abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 juni 2010 @ 23:47:47 #1
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82815895
Beste OUD'ers,

Op 17 juli staan er, als het goed is, twee Franse snotapies met hun koffertje op het station, om drie weken bij ons te logeren. Wij zijn namelijk gastouders via http://www.europakinderhulp.nl/ . Na weken van onduidelijkheid over of er überhaupt kinderen zouden komen (de Franse organisatie kende wat strubbelingen), hoorden we vanmorgen dat er nu twee Franse dames van acht jaar aan ons zijn 'gekoppeld'.

Het is voor ons best spannend, omdat we dit voor het eerst doen (mijn ouders hadden tien jaar lang een gastkind, dus ik heb wel enige 'ervaring') en we meteen twéé Franse draken voor de kiezen krijgen. Ik zou heel graag gebruikmaken van de ervaring die in OUD aanwezig is. Wat moeten wij aanschaffen of ondernemen om twee achtjarigen een goede tijd te geven hier?

Wat ik zelf al had bedacht:

- Bij de Action een grote berg knutselspullen kopen;
- Lid worden van de bieb, om Franse kinderboeken te kunnen lenen;
- De fietsenmaker in de straat lief aankijken en vragen of ik drie weken lang fietsjes mag lenen voor dit goede doel;
- Bij de Kringloop poppen(huis)spulletjes kopen;
- Verkleedkleren zien te verzamelen;
- Vrienden en kennissen mailen en vragen of ze spullen te leen hebben.

Ik ben overigens niet van plan om elke dag als een soort cliniclown voor ze aan de slag te gaan. De meiden moeten zich ook echt zelf kunnen vermaken en het is niet elke dag Efteling. De stichting raadt ook aan om de kinderen juist niet te overprikkelen. Ze vinden het vaak al fantastisch dat er een tuin is en een buurt om in te spelen. De meeste kinderen hebben thuis hoogstens een klein balkonnetje en wonen in naargeestige wijken. De lol zal 'm hier zitten in picknicken in het Stadspark, samen koken en eten, hun eigen kamertje, de kinderboerderij die op loopafstand is en onverdeelde aandacht die ze thuis vaak niet krijgen.

Ik hoop dat jullie ons van wat goede tips & tricks kunnen voorzien.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:53:57 #2
236046 NotYou
tigerblood
pi_82816174
Echt tof dat je dit doet.
Je suis Charlie Sheen
  maandag 14 juni 2010 @ 23:56:02 #3
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82816279
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef NotYou het volgende:
Echt tof dat je dit doet.
Kleine moeite, groot plezier.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82816399
Wat leuk dat je dit doet!

ik denk dat de kortste route naar de dichtstbijzijnde speeltuin het belangrijkste is. Na jullie aandacht. Poppespulletjes en verkleedkleren zijn wel erg afhankelijk van de interesses van de kinderen. Kunnen ze eigenlijk fietsen? Lid worden van de bieb vind ik een goede. Misschien zorgen dat ze met water kunnen spelen. Afwasteiltje, paar emmers, plastic servies, zoiets.
Misschien een schriftje of boek waar ze foto's in kunnen plakken (zo'n wegwerpcamera?) of kunnen schrijven wat ze doen bij jullie zodat ze ook bij terugkomst kunnen zien wat ze hebben gedaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:06:13 #5
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82816743
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:58 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk dat je dit doet!

ik denk dat de kortste route naar de dichtstbijzijnde speeltuin het belangrijkste is. Na jullie aandacht. Poppespulletjes en verkleedkleren zijn wel erg afhankelijk van de interesses van de kinderen. Kunnen ze eigenlijk fietsen? Lid worden van de bieb vind ik een goede. Misschien zorgen dat ze met water kunnen spelen. Afwasteiltje, paar emmers, plastic servies, zoiets.
Misschien een schriftje of boek waar ze foto's in kunnen plakken (zo'n wegwerpcamera?) of kunnen schrijven wat ze doen bij jullie zodat ze ook bij terugkomst kunnen zien wat ze hebben gedaan.
Woensdag horen we of ze kunnen fietsen en zwemmen. Als het goed is staat dat in hun dossier. De waterfactor zit hier wel goed denk ik. Ik heb gezien hoe vakantiekinderen een dag lang kunnen gillen van de pret met zoiets simpels als een gazonsprinkler (hebben ze nog nooit gezien). En dan hebben we ook nog een tuindouche . Nu maar hopen dat het een warme zomer wordt!

De wergwerpcamera hadden we ook bedacht, wat grappig dat jij daar ook op komt. Ik wilde beide draken er eentje geven inderdaad en dan drukken we aan het einde van de vakantie hun foto's af en daar maken we een album van.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82816910
misschien leuk om iets met muziek te doen, ze een nederlands liedje en dansje leren ofzo? dan kunnen ze dat ook thuis laten zien

echt stoer dat jullie dit doen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_82817028
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:06 schreef Duderella het volgende:

De wergwerpcamera hadden we ook bedacht, wat grappig dat jij daar ook op komt. Ik wilde beide draken er eentje geven inderdaad en dan drukken we aan het einde van de vakantie hun foto's af en daar maken we een album van.
Erg leuk idee!

En wat fijn dat ze toch echt vakantie komen vieren Misschien kunnen ze ook wat helpen in de keuken? (lees: koekjes bakken en zo)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_82817089
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef Duderella het volgende:
Beste OUD'ers,

Op 17 juli staan er, als het goed is, twee Franse snotapies met hun koffertje op het station, om drie weken bij ons te logeren. Wij zijn namelijk gastouders via http://www.europakinderhulp.nl/ . Na weken van onduidelijkheid over of er überhaupt kinderen zouden komen (de Franse organisatie kende wat strubbelingen), hoorden we vanmorgen dat er nu twee Franse dames van acht jaar aan ons zijn 'gekoppeld'.

Het is voor ons best spannend, omdat we dit voor het eerst doen (mijn ouders hadden tien jaar lang een gastkind, dus ik heb wel enige 'ervaring') en we meteen twéé Franse draken voor de kiezen krijgen. Ik zou heel graag gebruikmaken van de ervaring die in OUD aanwezig is. Wat moeten wij aanschaffen of ondernemen om twee achtjarigen een goede tijd te geven hier?

Wat ik zelf al had bedacht:

- Bij de Action een grote berg knutselspullen kopen;
- Lid worden van de bieb, om Franse kinderboeken te kunnen lenen;
- De fietsenmaker in de straat lief aankijken en vragen of ik drie weken lang fietsjes mag lenen voor dit goede doel;
- Bij de Kringloop poppen(huis)spulletjes kopen;
- Verkleedkleren zien te verzamelen;
- Vrienden en kennissen mailen en vragen of ze spullen te leen hebben.

Ik ben overigens niet van plan om elke dag als een soort cliniclown voor ze aan de slag te gaan. De meiden moeten zich ook echt zelf kunnen vermaken en het is niet elke dag Efteling. De stichting raadt ook aan om de kinderen juist niet te overprikkelen. Ze vinden het vaak al fantastisch dat er een tuin is en een buurt om in te spelen. De meeste kinderen hebben thuis hoogstens een klein balkonnetje en wonen in naargeestige wijken. De lol zal 'm hier zitten in picknicken in het Stadspark, samen koken en eten, hun eigen kamertje, de kinderboerderij die op loopafstand is en onverdeelde aandacht die ze thuis vaak niet krijgen.

Ik hoop dat jullie ons van wat goede tips & tricks kunnen voorzien.
Vette PC, Nintendo Wii, DSi, PS3, XBOX360. Met minder kom je er niet goed vanaf....

O, vergeet ik de PSP nog...
pi_82817131
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Erg leuk idee!

En wat fijn dat ze toch echt vakantie komen vieren Misschien kunnen ze ook wat helpen in de keuken? (lees: koekjes bakken en zo)
Vooral die doet het hem.... zeg nou maar gewoon dat je afwasmachine weer eens stuk is....
pi_82817143
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:14 schreef Achterlijke-Gladiool het volgende:
Vette PC, Nintendo Wii, DSi, PS3, XBOX360. Met minder kom je er niet goed vanaf....

O, vergeet ik de PSP nog...
Je doet je naam eer aan
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:16:14 #11
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82817166
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:10 schreef littledrummergirl het volgende:
misschien leuk om iets met muziek te doen, ze een nederlands liedje en dansje leren ofzo? dan kunnen ze dat ook thuis laten zien

echt stoer dat jullie dit doen
Zoiets gaat vast vanzelf! Ik herinner me dat mijn Franse vakantiezusje in de Doe Maar-tijd neuriede: Iek loep mien loel akternaa.

Terwijl we haar toch echt kennis lieten maken met met Shaffy en Halsema, maar die beklijfden kennelijk toch niet.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82817201
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan
Ik doe mijn best heus... :-)
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:18:50 #13
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82817261
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Erg leuk idee!

En wat fijn dat ze toch echt vakantie komen vieren Misschien kunnen ze ook wat helpen in de keuken? (lees: koekjes bakken en zo)
Koekjes bakken gaan we sowieso. En koken maakt hier een belangrijk deel uit van de dag, dus daar zullen ze moeten helpen
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:21:33 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_82817384
Ik zou ze pepernoten laten bakken. Simpel en echt Nederlands.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:25:57 #15
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82817560
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:21 schreef YPPY het volgende:
Ik zou ze pepernoten laten bakken. Simpel en echt Nederlands.
Geef me een recept Yppy!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:34:39 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_82817885
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:25 schreef Duderella het volgende:

[..]

Geef me een recept Yppy!
Ken je het geniale recepten topic niet? Al mijn mislukkingen staan er in.

simpele pepernoten

▪ 100 gram boter
▪ 125 gram bruine basterdsuiker
▪ 1 à 2 eetlepels speculaas kruiden
▪ zout
▪ 250 gram zelfrijzend bakmeel
▪ 0,5 deciliter melk


Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:58:54 #17
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82818504
Dank Yppy!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82818800
Wat leuk Dude. Ik wist helemaal niet dat dat soort organisaties ook internationaal aan de slag gingen. Is het idee dan dat het voor die meiden puur een vakantie is, of zijn het tijdelijk uit huis geplaatste kinderen oid? Lijkt me als kind ook wel súperspannend, in ene bij onbekende mensen in een onbekend land.

Ik ben nog veel te kinderloos om in OUD rond te hangen verder, maar ik lees rustig mee .

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2010 01:15:02 ]
  dinsdag 15 juni 2010 @ 07:50:51 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_82820982
Wat leuk Dude, dat je dit doet!
Daar blijft mijn bijdrage dan weer een beetje bij, want meiden van 8? Geen flauw idee...

Ik zat nog wel te denken als betaalbaar uitje aan het openlucht museum hier in Enkhuizen of de Zaanse Schans. Das niet heel duur en wel lekker Nederlands. Een vers gerookt palinkje eten
Maar als je aan de andere kant van het land woont, dan zijn de reiskosten harstikke duur natuurlijk...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 juni 2010 @ 08:40:12 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82821530
Ik lees mee, want ik vind het echt super!
En dan ga ik eens in mijn geheugen graven, want ik was toch ooit zelf ook een meisje van 8.

Oeh, ik weet wat...
Make-upjes? Of gaat dat te ver?
Ik denk dat ze het wel heel leuk zouden vinden om eens wat te prutsen met een nagellakje ofzo.
Op de tenen. Heel hip. Bij het kruidvat hebben ze niet al te duur spul.
En tutterdagje moet er wel bij zitten hoor!
***
  dinsdag 15 juni 2010 @ 08:48:54 #21
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_82821663
Goede actie Dude! Ik zou ze een dagje in een stad/dorp/streek die typisch hollands is rondleiden.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 08:59:20 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_82821865
Oh gaaf en spannend tegelijk Dude! Kennissen van mijn ouders deden dit ook en het enige wat mij er van is bijgebleven dat het kind hélemaal uit zijn pan ging van bananen. Dat ze er echt op moesten letten dat ie er niet teveel at, qua obstipatie.

Als ik even nadenk wat echt leuk is zonder cliniclowngehalte...
Voorlezen
Thuis disco bouwen (een mooie jurk, de lamp uit en de radio hard bedoel ik dan )
Bij action hebben ze ook hele mooie kralendozen. Misschien zelf een ketting laten rijgen?

Heb je een tuin? tenten laten bouwen en picknicken in je tent. (mijn beste herinneringen heb ik van het zelf broodjes mogen bakken en die dan in een zelfgebouwde hut op mogen eten) en die broodjes waren dan echt minibroodjes hoor, zelf gevlochten gedrochtdingen. 10 minuten bakken ofzo. Maar superleuk!

Films kijken? De kikker en de prinses? Of naar de bios.

Ik denk nog even...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:21:59 #23
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82822421
Dank allemaal voor het meedenken!

Clumsy, het gaat echt om een vakantie. De kinderen zijn niet uit huis geplaatst, maar 'gewoon' door hun ouders opgegeven voor dit project. Uiteraard zijn daar wel redenen voor. Vaak woont men met een groot gezin drie hoog achter en is er geen geld voor vakantie.


buurvrouw: Ja, we hebben een tuin. Goede tips heb je!
En wat de films betreft: mijn man gaat even kijken of hij Franse Disneys kan vinden 'ergens'.

belana, dat zijn leuke uitjes ja! Al vermoed ik dat ze al uit hun dak gaan van de Kinderboerderij hier in het Stadspark. Ze zijn over het algemeen niks gewend. Een tuin is al een paradijs!

Tutterdetut gaan we doen BE! Ik denk dat ze dat heel leuk vinden. De Fransen een beetje kennende zijn de blagen ook echt meisjes-meiden.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:27:34 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82822546
dan zou ik ook lekker veel met ze naar buiten als dat kan, bijvoorbeeld naar 't bos, naar zee, de duinen in.

en voor thuis zijn al veel leuke dingen genoemd. kinderen onder de 12 kunnen gratis lid worden van de bieb he, ik weet niet of dat ook mogelijk is voor logé's maar ik zou 't proberen.

hoe is jullie frans?
in de haak.
pi_82822688
Leuk joh dat die meiden komen!! Nu is dit jullie eerste keer. Als jullie volgend jaar weer mee doen komen dan dezelfde meiden weer bij jullie?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:34:16 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82822705
Wat leuk!
Mijn oma had vroeger echt altijd vakantiekinderen, wekenlang elke zomer
Badjes in de tuin, ze had een boerderij, dus die kids amuseerden zich wel, ook met de kleinkinderen.
Buiten slapen in een tent in de tuin is ook echt heel stoer op die leeftijd
Hebben ze ook dingen die ze met een groep gaan doen of zijn ze echt de hele periode helemaal voor jullie?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:45:03 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82822970
Supersimpel binnen idee, ik weet niet of het nog leuk is voor 8-jarigen, mss dat een ander daar wat duidelijkheid over kan verschaffen.

Tussen jullie en suite-deuren een soort van poppenkast achtig ding hangen/maken.
Kwestie van een bezemsteel met daaraan een stuk stof met een raam erin zeg maar.
Snap je?
Is mss leuk voor als het rotweer is, kunnen ze binnen winkeltje spelen of weetikveel.
***
pi_82823015
Oh Dude, wat verschrikkelijk leuk!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:54:16 #29
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823208
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:34 schreef oh-oh het volgende:
Wat leuk!
Mijn oma had vroeger echt altijd vakantiekinderen, wekenlang elke zomer
Badjes in de tuin, ze had een boerderij, dus die kids amuseerden zich wel, ook met de kleinkinderen.
Buiten slapen in een tent in de tuin is ook echt heel stoer op die leeftijd
Hebben ze ook dingen die ze met een groep gaan doen of zijn ze echt de hele periode helemaal voor jullie?
Er is één 'familiedag' zoals dat heet, hier op Nienoord. Ik zat er wel aan te denken om contact te zoeken met andere gastouders in de regio, zodat ze eens wat met andere kinderen kunnen afspreken.

Kamperen in de tuin is een goeie!

BE, dat is wel een idee ja, die constructie! Kijk, daar kom ik nou zelf werkelijk niet op!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:57:50 #30
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823299
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:27 schreef trui het volgende:
dan zou ik ook lekker veel met ze naar buiten als dat kan, bijvoorbeeld naar 't bos, naar zee, de duinen in.

en voor thuis zijn al veel leuke dingen genoemd. kinderen onder de 12 kunnen gratis lid worden van de bieb he, ik weet niet of dat ook mogelijk is voor logé's maar ik zou 't proberen.

hoe is jullie frans?
Ik ga vanmiddag even bij de bieb langs om te informeren! En om te kijken of ze überhaupt Franse kinderboeken hebben.

Mijn Frans is goed. Mijn man spreekt schoolFrans. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Mijn vader sprak geen woord Frans en heeft zich vroeger altijd prima weten te redden met ons vakantiekind. Maar met voorlezen en zo is het wel handig. Dat zal mijn taak dus wel worden.

Iets praktisch: hoe laat stuur je achtjarigen naar bed?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:58:09 #31
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_82823310
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:21 schreef Duderella het volgende:
En wat de films betreft: mijn man gaat even kijken of hij Franse Disneys kan vinden 'ergens'.
Als je een dvd hebt is het natuurlijk helemaal simpel, dan verander je zó de taal.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:58:26 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82823314
Yups, kindjes in de buurt is natuurlijk altijd leuk
Kamperen in de tuin is geweldig, met een beetje mooi weer willen ze mss niet eens meer binnen slapen
Mss kun je fietsen lenen bij mensen in de buurt?
Of stepjes?
Ik ken mensen hier die krijgen elk jaar een meisje uit Rusland te logeren, maar die hebben zelf 3 kids, dus ze merken niet eens dat het meisje er tussen loopt, ze komt nu voor de vijfde keer en daarna mag ze niet meer want dan is ze te oud maar dan gaan ze haar wss zelf ophalen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:58:33 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_82823319
"hier op Nienoord "

Ik heb wel een jongensachtjarige (dan wel 9) voor interactie. Maar even zonder dollen, misschien is de natuurschool in Lauwersoog een leuk uitje.
Daar gaat "onze"groep 4 altijd naartoe (da's ongeveer 8) en die genieten echt met volle teugen! Weet niet of je daar "privé" naartoe kan maar wel een absolute aanrader!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:59:20 #34
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823343
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:58 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Als je een dvd hebt is het natuurlijk helemaal simpel, dan verander je zó de taal.
Maar het moet nagesynchroniseerd zijn, of is dat dan ook zo? Ondertiteling lezen, dat kunnen die gekke Fransen echt niet!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:59:54 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_82823365
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:59 schreef Duderella het volgende:

[..]

Maar het moet nagesynchroniseerd zijn, of is dat dan ook zo? Ondertiteling lezen, dat kunnen die gekke Fransen echt niet!
DVD heeft taalkeuze. dan hoor je de film in die taal.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 juni 2010 @ 10:00:11 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:00:19 #37
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823381
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:58 schreef debuurvrouw het volgende:
"hier op Nienoord "

Ik heb wel een jongensachtjarige (dan wel 9) voor interactie. Maar even zonder dollen, misschien is de natuurschool in Lauwersoog een leuk uitje.
Daar gaat "onze"groep 4 altijd naartoe (da's ongeveer 8) en die genieten echt met volle teugen! Weet niet of je daar "privé" naartoe kan maar wel een absolute aanrader!
Twee schattige Franse meisjes lenen?

Ik ga informeren bij de Natuurschool. Zou leuk zijn zeg!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:01:00 #38
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823404
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Tering, waar begin je aan....
Joh ik ga zelfs kamperen dit jaar. Mij krijg je niet gek.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:01:30 #39
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_82823423
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:00 schreef Duderella het volgende:

[..]

Twee schattige Franse meisjes lenen?

Ik ga informeren bij de Natuurschool. Zou leuk zijn zeg!
ah joh, dat gaat hier op de grote hoop Hier wel heerlijk speelbos en zwembad.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:01:41 #40
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82823431
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:59 schreef Duderella het volgende:

[..]

Maar het moet nagesynchroniseerd zijn, of is dat dan ook zo? Ondertiteling lezen, dat kunnen die gekke Fransen echt niet!
Joh bij al die dvds kun je talen kiezen
Dvds kun je dus het beste ff lenen in je omgeving
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:03:38 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82823488
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:54 schreef Duderella het volgende:
BE, dat is wel een idee ja, die constructie! Kijk, daar kom ik nou zelf werkelijk niet op!

Wij hadden dat vroeger en hebben er echt jarenlang plezier van gehad. Eerst poppenkast, maar later idd winkeltje of weetikveel.
***
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:04:46 #42
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_82823520
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Joh bij al die dvds kun je talen kiezen
Dvds kun je dus het beste ff lenen in je omgeving
Ja, en anders kun van mij een groooote stapel lenen, als jij bij Nienoord woont, dan woon ik 3 kwartier van je vandaan.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:04:47 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82823521
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:01 schreef Duderella het volgende:

[..]

Joh ik ga zelfs kamperen dit jaar. Mij krijg je niet gek.

*kin van grond raapt...

***
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:06:35 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82823572
Dude, mss een dagje over naar een van de waddeneilanden? Tochtje met zo'n boot zal ook wel een happening zijn. Maar mss is dat te cliniclown?
***
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:08:11 #45
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82823610
Zijn die kindjes zelf zusjes of vriendinnetjes , kennen ze elkaar al?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 10:12:32 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82823720
Wat tof, Dude Bedtijd, tja dat hangt nogal van het kind af. Die van ons is 9 en gaat vrij vroeg want dat heeft hij nodig. Aan de andere kant gaan kinderen in Frankrijk misschien wel op andere tijden naar bed? Zoals in Spanje of zo? Maar qua NL-normen vind ik 8 uur wel aardig

En verder hebben wij dus een jongen en heb ik geen idee wat meisjes leuk vinden Maar met water knoeien in de tuin (haal een opblaasbadje bij de Action) is altijd leuk - denk wel even aan zonnebrandmiddel trouwens, ze hebben waarschijnlijk binnen-huidjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:12:44 #47
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_82823727
Ik zou het nooit durven , als ouder dan he? Om een dochtertje van 8 zomaar aan een wildvreemd gezin te geven voor 3 weken
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:12:56 #48
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823734
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:04 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ja, en anders kun van mij een groooote stapel lenen, als jij bij Nienoord woont, dan woon ik 3 kwartier van je vandaan.
O daar ga ik je misschien wel aan houden! Zou fijn zijn!
Ik woon in Stad.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:14:09 #49
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823777
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:12 schreef Bep het volgende:
Ik zou het nooit durven , als ouder dan he? Om een dochtertje van 8 zomaar aan een wildvreemd gezin te geven voor 3 weken
Nee inderdaad, dat zeiden wij ook al: dat ze dat durven!
Kennelijk is de nood dan echt hoog. Je gunt je kind natuurlijk ook wel wat, als je het zelf niet kunt bieden.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:14:35 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_82823789
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:12 schreef Bep het volgende:
Ik zou het nooit durven , als ouder dan he? Om een dochtertje van 8 zomaar aan een wildvreemd gezin te geven voor 3 weken
Ik wel, als ik in een buitenwijk van Parijs woonde met 7 kinderen op een tweekamerflat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:15:59 #51
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82823836
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:08 schreef oh-oh het volgende:
Zijn die kindjes zelf zusjes of vriendinnetjes , kennen ze elkaar al?
Ze kennen elkaar waarschijnlijk niet.
Ze plaatsen bij voorkeur geen zusjes bij elkaar, omdat ze het thuis-patroon juist willen doorbreken tijdens zo'n vakantie.

Kan dus nog spannend worden. Misschien slaan ze elkaar de hersens wel in.

Rewimo: ik ga inderdaad even een opblaadbadje kopen, goeie!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:18:26 #52
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82823909
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:15 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ze kennen elkaar waarschijnlijk niet.
Ze plaatsen bij voorkeur geen zusjes bij elkaar, omdat ze het thuis-patroon juist willen doorbreken tijdens zo'n vakantie.

Kan dus nog spannend worden. Misschien slaan ze elkaar de hersens wel in.

Ik zou de eerste twee drie dagen ieg geen al te drukke dingen gaan doen.
Gewoon samen boodschappen doen, samen koken, in de tuin en in de buurt keutelen met ze.
Filmpjes, wat knutsel / tekenspul en wat tuinspeeldingen en dan kom je echt wel een heel end
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:20:40 #53
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_82823979
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:12 schreef Duderella het volgende:

[..]

O daar ga ik je misschien wel aan houden! Zou fijn zijn!
Ik woon in Stad.
Oh dan is het binnen een half uur. En ik kom regelmatig in de stad.
pi_82824026
Duderella, wat gaaf

Wij hebben een meisje gehad uit Duitsland. Die was volgens mij 9 jaar en die keek haar ogen echt uit. Het eerste nederlandse woordje wat ze leerde was Koeienpoep (we woonden op het platteland en de boer tegenover ons ging gieren).

De familiedag was bij ons een groot succes. Ze komen daar toch vaak bekende kinderen tegen en dan zijn ze de hele dag aan het stuiteren van de energie en daar had ze het echt dagen lang over. Verder moet je het niet té bijzonder maken voor ze. En bedtijd, mijn zusje ging toen ze 8 was rond 8 uur naar bed, maar vaak kun je dat aan het begin goed overleggen met ze
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:28:34 #55
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82824257
Klopt wat jullie zeggen. Niet te veel bijzonders doen. Dat is ook wat ik bedoel met: ik ga de Cliniclown niet uithangen.
Het is allemaal al maf genoeg voor ze: een tuin, een eigen kamer, aandacht, een ijsje na het eten. Je hoeft echt niet vier keer met ze naar de Efteling. De Kinderboerderij zal al een doorslaand succes zijn waarschijnlijk. En ze moeten gewoon meedraaien in ons leven. Kokkerellen, samen aan tafel, lekker lummelen op het gras.

Ik ben van plan om af en toe naar het Stadspark te wandelen, inclusief boeken, bal, picknickkleed en een koeltas met lekkers. En dan zien ze maar!

Mijn vakantie'zusje' van vroeger vond juist dat gewone meedraaien met het gezin zo fijn. Ze kwam al helemaal bij door de rust, het ontbreken van geschreeuw en gedoe en het feit dat ze niet voor zusjes hoefde te zorgen. Gewoon kind zijn en de katten aan hun staart trekken.

Oh en die Familiedag vinden ze inderdaad enig ja! Zien ze al hun vriendinnetjes uit de bus en trein weer.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82824670
Dude wat leuk

Ik heb hier enorm veel disneyfilms liggen die op taalkeuze Frans kunnen. Ik wil best een pakketje je kant op sturen dat je die na afloop weer terugstuurt?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82824744
Wat superleuk dat je dat doet Dude!

Misschien een dagje strand? Kunnen ze lekker rennen, zandkastelen bouwen, vliegeren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:44:54 #58
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_82824853
t kan wel Dude, zonder schoolklas. Maar ik weet niet hoe het Frans is van de gidsen.

http://www.natuurschool.nl/index.php?page_id=99
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:48:00 #59
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82824989
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:40 schreef huuphuup het volgende:
Dude wat leuk

Ik heb hier enorm veel disneyfilms liggen die op taalkeuze Frans kunnen. Ik wil best een pakketje je kant op sturen dat je die na afloop weer terugstuurt?
Wat ontzettend lief! Ik geef tzt een gil als het nodig is!

Dagje strand is leuk Vicky, al hoop ik dat het bij een wandelingetje kan blijven (ik ben zelf helemaal geen strand-mens!).
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82825067
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:48 schreef Duderella het volgende:

[..]

Wat ontzettend lief! Ik geef tzt een gil als het nodig is!

Dagje strand is leuk Vicky, al hoop ik dat het bij een wandelingetje kan blijven (ik ben zelf helemaal geen strand-mens!).

Zij zandkastelen bouwen, jij kijkt toe vanaf een terrasje?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 10:50:56 #61
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82825116
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:49 schreef Vicky het volgende:

[..]


Zij zandkastelen bouwen, jij kijkt toe vanaf een terrasje?
O wacht, dat beeld verandert de zaak enigszins ja.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82825147
Ik herinner mij dat wij vroeger twee zomers een meisje uit Noord-Ierland op bezoek hebben gehad via Eurochildren.
En de enige uitstap dat ik me herinner was een bezoek aan de Zoo van Antwerpen (en een week lang op ziekenhuisbezoek omdat ze hersenvliesontsteking had gekregen ). Voor de rest deden mijn ouders alleszins geen speciale dingen.

Wat ik ook nog weet is dat alles zo vaak mogelijk zijn normale gangetje moest gaan waardoor we nog steeds water moesten drinken bij het eten en geen cola kregen omdat er bezoek was
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 10:57:56 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82825431
Nog een tip: geef ze een armbandje, kettinkje, of wat dan ook met jouw telefoonnummer. Mochten ze je kwijtraken, dan kan iemand je bellen. Er zijn van die speciale (wegwerp)armbandjes verkrijgbaar voor dat doel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:09:32 #64
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82825901
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Nog een tip: geef ze een armbandje, kettinkje, of wat dan ook met jouw telefoonnummer. Mochten ze je kwijtraken, dan kan iemand je bellen. Er zijn van die speciale (wegwerp)armbandjes verkrijgbaar voor dat doel.
Ik heb juich-bandjes voor ze gespaard ( ), daar kan ik aan de binnenkant mijn nummer op zetten. Wat slim zeg!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:10:26 #65
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82825942
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:09 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik heb juich-bandjes voor ze gespaard ( ), daar kan ik aan de binnenkant mijn nummer op zetten. Wat slim zeg!
Oh ja leuk, vraag mensen in de buurt en kennissen en zo om zulke dingetjes voor ze te sparen ook, das leuk en dan kun je ze elke dag iets geven
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 11:48:52 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82827449
Ga Beesies sparen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:51:21 #67
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82827544
Die Etos bandjes zijn leuk voor meiden van 8.
Mocht ik dr nog krijgen zal ik ze bewaren voor je
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:54:07 #68
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82827644
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:51 schreef oh-oh het volgende:
Die Etos bandjes zijn leuk voor meiden van 8.
Mocht ik dr nog krijgen zal ik ze bewaren voor je
Dank! Wat lief allemaal zeg.

Beessies heb ik ook Rewimo. Wel even wennen dat ik nu plots al die rommel spaar.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:58:35 #69
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82827808
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dank! Wat lief allemaal zeg.

Beessies heb ik ook Rewimo. Wel even wennen dat ik nu plots al die rommel spaar.
Poepig
Ik ga wel ff vragen aan een vriendin die bij de Etos werkt hoor, dat gespaar allemaal
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82833282
Ik ging als jong meisje vaak met een oud tante naar het strand en dan kon ik daar uren zoet zijn met schelpjes zoeken welke ik dan thuis weer in allerlei kleurtjes mocht lakken met nagellak. Je zou er dan iets anders leuk van kunnen maken.

Meisjes vinden fruebelen met stofjes, kraaltjes, wol, punniken etc meestal erg leuk en niet al te moeilijk. Mijn dochter wordt 6 van de zomer en die is het liefst buiten aan het spelen met stoepkrijt, een zandbak vol met vormpjes, een bad vol water en een flike dosis fantasie.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:16:43 #71
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82833553
Dude, ik bedacht net, simpele spelletjes als Mens erger je niet en Uno en zo zijn ook echt heel leuk, en leuk om een beetje NL te leren ook, met tellen en kleuren, wij deden dat altijd met onze Indonesische neefjes en nichtjes die geen woord Engels en Nederlands spraken.
Dan deden wij in het Indonesisch en zij in het Nederlands of Engels de kleuren en getallen roepen en zo
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:17:44 #72
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_82833593
Wat leuk dat je dit gaat doen zeg!

Ik heb niet zoveel tips en de enige tip die ik wel had, wordt al gegeven zie ik. Vrienden van ons hadden een Duits jongentje in huis vorig jaar. Ze hebben hem een mooi fotoboek cadeau gegeven aan het eind van zijn vakantie, met foto's van alle belevenissen en mensen uit zijn periode in Nederland.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:18:23 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82833621
Heb jij dan ook vrij in die tijd Dude? Of deel je dat met Arty?
***
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:41:56 #74
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82834483
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:16 schreef oh-oh het volgende:
Dude, ik bedacht net, simpele spelletjes als Mens erger je niet en Uno en zo zijn ook echt heel leuk, en leuk om een beetje NL te leren ook, met tellen en kleuren, wij deden dat altijd met onze Indonesische neefjes en nichtjes die geen woord Engels en Nederlands spraken.
Dan deden wij in het Indonesisch en zij in het Nederlands of Engels de kleuren en getallen roepen en zo
Spelletjes ga ik achteraan! Ik heb al een mailtje naar vrienden rondgestuurd voor leen-spelletjes. Verder ga ik ook even bij een kringloop kijken. Twister heb ik afgelopen jaar een keer bijeengespaard in de supermarkt, met het oog op deze plannen.
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:18 schreef Brighteyes het volgende:
Heb jij dan ook vrij in die tijd Dude? Of deel je dat met Arty?
Ik ben vrij (ik heb die ellenlange zomervakantie immers), Arty werkt gewoon. Hij heeft vrij nadat de meiden weer weg zijn, want dan gaan we op vakantie.

De slimmerik.

@ Faja: ja geknutsel vinden meiden leuk hè? Ik zal bij de Action even wat spul kopen. Ik zat zelf ook nog te denken aan een springtouw ed.

[ Bericht 12% gewijzigd door Duderella op 15-06-2010 14:47:24 ]
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:44:17 #75
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82834549
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:41 schreef Duderella het volgende:

[..]

Spelletjes ga ik achteraan! Ik heb al een mailtje naar vrienden rondgestuurd voor leen-spelletjes. Verder ga ik ook even bij een kringloop kijken. Twister heb ik afgelopen jaar een keer bijeengespaard in de supermarkt, met het oog op deze plannen.
Ik heb een uno spel dubbel, pm me je adres en je mag het van me hebben.
Ken je Uno?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:46:22 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82834617
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:41 schreef Duderella het volgende:
Ik ben vrij (ik heb die ellenlange zomervakantie immers), Arty werkt gewoon. Hij heeft vrij nadat de meiden weer weg zijn, want dan gaan we op vakantie.

De slimmerik.
Oh ja tuurlijk, dat is wel erg prettig dan idd!
***
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:47:56 #77
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82834673
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb een uno spel dubbel, pm me je adres en je mag het van me hebben.
Ken je Uno?
Nee ken ik niet, wat leuk! Ik PM je!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:48:56 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82834721
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:47 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nee ken ik niet, wat leuk! Ik PM je!
Dat is echt een heel erg leuk spel en voor alle leeftijden, ik speelde het al met mn broertje en kinderen van kennissen vanaf een jaar of 5 / 6. En ik speel t ook vaak zat met volwassenen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82841271
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:44 schreef oh-oh het volgende:

Ik heb een uno spel dubbel, pm me je adres en je mag het van me hebben.
Ken je Uno?
Uno is leuk

Ik dacht overigens dat die meiden elkaar al kenden, maar dat had ik blijkbaar mis. Nu dus ook maar afwachten of die elkaar wel leuk vinden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_82842040
Ben je erg goed in de Franse taal? Misschien is het sowieso leuk om de meiden een FRA-NL woordenboekje te geven (en voor jezelf eventueel NL-FRA)

oh spuit 11 ,sorry
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † dinsdag 15 juni 2010 @ 17:49:26 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_82843354
of juist een leeg boekje waarin ze plaatjes kunnen plakken en dan het nederlandse woord en het franse woord kunnen schrijven.
(of is dat kinderachtig? )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 juni 2010 @ 17:51:47 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82843504
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:49 schreef lady-wrb het volgende:
of juist een leeg boekje waarin ze plaatjes kunnen plakken en dan het nederlandse woord en het franse woord kunnen schrijven.
(of is dat kinderachtig? )
Nee, maar het lijkt wel erg op school
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:11:56 #83
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82844358
Wat leuk dit! 't Is dat we zelf al drie meiden hebben rondhuppelen, anders zou ik me hier best voor aanmelden. Maar ik denk dat het beter zou zijn als die van ons wat groter zijn zelf ... anders is het wel overweldigend misschien voor buitenlandse kinderen, al dat gebabbel in 't Nederlands.
We hebben hier ook af en toe een meisje van 10 logeren, dat begon ook al toen ze zo'n 7/8 was, dus ik heb wel wat ervaring met die leeftijd.
Er zijn al heel veel leuke tips gegeven! Meestal vinden ze het op die leeftijd nog erg leuk om in de keuken te helpen, maar dan juist met de wat 'moeilijkere' dingen - laat ze eens écht de pannenkoeken bakken (met héél veel begeleiding, dat wel!), of soep maken, eventueel naar huis laten gaan met een bak zelfgebakken koekjes o.i.d... dan zijn ze vast heel trots.

Houden ze wel contact met de ouders tijdens die drie weken? Dat vroeg ik me af...
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:15:29 #84
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82849978
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:11 schreef Suzanna het volgende:
Wat leuk dit! 't Is dat we zelf al drie meiden hebben rondhuppelen, anders zou ik me hier best voor aanmelden. Maar ik denk dat het beter zou zijn als die van ons wat groter zijn zelf ... anders is het wel overweldigend misschien voor buitenlandse kinderen, al dat gebabbel in 't Nederlands.
We hebben hier ook af en toe een meisje van 10 logeren, dat begon ook al toen ze zo'n 7/8 was, dus ik heb wel wat ervaring met die leeftijd.
Er zijn al heel veel leuke tips gegeven! Meestal vinden ze het op die leeftijd nog erg leuk om in de keuken te helpen, maar dan juist met de wat 'moeilijkere' dingen - laat ze eens écht de pannenkoeken bakken (met héél veel begeleiding, dat wel!), of soep maken, eventueel naar huis laten gaan met een bak zelfgebakken koekjes o.i.d... dan zijn ze vast heel trots.

Houden ze wel contact met de ouders tijdens die drie weken? Dat vroeg ik me af...
Ze mogen een paar keer bellen of mailen, maar het is niet de bedoeling dat het een dagelijks contact wordt. De stichting raadt aan te laten bellen na aankomst (logisch) en twee of drie keer gedurende de vakantie.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:19:45 #85
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82850177
Och ik weet nog dat het laatste meisje dat bij mn oma kwam, Idalina uit Rotterdam, een vaste tijd had waarop ze haar mama zou bellen, maar die was dan nooit thuis, en dan was ze ontroostbaar
En haar broertje Joao, die zat bij een ander gezin, die belde ze dan ook.
Dat meisje is een keer of 3 bij mn opa en oma geweest , na de laatste keer bleek dat ze van alles gepikt had en toen mocht ze van de stichting niet meer mee...
Mijn oma vond dat echt heel erg, die wilde haar gewoon weer hebben eigenlijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:22:51 #86
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82850328
Vanaf hoe oud doen ze dit trouwens? Ik neem aan niet al te jonge kinderen?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:24:42 #87
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82850436
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:19 schreef oh-oh het volgende:
Och ik weet nog dat het laatste meisje dat bij mn oma kwam, Idalina uit Rotterdam, een vaste tijd had waarop ze haar mama zou bellen, maar die was dan nooit thuis, en dan was ze ontroostbaar
En haar broertje Joao, die zat bij een ander gezin, die belde ze dan ook.
Dat meisje is een keer of 3 bij mn opa en oma geweest , na de laatste keer bleek dat ze van alles gepikt had en toen mocht ze van de stichting niet meer mee...
Mijn oma vond dat echt heel erg, die wilde haar gewoon weer hebben eigenlijk.
Ja ze jatten soms als de raven, geef ze eens ongelijk.

De avond voor vertrek even de koffer door en het bestek weer in de la leggen. Hoewel we bij mijn 'pleeg'zusje nooit iets hebben gevonden. Maar je hoort verhalen! Ach ja, ze zien al die ongekende luxe en de nonchalance waarmee wij er mee omspringen. Dan moet zó'n kind sterk in de schoentjes staan natuurlijk.

@ Suzanna, ik meen vanaf een jaar of zes. Verschilt misschien ook nog per land.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:27:25 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82850610
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:24 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja ze jatten soms als de raven, geef ze eens ongelijk.

De avond voor vertrek even de koffer door en het bestek weer in de la leggen. Hoewel we bij mijn 'pleeg'zusje nooit iets hebben gevonden. Maar je hoort verhalen! Ach ja, ze zien al die ongekende luxe en de nonchalance waarmee wij er mee omspringen. Dan moet zó'n kind sterk in de schoentjes staan natuurlijk.
Mijn oma vond het dus ook echt geen punt, serieus, die vond het vreselijk dat het meisje niet meer mocht komen, ze is zeker 3 of 4 jaar geweest.
Maar die moeder had de spulletjes gevonden en die stichting gebeld, toen moest ze een excuus brief schrijven en de spullen werden teruggestuurd en dat was einde oefening voor het meisje...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:31:08 #89
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_82850858
Duderella wat leuk en wat spannend!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:31:26 #90
45621 Suzanna
Mama van...
pi_82850876
Ach wat jammer zoiets, dan zou je toch een tweede kans verwachten, zeker als de moeder gewoon eerlijk was daarover en ging bellen. Dat is eigenlijk voor haar ook een straf... wat sneu zeg!
  † In Memoriam † dinsdag 15 juni 2010 @ 20:33:01 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_82850967
spelletjes, speelgoed, verkleedkleding zou je ook nog kunnen lenen bij een speelotheek in de buurt. Als je het daar even uitlegt zit je vast niet aan een jaarabonnement vast.

Een kennis van mij scharrelt ook altijd kleding bij elkaar, om ze ook mee naar huis te geven, omdat ze (bij haar) vaak met net niks komen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:34:52 #92
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82851069
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:27 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Mijn oma vond het dus ook echt geen punt, serieus, die vond het vreselijk dat het meisje niet meer mocht komen, ze is zeker 3 of 4 jaar geweest.
Maar die moeder had de spulletjes gevonden en die stichting gebeld, toen moest ze een excuus brief schrijven en de spullen werden teruggestuurd en dat was einde oefening voor het meisje...
Nou wat sneu zeg. Maar ja, als er lange wachtlijsten zijn, dan halen ze de 'lastige' kinderen er maar liever uit misschien.

Hier werd trouwens aangeraden om de kat niet op het spek te binden. Wij rijke Ollanders laten rustig een dikke portemonnee slingeren, hebben overal kleingeld liggen, rapen een dubbeltje niet eens meer op en lijken ons niet te bekommeren om geld. De boodschap die zo'n kind krijgt is dan dat het dus ook niet zo erg is als zij daar iets van 'lenen'. Ze weten eenvoudigweg niet wat ze zien, in vergelijking met thuis.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:36:24 #93
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82851143
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:33 schreef moussy het volgende:
spelletjes, speelgoed, verkleedkleding zou je ook nog kunnen lenen bij een speelotheek in de buurt. Als je het daar even uitlegt zit je vast niet aan een jaarabonnement vast.

Een kennis van mij scharrelt ook altijd kleding bij elkaar, om ze ook mee naar huis te geven, omdat ze (bij haar) vaak met net niks komen.
Speelotheek! Goeie! Ga ik even achteraan.

Klopt inderdaad, van die kleertjes. Mijn moeder gaf ze ook altijd wat mee. Misschien kan ik ook daarvoor tzt. wel even bij een kringloop kijken.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:38:46 #94
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82851257
Ik heb het nu wel over mss wel een jaar of 15 geleden denk ik.
Ik herinner me dat mijn oma dr nog een hele discussie met die stichting over aan ging, en dat het uiteindelijk ook haar laatste vakantiekind was, en ze had die kinderen echt al jaaaaaaren.
Volgens mij zelfs al toen mijn moeder nog thuis woonde als ik het goed heb.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82851399
Wat goed zeg .

Ik zou inderdaad gaan voor een fotocameraatje en knutsel spulletjes, zodat ze een soort fotoalbum kunnen maken . Mits ze van knutselen houden enzo .

En spul om met water te spelen, hoeft niet persee speelgoed te zijn, met bakjes en water was ik vroeger ook uren zoet !

Ik hoop dat het voor jullie en die meisjes een super vakantie gaat worden!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:44:00 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82851537
Digitaal toestelletje en dan fotos laten afdrukken is natuurlijk nog makkelijker trouwens
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82851647
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:44 schreef oh-oh het volgende:
Digitaal toestelletje en dan fotos laten afdrukken is natuurlijk nog makkelijker trouwens
Bij zo'n simpel wegwerp ding is het niet zo erg als er iets mis gaat .
  † In Memoriam † dinsdag 15 juni 2010 @ 20:47:24 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_82851717
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:46 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Bij zo'n simpel wegwerp ding is het niet zo erg als er iets mis gaat .
voor een tientje heb je een digitaaltje bij de action
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_82851856
Wat leuk dat je dit gaat doen! Het is in een periode dat er ook veel gezinnen met kinderen op vakantie zullen zijn, zou je niet van die gezinnen wat dingen kunnen lenen die ze toch niet mee op vakantie nemen? Denk aan buitenspeelgoed, opblaasbadje, step/fiets?

Verder een aanrader qua buitenspeelgoed: badmintonset! Kun je echt uren plezier mee hebben, is voor jezelf ook leuk en vanaf die leeftijd moet ze dat ook wel lukken.

Oh en misschien een keer een avond (of twee ) een vuurkorf of vuurton aan maken? En dan marshmallows ofzo? Ook superleuk!

8 uur vind ik aan de vroege kant qua bedtijd. Prima om aan te houden, maar als het erg warm is en er wordt nog lekker gespeeld, dan lijkt 9 uur me ook een prima tijd. Hangt er ook een beetje vanaf tot hoe laat de dames 's ochtends slapen, natuurlijk.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:51:04 #100
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82851909
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:47 schreef moussy het volgende:

[..]

voor een tientje heb je een digitaaltje bij de action
O? Wat handig! Dan is het niet zo erg, mochten ze die per ongeluk verliezen (ik wil ze niet de 'last' geven dat ze almaar op hun cameraatje moeten letten). Is dit een wegwerp-dingetje?
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:50 schreef Naamah het volgende:
Wat leuk dat je dit gaat doen! Het is in een periode dat er ook veel gezinnen met kinderen op vakantie zullen zijn, zou je niet van die gezinnen wat dingen kunnen lenen die ze toch niet mee op vakantie nemen? Denk aan buitenspeelgoed, opblaasbadje, step/fiets?

Verder een aanrader qua buitenspeelgoed: badmintonset! Kun je echt uren plezier mee hebben, is voor jezelf ook leuk en vanaf die leeftijd moet ze dat ook wel lukken.
Badminton! Dat is leuk voor de dagen in het Park!

Ik krijg van een nichtje wat speelgoed van haar meiden, omdat zij op vakantie is inderdaad! Ik ga op mijn werk ook nog rondvragen.

O en ik hoop dat de dames een pietsie beetje uitslapen eigenlijk. Anders ga ik ze vrij snel uitleggen hoe de DVD-speler aan moet.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:54:35 #101
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82852089
Nee maar t zou dus ook echt zonde zijn als ze de wegwerp kwijt raken en dus geen foto's hebben, en met een digitaaltje kunnen ze leuk elke dag ff hun fotootjes checken
Doe ff een oproepje voor een of twee gratis ouwe digitaaltjes bij V & A joh, ik weet zeker dat je dr zo kan krijgen hier
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:56:31 #102
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82852197
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:54 schreef oh-oh het volgende:
Nee maar t zou dus ook echt zonde zijn als ze de wegwerp kwijt raken en dus geen foto's hebben, en met een digitaaltje kunnen ze leuk elke dag ff hun fotootjes checken
Doe ff een oproepje voor een of twee gratis ouwe digitaaltjes bij V & A joh, ik weet zeker dat je dr zo kan krijgen hier
O dat is ook nog wel een idee! Ik zal tzt. eens zien!

Fijn hoor, dat jullie allemaal zo meedenken. Ik was er vast wel uitgekomen, maar jullie tips en hulp geven toch wel wat zekerheid. Prettig!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:09:51 #103
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82852915
Volgens mij kun je zo wel drie maanden vooruit!
En qua bedtijd: ik denk dat 8 uur wel een mooi gemiddelde is.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82853361
Zwembad is trouwens ook leuk zonder zwemdiploma's. Bij het zwembad kan je vaak bandjes huren. Wel goeie afspraken maken dan (ook met diploma's trouwens ) en misschien gaan als het niet te druk is.

En ik heb hier inderdaad al een oude digicam die ligt te verstoffen, zal eens kijken of ie nog werkt!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_82853655
Wauw, leuk dat je dat doet mooi zulke initiatieven !

Ik zit me alleen al het hele topic dood te ergeren dat je andere woorden zoekt voor kinderen, draken, blagen, snotapen, je kunt ook gewoon meisjes zeggen hoor !
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:42:22 #106
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82855039
Wat een leuk idee Dude! Met alle tips die al gegeven zijn kom je er vast wel uit
En mochten ze zich echt vervelen en je weet het zelf ook niet meer..koekjes bakken en opeten in een zelfgebouwde tent
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 16 juni 2010 @ 00:11:57 #107
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82864031
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:21 schreef Breathtaking het volgende:
Wauw, leuk dat je dat doet mooi zulke initiatieven !

Ik zit me alleen al het hele topic dood te ergeren dat je andere woorden zoekt voor kinderen, draken, blagen, snotapen, je kunt ook gewoon meisjes zeggen hoor !
O sorry!
Ze heten hier in de huiselijke volksmond de Draken, dus ik vrees dat die er wel in blijft. Het is in elk geval niet kwaad bedoeld. Ik zal er een beetje op letten.

@ TF: Ik kijk even of ik ergens zo'n speeltentje op de kop kan tikken voor in de tuin. Daar zijn ze dus nog niet te groot voor, met acht jaar?
Ik vind het een enorm lastige leeftijd: ik kan me niet meer indenken wat ik zelf toen deed of leuk vond. Met zes lukt dat nog, met tien/elf ook wel, maar acht...?

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderella op 16-06-2010 00:39:31 ]
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82865798
Neuh, met acht zijn ze nog wel echt van het spelen hoor! Dat ze meer richting puberinteressen gaan is echt met 9-10 op z'n vroegst en ook dan wordt er echt nog wel gespeeld.

Zou proberen het speelgoed ook een beetje te doseren, te veel keus is ook niet goed. Dus misschien ook wat bewaren en pas halverwege introduceren. En je hebt grote kans dat er één succesnummer bij zit wat drie weken lang helemaal favoriet is en dat er naar de rest nauwelijks omgekeken wordt
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 16 juni 2010 @ 01:17:44 #109
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82865980
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 01:09 schreef Naamah het volgende:
Neuh, met acht zijn ze nog wel echt van het spelen hoor! Dat ze meer richting puberinteressen gaan is echt met 9-10 op z'n vroegst en ook dan wordt er echt nog wel gespeeld.

Zou proberen het speelgoed ook een beetje te doseren, te veel keus is ook niet goed. Dus misschien ook wat bewaren en pas halverwege introduceren. En je hebt grote kans dat er één succesnummer bij zit wat drie weken lang helemaal favoriet is en dat er naar de rest nauwelijks omgekeken wordt
Dank voor het kijken naar je camera trouwens, zie het nu pas. Erg lief van je!

Goed idee om de boel wat te doseren. Ik zet wat speelgoed op hun kamer en de rest gaat beneden in een kast. En dan schuiven we naar behoefte iets toe.

Ik herinner me van vroeger het succesnummer 'Memorie'.
Niet te winnen hè, van een zesjarige.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 16 juni 2010 @ 01:35:50 #110
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82866226
Ik herinner me plots een enorme hit bij mijn vakantiezusje van vroeger: Wie is het, of iets dergelijks. Spelletje met omklapbordjes. Ze lag halve avonden in een deuk als we dat deden. Eens kijken of dat nog ergens tweedehands te krijgen is.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82866775
Wie is het, ja . Heb ik ook vele avonden mee gevuld, vroegâh.

Toen ik 8 was draaide mijn hele leven om stoepkrijt, poppen aankleden, en de Spice Girls. Die eerste twee zijn nog prima te realiseren, de laatste wordt wat lastig.
  woensdag 16 juni 2010 @ 02:25:43 #112
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82866782
Stoepkrijt, .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:09:44 #113
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82868076
Ik heb er hier een bij van bijna 10 die ook nog graag in de tent zit. 8 Is daar heus niks te oud voor
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 16 juni 2010 @ 08:29:54 #114
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82868309
En bellenblaas is ook voor alle leeftijden
Ik ga tussen de middag naar de kringloop hier, als ik wie is het of een leuk memorie spel zie neem ik het wel mee, kost allemaal een euro daar
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juni 2010 @ 08:33:42 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82868374
Tent is hier ook geweldig De mijne is 9 en heeft met die twee van Muks (8 en 10) heerlijk in de tuin "gekampeerd" een paar weken geleden. Ze waren er niet uit te slaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_82888009
Rust - Reinheid - Regelmaat is wat ik weet.

Als de meisjes geen knuffel oid bij zich hebben, is het ms een idee om samen uit te zoeken.
Iets eigens om mee naar bed te nemen ?

Heel veel plezier, het lijkt mij spaaaaannend.
Ons huis is te klein voor uitvoeren van een dergl. initiatief.
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:23:05 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82888313
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:17 schreef AnneX het volgende:
Rust - Reinheid - Reinhilde
fixed
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82888422
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

fixed
* snapt het niet...
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:25:30 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82888480
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:24 schreef AnneX het volgende:

[..]

* snapt het niet...
Hoeft niet
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82892727
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 00:11 schreef Duderella het volgende:

[..]

@ TF: Ik kijk even of ik ergens zo'n speeltentje op de kop kan tikken voor in de tuin. Daar zijn ze dus nog niet te groot voor, met acht jaar?
Tentje maken is altijd leuk .
Heb je een droogmolen in de tuin? ouwe lakens/dekens? Knijpers?
Als je de droogmolen op een lage stand zet, dkens/lakens eroverheen, vastzetten met wat knijpers en je hebt een zelfgemaakte tent! (wel door hun zelf laten maken natuurlijk )

Of anders een paar (tuin)stoelen tegenover elkaar zetten en daar de lakens overheen draperen met knijpers, was hier altijd een dikke hit

Verder vind ik het heel gaaf dat je dit doet, die meiden krijgen een supervakantie denk ik!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juni 2010 @ 17:40:24 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_82892798
Wat een tof idee! en leuk dat je eraan mee doet!

Twister is ook altijd een goed hit
Abonnementje op de speeltuin misschien?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:49:54 #122
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82896103
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

fixed
Dat was toch die met dat kind met alle namen van het Koninklijk Huis?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:10:54 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82897202
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:49 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dat was toch die met dat kind met alle namen van het Koninklijk Huis?
ja
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82909327
Misschien ook een idee om het plaatselijke sufferdje eens goed in de gaten te houden. Er worden vaak allerlei dingen georganiseerd die, als je zelf geen kinderen hebt, helemaal langs je heen gaan, maar wel leuk zijn (en vaak goedkoop!). Denk aan een waterspeeldag in de speeltuin, hutten bouwen met een of andere jeugdvereniging, braderie, open dag van bijvoorbeeld een kasteel, openluchttheater etc.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:49:09 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82909419
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 18:49 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dat was toch die met dat kind met alle namen van het Koninklijk Huis?

Er komt een 2e aan! Pooltje doen voor de namen van deze telg?
***
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:57:19 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82909856
ik vind 't echt zo flauw meiden, dat gedoe over reinhilde. maar goed, doe wat jullie niet laten kunnen. ik vind 't in elk geval leuk voor d'r dat ze weer zwanger is en wens haar 't allerbeste.
in de haak.
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:58:12 #127
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_82909892
Waterpistolen! Aardbeienplantjes inslaan en elke ochtend lekker aardbeien plukken. Kijken of je ergens een boer kunt vinden om zelf eieren te gaan rapen onder de kip vandaan.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:01:59 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_82910108
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:57 schreef trui het volgende:
ik vind 't echt zo flauw meiden, dat gedoe over reinhilde. maar goed, doe wat jullie niet laten kunnen. ik vind 't in elk geval leuk voor d'r dat ze weer zwanger is en wens haar 't allerbeste.

Je hebt mij toch niet horen zeggen dat ik dat niet vindt? En dat ik dat niet wens?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry Dude!
***
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:02:53 #129
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82910152
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]


Er komt een 2e aan! Pooltje doen voor de namen van deze telg?
Ik hoop voor haar dat het een meisje wordt, want de jongensnamen zijn op vermoed ik.

Wij zijn net terug van de informatie-avond voor gastouders. Was leuk om eens even rond te loeren naar de andere gezinnen. Er was wel te zien dat de stichting echt moeite heeft om nieuwe gastgezinnen te vinden, terwijl alleen maar weer duidelijk werd hoe ontzettend veel het voor de kinderen betekent. Veel meer dan alleen maar 'drie weken lol'. Ook een bredere kijk op de wereld, het besef dat er buiten hun flat-drie-hoog-achter een wereld van mogelijkheden ligt. Er was een meisje uit Bosnië dat vijf jaar geleden voor het eerst kwam en nu in het Nederlands vertelde hoe de reizen haar leven en toekomst hadden veranderd. Dat was best een indrukwekkend relaas.

Naamah, dat is een goede tip! Er is inderdaad van alles te doen tijdens de zomervakantie. Ik ga eens rondneuzen!

Ireth: dat is leuk ja, naar de boer! Ik wil ook even kijken of er een doe-het-zelf-pluk-fruitteler is hier. En zelf hebben we een besjes en frambozen en tomaten en paprika's in de tuin, dus ze kunnen mooi met een mandje de tuin door elke ochtend.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:11:17 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82910577
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
Je hebt mij toch niet horen zeggen dat ik dat niet vindt? En dat ik dat niet wens?
dat zeg ik toch evenmin? en natuurlijk is 't flauw dat ze niks meer laat horen, maar ja.
't viel me ineens wel erg op dat er weer zoveel naar verwezen wordt. en ik begrijp de haat & nijd gewoon echt niet zo. en al is ie er, ik vind 't zo eh cheapass om er zo mee om te gaan. dat is alles.

ook mijn excuses voor 't offtopic gezwets duderinnetje.
in de haak.
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:22:19 #131
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82911149
Misschien anders even in het FB-topic verder daarover?

Ik ben verder grote fan van off-topic, maar dit leidt misschien wel een beetje af van het Goede Doel.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 17 juni 2010 @ 00:25:23 #132
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82913938
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:17 schreef AnneX het volgende:
Rust - Reinheid - Regelmaat is wat ik weet.

Als de meisjes geen knuffel oid bij zich hebben, is het ms een idee om samen uit te zoeken.
Iets eigens om mee naar bed te nemen ?

Heel veel plezier, het lijkt mij spaaaaannend.
Ons huis is te klein voor uitvoeren van een dergl. initiatief.
Dat is een leuk idee, van die knuffels! Kan me voorstellen dat meisjes van die leeftijd dat fijn vinden.

Oh en AnneX, ik wil je absoluut niets opdringen hoor, maar las dit nog eens en weet na vanavond wel: er is werkelijk niet veel nodig om hier aan mee te doen. Ergens een bedje en verder wat liefde en aandacht is voldoende. Dat klinkt wat soft, maar het is wel echt zo. De kinderen hebben een perfecte vakantie in Nederland in flatjes, in gedeelde kamertjes en zelfs op stretchers op de overloop, zo leert de ervaring. We vergeten soms in welke luxe wij eigenlijk leven, denk ik.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82915213
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:02 schreef Duderella het volgende:


Wij zijn net terug van de informatie-avond voor gastouders. Was leuk om eens even rond te loeren naar de andere gezinnen. Er was wel te zien dat de stichting echt moeite heeft om nieuwe gastgezinnen te vinden, terwijl alleen maar weer duidelijk werd hoe ontzettend veel het voor de kinderen betekent. Veel meer dan alleen maar 'drie weken lol'. Ook een bredere kijk op de wereld, het besef dat er buiten hun flat-drie-hoog-achter een wereld van mogelijkheden ligt. Er was een meisje uit Bosnië dat vijf jaar geleden voor het eerst kwam en nu in het Nederlands vertelde hoe de reizen haar leven en toekomst hadden veranderd. Dat was best een indrukwekkend relaas.
Het kan idd dus best een impact hebben. Dat had ik wel verwacht.
Ooit - 1965 of zo - hadden wij een uitwisseling met een Amerikaans meisje, ze is 4 weken geweest, niemand van het gezin heeft daar ooit iets speciaals voor ondernomen dus draaide ze gewoon alleen maar mee met het dagelijkse leven met soms een extra uitje.
Nu in 2010 mailt ze nog af en toe en noemt mijn moeder mama en begint haar mails met Daj en heeft het over hagelslag

Je weet gewoon niet wat er blijft hangen bij kinderen, wat de herinneringen zullen zijn. Wat ik bedoel te zeggen is eigenlijk : trek niet teveel uit de kast en anticipeer een beetje per dag op wat er uit hen zelf wordt aangedragen qua gemoedstoestand
  donderdag 17 juni 2010 @ 01:21:13 #134
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82915271
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 01:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het kan idd dus best een impact hebben. Dat had ik wel verwacht.
Ooit - 1965 of zo - hadden wij een uitwisseling met een Amerikaans meisje, ze is 4 weken geweest, niemand van het gezin heeft daar ooit iets speciaals voor ondernomen dus draaide ze gewoon alleen maar mee met het dagelijkse leven met soms een extra uitje.
Nu in 2010 mailt ze nog af en toe en noemt mijn moeder mama en begint haar mails met Daj en heeft het over hagelslag

Je weet gewoon niet wat er blijft hangen bij kinderen, wat de herinneringen zullen zijn. Wat ik bedoel te zeggen is eigenlijk : trek niet teveel uit de kast en anticipeer een beetje per dag op wat er uit hen zelf wordt aangedragen qua gemoedstoestand
Je verwoordt het heel goed. Laat ze gewoon 'zijn' en je weet niet half wat dat betekent.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 17 juni 2010 @ 07:30:04 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_82916535
Wij hebben als gezin ook jaren achter elkaar Amerikaanse tieners in huis gehad in de zomer in het kader van Operation Friendship. Ik zie net dat dat nog steeds bestaat trouwens.
Ik heb er hele leuke herinneringen aan. Inderdaad een kwestie van meedraaien in het gezin en fietstochtjes maken en zo. En ik denk dat we ook wel een dagje Giethoorn gedaan hebben of zo. Het was alleen niet zo dat het kinderen waren die thuis niks hadden, het was puur om ze kennis te laten maken met het leven van tieners in andere landen. Wij waren als kind net te jong, want eigenlijk was het de bedoeling dat wij dan later naar Amerika zouden gaan. Wij waren niet de doelgroep, maar ook toen was het al heel lastig om gastgezinnen te vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_82930073
Ik heb hier een tweeling van 8 wonen (naast me ) en die zitten de hele dag te stoepkrijten en als ze dat niet doen dan fietsen ze rondjes of zijn ze aan het toeteren met die lelijke oranje WK toeter
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:05:13 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_82930139
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:04 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb hier een tweeling van 8 wonen (naast me ) en die zitten de hele dag te stoepkrijten en als ze dat niet doen dan fietsen ze rondjes of zijn ze aan het toeteren met die lelijke oranje WK toeter
Whehehe Dude, vooral GEEN vuvuzela's in huis halen dus
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_82931923
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Whehehe Dude, vooral GEEN vuvuzela's in huis halen dus
Nee, die geef je ze mee als ze terug naar huis gaan.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_82976738
Wat leuk!

Mijn oma en opa hebben dit ook gedaan, jaar na jaar kwamen dezelfde meiden bij hen vakantie vieren (ook gewoon meedraaien met het gezin). Was geweldig, zowel voor de meiden als voor opa en oma en mijn mama en haar broers en zussen. Ze hebben nog heel lang contact gehouden .
  Moderator zaterdag 19 juni 2010 @ 11:24:51 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83015044
Dude

Sowieso is de speeltuin van Nienoord ook erg leuk! Groepen 1, 2 en 3 gingen daar altijd heen - leeftijd 4/5/6 jaar. Verder heb je het Sprookjeshof in Zuidlaren ook nog! Sowieso als ze kunnen zwemmen zou je naar de Hoornse Plas/Rono strand in Roden kunnen gaan.

Verder is stadspark gewoon erg leuk, en vergeet Pieterburen niet (zeehondencreche)

Dure uitstapjes zijn in mijn ogen zoals je het zelf al stelt niet ontzettend nodig. Efteling is ook wel erg ver voor in de auto, je hebt natuurlijk ook altijd nog Emmen dierenpark, Attractiepark Slagharen, Avonturenpark Hellendoorn.

Verder: ken je speelpark Duine Zathe? http://www.duinenzathe.nl/ , daar ben ik ook altijd vaak geweest met mijn oma

Verder is het bos in Norg ook leuk, met ook een grote weide.

Ow, en als jullie toch een tent kopen is hem neerzetten bij een dagrecreatie ook misschien leuk? Er zit eentje bij Langeloo. Tentje opzetten (eerste keer is denk ik wel een hele uitdaging met twee kinderen erbij) en stoeltjes mee en een picknick mand. Zo leer je je tent ook goed kennen + heb je ook weer een leuke dag met rennen vliegen voetballen en/of andere zaken in het bos. Paar week geleden ben ik daar ook nog geweest met buren die een tent hadden gekocht - de buurkinders van 5 en 8 vermaakten zich daar opperbest
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_83016231
Zo leuk dat je dit doet! Heel mooi initiatief!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 13:04:09 #142
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83018209
Ontzettend goede tips renesite! Dank je wel! Ik kende eigenlijk alleen Nienoord (van naam), dus er gaat een wereld voor me open. En die dagrecreatie is natuurlijk helemaal leuk en te combineren met ons kampeeravontuur.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83018253
Wat een goed idee van die tent
Laat ze helpen met opzetten
  zaterdag 19 juni 2010 @ 13:08:22 #144
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83018320
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:05 schreef Bluezz het volgende:
Wat een goed idee van die tent
Laat ze helpen met opzetten
Precies! Met zijn vieren lopen klungelen!

Ik heb vanmorgen de namen en wat gegevens ontvangen. Vanavond ga ik ze een kaartje sturen. Eens kijken of we ergens een leuke foto van ons hebben.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83019393
Niet die foto sturen van Loch Nessy hoor, dan schrikken ze zo
Hebben ze mooie franse namen?
Juliette of Dieudonnée of zo
  zaterdag 19 juni 2010 @ 14:10:48 #146
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83019781
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 13:54 schreef Bluezz het volgende:
Niet die foto sturen van Loch Nessy hoor, dan schrikken ze zo
Hebben ze mooie franse namen?
Juliette of Dieudonnée of zo
Kan ze hier wel noemen, de voornamen. M elissa en Loren a. Dus we hoeven geen Cheyennes binnen te roepen

Kindjes van alleenstaande moeders, die van patat houden en niet van groente en wel van dieren en touwtjespringen. Echte meisjes dus.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:35:17 #147
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83028979
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 14:10 schreef Duderella het volgende:

[..]

Kan ze hier wel noemen, de voornamen. M elissa en Loren a. Dus we hoeven geen Cheyennes binnen te roepen

Kindjes van alleenstaande moeders, die van patat houden en niet van groente en wel van dieren en touwtjespringen. Echte meisjes dus.
Oh
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 20 juni 2010 @ 00:26:26 #148
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83041629
Ik schrijf ze nu een briefje en we sturen ze wat foto's mee van ons en de katten.
Nog best lastig wat je ze wilt vertellen en wat te ingewikkeld wordt. Maar we zijn een heel end:

Nos chats s' appelent 'Chat' et 'Chat'.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:22:29 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83056241
hehheh ça c'est très chattig! (maar moet 't niet met dubbel-L? )
in de haak.
pi_83056560
Wil je me je adres ff PMen, Duderella?
Zelf kan ik niet goededoelen op deze manier, maar ik kan jou wel "helpen".
Krijg je voor ieder meisje een setje Vinginoondergoed, om mee te nemen naar huis.

Ik doe niets aan Kerst enz, heb met me eigen zaak wel een potje voor support van dit soort GROTE (want zo die ik dat) akties van anderen.

Respekt!
  zondag 20 juni 2010 @ 15:38:28 #151
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83056817
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:22 schreef trui het volgende:
hehheh ça c'est très chattig! (maar moet 't niet met dubbel-L? )
Nog even nagezocht, maar nee, met 1 l. Was een gokje hoor. Gut ik moet mijn schrijfFrans hoognodig weer ophalen.
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:31 schreef -sabine- het volgende:
Wil je me je adres ff PMen, Duderella?
Zelf kan ik niet goededoelen op deze manier, maar ik kan jou wel "helpen".
Krijg je voor ieder meisje een setje Vinginoondergoed, om mee te nemen naar huis.

Ik doe niets aan Kerst enz, heb met me eigen zaak wel een potje voor support van dit soort GROTE (want zo die ik dat) akties van anderen.

Respekt!
Wat aardig, dank!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:39:26 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83056848
ik had 't ook nagezocht en vond juist wel de 2L versie...
in de haak.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:40:20 #153
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83056877
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:39 schreef trui het volgende:
ik had 't ook nagezocht en vond juist wel de 2L versie...
's appeler, staat hier in de Van Dale!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:42:18 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83056952
ja maar in de vervoeging wijkt het af!

zie willekeurige bron
in de haak.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:42:48 #155
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83056978
O god ja tuurlijk!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:27:21 #156
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83076803
Twee vraagjes waar jullie hopelijk antwoord/advies op hebben:

- Ik hoorde iets over kinderzitjes in de auto. Vroegah was daar allemaal geen sprake van, dus ik heb er nooit bij stilgestaan. Maar moeten twee nét-achtjarigen nog in een zitje?

- Ik wil ze beiden een portemonneetje geven met wat geld. Niet veel natuurlijk, maar gewoon dat ze ook eens een ijsje kunnen kopen of een cadeautje voor thuis (ik vul uiteraard aan, maar ik herinner me van mijn 'zusje' dat ze het enorm stoer vond om zelf een cadeautje voor haar moeder te kopen). Hoeveel zal ik deze twee geven per week?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83076966
kinderzitjes zijn verplicht in heel de EU tot 1.35m of 12 jaar.
Grote kans dat die 2 meiden dat nog niet zijn. En ik weet niet of ze vanaf huis een zitje meekrijgen. Maar stoelverhogertjes van 2 tientjes van de bouwmarkt zijn op deze leeftijd echt voldoende.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:42:19 #158
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83077863
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:29 schreef p_iglet het volgende:
kinderzitjes zijn verplicht in heel de EU tot 1.35m of 12 jaar.
Grote kans dat die 2 meiden dat nog niet zijn. En ik weet niet of ze vanaf huis een zitje meekrijgen. Maar stoelverhogertjes van 2 tientjes van de bouwmarkt zijn op deze leeftijd echt voldoende.
Van huis krijgen ze ze niet mee hoor. Hm, toch maar eens kijken of ik ze kan lenen ergens.

Grote kans dat die petitejes nog geen 1.35 zijn. Toch?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83078176
Een gemiddeld nederlands kind is met 8 jaar 1.30. Dus ik acht de kans klein dat 2 franse meisjes van 8 uit een achterstandsgebied al 1.35m zijn.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:48:34 #160
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83078266
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:47 schreef p_iglet het volgende:
Een gemiddeld nederlands kind is met 8 jaar 1.30. Dus ik acht de kans klein dat 2 franse meisjes van 8 uit een achterstandsgebied al 1.35m zijn.
Maar goed dat ik het hier even pols. Wij waren dus gerust met ze op de achterbank door heel Nederland gesjeesd zonder zitjes.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83078353
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:27 schreef Duderella het volgende:
Twee vraagjes waar jullie hopelijk antwoord/advies op hebben:

- Ik hoorde iets over kinderzitjes in de auto. Vroegah was daar allemaal geen sprake van, dus ik heb er nooit bij stilgestaan. Maar moeten twee nét-achtjarigen nog in een zitje?

- Ik wil ze beiden een portemonneetje geven met wat geld. Niet veel natuurlijk, maar gewoon dat ze ook eens een ijsje kunnen kopen of een cadeautje voor thuis (ik vul uiteraard aan, maar ik herinner me van mijn 'zusje' dat ze het enorm stoer vond om zelf een cadeautje voor haar moeder te kopen). Hoeveel zal ik deze twee geven per week?
maar come on, voor die 3 weken kunnen ze toch best met gordel achterin?
en ik denk een euro of 5 per week? of alleen een euro of 2 als jullie ergens naartoe gaan ofzo
ik ken hier maar bar weinig 6, 7 en 8 jarigen die nog in zitjes zitten
  zondag 20 juni 2010 @ 22:58:38 #162
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83078877
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:50 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

maar come on, voor die 3 weken kunnen ze toch best met gordel achterin?
en ik denk een euro of 5 per week? of alleen een euro of 2 als jullie ergens naartoe gaan ofzo
ik ken hier maar bar weinig 6, 7 en 8 jarigen die nog in zitjes zitten
Ja van mij mag het, zonder zitje, maar ik weet niet hoe streng dit wordt gecontroleerd (en hoe onveilig het daadwerkelijk is)? Ik moet zeggen dat ik kinderen hier in de straat ook gewoon de auto in zie stappen zonder zitje hoor.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 20 juni 2010 @ 23:00:12 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83078951
het zijn stoelverhogers, en die worden echt wel gebruikt hoor. je ziet ze misschien niet zo snel? 't kan wel veel schelen voor de veiligheid, heb ik begrepen (de gordel zit dan op betere hoogte) en ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding. even goed rondspeuren!
in de haak.
pi_83079196
Bij incidenteel vervoer over een beperkte afstand hoef je geen kinderzitjes te gebruiken en hoewel 'incidenteel' niet uitgebreid gedefinieerd wordt, lijkt me dat jullie daar wel onder vallen. Als het alleen om het ontlopen van een boete gaat hoef je het dus niet te doen, maar voor de veiligheid en je eigen gemoedsrust kan het natuurlijk geen kwaad ergens twee van die dingen te kopen of lenen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 21 juni 2010 @ 00:37:53 #165
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83083576
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:04 schreef Naamah het volgende:
Bij incidenteel vervoer over een beperkte afstand hoef je geen kinderzitjes te gebruiken en hoewel 'incidenteel' niet uitgebreid gedefinieerd wordt, lijkt me dat jullie daar wel onder vallen. Als het alleen om het ontlopen van een boete gaat hoef je het dus niet te doen, maar voor de veiligheid en je eigen gemoedsrust kan het natuurlijk geen kwaad ergens twee van die dingen te kopen of lenen.
Ik zal wel even kijken Naamah. Als ik ze ergens kan kopen dan doe ik dat wel gewoon. Is eigenlijk ook geen probleem natuurlijk.

Morgen gaat deze collage naar de meisjes, als voorbereiding op wat gaat komen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een begeleidend briefje gemaakt met toelichting. Ik hoop dat ze nog durven!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83083713
De poezen zijn overtuigend zat om het nog aan te durven.
  maandag 21 juni 2010 @ 00:42:53 #167
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83083753
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:37 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik zal wel even kijken Naamah. Als ik ze ergens kan kopen dan doe ik dat wel gewoon. Is eigenlijk ook geen probleem natuurlijk.

Morgen gaat deze collage naar de meisjes, als voorbereiding op wat gaat komen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een begeleidend briefje gemaakt met toelichting. Ik hoop dat ze nog durven!
Wat ben jij leuk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 21 juni 2010 @ 00:44:12 #168
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83083805
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat ben jij leuk.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83087053
Rose : tafelkleed check - bloempotten check - chats check
franse draakjes check.

Komt helemaal goed.

Leuk gedaan zeg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 juni 2010 @ 08:49:18 #170
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83087372
Kijk even bij kringloopwinkels voor die zitjes, Dude. Daar vind je ze vast wel. Toevallig vervangen wij er hier net eentje maar je woont een tikje ver weg, anders kon je deze krijgen en hem daarna weggooien. Is er eentje met rugleuning waar meneer nu echt niet meer in past, al vindt ie zelf van wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 21 juni 2010 @ 08:51:01 #171
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83087396
Dude, ik wil ook bij je op vakantie
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 21 juni 2010 @ 09:49:50 #172
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_83088467
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat ben jij leuk.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  maandag 21 juni 2010 @ 11:21:20 #173
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83091094
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Kijk even bij kringloopwinkels voor die zitjes, Dude. Daar vind je ze vast wel. Toevallig vervangen wij er hier net eentje maar je woont een tikje ver weg, anders kon je deze krijgen en hem daarna weggooien. Is er eentje met rugleuning waar meneer nu echt niet meer in past, al vindt ie zelf van wel
Ik ga even bij de Kringloop kijken, dank voor de tip!

En ik krijg net te horen dat één van de meiden niet komt, maar wel een vervangster. Nou, we zullen het wel zien. De brieven nog even niet de deur uit dus, en wachten op de nieuwe gegevens.

Het blijft altijd een beetje spannend met die Fransen.
Ik weet wel dat wij vroeger eens bij de terin stonden en er niemand voor ons uit kwam. Foutje.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83091241
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:37 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik zal wel even kijken Naamah. Als ik ze ergens kan kopen dan doe ik dat wel gewoon. Is eigenlijk ook geen probleem natuurlijk.

Morgen gaat deze collage naar de meisjes, als voorbereiding op wat gaat komen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een begeleidend briefje gemaakt met toelichting. Ik hoop dat ze nog durven!
Ik kom wel 3 weken bij je wonen, neem ik wel mn 17maander mee
pi_83091590
Ik vind je collage er superleuk uitzien! Ik zou als 8-jarig Frans meisje superveel zin hebben om bij je op vakantie te komen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 21 juni 2010 @ 11:41:01 #176
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83091738
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik kom wel 3 weken bij je wonen, neem ik wel mn 17maander mee
Maar... maar... Ik heb geen kinderzitje!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 21 juni 2010 @ 11:45:53 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83091909
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:41 schreef Duderella het volgende:

[..]

Maar... maar... Ik heb geen kinderzitje!
OH! maar ik wel En niet meer nodig ook. Hebben? Hij is al voorgekloven, voorgevallen, en voorgezeten dus....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_83092190
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:41 schreef Duderella het volgende:

[..]

Maar... maar... Ik heb geen kinderzitje!
die neem ik wel mee
  maandag 21 juni 2010 @ 12:13:16 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83092808
Ik vroeg t eerder.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83092852
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik vroeg t eerder.
dan moeten die lellike hondjes van je zeker mee
  maandag 21 juni 2010 @ 12:16:44 #181
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83092885
We kunnen het ook zo doen dat jullie bij me komen logeren als de Fransozen er zijn, en dat ik dan gewoon lekker op vakantie vertrek.

Buuv, ja! Hebben! Echt? Wil ik wel.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 21 juni 2010 @ 12:22:04 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83093028
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dan moeten die lellike hondjes van je zeker mee
ALLE 5 JA
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 21 juni 2010 @ 12:22:26 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83093038
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:16 schreef Duderella het volgende:
We kunnen het ook zo doen dat jullie bij me komen logeren als de Fransozen er zijn, en dat ik dan gewoon lekker op vakantie vertrek.

Buuv, ja! Hebben! Echt? Wil ik wel.
Ja dag, zo gek zijn wij dan ook weer niet he
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 21 juni 2010 @ 12:26:48 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83093172
Euh, ik overdreef niet toen ik zei dat ie voorgevallen enzo was. Het is oud. En gebruikt. Voorzit dus. Maar van mij mag je m zo hebben hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 21 juni 2010 @ 12:28:58 #185
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83093242
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Euh, ik overdreef niet toen ik zei dat ie voorgevallen enzo was. Het is oud. En gebruikt. Voorzit dus. Maar van mij mag je m zo hebben hoor.
Dat geeft niks hoor. Ik zal even zien of ik in de nabije kring aan zitjes kan komen, maar anders graag hoor!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 21 juni 2010 @ 12:31:54 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83093313
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:28 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dat geeft niks hoor. Ik zal even zien of ik in de nabije kring aan zitjes kan komen, maar anders graag hoor!
Maar een 8 jarige krijg je er niet meer in hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 21 juni 2010 @ 12:32:56 #187
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83093340
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar een 8 jarige krijg je er niet meer in hoor.
Oh! Ik dacht dat het zo'n ding was om te verhogen, zeg maar.
Ik weet er ook echt de ballen van.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 juni 2010 @ 12:45:06 #188
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83093702
Deze dingen moet je hebben, Dude:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 21 juni 2010 @ 12:46:43 #189
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83093750
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:45 schreef Rewimo het volgende:
Deze dingen moet je hebben, Dude:

[ afbeelding ]
Aha! Dat helpt. Dank!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:14:51 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83094736
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:46 schreef Duderella het volgende:

[..]

Aha! Dat helpt. Dank!
Zal ik voor je kijken hier op de rommelmarkt? Daar heb ik die van mij ook vandaan. En ik zal eens tellen, wellicht heb ik er één of twee over zelf.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:02:11 #191
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83102641
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Zal ik voor je kijken hier op de rommelmarkt? Daar heb ik die van mij ook vandaan. En ik zal eens tellen, wellicht heb ik er één of twee over zelf.

Fijn hoor, hoe jullie me helpen. Ook de stille PM-'ers! Reuze dank, echt!!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:07:36 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83156898
Dude, ik was net bij het kdv en mijn oog viel op het rek met reservestoeltjes en zitjes.
Mss kan je eens kijken of je bij een (groter) kinderdagverblijf bij jou in de buurt mss een deal kan maken? Het is zomervakantie dus zij zullen een stuk minder vervoer van en naar buitenschoolseopvang etc. hebben. Mss kan je er daar wel 2 lenen als je je verhaal daar doet...
Het is een long shot, maar mss wel het overwegen waard?
***
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:30:09 #193
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83157955
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
Dude, ik was net bij het kdv en mijn oog viel op het rek met reservestoeltjes en zitjes.
Mss kan je eens kijken of je bij een (groter) kinderdagverblijf bij jou in de buurt mss een deal kan maken? Het is zomervakantie dus zij zullen een stuk minder vervoer van en naar buitenschoolseopvang etc. hebben. Mss kan je er daar wel 2 lenen als je je verhaal daar doet...
Het is een long shot, maar mss wel het overwegen waard?
Dat is een goed idee, mocht ik er anders niet voordelig aan kunnen komen! Niet geschoten...

Dank!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83239133
klinkt echt superleuk! hoe werkt dat dan precies met gastouders, ik bedoel op de manier waarop jullie het doen. Is dat dan zodat die kinderen ergens een leuke zomer kunnen hebben? Eentje zoals ze die thuis niet kunnen hebben?
(Op een andere manier gastouder zijn ken ik wel, dat kinderen gewoon voor een periode bij hen logeren. Maar omdat je het nu over de zomer hebt, vraag ik me af of het echt alleen voor in de zomer is, of gewoon toevallig zo gepland).

Ja, je kan echt van alles met ze doen. Zowiezo koken en koekjes bakken etc. is al super leuk en gezellig, zoals je zelf ook al noemde. Waterballonen, flessenvoetbal, etc. is ook leuk. Picknicken, fietsen (als het lukt die te lenen), als je een muziekinstrument in huis hebt, misschien beetje muziek leren maken?
Meebléren met de Nederlandse radio.. (ik ben zelf geen fan van NL muziek, maar vind t toch wel leuk om ze te leren aan mijn nichtjes en neefjes uit Egypte die alleen maar Arabisch en gebrekkig engels kunnen).
Schilderen, tekenen, kleien, laten spelen met de kinders uit de buurt. Wel pas natuurlijk als ze hier een beetje gewend zijn.
Oh en misschien gewoon boodschappen doen? Ik weet nog dat ik boodschappen doen in Frankrijk of Luxemburg een heel avontuur vond. Dat werkt vast ook andersom.
En misschien disney's kijken in t nederlands? Of als je ze op dvd hebt, NL met franse onderiteling (of andersom) als ze al redelijk kunnen lezen.. Dat is ook leuk, dan leren ze ook wat nederlands.

Anyway, good luck! en veel plezier met die 2!!
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:41:47 #195
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83245744
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:04 schreef o0girlie0o het volgende:
klinkt echt superleuk! hoe werkt dat dan precies met gastouders, ik bedoel op de manier waarop jullie het doen. Is dat dan zodat die kinderen ergens een leuke zomer kunnen hebben? Eentje zoals ze die thuis niet kunnen hebben?
Ja. Ze komen drie weken. En volgend jaar misschien weer. Of één van beide meisjes. Of weer andere kinderen. Of geen kinderen.

Zo, net even geknutseld met de Action! Heb hartstikke leuke dingetjes. Wat een boel speelgoed hebben ze daar zeg (ook veel rommel!). Daar moet ik ze in elk geval maar niet mee naar toe nemen per ongeluk!

Zag leuke kleine koffertjes (Pip-stijl) voor geld toe. Als ik nóg iets meer zeker weet dat er daadwerkelijk twee meiden komen, maak ik daar twee welkomstkoffertjes van. Met een knuffel en een armbandje en iets om in te schrijven. O en het cameraatje. Speaking of which: Ik kon er geen digitale wegwerpcamera's bespeuren, zoals iemand hier opperde. Wel gewone natuurlijk. Maar ik zie sowieso nog even hoe ik dat ga doen.

O en ik heb een zelf-inkleur-Memorie-spel! (Hopelijk doen ze over dat inkleuren drie weken en komen we er verder niet aan toe. Dat win je dus nóóit hè? )

Ik kwam er trouwens wel achter hoe lastig het is (voor mij) om in te schatten wat leuk voor ze is, en wat alweer te kinderachtig is. Er zou verplicht een leeftijdsindicatie moeten komen hoor, voor gevallen als ik!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 24 juni 2010 @ 15:44:08 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83245866
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:41 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja. Ze komen drie weken. En volgend jaar misschien weer. Of één van beide meisjes. Of weer andere kinderen. Of geen kinderen.

Zo, net even geknutseld met de Action! Heb hartstikke leuke dingetjes. Wat een boel speelgoed hebben ze daar zeg (ook veel rommel!). Daar moet ik ze in elk geval maar niet mee naar toe nemen per ongeluk!

Zag leuke kleine koffertjes (Pip-stijl) voor geld toe. Als ik nóg iets meer zeker weet dat er daadwerkelijk twee komen, maar ik daar twee qwelkomstkoffertjes van. Met een knuffel en een armbandje en iets om in te schrijven. O en het cameraatje. Speaking of which: Ik kon er geen digitale wegwerpcamera's bespeuren, zoals iemand hier opperde. Wel gewone natuurlijk. Maar ik zie sowieso nog even hoe ik dat ga doen.

O en ik heb een zelf-inkleur-Memorie-spel! (Hopelijk doen ze over dat inkleuren drie weken en komen we er verder niet aan toe. Dat win je dus nóóit hè? )

Ik kwam er trouwens wel achter hoe lastig het is (voor mij) om in te schatten wat leuk voor ze is, en wat alweer te kinderachtig is. Er zou verplicht een leeftijdsindicatie moeten komen hoor, voor gevallen als ik!
ik heb gister bij de Wibra goedkope kindercameraatjes gezien voor geloof nog geen 10 euro misschien is dat wat?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:44:50 #197
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83245897
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb gister bij de Wibra goedkope kindercameraatjes gezien voor geloof nog geen 10 euro misschien is dat wat?
Digitaal bedoel je nu toch?
Ja dat is zeker wat! * Noteert *
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83246401
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:41 schreef Duderella het volgende:
Ik kwam er trouwens wel achter hoe lastig het is (voor mij) om in te schatten wat leuk voor ze is, en wat alweer te kinderachtig is. Er zou verplicht een leeftijdsindicatie moeten komen hoor, voor gevallen als ik!
Dat is ook gewoon echt heel lastig. Ik ken 9-jarigen die echt complete pubers zijn (maar ook nog wel spelen hoor) en meiden van die leeftijd die echt nog helemaal op kunnen gaan in fantasiespellen en speelgoed dat voor 7-jarigen ook leuk is. En het hangt ook erg af van hun interesse, dus daar kom je sowieso pas achter als ze er zijn. Echt het tutten met make-upjes enzo, hebben de meeste 9-jarigen die ik ken nog niet zo. Maar denk dat je wel goed zit met die dingen die je hebt. Knutselspul is altijd leuk, want daar kan je alle kanten mee op, armbandje vinden ze vast ook leuk, spelletjes zullen het goed doen (kijk of je wat kan lenen, want bij veel mensen ligt het toch min of meer werkeloos in de kast en is best duur in aanschaf). En buitenspeelgoed is altijd goed en leuk, een bal, balspelletjes, misschien bij de Action zo'n bowling of jeu de boule set ofzo? Bij de AH hadden ze trouwens cheapie luchtbedden (geloof 2 euro?), zwembandjes en emmertjes/schepjes enzo (maar zal bij de Action net zo cheapie zijn ).

Bedacht nog, als je wil dat ze met buurkinderen gaan spelen (zou leuk zijn, als dat kan en er bij jullie op straat of in de buurt gespeeld wordt!), dat het dan misschien handig is om buurkinderen/ouders eea te vertellen van tevoren. Kinderen kunnen soms nogal hard zijn in wie er wel en niet mee mag spelen en als je het een beetje interessant en spannend voor ze maakt heb je kans dat een buurkind zich over je dames ontfermt en ze lekker mee kunnen doen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_83254814
Hou er trouwens rekening mee dat ze misschien niet kunnen zwemmen, geen diploma hebben oid .

Verder vind ik het super leuk om te lezen hoe je je aan het voorbereiden bent op hun komt, duidelijk dat je er een super vakantie van wilt gaan maken voor ze!
pi_83254850
Kralen enzo kopen, kunnen ze armbandjes of kettinkjes maken... Vindt mijn nichtje ook nog steeds leuk, en die is 14.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:02:15 #201
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83255329
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:49 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hou er trouwens rekening mee dat ze misschien niet kunnen zwemmen, geen diploma hebben oid .

Verder vind ik het super leuk om te lezen hoe je je aan het voorbereiden bent op hun komt, duidelijk dat je er een super vakantie van wilt gaan maken voor ze!
Ze kunnen beiden zwemmen, zeggen hun dossiers, de één goed, de ander redelijk. Diploma's hebben ze, denk ik, niet. Volgens mij is er geen schoolzwemmen in Frankrijk en les nemen is vast te duur.
Dus ze gaan onder toeziend oog en met bandjes het water in! Ze gaven wel alletwee aan dat ze er erg van hielden!

En ja, ik hoop echt dat het een fijne vakantie wordt voor ze. Gewoon even bijtanken, blozende wangetjes kweken.


O en de 'nieuwe' houdt van bordspelletjes en computergames. Die is voor de man des huizes hier. Dacht hij even dat hij drie luie weken tegemoet ging.

Voor mij en het andere meisje zijn er kraaltjes in huis.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 19:07:35 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83255543
Zwemmen kan:
- in Hoogkerk (wat rustiger en wat minder grote jeugd) in het openlucht zwembad
- in de Papiermolen, met duikplank e.d. wat inhoudt: grotere jeugd
- Hoornse plas
- In Hoogkerk zit ook een zwemplas, een stuk kleiner en ik denk veiliger omdat het overzichtelijk is, geen bochten, geen verstopplekjes, nee, gesloten water zeg maar.
- Bij Kardinge zit ook een zwemplas.
- En Kardinge zelf, overdekt.
Verder heb je in Helpman nog het Helperbad (overdekt) en in Paddepoel nog de Parrel (overdekt)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:14:36 #203
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83255785
Dude, ik heb één stoelverhoger over die mag je zo van me gebruiken. als ik mijn vaste autostoel in de auto gefixt krijgt heb ik er twee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:18:55 #204
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83255950
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Dude, ik heb één stoelverhoger over die mag je zo van me gebruiken. als ik mijn vaste autostoel in de auto gefixt krijgt heb ik er twee.
Super. Ik PM je binnenkort even om 'm op te komen halen!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:41:30 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83256905
sgoe!

En ik graaf nog ff verder want volgens mij móet er nog ergens een zijn. We hadden er 4 namelijk.

Maar misschien was die ene kapoet en hebben we die weg gegooid. Maar in ieder geval 1 dus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:43:59 #206
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83433220
Even een kleine update voor wie het leuk vindt: Ik heb inmiddels e-mailcontact met één van de meisjes. In onze brief (die met die collage) had ik ook mijn mailadres gezet, voor het geval ze internet zouden hebben.

Ze schreef dat ze heel veel zin had om vakantie te komen vieren, ondanks dat ze een beetje bang was. Dappere dodo hè, om ziets te zeggen? Ik heb haar teruggeschreven dat wij stiekem ook een beetje bang zijn!

Inmiddels is de angst al een beetje weg, want ze mailt de oren van onze kop. Ik was benieuwd wanneer ze de eerste 'nieuwsgierige' vraag zou durven stellen, en die is er ook al. Ze wilde wel eens weten hoe lang we getrouwd zijn.

Ik vind haar een echte heldin!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83433248
wat leuk Dude!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:45:09 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83433256
Wat leuk!
De tijd gaat ook echt snel nu he.
Zij kent dat andere meisje ook helemaal niet?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:47:49 #209
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83433353
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:45 schreef oh-oh het volgende:
Wat leuk!
De tijd gaat ook echt snel nu he.
Zij kent dat andere meisje ook helemaal niet?
Nee, dus dat is extra extra spannend. Ga er maar aanstaan als je acht bent!
Ik ben alleen daarom al groot bewonderaar van beide dames. Bij voorbaat!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 10:54:55 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83433589
Tof hoor, en door het mailen "kent" ze jullie vast een beetje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_83434411
dat een achtjarig meisje uit een achterstandswijk (?) kan mailen !
( en frans spreekt !

Gezellig dat jullie al kennismaken op die manier.

Hou ons alsjeblieft op de hoogte.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:28:00 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83434840
Wat geweldig dat jullie dit doen zeg!

En Anne misschien mailt ze wel vanuit de bieb of vanaf school?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:30:00 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83434954
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:17 schreef AnneX het volgende:
dat een achtjarig meisje uit een achterstandswijk (?) kan mailen !

quote:
( en frans spreekt !


Vwb het laatste, als je doelt op evt. Algerijnse afkomst, vlgs mij is Frans daar de 2e taal. Net als dat veel Marokkanen goed Frans spreken.

Maar ik vind het maar een rare opmerking eigenlijk.
***
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:31:54 #214
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83435045
Mijn 7-jarige weet ook al prima hoe hij moet emailen hoor
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:36:37 #215
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_83435306
Dude, bij het Kruidvat zijn die stoelverhogers nu in de aanbieding!
A grand adventure has begun.
pi_83443025
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]



[..]



Vwb het laatste, als je doelt op evt. Algerijnse afkomst, vlgs mij is Frans daar de 2e taal. Net als dat veel Marokkanen goed Frans spreken.

Maar ik vind het maar een rare opmerking eigenlijk.
Nee joh ... het is een grapje ! dat kleine kinderen uit la douce France frans spreken is vanzelfsprekend.
Dat wij 'ollanders de franse taal spreken is minder vanzelfsprekend.
Duh, lastig uitleggen.

dat kinderen van 8 jaar mailen, is voor mij - no kids - minder vanzelfsprekend.
Ik zal het eens bij de buren vragen...
pi_83443260
Mijn zoon van bijna 4 weet zelfs al heel goed ie ie opa en oma moet mailen En hij zit noooit achter de pc. Mailen is ook het enige wat ie er mee kan
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:42:46 #218
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83443372
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:43 schreef Duderella het volgende:
Even een kleine update voor wie het leuk vindt: Ik heb inmiddels e-mailcontact met één van de meisjes. In onze brief (die met die collage) had ik ook mijn mailadres gezet, voor het geval ze internet zouden hebben.

Ze schreef dat ze heel veel zin had om vakantie te komen vieren, ondanks dat ze een beetje bang was. Dappere dodo hè, om ziets te zeggen? Ik heb haar teruggeschreven dat wij stiekem ook een beetje bang zijn!

Inmiddels is de angst al een beetje weg, want ze mailt de oren van onze kop. Ik was benieuwd wanneer ze de eerste 'nieuwsgierige' vraag zou durven stellen, en die is er ook al. Ze wilde wel eens weten hoe lang we getrouwd zijn.

Ik vind haar een echte heldin!
Wat leuk!

en wat leuk dat ze zo nieuwsgierig is gezonde nieuwsgierigheid, goed teken! Ik kijk nu al uit naar je verhalen enzo tzt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:52:00 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83443747
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nee joh ... het is een grapje ! dat kleine kinderen uit la douce France frans spreken is vanzelfsprekend.
Dat wij 'ollanders de franse taal spreken is minder vanzelfsprekend.
Duh, lastig uitleggen.

dat kinderen van 8 jaar mailen, is voor mij - no kids - minder vanzelfsprekend.
Ik zal het eens bij de buren vragen...

Ok dan. Mijn excuses, dan dacht ik echt totaal verkeerd. Sorry!
***
pi_83444114
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]


Ok dan. Mijn excuses, dan dacht ik echt totaal verkeerd. Sorry!
tis goed.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:02:12 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83444201
haha BE'tje !

ik vind 't ook altijd heel knap om kleine kinderen zo vloeiend 'buitenlands' te horen spreken.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2010 @ 15:05:20 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83444350
Zelfs ik kijk vaak heel verbaasd op hoe tweetalig Christan is geworden Dat ie Duitse woorden kent die ik nog helemaal niet van hem verwacht en zo (in positieve zin gelukkig ).

Maar al die Duitse vriendjes van hem, díe spreken pas echt goed Duits!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:53:09 #223
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83446596
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nee joh ... het is een grapje ! dat kleine kinderen uit la douce France frans spreken is vanzelfsprekend.
Dat wij 'ollanders de franse taal spreken is minder vanzelfsprekend.
Duh, lastig uitleggen.

dat kinderen van 8 jaar mailen, is voor mij - no kids - minder vanzelfsprekend.
Ik zal het eens bij de buren vragen...
Dat is verbazingwekkend hè, een achtjarige die al zo vloeiend Frans spreekt! Ik snap de grap hoor!

Ik zag dat ze veel voor school moet mailen. Ze maakt haar devoirs via iets van Live of zo en kan dat document dan delen met de juf.

Keshet, dank voor de tip!!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83449284
Misschien ben je al voorzien, maar bij Kruidvat hebben ze momenteel zitverhogers (voor in de auto) te koop voor 13 euro per stuk.

Edit: voortaan éérst even bijlezen, dán pas dingen gaan gillen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:10:20 #225
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83479536
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Misschien ben je al voorzien, maar bij Kruidvat hebben ze momenteel zitverhogers (voor in de auto) te koop voor 13 euro per stuk.

Edit: voortaan éérst even bijlezen, dán pas dingen gaan gillen. .


De babbeltante kletst vrolijk door via de mail. Ze schreef zelf al dat ze een kletsmajoor is - nou, dat was overbodig. Springt van de hak op de tak. Van de verklaring van de spelling van haar naam (met een extra e, want anders betekent het 'vissenei' ), naar de lotgevallen van de katten en de vraag of ze eigenlijk 'je' mag zeggen tegen ons.
Ook al foto's gezien en daar staat ze al net zo maf op als wij doorgaans op foto's staan, dus ik denk dat dat straks juweeltjes worden.

Van de week mail ik ook even met haar ouders (die meelezen met de mail hoor), heb ik afgesproken.

Ons rest nu vooral het in orde maken van de meidenkamer boven. Dan kan ik ook daarvan een foto doorsturen, zodat ze alvast ziet waar ze gaat slapen.

Denken jullie dat het slim is om bedzeiltjes aan te schaffen trouwens? De adviezen van de stichting zijn wat vaag. Het is natuurlijk toch wel spannend, en vind in zo'n vreemd donker huis maar eens het toilet 's nachts. Of zou even wakker maken voor een plas, rond midernacht, volstaan?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:15:40 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83479726
Mss dat je dan aan de ouders kan vragen? Ik heb geen idee eigenlijk.

Wat leuk zeg, dat mailcontact! Wat makkelijk om alvast op die manier het ijs te kunnen breken!
Mss kan je al een keer een 'cam-sessie' doen ofzo zelfs?
***
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:42:08 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83480801
je kunt ook afspreken dat je het licht in de badkamer aanlaat 's nachts o.i.d. zodat ze de weg daarnaartoe makkelijker kunnen vinden? ik vind 8 jaar wel wat oud voor 's nachts wakker maken. maar je kunt het de meiden natuurlijk ook zelf voorleggen, of ze dat wakker maken 's nachts een goed idee vinden.
in de haak.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:44:45 #228
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83480901
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:42 schreef trui het volgende:
je kunt ook afspreken dat je het licht in de badkamer aanlaat 's nachts o.i.d. zodat ze de weg daarnaartoe makkelijker kunnen vinden? ik vind 8 jaar wel wat oud voor 's nachts wakker maken. maar je kunt het de meiden natuurlijk ook zelf voorleggen, of ze dat wakker maken 's nachts een goed idee vinden.
Ik heb nog geen plee in de badkamer! Ze moeten de trap af naar beneden. Maar sowieso zal ik even van die nachtlampjes kopen voor op de overloop en de gang, bedenk ik me nu. En dan kunnen we het desnoods een keer oefenen!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:49:10 #229
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_83481067
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik heb nog geen plee in de badkamer! Ze moeten de trap af naar beneden. Maar sowieso zal ik even van die nachtlampjes kopen voor op de overloop en de gang, bedenk ik me nu. En dan kunnen we het desnoods een keer oefenen!
Misschien een toiletemmer neerzetten in de badkamer? (Ook handig voor op de camping. )

http://www.gimeg.nl/?sc_id=1005
be nice or go away
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:14:35 #230
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83489718
Goffer Dude, ik net voor de derde keer naar die stomme Etos, werkt die vriendin daar gewoon niet meer. En ze hadden bijna geen armbandjes meer dus ik kreeg er geen extra.
Maar ik heb er ieg wel 3 nu , ik stuur ze mee met Uno en de dvd!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 30 juni 2010 @ 16:19:59 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83494829
Aangaande de bedzeiltjes, ik heb er twee, zit je iig goed bij ongelukjes, onder het motto beter mee verlegen dan om verlegen. Die neem ik ook wel mee dan!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 30 juni 2010 @ 17:38:44 #232
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83498320
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:14 schreef oh-oh het volgende:
Goffer Dude, ik net voor de derde keer naar die stomme Etos, werkt die vriendin daar gewoon niet meer. En ze hadden bijna geen armbandjes meer dus ik kreeg er geen extra.
Maar ik heb er ieg wel 3 nu , ik stuur ze mee met Uno en de dvd!
Och lieve, maar dat geeft toch niks? Ik ben hartstikke blij met je pakketje straks!
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Aangaande de bedzeiltjes, ik heb er twee, zit je iig goed bij ongelukjes, onder het motto beter mee verlegen dan om verlegen. Die neem ik ook wel mee dan!
Buurvrouw... dank!!

De uitzet raakt al aardig compleet zo. Van een collega kreeg ik net een tas leenspelletjes en een nichtje is een groot verrassingspakket (met leen- en houd-spulletjes) aan het maken met haar dochters. Van haar krijg ik ook een opblaasbad te leen. Fijn hoor, allemaal!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83499596
Het is dan ook een ontzettend goed doel waar de zooi heengaat. Ik heb helaas niet echt wat te leen, behalve een sikkeneurige kat, maar die heb je zelf volgens mij ook al.
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:21:12 #234
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83499809
Je hebt bij t Kruidvat best een groot bad voor een euro of 13, pas je zelf ook wel in.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 30 juni 2010 @ 19:43:59 #235
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83503422
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is dan ook een ontzettend goed doel waar de zooi heengaat. Ik heb helaas niet echt wat te leen, behalve een sikkeneurige kat, maar die heb je zelf volgens mij ook al.
Twee! Oh joy.

Harajuku: Ik zag het! Maar ik krijg een bad te leen dat stuk mag. En die meisjes vinden het heel speciaal om hun spulletjes cadeau te doen, dus ook aan die kant blijde snoeten.

Maar mocht het bad op dag twee ploffen, dan ga ik zeker even langs Kruidvat.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:15:14 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83505001
Wat leuk van die meiden dat ze het leuk vinden om het te geven.
Ook weer leerzaam.
En tis veel leuker om gebruikte spullen te gebruiken, ook fijner voor die meiden wellicht, alles maar nieuw is mss wat overweldigend.
Ik snap dat iedereen het echt leuk vindt om dingen uit te lenen en te geven en zo hoor!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83513063
Ga je ook een soort dagboekje/blogje bijhouden Dude?
Mss ook leuk voor de moeders?
pi_83513877
Ze hebben bij de Trekpleister deze week kinderdigitalecamera's in de aanbieding voor 20 of 25 euro. Zit een geheugenkaartje in van 1GB en er konden iets van 500 foto's op volgens de folder.
Misschien leuk?
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 23:16:49 #239
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83514091
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:55 schreef Bluezz het volgende:
Ga je ook een soort dagboekje/blogje bijhouden Dude?
Mss ook leuk voor de moeders?
Kan, maar is een krabbelboek niet leuker, een echt boek waar je verhaaltjes schrijft en dan een aantal plekjes voor fotootjes over houdt? Tastbaarder misschien, en het verdwijnt niet meteen. Verder kunnen de meiden dan tekeningetjes erin maken en het helemaal eigen maken.

Just my 2 cents
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_83514228
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ze hebben bij de Trekpleister deze week kinderdigitalecamera's in de aanbieding voor 20 of 25 euro. Zit een geheugenkaartje in van 1GB en er konden iets van 500 foto's op volgens de folder.
Misschien leuk?
wordt dat niet te gek ?

Zelf hoop op/verwacht ik wel een logboek van de avonturen van Dude en haar twee franse blagen.
blaguettes ?
pi_83514297
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

wordt dat niet te gek ?

Zelf hoop op/verwacht ik wel een logboek van de avonturen van Dude en haar twee franse blagen.
Geen idee, dat mag Dude zelf beslissen. Ik zag het alleen in de folder en ik weet dat ze op zoek is naar iets van een camera voor de meiden dus ik meld het alleen even.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83514464
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:16 schreef Renesite het volgende:


Kan, maar is een krabbelboek niet leuker, een echt boek waar je verhaaltjes schrijft en dan een aantal plekjes voor fotootjes over houdt? Tastbaarder misschien, en het verdwijnt niet meteen. Verder kunnen de meiden dan tekeningetjes erin maken en het helemaal eigen maken.

Just my 2 cents
Kan ook
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:25:15 #243
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83514517
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:55 schreef Bluezz het volgende:
Ga je ook een soort dagboekje/blogje bijhouden Dude?
Mss ook leuk voor de moeders?
Nou weet je, dat laat ik de meisjes zelf doen, als ze dat willen. Ik denk dat ik 's avonds wel even klaar met ze ben en dan gewoon met een boek op de bank wil.

Maar ze krijgen een plak-/schrijfboek in hun welkomskoffertje en een eigen fototoestelletje. Dus als ze willen, kunnen ze alles vastleggen. Aan het einde van de vakantie maak ik voor allebei een plakboek, waarin alles kan: verhaaltjes, foto's, frutsels, toegangskaartjes etc.
En eens per week gaan hun verslagjes in een envelop op de post of gescand per mail naar de ouders. Maar dit moet ook weer geen must worden. De één is een schrijfstertje, dat is wel duidelijk, maar de ander heeft er wellicht helemaal geen oren naar. Dan maak ik bij de foto's wel zelf een verhaaltje aan het einde van de rit.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:27:03 #244
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83514608
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:19 schreef AnneX het volgende:

[..]

wordt dat niet te gek ?

Zelf hoop op/verwacht ik wel een logboek van de avonturen van Dude en haar twee franse blagen.
blaguettes ?


Ik kiek wel even wat ik doe. Misschien is dit dan weer net te prijzig. maar ik ga wel even kijken MinderMutsig, dank! De Wibra schijnt ook zoiets te hebben. En anders voldoet een ouderwets wegwerpje ook hoor. Het gaat om het idee. Uiteraard maken wij zelf ook foto's voor hun plakboek.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83515433
haha en hoe laat denk je dat je op de bank zit met een boek?
En 8 dagen in de week 's morgens vroeg eruit gaat? en boodschappen doen en huishouden en eten koken en de blaguettes vermaken en ze uit elkaar halen als ze verschil van mening hebben?

Je bent nooit klaar ! vrees ik.

En toch is het zoooo leuk dat je/jullie het doen.
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:53:12 #246
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83515898
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:43 schreef AnneX het volgende:
haha en hoe laat denk je dat je op de bank zit met een boek?
En 8 dagen in de week 's morgens vroeg eruit gaat? en boodschappen doen en huishouden en eten koken en de blaguettes vermaken en ze uit elkaar halen als ze verschil van mening hebben?

Je bent nooit klaar ! vrees ik.

En toch is het zoooo leuk dat je/jullie het doen.
Nou, call me stupid, maar ik ga ze toch echt regelmatig in hun sop laten gaarkoken, als ze bonje hebben of zich vervelen. Althans, dat voornemen heb ik.

Ik gun ze de wereld, maar het is geven en nemen aan beide kanten. Ik sta niet om zeven uur naast mijn bed te dansen, al gaan ze op hun kop staan. De boodschappen kunnen zij mooi samen doen en als er geen bijzondere dingen zijn die opblijven vergen, dan wilde ik ze toch zo rond uiterlijk negenen naar bed bonjouren. Gaan ze daar nog maar een uurtje donderjagen.

Maar dat is vast naïef gedacht!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83515907
8 dagen in de week vind ik nog wel het vervelendst klinken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:21:48 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83521693
dat lijkt mij nou juist heerlijk!
in de haak.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:51:49 #249
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_83526664
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:27 schreef Duderella het volgende:

[..]



Ik kiek wel even wat ik doe. Misschien is dit dan weer net te prijzig. maar ik ga wel even kijken MinderMutsig, dank! De Wibra schijnt ook zoiets te hebben. En anders voldoet een ouderwets wegwerpje ook hoor. Het gaat om het idee. Uiteraard maken wij zelf ook foto's voor hun plakboek.
Ken je de witte boekenmarkt op de vismarkt? Daar heb je hele leuke pakketjes om scrapbooks te maken voor weinig.
be nice or go away
pi_83526952
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:53 schreef Duderella het volgende:


Nou, call me stupid, maar ik ga ze toch echt regelmatig in hun sop laten gaarkoken, als ze bonje hebben of zich vervelen. Althans, dat voornemen heb ik.

Ik gun ze de wereld, maar het is geven en nemen aan beide kanten. Ik sta niet om zeven uur naast mijn bed te dansen, al gaan ze op hun kop staan. De boodschappen kunnen zij mooi samen doen en als er geen bijzondere dingen zijn die opblijven vergen, dan wilde ik ze toch zo rond uiterlijk negenen naar bed bonjouren. Gaan ze daar nog maar een uurtje donderjagen.

Maar dat is vast naïef gedacht!
Het gaat ws zo dat je de eerste dagen het gevoel hebt om ze continue te vermaken, aandacht geven, het is aftasten en wennen. En dan zo aan het eind van die eerste week komen de eerste irritaties en pak je je eerste rolletje behang.

pi_83528056
Oh ja, misschien heb je de F-N en N-F woordenboeken bij de hand.
Anders zijn er ook van die kleine boekjes Hoe zeg ik het in het ... spaans...

Of dat ze zelf een woordenboekje/ schriftje maken?
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:00:21 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83529304
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef AnneX het volgende:
Anders zijn er ook van die kleine boekjes Hoe zeg ik het in het ... spaans...
ja daar zullen ze veel aan hebben hier!
in de haak.
pi_83529443
gelukkig heb ik de indruk dat Dude het begrijpt....

  donderdag 1 juli 2010 @ 13:07:05 #254
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_83529583
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:03 schreef AnneX het volgende:
gelukkig heb ik de indruk dat Dude het begrijpt....


Je bedoelt deze toch gewoon? http://www.bol.com/nl/p/n(...)666771598/index.html

Is misschien wel handig idd.
be nice or go away
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:07:54 #255
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83529614
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, misschien heb je de F-N en N-F woordenboeken bij de hand.
Anders zijn er ook van die kleine boekjes Hoe zeg ik het in het ... spaans...

Of dat ze zelf een woordenboekje/ schriftje maken?
Ik heb in de huiskamer Dikke Van Dales op reikhoogte in de kast gezet alvast. Ik weet niet of ze die kunnen tillen, maar ons lukt het in elk geval wel (en wij zullen ze ook het hardst nodig hebben) .

Meestal leggen vakantiekinderen inderdaad zelf een soort woordenlijstje aan. Dat vinden ze natuurlijk enorm stoer voor straks, als ze thuiskomen.

Een nichtje had trouwens toevallig een boekje met allerlei voorwerpen/dieren etc en dan de vertalingen in Engels/Frans/Nederlands en Spaans, geloof ik. Ik denk dat dat ook wel een succes zal zijn.


Net vijf puzzels bij de kringloop gescoord en een Frans lesboekje (grammatica, woordenschat). Geen idee of ze op dat laatste zitten te wachten, maar misschien willen ze schooltje spelen of zo. Ik was al verrast dat er überhaupt iets Frans te vinden was voor kinderen.

Inmiddels ook mailcontact met de moeder van de babbeltante. Die schreef dat het haar heel gelukkig maakte om haar dochter zo vrolijk te zien om het mailcontact. Zij noemde het een 'bon feeling' tussen haar dochter en ons. En dat is tot nu toe ook zo. Het is een verschrikkelijk leuke griet vol grollen Wij zitten soms hardop te lachen om haar verhalen.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:17:38 #256
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83530014
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Je bedoelt deze toch gewoon? http://www.bol.com/nl/p/n(...)666771598/index.html

Is misschien wel handig idd.
O maar ik spreek vrij goed Frans hoor! Alleen hele specifieke dingen moet ik opzoeken. En meestal weet ik er dan ook wel omheen te babbelen tot het duidelijk is.
Arty is gewoon zo'n nare slimmerd die alles snel oppikt. Zegt dat hij niets meer van zijn jaar Frans weet, maar kan prima mailtjes ontcijferen. Het kletsen gaat straks ook niet op academisch niveau, dus ik denk dat we er best uitkomen.

De ervaring leert dat ze toch de hele dag maar één ding willen (mijn Franse vakantiezusje van vroeger althans):

Une bootèramme mèt piendakaaaaaaaaaaas as jie blief papiegaatje leeffie nog!

En geef ze eens ongelijk.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:24:38 #257
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_83530274
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:17 schreef Duderella het volgende:

[..]

O maar ik spreek vrij goed Frans hoor! Alleen hele specifieke dingen moet ik opzoeken. En meestal weet ik er dan ook wel omheen te babbelen tot het duidelijk is.
Arty is gewoon zo'n nare slimmerd die alles snel oppikt. Zegt dat hij niets meer van zijn jaar Frans weet, maar kan prima mailtjes ontcijferen. Het kletsen gaat straks ook niet op academisch niveau, dus ik denk dat we er best uitkomen.

De ervaring leert dat ze toch de hele dag maar één ding willen (mijn Franse vakantiezusje van vroeger althans):

Une bootèramme mèt piendakaaaaaaaaaaas as jie blief papiegaatje leeffie nog!

En geef ze eens ongelijk.
C'est un truck qui fait....

Er staan wel erg handige woordenlijsten in mbt gezondheid e.d. voor dat geld beter mee verlegen dan om verlegen?

Lijkt me trouwens ook wel dat je er wel uit komt trouwens, naja, ben meer van de lijstjes en naslagwerken.
Kinderen pikken talen ook snel op en zijn vrij flexibel, komt vast goed.
be nice or go away
pi_83530451
Zo geweldig dat je dit (ook) in de geest van je moeder dude doed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:13:02 #259
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83532146
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

C'est un truck qui fait....

Er staan wel erg handige woordenlijsten in mbt gezondheid e.d. voor dat geld beter mee verlegen dan om verlegen?

Lijkt me trouwens ook wel dat je er wel uit komt trouwens, naja, ben meer van de lijstjes en naslagwerken.
Kinderen pikken talen ook snel op en zijn vrij flexibel, komt vast goed.
Dank voor je meedenken. Maar ik red me echt. Ik heb zelfs nog een tijd Frans gestudeerd (in de vorige eeuw, maar toch). De spelling was wel behoorlijk weggezakt, maar ik merk dat dat slechts opgelepeld hoefde te worden. Er is al weer heel veel terug! Frans kletsen gaat als de beste. Ze zullen nog vreemd staan te kijken, als ze achter mijn rug gaan staan roddelen, die draken.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Zo geweldig dat je dit (ook) in de geest van je moeder dude doed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik in de behangplak-momenten ook erg haar hulp nodig heb! Maar ik aap haar gewoon na, want zij was wel goed met blagen. De rust zelve. Geen lol aan om die de kop gek te maken.

[ Bericht 28% gewijzigd door Duderella op 01-07-2010 14:18:33 ]
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:19:05 #260
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83532369
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:13 schreef Duderella het volgende:

[..]

Dank voor je meedenken. Maar ik red me echt. Ik heb zelfs nog een tijd Frans gestudeerd (in de vorige eeuw, maar toch). De spelling was wel behoorlijk weggezakt, maar ik merk dat dat slechts opgelepeld hoefde te worden. Er is al weer heel veel terug! Frans kletsen gaat als de beste. Ze zullen nog vreemd staan te kijken, als ze achter mijn rug gaan staan roddelen, die draken.

Whehe!
Nou daar zit je ook zo weer in als je goed Frans spreekt hoor.
Ik heb VWO eindexamen Frans gedaan en voor mn gevoel spreek ik heel slecht Frans maar als het nodig is dan red ik me er altijd prima mee.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:47:28 #261
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_83535520
-edit, verkeerde topic
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:05:53 #262
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83536189
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:47 schreef Pien85 het volgende:
-edit, verkeerde topic
Je moest in het Vleesetende planten-topic zijn?

Ik snap de verwarring hoor.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83597576
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:05 schreef Duderella het volgende:


Je moest in het Vleesetende planten-topic zijn?

Ik snap de verwarring hoor.
Manipulatief kutwijf ook
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:46:44 #264
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_83600846
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:05 schreef Duderella het volgende:

[..]

Je moest in het Vleesetende planten-topic zijn?

Ik snap de verwarring hoor.
Tja, stonden onder elkaar in MyAT
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:05:06 #265
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83602844
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:46 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Tja, stonden onder elkaar in MyAT
Ik zag het!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:57:59 #266
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_83604409
TVP
Confidence through competence
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:00:46 #267
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_83604499
Oh ik vind het wel hele leuke namen
Confidence through competence
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:02:20 #268
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83604558
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:00 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ik vind het wel hele leuke namen
Wil je de leuke namen een dagje mee steer?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:21:45 #269
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_83605203
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Duderella het volgende:

[..]

Wil je de leuke namen een dagje mee steer?
Mijn Frans is niet zo goed. Misschien over een jaartje of 10, dan kunnen we in de taal d'amour communiceren.
Confidence through competence
pi_83609450
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:02 schreef Duderella het volgende:


Wil je de leuke namen een weekje mee steer?
pi_83612751
Leuk linkje gevonden Dude
De leeftijden staan erbij
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:26:34 #272
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83626259
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:59 schreef Bluezz het volgende:
Leuk linkje gevonden Dude
De leeftijden staan erbij
Oh Bluezz wat leuk! Ik zie daar al een paar héle geschikte uitjes. Dank je wel! Helemaal handig dat de leeftijden erbij staan.

Voor de meelezers hier: Vandaag een brief bij de post van Draak II. Met foto. Leuk om nu een beeld te hebben bij alletwee.

De meisjes kunnen nu ook contact gaan zoeken met elkaar. Daar hebben ze beide erg behoefte aan, merk ik.
Moeder II diende zich ook al aan via de mail, dus dat is prettig. Vind het belangrijk om een beetje kennis te maken en ik kan me voorstellen dat de ouders dat helemáál vinden.

Van de week twee bedden regelen en de grote logeerkamer inrichten. Wie ons wil helpen verlost ons van ons bankje.

(Wie foto's wil zien mag een PM'etje met mailadres sturen.)
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 4 juli 2010 @ 17:27:09 #273
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83648374
Niet te druk maken over die taal, wij vangen al jaren elke zomer 1 of 2 kids uit Wit Rusland op (Chernobyl) en je verstaat elkaar prima met handen/voetenwerk (en ik spreek echt geen woord Russisch).

Ik zie hier vooral het uitkijken naar leuke dingen in het topic staan en ik mis wat de werkelijkheid, het is ook best zwaar. Dat merk ik ook bij vrienden die bijvoorbeeld elk jaar een scholier van rond de 16 ergens uit de wereld opvangen, je kan het goed treffen, maar vaak zijn er ook ergernissen (of het nu jonge kinderen of oudere kinderen zijn). Ligt vaak aan de verchillen in cultuur en dat is af en toe wel lastig. Bereid je daar dus ook op voor.

Verder veel plezier, wij doen het zoals ik zei al jaren en het is nooit bij 1 keer gebleven.
I intend to be formidably armed
  zondag 4 juli 2010 @ 20:03:32 #274
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83652717
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:27 schreef kahlanamnell het volgende:
Niet te druk maken over die taal, wij vangen al jaren elke zomer 1 of 2 kids uit Wit Rusland op (Chernobyl) en je verstaat elkaar prima met handen/voetenwerk (en ik spreek echt geen woord Russisch).

Ik zie hier vooral het uitkijken naar leuke dingen in het topic staan en ik mis wat de werkelijkheid, het is ook best zwaar. Dat merk ik ook bij vrienden die bijvoorbeeld elk jaar een scholier van rond de 16 ergens uit de wereld opvangen, je kan het goed treffen, maar vaak zijn er ook ergernissen (of het nu jonge kinderen of oudere kinderen zijn). Ligt vaak aan de verchillen in cultuur en dat is af en toe wel lastig. Bereid je daar dus ook op voor.

Verder veel plezier, wij doen het zoals ik zei al jaren en het is nooit bij 1 keer gebleven.
Natuurlijk is het op momenten zwaar. Maar dat is kennis die ik heb (mijn ouders deden dit altijd en we hebben de voorlichting van de stichting gevolgd natuurlijk. Daar maken ze de boel niet bepaald mooier dan het is). Maar dat is niet mijn insteek van dit topic. De problemen die we tegen gaan komen, zullen we ook zeker niet via een forum op proberen te lossen. Ik ben op zoek naar tips voor de léuke dingen, want ik heb geen flauw idee wat mijn omgeving te bieden heeft voor achtjarigen.

Wat ik van vroeger weet en ook van 'collega'gastouders' hoor, is dat de leuke momenten de lastige veruit overstijgen. Wat mij betreft is het nutteloos om hier en nu al te gaan steunen en kreunen en alle negatieve scenario's door te nemen. We zíen wel. Je weet toch niet hoe het loopt, en bovendien: je staat er niet alleen voor. Er hoeft maar iets te zijn of je kunt de mensen van de stichting inschakelen.

En vergeet niet dat we natuurlijk niet zo maar twee kinderen in de schoot geworpen krijgen. Ze zijn natuurlijk niet van Lotje, daar in La France. Wij beginnen net, hebben geen ervaring met kinderen. Dat staat echt wel in ons dossier hoor, dat in Frankrijk naast de meiden is gehouden.


Wat leuk dat jij Russen over de vloer hebt. Dat is weer via een andere stichting, of niet?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:03:32 #275
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_83655016
Oh wacht, ik ben op het moment op vakantie in 't noorden van NL (ik begrijp dat je daar woont?), met een achtjarige dochter. Wel niet achtergesteld, maar wel grootstads en maar gedeeltelijk Nederlands. Eens denken wat het hier goed doet.....

Al 100 keer genoemd, maar zo waar: zwemmen! Omdat we dat bij ons juist veel hebben gaan we niet naar het strand, maar voor je Franseisjes is dat vast geweldig.

's Morgens op de fiets (of lopend) naar de bakker om vers brood te halen, en dan met een krentenbol terug lopen En dan op de terugweg het liefst langs 'de hertjes' om de helft van het brood aan te voeren Eendjes voeren is natuurlijk ook altijd leuk.

Mocht je nog iets voor ze willen kopen: dit was een enorm succes, en dan vooral degene waarbij je de 'modellen' kunt aankleden. Ik heb ze zo ongeveer in iedere speelgoedwinkel zien liggen. Inmiddels gebruikt ze de sjablonen om een basis te tekenen op gewoon wit papier, en maakt dan verder de poppetjes zelf.

Wat verder weg voor je (we zitten op het moment op de Veluwe), maar gisteren was De Spelerij/De Uitvinderij een waanzinnig succes. Heel bijzonder, leerzaam, en vreselijk vermoeiend

Oh, en het Dolfinarium -mocht je zover willen rijden - heeft een tekenwedstrijd, waarbij ze als prijs een klein tochtje over het meertje met alle dolfijnen mogen maken. Onze uk 'won' (er waren maar twee inzendingen en drie prijzen), en zal dat niet snel vergeten, denk ik. Details op de site.....

We wandelen erg veel, maar dat is niet voor iedereen, denk ik. Het is wel extra leuk als er iets te vinden is, zoals kleine motjes die op je hand blijven zitten, of bosbessen.

Verder is dit exemplaar dol op barbies, maar dat is erg persoonlijk op die leeftijd. Ze is dol op muziek en kan zich een aardige tijd met een i-pod op vermaken en loopt de halve dag zingend door de tuin te dartelen; gewoon dromen in haar eigen wereldje Voetballen is ook leuk, maar misschien wat geinspireerd door klein broertje. Normaal thuis zijn ze samen ook nog wel eens bezig met het bedenken van een 'show', inclusief kaartjes, programma's, etc.

Uhm........ oh ja, tv is natuurlijk helemaal geweldig, maar daarvoor houden we (daarom ) vaste tijden aan, zodat ze dondersgoed weet dat ze er niet de hele dag om hoeft te vragen.

Tutten was al genoemd he? Mijne is dol op pedicures: scrub, creme, massage en nagellakjes graag! En dan is ze ook best bereid om 3 minuutjes iets terug te doen ;-)

Niet veel wat nog niet genoemd was, vrees ik, maar misschien net wat nuttige aanvullingen.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:09:51 #276
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83658777
Dank je wel Goaxing, voor je uitgebreide post! Daar zitten wel wat bruikbare tips bij! En dat zwemmen is wel een terugkerend advies hè? Ik háát zwemmen, maar ik ga er niet aan ontkomen, vrees ik. Het stond ook nadrukkelijk in beide dossiers dat ze ervan houden.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83659757
Waarom háát je zwemmen dude? Het is zo lekker
  zondag 4 juli 2010 @ 22:40:53 #278
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83660542
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:26 schreef Bluezz het volgende:
Waarom háát je zwemmen dude? Het is zo lekker
Chloor, poep, pies.

Kort samengevat.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83660807
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:40 schreef Duderella het volgende:


Chloor, poep, pies.

Kort samengevat.
Je moet het ook niet opdrinken en lekker douchen. Oh en niet over nadenken
Dan blijft natuurwater over. Zee
  zondag 4 juli 2010 @ 22:47:38 #280
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_83660821
Poep zijn zulke kleine stukjes dat je die niet ziet en pies heeft ongeveer dezelfde kleur als het zwemwater.

Chloor... ja dat wordt lastig.
Confidence through competence
  zondag 4 juli 2010 @ 22:55:08 #281
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83661130
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:47 schreef Stereotomy het volgende:
Poep zijn zulke kleine stukjes dat je die niet ziet en pies heeft ongeveer dezelfde kleur als het zwemwater.

Chloor... ja dat wordt lastig.
Dat is nou precies mijn probleem! Anders kon ik er nog omheen zwemmen!

@ Bluezz: Misschien haat ik gewoon plekken waar grote aantallen mensen met weinig kleding aan, bijeenkomen. En daar komen de onzichtbare poep en pies dan nog bij.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83661213
Dude wat leuk!! Snapte al steeds niet wat je met kindproof bedoelde
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 4 juli 2010 @ 23:17:52 #283
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83662195
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:56 schreef Ml-etje het volgende:
Dude wat leuk!! Snapte al steeds niet wat je met kindproof bedoelde
Hoe wat waar bedoelde ik daar iets mee? Oh in het tuintopic?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_83665322
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:55 schreef Duderella het volgende:
Misschien haat ik gewoon plekken waar grote aantallen mensen met weinig kleding aan, bijeenkomen. En daar komen de onzichtbare poep en pies dan nog bij.
misschien focus je teveel op dit soort zaken met alle gevolgen van dien.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 5 juli 2010 @ 00:28:27 #285
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83665682
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Nog een tip: geef ze een armbandje, kettinkje, of wat dan ook met jouw telefoonnummer. Mochten ze je kwijtraken, dan kan iemand je bellen. Er zijn van die speciale (wegwerp)armbandjes verkrijgbaar voor dat doel.
Weet iemand waar ik die kan kopen?
De speelgoedwinkels kennen dit niet, in elk geval.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 5 juli 2010 @ 00:32:13 #286
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83665839
quote:
Op maandag 5 juli 2010 00:19 schreef rubje het volgende:

[..]

misschien focus je teveel op dit soort zaken met alle gevolgen van dien.
Nu moet je snel posten in POL rubje, anders raakt de dagschema in de war.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 5 juli 2010 @ 00:33:49 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83665889
googlen op SOS-bandjes of polsbandjes kind brengt je wel wat handige sites waar je ze kunt bestellen.
in de haak.
  maandag 5 juli 2010 @ 00:36:00 #288
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83665969
quote:
Op maandag 5 juli 2010 00:33 schreef trui het volgende:
googlen op SOS-bandjes of polsbandjes kind brengt je wel wat handige sites waar je ze kunt bestellen.
Ah ja, dank!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 5 juli 2010 @ 00:39:24 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83666069
deze bijvoorbeeld 3 stuks voor 2,80.
in de haak.
pi_83666991
quote:
Op maandag 5 juli 2010 00:33 schreef trui het volgende:
googlen op SOS-bandjes of polsbandjes kind brengt je wel wat handige sites waar je ze kunt bestellen.

Ze liggen bij ons gewoon bij de apotheek, megagoedkoop en in allerlei hippe kleuren en (leuk voor kinderen) patronen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83669614
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:17 schreef Duderella het volgende:

[..]

Hoe wat waar bedoelde ik daar iets mee? Oh in het tuintopic?


Nee de parkplatz
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 5 juli 2010 @ 08:32:03 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83670068
quote:
Op maandag 5 juli 2010 01:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Ze liggen bij ons gewoon bij de apotheek, megagoedkoop en in allerlei hippe kleuren en (leuk voor kinderen) patronen!
ah kijk, daar kom ik (gelukkig) niet zo vaak.
in de haak.
  maandag 5 juli 2010 @ 09:19:21 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83670763
Oh Dude, toen ik net de zwemhanddoeken van mijn boys in de wasmachine stond te drukken bedacht ik me dat je voor een appel en een ei bij Zeeman oid handdoeken kan kopen van Prinsessen of bratz of my little porny als ik zie hoe blij mijn ei is met zijn Cars handdoek is dat wellicht een leuk kadootje. Áls je je zwemangst teboven kan komen that is.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 5 juli 2010 @ 09:33:34 #294
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83671039
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh Dude, toen ik net de zwemhanddoeken van mijn boys in de wasmachine stond te drukken bedacht ik me dat je voor een appel en een ei bij Zeeman oid handdoeken kan kopen van Prinsessen of bratz of my little porny als ik zie hoe blij mijn ei is met zijn Cars handdoek is dat wellicht een leuk kadootje. Áls je je zwemangst teboven kan komen that is.
Ok, zo'n My Little Pony-handdoek trekt me over de streep.

(En misschien koop ik er dan ook wel twee voor de meisjes)



Dank voor de tip en tot zo!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 5 juli 2010 @ 09:58:59 #295
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83671659
nu wil ik ook een little pony badhanddoek!
Ik ga deze week ook ff je spullen posten !
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 5 juli 2010 @ 10:06:55 #296
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83671836
post ik hier een lang bericht, is het opeens weg

strekking in grote lijnen: naar een camping gaan kan goed werken, ben je er zelf ook even uit en als de kids het bevalt vermaken ze zich daar prima.

Verder gaan de kids vast spelen met andere kinderen uit de buurt, ook al verstaan ze elkaar niet.

En ik wilde je nog zeggen dat je even moet informeren hoeveel ze mee terug mogen nemen, je krijgt vast van mensen dingen aangeboden en dat kan niet altijd mee terug. Naar Wit Rusland mogen bijv. maar 2 koffers per kind mee en ik had toen 2e hands een spelcomputer gekocht en die paste niet meer in de koffer. Die hebben wij toen een jaar later meegenomen toen we zelf met de auto gingen (ook niet ideaal aangezien de heflt van mijn auto daar gejat werd op een bewaakte parkeerplaats), maar het gaf toen wel veel verdriet bij dat jongetje en mijn leuke cadeau kreeg was toen opeens niet zo'n handige beslissing. Ook heb ik weleens meegemaakt dat er mensen in de wijk waren die fietsen cadeau wilden geven, maar dat kon ik gelukkig voorkomen omdat die al helemaal niet mee terug konden (maar die kids kwamen ook met een bus).
I intend to be formidably armed
  maandag 5 juli 2010 @ 15:05:32 #297
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83682522
Ik zal het even navragen kahnalamenell.
Mochten we dit overleven, dan nodigen we ze volgend jaar weer uit en dan houd ik veel spul hier.

Een hele fiets meegeven! Vast wel lief bedoeld van die mensen. En wat leuk (ondanks de auto-inbraak)dat je bij je gastkind thuis bent geweest. Wij waren ook een paar keer bij mijn vakantiezusje. Haar broers bewaakten toen de auto.

Buurvrouw, nogmaals veel dank voor je spullen. Ik ben er zo blij mee! Die moltons zijn ook top. Van jouw moeder toch? Bedank je haar namens mij?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  maandag 5 juli 2010 @ 15:10:46 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_83682712
nou, via mijn moeder, doorgegeven aan de boys alhier, maar wij kunnen best even zonder.

Graag gedaan hoor. Leuk om zo mee te helpen aan waarschijnlijk een onvergetelijke ervaring!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:38:58 #299
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83728342
Zwemontwikkeling: Ik heb zojuist een bikini gekocht.

Verder zijn de welkomskoffertjes af (die krijgen ze meteen in de auto na aankomst):



Ik heb ook twee SOS-armbandjes gekocht, dus ontsnappen kunnen ze ook niet meer.

Ik heb verder nog een kistje met van allerlei knutselspul (kralen, palletten, stofjes, prulletjes, glittertjes) en twee sieradendoosjes die ze zelf kunnen beplakken. Naast de inmiddels mooie verzameling spellen en puzzels, denk ik dat we een heel end komen. O en niet te vergeten de bult kleur-, teken- en vouwspul. O en er is nog een pop & toebehoren onderweg.

Donderdag halen wij twee bedden op en dan moet de logeerkamer en zo langzamerhand klaar voor zijn. Deze lamp heb ik nog opgeknapt:

Natuurlijk vond ik hem vooral zelf leuk

Zo, nu weten jullie alles weer.
Nog 11 nachtjes slapen, liet Z. me net weten per mail.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:42:31 #300
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83728533
Ja dag, ik ga niet nog es zeggen hoe geweldig leuk je bent zeg !
( )
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:45:56 #301
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_83728714
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:42 schreef oh-oh het volgende:
Ja dag, ik ga niet nog es zeggen hoe geweldig leuk je bent zeg !
( )
Dat is een schemerlamp hoor.


Twee Franse vakantiemeiden (8 jaar), deel II

[ Bericht 10% gewijzigd door Duderella op 06-07-2010 16:58:58 ]
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')