abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 juni 2010 @ 21:08:32 #1
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82806053


Welkom in het genealogie topic!

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil

Termen

- Genealogie (of stamboom)
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn.
Voorbeeldje van een genealogie

- Parenteel
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht.
Voorbeeld van een parenteel

- Kwartierstaat
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer.
Voorbeeld van een kwartierstaat

- Stamreeks
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken).
Voorbeeld van een stamreeks

Verwerkingsprogramma's

- Aldfaer is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.
- Gensdata Pro is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.
- Hazadata is net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een testversie kijken of het wat voor je is.

Handige Links

Genlias Een site met heel veel informatie en aktes
Graftombe.nl Hier vind je geboorte- en overlijdensdata
StamboomforumStel hier je vraag en je krijgt zo goed als altijd een antwoord.

De OP vind je in deel 4.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 14 juni 2010 @ 21:13:33 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82806450
tvp. (haha dat kan toch helemaal niet meer)
in dat geval heb ik iets te melden.

Kun je niet beter die code in dit topic in een bericht zetten? want als iemand nu deel 5 aanmaakt zit de banner er niet bij snap je?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 21:14:38 #3
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82806528
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
[img]http://i768.photobucket.com/albums/xx321/chewbacca_maatschappij/genealogie.jpg[/img]

[u][b]Welkom in het genealogie topic![/b][/u]

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil 

[u][b]Termen[/b][/u]

- [b]Genealogie (of stamboom)[/b]
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn. 
[url=http://members.multimania.nl/hmvkj/genkampen/genkampen7.html]Voorbeeldje van een genealogie[/url]

- [b]Parenteel[/b]
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht.
[url=http://members.chello.nl/tcd.kroeders/bleek.html]Voorbeeld van een parenteel[/url]

- [b]Kwartierstaat [/b]
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer.
[url=http://home-3.tiscali.nl/~ehhoekse/KWhoeksema.htm]Voorbeeld van een kwartierstaat[/url]

- [b]Stamreeks [/b]
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken). 
[url=http://home.hccnet.nl/p.molema/kleinjan.htm]Voorbeeld van een stamreeks[/url]

[u][b]Verwerkingsprogramma's[/b][/u]

- [url=http://aldfaer.net/sitemap/index.php]Aldfaer[/url] is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.
- [url=http://gensdatapro.ngv.nl/]Gensdata Pro[/url] is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.
- [url=http://www.hazadata.com/]Hazadata[/url] is net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een [url=http://www.hazadata.com/nsdownload.htm]testversie[/url] kijken of het wat voor je is.

[u][b]Handige Links[/b][/u]

[url=http://genlias.nl/nl/page0.jsp]Genlias[/url] Een site met heel veel informatie en aktes
[url=www.graftombe.nl]Graftombe.nl[/url] Hier vind je geboorte- en overlijdensdata
[url=http://www.stamboomforum.nl/]Stamboomforum[/url]Stel hier je vraag en je krijgt zo goed als altijd een antwoord.

De [url=http://forum.fok.nl/topic/1248895/4/50#82113913]OP[/url] vind je in deel 4.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juni 2010 @ 21:18:01 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82806751
Ik heb een Ludwig Felix Richard Paul Cornelis Alijander Brandts Buijs
Hij werd Cor genoemd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_82810041
Mijn laatste post was:

Even zien...

- Sigismond Willem Johan van Franckenberg en Proschlitz
- Martha Maria Jacoba Adriana Alting Siberg
- Imilius Josinus Willem Hendrik van Andringa de Kempenaer
- Maria Adriana Wilhelmina Elizabeth Gevers Deijnoot
- (jonkvrouw) Aigline Guillemette Raijmondine Ermengarde Elisabeth de Girard de Mielet van Coehoorn
- (gravin) Margaretha Jacoba Wilhelmina van Limburg-Stirum
- Catharina Johanna de Neijn van Hoogwerff
- (barones) Marie Mechteld Florentine van Sloet van Tweenijenhuizen
- (baron) Willem Frederik Pieter Herman van Wassenaer tot Sint Pancras van Besse

Dat zijn wel de langste.
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 juni 2010 @ 09:21:06 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82822397
Hoe zoek je dat op?

Ik heb even in de adel in mijn stamboom gekeken:
- (jonkheer) Josephus Joannes Petrus Franciscus van Lidth de Jeude
- (baron) Augustinus Josephus Antonius Petrus Maria van Rijckevorsel
- (jonkvrouw) Rosalie Theodore Marie Olivière Alexandrine van Sasse van Ysselt
- Adriana Elisabeth Rudolphine Christine van de Laar
- (jonkheer) Willem Otto Guy Bloys van Treslong
- (jonkheer) Maurice Auguste Marie Ghislain Bosch van Drakestein
- (jonkvrouw) Madeleine Marie de Jonge van Zwijnsbergen
- (jonkvrouw) Genoveva Maria Hora Siccama van de Harkstede
- (jonkheer) Jacobus Willem Daniël Schuurbeque Boeye
- (jonkvrouw) Constantia Jacoba van Holthe tot Echten
- (baron) François Marinus van Panthaleon van Eck
- Godevaert van Parys van Zuydoordt
- (jonkvrouw) Johanna Allegonda von Schmidt auf Altenstadt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 12:49:52 #7
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82829857
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe zoek je dat op?
In aldfaer bij zoeken een spatie intypen en dan op 'zoek' drukken en dan naar beneden scrollen totdat je lange namen ziet
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:05:33 #8
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82838283
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe zoek je dat op?

Ik heb even in de adel in mijn stamboom gekeken:
- (jonkheer) Josephus Joannes Petrus Franciscus van Lidth de Jeude
- (baron) Augustinus Josephus Antonius Petrus Maria van Rijckevorsel
- (jonkvrouw) Rosalie Theodore Marie Olivière Alexandrine van Sasse van Ysselt
- Adriana Elisabeth Rudolphine Christine van de Laar
- (jonkheer) Willem Otto Guy Bloys van Treslong
- (jonkheer) Maurice Auguste Marie Ghislain Bosch van Drakestein
- (jonkvrouw) Madeleine Marie de Jonge van Zwijnsbergen
- (jonkvrouw) Genoveva Maria Hora Siccama van de Harkstede
- (jonkheer) Jacobus Willem Daniël Schuurbeque Boeye
- (jonkvrouw) Constantia Jacoba van Holthe tot Echten
- (baron) François Marinus van Panthaleon van Eck
- Godevaert van Parys van Zuydoordt
- (jonkvrouw) Johanna Allegonda von Schmidt auf Altenstadt
Jij bent van adel
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82845870
Woei, dat is nog eens een lijst
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 juni 2010 @ 20:02:21 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82849363
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:05 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Jij bent van adel
Nee, echter, er zijn wel een aantal Brandts Buys'en gehuwd met dochters van adel, en mijn betovergrootmoeder was een Van Lidth de Jeude

De adel uit mijn kwartierstaat is Van Lidth de Jeude (hoewel mijn betovergrootmoeder geen adel was, maar haar ooms en neven wel), Van Loenresloot en Parys van Zuydoordt
Doordat ik de hele tak Van Lidth de Jeude heb uitgezocht die ook weer adel huwde kwamen daar ook een aantal leuke namen naar boven

En nu bedenk ik me de familie Semeyns de Vries van Doesburgh, geen adel, maar wel verwant. Zal wel een aantal leuke namen bevatten, eens kijken..
Henriëtte Johanna Maria Semeyns de Vries van Doesburgh
en Bracha Semeyns de Vries van Doesburgh , hoewel die haar achternaam weer heeft afgekort tot alleen Van Doesburgh
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:38:07 #11
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82885971
Wat kunnen jullie vinden over Eesger Hendriks Westerhof|Westerhoff
Ik ben eigenlijk op zoek naar de ouders, hij was getrouwd in Leeuwarden met Dominica Dirks Cuperus
Hij is overleden in 1843, 45 jaar oud dus geboren ergens in 1798.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:42:35 #12
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82886182
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:38 schreef Dagoduck het volgende:
Wat kunnen jullie vinden over Eesger Hendriks Westerhof|Westerhoff
Ik ben eigenlijk op zoek naar de ouders, hij was getrouwd in Leeuwarden met Dominica Dirks Cuperus
Hij is overleden in 1843, 45 jaar oud dus geboren ergens in 1798.
Je weet dat genealogie in Friesland kut is.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 juni 2010 @ 15:48:33 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82886472
Al op de site van Tresoar gekeken? Het Fries archief?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 16 juni 2010 @ 15:49:25 #14
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82886518
Op Genlias.nl staat wel een huwelijksakte maar daar staan alleen de namen en de datum van huwelijk in vermeld
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:07:32 #15
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82887483
Ik vond deze: http://www.kriebeltjes.nl/famsmeding.html#p531

Hier is een Sytze Johannes Smeding met een zoon Johannes Smeding
in mijn stamboom zit een Sytse Johannes Smeding met een zoon Johannes Smeding

hoe groot is nou de kans dat deze hetzelfde zijn? want de geboortedatum klopt niet, dat kan ook gewoon aan de bron die ik gevonden had liggen..

edit: Het is ook allebij in Achtkarspelen..

edit: Ik kom gewoon geen zak verder in Fryslan!

edit: Krieg nau Nassi! Hij is gewoon hertrouwd

edit: Hij heeft gewoon zijn moeders naam als achternaam genomen, de eikel!

[ Bericht 5% gewijzigd door Dagoduck op 16-06-2010 16:20:11 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:24:48 #16
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82888426
Nu heb ik jullie raad nodig, op deze site: http://gw5.geneanet.org/index.php3?b=spoeldirksen&lang=nl;p=sytze+johannes;n=smeding

staat dat hij zijn zoon johannes bij stiksma vandaan heeft, maar op deze site:http://www.kriebeltjes.nl/famsmeding.html#p531
staat dat hij hem bij de Vries vandaan heeft.

En op die eerste site staat ook dat zijn zoon johannes overleden is in 1897 maar op Genlias.nl staat 1917..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:26:08 #17
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82888519
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:24 schreef Dagoduck het volgende:

En op die eerste site staat ook dat zijn zoon johannes overleden is in 1897 maar op Genlias.nl staat 1917..
Misschien zijn het twee verschillende personen?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:35:36 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82889111
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:26 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Misschien zijn het twee verschillende personen?
Nee, want op allebij de sites staan wel dezelfde kinderen en dezelfde vrouw en ouders..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:37:07 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82889202
Algemeen Gemeente: Leeuwarden
Soort akte: Overlijdensakte
Aktenummer: A 123
Aangiftedatum: 23-02-1917
Overledene Johannes Smeding
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 22-02-1917
Vader Sytze Johannes Smeding
Moeder Ytje Hendriks Stiksma
Partner
Relatie: weduwnaar
Nadere informatie Leeftijd: 66 jaar

Dus geboren ong. 1850

Op die andere site:
Johannes Smeding
Geboren op 1 april 1850 - Buitenpost
Overleden op 30 juli 1897 , leeftijd bij overlijden: 47 jaar oud
Ouders
Sytze Johannes Smeding 1800-1872
Ytje Hendriks Stiksma
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:42:01 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82889503
Aha, die vader van hem heette Smeeding met twee e's dus.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:57:13 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82890374
Oké, even vanaf hier

Kan iemand de huwlijksakte en overlijdensakte van Elisabeth Klazes de Vries vinden?
De enige informatie die ik over haar heb is : Zij is geboren in Lutjegast, dochter van Klaas Pieters de Vries en Grietje Bartelts.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 16 juni 2010 @ 23:10:40 #22
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82910551
Dat ze de naam van hun moeder nemen is echt vet raar wordt er helemaal eng van

Ik ga zojuist de oudste persoon tot nu toe in mijn stamboom toevoegen: geb. 1547
Ik heb hem nog niet toegevoegd wegens gebrek aan bewijs Maar de vader van iemand die in 1623 geboren is heb ik wel toegevoegd.

[ Bericht 22% gewijzigd door Dagoduck op 16-06-2010 23:18:51 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82916892
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 23:10 schreef Dagoduck het volgende:
Dat ze de naam van hun moeder nemen is echt vet raar wordt er helemaal eng van

Waarom? Dat werd juist veel gedaan vroeger. Veel vernoemingen.
Dat is vooral handig in de tijd voor de burgerlijke stand: aan de naam van de kinderen kun je vrij zeker achterhalen wie de ouders zijn, juist doordat ze vernoemden

Deze site wel eens bezocht? Ook nuttig: http://www.den-braber.nl/vpnd/statuspagina.html
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 09:35:43 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82918684
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:57 schreef Dagoduck het volgende:
Oké, even vanaf hier

Kan iemand de huwlijksakte en overlijdensakte van Elisabeth Klazes de Vries vinden?
De enige informatie die ik over haar heb is : Zij is geboren in Lutjegast, dochter van Klaas Pieters de Vries en Grietje Bartelts.
Even dit. Van de drie noordelijke provincies hebben ze alles redelijk digitaal beschikbaar
Friesland: tresoar.nl
Drenthe: drenlias.nl
Groningen: allegroningers.nl

Allegroningers gaf dit:
http://allegroningers.nl/index.php?task=persoon_detail&option=com_genealogie&Itemid=54&akte_id=428351

Doop 03-03-1811 Lutjegast

Dopeling Elizabeth
Geslacht v
Geboortedatum 05-02-1811

Vader Klaas Pieters
Moeder Grietje Bartelts

Bron Kerkeboek Lutjegast 1788-1811
Collectie DTB (toegang 124)
Inventarisnummer 271, folio 140

Het vreemde is dat ik van broers en zussen van haar een heleboel kan vinden, echter, over haarzelf verder geen verdere aktes
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 10:27:46 #25
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82920247
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:09 schreef Leigh het volgende:

[..]

Waarom? Dat werd juist veel gedaan vroeger. Veel vernoemingen.
Dat is vooral handig in de tijd voor de burgerlijke stand: aan de naam van de kinderen kun je vrij zeker achterhalen wie de ouders zijn, juist doordat ze vernoemden

Deze site wel eens bezocht? Ook nuttig: http://www.den-braber.nl/vpnd/statuspagina.html
Helaas alleen scans. Geef mij maar transcripties, kun je tenminste een beetje zoeken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:29:00 #26
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82920278
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Helaas alleen scans. Geef mij maar transcripties, kun je tenminste een beetje zoeken
Scans bieden meer sfeer
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 10:38:57 #27
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82920562
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:29 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Scans bieden meer sfeer
Absoluut, en is geweldig om bij de hand te pakken als je precies weet waar je naar zoekt (datum etc)

Overigens, ik heb bij tresoar nog wat gevonden over die Elisabeth de Vries, die is dus naar Friesland gegaan

Huwelijksakte Achtkarspelen, 1835
Man : Sytze Johannes Smeding, oud 35 jaar, geboren te Surhuisterveen
Ouders: Johannes Wymers Smeding en Ypkje Geerts Smeding
Vrouw : Elizabeth Klazes de Vries, oud 24 jaar, geboren te Lutjegast, provincie
Groningen
Ouders: Klaas Pieters de Vries en Grietje Bartelts
Datum : 30 december 1835, akte nr. 55
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 10:45:56 #28
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82920818
En deze:
Huwelijksakte Achtkarspelen, 1842
Man : Sytse Johannes Smeeding, oud 41 jaar, geboren te Surhuisterveen
Ouders: Johannes Wiemers Smeeding en Ypkje Geerts Smeeding
Vrouw : Ytje Hendriks Stiksma, oud 35 jaar, geboren te Buitenpost
Ouders: Hendrik Hendriks Stiksma en Bontje Geerts
Datum : 2 juni 1842, akte nr. 31

Opm. : Bruidegom is weduwnaar van Elisabeth de Vries

Elisabeth de Vries is dus overleden voor 1842, maar na 1835
Dochter Grietje de Vries was 24 in feb. 1860, dus ca. 1835 geboren, zie deze akte (let op, geb. te Lutjegast)



Huwelijksakte Achtkarspelen, 1860
Man : Femme Zuidersma, oud 24 jaar, geboren te Twijzel
Ouders: Johannes Femmes Zuidersma en Antje Roels de Vries
Vrouw : Grietje Smeding, oud 24 jaar, geboren te Lutjegast, provincie Groningen
Ouders: Sietze Johannes Smeding en Elisabeth Klases de Vries
Datum : 4 februari 1860, akte nr. 3

Ook gevonden:
http://allegroningers.nl/index.php?task=persoon_detail&option=com_genealogie&Itemid=54&akte_id=721971
Geboorte 02-05-1835 Grootegast

Kind Grietje Smeding
Geslacht v

Vader Sietze Johannes Smeding
Moeder Elisabeth Klasens de Vries

Bron Geboorteregister Grootegast 1835
Aktenummer 39

Kind is dus van voor de huwelijksdatum
Overlijdensakte van Elisabeth is niet te vinden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 10:50:57 #29
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82921019
Gewoon even verder zoeken.
www.allefriezen.nl (ik wist niet dat het bestond)

http://www.allefriezen.nl/nl/component/genealogie/?task=persoon_detail&argument=frl_772636&persoon_1_achternaam=vries&persoon_1_voornaam=eli*&persoon_1_patroniem=&persoon_1_tussenvoegsel=de&persoon_2_achternaam=&persoon_2_voornaam=&persoon_2_patroniem=&persoon_2_tussenvoegsel=&huidigeGemeenteId=&voormaligeGemeenteKey=&periode_begin=&periode_eind=&vrij_zoeken=&zoekmethode=eenvoudig&pp=0&of=aktetype&od=d&lp=1

overlijden / aangifte 20-04-1838 / 21-04-1838
overledene Elisabeth de Vries
geslacht v
leeftijd 27 jaar
Relatietype gehuwd
bron Overlijdensregister 1838, Achtkarspelen, Aktenummer B 14

Bij nadere informatie kun je een scan inzien, dan zie je dat het daadwerkelijk om dezelfde Elisabeth de Vries gaat
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 juni 2010 @ 10:53:03 #30
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82921107
En nog een kind, naast eerder genoemde Grietje:

geboorte / aangifte 02-09-1836 / 03-09-1836
woonplaats ouders -
kind Johannes Smeding
geslacht m
vader Sytze Johannes Smeding
moeder Elisabeth Klazes de Vries
bron Geboorteregister 1836, Achtkarspelen, Aktenummer B 77
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:47:47 #31
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82926226
Thanx TARAA!

Die laatste die je had gevonden, johannes had ik dus al, ik raakte eerst in de war omdat sytze johannes smeding samen met die andere vrouw Ytje Hendriks Stiksma ook een kind Johannes heeft gehad..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:09:04 #32
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82936487
Hoeveel personen hebben jullie in je stamboom?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82943766
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Helaas alleen scans. Geef mij maar transcripties, kun je tenminste een beetje zoeken
True, maar in die scans staat meer dan in de transcripties
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef Dagoduck het volgende:
Hoeveel personen hebben jullie in je stamboom?
Oeh, even gluren: 7993 personen
Liej
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:50:47 #34
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82944162
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef Dagoduck het volgende:
Hoeveel personen hebben jullie in je stamboom?
In de genealogie van mijn achternaam 693
In mijn kwartierstaat zo'n 40.000
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:21:21 #35
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82958754
Ik heb er 1760 in totaal

edit: even uurtje bezig geweest, heb er nu 1819

[ Bericht 40% gewijzigd door Dagoduck op 18-06-2010 00:34:02 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 09:34:54 #36
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82966474
52.000+ namen in mijn bestand (ben niet thuis momenteel, maar Florian is ingevoerd als nr. 52.000, dat was februari)

Overigens bedraagt het aantal mensen met mijn achternaam ongeveer 70
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 10:11:59 #37
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82967592
Ik weet niet in welk programma jullie het doen, maar als jullie aldfaer gebruiken, en iemand heeft geen achternaam, maar wel een patroniem. Zetten jullie dat patroniem dan in de balk van de achternaam of gewoon achter de voornaam?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juni 2010 @ 11:00:38 #38
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82969286
Ik gebruik PAF
en ik geef ze geen achternaam
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_82970830
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:11 schreef Dagoduck het volgende:
Ik weet niet in welk programma jullie het doen, maar als jullie aldfaer gebruiken, en iemand heeft geen achternaam, maar wel een patroniem. Zetten jullie dat patroniem dan in de balk van de achternaam of gewoon achter de voornaam?
Indien geen achternaam ==> patroniem als 'achternaam'.
Indien patroniem én achternaam ===> patroniem na voornaam, achternaam bij achternaam.
Indien geen patroniem én geen achteraam ===> alleen voornaam. Bij 'achternaam ' de melding 'N.N.'
Liej
pi_82970969
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 09:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens bedraagt het aantal mensen met mijn achternaam ongeveer 70
Da's niet veel. Maar da's ook niet verwonderlijk met jouw achternaam
De mijne komt zovaak voor (en staat er zovaak in) dat ik de moeite niet ga nemen ze te tellen. (de variaties alleen al)
Liej
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:46:01 #41
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82971146
Ik heb er van mijn achternaam maar 40 ofzo? In Friesland zit wel nog een grote familie met dezelfde naam maar dat is gewoon een heel andere familie..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:06:37 #42
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82978152
allegroningers.nl is echt vet makkelijk
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 19 juni 2010 @ 00:02:51 #43
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83007495
Nieuwe oudste persoon uit mijn stamboom gevonden: http://www.genealogieonline.nl/stamboom-blok-domanchin/6664I.php

Mijn oom (aangetrouwd) die had een oud oud opa die was getrouwd met de supermegaheftigeachterkleindochter van deze gozer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83055953
Mijn stamboom heb ik onder meer dankzij de volgende sites gemaakt.

http://88.159.164.126/wwwpondes/
http://home.hccnet.nl/
http://home.hetnet.nl/
http://members.chello.nl/
http://members.home.nl/
http://olafsgenea.nl/
http://web.inter.nl.net/
http://wesp.snt.utwente.nl/
http://www.genealogicus.nl/
http://www.genealogieonline.nl/
http://www.hanke-ahnenforschung.de/
http://www.sijses.nl/
http://www.sonneveldweb.nl/
http://www.xanten.org/

Mijn indruk is wel dat de laatste 2 jaar er eigenlijk nauwelijks meer iets bij komt.
Kan 't zijn dat alle archiefstukken zo langzamerhand wel ergens op internet zijn te vinden?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:29:19 #45
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83059326
Kan iemand een akte oid. vinden waarin staat dat deze meneer: http://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-voorst/I1313.php en vrouw een dochter genaamd Aaltje Klasina van den Belt hadden? ze hadden ook nog 2 andere kinderen (Volgens mijn moeder) maar ik kan geen aktes vinden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83059717
Dankzij mijn stamboom weet ik dat ik uiteindelijk vd hogepriester Aaron afstam, nouja, van zijn stam .
De stam van Levi, alhoewel er ook andere Joodse invloeden zijn, maar goed.
De andere kant van mijn familie heb ik nog weinig van gevonden.
Zal deze week nog eens langs het archief hier in Eindhoven gaan.
pi_83064818
* Leigh is verre familie van Abe Lenstra (dé Abe Lenstra)
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juni 2010 @ 19:28:57 #48
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83066716
Ik het een familieband met:
-Bracha van Doesburgh
-minister O.C.A van Lidth de Jeude
-burgemeester James van Lidth de Jeude
-acteur Erland van Lidth de Jeude
-Heike Kamerlingh-Onnes, nobelprijswinnaar
-Menso Kamerlingh-Onnes, schilder
-Hendrik A. Lorentz, nobelprijswinnaar
-Jan Brandts Buys, musicus
-Al die andere Brandts Buys'en
-Lili Veenman, regisseuse
-Evert Moll (schilder)
-Theodora Versteegh (zangeres)
-J.A. Heuff (Huf van Buren/Brand van Doorn), schrijver

Aangehuwd (direct aangehuwd aan familielid):
-Fons Rademakers
-minister Piet Hein Donner
-minister Pieter Rink (oom van mijn overgrootmoeder)
-G.B.J. Hiltermann
-Theodorus Niemeijer

Schoonfamilie, dan wel eerdere echtgenoten/s van echtgenoten van familieleden
-Willem Witsen (was gehuwd met Betsy van Vloten, Betsy huwde na Witsen met J.S. Brandts Buys)
-Johannes van Vloten
-Frederik W. van Eeden
-Albert Verwey
-Ellen Vogel (was gehuwd met Fons Rademakers, Fons huwde daarna Lili Veenman, dochter van Sylvia Brandts Buijs)
-Okkie Noordhuis-Noordhof, schrijfster
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 20 juni 2010 @ 22:09:55 #49
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83075322
In mijn familie van moeders kant zitten een aantal bekende personen: Margaretha Zelle aka Mata Hari, wel aangetrouwd volgens mij http://nl.wikipedia.org/wiki/Mata_Hari.

Verder zit Mylene Gordinou de Gouberville (Presentatrice kinderprogramma's bij Zapp) ook nog in mijn stamboom mijn achter-achternicht (Mijn moeder heet ook Gordinou de Gouberville)

Verder zou het zomaar kunnen dat Gilles de Gouberville (Gouberville komt uit frankrijk (Is ook een dorp) en gordinou is er waarschijnlijk door isaac in de 17e eeuw bijbedacht.) familie is..

Ook heeft er nog een Piet G de G bij Vitesse gespeeld.

Jack Spijkerman schijnt een achterneef van mijn oom te zijn, ik heb alleen die tak nog niet uitgezocht

Verder nog niets bekends gevonden volgens mij

Er was ook een band "The Motions" en daar speelde een familielid in "Han Cooperville" Verbrastering van Han Gordinou de Gouberville
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juni 2010 @ 22:49:13 #50
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83078308
Owja, Mata Hari, de familie Zelle, die heb ik ook ergens, aangetrouwd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83084244
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
In mijn familie van moeders kant zitten een aantal bekende personen: Margaretha Zelle aka Mata Hari, wel aangetrouwd volgens mij http://nl.wikipedia.org/wiki/Mata_Hari.

Verder zit Mylene Gordinou de Gouberville (Presentatrice kinderprogramma's bij Zapp) ook nog in mijn stamboom mijn achter-achternicht (Mijn moeder heet ook Gordinou de Gouberville)

Verder zou het zomaar kunnen dat Gilles de Gouberville (Gouberville komt uit frankrijk (Is ook een dorp) en gordinou is er waarschijnlijk door isaac in de 17e eeuw bijbedacht.) familie is..

Ook heeft er nog een Piet G de G bij Vitesse gespeeld.

Jack Spijkerman schijnt een achterneef van mijn oom te zijn, ik heb alleen die tak nog niet uitgezocht

Verder nog niets bekends gevonden volgens mij

Er was ook een band "The Motions" en daar speelde een familielid in "Han Cooperville" Verbrastering van Han Gordinou de Gouberville
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Owja, Mata Hari, de familie Zelle, die heb ik ook ergens, aangetrouwd
Zijn TARAraboemdijee en Dagoduck misschien wel familie van elkaar .
Bekende mensen, Hannie Meijler, Frits Spits, Fred Florusse (wel aangetrouwd), GJ Ritmeester.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 juni 2010 @ 08:50:40 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83087392
Neuh, de kans is groter dat Leigh en ik ergens familie van elkaar zijn.

Ergens in een familietak trouwt een meisje (bloedband) met een oom van Margaretha Zelle
ik zal het thuis eens beter uitzoeken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 21 juni 2010 @ 08:55:36 #53
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83087452
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
In mijn familie van moeders kant zitten een aantal bekende personen: Margaretha Zelle aka Mata Hari, wel aangetrouwd volgens mij http://nl.wikipedia.org/wiki/Mata_Hari.

Verder zit Mylene Gordinou de Gouberville (Presentatrice kinderprogramma's bij Zapp) ook nog in mijn stamboom mijn achter-achternicht (Mijn moeder heet ook Gordinou de Gouberville)

Verder zou het zomaar kunnen dat Gilles de Gouberville (Gouberville komt uit frankrijk (Is ook een dorp) en gordinou is er waarschijnlijk door isaac in de 17e eeuw bijbedacht.) familie is..

Ook heeft er nog een Piet G de G bij Vitesse gespeeld.

Jack Spijkerman schijnt een achterneef van mijn oom te zijn, ik heb alleen die tak nog niet uitgezocht

Verder nog niets bekends gevonden volgens mij

Er was ook een band "The Motions" en daar speelde een familielid in "Han Cooperville" Verbrastering van Han Gordinou de Gouberville
Ik heb er maar weinig inzitten.. Al schijn ik wel een achterachterneef van Dinand Woesthoff te zijn..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83098863
Zou me niets verbazen, Tara
Olga (Nuongirl) en ik zijn zws ook familie van elkaar (via de Blaauw-familie).
Liej
  maandag 21 juni 2010 @ 16:04:55 #55
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83102783
Ik inmiddels van bijna al mijn voorouders tot 1811, de namen en tot En tot aan mijn betovergrootouders heb ik alle namen&data
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 21 juni 2010 @ 17:19:01 #56
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83106548
Ik heb op drie uitzonderingen na alle namen&data tot 1600
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 21 juni 2010 @ 17:26:12 #57
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83106929
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:19 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ik heb op drie uitzonderingen na alle namen&data tot 1600
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 21 juni 2010 @ 17:36:08 #58
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83107407
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:26 schreef Dagoduck het volgende:

[..]


Genealogie is hier wat makkelijker dan daarboven
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83110422
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:19 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ik heb op drie uitzonderingen na alle namen&data tot 1600
Dat lukt mij voorlopig nog niet, hoewel ik er bijna 8000 in heb staan.
Voornamelijk omdat een deel van mijn wortels in het buitenland ligt
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 juni 2010 @ 19:23:44 #60
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83111796
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:19 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ik heb op drie uitzonderingen na alle namen&data tot 1600
Daar kom ik echt niet. Als ik mijn kwartierstaat uitzoek kom ik op veel obstakels
Zie eerder genoemde post over o.a. voorouder Cornelis Buijs en de families Bosch en Morison
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 juni 2010 @ 20:37:23 #61
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83115894
Even terugkomend op dat Zelle verhaal.
Jan Albert van der Meij, zoon van Herman Otto van der Meij en Margaretha Huberdina Harmanna Zelle (een nicht van de andere Margaretha Zelle)
Jan Albert huwde in 1917 met Geessien Wit, een familielid van mijn stiefmoeder. Dus helemaal geen verrwantschap met mijzelf
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83117379
Ook eens een beetje gaan speuren.. (nu toch vakantie en vrije tijd)..

In dat Genlias al de nodige familieleden gevonden. onder andere leuk feitje dat de over over over-opa van mn vader dezelfde voornaam heeft als mijn broertje. Dat wisten we niet
Maar het echt in details uitzoeken gaat wel flinke tijd kosten.


Wel jammer dat de recente dingen er niet echt op staan. Zo wou mn vriendin gisteravond even in haar familie neuzen, maar omdat ze de meisjesnaam van haar oma niet wist viel dat niet te doen.(haar moeder stond er namelijk niet in omdat het maar tot 1940 ging).
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 21 juni 2010 @ 21:55:35 #63
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83120677
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Even terugkomend op dat Zelle verhaal.
Jan Albert van der Meij, zoon van Herman Otto van der Meij en Margaretha Huberdina Harmanna Zelle (een nicht van de andere Margaretha Zelle)
Jan Albert huwde in 1917 met Geessien Wit, een familielid van mijn stiefmoeder. Dus helemaal geen verrwantschap met mijzelf
Bij mij had de moeder van de vader van oma, een zus, en die was getrouwd met coenraad zelle, Coenraad had een overgrootvader en dan was de betovergrootvader van Mata Hari, (of anders: Coenraad had een grootvader en die had een broer en dat was de overgrootvader van Margaretha Zelle
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83128392
tvp...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:10:59 #65
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83137658
Weet iemand onder welk regionaal archief Boekel valt?
Niet onder Tilburg of Eindhoven..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:31:52 #66
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83149240
Kan iemand de ouders vinden van: Anna de Beer geboren 12-06-1803 Amsterdam gedoopt in Amsterdam ovl. 24-04-1876 Wapenveld (Heerde)
29-05-1824 in Heerde getrouwd met Hendrik van Munster..
?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83157124
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:31 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand de ouders vinden van: Anna de Beer geboren 12-06-1803 Amsterdam gedoopt in Amsterdam ovl. 24-04-1876 Wapenveld (Heerde)
29-05-1824 in Heerde getrouwd met Hendrik van Munster..
?
De Beer uit Amsterdam?
Zijn dat voorouders van je? Dan zijn we misschien aan elkaar verwant
Ben nu niet thuis - ben in het buitenland - maar als ik terug ben in Nederland zal ik mijn stamboom erbij pakken. Wie weet kan ik je antwoord geven (en wie weet meer informatie verschaffen)
Liej
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:05:41 #68
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83166799
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:12 schreef Leigh het volgende:

[..]

De Beer uit Amsterdam?
Zijn dat voorouders van je? Dan zijn we misschien aan elkaar verwant
Ben nu niet thuis - ben in het buitenland - maar als ik terug ben in Nederland zal ik mijn stamboom erbij pakken. Wie weet kan ik je antwoord geven (en wie weet meer informatie verschaffen)
Het is de moeder van de moeder van de moeder van de moeder van de vader van mijn moeder
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juni 2010 @ 09:27:05 #69
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83180839
Welke bijzondere namen hebben jullie een flink stuk genealogie van? Dat je zeker weet dat hier in Nederland (of in de wereld) maar 1 familie is die zo heet?

ik:
-Brandts Buijs/Brandts Buys, uiteraard
-Quanjer (mijn betovergrootmoeder BB was een Quanjer)
-Bosch Morison/Morison (oudmoeder BB), Morison in Nederland is of uit het buitenland of afkomstig uit 1 en dezelfde familie.
-Kerscheling/Kerseling. Een BB huwde Kerscheling. Op zoek naar nakomelingen kwam ik erachter dat deze Rotterdamse familie inmiddels helemaal uitgestorven is. Ik heb hem omdat er zeer weinig over te vinden was, helemaal uitgezocht
-Ruempol
-Van Lidth de Jeude (betovergrootmoeder)
-Vinckers
-Van Doesburgh
-Zweep
-Van Alteren
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:45:02 #70
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83183679
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Welke bijzondere namen hebben jullie een flink stuk genealogie van? Dat je zeker weet dat hier in Nederland (of in de wereld) maar 1 familie is die zo heet?

ik:
-Brandts Buijs/Brandts Buys, uiteraard
-Quanjer (mijn betovergrootmoeder BB was een Quanjer)
-Bosch Morison/Morison (oudmoeder BB), Morison in Nederland is of uit het buitenland of afkomstig uit 1 en dezelfde familie.
-Kerscheling/Kerseling. Een BB huwde Kerscheling. Op zoek naar nakomelingen kwam ik erachter dat deze Rotterdamse familie inmiddels helemaal uitgestorven is. Ik heb hem omdat er zeer weinig over te vinden was, helemaal uitgezocht
-Ruempol
-Van Lidth de Jeude (betovergrootmoeder)
-Vinckers
-Van Doesburgh
-Zweep
-Van Alteren
Bij mij Knoet, Kerbusch (een laagadelijke familie uit Duitsland), verder eigenlijk niet zo heel veel dichtbij..
Van de familie Knoet denk ik ook dat hij helemaal uitgestorven is, maar dit weet ik (nog) niet zeker..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83184360
Wat tof dit. . Een achternicht van mij is hier ook ooit mee begonnen voor onze familie, maar ik zie op haar site dat de laatste update in 2006 was...

Ik las hierboven iets over dat genealogie voor Friesland uitzoeken rot is, waarom is dat?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:33:06 #72
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83185778
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Welke bijzondere namen hebben jullie een flink stuk genealogie van? Dat je zeker weet dat hier in Nederland (of in de wereld) maar 1 familie is die zo heet?

ik:
-Brandts Buijs/Brandts Buys, uiteraard
-Quanjer (mijn betovergrootmoeder BB was een Quanjer)
-Bosch Morison/Morison (oudmoeder BB), Morison in Nederland is of uit het buitenland of afkomstig uit 1 en dezelfde familie.
-Kerscheling/Kerseling. Een BB huwde Kerscheling. Op zoek naar nakomelingen kwam ik erachter dat deze Rotterdamse familie inmiddels helemaal uitgestorven is. Ik heb hem omdat er zeer weinig over te vinden was, helemaal uitgezocht
-Ruempol
-Van Lidth de Jeude (betovergrootmoeder)
-Vinckers
-Van Doesburgh
-Zweep
-Van Alteren
- Gordinou de Gouberville

http://www.meertens.knaw.nl/nfb/ is trouwens ook wel handig om dat op te zoeken.

verder:

-Abbringh
-Doggenaar
-Geresse
-Veeningen
-Zelle
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83192084
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat tof dit. . Een achternicht van mij is hier ook ooit mee begonnen voor onze familie, maar ik zie op haar site dat de laatste update in 2006 was...

Ik las hierboven iets over dat genealogie voor Friesland uitzoeken rot is, waarom is dat?
Geen idee.
Tresoar.nl geeft inderdaad niet zoveel informatie als bijv. Genlias met akte. Maar nog steeds: in de echte aktes staat sowieso meer dan online (tenzij ze de scans online zetten zoals bijv. Den Haag heeft gedaan). En dan heb ik het niet over vertaalfouten.
Op Tresoar staat zovel < 1811 als 1812 >.
Liej
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:33:56 #74
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83192969
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat tof dit. . Een achternicht van mij is hier ook ooit mee begonnen voor onze familie, maar ik zie op haar site dat de laatste update in 2006 was...

Ik las hierboven iets over dat genealogie voor Friesland uitzoeken rot is, waarom is dat?
In Friesland heeft men niet vanouds de gewoonte om achternamen te gebruiken (zoals in Brabant al vanaf ca. 1400 gebruikelijk was). Dit maakt het dus moeilijker om te zoeken. Daarbij komt dat in Friesland de mensen vaker verhuisden naar een andere plaats (kleinere dorpjes dicht bij elkaar).
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83193200
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:33 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

In Friesland heeft men niet vanouds de gewoonte om achternamen te gebruiken (zoals in Brabant al vanaf ca. 1400 gebruikelijk was). Dit maakt het dus moeilijker om te zoeken. Daarbij komt dat in Friesland de mensen vaker verhuisden naar een andere plaats (kleinere dorpjes dicht bij elkaar).
Ah, that makes sense. Ik zie dat mijn achternaam pas voor het eerst gebruikt is door iemand die leefde van 1792-1867. Zijn vader had in 1811 een andere achternaam laten registreren maar die werd door de kinderen niet gebruikt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juni 2010 @ 14:48:32 #76
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83193517
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:08 schreef Leigh het volgende:

[..]

Geen idee.
Tresoar.nl geeft inderdaad niet zoveel informatie als bijv. Genlias met akte. Maar nog steeds: in de echte aktes staat sowieso meer dan online (tenzij ze de scans online zetten zoals bijv. Den Haag heeft gedaan). En dan heb ik het niet over vertaalfouten.
Op Tresoar staat zovel < 1811 als 1812 >.
allefriezen.nl heeft wel de scans, ook met weinig info, maar de scans geven alles wel weer
De combinatie van allefriezen, genlias en tresoar zou prima moeten werken. Het nadeel is dat je 3 sites hebt die elkaar aanvullen. In tegenstelling tot allegroningers.nl die genlias voor de provincie Groningen helemaal vervangt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:24:28 #77
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83194989
Ik vind het raar dat ik een tak heb tot aan 8 generaties boven me incl alles en dat ik dan van de 5e generatie een datum niet kan vinden oid...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83205082
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vind het raar dat ik een tak heb tot aan 8 generaties boven me incl alles en dat ik dan van de 5e generatie een datum niet kan vinden oid...
Wellicht staat het niet online. Niet alles staat online.
Of wie weet werd de naam anders gespeld. Of maakte die voorouders wel/geen patroniem of achternaam.
Liej
pi_83205161
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

allefriezen.nl heeft wel de scans, ook met weinig info, maar de scans geven alles wel weer
De combinatie van allefriezen, genlias en tresoar zou prima moeten werken. Het nadeel is dat je 3 sites hebt die elkaar aanvullen. In tegenstelling tot allegroningers.nl die genlias voor de provincie Groningen helemaal vervangt.
Kan je bij allegroningers überhaupt zoeken op bijv. alleen de eerste paar letters van een naam of iets van een fuzzy? Dat heb ik namelijk nooit begrepen bij die site en gebruik hem dus ook niet.
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 08:20:32 #80
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83229742
Ja hoor, sterretje
fuzzy volgens mij niet
Maar als ik niet weet of het Klaasje of Klaaske is dan zoek ik op klaas*
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83230875
Ben al lang op zoek naar de doop van Swaantje Sieverts (wat je beide op veel manieren kunt spellen). Ik weet wanneer ze overleden is (burgerlijke stand, zie Genlias hieronder), maar haar ouders zijn niet bekend. Wel staat erbij dat ze geboren is in Borgsweer.
quote:
Bron Burgerlijke stand - Overlijden
Archieflocatie Groninger Archieven
Algemeen Gemeente: Meeden
Soort akte: overlijden
Aktenummer: 18
Aangiftedatum: 03-12-1829
Overledene Swaantje Sieverts
Geslacht: V
Overlijdensdatum: 02-12-1829
Leeftijd: 68
Overlijdensplaats: Meeden
Vader NN
Moeder NN
Partner Daniel Hinderks van der Laan
Relatie: echtgenote
Nadere informatie geboortepl: Borgsweer; beroep overl.: arbeidersvrouw
Sieverts = patroniem, zover ik kan zeggen, en ze is direct voorouderlijk.
Als iemand haar kan vinden ben ik zeer erkenteljk
(Heb de namen van haar kinderen er niet bij momenteel. Gegevens liggen thuis)
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 12:06:09 #82
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83237157
Doopakte van dochter Geessien (geb. 10-06-1805, doop 16-6) gevonden en veel huwelijksaktes
Als je zoekt op voornaam 'dan*' en achternaam 'laan', sorteren op datum vind je aardig wat

Overlijdensakte van Daniel:
quote:
Overlijden 07-05-1838 Meeden

Overledene Daniels Hinderks van der Laan
Geslacht m
Leeftijd 77 jaar
Geboorteplaats Meeden

Vader -
Moeder -
Relatie Swaantje Sijverts

Bron Overlijdensregister Meeden 1838
Aktenummer 5
doopakte kan ik echt niet vinden. Ik heb gezocht op voornaam '*waan*' in de doopaktes tussen 1760 en 1762

Wel de huwelijksakte, nahja, trouwboek:
quote:
Registratie 27-05-1787 Nieuwolda
attestatie naar Meeden

Bruidegom Daniel Hindriks, van Meeden

Bruid Swaantje Siwerts, van Borgsweer

Bron Doop- en trouwboek Nieuwolda 1713-1811
Collectie DTB (toegang 124)
Inventarisnummer 319, folio 247
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 12:11:06 #83
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83237335
Misschien dat dit verder kan helpen, gezien datum is de vader waarschijnlijk een broer van Swaantje
quote:
Doop 24-09-1786 Borgsweer

Dopeling Anna
Geslacht o

Vader Daniel Sijwerts
Moeder Eeke Jakobs

Opmerkingen geboren 22 september

Bron Kerkeboek Borgsweer 1685-1811
Collectie DTB (toegang 124)
Inventarisnummer 43
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 12:15:35 #84
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83237476
Kinderen van Daniel en Zwaantje:
-Grietje (geb. 09-02-1788)
-Sijwert (geb. 20-08-1792)
-Harm (geb. 06-03-1795)
-Susanna (geb. 28-08-1797)
-nog een Grietje (geb. 24-01-1800)
-Geesien (geb. 10-06-1805)

Dit even vanwege waarschijnlijke voornamen grootouders
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:29:52 #85
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83240206
Ik moet iets opzoeken in het bevolkingsregister van Hoofddorp (in Noord-Holland) maar dat is echt te ver weg om naartoe te reizen.. Is er iemand die daar iets voor mij zou kunnen opzoeken?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:39:31 #86
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83240590
Online archief alkmaar al bekeken?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 14:11:10 #87
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83242007
Bij die bijzondere achternamen vergat ik Brian, een oorspronkelijk Duitse familie, neergestreken in Groningen. De moeder van mijn stiefmoeder was een Brian. Ook deze familie heb ik helemaal (voor zover mogelijk) uitgepluist
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Sport donderdag 24 juni 2010 @ 15:25:09 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83244962
Zo, dankzij dit topic ben ik al tot 1832 gekomen. 6e generatie dus. Ik weet van een 7e generatie ook de namen, maar die zijn voor 1811 geboren dus ik weet (nog) niet precies welk jaar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_83245719
Thanks, Tara
De kinderen e.d. had ik wel, maar bij Swaantje liep ik was. Frusterend, vooral omdat ze wel overleden is in de burgerlijke stand.
Ik ga die mogelijke broer eens verder bekijken binnenkort. Bedankt!
Liej
pi_83245770
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:29 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ik moet iets opzoeken in het bevolkingsregister van Hoofddorp (in Noord-Holland) maar dat is echt te ver weg om naartoe te reizen.. Is er iemand die daar iets voor mij zou kunnen opzoeken?
Ligt 't dan niet in het archief in Haarlem?
Wat zoek je?
Liej
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:11:19 #91
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83247219
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:39 schreef Dagoduck het volgende:
Online archief alkmaar al bekeken?
Dat is alleen voor Noord-Noord-Holland..
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:42 schreef Leigh het volgende:

[..]

Ligt 't dan niet in het archief in Haarlem?
Wat zoek je?
Ik zoek een familie uit Halsteren die naar Hoofddorp verhuisde in 1930
Achternamen noem ik even niet voor de anonimiteit van m'n FOK!-account
En de archieven in Haarlem zijn niet online inzienbaar.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  Redactie Sport donderdag 24 juni 2010 @ 16:58:10 #92
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83249614
Ligt het aan mij of doet Genlias.nl het niet meer? Ik voer naam etc. in en dan geeft hij aan dat ik een naam moet invullen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:29:24 #93
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83250985
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:58 schreef DeLuna het volgende:
Ligt het aan mij of doet Genlias.nl het niet meer? Ik voer naam etc. in en dan geeft hij aan dat ik een naam moet invullen.
Genealogie Topic deel 3
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:30:08 #94
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83251018
explain this trouwens: van drenlias.nl



En mochten het verschillende zijn, hoe kom ik er dan achter welke de mijne is?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83251618
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:11 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Dat is alleen voor Noord-Noord-Holland..
[..]

Ik zoek een familie uit Halsteren die naar Hoofddorp verhuisde in 1930
Achternamen noem ik even niet voor de anonimiteit van m'n FOK!-account
En de archieven in Haarlem zijn niet online inzienbaar.
Zelf heb ik geen familie in Hoofddorp, maar ik kom normaal gesproken wel dagelijks bij het archief (Noord-Hollands archief) in de buurt en moet er binnenkort nog heen voor wat huwelijkse bijlagen. Als wat je zoekt daar ligt, dan wil ik wel even voor je kijken. Qua evt. archieven in Hoofddorp gaat 't helaas niet lukken
Liej
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:49:37 #96
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83252276
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:40 schreef Leigh het volgende:

[..]

Zelf heb ik geen familie in Hoofddorp, maar ik kom normaal gesproken wel dagelijks bij het archief (Noord-Hollands archief) in de buurt en moet er binnenkort nog heen voor wat huwelijkse bijlagen. Als wat je zoekt daar ligt, dan wil ik wel even voor je kijken. Qua evt. archieven in Hoofddorp gaat 't helaas niet lukken
Das mooi! Zal ik even PM'en?
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:58 schreef DeLuna het volgende:
Ligt het aan mij of doet Genlias.nl het niet meer? Ik voer naam etc. in en dan geeft hij aan dat ik een naam moet invullen.
Hee ik heb met jou gediscussieerd in VKZ
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83252843
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Das mooi! Zal ik even PM'en?
Is goed
Liej
  Redactie Sport donderdag 24 juni 2010 @ 22:31:40 #98
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83263693
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Das mooi! Zal ik even PM'en?
[..]

Hee ik heb met jou gediscussieerd in VKZ
Klopt
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 24 juni 2010 @ 22:52:11 #99
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
  donderdag 24 juni 2010 @ 23:09:55 #100
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 09:02:55 #101
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83272755
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:30 schreef Dagoduck het volgende:
explain this trouwens: van drenlias.nl

[ afbeelding ]

En mochten het verschillende zijn, hoe kom ik er dan achter welke de mijne is?
Waarschijnlijk scenario: Klaas uit 1765 is jong overleden, in 1774 werd een broer geboren die tevens Klaas werd genoemd, welke wel oud werd en trouwde.
Namen van overleden kinderen hergebruiken gebeurde heel veel
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 09:05:15 #102
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83272799
Koekange is geen naam maar een plaats (tussen Hoogeveen en Meppel)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83276539
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Waarschijnlijk scenario: Klaas uit 1765 is jong overleden, in 1774 werd een broer geboren die tevens Klaas werd genoemd, welke wel oud werd en trouwde.
Namen van overleden kinderen hergebruiken gebeurde heel veel
Idd.
Heb gezinnen waarin bijv. wel 4 Grietjes voorkomen. Eerste drie jong overleden en de laatste niet. Of soms ook.
Liej
  Redactie Sport vrijdag 25 juni 2010 @ 11:00:20 #104
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83276718
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:56 schreef Leigh het volgende:

[..]

Idd.
Heb gezinnen waarin bijv. wel 4 Grietjes voorkomen. Eerste drie jong overleden en de laatste niet. Of soms ook.
Bij mij in de familie is dat ook zo. De oudste broer van mijn vader overleedde eerder dan dat mijn vader geboren werd, en daarom heeft mijn vader nu dezelfde naam als die broer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport vrijdag 25 juni 2010 @ 12:32:52 #105
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83280585
Ik schiet er zo niks mee op als Genlias het steeds niet doet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:35:34 #106
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83280713
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:32 schreef DeLuna het volgende:
Ik schiet er zo niks mee op als Genlias het steeds niet doet.
Je gaat naar genlias.nl je klikt op zoeken in genlias/ zoeken in genlias database dan klik je zonder iets getypt te hebben op zoeken en daarna typ je iets in...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83280757
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:00 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Bij mij in de familie is dat ook zo. De oudste broer van mijn vader overleedde eerder dan dat mijn vader geboren werd, en daarom heeft mijn vader nu dezelfde naam als die broer.
Mijn vader heeft ook de naam van een jonggestorven broer. Apart vind ik dat. Niemand meer die dat tegenwoordig nog zou doen (lijkt mij), maar één of twee generaties terug was dat nog volkomen normaal.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:07:34 #108
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83284781
Ik heb hier een tak van de opa van mijn opa, en daar kom ik totaal niet verder, de oma van mijn vader: Marijtje Baas weet ik wel alles van, zij had een vader: Jan baas geb. ~1863 Andijk tr 02-05-1895 Andijk met Trijntje Sluis Ouders van Jan: Pieter Baas en Marijtje de Jong verder niets over bekend..Ik zoek dus familie Baas.

& Jan Baas is ook nog getrouwd geweest met Antje Brouwer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dagoduck op 25-06-2010 14:17:16 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:50:06 #109
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83289422
En wat zetten jullie bij "doop" neer als je zeker weet dat iemand niet gedoopt is? want als je het leeg laat en je komt er een keer langs en denkt, ik ga die doop nog eens opzoeken, dan ben je voor niets bezig..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 15:52:24 #110
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83289527
Dat heb ik dus niet, dat als ik het leeg laat ik het probeer op te zoeken. Als geb. of doop aanwezig is vind ik het prima
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:55:50 #111
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83289700
Ik heb dat ook niet zo, maar ik zelf ben niet gedoopt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 17:06:30 #112
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83293139
Ik ben pas gedoopt toen ik 24 was
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83303005
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
En wat zetten jullie bij "doop" neer als je zeker weet dat iemand niet gedoopt is? want als je het leeg laat en je komt er een keer langs en denkt, ik ga die doop nog eens opzoeken, dan ben je voor niets bezig..
Dan vul ik niets in en maakt een melding bij opm. dat diegene niet gedoopt is. De meeste waren < 1811 wel gedoopt. Maar ook niet iedereen meteen bij geboorte. Ik heb meerdere in mijn stamboom die overleden zijn in de burgerlijke stand, en waarvan ik - gezien hun leeftijd bij overlijden en melding van geboorteplaats - wist wanneer ze ongeveer geboren/gedoopt moesten zijn niet kunnen vinden. Later vond ze alsnog, intussen volwassen mensen, die op dat moment alsnog gedoopt werden. Maakt het niet makkelijker

In de periode na 1811 heb ik hoofdzakelijk geboortedata. En info die ik niet heb laat ik leeg. Je vind nu eenmaal niet alles in één keer. Je heb altijd lege vakken die je pas later in kunt vullen omdat je de gegevens nu niet hebt. Noteer ergens voor jezelf wat je nog moet hebben aan data. Of doe het niet: je komt het vanzelf weer eens tegen.

Hoewel... als ik bijv. een doop heb op, zeg, 20-04-1760 dan vul ik bij geb. dat. in 00-04-1760, zéker als ik dmv leeftijd bij overlijden weet dat dat klopt met het geboortejaar/maand.
Liej
  Redactie Sport zaterdag 26 juni 2010 @ 00:05:49 #114
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83311918
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Je gaat naar genlias.nl je klikt op zoeken in genlias/ zoeken in genlias database dan klik je zonder iets getypt te hebben op zoeken en daarna typ je iets in...
Ah, dankjewel
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:12:16 #115
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83312187
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ben pas gedoopt toen ik 24 was
Interessant, vertel es?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 juni 2010 @ 09:41:04 #116
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83318472
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:12 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Interessant, vertel es?
Ik heb mij destijds aangesloten bij een evangelische gemeente waar men doet aan volwassendoop door middels van onderdompeling
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:49:43 #117
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83319484
Dus ze verzuipen je, dan krijgen ze medelijden en dan laten ze je weer omhoog
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 00:19:59 #118
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83344691
Ik ben echt achter iets heel grappigs gekomen in mijn familie

In de 8e generatie vanaf mij krijgen Willem en Reijertje twee zonen. Cornelis en Teunis.
Teunis krijgt een kind, genaamd Cornelis. Die krijgt daarop Teunis (vader van mijn opa)
Cornelis, krijgt een kind, genaamd Christina, die Gijsberta krijgt. (moeder van mijn opa)

Teunis en Gijsberta krijgen dus mijn opa. Terwijl ze allebei van dezelfde "voorouders" komen
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 27 juni 2010 @ 00:23:14 #119
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83344816
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben echt achter iets heel grappigs gekomen in mijn familie

In de 8e generatie vanaf mij krijgen Willem en Reijertje twee zonen. Cornelis en Teunis.
Teunis krijgt een kind, genaamd Cornelis. Die krijgt daarop Teunis (vader van mijn opa)
Cornelis, krijgt een kind, genaamd Christina, die Gijsberta krijgt. (moeder van mijn opa)

Teunis en Gijsberta krijgen dus mijn opa. Terwijl ze allebei van dezelfde "voorouders" komen
Zit je neus recht?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 00:25:27 #120
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83344893
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:23 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Zit je neus recht?
Volgensmij wel
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 27 juni 2010 @ 01:01:15 #121
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83345955
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben echt achter iets heel grappigs gekomen in mijn familie

In de 8e generatie vanaf mij krijgen Willem en Reijertje twee zonen. Cornelis en Teunis.
Teunis krijgt een kind, genaamd Cornelis. Die krijgt daarop Teunis (vader van mijn opa)
Cornelis, krijgt een kind, genaamd Christina, die Gijsberta krijgt. (moeder van mijn opa)

Teunis en Gijsberta krijgen dus mijn opa. Terwijl ze allebei van dezelfde "voorouders" komen
Hehe ik ben zulke dingen heel vaak tegengekomen in m'n kwartierstaat
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 27 juni 2010 @ 01:01:58 #122
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83345980
Bijvoorbeeld een man die eerst met een vrouw trouwt, daarna met haar zus, en dan met haar half-zus, en van alledrie kinderen
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 27 juni 2010 @ 08:00:58 #123
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83348848
Ik heb ook 2 broers die met 2 zussen trouwens allebij kinderen krijgen en dat dan 1 kind met die van die andere trouwt, dus dan heb je maar 1 stel opa en oma
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 juni 2010 @ 08:12:08 #124
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83348877
Mijn overgrootouders Moll waren neef en nicht. En een zus van mijn overgrootmoeder is met een andere neef Moll getrouwd.

Nog bonter is de kwartierstaat van mijn vrouw's grootvader: 5 lijnen komen bij dezelfde voorouder uit! 2 andere lijnen bij andere dezelfde voorouders
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83348888
In mijn stamboom ergens een gezin bestaande uit broer & zus en hun 3 kinderen Incl. vermelding in de burgerlijke stand dat de ouders broer en zus zijn. Geen directe bloedlijn met mij

Ook hebben mijn opa en mijn oma allebei een gezamenlijke voorouder, dat is best grappig! (en een beetje puzzelen als je een naam invoert en je hebt hem al ) Maar zo bont als bij Tara is het niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83349729
Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar. Ook dichterbij in de familielijn (neven/nichten van m'n moeder). Qua voorouderlijk stam ik trouwens ook in meerdere lijnen van hetzelfde gezin af.
Liej
  zondag 27 juni 2010 @ 13:15:45 #127
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83354993
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
: 5 lijnen komen bij dezelfde voorouder uit!
Ooit van de familie Mutsaerts/Musters/Mutsers gehoord? Volgens mij de grootste en wijdst verspreide familie van Nederland
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 27 juni 2010 @ 13:16:18 #128
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83355016
Bij mij in m'n kwartierstaat dus iets van 12 lijnen naar hetzelfde lid van die familie
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 juni 2010 @ 13:51:11 #129
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83356013
Hier de inteeltboom van Marchien's grootvader. KStableau heeft gewoon deze functie ingebouwd zitten


Ook de familie Heuff is leuk (Versteegh/Rijnberk zijn mijn eigen voorouders, en Van Steenis, Van Meeteren etc zit ook in hun kwartierstaat, Heuff was een neef)


Over grote families gesproken, Pinkster/Pinxter/Pinksterboer, leigh heb jij daar voorouders in zitten?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83393681
Uit mijn hoofd: niet in de directe voorouderlijke lijn, Tara. Tenzij ik alleen 't patroniem en niet de achternaam heb. Welke regio zit deze familie?
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2010 @ 12:11:06 #131
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83394383
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:53 schreef Leigh het volgende:
Uit mijn hoofd: niet in de directe voorouderlijke lijn, Tara. Tenzij ik alleen 't patroniem en niet de achternaam heb. Welke regio zit deze familie?
Veendam, Nieuwe Pekela, Onstwedde, Nieuwolda, Termunten, Stadskanaal, Sappemeer, Martenshoek, Scheemda, Wildervank, Westerlee, Zuidbroek (het meeste in Veendam)
1 tak richting Valtherveen/Exloerveen

stamouders zijn Harm Alberts (geb. 1669 Wildervank) en Swaantje Jans (ged. 20 okt 1672, Veendam), geh. 10 mei 1696 Veendam
Alle kinderen namen de naam Pinksterboer of Pinxterboer aan, later kwam Pinkster en Pinxter ook voor

Kloppenburg anders? Of de familie Meijer uit Pekela, van Hindrik Koenraads Meijer geb. ca 1765, Lange Olzen, Duitsland

[ Bericht 18% gewijzigd door TARAraboemdijee op 28-06-2010 12:17:48 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 28 juni 2010 @ 12:41:39 #132
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83395442
Ik heb wel een Maria Christina Meijer, maar over haar kan ik verder niets vinden (het is geen familie van me, maar de oma van mijn oom.) geboren: 29-08-1906 Amsterdam, overleden 11-06-1996 Den Helder, begraven ook in Den Helder
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2010 @ 13:07:49 #133
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83396484
Meijer is zo'n veel voorkomende naam, da's onbegonnen werk. Alleen weet ik dat deze familie Meijer rondom de Pekela's blijven zitten en veel nageslacht hebben in Groningen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:59:24 #134
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83433726
Misschien ben ik wel familie van Danny
Een van mijn voorouders was een Rootbol
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83450745
Danny heet toch roodbol?
Liej
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:39:45 #136
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83451735
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:16 schreef Leigh het volgende:
Danny heet toch roodbol?
Misschien dat het door de eeuwen heen is veranderd?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:44:41 #137
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83451912
Wie kan er meer informatie vinden over Meinoutje Paulus van der Heide tr.Enkhuizen 21-07-1850 Gosem Bijl ?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83454056
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:39 schreef Dagoduck het volgende:

Misschien dat het door de eeuwen heen is veranderd?

Namen werden nog wel eens verkeerd gespeld en veranderden dan
Broers en zussen met een verschillende schrijfwijze van de achternaam die dan wel aan het nageslacht zo werd doorgegeven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:56:37 #139
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83460645
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Namen werden nog wel eens verkeerd gespeld en veranderden dan
Broers en zussen met een verschillende schrijfwijze van de achternaam die dan wel aan het nageslacht zo werd doorgegeven.
Ik heb van mijn achternaam rond 1811 een die heet van der Heijde, terwijl haar broers van der Heide heten
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83480268
Tot halverwege de 19de eeuw heet een voorouderlijke lijn Runhart, om dan ineens (en alleen bij 1 van de zoons) te veranderen in Reinhart. Altijd typisch gevonden, zeker omdat het in de burgerlijke stand valt.
Liej
  woensdag 30 juni 2010 @ 17:46:10 #141
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83498575
Ik heb hier familie van Dijk en familie Steenbergen nu is een meneer van dijk getrouwd met een mevrouw steenbergen die kregen een kind van dijk die is getrouwd met een meneer steenbergen die als tante de eerder genoemde mevrouw steenbergen heeft, dus kleinkind gaat met kleinkind en dan denk je ohh, dat valt nog mee, nu hebben zei een kind gekregen en die is weer getrouwd met een ander kind van een van die kleinkinderen van de moeder van de als eerste genoemde steenbergen

Hoe heette die genealogiesoftware waarbij je inteelt kan zien?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:37:20 #142
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83500357
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 17:46 schreef Dagoduck het volgende:

Hoe heette die genealogiesoftware waarbij je inteelt kan zien?
KStableau
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83503795
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 17:46 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb hier familie van Dijk en familie Steenbergen nu is een meneer van dijk getrouwd met een mevrouw steenbergen die kregen een kind van dijk die is getrouwd met een meneer steenbergen die als tante de eerder genoemde mevrouw steenbergen heeft, dus kleinkind gaat met kleinkind en dan denk je ohh, dat valt nog mee, nu hebben zei een kind gekregen en die is weer getrouwd met een ander kind van een van die kleinkinderen van de moeder van de als eerste genoemde steenbergen

Hoe heette die genealogiesoftware waarbij je inteelt kan zien?
Neef/nicht-huwelijk zijn verre van ongewoon, hoor
Liej
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:11:50 #144
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83507745
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:37 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

KStableau
Kan ik dat ergens gratis downloaden?
Ik heb trouwens net Genealogie Grafica gedownload, vet handige software die je gedcom controleert op fouten
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 07:12:44 #145
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83520231
Dat had KStableau ook

Genealogica Grafica is the successor of KStableau, of which the last version ... Genealogica Grafica offers the same charting capabilities as KStableau, ..
vanuit Google, je zou die mogelijkheid van de inteeltboom dus moeten hebben

http://www.topqualityfreeware.com/gene/geneology24.html
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 1 juli 2010 @ 07:22:58 #146
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83520273
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:11 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Kan ik dat ergens gratis downloaden?
Ik heb trouwens net Genealogie Grafica gedownload, vet handige software die je gedcom controleert op fouten
Ja, de nieuwste versie had een nieuwe naam denk ik
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 13:22:07 #147
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83530174
Kan iemand vinden wanneer Hemmechien Hindriks van der Schuur (ook Hemmechien Hindriks/Hendriks, ook Hemmegien, Hemmigjen etc) overleden is?

Ik kan alle kinderen terugvinden, doop en huwelijk van haar en haar man, overlijden van man (Gerrit Jans Dijkstra) en meeste van de kinderen, boel huwelijken van kinderen, doop/geboorte van alle kinderen. Maar haar overlijden blijft een raadsel

familie vertoefde rondom Finsterwolde
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:54:16 #148
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83531403
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kan iemand vinden wanneer Hemmechien Hindriks van der Schuur (ook Hemmechien Hindriks/Hendriks, ook Hemmegien, Hemmigjen etc) overleden is?

Ik kan alle kinderen terugvinden, doop en huwelijk van haar en haar man, overlijden van man (Gerrit Jans Dijkstra) en meeste van de kinderen, boel huwelijken van kinderen, doop/geboorte van alle kinderen. Maar haar overlijden blijft een raadsel

familie vertoefde rondom Finsterwolde
Geef eens wat data?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 15:12:38 #149
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83534189
Hemmechien Hindriks van der Schuur, geb 27 nov. 1806 te Eexta, dr. van Hindrik Hemmes (van der Schuur) en Frouwke Jans. Vroedvrouw. geh. 7 mei 1824 te Finsterwolde met Gerrit Jans Dijkstra, geb. 6 aug. 1791, Ganzedijk, overl. 19 okt. 1852, Ganzedijk, zn. van Jan Tonnis (Lubbers/Lubberts) en Lijsbeth Gerrits
kinderen:
-Hendrik Dijkstra (1825-1857), geh. met Anna Jans Willems(en)
-Elizabeth Dijkstra (geb. 1826-?), geh. met Hindrik Tonnis van der Laan
-Jan Gerrits Dijkstra (1828-1831)
-Hemmo Gerrits Dijkstra (1829-1901), geh. met Annechien K. Hartenhof
-Frouwke Dijkstra (1831-1850)
-Jantje Dijkstra (1833-?)
-Johanna Gezina Dijkstra (1834-1900), geh. met Wilhelmus van den Toorn
-Lupgjen Dijkstra (1836-?)
-Jan Dijkstra (1838-?), geh. met Jenneke van Ochten
-Eppo Gerrits Dijkstra (1840-1862), verdronken te Istanbul
-Nomdo Dijkstra (1842-?)
-Aafien Dijkstra (1844-1914), geh. met Arie Boele en Willem Gerrit van Strohe
-Mijna Dijkstra (1846-?), geh. met Jan Jacobus Koning
-Kornelis Dijkstra (1848-1849)
-NN Dijkstra (1849-1849), doodgeboren
Van de 15 kinderen liet Gerrit bij zijn dood 11 kinderen na, Jan, Frouwke, Kornelis en NN waren inderdaad al dood. De rest is dus van overlijdensdatum na 1852. Tevens liet hij volgens de akte Hemmechien als weduwe na.


-------------
Hemmo Gerrits Dijkstra is de vader van Gerrit Dijkstra, Gerrit Dijkstra is de vader van Hemmo Dijkstra, Hemmo Dijkstra is de vader van Gerritdiena Dijkstra, Gerritdiena Dijkstra is de moeder van Jannette Zweep, Jannette Zweep is de moeder van Maarten Brandts Buijs
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 1 juli 2010 @ 18:50:26 #150
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83545240
Jan Dijkstra, Gerrit(s) Dijkstra? Jammer dat ze niet uit Friesland/Noord-Holland komen, Tara Heb er daar een klein leger van in de voorouderlijke lijn
Liej
pi_83548823
Weet iemand ook of er een site online is waar je bijv een leuk uitziende kleine stamboom kan maken om uit te printen? (ouders, grootouders, kinderen - zoiets)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:11:03 #153
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83549290
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:02 schreef Isabeau het volgende:
Weet iemand ook of er een site online is waar je bijv een leuk uitziende kleine stamboom kan maken om uit te printen? (ouders, grootouders, kinderen - zoiets)
KStableau schema's zijn ook op websites te plaatsen, evenals prima uit te printen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2010 @ 22:12:03 #154
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83549346
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:36 schreef Leigh het volgende:
Jan Dijkstra, Gerrit(s) Dijkstra? Jammer dat ze niet uit Friesland/Noord-Holland komen, Tara Heb er daar een klein leger van in de voorouderlijke lijn
Mijn Dijkstra's zijn Groningers, wel makkelijk schiften, alle Frieze Dijkstra's mieter ik gelijk weg, heb ik niets mee te maken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83549458
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:

KStableau schema's zijn ook op websites te plaatsen, evenals prima uit te printen

Ik bedoel meer iets fancy's, zoals een tekening van een boom oid waar je dan namen aan kan toevoegen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:40:35 #156
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83553669
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Ik bedoel meer iets fancy's, zoals een tekening van een boom oid waar je dan namen aan kan toevoegen
http://www.google.nl/images?rlz=1C1CHMY_nlNL305NL305&q=stamboom&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi

+ Paint?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 2 juli 2010 @ 15:15:50 #157
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83572657
Kan iemand de ouders van Jan Keizer vinden? tr. 21-04-1771 Nijeveen Annechjen/Annechien/Annigje Jans. weduwe van Evert Hendriks.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 17:32:27 #158
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83579059
Drenlias
Nijeveen, ondertrouw- en trouwboek (1756-1799; DTB 115), 21 april 1771, pagina 16
Huwelijksdatum: 21-04-1771.
Bruidegom: Jan Keijser, geboren te Dingsterveen; jongeman; herkomst: Meppel.
Bruid: Annechjen Jans, weduwe van Evert Hendriks; herkomst: Nieuveen.

Mogelijkheden:

Kolder- en Dinxterveen dp. 03-05-1744 46 Jan Alberts [Alberts] [Keijser] kind
Kolder- en Dinxterveen, doopboek (afschrift) (1699-1812; DTB 80), 3 mei 1744, pagina 46
Gedoopt: Jan Alberts, geboren te Colderveen, zoon van Albert Keijser.

Kolder- en Dinxterveen dp. 22-12-1737 37 Jan Tijmens [Tiemens] [Keizer] kind
Kolder- en Dinxterveen, doopboek (afschrift) (1699-1812; DTB 80), 22 december 1737, pagina 37
Gedoopt: Jan Tijmens, geboren te Kolderveen, zoon van Tijmen Keizer.

Maar beiden te Kolderveen geboren, niet Dinxterveen, wel uit kerkregisters Kolderveen/Dinxterveen geplukt. De plaatsen liggen dus bij elkaar in de buurt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2010 @ 17:36:27 #159
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83579301
Ah, Dinxterveen ligt tegenwoordig in Overijssel, misschien dat de plaats op de grens lag, dus kijk de archieven van Overijssel nog even na
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:04:22 #160
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83581407
Deze op Drenlias had ik ook gevonden idd, maar met mogelijkheden durf ik eigenlijk niet verder

edit: een van de kleinkinderen van jan heet wel albert..
Een van zijn kinderen heet Albert.
maar ik zal nog even wat kinderen van jan erbij zoeken.

edit: Ik had ook al ergens gevonden dat hij rond 1750 geboren was.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dagoduck op 02-07-2010 18:19:51 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 9 juli 2010 @ 22:45:28 #161
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83868219
Kan iemand meer informatie vinden over de ouders van Femmigje Sneider tr. 11-10-1873 Ruinerwold Egbert Keizer, vader: Hendrik Jacobsz Snijder moeder: Annechien Jans Hoogt moeder overleden vóór 1873
Femmigje geb/ovl:10-12-1854 Zwartsluis/07-12-1927 :

Bij huwelijk ouders vermeld als:
Vader bruid Hendrik Snijder
Moeder bruid Arenigje Jans Hoogdt

Broer van Femmigje:

Detail resultaat: (Moeder bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 148
Gemeente: Zaandam
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 1
Datum: 02-01-1887
Bruidegom Roelof Snijder
Leeftijd: 36
Geboorteplaats: Amsterdam
Bruid Derkje Slothouber
Leeftijd: 39
Geboorteplaats: Oostzaan
Vader bruidegom Hendrik Jacobszoon Snijder
Moeder bruidegom Annegien Jans Hoogdt
Vader bruid Nicolaas Slothouber
Moeder bruid Derkje van de Kerk
Nadere informatie beroep bg.: schipper
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 9 juli 2010 @ 23:02:36 #162
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_83868862
Ik heb trouwens iemand van mijn generatie gevonden die met mij via iemand die rond 1700 geboren is is verbonden
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_83875832
Zwartsluis? Dat ligt in Overijssel!
(En daar komt mijn halve familie vandaan )

Als Femmige geb en ovl. is in Zwartsluis, dan zou je daar eens kunnen zoeken
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 10:17:22 #164
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83876201
Ik kwam gisteren iemand tegen (familie) die 103 is geworden! Leefde van 1821 tot 1924
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83876652
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 10:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik kwam gisteren iemand tegen (familie) die 103 is geworden! Leefde van 1821 tot 1924

Ooit eens gelezen dat het misverstand bestaat dat mensen denken dat je vroeger nooit oud werd. Mensen werden vroeger ook al heel erg oud. Alleen de kans dat je oud werd was stukken lager en daarom was de gemiddelde leeftijd waarop men overleed erg laag. Dat gemiddelde werd ook erg omlaag getrokken door de hoge kindersterfte.

Maar 103 klinkt goed! Directe lijn? Goede genen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83878212
Werden ze bij mij maar zo oud
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juli 2010 @ 12:27:32 #167
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83879019
Jantje Dieterman, is een zijtak.
Ik was bezig met aktes uit het gezin Dieterman-Lubberts in te voeren en nadat 5 van de 6 kinderen en haar man al dood waren en vier trouwaktes van de kinderen ook al voorbij waren gekomen begon ik al te balen dat ik de overlijdensakte van Jantje dus mistte. Niets was minder waar, die kwam dus bijna als laatste
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83879428
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jantje Dieterman, is een zijtak.
Ik was bezig met aktes uit het gezin Dieterman-Lubberts in te voeren en nadat 5 van de 6 kinderen en haar man al dood waren en vier trouwaktes van de kinderen ook al voorbij waren gekomen begon ik al te balen dat ik de overlijdensakte van Jantje dus mistte. Niets was minder waar, die kwam dus bijna als laatste

Er was wat tijd overheen gegaan natuurlijk Maar wel treurig dat je bijna al je kinderen mag begraven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 10 juli 2010 @ 12:55:51 #169
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83879720
Ik heb een foto gevonden van mijn betbetbetovergrootmoeder, geboren in 1839! Echt heeel bijzonder
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83881207
Dat was van geen Nederland dan, die verre voorouder van die foto
Liej
  zaterdag 10 juli 2010 @ 13:47:02 #171
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83881243
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:45 schreef Leigh het volgende:
Dat was van geen Nederland dan, die verre voorouder van die foto
Toch wel Ze woonde wel haast op de Belgische grens
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83881402
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Toch wel Ze woonde wel haast op de Belgische grens
Wat super
Vertel, wat voor foto is het?
Liej
  zaterdag 10 juli 2010 @ 13:56:41 #173
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83881501
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:52 schreef Leigh het volgende:

[..]

Wat super
Vertel, wat voor foto is het?
Het is een groepsfoto waar meerdere bewoners van dezelfde straat op staan, ik denk gemaakt tussen 1900 en 1918 (in 1918 is ze overleden). Het is wel een beetje een vage foto, maar ze is wel te herkennen, klein, aanzienlijk ouder en ze heeft een grote Brabantse muts op.
Ik vond het ook vooral bijzonder omdat ik dacht dat er destijds geen fotografen kwamen in arme Brabantse plattelandsdorpjes..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83885642
Ik ben ook maar begonnen met mijn stamboom uitpluizen. Voor 1811 is het een drama zeg.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:47:34 #175
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83885681
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:46 schreef Kirov het volgende:
Ik ben ook maar begonnen met mijn stamboom uitpluizen. Voor 1811 is het een drama zeg.
Ligt er volledig aan waar je voorouders woonden
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83886330
Drenthe/noordholland -_-''

[ Bericht 33% gewijzigd door Kirov op 10-07-2010 17:17:57 ]
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:49:13 #177
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83887699
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:08 schreef Kirov het volgende:
Drenthe/noordholland -_-''
Jep dan ga je het inderdaad redelijk lastig krijgen
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83891176
Drenlias is nog wel te doen

Qua Noord-Holland: dat worden wel wat tripjes naar die regio
Liej
pi_83891244
Sjonge, ik vind steeds meer Duitse lijntjes
Liej
  zaterdag 10 juli 2010 @ 20:00:31 #180
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83891550
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:52 schreef Leigh het volgende:
Sjonge, ik vind steeds meer Duitse lijntjes
Da's ook niet erg positief he?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83907513
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:00 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Da's ook niet erg positief he?
Hahaha Nee, ik héb er al zoveel!

(Wie weet er trouwens een goede database voor Duitse voorouders?)
Liej
  zondag 11 juli 2010 @ 12:38:44 #182
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83912067
quote:
Op zondag 11 juli 2010 09:33 schreef Leigh het volgende:

[..]

Hahaha Nee, ik héb er al zoveel!

(Wie weet er trouwens een goede database voor Duitse voorouders?)
Ik denk dat die er echt niet is..
In ieder geval bood FamilySearch mij veel bruikbare dingen, en verder is er het Ahnenforschung-forum, maar dan moet je wel goed Duits kunnen..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83913214
Heeft iemand tips om verder te zoeken dan 1811 in Drenthe? Want ik weet wanneer de persoon gedoopt en overleden is en ik weet ook hoe zijn ouders heten. Maar hoe kan ik dan meer vinden over die ouders?
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 11 juli 2010 @ 13:17:08 #184
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83913357
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:13 schreef Kirov het volgende:
Heeft iemand tips om verder te zoeken dan 1811 in Drenthe? Want ik weet wanneer de persoon gedoopt en overleden is en ik weet ook hoe zijn ouders heten. Maar hoe kan ik dan meer vinden over die ouders?
Er is toch ook zo'n site Drenlias? Ik weet niet wat het precies is hoor maar misschien kan je daar wat mee?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83913579
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:38 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ik denk dat die er echt niet is..
In ieder geval bood FamilySearch mij veel bruikbare dingen, en verder is er het Ahnenforschung-forum, maar dan moet je wel goed Duits kunnen..


Oh dank je! De oudste lijn aan vader's kant houdt ook een beetje op toen een overoveroveretcgrootvader trouwde met Maria von Baumgarten (gestorven als Maria Boomgaarden) en deze Maria was geboren in Duitsland en verder heb ik geen familie van haar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 juli 2010 @ 13:26:24 #186
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83913692
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]



Oh dank je! De oudste lijn aan vader's kant houdt ook een beetje op toen een overoveroveretcgrootvader trouwde met Maria von Baumgarten (gestorven als Maria Boomgaarden) en deze Maria was geboren in Duitsland en verder heb ik geen familie van haar.
Ja klopt, dan is zo'n veel voorkomende achternaam natuurlijk een probleem..
Bij mijn Duitse takken is het vaak zo dat het soldaten waren, en er alleen vermeld werd dat ze uit ''Germania'' kwamen dus dan heb je er nog niet veel aan
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83913731
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:26 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

Ja klopt, dan is zo'n veel voorkomende achternaam natuurlijk een probleem..
Bij mijn Duitse takken is het vaak zo dat het soldaten waren, en er alleen vermeld werd dat ze uit ''Germania'' kwamen dus dan heb je er nog niet veel aan

Ik heb gelukkig wel een geboortedatum en geboorteplaats in Duitsland Aan Germania an sich heb je idd weinig zeg
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83913930
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:17 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Er is toch ook zo'n site Drenlias? Ik weet niet wat het precies is hoor maar misschien kan je daar wat mee?
Als ik dan de betreffende naam invoer krijg ik 50 personen die allemaal het zelfde heten
Beneath the gold, the bitter steel
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 juli 2010 @ 14:18:52 #189
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83915690
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:32 schreef Kirov het volgende:

[..]

Als ik dan de betreffende naam invoer krijg ik 50 personen die allemaal het zelfde heten
De overlijdensaktes geven vaak aan waar iemand geboren is, en de trouwaktes geven ook aan waar iemand vandaan komt. Heb je dan nog meerdere mogelijkheden, kijk dan naar de namen van de ouders. Die worden namelijk hernoemd. Als Pieter als kinderen Gerrit, Trientje, Lijsbeth en Jasper heeft dan zijn dat vaak de namen van de ouders en schoonouders van Pieter
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83915812
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:32 schreef Kirov het volgende:

[..]

Als ik dan de betreffende naam invoer krijg ik 50 personen die allemaal het zelfde heten
Ik neem aan de je enige aanknopingspunten hebt over de persoon die je zoekt. Hoe oud hij ongeveer moet zijn geweest, waar hij ongeveer vandaan komt? Vernoemingen (komt heel veel voor). Aan 50 dezelfde namen heb je idd niet veel. Het is juist de bedoeling (en de uitdaging) om doe goeie te vinden
Liej
pi_83915879
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:38 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Ik denk dat die er echt niet is..
In ieder geval bood FamilySearch mij veel bruikbare dingen, en verder is er het Ahnenforschung-forum, maar dan moet je wel goed Duits kunnen..
Mijn Duits is... roestig
Maar FamilySearch kan ik even proberen. Thanks
Liej
pi_83954587
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:22 schreef Leigh het volgende:

[..]

Ik neem aan de je enige aanknopingspunten hebt over de persoon die je zoekt. Hoe oud hij ongeveer moet zijn geweest, waar hij ongeveer vandaan komt? Vernoemingen (komt heel veel voor). Aan 50 dezelfde namen heb je idd niet veel. Het is juist de bedoeling (en de uitdaging) om doe goeie te vinden
Ik weet de regio maar dan blijven er nog 20-30 personen over. Ik heb geen idee hoe oud hij is en 90% van de familie heet Jan of Geert dus daar kom ik ook niet ver mee:P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_83957422
Nee idd. Maar wat weet je wél? Hoe zit het met het nageslacht van de persoon die je zoekt? Als je bijv. weer welke kinderen hij heeft dan kan dat iets zeggen over de namen van de ouders en die van zijn vrouw.
Als het echt onduidelijk is dan zit er weinig anders op dat van alle personen de gezinssamenstelling na te gaan.
Liej
pi_83960408
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:34 schreef Leigh het volgende:
Nee idd. Maar wat weet je wél? Hoe zit het met het nageslacht van de persoon die je zoekt? Als je bijv. weer welke kinderen hij heeft dan kan dat iets zeggen over de namen van de ouders en die van zijn vrouw.
Als het echt onduidelijk is dan zit er weinig anders op dat van alle personen de gezinssamenstelling na te gaan.


Hij heeft 2 zonen, van hun weet ik de geboorte datum en overlijdens datum maar voor de rest is het maar lastig
Beneath the gold, the bitter steel
pi_83961172
Twee zonen, oké. Ze vernoemden hun oudste zoon in veel gevallen naar hun eigen vader. Dus als jouw persoon Jan heet, en zijn oudste zoon Geert, dan kun je er bijna vanuit gaan dat de vader van Jan óók Geert heet.

Wanneer zijn de zoons geboren? Stel dat oudste uit 1750 komt, reken dan (voor 't gemak) even dat pa ca. 20 was toen hij trouwde. Geboren bijv. ca. 1730 of eerder, dus. Dat weet je in ieder geval rond welke tijd je zijn ouders ongeveer moet zoeken. Iemand die véél jonger is kan geen kinderen hebben die geb. zijn in een bepaald jaar. Zoek de huwelijksdatum nabij en voor de geboortedatum van de oudste zoon in dezelfde regio als de zoon in kwestie geboren is. (Kan ook dat hij getrouwd is in de plaats waar de echtgenote vandaan komt, maar dat weet je nog niet)

Wordt het lijstje daarmee weer iets korter?
Liej
pi_83961570
Ik zal maar even met namen gaan werken

Jan Harms Koster/Kosters/Coster/Costers
Roelofje Geerts

Zonen
Klaas Jans Koster Ged. 1777 te Hoogeveen
Geert Jans Koster Ged. 1780 te Hoogeveen
Harm Jans Koster Ged. 1782 te Hoogeveen

En nu heb ik deze persoon gevonden:
Hoogeveen, doopboek (1732-1761; DTB 63), 16 maart 1755, pagina 123
Gedoopt: Jan, zoon van Harm Jans Coster en Hendrikjen J... Monnik.

Hoe groot is de kans dat dit hem is?

Edit: Ik vind deze nu ook:

Hoogeveen, doopboek (1732-1761; DTB 63), 13 juli 1749, pagina 95
Gedoopt: Jan Koster, zoon van Harmen Jans Coster en Hendrikjen Jans Munnink.

Hoogeveen, doopboek (1732-1761; DTB 63), 23 oktober 1746, pagina 84
Gedoopt: Jan, zoon van Harmen Jans Koster en Hendrikjen Jans.

Hoogeveen, doopboek (1732-1761; DTB 63), 27 augustus 1741, pagina 53
Gedoopt: Jan, zoon van Harmen J... Koster en Hendrikjen Jans.
NB Nm. vader in origineel onvolledig.

Edit2: Ik vind nu ook een derde zoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kirov op 12-07-2010 16:15:21 ]
Beneath the gold, the bitter steel
pi_83963048
Verwacht dat er nog een zoon 'Harm' ergens is. Aangezien wel vernoemd is naar de vader van de Roelofje, maar niet naar de vader van Jan

Jans vader heet Harm, dus het zou hem kunnen zijn. Dan zou hij 22 zijn geweest bij de geboorte van zoon Klaas. Ga eens kijken of je een huwelijksdatum kan vinden

Waarschijnlijk is het zo:
Jan, gedoopt 27-08-1741, overleden < 23-10-1746
Jan, gedoopt 23-10-1746, overleden < 13-07-1749
Jan, gedoopt 13-07-1749, overleden < 16-03-1755
Jan, gedoopt 16-03-1755 ---

Wel sneu, zeg... 4 keer een jongen geboren en 3 keer overlijdt ie.

Het is wel belangrijker dat je data van geb. trouw. en ovl. vindt, denk ik. De namen die je noemt komen veel voor (had je ook al door) en het is niet ongewoon dat ie meerdere keren voorkomt in dezelfde plaats. Al wordt de kans het niet klopt wel kleiner omdat je zowel vader als moeder in combinatie hebt.

Bij overlijdens staat vaak de naam van de ouders en partner ook vermeld. Ook goed om te weten om meer zekerheid te krijgen.

Edit: Ah, daar is Harm!
Liej
pi_83963152
Huwelijksdatum kan ik niet ontdekken..

En kindersterfte is gigantisch in de familie, ik heb eentje met 11 kinderen waarvan er 8 binnen 10 jaar zijn overleden.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_83963320
Veel Koster-familie in Hoogeveen. Dat wordt nog een hele kluif om dat op een rij te krijgen!

Sneu is dat idd. Wie weet ging er een ziekte rond of was er armoede ofzo. Maar wat jij noemt is wel heel veel, zeg
Liej
pi_83963647
Nou ja 90% is binnenvaartschipper dus de levensomstandigheden zullen ook wel niet zo goed zijn.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_83963694
Hmmm, dan snap ik wel waarom je die huwelijksdatum niet kunt vinden.
Mijn grootouders (via m'n vader) waren trouwens ook binnenschippers.
Liej
pi_83964202
Nu het volgende stapje.

Ik heb nu Harm Jans Koster met een jongste kind van 1739 en een oudste kind van 1759

Ik heb nu een doop:
Hoogeveen, doopboek (1682-1732; DTB 62), 2 april 1716, pagina 54
Gedoopt: Harmen Jans, zoon van Jan Kuster en Trijntien Roelofs.

Harm Jans Koster heeft meerdere zonen genaamd Jan en een dochter genaamd Trijntien.

Hoe kan ik controleren dat dit dezelfde persoon is?
De voor en achternamen worden trouwens steeds anders gespeld.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 12 juli 2010 @ 17:04:20 #203
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83964401
Voor de mensen die het nog niet weten:
Er is een heeel erg mooi StamboomForum waar als je een vraag post, je meestal binnen een kwartier een bruikbaar antwoord hebt.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83966917
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:59 schreef Kirov het volgende:
Nu het volgende stapje.

Ik heb nu Harm Jans Koster met een jongste kind van 1739 en een oudste kind van 1759
Nou... die uit 1739 is natuurlijk ouder dan die uit 1759, hè
quote:
Ik heb nu een doop:
Hoogeveen, doopboek (1682-1732; DTB 62), 2 april 1716, pagina 54
Gedoopt: Harmen Jans, zoon van Jan Kuster en Trijntien Roelofs.

Harm Jans Koster heeft meerdere zonen genaamd Jan en een dochter genaamd Trijntien.

Hoe kan ik controleren dat dit dezelfde persoon is?
De voor en achternamen worden trouwens steeds anders gespeld.
Namen worden in de DTB-registers (waar je nu in zoekt) vaak verschillend gespeld. Trek je daar niet teveel van aan. Trijntje is hetzelfde als: Trijntjen, Trientje, Trientien etc.

Dat Jan überhaupt als de achternaam Kuster (of Koster, Coster etc) heeft vind ik bijzonder. Veel hebben dat in 1716 nog niet. Gezien de namen heb je enige zekerheid dat je de juiste personen hebt. Vernoemingen zijn daarom zo belangrijk, want de DTB's is qua registratie van doop, trouw en begraven een van de (zo niet de belangrijkste) bron. Oudste zoons en oudste dochters worden vrijwel altijd naar de 4 ouders van het echtpaar vernoemt, en naar de oudere broers/zussen. Als dat klopt, dan kun er vanuit gaan dat het klopt.
Liej
pi_83967042
Trouwens, over variaties in de voornaam gesproken... Hoe vind je deze?

Ook wel: Geertje Remmels Piest
Ook wel: Zeersche Reinders Piest
Ook wel: Geerske Reinders Piest
Ook wel: Sjetske Reinders Piest
Ook wel: Tjiertske Reinders Piest
Ook wel: Tjiske Piest
Ook wel: Sietske Piest
Ook wel: Teersche Reinders Piest
Ook wel: Tjiertske Reinders Piest
Ook wel: Zeerscke (doop)
Ook wel: Sjeeske
Ook wel: Ceetske
Ook wel: Setske
Ook wel: Tseerdke
Ook wel: Saetske

Ja... 't was een heel gedoe om 't uit te pluizen.
Liej
pi_83967538
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:09 schreef Leigh het volgende:

[..]

Nou... die uit 1739 is natuurlijk ouder dan die uit 1759, hè
[..]

Dat Jan überhaupt als de achternaam Kuster (of Koster, Coster etc) heeft vind ik bijzonder. Veel hebben dat in 1716 nog niet.
Als ik de naam op google invoer kom ik bij de oudste op 1575 uit..
Beneath the gold, the bitter steel
pi_83970014
Nice En, is dat ook familie?
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juli 2010 @ 20:08:22 #208
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83971308
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:04 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Voor de mensen die het nog niet weten:
Er is een heeel erg mooi StamboomForum waar als je een vraag post, je meestal binnen een kwartier een bruikbaar antwoord hebt.
Ben daar al een poosje lid, maar dan ga ik het er maar eens op wagen, de twee grote vragen van mijn stamboom zal ik er eens op gooien
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_83972967
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:37 schreef Leigh het volgende:
Nice En, is dat ook familie?
Weet ik niet:P Maar de oudste die ik inmiddels heb gevonden is Roelof Jacobs Koster Geb. omstreeks 1610. Alleen nu komt het probleem. Hij is naar Hoogeveen verhuist maar waar hij daarvoor woonde kan ik niet achterhalen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_83973425
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ben daar al een poosje lid, maar dan ga ik het er maar eens op wagen, de twee grote vragen van mijn stamboom zal ik er eens op gooien
Willen wij natuurlijk weten wat die vraag is, hè
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juli 2010 @ 21:09:29 #211
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_83974265
Al 2x hier neergezet

Allereerst zoek ik meer informatie over Cornelis Buijs en zijn voorouders, de vader van Cornelis Alijander Brandts Buijs.
Ik heb de trouwakte van zijn tweede huwelijk en zijn doopakte in 1757 in Amsterdam, ouders Cornelis Buijs en Leijsie Smith, 2 waarschijnlijke zussen: Anna en Catharina, maar verder helemaal niets

2e punt is (Bosch) Morison. Ik kan Willem Jan Morison, gehuwd met Gerarda Middeldorp, geb. te Utrecht ca. 1758, overl. 1833 te Utrecht, niet koppelen aan de familie Morison en Bosch, met elkaar gehuwd, te vinden in de notariele aktes van ca. 1730 te Utrecht
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:35:23 #212
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83978480
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Al 2x hier neergezet

Allereerst zoek ik meer informatie over Cornelis Buijs en zijn voorouders, de vader van Cornelis Alijander Brandts Buijs.
Ik heb de trouwakte van zijn tweede huwelijk en zijn doopakte in 1757 in Amsterdam, ouders Cornelis Buijs en Leijsie Smith, 2 waarschijnlijke zussen: Anna en Catharina, maar verder helemaal niets

2e punt is (Bosch) Morison. Ik kan Willem Jan Morison, gehuwd met Gerarda Middeldorp, geb. te Utrecht ca. 1758, overl. 1833 te Utrecht, niet koppelen aan de familie Morison en Bosch, met elkaar gehuwd, te vinden in de notariele aktes van ca. 1730 te Utrecht
Morison klinkt als Morrisson. Misschien van Engelse afkomst? Zou goed kunnen in een grotere stad als Utrecht.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_83982569
Ik heb ook Kosters uit Hoogeveen in mijn stamboom
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83986793
Noem er is een paar?:P
Beneath the gold, the bitter steel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 17:16:22 #215
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84006929
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:35 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Morison klinkt als Morrisson. Misschien van Engelse afkomst? Zou goed kunnen in een grotere stad als Utrecht.
Geen flauw idee. Maar die notariele akten geven wel aan dat de familie rond 1700/1730 al in Utrecht vertoefde. Ik heb zeg maar twee grote gedeeltes familie die ik niet kan koppelen terwijl ik 100% zeker weet dat de link er zit. Dat frustreert me enigzins
Nadat ik die link heb gemaakt ga ik wel eens dieper pluizen in die Morison familie. Wat me opviel op geneanet is dat Morison veel in Frankrijk lijkt voor te komen, maar een verbastering van Morrison/Morisson kan uiteraard ook.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84008088
Ik heb in Amsterdam een lid van de Dijkstra-familie (moederskant) die getrouwd is met een Reinhart. Mijn vader komt uit de laatste familie. En ik wéét dat een aardig deel van die familie naar Amsterdam is gegaan. Ik kan ze helaas (nog) niet koppelen. Bekend probleem, dus

(Als ik ze straks wel evt. kan koppelen dan heb ik een link tussen mijn vaders- en moeders familie)

Tara, hebben jij en Freecell ooit een familielink gevonden?
Steenz en ik doen ons uiterste best, maar wij kunnen voor onszelf niets vinden. Hahaha)
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 18:25:46 #217
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84009905
Tot nu toe heb ik geen gezamelijke voorouders van freecell en mezelf weten te ontdekken.
Echter, welk een familieband.
Ik was met de familie Dijkstra bezig, mijn oma's voorouders, (je weet wel, diegene andere familie die niet verwant is aan jouw Frieze Dijkstra's)
Stamvader van de DIjkstra's is Gerrit Jans Dijkstra, zoon van Jan Tonnis, zich later noemende Lubberts en zijn tweede vrouw Lijsbeth Gerrits. Uit het eerste huwelijk van Jan Tonnis Lubberts zijn een aantal kinderen waaronder halfzus Aafke Jans Lubberts (1772-1838)
-Aafke Jans Lubberts x Willem Derk Molanus
-Martha Willems Molanus x Klaas Jurriens Kranenborg
-Aafien Kranenborg x Jan Faber
-Antina Faber, huwt Pieter Noordhuis, uit Ezinge.
En laat freecell (achternaam Noordhuis) haar familie nu oorspronkelijk uit Ezinge komen. De link was dan ook makkelijk gevonden , haar opa was de achterneef van deze Pieter Noordhuis
Dat betekend dat Grietje Noordhuis, de dochter van Antina Faber en Pieter Noordhuis, een achter-achternichtje van mijn schoonvader, voorouders zowel in moeders lijn als in vaders lijn heeft die overeenkomen met voorouders van mijn kinderen (in zowel moeders lijn als vaders lijn)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84014356
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 06:04 schreef Kirov het volgende:
Noem er is een paar?:P


-erm, he zijn er wel 50
Maar beetje directe familie:

Margje Jans Koster geb 4-7-1779 te Hoogeveen, getrouwd met Gerrit Hendriks van Goor (1779-1851) (mijn oma heet van Goor). Ook veel Kosters uit De Wijk en Zuidwolde.

Zie zo snel ook nog een meneer Koster (Koert Koster geb 1714) die trouwt met Aaltien Jans Koster (1714-1742)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84014590
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:43 schreef Kirov het volgende:

[..]

Weet ik niet:P Maar de oudste die ik inmiddels heb gevonden is Roelof Jacobs Koster Geb. omstreeks 1610. Alleen nu komt het probleem. Hij is naar Hoogeveen verhuist maar waar hij daarvoor woonde kan ik niet achterhalen.

Heb ook een Roelof Koster, vermoedelijke geboortedatum 1630 te Hoogeveen.
Vader van Harm Roelofs Koster die in november 1684 trouwt met Trijntje Jans, één van hun kinderen heet Jacob Koster.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84016939
(Koert Koster geb 1714) die trouwt met Aaltien Jans Koster (1714-1742) Is voor mij een zijtak en die Roelof Koster vind ik als geboren in 1638 en is mijn stamvader tot nu toe. Maar ik kan verder niks over hem vinden.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_84031697
Oh ooh! Isabeau en Kirov famile van elkaar?
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 12:19:48 #222
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84039108
Leigh, hebben jij een Steenz ook nergens een familieband? Dus geen gezamelijke voorouders, maar familie van jou, gehuwd met familie van hem en met kinderen?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:23:01 #223
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_84039244
Jongens ik denk dat ik een Zweedse voorouder heb gevonden
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 17:02:28 #224
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84052572
raadsel, twee verschillende personen, zelfde naam, zelfde ouders

Berendina van der Borgh:
Dochter van Jacob Berends van der Borgh en Jacobje Jacobs Zomer
geboren: 20 maart 1849 te Wildervank
Zie geboorteakte hier

Nu heb ik twee huwelijksaktes, an sich niet vreemd, ze kan twee keer getrouwd zijn geweest
Allereerst: huwelijk ergens in 1872/1873 met Hendrik Knevelbaard

en tweede huwelijk 1 juli 1896 te Wildervank met Germ Kemper
akte

Vreemde is wel dat de overlijdensakte van Hendrik Knevelbaard zegt dat hij is overleden op 23 mei 1921
quote:
Borger, overlijdensakte, 25 mei 1921, aktenr. 42
Overledene: Hendrik Knevelbaard, geboren te Wildervank; beroep: arbeider; overleden te Borger op 23-05-1921; oud: 73 jaren, zoon van Jan Harms Knevelbaard en Adriana Jansen.
Gehuwd geweest met Berendina van der Borgh, in leven.
bron: Drenlias

Nu komt het grote raadsel, van Berendina heb ik twee overlijdensaktes, te weten:
1927:
quote:
Gasselte, overlijdensakte, 10 juni 1927, aktenr. 30
Overledene: Berendiena van der Borg, geboren te Wildervank; overleden te Gasselte op 09-06-1927; oud: 78 jaren, dochter van Jacob Berends van der Borg en Jacobje Jacobs Zomer.
Gehuwd geweest met Hendrik Knevelbaard, overleden.
bron: Drenlias/Genlias

1942:
quote:
Overlijden 01-02-1942 Groningen

Overledene Berendina van der Borgh
Geslacht v
Leeftijd 92 jaar
Geboorteplaats Wildervank

Vader Jacob Berends van der Borgh
Moeder Jacobje Jacobs Zomer
Relatie Germ Jacobs Kemper

Bron Overlijdensregister Groningen 1942
Aktenummer 194
akte hier
Het lijkt me niet dat ze twee keer is overleden

Bij akte 1 staat dus echtgenoot 1, bij akte 2 echtgenoot 2
Als je de leeftijden terugrekent kom je in beide gevallen ook in 1849 uit
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84056695
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Leigh, hebben jij een Steenz ook nergens een familieband? Dus geen gezamelijke voorouders, maar familie van jou, gehuwd met familie van hem en met kinderen?
Nee. Niet dat we kunnen vinden.
Steenz heeft alleen maar Nederlandse familie en heeft de meeste takken heel ver terug, hij heeft alleen niet van de broers/zussen van voorouders alle lijnen uitgezocht.
Zijn voorouders zitten in regio Rotterdam, regio Utrecht en rond Nijmegen. Ik zit in Groningen, Overijssel, Friesland, beetje Drenthe en 't buitenland. Ook niet echt dat je zegt: dat wordt nog wel eens een klik. Maar we blijven speuren.
Liej
pi_84056775
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
raadsel, twee verschillende personen, zelfde naam, zelfde ouders

Berendina van der Borgh:
Dochter van Jacob Berends van der Borgh en Jacobje Jacobs Zomer
geboren: 20 maart 1849 te Wildervank
Zie geboorteakte hier

Nu heb ik twee huwelijksaktes, an sich niet vreemd, ze kan twee keer getrouwd zijn geweest
Allereerst: huwelijk ergens in 1872/1873 met Hendrik Knevelbaard

en tweede huwelijk 1 juli 1896 te Wildervank met Germ Kemper
akte

Vreemde is wel dat de overlijdensakte van Hendrik Knevelbaard zegt dat hij is overleden op 23 mei 1921
[..]

bron: Drenlias

Nu komt het grote raadsel, van Berendina heb ik twee overlijdensaktes, te weten:
1927:
[..]

bron: Drenlias/Genlias

1942:
[..]

akte hier
Het lijkt me niet dat ze twee keer is overleden

Bij akte 1 staat dus echtgenoot 1, bij akte 2 echtgenoot 2
Als je de leeftijden terugrekent kom je in beide gevallen ook in 1849 uit

Ik snap het raadsel. 't Is wel heel typisch idd.
Er moet ergens een fout gemaakt zijn. Ze kan niet twee keer de pijp uitgegaan zijn...
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 19:10:59 #227
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84058617
Ik denk dat ik het antwoord heb. De fout is gemaakt in 1927 bij de overlijdensakte, waarin de verkeerde ouders vermeld staan.

Gevonden heb ik dit:
huwelijksakte Berendina van der Borg met Hendrik Knevelbaard
Hierin staan andere ouders vermeld voor Berendina, en ja hoor, zoeken we even verder hebben we een geboorteakte die daar bijhoort.

Dus Berendina van der Borgh uit 1849 Wildervank, gehuwd met Kempers en gestorven in 1942 is door elkaar gehaald bij de overlijdensakte met
Berendina van der Borg uit 1849 Veendam, gehuwd met Knevelbaard en gestorven in 1927

Da's lullig, dat er zonder dat je het weet een overlijdensakte van je wordt opgesteld
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84063661
Misschien toen niet, maar tegenwoordig zou je met zoiets echt in de problemen raken
Liej
pi_84074978
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:47 schreef Leigh het volgende:
Misschien toen niet, maar tegenwoordig zou je met zoiets echt in de problemen raken

Het kwam toen niet allemaal zo precies :& Stuk relaxter, maar ook ingewikkeld als je aan het uitzoeken bent.

Ik heb bijv gisteren iemand toegevoegd die de ene keer Holtermans heet en de andere keer De Wit en het is dezelfde persoon. Hoe kan zoiets? Vader heet Holtermans, nergens heet iemand De Wit, broers heten ook Holtermans
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 juli 2010 @ 08:08:13 #230
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84077687
Als het omstreeks 1811 is dan komt dat nog wel eens voor, noemde hij zichzelf De Wit ofzo

Daar heb ik trouwens ook een leuke van. Jantje Haan, gehuwd met Wessel Entjes, bij alle aktes heet ze Jantje Haan, behalve 1 bepaalde akte, dan heet ze opeens Jantje Kip
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:20:19 #231
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_84092899
quote:
Op zondag 20 juni 2010 19:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik het een familieband met:

[...]

-Theodora Versteegh (zangeres)
-J.A. Heuff (Huf van Buren/Brand van Doorn), schrijver

Versteegh heb ik ook in mijn stamboom, dus Theodora zal er wel ergens inpassen...

Johan Adriaan Heuff past er zeker in. Mijn moeder is een Heuff, maar er is nog een connectie dichterbij: zijn zus Dirkje Maria Anna Heuff was getrouwd met Albertus Verbrugh, en dat was een broer van mijn betovergrootmoeder Elsje Johanna Verbrugh (haar moeder was Maria Hendrika Heuff en ze trouwde met Johannes Jacobus Heuff, ze hielden het lekker in de familie toen).
pi_84100825
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als het omstreeks 1811 is dan komt dat nog wel eens voor, noemde hij zichzelf De Wit ofzo

Daar heb ik trouwens ook een leuke van. Jantje Haan, gehuwd met Wessel Entjes, bij alle aktes heet ze Jantje Haan, behalve 1 bepaalde akte, dan heet ze opeens Jantje Kip

Je zou bijna denken een ambtenaar met humor

(net zoals de vrouw van mijn stamvader von baumgarten heet bij geboorte, maar boomgaarden bij overlijden (en bij een geboorteakte van een kind boomgaards)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_84101933
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]


Het kwam toen niet allemaal zo precies :& Stuk relaxter, maar ook ingewikkeld als je aan het uitzoeken bent.

Ik heb bijv gisteren iemand toegevoegd die de ene keer Holtermans heet en de andere keer De Wit en het is dezelfde persoon. Hoe kan zoiets? Vader heet Holtermans, nergens heet iemand De Wit, broers heten ook Holtermans
Vraag ik me ook af: hoe kan zoiets? Zo'n persoon heb ik ook:
Harm Jans Schipper. Tenminste, Schipper bij de geboorte van zijn kinderen. Bij zijn overlijden (en dat van zijn vrouw) heet hij Harm Jans Snor.
Liej
pi_84101988
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als het omstreeks 1811 is dan komt dat nog wel eens voor, noemde hij zichzelf De Wit ofzo

Daar heb ik trouwens ook een leuke van. Jantje Haan, gehuwd met Wessel Entjes, bij alle aktes heet ze Jantje Haan, behalve 1 bepaalde akte, dan heet ze opeens Jantje Kip
Leuk, die dieren. Hier geen dergelijke dier-veranderingen, om het zo maar eens te noemen
Maar ik heb wel een De Haan en een Schaap als voorouders.
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 juli 2010 @ 08:55:33 #235
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84121639
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:20 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Versteegh heb ik ook in mijn stamboom, dus Theodora zal er wel ergens inpassen...

Johan Adriaan Heuff past er zeker in. Mijn moeder is een Heuff, maar er is nog een connectie dichterbij: zijn zus Dirkje Maria Anna Heuff was getrouwd met Albertus Verbrugh, en dat was een broer van mijn betovergrootmoeder Elsje Johanna Verbrugh (haar moeder was Maria Hendrika Heuff en ze trouwde met Johannes Jacobus Heuff, ze hielden het lekker in de familie toen).
Dirkje Maria Anna Heuff heb ik inderdaad. Sowieso die families Heuff, Versteegh, Van Rijnberk, Van Steenis, Van Meeteren etc, allemaal met elkaar getrouwd, waren rijke boeren in de omgeving van Tiel/Avezaath/Wadenooijen
We zijn dus familie van elkaar
Antonis van Steenis en Catharina van Empel, maar ook Gijsbert van Meeteren en Dirkje van Buren, betovergrootouders langs twee kanten van Maria Hendrika Heuff zijn ook voorouders van mij
Ik mis daar nog wel wat informatie, geboorte en sterfdatum van Maria Hendrika, evenals Albertus Rijksz Verbrugh en ik heb maar twee kinderen vermeld staan: Albertus en Marius Hendrik Wouter

Versteegh en Heuff zijn absoluut aan elkaar verwant. Theodora was een kleindochter van Matthias Johannes Versteegh en Gerarda Jacoba van Rijnberk, net als Maria Hendrika Heuff een achterkleinkind van eerder genoemde Antonis van Steenis, Catharina van Empel, Gijsbert van Meeteren en Dirkje van Buren

[ Bericht 10% gewijzigd door TARAraboemdijee op 16-07-2010 09:02:07 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 juli 2010 @ 09:04:09 #236
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84121788
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:13 schreef Leigh het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af: hoe kan zoiets? Zo'n persoon heb ik ook:
Harm Jans Schipper. Tenminste, Schipper bij de geboorte van zijn kinderen. Bij zijn overlijden (en dat van zijn vrouw) heet hij Harm Jans Snor.
1813-1853 uit Hellum? Gehuwd met Trijnje Hindriks Brengers?
Zijn halfzus Tjaatje Jans Schipper is een directe voorouder van freecell
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:04:48 #237
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_84123070
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dirkje Maria Anna Heuff heb ik inderdaad. Sowieso die families Heuff, Versteegh, Van Rijnberk, Van Steenis, Van Meeteren etc, allemaal met elkaar getrouwd, waren rijke boeren in de omgeving van Tiel/Avezaath/Wadenooijen
We zijn dus familie van elkaar
Leuk

Al die namen komen in mijn stamboom inderdaad ook terug. In die van mijn vriendin trouwens ook. Ik probeer al een tijdje een gemeenschappelijke voorouder te vinden, al vindt ze dat een beetje een vies idee
quote:
Antonis van Steenis en Catharina van Empel, maar ook Gijsbert van Meeteren en Dirkje van Buren, betovergrootouders langs twee kanten van Maria Hendrika Heuff zijn ook voorouders van mij
Ik mis daar nog wel wat informatie, geboorte en sterfdatum van Maria Hendrika, evenals Albertus Rijksz Verbrugh en ik heb maar twee kinderen vermeld staan: Albertus en Marius Hendrik Wouter
Uit het boek 'Van linie en stamme Hueff': genealogie van het geslacht Heuff door G. Heuff en L.M. van der Hoeven het volgende:

Maria Hendrika Heuff, geboren Kerk-Avezaath 31 mei 1818, overleden Eck en Wiel (huize ‘Kortenhoeve’) 28 april 1884, huwde Zoelen 31 mei 1849 Albertus Verbrugh Rijksz, geboren Eck en Wiel (huize ‘Kortenhoeve’) 15 december 1813, burgemeester Maurik 1863-1891, secretaris en ontvanger polder Eck en Wiel 1845-1854, heemraad polder Neder-Betuwe 1855-1890, lid der Staten van Gelderland 1876-1883, overleden Eck en Wiel (huize ‘Kortenhoeve’) 13 december 1894, zoon van Rijk Verbrugh, poldermeester Eck en Wiel 1805-1818, 1823-1843, hoofdingeland polder Neder-Betuwe 1845-1851, en Catharina de Ridder.
quote:
Versteegh en Heuff zijn absoluut aan elkaar verwant. Theodora was een kleindochter van Matthias Johannes Versteegh en Gerarda Jacoba van Rijnberk, net als Maria Hendrika Heuff een achterkleinkind van eerder genoemde Antonis van Steenis, Catharina van Empel, Gijsbert van Meeteren en Dirkje van Buren
Matthias Johannes Versteegh had een dochter Dirkje Maria Anna Versteegh die was getrouwd met Antonie Heuff. Zij waren de ouders van Johan Adriaan Heuff (dé Johan Adriaan Heuff) en van Dirkje Maria Anna Heuff, die trouwde met Albertus Verbrugh Az, een zoon van Albertus Verbrugh Rijksz en Maria Hendrika Heuff. Albertus jr. had een zus Elsje Johanna Verbrugh, die trouwde met Johannes Jacobus Heuff. Zij zijn mijn betovergrootouders. Een andere dochter van Antonie Heuff en Dirkje Maria Anna Versteegh, Antoinette Catharina Heuff, was getrouwd met Hendrikus Johan van Steenis van Rijnberk, zoon van Cornelis Johannes van Steenis van Rijnberk en Maria Anthonia van Steenis. Eén grote inteeltbende
pi_84125251
Van Steenis heb ik er ook in zitten
Beneath the gold, the bitter steel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 juli 2010 @ 11:23:58 #239
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84125346
quote:
Albertus jr. had een zus Elsje Johanna Verbrugh, die trouwde met Johannes Jacobus Heuff.
Dit mis ik totaal. Ik heb maar 2 kinderen namelijk van Maria Hendrika Heuff en Albertus Verbrugh sr.
(Albertus en Marius)

Dat boek moet ik nodig hebben

Matthias Johannes Versteegh had naast Dirkje Maria Anna een zoon Jacobus Arnoldus Versteegh (en nog 10 andere kinderen)
kind 2, 10 en 11 trouwden een Versteegh
Jacob Arnoldus huwde Anna Wilhelmina Theodora van Lidth de Jeude
uit dit huwelijk 7 kinderen waaronder Theodora Jacomina Petronella Versteegh, zangeres en Henriette Mathilda Versteegh, gehuwd met Marius Adrianus Brandts Buijs, mijn overgrootouders

Ik heb ook inderdaad al die 'huizen' genoemd staan
Huize Teisterbant, Huize Engelrode, Huize Poelzicht, Huize Bierkamp, Huize Steenakker, Huize Oudenwaard
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 juli 2010 @ 11:28:58 #240
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84125526
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:21 schreef Kirov het volgende:
Van Steenis heb ik er ook in zitten
Ah, vertel, welke Van Steenis, die stamboom heb ik best uitvoerig uitgezocht met dank aan Nederlands Patriciaat
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 11:53:38 #241
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_84126547
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dit mis ik totaal. Ik heb maar 2 kinderen namelijk van Maria Hendrika Heuff en Albertus Verbrugh sr.
(Albertus en Marius)
In Genlias vind ik de volgende:

- Catharina Urselina Verbrugh, ovl 18-04-1858 te Eck en Wiel
- Rika Johanna Verbrugh, geb 24-03-1850 te Eck en Wiel en ovl 29-09-1878 te Eck en Wiel
- Johan Adriaan Verbrugh, ovl 21-06-1923 te Amerongen
- Marius Hendrik Wouter Verbrugh, ovl 22-01-1930 te Eck en Wiel
- Elsje Johanna Verbrugh, ovl 30-01-1933 te Wadenoijen
- Albertus Verbrugh, ovl 31-01-1947 te Maurik

Misschien hadden ze er nog meer, want de geboorteaktes uit de betreffende periode staan kennelijk niet in Genlias.
quote:
Dat boek moet ik nodig hebben
Het is ten dele online in te zien via Google Books: http://bit.ly/cnvKyE

Ik was bij de boekpresentatie in 2008 in Kerk-Avezaath. Erg leuk, Heuven uit heel Nederland verzameld.
quote:
Matthias Johannes Versteegh had naast Dirkje Maria Anna een zoon Jacobus Arnoldus Versteegh (en nog 10 andere kinderen)
kind 2, 10 en 11 trouwden een Versteegh
Bij de Heuven ook een mooie:

Gijsbert Jacominus Johannes Heuff, zoon van Gijsbert Heuff en Jacomina Johanna Heuff, trouwde in 1902 met Gijsberta Antonia Johanna Heuff, dochter van Cornelis Antonie Heuff en Judith Agnes Heuff.

De oma’s van de bruidegom heetten Van Malsen en Van Steenis, de oma’s van de bruid allebei Van Steenis…
quote:
Ik heb ook inderdaad al die 'huizen' genoemd staan
Huize Teisterbant, Huize Engelrode, Huize Poelzicht, Huize Bierkamp, Huize Steenakker, Huize Oudenwaard
Mijn moeder heeft als kind nog op Heuvenstein gewoond. Helaas is het verkocht.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 juli 2010 @ 12:14:28 #242
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84127362
Huize Teisterbant is waar mijn overgrootmoeder is geboren. Het is nu een bed&breakfast. Mijn vrouw en ik hebben er een nachtje geslapen
Ben je ook bekend met de familiebegraafplaats Erven M.J. Versteegh in Kapel-Avezaath? Daar liggen een aantal kinderen van M.J. Versteegh en G.J. van Rijnberk, waaronder een aantal Heuff'en

Ik heb deze ook nog gevonden:
quote:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Gelders Archief
Algemeen Toegangnr: 0207
Inventarisnr: 3696
Gemeente: Maurik
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 14
Datum: 25-10-1890
Bruidegom Johan Adriaan Heuff
Geboortedatum: 14-09-1862
Geboorteplaats: Kerk-Avezaath
Bruid Catharina Frederika Christina Verbrugh
Geboortedatum: 27-09-1858
Geboorteplaats: Eck en Wiel
Vader bruidegom Gijsbert Heuff
Moeder bruidegom Jacomina Johanna Heuff
Vader bruid Albertus Verbrugh
Moeder bruid Maria Hendrika Heuff
Nadere informatie beroep bg.: zonder beroep; beroep bruid: zonder beroep; beroep vader bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: burgemeester; beroep moeder bd.: geen beroep vermeld
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:48:52 #243
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_84128765
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ben je ook bekend met de familiebegraafplaats Erven M.J. Versteegh in Kapel-Avezaath? Daar liggen een aantal kinderen van M.J. Versteegh en G.J. van Rijnberk, waaronder een aantal Heuff'en
Daar ben ik twee keer geweest, een prachtig begraafplaatsje. Er zullen daar misschien ook wel voorouders van mij liggen, maar mijn betovergrootouders en hun nakomelingen liggen in Wadenoijen, waar op de Algemene Begraafplaats een familiegraf is.
quote:
Ik heb deze ook nog gevonden:
[..]
Zij hadden twee kinderen: Maria Gijsbertha Hendrika Heuff en Gijsbert Jacominus Johannes Heuff.

Maria Gijsbertha Hendrika woonde in Wenen en is in de oorlog door de Gestapo opgepakt wegens het luisteren naar buitenlandse radio-uitzendingen. Ze overleefde de oorlog wel. Hier haar mugshot:

pi_84128854
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ah, vertel, welke Van Steenis, die stamboom heb ik best uitvoerig uitgezocht met dank aan Nederlands Patriciaat
Willem van Stenis geboren rond 1655 is de oudste.
Beneath the gold, the bitter steel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 juli 2010 @ 13:00:34 #245
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84129255
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:50 schreef Kirov het volgende:

[..]

Willem van Stenis geboren rond 1655 is de oudste.
Hmm, komt nergens bij mij voor
Wel omgeving Drumpt/Geldermalsen?
Mijn oudste is Herman van den Steenhuys, in 1350 schepen van Tuil
Antonis van Steenhuys, ca. 1540-1610 Geldermalsen is over het algemeen de gezamelijke voorouder, vanaf hem heb ik meerdere takken lopen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84135810
Wel in de buurt van Geldermalsen, Gellicum
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:38:47 #247
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84646527
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jantje Dieterman, is een zijtak.
Ik was bezig met aktes uit het gezin Dieterman-Lubberts in te voeren en nadat 5 van de 6 kinderen en haar man al dood waren en vier trouwaktes van de kinderen ook al voorbij waren gekomen begon ik al te balen dat ik de overlijdensakte van Jantje dus mistte. Niets was minder waar, die kwam dus bijna als laatste :D
Ik heb ook een gezin van 6, 5 kinderen binnen 1 jaar dood oid, en 1 werd er dan 89 :D

quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 12:55 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ik heb een foto gevonden van mijn betbetbetovergrootmoeder, geboren in 1839! Echt heeel bijzonder :D
Ik heb ook een foto van een ver betovergrootmoeder uit die tijd..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:54:12 #248
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84647075
Ik heb ook een aantal Koster in mijn stamboom :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_84649456
Wow best handig de info in dit topic.

ik zelf heb via genlias wel is een beetje onderzoek gedaan naar mijn eigen achternaam.
Ik heb de achternaam van mijn moeder en ben nu de enige lijndoorzetter van mijn tak van achternaam , opa heeft twee dochters gekregen en opa zelf had/heeft twee zussen.

De interesse is gewekt naar voorouders door dat mijn overgrootvader voorzitter van Feyenoord was in 1925 en mijn opa veel beroemde verhalen daarover heeft, onder andere hoe overgrootopa als allereerste de club naar de Eredivisie van die tijd bracht.
Verder is er een verhaal dat de tak van mijn achternaam terugvoert naar muzikanten van het Zwitserse leger wat ik zelf erg leuk vind omdat ik zelf nu in de muziekindustrie werk, helaas niet als muzikant ;)

van mijn vader's voorouders weet ik alleen dat het hugenoten waren die oorspronkelijk Le Coque heten, wat later De Kok werd.

ga zeker nu een beetje verder spitten met de kennis opgedaan in dit topic :7
you might aswell do the white line
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:45:59 #250
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84656617
Mijn moeders naam Gordinou de Gouberville houdt waarschijnlijk ook op te bestaan, want mijn moeder heeft een broer en die heeft 3 dochters... verder zijn er natuurlijk nog achterachterneven, maar bij deze tak stopt het..
En aan mijn kant, van der Heide ben ik de enige van deze Noord-Hollandsche tak (7 generaties) :D :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:04:17 #251
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_84657039
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:45 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn moeders naam Gordinou de Gouberville houdt waarschijnlijk ook op te bestaan, want mijn moeder heeft een broer en die heeft 3 dochters... verder zijn er natuurlijk nog achterachterneven, maar bij deze tak stopt het..
En aan mijn kant, van der Heide ben ik de enige van deze Noord-Hollandsche tak (7 generaties) :D :P
Volgens de Familienamenbank waren er in 2007 in Nederland 26 personen met de naam Gordinou de Gouberville:

http://www.meertens.knaw.(...)le&operator=eq&taal=
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 juli 2010 @ 11:29:19 #252
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84659529
Brandts Buijs groeit juist weer aan, aangezien ik twee zonen heb gekregen is er waarschijnlijk weer een generatie veiliggesteld :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84670592
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:45 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn moeders naam Gordinou de Gouberville houdt waarschijnlijk ook op te bestaan, want mijn moeder heeft een broer en die heeft 3 dochters... verder zijn er natuurlijk nog achterachterneven, maar bij deze tak stopt het..
En aan mijn kant, van der Heide ben ik de enige van deze Noord-Hollandsche tak (7 generaties) :D :P
van mijn achternaam zelf zijn er genoeg te vinden _helaas een bekende vrouwelijke volkszanger_
maar het gaat mij vooral om de tak die ik dus tot de vader van mijn overgrootvader kan terug vinden, het rare is dat ik hem alleen op het sterfcertificaat van m'n overgrootopa en een trouwakte van een andere zoon heb gevonden.
van hem zelf is geen akte te vinden, geboorte of sterfte.

en via Genlias lijk ik vrouwen gewoon helemaal niet te kunnen vinden? als ik bijvoorbeeld zoek op Maria Elisabeth van der Klugt, dan vind ik helemaal niets, maar als ik dan op haar man zoek komt zij ineens wel tevoorschijn...
you might aswell do the white line
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:33:22 #254
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84671551
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:04 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Volgens de Familienamenbank waren er in 2007 in Nederland 26 personen met de naam Gordinou de Gouberville:

http://www.meertens.knaw.(...)le&operator=eq&taal=
Ja oke :P Zijn dat trouwens meisjesnamen of aangetrouwde namen?

In mijn stamboom zijn de levenden/geboortenaam dragende:
Mijn moeder
Mijn oom
3 nichtjes
Een oom van mijn moeder, zijn 2 kinderen, 1 kleinkind
En nog 1 achterachternicht en 2 achterachterneven van mijn moeder
geen idee, of ouders van die achter achterneven nog leven..

En dan nog een paar maar die zijn allemaal 70 of 80.. dus die hebben geen hyves, en ik ken ze niet :P


quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:07 schreef kweek89 het volgende:

[..]

van mijn achternaam zelf zijn er genoeg te vinden _helaas een bekende vrouwelijke volkszanger_
maar het gaat mij vooral om de tak die ik dus tot de vader van mijn overgrootvader kan terug vinden, het rare is dat ik hem alleen op het sterfcertificaat van m'n overgrootopa en een trouwakte van een andere zoon heb gevonden.
van hem zelf is geen akte te vinden, geboorte of sterfte.

en via Genlias lijk ik vrouwen gewoon helemaal niet te kunnen vinden? als ik bijvoorbeeld zoek op Maria Elisabeth van der Klugt, dan vind ik helemaal niets, maar als ik dan op haar man zoek komt zij ineens wel tevoorschijn...
Probeer het eens met alleen Maria of alleen Elisabeth
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 juli 2010 @ 16:40:50 #255
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84671858
Of Elizabeth ipv Elisabeth
of Van der Klucht
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84681409
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Of Elizabeth ipv Elisabeth
of Van der Klucht
computer says no, zelfde geld voor Agatha Maria Bakhuizen - de vrouw van overgroot opa.
ook niet te vinden behalve als je alleen op haar man zoekt.

Edit: via uwstamboomonline.nl ben ik wel weer een eindje verder gekomen, dat er erg veel vrouwen in mijn tak worden geboren! bijna een self fulfilling prophacy.

[ Bericht 15% gewijzigd door kweek89 op 30-07-2010 21:28:24 ]
you might aswell do the white line
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 juli 2010 @ 09:12:43 #257
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84695628
uwstamboomonline.nl? bestaat niet

Ik heb even gekeken op genlias. Niet alle aktes staan online daar, en bij overlijdensaktes kan de spelling van de naam van ouders/echtgenoten verkeerd zijn, zeker als deze al zijn overleden.
Maar bij je familie komt Rotterdam veelvuldig terug, heb je al op digitalestamboom.nl gekeken? Die heeft aanvullende aktes online, waaronder van Rotterdam
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 juli 2010 @ 09:15:02 #258
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84695643
En dan vind ik:

Kind Maria Elizabeth van der Klugt
Vader Leonardus van der Klugt
Moeder Johanna van der Leede

Plaats Rotterdam
Geboortedatum 15-11-1858


Opmerkingen akte nr. 3590


Bronverwijzing Rotterdam1858f041v


Kind Hendrik Jacobus Weber
Vader Jacobus Gerardus Weber
Moeder Maria Elisabeth van der Klugt

Plaats Rotterdam
Geboortedatum 02-11-1880


Opmerkingen akte nr. 4893; erkenning door ouders op 02-02-1881; achternaam kind was van der Klugt


Bronverwijzing Rotterdam1880e025

En een heleboel meer
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 juli 2010 @ 09:17:24 #259
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84695663
En:
Kind Agatha Maria Bakhuizen
Vader Martinus Bakhuizen
Moeder Agatha Maria Basuin

Plaats Rotterdam
Geboortedatum 31-01-1889


Opmerkingen akte nr. 594


Bronverwijzing Rotterdam1889b101v


Bruidegom Johannes Marinus Weber Rotterdam 23
Vader Jacobus Gerardus Weber
Moeder Maria Elisabeth van der Klugt
Bruid Agatha Maria Bakhuizen Rotterdam 21
Vader Martinus Bakhuizen
Moeder Agatha Maria Basuin

Plaats Rotterdam
Huwelijksdatum 05-10-1910
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84717659
heb het tot :

JOANNES WEBER
(Wewer - Wever - Weven)
verder geen info
ALEIDIS CHRISTIAANS
(AALTJE)
verder geen info

kregen samen

CHRISTIAAN WEBER
(Wewer - Wever)
08-10-1786 (LEEUWARDEN (FR)
23-05-1828 (ROTTERDAM (ZH)
29-10-1809 (ROTTERDAM)
+
SARA SCHELLENBERG
(Schellingberg)
00-00-1789 (DEN HAAG (ZH)
13-09-1871 (ROTTERDAM (ZH)


ben wel verrast door Leeuwarden - ik ga Joannes Weber nu verder zoeken of daar meer over te vinden is.

__http://www.weber.uwstambo(...)=3264034&kid=1622___ overigens
you might aswell do the white line
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 augustus 2010 @ 07:40:09 #261
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84729060
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_84737723
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 07:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Voor Friesland:
www.tresoar.nl en www.allefriezen.nl :)
Thanks, Joannes of Christiaan kan ik niet echt vinden via die website, die website laat wel zien dat er veel mensen rond 1800 vanuit Leeuwarden naar Rotterdam zijn gegaan.
Zou wel willen weten wat daar de reden van is?
Economische kansen in Rotterdam gok ik zo, maar het lijkt ook een Leeuwardse trend.

Tot hoe ver is er potientieel terug te zoeken naar voorouders? mits je daadwerkelijk archieven in duikt vermoed ik dat het tot 1600? te doen is?

Op zich is de achternaam natuurlijk een creatie van Napoleon (of tenminsten de registratie ervan)
you might aswell do the white line
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:22:00 #263
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84737937
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:12 schreef kweek89 het volgende:

[..]

Thanks, Joannes of Christiaan kan ik niet echt vinden via die website, die website laat wel zien dat er veel mensen rond 1800 vanuit Leeuwarden naar Rotterdam zijn gegaan.
Zou wel willen weten wat daar de reden van is?
Economische kansen in Rotterdam gok ik zo, maar het lijkt ook een Leeuwardse trend.

Tot hoe ver is er potientieel terug te zoeken naar voorouders? mits je daadwerkelijk archieven in duikt vermoed ik dat het tot 1600? te doen is?

Op zich is de achternaam natuurlijk een creatie van Napoleon (of tenminsten de registratie ervan)
Tot 1650 is te doen bij de meeste archieven..

Ik kom bij veel niet verder dan 1750 helaas, ligt ook aan mijn zoek-kunsten B-)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:44:13 #264
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84740327
Zo ben ik bij familie Baas het minst ver, de oudste: Pieter Jansz Baas geb. 29-03-1831Andijk ovl. 18-03-1908 tr. 23-04-1858 Andijk Marijtje Liewes de Jong (van haar heb ik wel een stamboom verder..) geb. 25-04-1833 Enkhuizen ovl: 01-12-1897

Wie kan mij de ouders van deze Pieter geven?
Ook hadden zij een zoon: Jan Baas, hier heb ik alleen van weten te vinden dat hij geboren is 1863 Andijk en ovl. 1941 Iemand die over hem meer kan vinden? (En dan qua data en ovl plaatsen, hij was getrouwd met antje brouwe en trijntje sluis, informatie over zijn kinderen zijn ook welkom
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_84740429
Ik heb Neeltje Jans Baas al directe voorouder. Echter wel uit Overijssel, niet uit Noord-Holland :)
Liej
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:49:00 #266
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84740468
In mijn paar Baas die ik in mijn stamboom heb komt wel een Neel(tje) voor.
kan alleen verder niets over hun vinden :o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 augustus 2010 @ 20:20:54 #267
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_84747237
Baas boven Baas :D

Ik heb ook een Baas als directe voorouder: Jantje Baas (1824-1873, Zuidbroek) gehuwd met Klaas Tonnis Kuiper (1821-1878, Zuidbroek), dochter van Fenje Jans Baas
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:33:46 #268
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84755804
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Baas boven Baas :D

Ik heb ook een Baas als directe voorouder: Jantje Baas (1824-1873, Zuidbroek) gehuwd met Klaas Tonnis Kuiper (1821-1878, Zuidbroek), dochter van Fenje Jans Baas
Dit keer geen Baas boven Baas helaas :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:07:04 #269
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84757257
Wie kan er iets vinden over Petronella ten Voorden, schijnt een hele bijzondere naam te zijn (Maar 30 in nederland oid)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:35:05 #270
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84920670
Dit vind ik dan wel weer even tussen die oude kranten :P



en:



Hebben ze alleen H.D. ipv D.H. :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_84942566
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:07 schreef Dagoduck het volgende:
Wie kan er iets vinden over Petronella ten Voorden, schijnt een hele bijzondere naam te zijn (Maar 30 in nederland oid)
Zal dit dezelfde oorsprong zijn als "ten Voorde"?
Daar zijn er meer van (iig in 't oosten van het land).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:22:47 #272
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_84952221
Ik weet niets van haar alleen dat ze met Johannes Wilhelmus Geresse is getrouwd En dat ze uit schravenhage komen.. ze is geboren eind 18e eeuw
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85045047
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zal dit dezelfde oorsprong zijn als "ten Voorde"?
Daar zijn er meer van (iig in 't oosten van het land).
Aangetrouwde familie van mij *O*
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:12:29 #274
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85045232
Petronella ten voorden had iig 3 kinderen.. Ik kan echt niets over haar vinden ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:10:21 #275
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_85047759
ik las altijd "Kwartierstraat"

maar goed, mijn voorouders langs beide kanten zijn Nederlanders.

dus ik ben een halve hollander ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_85050713
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:07 schreef Kirov het volgende:

[..]

Aangetrouwde familie van mij *O*
Me too!
Althans via een aantal zijtakken:
Bv:

Parenteel van Hendrik Eijsink
1 Hendrik Eijsink. Hendrik is overleden. Hendrik trouwde omstreeks 1600 met Webbeke NN. Webbeke is overleden.
Kinderen van Hendrik en Webbeke:
1 Jan Eijsink, geboren omstreeks 1605. Volgt 1.1.
2 Roelof Eijsink, geboren omstreeks 1610. Volgt 1.2.
3 Geert Eijsink, geboren omstreeks 1620. Volgt 1.3.
4 Trijne Eijsink, geboren omstreeks 1620. Volgt 1.4.
1.1 Jan Eijsink is geboren omstreeks 1605, zoon van Hendrik Eijsink (zie 1) en Webbeke NN. Jan is overleden. Jan trouwde, ongeveer 35 jaar oud, omstreeks 1640 met Anna Harmölle. Anna is overleden.
Notitie bij Anna: Woonachtig in Eppenzolder 44, Haaksbergen ?
Kinderen van Jan en Anna:
1 Hendrik Eijsink. Volgt 1.1.1.
2 Hermken Eijsink, geboren omstreeks 1630. Volgt 1.1.2.
1.2 Roelof Eijsink is geboren omstreeks 1610, zoon van Hendrik Eijsink (zie 1) en Webbeke NN. Roelof is overleden. Roelof trouwde, ongeveer 30 jaar oud, omstreeks 1640 met NN. Zij is overleden.
Kinderen van Roelof en NN:

1 Eefse Eijsink. Volgt 1.2.1. (trouwt op 20-05-1666 met Jan Engbertszoon ten Voorde)

2 Hendrik Eijsink. Volgt 1.2.2.
3 Trijntje Eijsink. Volgt 1.2.3.
4 Arend Eijsink. Volgt 1.2.4.
5 Jenneke Eijsink [1.2.5]. Jenneke is overleden.

en ik heb wat info bij:

http://home.zonnet.nl/theo.van.sark/genealogie/kwartierstaat.htm
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_85061249
Ten Voorde? Nee, die heb ik nog niet ontdekt :)

Iemand ook Reinhart of Runhart in de familiestamboom?
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 augustus 2010 @ 19:44:50 #278
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85062472
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:14 schreef Leigh het volgende:
Ten Voorde? Nee, die heb ik nog niet ontdekt :)

Iemand ook Reinhart of Runhart in de familiestamboom?
Alleen Gesina Runhart, gehuwd met Lukas Oorburg, moeder van Jan Oorburg (geb. 1876 Veendam, geh. met H.M. Brink, van waaruit de familierelatie), tevens moeder van Aaltje Oorburg, (geb. 1880, Wildervank, gehuwd met Jemke Wever. Hun dochter Elizabeth Wever was gehuwd met Kornelis Post, van waaruit ook weer een familierelatie)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_85063953
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Alleen Gesina Runhart, gehuwd met Lukas Oorburg, moeder van Jan Oorburg (geb. 1876 Veendam, geh. met H.M. Brink, van waaruit de familierelatie), tevens moeder van Aaltje Oorburg, (geb. 1880, Wildervank, gehuwd met Jemke Wever. Hun dochter Elizabeth Wever was gehuwd met Kornelis Post, van waaruit ook weer een familierelatie)
Gesina Runhart (gehuwd met Lukas Oorburg) is de dochter van Klaas Runhart en Aaltje Jans Tamminga. Klaas en Aaltje zijn directe voorouders van me :D
Ik stam af van hun zoon Jan Runhart, 't broertje van Gesina.
Liej
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:57:34 #280
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85073428
Werden er trouwens na 1811 geen doopregisters meer bijgehouden of wat? Want van na 1811 heb ik veelal alleen geboortedata
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:24:50 #281
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85074940
Ik was bezig met de stamboom van mn oom, die heeft dus dit in voorouderlijke lijn:

http://www.jannetjen.nl/stamboom.htm

terug naar 1300 :o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:36:21 #282
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85082840
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:17 schreef Leigh het volgende:

[..]

Gesina Runhart (gehuwd met Lukas Oorburg) is de dochter van Klaas Runhart en Aaltje Jans Tamminga. Klaas en Aaltje zijn directe voorouders van me :D
Ik stam af van hun zoon Jan Runhart, 't broertje van Gesina.
We komen steeds dichterbij het koppelen van onze families :D
Toevallig Wolthuis als voorouders ergens? Ik was van Weia Tonnis, een directe voorouder Kuiper met DTB boeken voorgeslacht aan het uitzoeken, daarna weer naar beneden aan het werken. Er is 1 lijn die ik kan uitwerken, en dat is de familie Wolthuis
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:57 schreef Dagoduck het volgende:
Werden er trouwens na 1811 geen doopregisters meer bijgehouden of wat? Want van na 1811 heb ik veelal alleen geboortedata
Jawel, maar voor genealogisch onderzoek doen die bronnen er minder toe omdat de BS beschikbaar is
De DTB boeken worden voor 1811 gebruikt om het gat van het missen van de BS op te vullen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_85083238
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 07:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

We komen steeds dichterbij het koppelen van onze families :D
Toevallig Wolthuis als voorouders ergens? Ik was van Weia Tonnis, een directe voorouder Kuiper met DTB boeken voorgeslacht aan het uitzoeken, daarna weer naar beneden aan het werken. Er is 1 lijn die ik kan uitwerken, en dat is de familie Wolthuis
Ja, steeds maar die aangetrouwde lijntjes enzo. Het zou eens raak moeten zijn :)

Heb - zover ik zie - geen Wolthuis in de voorouderlijke lijn. Natuurlijk wel weer bijna bij Elizabeth Pieters Wolthuis die trouwt met Hilko Einjes Kruizinga. Hilko's ouders (Eentje Bartels Kruizinga en Martje Harms Boermanjen) zijn voorouders.
Liej
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:48:03 #284
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85087856
Is er hier nog iemand met Dirksen in de stamboom?
Of Drost/Keizer/Steenbergen/Veeningen/Veuger/Veenstra/Withaar

Ik heb trouwens ergens in de 17e eeuw iemand in mn stamboom/voorouder die VinckenBergh heet, kan iemand van deze naam of van Vinkenborg/vinkenberg een stamboom vinden van de afgelopen tijd misschien kan ik het dan linken, heb van haar verder niets, maar volgens de familienamenbank komen er in 2007 135 Vinkenborg voor en 4 vinkenberg
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85109001
Veenstra wel :Y
Maar dat is nogal een veel voorkomende naam.
Hier in Overijssel/Friesland, trouwens.
Liej
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:59:09 #286
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85111234
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:03 schreef Leigh het volgende:
Veenstra wel :Y
Maar dat is nogal een veel voorkomende naam.
Hier in Overijssel/Friesland, trouwens.
Heb jij een melle freerks of een jan melles veenstra?

Ik heb de tak wel gevonden op internet maar nog niet toegevoegd, deze: http://www.genealogieonline.nl/stamboom-bruining/I1150.php

http://www.van-diemen-de-jel.nl/Genea/Feenstra1_genea.html
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85111891
Nee, meer Sieger en Oebele (al dan niet in combinatie) en meer van dat soort vage namen :)
Liej
pi_85134070
Ik zit er al een tijdje mee in mijn maag. Ik zit vast met mijn stamboom, ik ben op zoek naar relaties van Roelof Jacobs Koster. Hij is omstreeks 1610 geboren en omstreeks 1694 overleden in Hoogeveen. Hij heeft daar zowiezo in de periode van 1691 tot 1694 gewoont met als beroep Spinner. Hoogeveen is in 1636 gesticht dus hij komt vermoedelijk niet uit de regio. Zijn zoon is Harmen Roelofs Koster, geb. omstr. 1660.

Ik kan verder niks over deze persoon vinden. Zijn vrouw, andere kinderen, zijn ouders of waar hij oorspronkelijk vandaan komt. Heeft iemand tips om dit op te sporen of is het een hopeloze zaak?
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:22:15 #289
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85134953
Deze dus?
http://home.wanadoo.nl/henkelsinga/inhoud/Hfam1811/Koster.htm

Ik denk dat je toch wel zon beetje op het einde zit qua koster ja :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85135328
Die ja :P Maar ik kan ook nog Kosters vinden van rond 1455 dus ik baal nogal.
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35:09 #291
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85135428
Er zijn natuurlijk heeeel veel kosters:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koster

En heel veel kerken in die tijd..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:36:52 #292
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85135492
Kan iemand mij helpen met het vinden van de ouders van Christian Jans (Stijntje) Koekhak geb. ~1798 ovl 1842, tr 1823 met Pieter Teunis de Goede

quote:
Nijeveen, overlijdensakte, 12 april 1842, aktenr. 10
Overledene: Christina Koekhak, beroep: zonder; overleden te Nijeveen op 11-04-1842; oud: 44 jaren, dochter van NN NN en NN NN.
Gehuwd geweest met Pieter Teunis de Goede, in leven.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85139555
Ik kan de huwelijksakte vinden maar daar staan ook geen ouders vermeld.
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:57:16 #294
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85141266
Hebben jullie ook wel eens dat je een beetje de weg kwijt bent in je stamboom? :D
Ik was net bezig met met een tak maar dan heb je weer van die aangetrouwde, en eentje had zon bijzondere naam dus ik dacht die ga ik opzoeken, maar toen had ik die tak klaar en toen wist ik niet meer waar ik gebleven was bij die andere tak :') ~O>
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 15:06:23 #295
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_85141750
Nee, ook bij afdwalen niet, ik pak altijd oudste kind, werk ik uit, dan weer oudste kind etc, ga dan weer een generatie terug, pak tweede kind, etc etc

Wat betreft Koekhak, zoek eens naar een dopeling Christina of Stientje/Stijntje met als vader Jan, dit rondom 1797
Achternamen totaal achterwege laten
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_85142081
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:57 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je een beetje de weg kwijt bent in je stamboom? :D
Ik was net bezig met met een tak maar dan heb je weer van die aangetrouwde, en eentje had zon bijzondere naam dus ik dacht die ga ik opzoeken, maar toen had ik die tak klaar en toen wist ik niet meer waar ik gebleven was bij die andere tak :') ~O>
Ik heb nogal last van neven en nichten huwelijken, dat maakt het nogal lastig om alles goed te koppelen :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_85143687
ik kan mijn oma al niet eens vinden :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:57:24 #298
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85144118
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nee, ook bij afdwalen niet, ik pak altijd oudste kind, werk ik uit, dan weer oudste kind etc, ga dan weer een generatie terug, pak tweede kind, etc etc

Wat betreft Koekhak, zoek eens naar een dopeling Christina of Stientje/Stijntje met als vader Jan, dit rondom 1797
Achternamen totaal achterwege laten
Heb ik gedaan op denlias idd, ik kan maar weinig vinden..

dan vind ik alleen maar huwelijken en moeder van bruid etc..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:58:02 #299
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85144155
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:49 schreef Kleurdoos het volgende:
ik kan mijn oma al niet eens vinden :')
Nee, maar dat kan een logische verklaring hebben aangezien die nog prive zijn :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85161546
ah oke

n00b eh :P

vanaf wanneer kan je zoeken?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:40:55 #301
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_85163838
Maar weet je serieus de naam van je oma niet?

Verder kan je krantenberichten zoeken op internet, als je de naam weet kan je googelen, verder moet je toch minstens de naam van je grootouders hebben om te beginnen..


Genealogie Topic #5
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')