abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 juli 2010 @ 15:04:55 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84092236
Gelukkig zijn we goed verzekerd, we krijgen zelfs geld voor het ruimen van de gesneuvelde notenboom. Komt allemaal wel weer goed, het zijn maar spullen.

Wel zonde van de boom, die kun je niet zomaar vervangen, maar de rest, ach dat zijn maar spullen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84164749
Hoi,

Wij wonen sinds 2 maanden in Elten (emmerich) en bevalt ons uitstekend, zelf de km die wij dagenlijks maken 160km maken alles goed als wel weer in ons duitse huisje zijn...

Wie naar het verleden kijkt staat met zijn rug naar de toekomst
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 17 juli 2010 @ 12:23:50 #154
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_84164885
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:18 schreef zuremossel het volgende:
Wij wonen sinds 2 maanden in Elten (emmerich) en bevalt ons uitstekend, zelf de km die wij dagenlijks maken 160km maken alles goed als wel weer in ons duitse huisje zijn...
Welkom hier!
pi_84165407
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:23 schreef qltel het volgende:

[..]

Welkom hier!
Leuk Leuk LEuk
Wie naar het verleden kijkt staat met zijn rug naar de toekomst
pi_84169578
Welkom zuremossel!

Vraagje voor de nederduitsers hier, ben op zoek naar tips en suggesties voor het starten van een bedrijf in Duitsland. Wij hebben al onze Nederlandse webshop in kralen, maar we willen ook de Duitse markt veroveren. Vooral een goeie steuerberater die kaas heeft gegeten van de combinatie NL-D.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_84170921
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 15:17 schreef elvhenk het volgende:
Welkom zuremossel!

Vraagje voor de nederduitsers hier, ben op zoek naar tips en suggesties voor het starten van een bedrijf in Duitsland. Wij hebben al onze Nederlandse webshop in kralen, maar we willen ook de Duitse markt veroveren. Vooral een goeie steuerberater die kaas heeft gegeten van de combinatie NL-D.
Ik woon zelf in DE en ben zelfstandige in NL maar heb gehoort dat het andersom gunstiger is vooral omdat ondernemers en starters in het voordeel zouden zijn bij de belasting Steuer!!!!

Kijken even op de site van Rainer Elsman Elten
Wie naar het verleden kijkt staat met zijn rug naar de toekomst
pi_84171472
De politie uit Kevelaer is niet zo vriendelijk .



Ze wilden mij niet even meenemen richting Kevelaer vanaf de autobahn (ik moest naar Weeze).
pi_84172250
Waarom stond je dan te liften? De politie is toch geen taxi...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_84172843
Ik stond niet te liften. We hebben een ongelukkie gehad. En aangezien zij langs Weeze kwamen, hadden ze me best ff mee kunnen nemen. Was 4 km.

Maar volgens mij hadden ze slechte zin ofzo. Ze deden nogal wazig.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:29:02 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_84176346
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:32 schreef Anne het volgende:
Ik stond niet te liften. We hebben een ongelukkie gehad. En aangezien zij langs Weeze kwamen, hadden ze me best ff mee kunnen nemen. Was 4 km.

Maar volgens mij hadden ze slechte zin ofzo. Ze deden nogal wazig.
alleen blik, en zelf niets?

en officieel mogen ze ook geen lift geven.
bij een oproep moeten ze meteen daar naartoe kunnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_84176436
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:29 schreef z80 het volgende:

[..]

alleen blik, en zelf niets?

en officieel mogen ze ook geen lift geven.
bij een oproep moeten ze meteen daar naartoe kunnen.
Alleen blikschade . Zie hier voor meer foto's: [PTA Slowchat] Chevrolet Corvette C6 @ 1441kg

Mja, ach, als ze een oproep kregen hadden ze me er uit mogen gooien .
Was ik al wel iets dichter bij Weeze (ipv die 4km).
  zaterdag 17 juli 2010 @ 20:17:19 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_84177976
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Alleen blikschade . Zie hier voor meer foto's: [PTA Slowchat] Chevrolet Corvette C6 @ 1441kg

Mja, ach, als ze een oproep kregen hadden ze me er uit mogen gooien .
Was ik al wel iets dichter bij Weeze (ipv die 4km).
zo werkt het helaas niet.
er zijn nu eenmaal regels mbt het mee nemen van "gasten".
dat hebben zij ook niet zelf verzonnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_84186133
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 16:39 schreef Anne het volgende:
De politie uit Kevelaer is niet zo vriendelijk .

Ze wilden mij niet even meenemen richting Kevelaer vanaf de autobahn (ik moest naar Weeze).
is dat de afrit in de buurt van goch?

hierzo:

daar heb ik namelijk ook begin dit jaar 2 uur op de pechhulp staan te wachten met een kapotte koppeling van een VW bus....
pi_84186255
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:15 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

is dat de afrit in de buurt van goch?

hierzo:

daar heb ik namelijk ook begin dit jaar 2 uur op de pechhulp staan te wachten met een kapotte koppeling van een VW bus....
Dat is daar inderdaad. Hier waren ze er vrij vlot. Politie was er in 20 minuutjes.
En de bergingsdienst binnen 15 minuten nadat de politie er was.
pi_84191854
Weet iemand een goed adresje voor openhaardhout in de regio Kleve?
Bij voorkeur een jaartje voorgedroogd en dat ze het afleveren.
Of bijvoorbeeld afvalhout van een meubelmakerij of parketlegger?
Met de huidige voorraad ga ik het de komende winter niet redden.
pi_84192884
Ja hoi, ik ga ook verhuizen naar Schland
ijs_beer fan!
  zondag 18 juli 2010 @ 13:03:19 #168
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_84195266
welkom!
Nog even en we krijgen ons eigen subforum
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_84196123
En ik verhuis over 2,5 week weer terug naar Nederland
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
pi_84197767
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:30 schreef Cupcake. het volgende:
En ik verhuis over 2,5 week weer terug naar Nederland
hoezo als ik vragenm mag ??
Wie naar het verleden kijkt staat met zijn rug naar de toekomst
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 13:07:19 #171
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84230953
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:37 schreef aegir_de_viking het volgende:
Weet iemand een goed adresje voor openhaardhout in de regio Kleve?
Bij voorkeur een jaartje voorgedroogd en dat ze het afleveren.
Of bijvoorbeeld afvalhout van een meubelmakerij of parketlegger?
Met de huidige voorraad ga ik het de komende winter niet redden.
Wij bestellen meestal bij Cleff. Weet niet of ze een site hebben, qltel is nu niet thuis, anders moet je die even aanschieten op PM later.

Maar nu na de storm hebben we een dealtje gesloten met een stel buren die hun omgewaaide bomen graag kwijt willen Toch handig als de verzekeringsman in je eigen Nachbarschaft woont

Anne, wat een pech die aanrijding.

Ik ben overigens weer terug van een nieuwe logeerpartij in het ziekenhuis, in Goch deze keer. Nu een paar gaten in mijn buik, hopelijk is mijn ziekenhuisabonnement nu vol
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84231075
Welkom terug Rewimo. Ik heb om eerlijk te zijn het andere topic niet meer gevolgd, maar wat hebben ze allemaal gedaan? Moet je nog terug voor controle ed?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 13:48:03 #173
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84232737
Ze hebben een verkleving gevonden en verholpen Er zat iets aan mijn buikwand verkleefd (moet nog uitvinden wat precies) en hopelijk ben ik nu van alle ellende af als ik hersteld ben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84232832
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:16 schreef zuremossel het volgende:

[..]

hoezo als ik vragenm mag ??
Berlijn is superleuk, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb sinds een tijdje enorme heimwee en er gebeuren hier ook dingen waar ik gewoon niet mee kan omgaan en wil omgaan. Lang verhaal. Maar het is wel echt mijn 2e thuis geworden en ik ga nog vaak terugkomen hier.
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 14:32:04 #175
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84234656
Nog een namelding van de stormschade: er is ook een dakraam gebarsten en er zijn enkele pannen stuk (vermoedelijk door onze parasol die een luchtreis over het dak heeft gemaakt ). Dus we kunnen nog een bezoekje aan de verzekeringsman brengen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 juli 2010 @ 15:18:07 #176
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84236268
quote:
Ik ben overigens weer terug van een nieuwe logeerpartij in het ziekenhuis, in Goch deze keer. Nu een paar gaten in mijn buik, hopelijk is mijn ziekenhuisabonnement nu vol
Welkom terug, blijf je er nu eens weg? Jij bent er ook veel te vaak, net als wij!

Hier gaat het lekker stabiel verder, Lenthe begint goed te eten, de flesjes zijn er bijna af.
Dat ze goed is beginnen te eten, is tijdens het laatste ziekenhuisverblijf begonnen. Was dat verblijf
toch nog ergens goed voor.

Voor de rest is het zwaar, echt zwaar. Lenthe constant verzorgen, Thijs die enorm druk is, opa is net begonnen aan z'n chemo tegen longkanker, een collegatje die waarschijnlijk uitgevochten is tegen kanker. En overal waar we aankloppen voor extra zorg voor Lenthe, opvang, extra geld, noem maar op, krijgen wel 0 op het rekest. Zowel in NL als in D. We worden er een beetje moe van zo langzamerhand. Moet weer even ergens de energie vandaan toveren om wat actie te ondernemen.

Over stress gesproken, zaterdagmiddag in Hardenberg nog toestanden gehad.
Ik reed over een weggetje, moet over een smal bruggetje. Ach, zie hier:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=hardenberg,+de+brink&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.402622,7.404785&ie=UTF8&hq=&hnear=De+Brink,+Hardenberg,+Overijssel&ll=52.575391,6.610937&spn=0,0.009602&t=h&z=17&layer=c&cbll=52.574362,6.60882&panoid=YM06zBfew_nSYWGQDNptTw&cbp=12,277.57,,0,7
Ik rij dus de brug op, komt er van de andere kant een bmw 5 serie die gewoon doorrijdt. Dus bijna aan het einde staan we voor elkaar. Kijkt hij me kwaad aan, rijdt achteruit en komt beetje dwars op de weg te staan.
Kan ik er dus nog niet langs, moet hij steken om mij er langs te laten, draait z'n raampje open, spuugt tegen onze auto aan en schreeuwt: Rot toch op vuile k#nkermof!.
Ik raampje open, is het echt zo'n vies zonnebank-gebruind mannetje met een zwart krullend matje en blonde heks ernaast en ik zeg: Fijn bedankt jongen, nu ga ik aangifte doen!
Zit ie dom te kijken, ik noteer het kenteken en ben vanmorgen dus even langs het bureau in Hardenberg geweest.


Echt te triest, wilde dit ook echt melden. Vooral omdat Petra een paar weken geleden een akkfietje had in een parkeergarage in Hardenberg. Ook toevallig met een donkerblauwe BMW 5 serie, met matje en blondje.
Het zou dezelfde wel eens geweest kunnen zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 15:28:28 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84236521
Wat een aso's heb je toch Klinkt inderdaad wel of het dezelfde was.

Balen trouwens dat jullie overal tegen een muur lopen waar je hulp zoekt, erg frustrerend. Ik wilde dat ik iets wist om jullie op weg te helpen...

Ik ben overigens niet van plan om nog eens uit logeren te gaan Hopelijk is dat ook niet meer nodig nu.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 juli 2010 @ 15:47:15 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_84237159
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:28 schreef Rewimo het volgende:
Wat een aso's heb je toch Klinkt inderdaad wel of het dezelfde was.

Balen trouwens dat jullie overal tegen een muur lopen waar je hulp zoekt, erg frustrerend. Ik wilde dat ik iets wist om jullie op weg te helpen...

Ik ben overigens niet van plan om nog eens uit logeren te gaan Hopelijk is dat ook niet meer nodig nu.
zijn de klachten nu ook weg of een stuk minder?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 15:51:19 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84237288
Ben nog maar 4 dagen geleden geopereerd, dus ik kan er nu nog niet echt iets van zeggen. Maar ik hoop van wel, uiteindelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 juli 2010 @ 17:52:43 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84242257
Wie weet een leuk restaurantje omgeving Kleve waar wij vrijdag kunnen gaan eten (onze eerste trouwdag )?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84247307
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:52 schreef Rewimo het volgende:
Wie weet een leuk restaurantje omgeving Kleve waar wij vrijdag kunnen gaan eten (onze eerste trouwdag )?
Ik vind het restaurantje bij de forstgarten in kleve wel leuk.
Ik heb er een paar keer erg lekker voor een goede prijs gegeten.
De reviews in de link zijn echter minder goed...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:46:12 #182
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84262288
zooooo....

net even 30,3km gefietst! Ik heb m'n uitlaatklep weer gevonden hoor!
Heerlijk weer, kopje koffie nu en vol aan het werk.


[ Bericht 0% gewijzigd door ueberduitser op 20-07-2010 07:56:11 (afstand nie goeh!) ]
pi_84367041
Misschien dat julllie mij op weg kunnen helpen: Duitse hypotheek vervroegd aflossen
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:30:52 #184
63722 z80
I fink you freaky
pi_84367780
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:06 schreef Anne het volgende:
Misschien dat julllie mij op weg kunnen helpen: Duitse hypotheek vervroegd aflossen
wil je alles aflossen en naar een andere bank? (gaat je inderdaad boete rente kosten)
wil je alles aflossen en bij de zelfde bank een nieuwe lening? (kost ook geld maar is meestal onderhandelbaar)
bij extra aflossingen hangt het van het contract af of het mag en of er boete rente wordt gerekend.
bij verkoop zijn er weer andere regels, daar kan ik je niet aan helpen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_84367873
Waarom willen jullie vervroegd aflossen?
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_84368041
Verkoop inderdaad.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:35:55 #187
63722 z80
I fink you freaky
pi_84373358
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:39 schreef Anne het volgende:
Verkoop inderdaad.
gedwongen verkoop?
zo ja en de bank weet dit, dan zijn het echte bloedhonden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_84376570
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:35 schreef z80 het volgende:

[..]

gedwongen verkoop?
zo ja en de bank weet dit, dan zijn het echte bloedhonden.
Tja, wat valt onder gedwongen?

Tim en ik gaan uit elkaar, we kunnen los van elkaar het huis niet betalen en er samen inzitten totdat de hypotheek is afgelost gaat hem niet worden.
pi_84376721
Wat rottig voor je, sterkte ermee. In een dergelijke situatie je huis verkopen is extra moeilijk.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:52:09 #190
63722 z80
I fink you freaky
pi_84377005
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:43 schreef Anne het volgende:

[..]

Tja, wat valt onder gedwongen?

Tim en ik gaan uit elkaar, we kunnen los van elkaar het huis niet betalen en er samen inzitten totdat de hypotheek is afgelost gaat hem niet worden.
dit valt onder gedwongen verkoop (door omstandigheden niet meer kunnen betalen van de kosten).
zorg dat de bank niet op de hoogte is dat het gedongen verkoop is, is maak onderhandelen moeilijk.
maar verder geen idee hoe banken omgaan met verkoop van het huis.

ps
het uit elkaar gaan, gaat op een normale manier?
maw jullie kunnen nog wel met elkaar praten en afspraken maken?
en jij gaat terug naar je ouders of meteen opzoek naar een andere woning?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_84377903
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:52 schreef z80 het volgende:

[..]

dit valt onder gedwongen verkoop (door omstandigheden niet meer kunnen betalen van de kosten).
zorg dat de bank niet op de hoogte is dat het gedongen verkoop is, is maak onderhandelen moeilijk.
maar verder geen idee hoe banken omgaan met verkoop van het huis.

ps
het uit elkaar gaan, gaat op een normale manier?
maw jullie kunnen nog wel met elkaar praten en afspraken maken?
en jij gaat terug naar je ouders of meteen opzoek naar een andere woning?
De bank is al op de hoogte. Eerste afspraak hebben we al gehad..
Ze geven zelf aan dat het op dit moment gewoonweg niet verstandig is om je huis te verkopen (rente staat laag). Of eigenlijk zeggen ze gewoonweg dat we dat nu niet kunnen.

En ja . We praten gewoon met elkaar. We wonen zelfs nog steeds met zijn tweetjes in het huis. Gaat verder gewoon prima. Geen hekel aan elkaar ofzo.
En nee, ik kan niet terug naar mijn ouders ivm de katten. Dus ik moet op zoek naar iets anders.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:44:10 #192
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84386449
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:10 schreef Anne het volgende:

[..]

De bank is al op de hoogte. Eerste afspraak hebben we al gehad..
Ze geven zelf aan dat het op dit moment gewoonweg niet verstandig is om je huis te verkopen (rente staat laag). Of eigenlijk zeggen ze gewoonweg dat we dat nu niet kunnen.

En ja . We praten gewoon met elkaar. We wonen zelfs nog steeds met zijn tweetjes in het huis. Gaat verder gewoon prima. Geen hekel aan elkaar ofzo.
En nee, ik kan niet terug naar mijn ouders ivm de katten. Dus ik moet op zoek naar iets anders.
Erg vervelend voor je, ik hoop dat je er niet al teveel schade door oploopt...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 juli 2010 @ 08:03:38 #193
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84386614
Vervelend Anne, zeker als dit soort dingen er nog bij komen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juli 2010 @ 21:26:54 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84482690
Weet iemand een zaak waar ze wasdrogers verkopen in kleve/Goch e.o.?

De onze is overwerkt en droogt niet meer maar verspreidt vreemde luchten :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 juli 2010 @ 08:20:23 #195
63722 z80
I fink you freaky
pi_84493910
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:26 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand een zaak waar ze wasdrogers verkopen in kleve/Goch e.o.?

De onze is overwerkt en droogt niet meer maar verspreidt vreemde luchten :+
bij saturn worden vaak demo modellen verkocht voor een leuk prijsje.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_84494006
Kijken jullie wel eens bij www.guenstiger.de? Daar kun je prijs vergelijken en er eentje online uitzoeken. Ik heb destijds mijn wasmachine via internet besteld.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 juli 2010 @ 10:01:46 #197
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84495487
Die kende ik nog niet. Maar ik heb gezocht via Amazon.de en inmiddels een droger gevonden die aan onze eisen voldoet (geen toeters en bellen :P ). Hij wordt donderdag bezorgd ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84591667
Ik kom even hyperen. Heb net een sollicitatiebrief gestuurd (het schrijven ervan was een hele bevalling trouwens want in het Duits schrijven gaat me nog niet zo gemakkelijk af) en ik krijg een voorstel terug dat echt te perfect en briljant is om waar te zijn! Precies als mijn huidige contract afloopt, kan hij mij een vaste fulltime baan aanbieden! Hyper! *O*

Het is bij hetzelfde bedrijf als waar ik nu werk in München, maar dan op een andere (leukerderderdere) afdeling. Ik heb er nu al zin in! Nu nog even wachten tot januari :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juli 2010 @ 16:01:51 #199
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84592366
Hee wat goed! Gefeliciteerd *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84602934
Mijn laatste week Berlijn! O+
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
pi_84885684
Hoi vrienden in Duitsland ! Vorige maand was ik in Berlijn met een collega van mij (filipino). Dus we zitten zo op een terrasje een biertje te pakken en komen op de volgende vraag.

Ik hem uitleggen dat je aan de nummerborden in Duitsland kan zien waar iemand vandaan komt. De nummerborden in Berlijn beginnen allen met een B etc. Dus hij stelt de slimme vraag waarop ik dus even het antwoord niet weet en misschien jullie wel....

Stel, dat ik in Berlijn woon, mijn nummerbord begint met een B, en ik verkoop de auto aan iemand in Hamburg, wat gebeurt er dan met het nummerbord ? Of zijn de nummerborden niet gebonden aan de auto doch aan de persoon ? Maar als ik dan verhuis naar Hamburg, krijg ik dan een nieuw nummerbord ?

Als iemand het antwoord weet ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 augustus 2010 @ 10:23:48 #202
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84885845
Je hebt dan een periode waarin je een nieuw kenteken aan moet vragen. Want je moet inderdaad een kenteken uit je eigen regio hebben. Je kunt een eenmaal aangevraagd kenteken ook houden. Zo heb ik een kenteken met mijn initiaal en geboortedatum. Als ik ooit een andere auto koop, wil ik dat kenteken houden. En dat kan dus :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84886155
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:23 schreef Rewimo het volgende:
Je hebt dan een periode waarin je een nieuw kenteken aan moet vragen. Want je moet inderdaad een kenteken uit je eigen regio hebben. Je kunt een eenmaal aangevraagd kenteken ook houden. Zo heb ik een kenteken met mijn initiaal en geboortedatum. Als ik ooit een andere auto koop, wil ik dat kenteken houden. En dat kan dus :)
Dus stel, ik heb nu kenteken AC - AB - 1985, en ik verhuis naar Keulen, krijg ik dan automatisch K - AB - 1985 ? Of krijg ik dan weer een compleet nieuw kenteken ?
pi_84886387
Overmorgen ga ik verhuizen. Spannend :)!
pi_84886527
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:43 schreef Tristessa het volgende:
Overmorgen ga ik verhuizen. Spannend :)!
Succes! Waarheen als ik vragen mag ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 augustus 2010 @ 11:10:29 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84887199
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:35 schreef Waldheini het volgende:
Dus stel, ik heb nu kenteken AC - AB - 1985, en ik verhuis naar Keulen, krijg ik dan automatisch K - AB - 1985 ? Of krijg ik dan weer een compleet nieuw kenteken ?
Nee, je krijgt een nieuw kenteken. Als je weer dezelfde combinatie wilt, kan dat op zich wel, als hij vrij is tenminste. Als iemand anders die combinatie al heeft, heb je pech.

Uitzoeken wat er vrij is, en reserveren gedurende 1 maand, kan hier: http://www.wunschkennzeichen.de/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84887524
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:10 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, je krijgt een nieuw kenteken. Als je weer dezelfde combinatie wilt, kan dat op zich wel, als hij vrij is tenminste. Als iemand anders die combinatie al heeft, heb je pech.

Uitzoeken wat er vrij is, en reserveren gedurende 1 maand, kan hier: http://www.wunschkennzeichen.de/
Maar dat is toch een heel gedoe of zie ik het verkeerd ? Als je ziet wat er gehandeld wordt aan auto 's, mensen verhuizen etc. Geeft toch een heleboel rompslomp. Dan is het NL systeem met een vast kenteken per auto toch praktischer of zie ik dit verkeerd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 augustus 2010 @ 11:23:34 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84887616
Dat kun je zo zien, alleen heb je daar in DLD weinig aan :D Op zich is het wel leuk dat je een kenteken kunt kiezen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84888002
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Dat kun je zo zien, alleen heb je daar in DLD weinig aan :D Op zich is het wel leuk dat je een kenteken kunt kiezen :)
Ah ja, zo hebben alle landen wel hun typische dingen waar je van denkt ..... "waarom zo onhandig" ? Aan de andere kant is dat ook de charme van een land.

We vroegen het ons alleen af hoe dat nou zat.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 augustus 2010 @ 11:43:50 #210
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_84888336
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dan is het NL systeem met een vast kenteken per auto toch praktischer of zie ik dit verkeerd ?
Elk systeem heeft z'n voor en nadelen. Een nadeel van het NL-systeem is dat de kentekens om de paar jaar weer eens opraken en ze dan nog bizarder combinaties moeten gaan verzinnen. Hier raken kentekens niet zo snel op. En zelf kiezen is best grappig.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:15:19 #211
63722 z80
I fink you freaky
pi_84891381
Het Duitse systeem met kentekens heeft zijn voor en na delen.
maar de oorsprong ligt in het feit dat Duitsland als land nog niet zolang bestaat.
het is een verzameling losse staten die samen de Bundesrepublik Deutschland.
die voorheen de Deutscher Bund vormde.
en pas in 1871 een natiestaat.
met als oorzaak/gevolg een heleboel regeltjes die in elke deelstaat net weer iets anders zijn.
en in geval van kenteken bewijzen per kreis (redelijk zelfstandig gebied binnen een deelstaat (soort mini provincie)) eigen begin letters.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_84902649
Denk erover naar Berlijn te gaan voor een paar maanden om mijn Duits te verbeteren.

Iemand nog tips wat voor werk ik daar kan doen als Nederlander?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:36:58 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_84955135
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar dat is toch een heel gedoe of zie ik het verkeerd ? Als je ziet wat er gehandeld wordt aan auto 's, mensen verhuizen etc. Geeft toch een heleboel rompslomp. Dan is het NL systeem met een vast kenteken per auto toch praktischer of zie ik dit verkeerd ?
Het is gewoon anders. In Nederland staat ook je auto, je kenteken en je naam geregistreerd. Als je je auto verhandeld moet je alles aanpassen. In Duitsland precies hetzelfde, alleen kun je op het moment van handelen beslissen de kentekenplaat te wijzigen (evt. personaliseren).

Ik rijd rond met het postcode van waar ik ben opgegroeid. Hilarisch als ik daar terug ben, iedereen denkt dat het heel bijzonder en toevallig is. Ik heb het gewoon gekozen.

Volgens mij kun je trouwens in mijn kentekenkreis gewoon levenslang reserveren van kentekens.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:41:48 #214
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_84955299
Iemand hier bekend met de subsidies op zonnecellen? Die dingen zie je hier de laatste tijd echt overal, het lijkt wel alsof je geld toe krijgt. En aangezien we een groot dak hebben is dat voor ons wellicht ook interessant.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:33:27 #215
63722 z80
I fink you freaky
pi_84960305
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef qltel het volgende:
Iemand hier bekend met de subsidies op zonnecellen? Die dingen zie je hier de laatste tijd echt overal, het lijkt wel alsof je geld toe krijgt. En aangezien we een groot dak hebben is dat voor ons wellicht ook interessant.
geen idee hoe de regeling nu is, maar tot begin dit jaar zat er een behoorlijke subsidie op.
echter dan nog duurt het ongeveer 10 jaar om de installatie terug te verdienen.
en met een levensduur van 20 a 25 jaar kom je op het einde van de levensduur ongeveer op de aanschafprijs van een nieuwe set.
het idee is leuk, en als je een groot gebruiker bent met een dak op het zuiden kan het wat opleveren.
ik heb zelf ook zitten kijken en rekenen maar zie het voorlopig nog niet zitten.
zeker ook omdat bij mij dan de meterkast compleet vervangen moet worden (wat nog wel een keer gaat gebeuren maar nu nog even niet).
wat wel een goed rendement geeft zijn de solar cellen voor warm water/ondersteuning verwarming.
zeker in een gezin of met mensen die de hut graag warm stoken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:38:48 #216
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_85014274
Mag ik dit hier ook even 'spammen'?

[Alfa] Huiswerk- en vragentopic (vertaalverzoekje)

O-)
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:06:18 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_85015247
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mag ik dit hier ook even 'spammen'?

[Alfa] Huiswerk- en vragentopic (vertaalverzoekje)

O-)
volgens de bijgevoegde link van jou, ga je morgen naar saturn in Kleve.
dan hoef je geen brief te schrijven.
enkel met het apparaat naar de klanten service.
zij maken netjes een reparatie formulier met alle gegevens daar in.
en met een beetje geluk spreekt die gene de de klanten service ook nog Nederlands.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:10:24 #218
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_85015375
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:06 schreef z80 het volgende:

[..]

volgens de bijgevoegde link van jou, ga je morgen naar saturn in Kleve.
dan hoef je geen brief te schrijven.
enkel met het apparaat naar de klanten service.
zij maken netjes een reparatie formulier met alle gegevens daar in.
en met een beetje geluk spreekt die gene de de klanten service ook nog Nederlands.
Bedankt voor je reactie.

Daar ga ik morgen inderdaad heen. Het punt is dat ik amper Duits spreek, en ik het probleem wel duidelijk wil maken wat het euvel is. Ik kom wel vaker bij Saturn, maar ben er nog nooit iemand tegengekomen die Nederlands sprak. Ik hoop zo ontzettend dat je gelijk hebt...
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:58:04 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_85019380
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Daar ga ik morgen inderdaad heen. Het punt is dat ik amper Duits spreek, en ik het probleem wel duidelijk wil maken wat het euvel is. Ik kom wel vaker bij Saturn, maar ben er nog nooit iemand tegengekomen die Nederlands sprak. Ik hoop zo ontzettend dat je gelijk hebt...
begin in het steenkolen Duits.
en vraag dan of ze Nederland verstaan.
als je moeite doet om je verstaanbaar te maken, doen zij meestal de moeite om het te begrijpen.
keihard in het NL beginnen heeft geen zin en werkt alleen maar tegen je.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:09:42 #220
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_85019889
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:58 schreef z80 het volgende:

[..]

begin in het steenkolen Duits.
en vraag dan of ze Nederland verstaan.
als je moeite doet om je verstaanbaar te maken, doen zij meestal de moeite om het te begrijpen.
keihard in het NL beginnen heeft geen zin en werkt alleen maar tegen je.
Ja, dat snap ik. Ich soll mein best tun!
pi_85050902
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:58 schreef z80 het volgende:

[..]

keihard in het NL beginnen heeft geen zin en werkt alleen maar tegen je.
Waarom werkt het voor Duitsers toch altijd wel om in Nederland keihard in het Duits te beginnen?
pi_85061832
Hallo luitjes, ik meng me hier ook even in de discussie :z

Eerst ff voorstellen, wel zo netjes.... ik ben de geheel wettige echtgenoot van Annie.m ^)

Laat ik beginnen met de hamvraag... het prikkelende topicnaampje doet mij regelmatig de laatste inzendingen bekijken, maar ik begrijp dat we inmiddels op pagina 9 aangekomen te zijn, nog geen concrete bbq avond geplanned hebben?? :?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 augustus 2010 @ 19:46:13 #223
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85062523
Welkom pieter.m :)

Nee, we zijn nog steeds niet tot concrete plannen gekomen :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85070286
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:46 schreef Rewimo het volgende:
Welkom pieter.m :)

Nee, we zijn nog steeds niet tot concrete plannen gekomen :@
Hee was jij niet op vakantie?
Welkom Pieter.m Ik heb inderdaad ook geconstateerd dat er nog steeds geen datum is voor de bbq. :P
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:45:08 #225
63722 z80
I fink you freaky
pi_85072763
ik ben al blij dat ik een datum heb voor mijn vakantie.
maar als er iemand een idee heeft voor een meet hoor/zie ik het wel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:41:26 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85087604
Wij zijn inderdaad een eindje verderop Duitsland ingeschoven :) De mannen lopen een Barfußpfad en ik zit in de zon 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:13:06 #227
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85088789
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:23 schreef Rewimo het volgende:
Je hebt dan een periode waarin je een nieuw kenteken aan moet vragen. Want je moet inderdaad een kenteken uit je eigen regio hebben. Je kunt een eenmaal aangevraagd kenteken ook houden. Zo heb ik een kenteken met mijn initiaal en geboortedatum. Als ik ooit een andere auto koop, wil ik dat kenteken houden. En dat kan dus :)
"Je eigen regio"? Je kenteken is gekoppeld aan waar je auto geregistreerd staat, niet waar je woont. Maar ik denk dat dat wel logisch is? Kenteken hier is AC, maar mn vriend heeft SU omdat zijn auto in Meckenheim geregistreerd staat.

Anyways: ik ben paar maanden afwezig geweest maar ik ben er weer :) Nog geen baan gevonden... Zuid Limburg is waar-de-loos. Maar gelukkig over een paar weken weer studeren!! Nu zit ik dus thuis te studeren en beetje huishouden doen. Blegh... Maar mijn Duits wordt wel steeds beter. Intussen ook met het vriendje naar Los Angeles (en paar tripjes naar Grand Canyon en Vegas - yuck - gemaakt).

Auto is ook inmiddels gestorven, en we zijn druk op zoek naar een nieuwe auto in de regio. Niet geweten dat 1e/2e hands auto's in Duitsland zo goedkoop waren :O
Geek is the new Chique
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:11:19 #228
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_85090944
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:05 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Hee was jij niet op vakantie?
Samen met mij.. :Y

Maar het is jouw schuld, van jou heeft ze dat witte stickje.. O-)

Lekker weer hier trouwens. Rewimo en Christan spielen zwergengolf en ik zit in de schaduw.. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door qltel op 10-08-2010 13:49:18 ]
pi_85091198
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:13 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

"Je eigen regio"? Je kenteken is gekoppeld aan waar je auto geregistreerd staat, niet waar je woont. Maar ik denk dat dat wel logisch is? Kenteken hier is AC, maar mn vriend heeft SU omdat zijn auto in Meckenheim geregistreerd staat.

Anyways: ik ben paar maanden afwezig geweest maar ik ben er weer :) Nog geen baan gevonden... Zuid Limburg is waar-de-loos. Maar gelukkig over een paar weken weer studeren!! Nu zit ik dus thuis te studeren en beetje huishouden doen. Blegh... Maar mijn Duits wordt wel steeds beter. Intussen ook met het vriendje naar Los Angeles (en paar tripjes naar Grand Canyon en Vegas - yuck - gemaakt).

Auto is ook inmiddels gestorven, en we zijn druk op zoek naar een nieuwe auto in de regio. Niet geweten dat 1e/2e hands auto's in Duitsland zo goedkoop waren :O
Wat voor iets zoek je?

Ik heb ook nog een auto te koop staan :P.
pi_85101996
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:41 schreef Rewimo het volgende:
Wij zijn inderdaad een eindje verderop Duitsland ingeschoven :) De mannen lopen een Barfußpfad en ik zit in de zon 8-)
O gelukkig! Ik vroeg me al af of er soms toch iets tussen was gekomen.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_85104082
Hoi,
Wij zitten op het moment te genieten op de camping in Italië aan het lago di Bolsano.
Rond de 18de augustus zijn we weer terug in ons mooie duitsland. Dus wat ons betreft BBQ op een zaterdag ergens de komende weken.
Wel erg grappig om met je duitse platen in het buitenland rond te rijden, mensen die denken dat je duits bent, of nederlanders die eerst ontzettend gaan afgeven op duitsers en dan vertellen dat je in duitsland woont :Y
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:13:06 #232
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_85111926
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:16 schreef Anne het volgende:
Wat voor iets zoek je?

Ik heb ook nog een auto te koop staan :P.
Anne, serieus bericht? Ik zoek nog een auto......
pi_85112647
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:13 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Anne, serieus bericht? Ik zoek nog een auto......
Serieus, serieus :Y.

Het gaat om deze:



Iets meer info:
Het is dus een Seat Ibiza uit 2007, Diesel, 5-deurs, heeft nog tüv tot februari 2012.

Edit; PDF met info: http://www.woneninweeze.nl/zooi/Seat%20Ibiza.pdf

[ Bericht 6% gewijzigd door Anne op 10-08-2010 21:47:09 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:13:04 #234
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_85134658
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:16 schreef Anne het volgende:

[..]



Wat voor iets zoek je?

Ik heb ook nog een auto te koop staan :P.
Hoeveel vraag je ervoor? En je woont volgens mij niet echt in de buurt ;) Onze auto is dood, dus we kunnen ook niet echt ergens ver iets ophalen.

We hebben inmiddels een mooie bordeaux rode Mercedes Benz C180 gevonden en een Ford Focus, allemaal voor onder 6,000. Erg netjes. Vandaag test rijden enzo en dan beslissen. We zochten ook Seat Leon of Ibiza, maar hadden niks gevonden in de omgeving :(
Geek is the new Chique
pi_85243094
Ik heb even een administratieve vraag! Ik las een paar topics geleden iets over een soort-van-verblijfsvergunning (ik weet even niet meer hoe het heet). Die heb ik niet :? Ik heb bij mijn inschrijving bij de gemeente hier alleen een "bewijs van inschrijving" gekregen en een paar dagen later een Identifikationsnummer, und das war's. Moet je het aanvragen? En zo ja waar?

Ben er ook lekker op tijd mee :') (ik woon heir al bijna een jaar) Was allang blij dat ik alle papieren en nummers had die ze op mijn werk nodig hadden...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:15:42 #236
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85250227
Een Auifenthaltsbescheinigung, bedoel je denk ik. Die kregen wij een week of 2 nadat we ons ingeschreven hadden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85252068
Jaa die bedoel ik :) Hmm raar dat ik die dan niet heb. Waar kan ik dat navragen? Gemeentehuis? Consulaat?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:12:31 #238
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_85255539
Ik heb em van m'n Stadtkreis ontvangen. (Kreis Borken in mijn geval)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:38:04 #239
63722 z80
I fink you freaky
pi_85256861
nog nooit gehad.
ook geen idee waarvoor je deze nodig kunt hebben.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_85266053
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:34 schreef Gala6183 het volgende:
Ik heb even een administratieve vraag! Ik las een paar topics geleden iets over een soort-van-verblijfsvergunning (ik weet even niet meer hoe het heet). Die heb ik niet :? Ik heb bij mijn inschrijving bij de gemeente hier alleen een "bewijs van inschrijving" gekregen en een paar dagen later een Identifikationsnummer, und das war's. Moet je het aanvragen? En zo ja waar?

Ben er ook lekker op tijd mee :') (ik woon heir al bijna een jaar) Was allang blij dat ik alle papieren en nummers had die ze op mijn werk nodig hadden...
Als EU-burger heb je gewoon recht om in Duitsland te wonen en te werken. Die Freizügigkeitsbescheinigung is weer een staaltje Duitse papierzucht. Je moet zoals gebruikelijk een enorme stapel papieren inleveren, en dan krijg je uiteindelijk een slap A4-tje thuisgestuurd waarop staat dat je in Duitsland mag wonen en werken omdat je een EU-burger bent.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:53:03 #241
57434 Marloes
Digital Love
pi_85284938
Ik heb een vraag over ziektekostenverzekeringen en ik hoop dat iemand het hier weet :P Als je in Duitsland woont, en je krijgt een arbeidsongeschiktheidspensioen vanuit NL, waar moet/mag je je dan verzekeren? Ben je verplicht een Duitse ziektekostenverzekering af te sluiten? Of mag je je ook in NL verzekeren?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_85302289
Volgens mij heb je recht op nederlandse ziektekostenverzekering zodra je inkomen uit Nederland hebt. En dat is dan ook gunstiger dan een duitse ziektekostenverzekeraar, terwijl je wel recht hebt op de duitse gezondheidszorg (die beter is dan in Nederland). Wel je aanmelden bij een duitse krankenkasse zodra je in Nederland verzekerd bent. Dan krijg je daar ook een pasje van en kun je gebruik maken van duitse gezondheidszorg.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_85314915
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:14 schreef elvhenk het volgende:
Volgens mij heb je recht op nederlandse ziektekostenverzekering zodra je inkomen uit Nederland hebt. En dat is dan ook gunstiger dan een duitse ziektekostenverzekeraar, terwijl je wel recht hebt op de duitse gezondheidszorg (die beter is dan in Nederland). Wel je aanmelden bij een duitse krankenkasse zodra je in Nederland verzekerd bent. Dan krijg je daar ook een pasje van en kun je gebruik maken van duitse gezondheidszorg.
Volgens mij is een duitse ziektekostenverzekering fors voordeliger dan een nederlandse.
In nederland betaal je 6% over de eerste ¤ 30.000,-- inkomen, dat is alvast ¤ 1800,-- daarnaast ben je verplicht een verzekering af te sluiten van minimaal ¤ 100,-- (simpelste meest uitgekleedde verzekering) das de volgende ¤ 1200,-- De teller staat inmiddels op de 3000 euro....

Hier ben ik particulier verzekerd voor 180 teuroos.. das nog geen ¤ 2200,--
Doordat ik particulier verzekerd ben, gelden voor mij geen wachtlijsten en ook in de wachtkamers bespeur ik enige voorkeursbehandeling.

Mn vrouw, hier bekend onder de naam Annie.m, staat op de loonlijst van mn bedrijf en behalve de verplichte afdracht naar AOK betaalt ze verder geen premie.
Na haar ouderverlof, eind 2011 dus, komt ze op de loonlijst terug voor ¤ 401,-- bruto zodat ze dan helemaal voor n schijntje verzekerd is :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:15:18 #244
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_85315962
Mij is verteld dat je die privat verzekering pas kunt krijgen als je drie jaar een (hoog) Duits inkomen hebt. Ik moest me dus verplicht gesetzlich verzekeren. Terwijl ik genoeg verdien voor privat... Als een gevolg betaal ik gesetzlich het absolute maximum, gelukkig is er een plafond, en is mijn Duitse verzekering vooralsnog stervensduur.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_85331795
Gesetzliche Krankenversicherung und Pflegeversicherung
In der gesetzlichen Kranken- und Pflegeversicherung beträgt die Beitragsbemessungsgrenze für 2010 einheitlich für alte und neue Bundesländer:
3.750 Euro pro Monat = 45.000 Euro pro Jahr

D.h. du must mehr als 3750¤/mon verdienen um aus der gesetzlichen krankenkasse raus zu können.
Sorry das ich auf deutsch antworte aber ich bin deutscher und mein niederländisch ist grausam ;-)

Gruß
Jörg
pi_85332052
Als je wilt pretenderen een Duitser te zijn, schrijf dan in elk geval je zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter. :P.
pi_85332472
@Thabit:sorry, ik wist niet dat dat zo belangrijk was, ik dacht dat de hulp hier belangrijker was,
maar ik kan natuurlijke ook de duitse gramatica hier op los laten als dat meer gewenst is.


Grüße aus dem Ruhrgebiet

Jörg
pi_85338865
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:19 schreef thabit het volgende:
Als je wilt pretenderen een Duitser te zijn, schrijf dan in elk geval je zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter. :P.
Volgens mij is het redelijk neudeutsch om die hoofdletters maar te laten zitten.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_85339520
Oh man Ihr seit deutscher als die Deutschen, aber ok wenn das hier so wichtig ist werde ich mich anpassen ;-).......bei meiner nächsten antwort,sofern mir nicht grad die Lust daran vergeht


Grüße aus dem Ruhrgebiet

Jörg
pi_85339795
Ja maar ik was het met je eens hoor... "chill met de hoofdletters..."
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_85340223
"Ihr seit" :'). Nu is het helemaal niet meer geloofwaardig.
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:47:18 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_85340277
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:12 schreef thetransporter1961 het volgende:
Gesetzliche Krankenversicherung und Pflegeversicherung
In der gesetzlichen Kranken- und Pflegeversicherung beträgt die Beitragsbemessungsgrenze für 2010 einheitlich für alte und neue Bundesländer:
3.750 Euro pro Monat = 45.000 Euro pro Jahr

D.h. du must mehr als 3750¤/mon verdienen um aus der gesetzlichen krankenkasse raus zu können.
Sorry das ich auf deutsch antworte aber ich bin deutscher und mein niederländisch ist grausam ;-)

Gruß
Jörg
Als nieuwe inwoner moet je dat schijnbaar eerst drie jaar verdienen, zodat ze weten dat het geen toevalstreffer is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:09:36 #253
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85340888
Moin' alle.... :W

Dat was de bouwvak, nu weer slaaf van de maatschappij. ~O>

3 weken in en om het huis, veeeeel klusjes gedaan, o.a.:
- tuinmuurtjes afgemaakt en aangevuld
- Thijs' kamer afgemaakt, groot werkblad gemaakt, van alles opgehangen, etc.(maak nog wel even foto's van z'n kamer)
- "Stelzenhaus" voor Thijs' aankomende verjaardag gekocht en opgebouwd in de tuin.
- garage opgeruimd, opnieuw ingedeeld etc. Verdieping garage compleet overhoop gehaald, 13 verhuisdozen met Petra's "glasverzameling" (potten, vazen, kelken, etc) uitgepakt en alles netjes in metalen rekken gezet.
-aanzuigslang grondwater weggewerkt onder de bestrating, pomp verplaatst.


Veel voor Lenthe gebeld onderweg geweest, maar vooral veel thuis geweest om van het gezin te kunnen genieten.
Ik ben met Lenthe naar allerlei controleafspraken geweest, naar de fysio etc. Kon ik nu mooi doen, ik heb daar normaal gesproken geen tijd voor, dat doet Petra.
Nog met Lenthe naar het Roesink geweest in Zwolle, Lenthe krijgt vanwege haar afgepatte achterhoofd en voorkeurshouding een helmpje. We hopen dat er nog wat uit te halen valt, haar hoofd is erg scheef, de vergroeiïng begint zich zelfs al aan de voorkant af te tekenen.
Afgelopen donderdag zijn we nog naar Oldenburg geweest bij de Orthopeed, alles prima in orde, als was de botontwikkeling in d'r heupjes zoals verwacht minder dan normaal. Opereren blijft onvermijdelijk, maar ze willen Lenthe eerst wat verder laten ontwikkelen. Minimaal nog een half jaar rust nog in ieder geval.

Inmiddels is Thijs nu dagelijks van 08:00 tot 12:00 op de Kindergarten te vinden in de Raupengruppe.
Erg zwaar voor hem, we kunnen merken dat hij 's avonds echt kapot is.
Z'n Duits is nu al enorm vooruit gegaan, daar sta je echt versteld van.
Ben nog even samen met hem oude trekkers wezen kijken bij de Historische Feldtag in Nordhorn, vond meneer weer helemaal geweldig, zo'n 2000 oude trekkers en standmotoren.

Grüße.... :W
pi_85341001
und da reg ich mich über deutsche Beamte auf....aber ich kannte dieses Forum da noch nicht


Grüße aus dem Ruhrgebiet

Jörg
pi_85341079
@elvhenk: sorry ich hatte deine antwort falsch übersetzt ;-)


Grüße aus dem Ruhrgebiet

Jörg
pi_85357242
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:15 schreef XL het volgende:
Mij is verteld dat je die privat verzekering pas kunt krijgen als je drie jaar een (hoog) Duits inkomen hebt. Ik moest me dus verplicht gesetzlich verzekeren. Terwijl ik genoeg verdien voor privat... Als een gevolg betaal ik gesetzlich het absolute maximum, gelukkig is er een plafond, en is mijn Duitse verzekering vooralsnog stervensduur.
Laksheid loont zich dus.... w/
Ik heb hier n jaartje onverzekerd rondgelopen en toen mn Steuerberaterin daar achter kwam heb ik me gemeld bij de AOK... hier bleek dat ik, om verzekerd te kunnen worden, alsnog dat jaar premie moest betalen.
Vriendelijk heb ik gemeld dat ik niet Gekke Gerrit ben en via mn verzekeringstussenpersoon was ik 24 uur later privat verzekerd. 8-)
Waarschijnlijk had ik, wanneer ik iets secuurder geweest was, anders ook vastgezeten aan een AOK krankenkasse wurgverzekeringspremie.... ;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:46:37 #257
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85386416
Thijs' nieuwe aanwinst....

  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:28:22 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85405917
Wat geweldig, Thijs! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85406817
Hallo Allemaal

Ik heb een paar vraagjes ?

Ik ga over een paar maandjes samen met mijn man verhuizen naar duitsland, we wonen nu in belgie maar zijn nederlanders, en nu werkt mijn man in belgie heeft een vaste baan, maar wil als we in duitsland wonen in duitsland gaan werken, nu is mijn vraag verdien je daar een beetje het zelfde, of is dat veel minder, en is er makkelijk een baan te vinden ?

Dan als 2de vraag ?

Als wij dan in duitsland wonen en werken, wat kost een ziektekostenverzekering, want dat kan ik nergens vinden ?

Wij willen eerst huren dan als het ons bevalt in duitsland kopen, en willen graag rondom aachen gaan wonen.

Groetjes Marielle
pi_85408423
In Duitsland verdien je bruto meer, maar netto minder. En ziektekosten waren voor mij meer dan 300 per maand.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:32:10 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_85408756
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:23 schreef thabit het volgende:
In Duitsland verdien je bruto meer, maar netto minder. En ziektekosten waren voor mij meer dan 300 per maand.
maar de lastenverlagingen die je krijgt met trouwen en kinderen zijn fors! Dan kan het zomaar omdraaien.

Helaas ben ik niet getrouwd en heb ik geen kinderen |:(
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_85412672
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:23 schreef thabit het volgende:
In Duitsland verdien je bruto meer, maar netto minder. En ziektekosten waren voor mij meer dan 300 per maand.
Dankje voor je reactie.

300, euro per maand dat is wel heeeeeeel veeeeeel wow .... Wij betalen nu 13,50 per 3 maanden met zn 2 en , en dan een verzekering van 185, per jaar voor het ziekenhuis.

Wij zijn wel getrouwd maar hebben geen kinderen.
pi_85417929
Hallo Marielle
Ich hoffe du kommst mit der deutschen Sprache einigermaßen klar, ich habe hier mal ein paar daten für dich:

Krankenversicherung: z.zt: 7,9% vom Sozialversicherungspflichtigen Brutto Lohn
Rentenversicherung: z.zt: 9,95% vom -"- -"-
Arbeitslosenversicherung z.zt: 1,4% vom -"- -"-
Pflegeversicherung: z.zt: 0,975%vom -"- -"-

Die gleichen Beträge zahlt der Arbeitgeber nochmal, aber das muß euch dann nicht weiter interessieren
Falls dein Mann mehr verdient in Deutschland als die Beitragsbemessungsgrenze für Krankenversicherung kann er euch privat versichern, so wie ich hier gelesen habe allerdings erst nach 3 Jahren.


Wieviel dein Mann in deutschland netto verdient liegt auch an der Steuerklasse in die er kommt, als alleinverdiener(wenn du nicht arbeitest) kommt er in steuerklasse 3, daß wäre die günstigste


Ich hoffe das bringt dich etwas weiter :Y


Grüße aus dem Ruhrgebiet
Jörg
pi_85420366
Ich habe da nochwas für alle die es interessiert, die ist ein Brutto/Netto rechner, damit sieht man wieviel vom Brutto noch über bleibt, für gesetzlich Kranken und Rentenversicherte:

http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,223811,00.html
pi_85664253
Yoeghoeeee eindelijk internet,(vijf weken op moeten wachten).... zijn we inwoners Pfalzdorf geworden,(hiervoor 2 uur op stadhuis geweest) met een Duitse bankrekening (hiervoor 3x bij bankchef afspraak gekregen in apart kantoorjte ):O , en een eerste Duitse bekeuring op zak 8-) (betaald binnen twee minuten creditcard)

Je kan het maar gehad hebben.

Ligt nog geduldig een verzoek te wachten voor aufenthalt, willen alles weten tot aan jaren belastingopgaaf en spaargeld aan toe. Kunnen we eventueel ook afgeven in Goch...Daar hebben we voor gekozen, alleen komen we daar voorlopig niet. aan toe... is de bedoeling. Of ze moeten het perse willen dan hoor ik het wel >:)

Even moeten wennen aan het constante "hallo "om me heen, dat doen ze in de stad Nijmegen niet.
Vind het wel gezellig, wandel met de honden en krijg zodoende veel "hallo"hierdoor al het gevoel dat de helft van het dorp een bekende is

We wennen al aardig, steeds meer een thuis aan het worden en genieten van het dorpse leven.
pi_85664606
Wow Thijs zo jong nog en al een eigen huis met oprijlaan... *O*

Wat zal je trots zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:56:43 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85665043
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:40 schreef Bobaliro het volgende:
Yoeghoeeee eindelijk internet,(vijf weken op moeten wachten).... zijn we inwoners Pfalzdorf geworden,(hiervoor 2 uur op stadhuis geweest) met een Duitse bankrekening (hiervoor 3x bij bankchef afspraak gekregen in apart kantoorjte ):O , en een eerste Duitse bekeuring op zak 8-) (betaald binnen twee minuten creditcard)

Je kan het maar gehad hebben.

Ligt nog geduldig een verzoek te wachten voor aufenthalt, willen alles weten tot aan jaren belastingopgaaf en spaargeld aan toe. Kunnen we eventueel ook afgeven in Goch...Daar hebben we voor gekozen, alleen komen we daar voorlopig niet. aan toe... is de bedoeling. Of ze moeten het perse willen dan hoor ik het wel >:)

Even moeten wennen aan het constante "hallo "om me heen, dat doen ze in de stad Nijmegen niet.
Vind het wel gezellig, wandel met de honden en krijg zodoende veel "hallo"hierdoor al het gevoel dat de helft van het dorp een bekende is

We wennen al aardig, steeds meer een thuis aan het worden en genieten van het dorpse leven.
Welkom, nieuwe buren :) Pizza Pronto al uitgeprobeerd? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:56:25 #268
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85677227
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:40 schreef Bobaliro het volgende:
Yoeghoeeee eindelijk internet,(vijf weken op moeten wachten).... zijn we inwoners Pfalzdorf geworden,(hiervoor 2 uur op stadhuis geweest) met een Duitse bankrekening (hiervoor 3x bij bankchef afspraak gekregen in apart kantoorjte ):O , en een eerste Duitse bekeuring op zak 8-) (betaald binnen twee minuten creditcard)

Je kan het maar gehad hebben.

Ligt nog geduldig een verzoek te wachten voor aufenthalt, willen alles weten tot aan jaren belastingopgaaf en spaargeld aan toe. Kunnen we eventueel ook afgeven in Goch...Daar hebben we voor gekozen, alleen komen we daar voorlopig niet. aan toe... is de bedoeling. Of ze moeten het perse willen dan hoor ik het wel >:)

Even moeten wennen aan het constante "hallo "om me heen, dat doen ze in de stad Nijmegen niet.
Vind het wel gezellig, wandel met de honden en krijg zodoende veel "hallo"hierdoor al het gevoel dat de helft van het dorp een bekende is

We wennen al aardig, steeds meer een thuis aan het worden en genieten van het dorpse leven.
Wilkommen in Deutschland.... w/

Het iedereen groeten is hier ook de gewoonte, is wel gemoedelijk en vriendelijk.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:59:53 #269
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85677288
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:48 schreef Bobaliro het volgende:
Wow Thijs zo jong nog en al een eigen huis met oprijlaan... *O*

Wat zal je trots zijn
Leuk he, Thijs had buiten alleen een Sandkasten en z'n trekker buiten te spelen.
We waren eigenlijk op zoek naar een pipo wagen (oude schaftwagen), maar die krengen zijn zo enorm duur.
Dus als iemand nog een oude schaftwagen weet, ik hou me aanbevolen...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:49:16 #270
63722 z80
I fink you freaky
pi_85678392
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:40 schreef Bobaliro het volgende:
Yoeghoeeee eindelijk internet,(vijf weken op moeten wachten).... zijn we inwoners Pfalzdorf geworden,(hiervoor 2 uur op stadhuis geweest) met een Duitse bankrekening (hiervoor 3x bij bankchef afspraak gekregen in apart kantoorjte ):O , en een eerste Duitse bekeuring op zak 8-) (betaald binnen twee minuten creditcard)

Je kan het maar gehad hebben.

Ligt nog geduldig een verzoek te wachten voor aufenthalt, willen alles weten tot aan jaren belastingopgaaf en spaargeld aan toe. Kunnen we eventueel ook afgeven in Goch...Daar hebben we voor gekozen, alleen komen we daar voorlopig niet. aan toe... is de bedoeling. Of ze moeten het perse willen dan hoor ik het wel >:)

Even moeten wennen aan het constante "hallo "om me heen, dat doen ze in de stad Nijmegen niet.
Vind het wel gezellig, wandel met de honden en krijg zodoende veel "hallo"hierdoor al het gevoel dat de helft van het dorp een bekende is

We wennen al aardig, steeds meer een thuis aan het worden en genieten van het dorpse leven.
welkom.
en je bent in een dorp gaan wonen, daar is het normaal om elkaar te groeten (gebeurd in NL ook gewoon).
en waarvoor mocht je het Duitse ambtenaren apparaat sponseren?

ps
even een waarschuwing.
in Duitsland hoeden ze er niet van om een rood verkeerslicht te negeren (zowel rijdend als lopen).
kost meteen een bak geld.
en indien een Duits rijbewijs ook punten.(ja ook als je door rood fietst).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_85678413
Hallo allemaal

We zijn ons aan het orienteren op een huisje in Goch-Pfalzdorf. We zijn een gezin met 3 kindertjes van 7,4 en1 jaar.

Nu heb ik in het forum gelezen dat een van jullie de kinderen in Kranenburg naar school doet. Wat is hier de reden van? Is het basisonderwijs in Pfalzdorf minder goed? Of heeft dit met je werk te maken.

En wie heeft zijn kinderen wel in Pfalzorf op school zitten en wat zijn jullie ervaringen tegenover het Nederlandse onderwijs

Groetjes,
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:00:47 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85678683
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:49 schreef z80 het volgende:

[..]

ps
even een waarschuwing.
in Duitsland hoeden ze er niet van om een rood verkeerslicht te negeren (zowel rijdend als lopen).
kost meteen een bak geld.
en indien een Duits rijbewijs ook punten.(ja ook als je door rood fietst).
rood licht en zebrapad, dat is een leuke combi. Mag je gelijk 3 maanden een chauffeur zoeken als ik het goed heb.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 10:11:42 #273
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85679007
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:50 schreef Jelire het volgende:
Hallo allemaal

We zijn ons aan het orienteren op een huisje in Goch-Pfalzdorf. We zijn een gezin met 3 kindertjes van 7,4 en1 jaar.

Nu heb ik in het forum gelezen dat een van jullie de kinderen in Kranenburg naar school doet. Wat is hier de reden van? Is het basisonderwijs in Pfalzdorf minder goed? Of heeft dit met je werk te maken.

En wie heeft zijn kinderen wel in Pfalzorf op school zitten en wat zijn jullie ervaringen tegenover het Nederlandse onderwijs

Groetjes,
Wij hebben onze zoon in Kranenburg op school gedaan omdat hij nog geen Duits sprak. De school daar is tweetalig (Nederlands en Duits). Inmiddels spreekt hij prima Duits en volgende week gaat hij in Goch beginnen op het gymnasium. Het had dus niets te maken met de kwaliteit van het onderwijs in Pfalzdorf :) Die is gewoon goed voorzover ik weet.

Kinderen gaan hier pas naar school als ze 6 zijn, dus in feite in groep 3. Onze zoon had groep 3 al in Nederland gedaan, en hij kwam hier met 6 jaar in de tweede klas. Daardoor is hij wel een van de jongsten van de klas. Maakt voor hem verder niet uit, hij komt prima mee.

Jouw 7-jarige komt waarschijnlijk in de tweede klas/groep 4? Je 4-jarige kan pas over 2 jaar naar school, je zou hem(haar) wel naar de Kindergarten kunnen doen zodat hij (zij) alvast Duits leert. Ook doen ze daar wel iets aan schoolvoorbereiding (Vorschule) in het laatste jaar. Na 4 jaar Grundschule gaan ze naar de middelbare school. In Pfalzdorf zelf is alleen een Hauptschule (zeg maar Mavo), in Goch vind je alle schooltypes.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85679810
Dank je voor je bericht. Mijn dochter spreekt ook geen Duits, maar kan ze dan toch meteen naar een Duitse school. Ik neem aan dat de leraren daar toch wel wat Nederlands verstaan.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:42:05 #275
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85679956
Persoonlijk zou ik eerst een Duitse school proberen, je zult er versteld van staan hoe snel je kids de taal oppikken. Dat kun je zelf niet bijsloffen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 10:53:40 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85680375
Hier in de buurt verstaan en spreken veel mensen wel Nederlands inderdaad. Ik zou als ik jou was eens op de school informeren hoe ze omgaan met kinderen die de taal nog niet spreken. Er zijn ongetwijfeld meer NL kinderen op de school.

Voor onze zoon is de keuze voor Kranenburg goed geweest, maar echt praktisch is het natuurlijk niet om je kind ver weg op school te doen. Ik kom op weg naar mijn werk langs Kranenburg dus het was voor ons wel te doen. Voor Christan was het fijn dat hij zijn verhaal op school ook in het NL kwijt kon, er veranderde al zoveel voor hem.

Nu spreekt hij beide talen (plus Engels, ze krijgen vanaf klas 1 ook Engels tegenwoordig) en kan hij zonder problemen naar een Duitstalige school. Overigens is hij al vanaf het begin bij de plaatselijke voetbalclub, waar hij wel Duits moest praten want al zijn teamgenootjes zijn Duits. Hij speelt vaak met zijn voetbalvriendjes, dat was ook onze insteek, want zijn schoolvriendjes wonen hier niet in de buurt. En nu komt hij met 4 teamgenootjes in de klas komend schooljaar, dus dat heeft prima uitgepakt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85708849
We hebben de kas niet echt kunnen spekken, geen gordel om O-) 30 euro bedrag viel me reuze mee in NL 90 euro dus nog 2x te gaan.


vraagje... Waarschijnlijk een domme... We hebben weer eens een idee, willen ook weleens niet met de auto rondcrossen en fiets is bij ons een vies woord. Willen dus met snorbrommers tussen de weilanden en op bospaadjes zoeven... Stel je vind er twee op marktplaats, moet je die dan ook invoeren?

Van het weekend de buitenkant aan het witten, stopt er een duitse wagen raampje open grote hond op achterbank, vraagt of ik een adres weet om te slapen.....Gelukkig wist ik aan de hoofdstraat een pension te zitten . Neeeee hij wilde niet iets voor 1 nacht maar voor een jaar of 2 a 3. uhhhhhhhhhhhhh.dan ga je rondrijden en vragen...

Nog geen tien minuten later vraagt er iemand naar een straat, oh jee woon hier nog maar net sorry geen idee, Man zoekt zelf verder, half uur later staat ie er weer, heeft de straat gevonden en kom mij vertellen waar die ligt, zodat ik het ook weet haha grappig.

Weer half uur later buurman met fotograaf, of die tegen onze verse wiite muur foto's mocht maken voor zijn bedrijfs site internet. Is wijn inkoper/verkoper, en voor we het wisten stonden we voor de deur met de glazen wijn.....


tot zover het laatste nieuws uit het Gocher wochenblatt w/
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 22:40:31 #278
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85709227
Leuk hè, wonen in een dorp O+ Je maakt hier echt leuke dingen mee. Zoals het mannetje dat elk jaar langs komt om te zeggen dat de brandweer weer open dag heeft, om vervolgens lootjes aan me te slijten :D

O, en ik kreeg vorig jaar een boete omdat ik mijn parkeerschijf vergeten was neer te leggen. 5 euro :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85710066
haha dat mannetje kan ik dus ook nog verwachten...

Was nog jarig en standaard bosje bloemen nu via fleurop van mijn werk, was afgegeven bij de buren aan de overkant. Had een lief briefje van de buren op mijn voordeur waar mijn bosje bloemen nu stond te wachten. Bij het ophalen kreeg ik de vraag welke kleur ik mooi vind.............Want ze willen met alle andere buren komen ..........Smucken of zoiets. Weet inmiddels dat er een welkoms bloemenboog voor het huis komt, maar weet niet wat er dan gebruikelijk is, komen ze dan allemaal op de koffie, of meeeten of zelfs logeren _O-
pi_85710253
Eten en zuipen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:09:43 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_85710694
Als ik dat hier zo lees ben ik blij dat onze buurt/dorp aan al die onzin niet meedoet. Ik vind dat dorpsleven met je buren moeten kennen enzo allemaal een beetje te. Ik wil mijn vrienden kiezen en niet mijn buren als een soort familie opgedrongen krijgen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 26 augustus 2010 @ 07:16:48 #282
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85717462
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef XL het volgende:
Als ik dat hier zo lees ben ik blij dat onze buurt/dorp aan al die onzin niet meedoet. Ik vind dat dorpsleven met je buren moeten kennen enzo allemaal een beetje te. Ik wil mijn vrienden kiezen en niet mijn buren als een soort familie opgedrongen krijgen
Onzin? Dat is nou jammer... :N In een dorp ben je gewoon meer op elkaar aangewezen. Je zult ze maar écht nodig hebben, dan is het wel fijn dat je de buren goed kent. Ik spreek inmiddels uit ervaring.
En je moet niks, dat bepaal je allemaal zelf. Maar een beetje integreren en contact in de gemeenschap onderhouden stelt men wel op prijs. Doe je niks en hou je je echt afzijdig, dan ben je snel eenzaam in een dorp hoor.

quote:
Je maakt hier echt leuke dingen mee.
Hier ook altijd...
Paar zondagen geleden liepen we lekker met z'n viertjes ergens rond bij ons ergens achteraf, staan Thijs en ik in de berm wat bramen te plukken, stopt er een rood opel corsatje, doet een wat oudere man het raampje open en vraagt: "Noe, bent de brummels ah riepe?", "Joah, bienoah" zeg ik. De man stapt uit samen met z'n vrouw en we hebben gezellig een half uurtje bramen geplukt, beetje geplauderd over van alles. Lenthe was inmiddels wat vervelend geworden, dus we wilden verder, bood hij aan mij en Lenthe even naar huis brengen. Is de vrouw samen met Thijs en Petra naar ons huis gelopen en hebben we nog even gezellig Kaffee und Kuchen gedaan... ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 augustus 2010 @ 08:04:39 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85717793
Ik ben maar wat blij met onze buren (wij wonen wat buiten het dorp en hebben maar 1 stel buren, de rest van de nachbarschaft woont verderop). We hebben een leuk contact met ze en spreken elkaar geregeld zonder de deur bij elkaar plat te lopen. Maar we helpen elkaar over en weer en als het nodig is kunnen we altijd op elkaar rekenen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85725406
Daar ben ik weer. Morgen gaan we naar een huisje in Pfalzdorf kijken. Het is nu de 2e keer. Het is een leuk huisje waar we helemaal verliefd op zijn.

Waar ik nog een beetje mee zit is dat mijn vriend ZZPer is in Nederland. Hij heeft personeel vanuit een uitzendbureau in Nederland en werkt ook alleen maar voor Nederlandse bedrijven/particulieren. Wat is de beste oplossing? Het bedrijf gewoon Nederlands houden of er toch maar een Duits bedrijf van maken? Kan iemand mij vertellen hoe het allemaal in elkaar steekt. Onze boekhouder is helemaal niet bekend met het Duitse systeem.

Alvast bedankt voor jullie reacties

PS Ik wil ook zo'n mooie afbeelding bij mijn naam. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet????

Greetz
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:42:38 #285
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_85737805
Een ZZP-er met personeel?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_85740315
Ja, dat bestaat ook al. Als ZZPer heb je gewoon een éénmanszaak.
pi_85745084
Vandaag een briefje in de bus van een NL incassobureau Cannock Chase die in opdracht van de gemeente Wageningen mij herinnert aan een parkeerboete van december 2009...
Destijds een bonnetje onder mn ruitenwisser gevonden nadat ik enkele minuten met gevarenlichten aan op een laad en los plek stond.
De volgende dag contact opgenomen met het hoofd parkeerbeheer van de gem. wageningen om verhaal te halen. Volgens de gemeente ambtenaar mogen die halve garen met hun Melkert baan helemaal geen boetes uitschrijven op laad en los plekken. Dit dus ook nog even in een bezwaarschrift aan de gemeente gemeld en nooit meer iets op gehoord. Dacht dus dat het afgerond was, tot vandaag.
Kan ik weer achter die sukkels aan om ze aan hun verstand te brengen dat ik zeker niet ga betalen. |:(
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:43:40 #288
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85765376
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:52 schreef aegir_de_viking het volgende:
Vandaag een briefje in de bus van een NL incassobureau Cannock Chase die in opdracht van de gemeente Wageningen mij herinnert aan een parkeerboete van december 2009...
Destijds een bonnetje onder mn ruitenwisser gevonden nadat ik enkele minuten met gevarenlichten aan op een laad en los plek stond.
De volgende dag contact opgenomen met het hoofd parkeerbeheer van de gem. wageningen om verhaal te halen. Volgens de gemeente ambtenaar mogen die halve garen met hun Melkert baan helemaal geen boetes uitschrijven op laad en los plekken. Dit dus ook nog even in een bezwaarschrift aan de gemeente gemeld en nooit meer iets op gehoord. Dacht dus dat het afgerond was, tot vandaag.
Kan ik weer achter die sukkels aan om ze aan hun verstand te brengen dat ik zeker niet ga betalen. |:(
Waarom? Niks doen....
Laat ze maar eens proberen geld van je te krijgen, zij vanuit Nederland bij jou in Duitsland geld halen. Het is het CJIB niet!
pi_85819583
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef XL het volgende:
Als ik dat hier zo lees ben ik blij dat onze buurt/dorp aan al die onzin niet meedoet. Ik vind dat dorpsleven met je buren moeten kennen enzo allemaal een beetje te. Ik wil mijn vrienden kiezen en niet mijn buren als een soort familie opgedrongen krijgen
Ik ben blij dat we hier een supergezellig buurtje hebben. We lopen de deur niet plat bij elkaar maar hebben regelmatig onze straatfeestjes... georganiseerd of ongeorganiseerd, maakt niet uit. :)
Maar nu even practisch puntje.. over n week of 8 is mn vrouw, de bij jullie bekende Annie.m uitgerekend.
Bevallingen gaan hier in het ziekenhuis, maar er lopen al 2 ukkies rond hier, die wou ik ff niet meenemen naar t ziekenhuis eigenlijk....
De buren maken nog net geen ruzie wie ze op mag vangen, maar het is een geruststellend idee dat ik, desnoods om 3 uur s nachts, bij iedere buur aan mag bellen om ze ff te dumpen!!
pi_85819757
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef Jelire het volgende:
Daar ben ik weer. Morgen gaan we naar een huisje in Pfalzdorf kijken. Het is nu de 2e keer. Het is een leuk huisje waar we helemaal verliefd op zijn.

Waar ik nog een beetje mee zit is dat mijn vriend ZZPer is in Nederland. Hij heeft personeel vanuit een uitzendbureau in Nederland en werkt ook alleen maar voor Nederlandse bedrijven/particulieren. Wat is de beste oplossing? Het bedrijf gewoon Nederlands houden of er toch maar een Duits bedrijf van maken? Kan iemand mij vertellen hoe het allemaal in elkaar steekt. Onze boekhouder is helemaal niet bekend met het Duitse systeem.

Alvast bedankt voor jullie reacties

PS Ik wil ook zo'n mooie afbeelding bij mijn naam. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet????

Greetz
Ik heb ook een eenmansbedrijf, met ondertussen 5 man op de loonlijst, en ben duits bedrijf. Einzelfirma.
Ook mijn omzet gaat voor 99% naar Nederland.
Mijn advies: word duits bedrijf!
voordelen zijn bijvoorbeeld de lagere kosten voor boekhouding bijv. en wat denk je van de lagere loonkosten? Een 400 eurojob aushilfe, netto = bruto!! Het veel makkelijker personeel ontslaan is ook n voordeel. Volgens mij ligt de belastingdruk ook lager hier. Bankkosten sowieso lager.
Je kunt met 0% btw factureren dus minder debiteurensaldo en dus geen btw afdragen die je zelf nog moet ontvangen.
Wil je speciefikere info, mail me dan maar ff ;)
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:08:11 #291
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_85833494
Goedemidag!
Inmiddels wonen we 2 weken in ons nieuwe huis in Weeze. Helaas is er nog niks gebeurd aan de tuin/garage....

Ik had nog een paar vraagjes, hoop dat ik daar een antwoord op kan krijgen hier.

Dinsdag gaat ons zoontje voor het eerst naar school, klas 1. Ik hoorde iets over een schultute ofzo? Wat is dat precies, wanneer geeft je het etc..... ik kan het natuurlijk niet maken tegenover mn zoontje om met niks aan te komen als de rest van de kinderen wel wat krijgt.

Verder....Moeten er voor de kindergarden nog bepaalde dingen worden aangeschaft? Of is dat hetzelfde als in NL, gewoon rugtasje met hapje en drinken?

Ehmmm, oh ja, dat is wel belangrijk, zou bijna vergeten...Ik moet me met de kinderen inschrijven bij de krankenkasse, omdat ik niet werk in NL. Hoe/waar zoek ik dat op? en kan ik dan nog in NL naar de dokter/tandarts etc. Manlief werkt wel in nl, dus hij blijft volgens het ziekefonds wel daar ingeschreven.

'Verder had ik geloof ik niks te vragen.....

Waar we trouwens wel achterkwamen bij het inschrijven in duitsland, is dat de kinderen een eigen id kaart moesten hebben, voor ons een probleem want wij wisten dit niet, we moeten dus nu naar een nl consulaat om dat ding aan te vragen......Erg handig ook als ze dit niet aan je vertellen :s
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 augustus 2010 @ 15:15:19 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85833742
Hier kun je meer vinden over de Schultüte: http://www.bndestem.nl/al(...)ers-soms-traumas.ece

Kindergarten weet ik niet, onze zoon is daar niet geweest. Eten en drinken lijkt me een goed idee voor de eerste keer en dan kun je meteen vragen wat je mee moet geven.

Hou er rekening mee dat je eersteklasser zo'n degelijke Duitse schooltas moet hebben (vanwege de veiligheid en de vele spullen die ze moeten meenemen):



Daar zit ook een etui en gymtas bij, en soms nog meer.

Wij zijn nog wel in NL verzekerd maar moesten ons hier ook inschrijven bij de AOK. Ik neem aan dat jij daar ook terecht kunt. Wat het kost weet ik niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85838989
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:08 schreef PureEvil het volgende:
Goedemidag!
Inmiddels wonen we 2 weken in ons nieuwe huis in Weeze. Helaas is er nog niks gebeurd aan de tuin/garage....

Ik had nog een paar vraagjes, hoop dat ik daar een antwoord op kan krijgen hier.

Dinsdag gaat ons zoontje voor het eerst naar school, klas 1. Ik hoorde iets over een schultute ofzo? Wat is dat precies, wanneer geeft je het etc..... ik kan het natuurlijk niet maken tegenover mn zoontje om met niks aan te komen als de rest van de kinderen wel wat krijgt.

Verder....Moeten er voor de kindergarden nog bepaalde dingen worden aangeschaft? Of is dat hetzelfde als in NL, gewoon rugtasje met hapje en drinken?

Ehmmm, oh ja, dat is wel belangrijk, zou bijna vergeten...Ik moet me met de kinderen inschrijven bij de krankenkasse, omdat ik niet werk in NL. Hoe/waar zoek ik dat op? en kan ik dan nog in NL naar de dokter/tandarts etc. Manlief werkt wel in nl, dus hij blijft volgens het ziekefonds wel daar ingeschreven.

'Verder had ik geloof ik niks te vragen.....

Waar we trouwens wel achterkwamen bij het inschrijven in duitsland, is dat de kinderen een eigen id kaart moesten hebben, voor ons een probleem want wij wisten dit niet, we moeten dus nu naar een nl consulaat om dat ding aan te vragen......Erg handig ook als ze dit niet aan je vertellen :s
Een schultüte geeft je aan je kinderen als ze de eerste dag van klas1 op de grundschule uit school komen (op het schoolplein dus) Het is een soort hele grote puntzak die je vult met kleine cadeautjes en vooral heel veel snoep. Bij ons was er op de kindergarten een speciale schultüte-bastel-abend, waar alle ouders zelfs zo'n ding hebben geknutseld. Bij de afscheidsmis in de kerk stonden ze vooraan in de kerk en werden ze gezegend (aparte gebeurtenis voor een protestant). Momenteel zie je ook in de supermarkten en boekhandels van die schultütes staan (en anders even aan 1 van je buren vragen waar je die kan kopen).
Ik weet niet wat voor school je zoontje precies heen gaat maar vaak is er de eerste ochtend een Einschulungsmesse in de kerk, dat wist ik ook niet dus dat was rennen naar de kerk vorig jaar.
In Duitsland is het afscheid van de Kindergarten en het beginnen op de Grundschule een hele belangrijke gebeurtenis waar de heel familie bij is.

Hier op de kindergarten geef je ze een beker drinken en ontbijt mee naar school, niet net als in nederland drinken en een koek, hier word serieus gegeten. Verder dragen ze pantoffels op de kindergarten en moeten ze een regenpak en regenlaarsjes hebben staan (bij ons in hommersum dan)

Ik kon mijn kinderen 2 jaar geleden nog inschrijven hier in Goch terwijl ze bijgeschreven stonden in mijn eigen paspoort, nieuwe regeling dat ze zelf een IDkaart moeten hebben?

Ziekenfonds weet ik niet hoe het werkt als er nog iemand in nederland werkt, ik zit zelft bij AOK krankenkasse met de kinderen en ga gewoon in duitsland naar de dokter, tandarts e.d.
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:03:26 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85862148
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:08 schreef PureEvil het volgende:
Goedemidag!
Inmiddels wonen we 2 weken in ons nieuwe huis in Weeze. Helaas is er nog niks gebeurd aan de tuin/garage....

Ik had nog een paar vraagjes, hoop dat ik daar een antwoord op kan krijgen hier.

Dinsdag gaat ons zoontje voor het eerst naar school, klas 1. Ik hoorde iets over een schultute ofzo? Wat is dat precies, wanneer geeft je het etc..... ik kan het natuurlijk niet maken tegenover mn zoontje om met niks aan te komen als de rest van de kinderen wel wat krijgt.

Verder....Moeten er voor de kindergarden nog bepaalde dingen worden aangeschaft? Of is dat hetzelfde als in NL, gewoon rugtasje met hapje en drinken?

Ehmmm, oh ja, dat is wel belangrijk, zou bijna vergeten...Ik moet me met de kinderen inschrijven bij de krankenkasse, omdat ik niet werk in NL. Hoe/waar zoek ik dat op? en kan ik dan nog in NL naar de dokter/tandarts etc. Manlief werkt wel in nl, dus hij blijft volgens het ziekefonds wel daar ingeschreven.

'Verder had ik geloof ik niks te vragen.....

Waar we trouwens wel achterkwamen bij het inschrijven in duitsland, is dat de kinderen een eigen id kaart moesten hebben, voor ons een probleem want wij wisten dit niet, we moeten dus nu naar een nl consulaat om dat ding aan te vragen......Erg handig ook als ze dit niet aan je vertellen :s
Voor de Kindergarten heb je een simpel rugzakje nodig. Onze Thijs krijgt hierin elke dag een stukje fruit, beker drinken en een broodje mee. Er wordt hier ook melk en chocomelk aangeboden tegen een kleine vergoeding, maar melk drinkt hij al voldoende en chocomelk krijgt hij gewoon niet. Voor de rest heb je Türnschläppchen nodig (turnschoentjes, simpele instappertjes), Gummistiefel en na de zomer een Buddelhose (veredelde skibroek die gebruikt wordt als buitenspeelbroek). Die Buddelhosen kun je het beste NU kopen, dat is echt roofgoed en voordat je het weet ben je te laat en zijn ze nergens meer te krijgen.

Via een E106 formulier(opvragen bij de zorgverzekering in NL) je gezin aanmelden bij een duitse Krankenkasse. Bel eerst je NL-verzekering om te vragen of ze eventueel contracten hebben met bepaalde Krankenkassen. Je kunt dan de kinderen zorg laten genieten in Duitsland, net als jezelf. Of je de huisarts kunt houden is de vraag, de meesten gooien je je bij emigratie uit de praktijk (ook begrijpelijk als ze aan de 20 minuten aanrij-tijd moeten voldoen). Tandarts is meestal geen probleem die te houden.
Via een MVG111 verklaring van Agis kun je zorg uit de AWBZ voor de kinderen in NL krijgen.

Trouwens, weet niet of je het weet, maar aangezien jij niet in NL werkt, heb je recht op Teilkindergeld. De Kinderbijslag die je uit NL krijgt wordt aangevuld tot het duitse niveau.

Zo zijn er nog wel meer zaken waar je aan moet denken, maar daarvoor kun je eens kijken op de sites van de belastingdienst, het CVZ en bijv. www.verhuis.de.
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:29:52 #295
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85862643
vergeten....Lenthe heeft een redressiehelmpje!
Hopen dat we nog wat aan haar extreem afgeplatte achterhoofdje nog wat kunnen doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 augustus 2010 @ 09:38:02 #296
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85862792
Wat vindt ze ervan? Fijn dat het gelukt is trouwens, ik kan me herinneren dat dat ook zo'n gevalletje muur-kastje-muur was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:47:07 #297
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85862996
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Wat vindt ze ervan? Fijn dat het gelukt is trouwens, ik kan me herinneren dat dat ook zo'n gevalletje muur-kastje-muur was.
Ze is er nu aan gewend, de eerst paar dagen waren afzien.
Och, wat zijn we blij dat dit eindelijk gelukt is ja. Toen we in de bouwvak groen licht hiervoor kregen, ben ik direct gaan bellen en konden we direct 's middags al in Zwolle terecht om een helmpje aan te meten.
Echt super.

Nu heb ik ook nog medisch dagopvang voor Lenthe in Nederland aangevraagd. Als dat goedgekeurd wordt maken we zo'n enorme grote stap de goede richting in...Paar spannende weken.
Komende donderdag moeten we trouwens naar Münster, controle bij de neurochirurg aldaar. Duimen dat alles stabiel is en we een half jaartje daar weg mogen blijven!
Lopen we ook gelijk even bij de Humangenetiker langs, vragen of er al nieuws is qua DNA-onderzoek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 augustus 2010 @ 10:48:33 #298
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85864498
Ik hoop voor jullie dat het allemaal snel in orde komt! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 augustus 2010 @ 15:34:07 #299
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85874218
Wij hadden vandaag het eerste schoolbusavontuur :) Christan ging vandaag voor het eerst naar school in Goch, vanmorgen hebben we hem gebracht maar vanmiddag moest hij zelf met de bus naar huis komen. Op een gegeven moment belde hij dat hij 5 minuten later zou komen omdat hij moest overstappen. Dat begrepen we niet helemaal maar afijn, hij kwam uit de bus op de goede plek ^O^

Blijkt na enig speurwerk dat er een bus gaat om 13.15 uur èn eentje om 13.16 uur, en de tweede komt meteen hierheen. Maar hij had de eerste... In elk geval weten we nu dat ie met allebei thuis kan komen maar dat het handiger is om de tweede te nemen. Zul je altijd zien zo'n eerste keer. Morgen gaat hij ook met de bus naar school, we hebben een halte gevonden die redelijk dichtbij is maar waarvoor we niet zo gruwelijk vroeg de deur uit hoeven. Bij de halte om de hoek zou hij al om 9 over 7 klaar moeten staan :O

Edit: linkje naar deel 16 Nederlanders in Duitsland deel 16: Waarin we Nachsommern

[ Bericht 6% gewijzigd door Rewimo op 31-08-2010 09:26:54 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:17:02 #300
63722 z80
I fink you freaky
pi_85890199
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:34 schreef Rewimo het volgende:
Wij hadden vandaag het eerste schoolbusavontuur :) Christan ging vandaag voor het eerst naar school in Goch, vanmorgen hebben we hem gebracht maar vanmiddag moest hij zelf met de bus naar huis komen. Op een gegeven moment belde hij dat hij 5 minuten later zou komen omdat hij moest overstappen. Dat begrepen we niet helemaal maar afijn, hij kwam uit de bus op de goede plek ^O^

Blijkt na enig speurwerk dat er een bus gaat om 13.15 uur èn eentje om 13.16 uur, en de tweede komt meteen hierheen. Maar hij had de eerste... In elk geval weten we nu dat ie met allebei thuis kan komen maar dat het handiger is om de tweede te nemen. Zul je altijd zien zo'n eerste keer. Morgen gaat hij ook met de bus naar school, we hebben een halte gevonden die redelijk dichtbij is maar waarvoor we niet zo gruwelijk vroeg de deur uit hoeven. Bij de halte om de hoek zou hij al om 9 over 7 klaar moeten staan :O
dan ziet hij nog wel wat van de omgeving :+
en heb je als ouders nog iets aan de dag ;)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_85900296
Super van hem dat ie het zelf opgelost heeft. Ik vind het knap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')