 #171
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_132736255
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:24 schreef bassieVL het volgende:
Net geboekt, we gaan op visite bij kennissen in Kaapstad, en dan lekker beetje rondtoeren.

Komende tijd eens verdiepen wat we allemaal moeten gaan zien en doen, naast al die lekkere wijn proeven.
Zo ver in het zuiden. Dan is krugerpark ver weg. Jammer.
Tuinroute is wel in de buurt: via oostkust richting Port Elizabeth. Erg mooi :Y

Wel jaloers hoor. Tijd dat ik ook weer even naar huis ga!
pi_132739905
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:24 schreef bassieVL het volgende:
Net geboekt, we gaan op visite bij kennissen in Kaapstad, en dan lekker beetje rondtoeren.

Komende tijd eens verdiepen wat we allemaal moeten gaan zien en doen, naast al die lekkere wijn proeven.
Toentertijd in het Ritz bovenin gegeten. Zeker een aanrader.
pi_132739969
En meestal kan je via je hotel zo een prive-chaffeur regelen die je voor een paar tientjes heel de dag langs de kust rijdt en de mooiste plekjes laat zien. Ook zeker een aanrader.
pi_132740002

Meer hoef ik niet te zeggen toch.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:35:23 #175
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132740911
quote:
17s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:18 schreef Travel. het volgende:
[ afbeelding ]
Meer hoef ik niet te zeggen toch.
nope. Zuid Afrika is prachtig en volgend jaar in september 6 weken op familiebezoek.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132742918
ik hoop niet dat de foto Zuid Afrika moet samen vatten ? volgens mij redelijk moeilijk samen te vatten. Z divers dat land.
pi_132745329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:16 schreef Roger_ het volgende:
ik hoop niet dat de foto Zuid Afrika moet samen vatten ? volgens mij redelijk moeilijk samen te vatten. Z divers dat land.
Het ging over Kaapstad. En je typt nogal slechts Nederlands.
pi_132751802
We hebben er ook heel veel zin in. Blijf maar komen met de tips voor de regio Kaapstad.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:02:07 #179
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_132764804
Voor een lekker dagje strand: Strand
pi_132917455
Hi,

iemand nog een muskiettennet nodig? ik heb een nieuwe, ongebruikte, nog in de verpakking. graag even mailen naar katinkaschurink@gmail.com als je geinteresseerd bent!

veel reisplezier! x
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:05:37 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_133517286
In hoeverre is Zuid-Afrika een beetje een kindvriendelijke bestemming? We hebben een zoontje van 2 en denken eraan om in april 3 weken die kant op te gaan.

Zit nog in dubio of ik alles zelf zou willen organiseren of via een gespecialiseerde reisorganisatie zoals Jambo of Out in Africa. Iemand daar ervaringen mee?
  maandag 25 november 2013 @ 21:37:06 #182
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_133624254
Is er als toerist eigenlijk iets te zien in Johannesburg? Ik vlieg in januari van Amsterdam naar Johannesburg en terug vanuit Kaapstad. Een vriend van mij woont in Durban. Daar ga ik sowieso heen. Verder is het allemaal nog even uitzoeken wat er te doen is.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_133633635
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:37 schreef Terreros85 het volgende:
Is er als toerist eigenlijk iets te zien in Johannesburg? Ik vlieg in januari van Amsterdam naar Johannesburg en terug vanuit Kaapstad. Een vriend van mij woont in Durban. Daar ga ik sowieso heen. Verder is het allemaal nog even uitzoeken wat er te doen is.
Meer dan genoeg, staan wel een aantal tips in dit topic. In ieder geval is het Apartheidsmuseum een aanrader. En het FNB Stadium (Soccer City) op matchday. En natuurlijk Soweto (en Nelson Mandela house).

http://www.tripadvisor.nl(...)nesburg_Gauteng.html

daar staat nog wel meer. Zou alleen Gold Reef City overslaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:57:02 #184
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133635136
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:02 schreef Beavis het volgende:
Voor een lekker dagje strand: Strand
daar is toch een tentenkamp of ben ik nu mis?

mijn ouders zijn er geweest (ik heb familie wonen in Zuid Afrika en volgend jaar ga ik 6 weken naar daar)

edit: nee, geen tentenkamp

[ Bericht 2% gewijzigd door Pinnenmutske op 26-11-2013 12:10:16 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133635705
Ik zag dit topic weer naar boven komen....wat hou ik van Zuid Afrika.
In 2001 3 maanden geweest (oa vrijwilligerswerk in Kaapstad gedaan) en in 2009 1 week (daarna door naar Namibië gegaan)

WOW, ik zou zo weer terug willen en nog een keer en nog een keer en nog een keer!
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:57:29 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_133638084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:05 schreef Blik het volgende:
In hoeverre is Zuid-Afrika een beetje een kindvriendelijke bestemming? We hebben een zoontje van 2 en denken eraan om in april 3 weken die kant op te gaan.

Zit nog in dubio of ik alles zelf zou willen organiseren of via een gespecialiseerde reisorganisatie zoals Jambo of Out in Africa. Iemand daar ervaringen mee?
Iemand nog antwoord op de vragen hierboven?
pi_133644189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Iemand nog antwoord op de vragen hierboven?
Geen idee...ik ben niet zo van de georganiseerde reizen.

Zuid Afrika is goed zelf te rijden, ik zou het denk ik wel 'durven' met een kind. In april kan het al wel aardig fris zijn, dus een stranddag zit er waarschijnlijk niet echt in. (mocht je dat in willen plannen)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:23:50 #188
238141 SevD
Boventitel
pi_135020968
Grote kans dat ik, vrij onverwacht, op korte termijn 2 weken terugga. :o
  zondag 5 januari 2014 @ 13:53:21 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_135100067
Vraag aan de kenners, is het te doen om in 3.5 weken van J'Burg naar Kaapstad en weer terug te rijden en ondertussen nog genoeg te doen en zien?
pi_135100300
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:53 schreef Blik het volgende:
Vraag aan de kenners, is het te doen om in 3.5 weken van J'Burg naar Kaapstad en weer terug te rijden en ondertussen nog genoeg te doen en zien?
Terugrijden als in zelfde weg al dat je gekomen bent? Hoe dan ook, lijkt mij wel te doen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zondag 5 januari 2014 @ 14:23:52 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_135101411
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:58 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Terugrijden als in zelfde weg al dat je gekomen bent? Hoe dan ook, lijkt mij wel te doen.
Naja, niet precies dezelfde weg natuurlijk
pi_135101903
Ik zou er voor kiezen vanuit Jo'burg naar Kruger te rijden om vervolgens af te zakken naar Swaziland, Durban, Lesotho en van daaruit de Garden Route naar Kaapstad te beginnen. Vanuit Kaapstad naar Namibie naar Botwana weer terug naar Jo'burg. Oh, maar 3,5 week. Uhh als je doorrijdt best te doen. :P
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zondag 5 januari 2014 @ 19:52:12 #193
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_135115549
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:37 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zou er voor kiezen vanuit Jo'burg naar Kruger te rijden om vervolgens af te zakken naar Swaziland, Durban, Lesotho en van daaruit de Garden Route naar Kaapstad te beginnen. Vanuit Kaapstad naar Namibie naar Botwana weer terug naar Jo'burg. Oh, maar 3,5 week. Uhh als je doorrijdt best te doen. :P
:D
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:29:41 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_135234452
Geboekt! 3.5 weken Zuid-Afrika in april. vliegen op J'Burg en op de laatste dag hebben we een binnenlandse vlucht van Kaapstad naar J'Burg.
pi_135234979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:29 schreef Blik het volgende:
Geboekt! 3.5 weken Zuid-Afrika in april. vliegen op J'Burg en op de laatste dag hebben we een binnenlandse vlucht van Kaapstad naar J'Burg.
Gaaf, wordt een geweldige reis, veel plezier!
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:51:00 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_135235402
KLopt het trouwens dat je paspoort voor Lesotho en Swaziland 3 of 6 maanden geldig moet zijn? Zo ja, dan moet ik onze paspoorten gaan vernieuwen
pi_135263043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:29 schreef Blik het volgende:
Geboekt! 3.5 weken Zuid-Afrika in april. vliegen op J'Burg en op de laatste dag hebben we een binnenlandse vlucht van Kaapstad naar J'Burg.
Dat wordt een geweldige reis, ben zelf in 3,5 weken van J'Burg naar Kaapstad gegaan. Niet meer terug naar J'Burg. Wel in Swaziland geweest maar kan je geen antwoord geven op je vraag, zal vast toch wel ergens op internet staan?
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:01:14 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_135263487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:24 schreef deSleep het volgende:

[..]

Dat wordt een geweldige reis, ben zelf in 3,5 weken van J'Burg naar Kaapstad gegaan. Niet meer terug naar J'Burg. Wel in Swaziland geweest maar kan je geen antwoord geven op je vraag, zal vast toch wel ergens op internet staan?
Heb je nog suggesties voor een route, must-sees, etc?
pi_135263589
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je nog suggesties voor een route, must-sees, etc?
Wij zijn kort samengevat:
Alleen overnachting in J'Burg, niet stad in geweest.
Panoramaroute
Krugerpark
Swaziland
Hluhluwe
St. Lucia
Umhlanga
Binnenlandse vlucht van Durban naar PE
Addo Elephant
Knysna
Oudtshoorn
Swellendam
Hermanus
Stellenbosch
Kaapstad

Zou weinig dingen veranderen als ik iemand anders er heen zou sturen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:12:56 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_135263631
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:09 schreef deSleep het volgende:

[..]

Wij zijn kort samengevat:
Alleen overnachting in J'Burg, niet stad in geweest.
Panoramaroute
Krugerpark
Swaziland
Hluhluwe
St. Lucia
Umhlanga
Binnenlandse vlucht van Durban naar PE
Addo Elephant
Knysna
Oudtshoorn
Swellendam
Hermanus
Stellenbosch
Kaapstad

Zou weinig dingen veranderen als ik iemand anders er heen zou sturen.
Thanks, lijkt op een erg mooie route. Ga ik zeker meenemen
pi_135265695
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Thanks, lijkt op een erg mooie route. Ga ik zeker meenemen
En voor de walvissen raad ik 'Die Kelders' aan. Dan zie je ze van heel dichtbij en zit je soms moederziel alleen. (wij hebben daar een middag met zijn 2tjes doorgebracht, grootste gedeelte echt maar met zijn 2tjes. Ontelbaar veel walvissen voorbij zien komen...Waanzinnig!!) Die Kelders ligt dichtbij Hermanus, je moet er een woonwijk voor doorrijden dus het is even zoeken.

Pak om Stellenbosch meteen de vele wijnboerderijen mee en natuurlijk de plaatsen om Stellenbosch heen met veel Nederlandse roots.

Overnachting tips:
Garden Route Game Lodge
Santon Express (slapen in een trein op het strand) in Mossel Bay http://www.santosexpress.co.za/
Apricot Gardens Guesthouse in Gordons Bay

Doen ( de 'standaard' dingen laat ik even buiten beschouwing):
Wandeling met een ranger door Krugerpark
Cango Caves
Wijntour
Bungee jumpen in Bloukrantz
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:56:23 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_135266075
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 10:42 schreef exode het volgende:

[..]

En voor de walvissen raad ik 'Die Kelders' aan. Dan zie je ze van heel dichtbij en zit je soms moederziel alleen. (wij hebben daar een middag met zijn 2tjes doorgebracht, grootste gedeelte echt maar met zijn 2tjes. Ontelbaar veel walvissen voorbij zien komen...Waanzinnig!!) Die Kelders ligt dichtbij Hermanus, je moet er een woonwijk voor doorrijden dus het is even zoeken.

Pak om Stellenbosch meteen de vele wijnboerderijen mee en natuurlijk de plaatsen om Stellenbosch heen met veel Nederlandse roots.

Overnachting tips:
Garden Route Game Lodge
Santon Express (slapen in een trein op het strand) in Mossel Bay http://www.santosexpress.co.za/
Apricot Gardens Guesthouse in Gordons Bay

Doen ( de 'standaard' dingen laat ik even buiten beschouwing):
Wandeling met een ranger door Krugerpark
Cango Caves
Wijntour
Bungee jumpen in Bloukrantz
Jij ook bedankt voor de tips!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:29:18 #203
238141 SevD
Boventitel
pi_135489773
Zaterdag vlieg ik ^O^
pi_135639953
Hoi, ik ga binnenkort naar Zuid Afrika om stage te lopen, en ik heb een vraagje over het visum. Ik ga iets minder dan 90 dagen, en op sommige sites kom ik tegen dat ik onder de 90 dagen geen visum hoef aan te vragen (zelfs niet als ik stage loop) en sommige wel. Nou ben ik rijkelijk laat met een visum aanvragen, dus ik vroeg me af hoe dat gaat bij de douane daar, met het visa-on-arrival. Als ik gewoon een adres kan laten zien bij de vrienden waar ik verblijf, kom ik dan ook gewoon het land binnen?
  maandag 20 januari 2014 @ 11:09:07 #205
238141 SevD
Boventitel
pi_135711397
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:11 schreef creepycookie het volgende:
Hoi, ik ga binnenkort naar Zuid Afrika om stage te lopen, en ik heb een vraagje over het visum. Ik ga iets minder dan 90 dagen, en op sommige sites kom ik tegen dat ik onder de 90 dagen geen visum hoef aan te vragen (zelfs niet als ik stage loop) en sommige wel. Nou ben ik rijkelijk laat met een visum aanvragen, dus ik vroeg me af hoe dat gaat bij de douane daar, met het visa-on-arrival. Als ik gewoon een adres kan laten zien bij de vrienden waar ik verblijf, kom ik dan ook gewoon het land binnen?
Als je binnenkomt krijg je bij de paspoort controle een 90 dagen visum ^O^

Heb de stempel net zelf gekregen, dus uiterst betrouwbaar :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:49:02 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_136094764
Vraag. Handig om een huurauto te hebben in Kaapstad, of beter om die gewoon in te leveren bij aankomst en de laatste paar dagen geen auto te hebben?
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:27:23 #207
238141 SevD
Boventitel
pi_136130837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:49 schreef Blik het volgende:
Vraag. Handig om een huurauto te hebben in Kaapstad, of beter om die gewoon in te leveren bij aankomst en de laatste paar dagen geen auto te hebben?
Huurautotje hebben ^O^
pi_136135852
Ik ga in juli-augustus 3 weken naar ZA.
Johannesburg
Sabie
Balule Game Reserve
Kruger
Miliwane
Mkuze
Hluhluwe Game Reserve
St. Lucia
Salt Rock
Drakensberg
Johannesburg

We hebben een auto gehuurd en overal een B&B of Hotel.
Zijn er nog tips die de kenners mij kunnen geven tijdens deze route.
Ik heb de LP al ingeslagen :)
pi_136138966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:49 schreef Blik het volgende:
Vraag. Handig om een huurauto te hebben in Kaapstad, of beter om die gewoon in te leveren bij aankomst en de laatste paar dagen geen auto te hebben?
Wij hebben hem toen 2 dagen gehouden, en 2 dagen zonder gedaan.

Richting Cape point, Kaap de goede hoop en Boulders Beach is het wel makkelijk. Lekker rijden over de Chapmans Peak.
pi_136167648
27 feb a.s. ga ik voor de 2e keer naar Zuid Afrika en ook naar Mozambique. Blijf een maand weg.
Kan niet wachten , Zuid Afrika is een geweldig land !
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:21:10 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_136167961
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:37 schreef deSleep het volgende:

[..]

Wij hebben hem toen 2 dagen gehouden, en 2 dagen zonder gedaan.

Richting Cape point, Kaap de goede hoop en Boulders Beach is het wel makkelijk. Lekker rijden over de Chapmans Peak.
Denk dat dit is wat we gaan doen. Voelt ook zo stom om een paar dagen een auto te hebben die we eigenlijk niet nodig hebben.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:24:43 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_136168071
Iemand overigens tips voor een goede guide voor Zuid-Afrika? Groot gedeelte van de reis zal al vast staan qua route en accommodatie, dus dan is een guidebook zoals de LP misschien niet nodig.

Is die LP-guide van Kaapstad en Tuinroute goed?
  maandag 3 februari 2014 @ 15:00:09 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_136286003
Bovenste vraag staat nog steeds open, anyone?

Andere vraag, lees wat gemixte dingen over wat voor stekker ik mee moet nemen, er zijn 2 verschillende types blijkbaar. Welke komt het meeste voor?
pi_136286502
LP van CT en Gardenroute is prima voor de algehele informatie. Rough guide en ANWB boekje zijn oudere uitgaven als ik me niet vergis. Let wel dat zelfs de nieuwste LP uitgave van sept '12 is, en restaurants / lunchrooms gewijzigd kunnen zijn. Daar is internet geschikter voor.

Stekker:
  maandag 3 februari 2014 @ 15:25:15 #215
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136286926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:24 schreef Blik het volgende:
Iemand overigens tips voor een goede guide voor Zuid-Afrika? Groot gedeelte van de reis zal al vast staan qua route en accommodatie, dus dan is een guidebook zoals de LP misschien niet nodig.

Is die LP-guide van Kaapstad en Tuinroute goed?
In 2011-12 heb ik de trein van Simonstown naar het centrum van Kaapstad genomen. Bij terugkomst verklaarden m'n Zuid Afrikaanse vrienden me voor gek. :P

Gidsen gebruik ik nooit, maar heb wel altijd m'n laptop/netbook bij me voor bv wikitravel. De beste info komt van medereizigers/receptie/locals/taxichauffeurs/barmensen/etc.
reset
pi_136295489
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:25 schreef Individual het volgende:

[..]

In 2011-12 heb ik de trein van Simonstown naar het centrum van Kaapstad genomen. Bij terugkomst verklaarden m'n Zuid Afrikaanse vrienden me voor gek. :P
Hoezo dat? De kans op onaangename aanvaringen? Het centraal station van CT (en de wijk eromheen) doen inderdaad wat onveilig aan, zeker als je je daar als toerist (lees: blanke) bevindt. De route ansich is wel erg mooi.

quote:
Gidsen gebruik ik nooit, maar heb wel altijd m'n laptop/netbook bij me voor bv wikitravel. De beste info komt van medereizigers/receptie/locals/taxichauffeurs/barmensen/etc.
Eens.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:20:29 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136296029
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:10 schreef -Wil- het volgende:

[..]

Hoezo dat? De kans op onaangename aanvaringen? Het centraal station van CT (en de wijk eromheen) doen inderdaad wat onveilig aan, zeker als je je daar als toerist (lees: blanke) bevindt. De route ansich is wel erg mooi.

[..]

Eens.
Er gebeurt/gebeurde wel wat minder fris op die lijn. Op de terugweg wilden we weer met de trein, maar door veiligheidsoverwegingen houdt ie er om 7 uur 's avonds al mee op. Na Muizenberg (vanaf Simonstown) kom je door een paar flinke sloppenwijken en een team agenten kwam in ons rijstel die wat mensen naar het andere rijtuig jaagde. Helemaal waarom was niet duidelijk.

reset
  dinsdag 4 februari 2014 @ 02:20:42 #218
238141 SevD
Boventitel
pi_136312098
Blegh, weer in Nederland ;(
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:53:23 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_136327155
Ik heb eens gekeken naar onze plannen voor Krugerpark. Het plan is nu als volgt

Dag 1: reizen van Graskop naar Orpen Gate. Daar in de buurt overnachten in rest camp, evt. direct game-drive.
Dag 2: Morning game-drive, dan rijden naar Lower Sabie, overnachten in rest camp
Dag 3: zelf rijden en gamedrive
Dag 4: vertrek vanuit Kruger naar Swaziland

Is dit een beetje te doen, en ook een goede aanpak? Of iemand suggesties voor een andere manier?
pi_136334806
ik ben het twijfelen om einde van dit jaar naar Johannesburg of Windhoek te vliegen , en daar een 4x4 met rooftent te huren.
Op mijn lijstje staat Etosha , Epupu falls en Makgadikgadi pans op het lijstje. Wat nog meer op het lijstje staan?
pi_136353572
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:53 schreef Blik het volgende:
Ik heb eens gekeken naar onze plannen voor Krugerpark. Het plan is nu als volgt

Dag 1: reizen van Graskop naar Orpen Gate. Daar in de buurt overnachten in rest camp, evt. direct game-drive.
Dag 2: Morning game-drive, dan rijden naar Lower Sabie, overnachten in rest camp
Dag 3: zelf rijden en gamedrive
Dag 4: vertrek vanuit Kruger naar Swaziland

Is dit een beetje te doen, en ook een goede aanpak? Of iemand suggesties voor een andere manier?
Dit is mijn inziens wel mogelijk.
Heb je geen interesse in het rijden van de panorama route?

Wij hebben het toen zo gedaan:
Dag 1 van Airport naar Hazyview
Dag 2 van Hazyview via Graskop en panoramaroute naar Phalaborwa
Dag 3 van Phalaborwa via de Phalaborwa Gate naar Olifants Rest Camp(Avond Game-drive)
Dag 4 van Olifants Rest Camp naar Skukuza Rest Camp(Wilde eigenlijk Lower Sabie maar was niet beschikbaar) hele dag zelf rijden dus
Dag 5 van Skukuza(Morning Game-drive) naar Swaziland

Neem aan dat bij jou de eerste dag er ook nog voor moet, aangezien je niet in Graskop aan zal komen. Panorameroute was voor mij zeker de moeite waard maar dat zal voor iedereen anders zijn.
  woensdag 5 februari 2014 @ 10:02:06 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_136354717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:51 schreef deSleep het volgende:

[..]

Dit is mijn inziens wel mogelijk.
Heb je geen interesse in het rijden van de panorama route?

Wij hebben het toen zo gedaan:
Dag 1 van Airport naar Hazyview
Dag 2 van Hazyview via Graskop en panoramaroute naar Phalaborwa
Dag 3 van Phalaborwa via de Phalaborwa Gate naar Olifants Rest Camp(Avond Game-drive)
Dag 4 van Olifants Rest Camp naar Skukuza Rest Camp(Wilde eigenlijk Lower Sabie maar was niet beschikbaar) hele dag zelf rijden dus
Dag 5 van Skukuza(Morning Game-drive) naar Swaziland

Neem aan dat bij jou de eerste dag er ook nog voor moet, aangezien je niet in Graskop aan zal komen. Panorameroute was voor mij zeker de moeite waard maar dat zal voor iedereen anders zijn.
We zitten 2 nachten in Graskop, van daaruit willen we 1 dag rondrijden om de Panoramaroute gedeeltelijk te rijden. We willen ook een beetje oppassen met de hoeveelheid uren in de auto, aangezien we onze zoon van 1.5 ook meenemen (alhoewel we sommige reisdagen van 5+ uur niet kunnen vermijden. Dit is ons huidige plan:

29-3-2014 Vlucht J'Burg, aankomst om 23:10 lokale tijd
30-3-2014 Ophalen huurauto? Naar Graskop
31-3-2014 Graskop - omgeving bekijken
1-4-2014 Graskop - Krugerpark Orpen Gate
2-4-2014 Orpen Gate - Lower Sabie (Kruger)
3-4-2014 OMgeving Lower Sabie (Kruger)
4-4-2014 Kruger - Swaziland
5-4-2014 Swaziland (o.a. Mlilwane wildlife)
6-4-2014 Swaziland - St. Lucia
7-4-2014 St Lucia (St. Lucia wetlands)
8-4-2014 St. Lucia - Durban - Port Elizabeth
9-4-2014 PE - Addo Elephant Park en bekijken park
10-4-2014 Addo - Tsitsikamma + overnachting
11-4-2014 Tsitsikamma wandelen
12-4-2014 Tsitsikamma - Oudtshoorn
13-4-2014 Oudtshoorn (Stadje bekijken + omgeving)
14-4-2014 Oudtshoorn - Swellendam
15-4-2014 Swellendam (bekijken)
16-4-2014 Swellendam - Stellenbosch/Franschhoek
17-4-2014 Stellenbosch/Franschhoek (wijn proeven)
18-4-2014 Stellenbosch - Kaapstad
19-4-2014 Kaapstad
20-4-2014 Kaapstad
21-4-2014 inleveren auto? Vlucht Kaapstad - J'Burg
22-4-2014 Vertrek J'Burg om 19:15
23-4-2014 Aankomst thuis

Ik twijfel nog een beetje over Swellendam, is dat een beetje leuk? Verder suggesties?

[ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 05-02-2014 15:50:05 ]
pi_136357294
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:45 schreef Roger_ het volgende:
ik ben het twijfelen om einde van dit jaar naar Johannesburg of Windhoek te vliegen , en daar een 4x4 met rooftent te huren.
Op mijn lijstje staat Etosha , Epupu falls en Makgadikgadi pans op het lijstje. Wat nog meer op het lijstje staan?
Namibië: Fish River Canyon, Soussesvlei, Solitaire en Spitzkoppe.
Botswana: Okavanga delta, Chobe, Chobe River.
Eventueel Victoria Falls in Zimbabwe, maar dat is wel een avontuur op zich.

Afstanden zijn gigantisch.
pi_136364411
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:02 schreef Blik het volgende:

[..]

We zitten 2 nachten in Graskop, van daaruit willen we 1 dag rondrijden om de Panoramaroute gedeeltelijk te rijden. We willen ook een beetje oppassen met de hoeveelheid uren in de auto, aangezien we onze zoon van 1.5 ook meenemen (alhoewel we sommige reisdagen van 5+ uur niet kunnen vermijden. Dit is ons huidige plan:

29-3-2014 Vlucht J'Burg, aankomst om 23:10 lokale tijd
30-3-2014 Ophalen huurauto? Naar Graskop
31-3-2014 Graskop - Panorama route
1-4-2014 Vertrek naar Kruger
2-4-2014 Kruger
3-4-2014 Kruger
4-4-2014 Kruger - Swaziland
5-4-2014 Swaziland
6-4-2014 Swaziland - St. Lucia
7-4-2014 St Lucia
8-4-2014 St. Lucia - Durban - Port Elizabeth
9-4-2014 Addo Elephant Park
10-4-2014 Tsitsikamma
11-4-2014 Tsitsikamma
12-4-2014 Oudtshoorn
13-4-2014 Oudtshoorn
14-4-2014 Swellendam
15-4-2014 Swellendam
16-4-2014 Stellenbosch/Franschhoek
17-4-2014 Stellenbosch/Franschhoek
18-4-2014 Stellenbosch - Kaapstad
19-4-2014 Kaapstad
20-4-2014 Kaapstad
21-4-2014 inleveren auto? Vlucht Kaapstad - J'Burg
22-4-2014 Vertrek J'Burg om 19:15
23-4-2014 Aankomst thuis

Ik twijfel nog een beetje over Swellendam, is dat een beetje leuk? Verder suggesties?
Zijn de plaatsen bij de datums de overnachtingen?
Swellendam zijn wij 1 nacht geweest, meer zou ik ook niet doen, hebben dit gedaan omdat het anders teveel reizen was. Alleen wat in het zwembad geweest bij het hotel en wat uit wezen eten. (zaten erg veel nederlanders te eten)

Ga je niet naar Hermanus?
  woensdag 5 februari 2014 @ 15:30:58 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_136364619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:24 schreef deSleep het volgende:

[..]

Zijn de plaatsen bij de datums de overnachtingen?
Swellendam zijn wij 1 nacht geweest, meer zou ik ook niet doen, hebben dit gedaan omdat het anders teveel reizen was. Alleen wat in het zwembad geweest bij het hotel en wat uit wezen eten. (zaten erg veel nederlanders te eten)

Ga je niet naar Hermanus?
Data zijn idd ook de overnachtingen. Thanks voor je tip mbt Swellendam. We wilden Hermanus skippen omdat het dan geen goede tijd is voor walvissen te spotten (is volgens mij vanaf juni pas). Zou je het dan alsnog wel aanbevelen?
pi_136364936
Mmm daar had ik even niet aan gedacht. Dan is het inderdaad niet nodig naar Hermanus te gaan.

Zou je het schema eens wat beter uit kunnen werken. In de vorm van: er in zetten van waar naar waar je rijdt en waar je overnacht.
  woensdag 5 februari 2014 @ 15:52:57 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_136365237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:41 schreef deSleep het volgende:
Mmm daar had ik even niet aan gedacht. Dan is het inderdaad niet nodig naar Hermanus te gaan.

Zou je het schema eens wat beter uit kunnen werken. In de vorm van: er in zetten van waar naar waar je rijdt en waar je overnacht.
Ik heb het schema een beetje bijgewerkt, maar is verder redelijk straightforward. Als we een nacht in Port Elizabeth hebben, en de dag erna Addo bezoeken. Dan moeten we dus reizen naar Addo en blijven we daar ook slapen. We moeten bijna alles nog boeken. Alleen Kaapstad, J'Burg en Graskop is nu geboekt. Verder is alles nog open. Wat we tijdens de reisdagen verder allemaal nog doen is onbekend, dat moeten we nog invullen.

Als we één dag overhouden in Swellendam, waar zou je die dan gaan vertoeven? extra dag Kruger? Of toch Hluhwule bezoeken?
pi_136365652
Denk dat je al lang genoeg in het Kruger bent, dan zou ik Hluhwule doen. Zijn wij ook 1 nacht geweest. Ook zijn we nog in Knysna geweest. De rest is redelijk hetzelfde.
pi_136370767
@ Blik, begrijp ik goed dat je van St. Lucia - via Durban - in één keer door wilt rijden naar P-E? Of vlieg je van Durban naar P-E?

Ik zou als het mogelijk is een guesthouse boeken vlakbij het plaatsje Addo ipv in P-E, scheelt een stuk rijden op de ochtend zelf. De ingang van het park (zie google maps, 'Map' instelling) ligt net voor de splitsing van de weg (R342) die dwars door het groene vlak van Addo Park snijdt, net voorbij de halte 'Coerney'. Daarna de nacht weer doorbrengen in dat guesthouse (in het park betaal je altijd meer).

Bungeejumpen bij Bloukrans Bridge doet het altijd goed, ook de moeite waard om even te kijken als je niet springt. En in Oudtshoorn moet je natuurlijk een struisvogelfarm bezoeken. Bonustip: rijdt als je Oudtshoorn verlaat over de R62 en volg die zo lang mogelijk (dus niet de N2 kiezen).

Waar verblijf je in CT?
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:40:55 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_136374000
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:37 schreef -Wil- het volgende:
@ Blik, begrijp ik goed dat je van St. Lucia - via Durban - in één keer door wilt rijden naar P-E? Of vlieg je van Durban naar P-E?

Ik zou als het mogelijk is een guesthouse boeken vlakbij het plaatsje Addo ipv in P-E, scheelt een stuk rijden op de ochtend zelf. De ingang van het park (zie google maps, 'Map' instelling) ligt net voor de splitsing van de weg (R342) die dwars door het groene vlak van Addo Park snijdt, net voorbij de halte 'Coerney'. Daarna de nacht weer doorbrengen in dat guesthouse (in het park betaal je altijd meer).

Bungeejumpen bij Bloukrans Bridge doet het altijd goed, ook de moeite waard om even te kijken als je niet springt. En in Oudtshoorn moet je natuurlijk een struisvogelfarm bezoeken. Bonustip: rijdt als je Oudtshoorn verlaat over de R62 en volg die zo lang mogelijk (dus niet de N2 kiezen).

Waar verblijf je in CT?
Nee, we vliegen naar PE. Thanks voor je andere tips. Ga dat bungeejumpen wel even checken, lijkt me mooi om eens te doen.

In CT slapen we hier: https://www.airbnb.nl/rooms/254401?s=k55g

[ Bericht 4% gewijzigd door Blik op 05-02-2014 20:12:49 ]
pi_136374991
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:42 schreef -Wil- het volgende:

[..]

Namibië: Fish River Canyon, Soussesvlei, Solitaire en Spitzkoppe.
Botswana: Okavanga delta, Chobe, Chobe River.
Eventueel Victoria Falls in Zimbabwe, maar dat is wel een avontuur op zich.

Afstanden zijn gigantisch.
thanks, maar, ik had eigenlijk al een lijstje , wat ik al gezien had, dat was zo ongeveer dat lijstje.
pi_136392027
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:45 schreef Roger_ het volgende:
ik ben het twijfelen om einde van dit jaar naar Johannesburg of Windhoek te vliegen , en daar een 4x4 met rooftent te huren.
Op mijn lijstje staat Etosha , Epupu falls en Makgadikgadi pans op het lijstje. Wat nog meer op het lijstje staan?
Namibie is zooooo gaaf!
Tips genoeg hier. Ook voor een klein bedrijf die 4x4's verhuurt met zo'n rooftop tent.

Namibie was van alle reizen de meest bijzondere, wat een bizar mooi land is het. Laat maar weten of je op de tips zit te wachten.
pi_136403946
@ Blik: mooie centrale locatie! Lion's Head beklimmen kun je je geen buil aan vallen. Mi zelfs leuker dan de tafelberg op gaan, omdat je een uitzicht op de stad hebt incl. tafelberg. Sta je echter op de tafelberg heb je 'gewoon een mooi uitzicht'.

@ Roger: je bent al eerder die kant op geweest begrijp ik? Wel vet plan met 4x4 en tent. Lijkt me fantastisch die vrijheid.
pi_136403950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:15 schreef exode het volgende:

[..]

Namibie is zooooo gaaf!
Tips genoeg hier. Ook voor een klein bedrijf die 4x4's verhuurt met zo'n rooftop tent.

Namibie was van alle reizen de meest bijzondere, wat een bizar mooi land is het. Laat maar weten of je op de tips zit te wachten.
Ik zit op het moment nog eigenlijk een beetje in dubio, of ik ga voor de selve drive of voor een georganiseerde reis . Vooral om het feit, ik wil graag terug naar dit wereld deel terug.
Maar er zijn een paar standaard dingen , zoals het Sossovlei, Fishriver Canyon, Cape Cross, Swakopmund, hebn ik inmiddels gezien.
Normaal als iemand hier op FOK wat post "ik ga voor het eerst naar West USA" Dan is het enigste goeie antwoord "google effe Best Of the West op " maar dan komt iedereen met plekken waar menig GPS problemen mee heeft . Prachtige plaatsen, maar zo of the beaten trax, dat je dat een first timer niet moet adviseren, en die mooi zijn om te bewaren voor een tweede keer.

Nouw, ik ben opzoek naar die off-beaten-trax bestemmingen. .
Ik wil wel terug naar Etosha, gewoon een hele dag kijken wat er gebeurd bij een drink gat. en de Epupu falls heb ik nog niet gezien, maar wil ik wel zien.
Als ik dan op selve drive ga, dan wordt het iets van een weg van Namibië naar Johannesburg, of anders om.
pi_136429623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:45 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Ik zit op het moment nog eigenlijk een beetje in dubio, of ik ga voor de selve drive of voor een georganiseerde reis . Vooral om het feit, ik wil graag terug naar dit wereld deel terug.
Maar er zijn een paar standaard dingen , zoals het Sossovlei, Fishriver Canyon, Cape Cross, Swakopmund, hebn ik inmiddels gezien.
Normaal als iemand hier op FOK wat post "ik ga voor het eerst naar West USA" Dan is het enigste goeie antwoord "google effe Best Of the West op " maar dan komt iedereen met plekken waar menig GPS problemen mee heeft . Prachtige plaatsen, maar zo of the beaten trax, dat je dat een first timer niet moet adviseren, en die mooi zijn om te bewaren voor een tweede keer.

Nouw, ik ben opzoek naar die off-beaten-trax bestemmingen. .
Ik wil wel terug naar Etosha, gewoon een hele dag kijken wat er gebeurd bij een drink gat. en de Epupu falls heb ik nog niet gezien, maar wil ik wel zien.
Als ik dan op selve drive ga, dan wordt het iets van een weg van Namibië naar Johannesburg, of anders om.
Zelf rijden is ideaal in Namibie. Wij hebben in Etosha uren doorgebracht bij de waterholes, zo ontzettend veel dieren gezien. Waanzinnig.

Ik kan ons 'schema' er nog wel eens bijpakken om terug te kijken. Wij zijn overigens vanaf Windhoek gaan rijden.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:53:07 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_136429905
Is er geen Namibië topic? ;)
pi_136430504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:53 schreef Blik het volgende:
Is er geen Namibië topic? ;)
het was in eerste instantie mijn 4x4 te huren in Johannesburg en daar ook naar terug te keren .
maar ik vond niet zo 123 een Zuid Afrika - Botswana en Namibië topic.
  zondag 9 februari 2014 @ 16:05:00 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_136508646
Zo, de eerste leg van Johannesburg tot aan Durban is zo goed als helemaal geboekt. Overnachtingen in Krugerpark was nog lastig, was al veel volgeboekt. Wacht alleen nog op confirmatie van overnachting Swaziland en Hluhluwe. Ook de huurauto is geboekt (type Toyota Avanza) en ook de vlucht van Durban naar PE is geboekt.

Komende week maar eens kijken naar het stuk van PE naar Kaapstad. overnachtingen Kaapstad zijn al geboekt, de rest van de overnachtingen nog niet en de huurauto ook nog niet. Het wordt in ieder geval een goedkopere huurauto (type Polo)
pi_136577978
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:05 schreef Blik het volgende:
Zo, de eerste leg van Johannesburg tot aan Durban is zo goed als helemaal geboekt. Overnachtingen in Krugerpark was nog lastig, was al veel volgeboekt. Wacht alleen nog op confirmatie van overnachting Swaziland en Hluhluwe. Ook de huurauto is geboekt (type Toyota Avanza) en ook de vlucht van Durban naar PE is geboekt.

Komende week maar eens kijken naar het stuk van PE naar Kaapstad. overnachtingen Kaapstad zijn al geboekt, de rest van de overnachtingen nog niet en de huurauto ook nog niet. Het wordt in ieder geval een goedkopere huurauto (type Polo)
Nice!
Wij hadden in Kaapstad een auto gehuurd via ons hostel, scheelde aardig wat. Was overigens wel hilarisch: een oud model golf maar dan splinternieuw.
pi_136577982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:53 schreef Blik het volgende:
Is er geen Namibië topic? ;)
Ik houd me in :) Ook over Namibie kan ik een topic volschrijven.
  woensdag 12 februari 2014 @ 12:02:59 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_136620751
Zo, alle overnachtingen geboekt, huurauto's geboekt, binnenlandse vluchten geboekt. wildcard gekocht voor de parken. Zou zo kunnen vertrekken :D

Hier blijven we slapen:

J'burg: Park Inn Sandton en Radisson Blu (beide gratis via hotelpunten)
Graskop: Thaba Tsweni Lodge (http://www.booking.com/ho(...)ed0badd4c30b4ccfc39a)
Krugerpark: 1 nacht Satara restcamp, 2 nachten Lower Sabie restcamp
Swaziland: Malandela's B&B (http://www.malandelas.com/)
Hluhluwe: Hilltop camp
St. Lucia: St. Lucia Safari Lodge (http://www.booking.com/ho(...)ed0badd4c30b4ccfc39a)
Port Elizabeth: Bayside Guesthouse (http://www.booking.com/ho(...)ed0badd4c30b4ccfc39a)
Tsitsikamma: 2 nachten in het park bij River Mouth
Oudtshoorn: La Pension Guesthouse (http://www.booking.com/ho(...)ed0badd4c30b4ccfc39a)
Swellendam: Elianthe Guesthouse (http://www.booking.com/ho(...)ed0badd4c30b4ccfc39a)
Stellenbosch: Lovane Boutique Wine Estate (http://www.booking.com/ho(...)ed0badd4c30b4ccfc39a)
Kaapstad: 3 nachten, appartement in centrum (https://www.airbnb.nl/rooms/254401)

Heb er echt ontzettend veel zin in :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Blik op 12-02-2014 12:08:53 ]
pi_136627812
@Blik
wordt een leuke reis.
veel info over de parken: http://www.sanparks.org/forums/
te doen:
kruger : game drive
St. Lucia varen over de meren.
Oudshoorn: Cango wildliferange ( cheetah aaien), cango cave's.
Kaapstad: fort de goede hoop (VOC), simons town pinguins en kaap point onder en boven.

Items om niet te vergeten : internationaal rijbewijs, Afrikaanse verloop stekker en nederlands stekker blok voor alle opladers ( in een kamer heeft vaak maar 1 of 2 aansluitingen)
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:43:59 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_136628121
Thanks voor de tips. internationaal rijbewijs stond al op het lijstje, en de verloopstekker leen ik van mijn ouders. Verder hebben we weinig apparaten die opgeladen hoeven te worden. Voor de telefoons/ipads neem ik de auto-lader mee, daar zullen we aardig wat tijd vertoeven ;) verder hebben we alleen een camera nog voor de elektriciteit.
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:45:07 #244
238141 SevD
Boventitel
pi_136628177
Trouwens, bizar hoe de Rand staat tegenover 2 jaar geleden. Kreeg toen voor 1 euro 10 rand, nu 15. ^O^
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:45:48 #245
238141 SevD
Boventitel
pi_136628202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:43 schreef Blik het volgende:
Thanks voor de tips. internationaal rijbewijs stond al op het lijstje, en de verloopstekker leen ik van mijn ouders. Verder hebben we weinig apparaten die opgeladen hoeven te worden. Voor de telefoons/ipads neem ik de auto-lader mee, daar zullen we aardig wat tijd vertoeven ;) verder hebben we alleen een camera nog voor de elektriciteit.
Vergeet niet bij je bank aan te geven dat je naar een ander continent gaat :P
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:47:43 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_136628295
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:45 schreef SevD het volgende:

[..]

Vergeet niet bij je bank aan te geven dat je naar een ander continent gaat :P
Die onzin heb ik direct uitgezet omdat ik wel eens moet reizen voor mijn werk. :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:48:25 #247
238141 SevD
Boventitel
pi_136628323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Die onzin heb ik direct uitgezet omdat ik wel eens moet reizen voor mijn werk. :)
Goed zo. Je zou t maar niet gedaan hebben en ineens met een geblokkeerde rekening zitten :D
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:50:30 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_136628405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:45 schreef SevD het volgende:
Trouwens, bizar hoe de Rand staat tegenover 2 jaar geleden. Kreeg toen voor 1 euro 10 rand, nu 15. ^O^
Dat is inderdaad erg relaxed, zeker aangezien een groot gedeelte van de accommodatie al betaald is (zoals alle parken). Dus mocht die rand weer teruglopen, dan heb ik daar relatief weinig last van
  woensdag 12 februari 2014 @ 17:42:12 #249
238141 SevD
Boventitel
pi_136633820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg relaxed, zeker aangezien een groot gedeelte van de accommodatie al betaald is (zoals alle parken). Dus mocht die rand weer teruglopen, dan heb ik daar relatief weinig last van
Benzine is wel heerlijk goedkoop nu! Volgens mij 13 rand per liter ofzo.

Stiefpa is ook dolgelukkig, verbouwing aan zn huis wordt steeds goedkoper :P
pi_136654781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:43 schreef Blik het volgende:
Thanks voor de tips. internationaal rijbewijs stond al op het lijstje, en de verloopstekker leen ik van mijn ouders. Verder hebben we weinig apparaten die opgeladen hoeven te worden. Voor de telefoons/ipads neem ik de auto-lader mee, daar zullen we aardig wat tijd vertoeven ;) verder hebben we alleen een camera nog voor de elektriciteit.
Kruger: wandeling met een ranger in de ochtend. Erg gaaf!

Ik heb nog nooit een internationaal rijbewijs gehaald/gekocht...is ook nog nooit naar gevraagd. Wie weet had ik altijd geluk. Het is toch gewoon een vertaling van je rijbewijs?
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:59:57 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_136654887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:53 schreef exode het volgende:

[..]

Kruger: wandeling met een ranger in de ochtend. Erg gaaf!

Ik heb nog nooit een internationaal rijbewijs gehaald/gekocht...is ook nog nooit naar gevraagd. Wie weet had ik altijd geluk. Het is toch gewoon een vertaling van je rijbewijs?
Wordt wel expliciet om gevraagd bij de verhuurmaatschappij, dus die ga ik gewoon halen
pi_136654963
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Wordt wel expliciet om gevraagd bij de verhuurmaatschappij, dus die ga ik gewoon halen
Kan ik me voorstellen! Ik heb er gewoon nooit aan gedacht eerlijk gezegd.
pi_136667714
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Wordt wel expliciet om gevraagd bij de verhuurmaatschappij, dus die ga ik gewoon halen
Ik had hem wel bij maar niet nodig gehad. Hadden een huurauto bij europecar.
  donderdag 20 februari 2014 @ 15:20:27 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_136930802
Vraagje, Navigatie in een huurauto wel of niet nodig? Vind het op zich wel zn charme hebben om het niet te hebben en het via een kaart te doen. Aan de andere kant, navigatie is ook wel handig.

Wat vinden de kenners?
pi_136962310
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:20 schreef Blik het volgende:
Vraagje, Navigatie in een huurauto wel of niet nodig? Vind het op zich wel zn charme hebben om het niet te hebben en het via een kaart te doen. Aan de andere kant, navigatie is ook wel handig.

Wat vinden de kenners?
Val zelf niet onder de kenners, maar wij hadden met navigatie en zou het de volgende keer meteen weer doen. Heb het al druk genoeg gehad met aan de andere kant rijden en wennen aan het feit dat het stuur aan de andere kant zit. Ook beide veel van de natuur kunnen genieten en geen ruzie gehad omdat we verkeerd zouden rijden. ;)
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 14:40:48 #256
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_136974298
Verkeerd rijden bestaat niet. Je neemt hooguit een alternatieve route. B-).

En verder, je kunt gewoon op de kaart rijden en als je in de buurt van een grote stad komt, of plaats van bestemming, dan zet je de satnav aan met het juiste adres.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_136976337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Verkeerd rijden bestaat niet. Je neemt hooguit een alternatieve route. B-).
:D
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:25:52 #258
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_136976440
Voor een paar tientjes koop je daar een sim met wat data. Kan je sporadisch navigeren en af en toe een fb'tje / apje doen
Lekker door het land cruisen met een kaart (let op, buiten de grote wegen is veel gravel) en in steden lekker op de navigatie met je smartphone.Nog een tip: ga, zeker in het binnenland tanken bij het eerste tankstation nadat je tank half leeg is. Ze kunnen nogal dun gezaaid zijn....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:30:49 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136976676
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Verkeerd rijden bestaat niet. Je neemt hooguit een alternatieve route. B-).

En verder, je kunt gewoon op de kaart rijden en als je in de buurt van een grote stad komt, of plaats van bestemming, dan zet je de satnav aan met het juiste adres.
Ligt er aan hoe avontuurlijk je bent.
In ZA kan je zeker wel verkeerd rijden. Ook verkeerd rijden als in niet minstens een autolengte tussen jou en je voorligger nemen in bv Johannesburg.
reset
  Moderator vrijdag 21 februari 2014 @ 16:06:47 #260
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_136978018
Tja, ik weet niet of de satnav je niet door een verkeerde wijk zal leiden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_137158446
Ik ga morgen voor vier weken naar Zuid Afrika en Mozambique.

Eerst paar dagen Johannesburg , dan door Kruger naar Mozambique, terug via Swaziland naar Durban en dan weer naar Johannesburg.

Ben vooral benieuwd naar Mozambique en hoop dat ik die geweldige stranden te zien krijg :)
pi_138204225
Wij gaan over 4 weken naar Kaapstad en omgeving voor twee weken.

De planning is om te beginnen in Kaapstad uiteraard, vandaar uit via Hermanus, Swellendam naar Knysna. Dan weer terug via Oudtshoorn en Paarl.

Iemand nog leuke accomodaties of andere goede tips?
Stop rockin' the boat.
pi_138218972
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:27 schreef bassieVL het volgende:
Wij gaan over 4 weken naar Kaapstad en omgeving voor twee weken.

De planning is om te beginnen in Kaapstad uiteraard, vandaar uit via Hermanus, Swellendam naar Knysna. Dan weer terug via Oudtshoorn en Paarl.

Iemand nog leuke accomodaties of andere goede tips?
Zie mijn eerdere posts :)

Veel plezier, het is een fantastisch land.
pi_138221002
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:00 schreef exode het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere posts :)

Veel plezier, het is een fantastisch land.
Dank je. De Santos Express en Garden Route Game Lodge zien er goed uit. Als we na 30 April boeken besparen we flink.

We twijfelden tussen de Garden Route Lodge en Aquila. Denk dat het de Garden Route Lodge wordt.
Stop rockin' the boat.
pi_138222495
Aquila was wel erg fijn qua accomodaties, zag er allemaal keurig uit, goed geslapen, heerlijk gegeten, maar wel vrij prijzig dacht ik. Game reserve niet zo bijzonder daarentegen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:01:04 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_138276795
Ik zit morgen in het vliegtuig :)
pi_138278503
nog 6 maanden wachten :[
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:25:20 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_139247382
En weer terug, wat een gaaf land is het! 4 van de big 5 gezien, en daarnaast natuurlijk alle andere mooie safari-dieren. We hebben echt superweer gehad, slechts 3 of 4 dagen wat bewolking en wat regen gehad. De andere dagen strakblauwe lucht. Ook de locaties waar we zaten waren stuk voor stuk pareltjes. En wat ook mooi was, door de lage Rand (1 euro = 15 rand) is alles supergoed te betalen

Hoogtepunten:
- Panoramaroute, 3 rondavels
- Game Drives Krugerpark
- neushoorns in hluhluwe national park
- wandelen en braaien in Tsitsikamma national park
- B&B in Oudtshoorn, pareltje
- Kaapstad in zijn algemeenheid
- De wijnen en landgoederen in Stellenbosch en Franschhoek
- Algemene kwaliteit van guesthouses, eten en drinken, wegen, etc.
- afwisseling in het landschap

Kortom, zeker een land om een keer terug te komen later.
pi_139247631
Wij vliegen morgen richting Kaapstad. Welke B&B zaten jullie in Oudtshoorn?
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:23:42 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_139250743
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:33 schreef bassieVL het volgende:
Wij vliegen morgen richting Kaapstad. Welke B&B zaten jullie in Oudtshoorn?
La Pension, zie ook een linkje daarnaar een paar maanden geleden in dit topic
pi_140419249
Even een schopje..

Wij zijn ook van plan om in september 3 weken door Zuid Afrika te reizen. Het wordt waarschijnlijk wel wat haastwerk, maar toch willen we proberen om de route van kaapstad naar johannesburg te rijden, met in ieder geval de
Garden route
Addo
Lesotho (hoefijzertje vanaf addo, via Maseru en dan weer Z-A in?)
Drakensbergen
Kruger

Nu even op jacht naar scherpe open jaw tickets.
Maakt het voor de route nog veel uit of we Kaapstad -> Johannesburg of juist vice versa rijden? Qua ticketprijs verschilt het in ieder geval niks.
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:21:05 #272
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_140419355
ik kan wel zeggen dat je onderweg van Kaapstad naar Johannesburg heel weinig ziet. het is een rit van ongeveer 2 dagen.

optie: binnenlandse vlucht maar dat moet je zelf beslissen, dat kan ik niet doen hé :)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:36:13 #273
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140419918
Voor 40 euro kan je een trein van Johannesburg naar Kaapstad nemen die 26 uur duurt.

http://www.seat61.com/SouthAfrica.htm#.U4Rb6fmSxw4
reset
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:38:18 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_140419972
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:18 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Even een schopje..

Wij zijn ook van plan om in september 3 weken door Zuid Afrika te reizen. Het wordt waarschijnlijk wel wat haastwerk, maar toch willen we proberen om de route van kaapstad naar johannesburg te rijden, met in ieder geval de
Garden route
Addo
Lesotho (hoefijzertje vanaf addo, via Maseru en dan weer Z-A in?)
Drakensbergen
Kruger

Nu even op jacht naar scherpe open jaw tickets.
Maakt het voor de route nog veel uit of we Kaapstad -> Johannesburg of juist vice versa rijden? Qua ticketprijs verschilt het in ieder geval niks.
Het ligt er een beetje aan waar je mee wilt eindigen. Wil je eindigen met een leuke stad als laatste, of juist met safari als laatste. Verder zal 3 weken wel wat haastwerk zijn inderdaad en zul je keuzes moeten maken. Evntueel bijvoorbeeld Addo Elephant Park overslaan, olifanten zie je toch wel in Kruger :P

Je zou ook eventueel op J'Burg kunnen vliegen en vertrekken. Dan zal je alleen wel een binnenlandse vlucht naar J'Burg moeten nemen
pi_140421293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:21 schreef sararaats het volgende:
ik kan wel zeggen dat je onderweg van Kaapstad naar Johannesburg heel weinig ziet. het is een rit van ongeveer 2 dagen.

optie: binnenlandse vlucht maar dat moet je zelf beslissen, dat kan ik niet doen hé :)
Daarom wil ik ook een open jaw ticket nemen.
Aankomen in Kaapstad en dus met de toeristische route naar Johannesburg en van daaruit gewoon meteen naar Amsterdam vliegen. Ik hoef/wil niet meer terug naar het beginpunt van mijn reis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:38 schreef Blik het volgende:

Evntueel bijvoorbeeld Addo Elephant Park overslaan, olifanten zie je toch wel in Kruger :P

Je zou ook eventueel op J'Burg kunnen vliegen en vertrekken. Dan zal je alleen wel een binnenlandse vlucht naar J'Burg moeten nemen
Het nadeel daarvan is dat ik dan weer een dag (denk ik?) kwijt ben aan mn binnenlandse vlucht, terwijl ik die natuurlijk liever nog in de stad besteed.

Ik hoor dat Addo juist wel leuk is om zelf te rijden, terwijl Kruger daar veel te groot voor is (als je niet weet waar je moet zoeken kom je weinig bijzonders tegen). Vandaar dat Addo me wel leuk lijkt. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben :)
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:16:20 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_140421410
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 12:13 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook een open jaw ticket nemen.
Aankomen in Kaapstad en dus met de toeristische route naar Johannesburg en van daaruit gewoon meteen naar Amsterdam vliegen. Ik hoef/wil niet meer terug naar het beginpunt van mijn reis.

[..]

Het nadeel daarvan is dat ik dan weer een dag (denk ik?) kwijt ben aan mn binnenlandse vlucht, terwijl ik die natuurlijk liever nog in de stad besteed.

Ik hoor dat Addo juist wel leuk is om zelf te rijden, terwijl Kruger daar veel te groot voor is (als je niet weet waar je moet zoeken kom je weinig bijzonders tegen). Vandaar dat Addo me wel leuk lijkt. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben :)
je mist er idd een dag mee, dus als je een acceptabel open jaw ticket kunt vinden moet je die nemen.

Ik vond Kruger juist fantastisch om zelf te rijden, gewoon de dirt-roads nemen. Vervolgens 's ochtends en 's avonds nog een gamedrive doen om met een ranger op pad te gaan.
pi_140422682
Maar heb je dan ook een 4x4 als huurauto genomen? Die zijn flink duurder vergeleken met een normale comfort car.
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:56:46 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_140422862
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 12:50 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Maar heb je dan ook een 4x4 als huurauto genomen? Die zijn flink duurder vergeleken met een normale comfort car.
Is helemaal nergens voor nodig, dirt roads zijn prima te doen met een normale auto. Wij hadden een Toyota Avanza. Een wat hogere auto is wel fijn omdat je wat meer overzicht hebt.
pi_141103163
Net onze open jaw tickets geboekt, heen naar Jo'burg en terug van Kaapstad. 2 personen voor 1600eu vind ik een nette prijs voor een directe vlucht. (nog 1 dag aanbieding bij KLM)

We komen rond 21.00 aan in Johannesburg. Is het verstandig om dan meteen een huurauto te pakken en door nachtelijk Johannesburg naar ons hotel te rijden?
Of kun je beter een hotel bij/op het vliegveld nemen, als dat er al is?
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 15 juni 2014 @ 14:27:54 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_141108890
quote:
99s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:12 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Net onze open jaw tickets geboekt, heen naar Jo'burg en terug van Kaapstad. 2 personen voor 1600eu vind ik een nette prijs voor een directe vlucht. (nog 1 dag aanbieding bij KLM)

We komen rond 21.00 aan in Johannesburg. Is het verstandig om dan meteen een huurauto te pakken en door nachtelijk Johannesburg naar ons hotel te rijden?
Of kun je beter een hotel bij/op het vliegveld nemen, als dat er al is?
Wij hadden de huurauto een dag later opgehaald in de buurt van het hotel. Hotel was in Sandton, was overigens al snel ruim 30 euro voor de taxi.

Je moet je afvragen of je na een lange vlucht in het donker aan de verkeerde kant van de weg al in je huurauto wilt zitten?
pi_143647257
Is het vanuit Sandton (of andere omgeving van O.R. Tambo) ook te doen om Johannesburg te verkennen?
Of is een hotel in de stad zelf onmisbaar?
Ik blijf liever een paar nachten in één hotel dan van hotel naar hotel te hoppen rondom dezelfde locatie.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_151192877
Forse kick, maar wel nuttig hoop ik.
Na afgelopen jaar (juli-augustus) naar Zuid-Afrika te zijn gegaan wil ik graag opnieuw gaan. Ik ga samen met één iemand anders en wil diegene voornamelijk laten rijden. Hij is pas 19 dus vandaar dat ik een goede huurorganisatie zoek, met afkoop van eigen risico. We willen zo een goedkoop mogelijk auto huren en zo goedkoop mogelijk rondreizen, maar wat zijn hierin onze mogelijkheden? Het gaat om 5 weken in totaal en we weten nog niet precies wanneer we gaan, wel dat we gaan ^^

Ik weet wel dat kamperen e.d. het goedkoopste is en buiten de parken overnachten, maar uiteraard heb ik wel een aantal "eisen".
Kamperen is geen probleem en doen we zelfs liever dan in huisjes e.d. overnachten. Daarvoor hoeft er dus nergens gereserveerd te worden, behalve in het Kruger, wat we dan ook zullen doen. Tenminste, als we de vakanties van de Zuid-Afrikanen meiden en zorgen dat we niet in het hoogseizoen (december-januari) gaan.
Verder willen we absoluut een week in het Kruger overnachten, minimaal. 8 of 9 dagen is wel daarentegen de max.

Daarna willen we door, maar eigenlijk hebben we geen idee waar we heen willen precies. Na afgelopen jaar het Kruger, de panoramaroute, Swaziland (Malolotja, Mlilwane) en St. Lucia te hebben gezien, willen we nu toch ook wel wat extra gebieden bekijken, maar willen we niet enorm haasten.

Ik had zelf het volgend in mijn gedachten (~ongeveer) rekenend vanaf de eerste volle dag in Johannesburg:
Dag 1 --> rijden naar Kruger, overnachting ergens in Graskop/Phalaborwa
Dag 2-5 --> Letaba, Kruger
Dag 6-8 --> Satara, Kruger
Dag 9-10 --> Lower Sabie, Kruger
Dag 11 --> Reisdag naar Mbabane over Jozefspas (spectaculaire, onverharde pas die ~6 uur kost met een simpele auto)
Dag 12-13 --> Mbabane
Dag 14 --> Reisdag naar St Lucia
Dag 15-18 --> St Lucia

Daarna weet ik het niet meer zo goed, maar aangezien we dan nog 17 dagen hebben zit ik erg te twijfelen. Natuurlijk lijkt het ons prachtig om richting Kaapstad te gaan, maar daar zitten dan toch flinke dagen tussen. Is het niet leuker om eens het (onontdekte?) gebied te bekijken in het uiterste noorden van Zuid-Afrika? Uiteraard passen we dan gewoon de reisplanning aan en wordt het Kruger ergens anders ingepast.

Nog tips van mensen wat zij zouden doen? Heel ander voorstel of andere geweldige ideeën? Wij staan overal voor open!
Mensen die ongeveer een richting qua budget kunnen geven? (Vorige keer Zuid-Afrika haalde ik de 25 per dag niet, maar toen met 6 man in 1 auto :') )
Heb wel een beetje lopen reken en verwacht zo tussen de 35 en 40 uit te komen (per persoon) zonder al te gekke kosten erbij zoals bungeejumpen e.d. wat wij toch niet gaan doen.
Dus is 70-80 een redelijk dagbudget, inclusief alle kosten zoals ook de WildCard inclusief entree's? Wij kamperen overal, koken zelf en doen alles zelf. (Kleine huurauto kost inclusief afkopen eigen risico 15 euro per dag)
  maandag 30 maart 2015 @ 20:24:53 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_151202257
Ik zou sowieso Hluhluwe-Imfolozi meenemen in je reisplan, ontzettend mooi park met veel wildlife.

En als je nog 17 dagen hebt kun je denk ik 2 dingen doen. Via Lesotho terug naar Johannesburg/Pretoria ofwel vanaf Durban een vliegtuig pakken naar Port Elizabeth (of je gaat een volle dag rijden, dat kan op zich ook best) en vanuit PE naar Kaapstad trekken via Tsitsikamma, Knysna en afhankelijk van het seizoen via Oudtshoorn of Mossel Bay/Hermanus (walvissen) richting Kaapstad. Vergeet ook niet Franschhoek/Stellenbosch mee te nemen.

Ik zou voor optie 2 gaan, dan heb je een super afwisselende reis met het beste van Zuid-Afrika.
pi_151204986
Ik heb afgelopen juli/augustus al rondgereden vanaf Johannesburg naar Kruger en heb daarin Hluhluwe meegenomen, maar eigenlijk vond ik dit het minst leuke park dat we hebben bezocht, dus was eigenlijk van plan deze over te slaan haha!

Ik las dat jij die reis hebt gemaakt (de 2e optie) hoe beviel je dat? Wat vond je het mooiste?
pi_151214319
Ook ik heb die route gereden(optie 2) en na een geweldig safari gedeelte ook erg genoten van het stuk PE-Kaapstad. Erg mooie natuur, wij zijn via Tsitsikamma, Knysna, Oudtshoorn, Hermanus en Stellenbosch(nog ergens daar tussen ook een overnachting gehad) naar Kaapstad gereden. Echt een heerlijke vakantie gehad 8-)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:46:39 #286
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_151216879
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:24 schreef Blik het volgende:
Ik zou sowieso Hluhluwe-Imfolozi meenemen in je reisplan, ontzettend mooi park met veel wildlife.
Daar moet je net wat geluk mee hebben, wij hadden dat niet en buiten veel neushoorns niet heel veel gezien daar. Wel mooie picknickplaatsen (waar je moet oppassen dat de aapjes niet je broodjes jatten zoals bij ons gebeurde in 10 seconden van onoplettendheid :P )

Knysna vond ik ook een aanrader ja. Erg gezellig stadje en wij hebben daar orka's gezien op de oceaan, die hadden ze daar nog nooit eerder gezien dan die dag.
Don't let my username fool you...
pi_151220099
Voor ons was wandelen bij Giants Castle in Drakensbergen 1 van de hoogtepunten van Zuid-Afrika.
http://www.nature-reserve.co.za/giants-castle-game-preserve.html
Verder kun je als je van wijn houdt je best lang vermaken in Stellenbosch/Franschhoek.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:08:03 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_151221690
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:22 schreef mattie010 het volgende:
Ik heb afgelopen juli/augustus al rondgereden vanaf Johannesburg naar Kruger en heb daarin Hluhluwe meegenomen, maar eigenlijk vond ik dit het minst leuke park dat we hebben bezocht, dus was eigenlijk van plan deze over te slaan haha!

Ik las dat jij die reis hebt gemaakt (de 2e optie) hoe beviel je dat? Wat vond je het mooiste?
Echt? Ik heb echt bizar veel gezien daar, misschien nog wel meer dan in Krugerpark. Ik vond het ook een welkome afwisseling qua landschap. Maar goed, kwestie van geluk hebben ook natuurlijk. We sliepen bij Hilltop Camp, bovenop de berg. Erg leuk gehad daar en veel gezien. Konden gewoon met de verrekijker/zoomlens soms de dieren in de verte zien lopen.

Ik heb die route idd gereden, en het is gewoon een compleet ander Zuid-Afrika dan het Oosten van Zuid-Afrika. Meer Europees/Amerikaans met bergpassen, woestijnachtig gebied, mooie kustwegen en bijbehorende omgeving, wijngebied, desolate omgeving bij Kaap de Goede Hoop en natuurlijk Kaapstad. Echt een aanrader i.c.m. Krugerpark en omgeving.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:10:04 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_151221763
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:36 schreef vanpers het volgende:
Ook ik heb die route gereden(optie 2) en na een geweldig safari gedeelte ook erg genoten van het stuk PE-Kaapstad. Erg mooie natuur, wij zijn via Tsitsikamma, Knysna, Oudtshoorn, Hermanus en Stellenbosch(nog ergens daar tussen ook een overnachting gehad) naar Kaapstad gereden. Echt een heerlijke vakantie gehad 8-)
Wij hebben PE - Tsitsikamma - Oudtshoorn (wel gestopt in Knysna) - Swellendam - Stellenbosch - Kaapstad gedaan. Hadden slechts 10 dagen voor dit stuk dus dan moet je wel keuzes maken, alleen Swellendam zou ik overslaan. Hermanus hebben we niet gedaan omdat het geen walvis-seizoen was.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:11:19 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_151221801
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:23 schreef FrankRicard het volgende:
Voor ons was wandelen bij Giants Castle in Drakensbergen 1 van de hoogtepunten van Zuid-Afrika.
http://www.nature-reserve.co.za/giants-castle-game-preserve.html
Verder kun je als je van wijn houdt je best lang vermaken in Stellenbosch/Franschhoek.
Eigenlijk kan dat ook nog wel met 17 dagen te gaan vanaf St. Lucia, wel veel autorijden maar je kunt best tussen Durban en PE via Drakensbergen rijden. Dan heb je alleen iets minder de tijd voor het stuk tussen PE en Kaapstad, maar zoals ik hierboven al heb gezegd, dat kan evt. in 10 dagen als je wilt.
pi_151224208
Hluhluwe vonden wij echt matig, maar hebben er wel (in de laatste 5 kilometer) tientallen neushoorns gezien, terwijl we tijdens een week in het krugerpark slechts 1 neushoorn zagen.

Aangezien het walvisseizoen is willen we die uiteraard wel bekijken, alhoewel we ze ook al gezien hebben de afgelopen keer. Een keer met een walvistour en een keer vanaf het strand van Cape Vidal. Dus daarvoor hoeven we in theorie niet per se naar Hermanus.

Is er hier toevallig iemand die al eens het noordwesten heeft gezien?

Blik (en anderen) mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie kwijt waren aan de vakantie? Natuurlijk is dit van veel verschillende dingen afhankelijk, maar om toch eens een richtlijn te pakken.

Zuid-Afrika is ook zo een mooi land, haha! Erg lastig dit allemaal.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:23:45 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_151224711
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:10 schreef mattie010 het volgende:
Hluhluwe vonden wij echt matig, maar hebben er wel (in de laatste 5 kilometer) tientallen neushoorns gezien, terwijl we tijdens een week in het krugerpark slechts 1 neushoorn zagen.

Aangezien het walvisseizoen is willen we die uiteraard wel bekijken, alhoewel we ze ook al gezien hebben de afgelopen keer. Een keer met een walvistour en een keer vanaf het strand van Cape Vidal. Dus daarvoor hoeven we in theorie niet per se naar Hermanus.

Is er hier toevallig iemand die al eens het noordwesten heeft gezien?

Blik (en anderen) mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie kwijt waren aan de vakantie? Natuurlijk is dit van veel verschillende dingen afhankelijk, maar om toch eens een richtlijn te pakken.

Zuid-Afrika is ook zo een mooi land, haha! Erg lastig dit allemaal.
Maar als je zoveel neushoorns hebt gezien in korte tijd, hoe kan het dan matig zijn? En daarbij, je komt er vanaf Swaziland langs en kunt er bij wijze van spreken in 1 dag doorheen rijden.

Wij waren inclusief alles 6000 euro kwijt (maar goed, lastig te vergelijken met 3 personen en we waren niet op de budget-tour). 2000 euro al ongeveer kwijt aan vluchten. Overige 4000 aan accommodatie, huurauto, eten/drinken, wildpas, etc.

Maar zonder dollen, de route van PE naar Kaapstad is fantastisch en moet je gewoon doen als je er nog niet bent geweest. Het is niet voor niets na de regio Krugerpark het meest bereisde stuk van Zuid-Afrika. Je zou er eigenlijk niet eens over moeten nadenken ;)
pi_151228456
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Wij hebben PE - Tsitsikamma - Oudtshoorn (wel gestopt in Knysna) - Swellendam - Stellenbosch - Kaapstad gedaan. Hadden slechts 10 dagen voor dit stuk dus dan moet je wel keuzes maken, alleen Swellendam zou ik overslaan. Hermanus hebben we niet gedaan omdat het geen walvis-seizoen was.
Ben er ook geweest en heb ongeveer hetzelfde gedaan. Volgens mij geen overnachting in Tsitsikamma maar wel geweest. 2de deel van de reis begonnen in Addo Elephants, via Tsitsikamma naar Knysna. Oudsthoorn, overnachting in Swellendam omdat het anders wel heel veel rijden was in 1 dag. Hermanus en Stellenbosch voor Kaapstad.

Plaatsen die ik nu noem hebben we allemaal een overnachting gehad. Knysna en Hermanus zelfs 2. Kaapstad natuurlijk ook meer.
pi_151228703
Om ook even op mattie010 te reageren, ook wij hebben ervoor gekozen om eerst van Johannesburg naar Durban te rijden, van daar te vliegen naar PE en vanuit daar weer richting Kaapstad. Ook zijn we in Hluhluwe geweest. In het Krugerpark al de Big 5 gezien waarvan de neushoorn als laatste en heel weinig. Hluhluwe was wel minder dan het Kruger maar ben toch blij dat ik geweest bent. Lekker veel neushoorns gezien. Verder een mooi park met een heel ander landschap. Het Kruger lijkt wat meer "gemaakt" als je het vergelijkt met Hluhluwe.

Addo Elephant was voor ons de grootste tegenvaller maar dat kwam doordat wij op de dag waren dat het voor het eerst in maanden regende. Daardoor trokken alle dieren er op uit en hebben we daar weinig gezien. Toch weet je vooraf met dieren dat die kans er in zit.

Waren met 2en inclusief alles 6000 euro kwijt voor 24 dagen.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:08:17 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_151228833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:04 schreef vanpers het volgende:

Waren met 2en inclusief alles 6000 euro kwijt voor 24 dagen.
Goed vergelijkbaar dus, wij ook 24 dagen.
pi_151229531
Qua neushoorns niet nee en ook mooie buffalo's gezien, maar het duurde ontzettend lang voordat we eindelijk iets zagen. (daarvoor wel een aantal dieren hoor, maar niks "nieuws") Pas de laatste kilometers opeens neushoorns en buffalo's, daardoor toch een matige indruk van meegekregen. Ik ga het eens overleggen, dankjulliewel voor jullie input! :)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:54:07 #297
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_151230513
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:23 schreef FrankRicard het volgende:
Verder kun je als je van wijn houdt je best lang vermaken in Stellenbosch/Franschhoek.
En als je geen wijn drinkt, maar je partner wel, verveel je je stierlijk bij zo'n wijnproeverij... :X
Don't let my username fool you...
pi_152297132
De laatste 3 weken van november ben ik van plan met m'n vriendin naar ZA te gaan. Beginnen in Kaapstad (3 nachten) en dan met de auto de gardenroute pakken. We weten nog niet of we vanaf PE gaan vliegen naar Durban of dat we dat stuk ook met de auto doen. Vanuit Durban wil ik naar de Drakensbergen en dan door naar St. Lucia en uiteindelijk Kruger.

We hebben eerst nog gekeken of we (een deel van) de gardenroute met de Baz Bus wilden gaan doen, maar uiteindelijk heb je met een auto toch meer vrijheid, dus maar gelijk vanaf het begin een auto huren.

We hebben maar drie weken, wat is dan wijsheid? Met de auto van PE naar Durban of het vliegtuig pakken? Scheelt dat veel qua tijd als je alles bij elkaar (huur auto inleveren, naar vliegveld en in Durban weer huurauto ophalen) optelt?

Wat zijn nou de pareltjes van de gardenroute waar we een overnachting moeten pakken?
^ To je nesmysl ^
  woensdag 6 mei 2015 @ 04:29:31 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_152320437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:38 schreef TyVole het volgende:
De laatste 3 weken van november ben ik van plan met m'n vriendin naar ZA te gaan. Beginnen in Kaapstad (3 nachten) en dan met de auto de gardenroute pakken. We weten nog niet of we vanaf PE gaan vliegen naar Durban of dat we dat stuk ook met de auto doen. Vanuit Durban wil ik naar de Drakensbergen en dan door naar St. Lucia en uiteindelijk Kruger.

We hebben eerst nog gekeken of we (een deel van) de gardenroute met de Baz Bus wilden gaan doen, maar uiteindelijk heb je met een auto toch meer vrijheid, dus maar gelijk vanaf het begin een auto huren.

We hebben maar drie weken, wat is dan wijsheid? Met de auto van PE naar Durban of het vliegtuig pakken? Scheelt dat veel qua tijd als je alles bij elkaar (huur auto inleveren, naar vliegveld en in Durban weer huurauto ophalen) optelt?

Wat zijn nou de pareltjes van de gardenroute waar we een overnachting moeten pakken?
Auto inlveren en ophalen doe je op het vliegveld, dus dat is zo gepiept. Rijden kost je een volle hele saaie dag van ongeveer 1000(?) km rijden. Maakt dus niet zoveel uit eigenlijk.

Pareltjes van de garden route zijn denk ik Tsitsikamma NP, Knysna, Plettenberg Bay, Franschhoek/Stellenbosch. Als het whalewatch seizoen is ook nog Hermanus. Je hoeft overigens niet overal te slapen, kunt best bij sommige plaatsjes erlangs rijden ipv slapen. Ik vond Oudtshoorn overigens ook wel leuk
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:12:22 #300
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_152323500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:38 schreef TyVole het volgende:
We hebben maar drie weken, wat is dan wijsheid? Met de auto van PE naar Durban of het vliegtuig pakken? Scheelt dat veel qua tijd als je alles bij elkaar (huur auto inleveren, naar vliegveld en in Durban weer huurauto ophalen) optelt?
Voor de tijd hoef je het niet te laten. Huurauto inleveren kost je 5 minuten. Ophalen kan wat langer duren als je met een vliegtuig zit waarin bijna iedereen een huurauto wil. Maar langer dan een uurtje hoeft dat dan op zijn minst voordelig ook niet te duren. Wat ik hoorde is het stuk PE-Durban qua wegen erg slecht (wij hebben het ook gevlogen, maar dan in de andere richting) en is er weinig te zien. Het kost je dan weer wel veel tijd.

quote:
Wat zijn nou de pareltjes van de gardenroute waar we een overnachting moeten pakken?
Ik vond Storms River ook een leuk plaatsje met wat leuke hostels. Daar was het ook geen probleem om 's avonds gewoon over straat te lopen. En Knysna, daar hebben we nog orka's gespot op zee, maar dat scheen wel echt uniek te zijn. Het is wel de derde gevaarlijkste baai ter wereld om uit te varen. Bootje na ons is bijna omgeslagen met de 5 meter hoge golven...
Don't let my username fool you...
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:29:27 #301
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152323989
dicht
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')