abonnement Unibet Coolblue
pi_82853053
Mijn vriendin en ik gaan over een week voor 7 dagen naar Sicilië toe. We zitten nog over een paar zaken te twijfelen. Aangezien het topic over Sicilië al erg oud is, vond ik het een goed plan om een nieuw topic te openen.

We zitten nog een beetje te twijfelen of we een auto moeten huren, aangezien het openbaar vervoer redelijk matig is van wat ik er over gelezen heb. Daarnaast is het natuurlijk een stuk comfortabeler. Heeft iemand een idee wat de prijzen ervan zijn en tot welke tijden het OV actief is?

Daarnaast vinden we het moeilijk om een keuze te maken over welke plekken we allemaal willen bezoeken. We willen graag een beetje relaxen, maar we vinden het wel leuk om iedere dag toch wat te zien. We komen aan in Trapani. We willen in ieder geval naar de Etna toe. Ik heb begrepen dat het mogelijk is om naar boven te lopen, hoe goed is dit te doen?

Waar we ook niet helemaal uit zijn, of we nou een hotel moeten boeken voor 1 week of verschillende hotels te boeken steeds voor een dag of 2. Is het daarnaast aan te raden om op de bonnefooi te gaan? En hebben jullie misschien nog leuke hotelletjes die aan te raden zijn? Niet te duur aangezien we beide student zijn:)
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:37:53 #2
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_82854600
Bonnefooi kan uitstekend. Er zijn overal B&B's. Huurauto is een must want OV suckt. Regelen op het vliegveld bij de loketten.
Etna-gebied omhoog kan deels lopend, met kabelbaantje en een 4x4 Unimog wat zeker de moeite waard is.
Etna zelf zul je niet van dichtbij zien ivm dampen enzo.

Verder is Mondello is een leuke plaats.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_82907145
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:37 schreef kabelhaspel het volgende:
Bonnefooi kan uitstekend. Er zijn overal B&B's. Huurauto is een must want OV suckt. Regelen op het vliegveld bij de loketten.
Etna-gebied omhoog kan deels lopend, met kabelbaantje en een 4x4 Unimog wat zeker de moeite waard is.
Etna zelf zul je niet van dichtbij zien ivm dampen enzo.

Verder is Mondello is een leuke plaats.
Zou het niet verstandiger zijn om een auto van te voren te reserveren? Of maakt dat wat betreft prijs weinig uit.
pi_82916261
Van Trapani (westen) naar de Etna ( oosten) is een rot eind rijden en weer terug ? voor de Etna ?
Van de week ben je al 2 dagen kwijt aan vliegdagen.
De wegen zijn uitzonderlijk goed langs de noordelijke kustweg en bijzonder door tunnels en flyovers.
Door het binnenland is het meer slingeren en minder goed en weinig opschieten.
Het lijkt rechtstreeks.

Als je wat wilt zien - en vakantiegevoel wilt hebben - dan kun je beter aan de westkant blijven.
Daar vermaak je je zeker wel een week.
Eén dag Palermo als om rond te dwalen in een vieze stinkstad is voldoende. De giga open markt.
Naar Palermo kun je prima met de trein vanaf je verblijfsadres.
Rijden is daar echt geen aanrader met 1-richtingsverkeer en chaos.
Als in Parijs in de jaren 60 voordat het werd schoongemaakt.

Wij kwamen mensen tegen op het vliegveld die een flydrive met verschillende overnachtingen hebben gedaan van oost naar west en die waren bekaf !
Via internet kun je makkelijk een verblijf in een agriturismo regelen een uurtje bij het vliegveld vandaan bv.
dat is ook relaxt met terugreizen.
In een agriturismo kun je prima slapen en eten.
Autoregelen via reisburo bij sunnycars is een aanrader en goedkoper dan daar regelen.
Dan heb je alleen nog maar de benzinekosten.
Het is er warm ! dan 's morgens uitstapjes naar museum - opgravingen - stad bezoeken en einde 's middags naar het strand.
Tenminste dat was wat wij deden.

Met een dergelijk idee van een week zijn wij eens aan de oost/zuidkant begonnen en nooit verder gekomen dan daar exclusief de Etna.
En twee jaar later een week in Cefalu en een week aan de oostkant.
Het zijn heerlijke vakanties geweest.

Veel plezier . Ciao

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 17-06-2010 06:29:12 ]
  donderdag 17 juni 2010 @ 08:04:04 #5
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_82916829
WIj hebben in 10 dagen gewoon rondgereisd daar met de auto en B&B's en alle highlights gezien. Moe? Absoluut niet.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_82919343
We hebben nu het volgende reisschema in gedachte:
23 - 25: Palermo/Cefalu
25 - 27: Etna - catania
27 - 28: Siracusa
28 - 29: Arigento
29 - 30: Trapani

Is dit een goed idee of raden jullie dit af?
pi_82924517
Vanuit Cefalu kun je prima met de trein naar Palermo.
Cefalu is een leuk stadje met steegjes en strand en boulevard.
Etna en Catania hebben wij vermeden. Catania is als Rotterdam met industrie en havens.
In de buurt van Siracusa - leuke stad met amfitheater - zijn goede agriturismo's en strandjes.
Daar zijn wij blijven hangen en hadden onze dagen vol met de streek daaronder en links daarvan.
Vandaar naar Arigento hebben wij niet gered.
Trapani heeft een soort van PC Hooft en galeries.

Zo uit mijn hoofd dan hé.
Als je van autorijden houdt is het goed te doen, begrijp ik.
Zelf zitten we liever op één plaats om vandaaruit evt. op stap te gaan. Rust enzo.

Wij kwamen in sept. engelsen tegen, die hadden vanteovoren een aantal B&B per plaats uitgezocht.
Dan belden ze na 2 dagen vanuit de ene plaats om te vragen of er plek was en gingen dan door.
Jullie gaan in het seizoen.

Het is leuk om terug te lezen hoe jullie het vonden !
pi_83532328
en hoe was het ?
pi_83605623
ja een mooie verslag met foto's doet wonderen op fok ts.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')