Hier heb je toch een antwoord op je eigen vraag? Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, daar kunnen wij weinig zinnigs op zeggen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:06 schreef PlakjeKaas het volgende:
mm laat ik het dan zo zeggen dat het niet de bedoeling is dat alles na 5 of 10 jaar alweer versleten is dus we willen wel redelijk in de buidel tasten bijv. 10k+/- voor de keuken en 5 tot 10k voor meubels oid
Als je wel de leidingen etc laat aanleggen dan kan je voor 4 á 5k klaar zijn, kan ook zo maar 20k zijn als je je vriendin dingen laat uitzoekenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:00 schreef PlakjeKaas het volgende:
Mijn vriendin en ik gaan over een goed jaar samenwonen in een nieuwbouwwoning, nu zijn we er zo nu en dan een beetje mee bezig wat de kosten van inrichting en de keuken en dat soort zaken zullen zijn. Ik wil zelf het toilet, keuken en de badkamer casco laten opleveren zodat we deze meteen naar eigen smaak kunnen maken ipv de standaard tegeltjes van de woningbouw.
Aangezien er hier flink wat klussers op FOK! rondhangen zijn we dus benieuwd naar een indicatie wat dit alles ongeveer zou gaan kosten
Nieuwe keuken
Reken op minimaal 1500 euro.quote:Toilet
Beetje afhankelijk wat je er in gaat hangen wederom, maar reken op een kleine 3-4kquote:Badkamer
Niets over te zeggen, maar voor je zelf makkelijk uit te rekenen, laminaat á 5¤ m² of parketvloer á 50¤ m²quote:Vloeren
Ga je voor standaard wel te doen, ga je voor op maat gemaakt kan het in de klauwen lopen, reken op 500¤ met standaard dingen.quote:Gordijnen
Tja, weet niet wat je al hebt qua apparatuur, maar zo niet dan ongeveer 2000 voor compleet, tv, dvd, stereo etc. Dan banken etc, kan je ook weer zo gek doen als je zelf wilt, Ikea is niet eens slecht mits je het kan afwisselen, maar bij Ikea kan je klaar zijn voor zo'n 2000¤, maar ook voor 6000¤ ligt eraan wat je nodig hebt, als het alleen woonkamer is met een tafel ben je wat goedkoper uit dan als je ook bedden, kasten, bureaus en de rest moet hebben.quote:Interieur, liefst geen ikea aangezien we het gelijk goed aan willen pakken.
Kortom een kleine 20.000 heb je wel nodig!quote:Kortom een complete inboedel met nog wat klusdingetjes![]()
Bedankt vast voor de reacties
quote:Aangezien er hier flink wat klussers op FOK! rondhangen zijn we dus benieuwd naar een indicatie wat dit alles ongeveer zou gaan kosten
Nieuwe keuken
Toilet
Badkamer
Vloeren
Gordijnen
Interieur, liefst geen ikea aangezien we het gelijk goed aan willen pakken.
Kortom een complete inboedel met nog wat klusdingetjes![]()
SPAMquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:27 schreef messju2 het volgende:
Hmmm, er zijn nog veel onbekenden in de vergelijking.
De prijzen kunnen immers sterk uiteenlopen naar gelang de grootte van het huis of het interieur dat wordt gekozen (Hema gordijnen van een tientje per meter of Frozen Fountain gordijnen die het 20-voudige kosten).
Een vloer van 40 vierkante meter is iets anders dan een vloer van 400 vierkante meter. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dus, er zijn heel veel mogelijkheden op dat gebied.
Eigenlijk is het het beste om een interieur stylist langs te laten komen, die zal precies weten wat er allemaal moet gebeuren.
Nah, ik hoor graag wat verder de bedoeling is!
Groetjes,
Matthew.
[..]
Ook strak en modern kan van een paar duizend euro tot een tienduizenden euro's.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:36 schreef PlakjeKaas het volgende:
Tuurlijk een stylist hoeft er niet aan te pas te komen, denk dat het uiteindelijke resultaat een beetje strak en modern zal gaan worden, maar dat is mijn smaak en gezien me vriendin ook wat te zeggen wil hebben![]()
iig bedankt voor de reacties zal van de week eens om de tafel gaan zitten en dan een lijstje gaan maken
Ikea keuken betaal je incl. apparatuur vanaf 6500,- voor zo'n huis. Een toilet incl sanitair 500 mits je alles zelf doet. Een bakamer, afhankelijk van de afmetingen en wat je wilt 650-1500 mits je alles zelf doet.quote:mm laat ik het dan zo zeggen dat het niet de bedoeling is dat alles na 5 of 10 jaar alweer versleten is dus we willen wel redelijk in de buidel tasten bijv. 10k+/- voor de keuken en 5 tot 10k voor meubels oid
oppervlakte van het huis bedraagt zo'n 120m2, qua zelf doen ben heb een technische achtergrond en ken redelijk wat mensen dus wat dat betreft zit het wel snor gaat me meer om een beetje globale prijzen
Als je het dan ook nog retro noemt, kun je je meubels gewoon bij het schroot vandaan halenquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:02 schreef Duiker het volgende:
Als je gaat voor een fusion van minimalisme en spartaans, kom je voor 6 a 7 euro een heel eind...
TS wil alleen vertellen dat hij een flatje heeft gekocht.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:57 schreef bleiblei het volgende:
Wat een zot topic.
Ik vraag me soms serieus af of mensen met dit soort topics ook echt een zinnig antwoord verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |