Ja, er kan vast wel wat af. het is immers een vraagprijs (neem ik aan). http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_koperquote:Op maandag 14 juni 2010 11:56 schreef Qwea het volgende:
Dus ik neem aan dat er altijd wat af kan? En wat betekend die kosten koper??
Ja, het is volgens mij idd een vraagprijs anders zegt hij niet dat we moeten praten over de prijs.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:57 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja, er kan vast wel wat af. het is immers een vraagprijs (neem ik aan). http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_koper
Helaas betreft zo'n keuring alleen de zichtbare gebreken omdat ze niks mogen slopen. Dus veel weet je dan ook nog niet. Het blijft altijd een gok bij zo'n oud huis.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:08 schreef anboni het volgende:
Meestal zijn dit soort ex-huurwoningen wel al vrij scherp geprijsd, dus de kans dat er nog wat vanaf gaat is misschien niet zo groot (maar goed, dat neemt niet weg dat je gewoon moet onderhandelen). Voordat je over de prijs gaat praten, kan het zinvol zijn om nog een bouwkundige keuring te laten uitvoeren, zeker voor 'n huis van die leeftijd. Met die keuring weet je in ieder geval wat de huidige staat is, wat er op korte termijn aan verbeteringen nodig zijn en waar je op de wat langere termijn rekening mee moet houden.
Klopt ook, maar dan heb je in ieder geval een deskundige blik over die dingen laten gaan.quote:Op maandag 14 juni 2010 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Helaas betreft zo'n keuring alleen de zichtbare gebreken omdat ze niks mogen slopen. Dus veel weet je dan ook nog niet. Het blijft altijd een gok bij zo'n oud huis.
Waar zat die 20k strop in dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 14:18 schreef eleusis het volgende:
Ik ben een groot voorstander van een bouwtechnische keuring voor alle panden die ouder dan een paar jaar zijn. Dat je niet alles vindt, neemt niet weg dat je heel veel dingen wel vindt waar je zelf nooit op gekomen was.
Had mijn vriendin een keuring laten doen bij het kopen van haar huidige krot (ik ben er later ingetrokken) dan had ons dat waarschijnlijk een strop van 20k gescheeld. Zonde van het geld.
Zelf begin ik totaal niet meer aan een oud huis. Bekijk het maar met die slecht geisoleerde onderhoudsintensieve troep.
Ik zou het echt niet tof vinden als ik mijn huis ga verkopen en kijkers komen met een schroevendraaier in de pas geschilderde kozijnen prikken om te kijken of het niet rot isquote:Op maandag 14 juni 2010 21:08 schreef Ml-etje het volgende:
Spannend Q!
Zou zeggen geef je ogen zelf ook goed de kost, de enorm rotte kozijnen zijn bij ons gemist door de bouwtechno meneer dus neem bijv een schroevendraaier mee.
Ketel en schilderwerk wordt vaak op bespaard door de woningbouw verder is alles vrij basis
quote:Op maandag 14 juni 2010 21:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet tof vinden als ik mijn huis ga verkopen en kijkers komen met een schroevendraaier in de pas geschilderde kozijnen prikken om te kijken of het niet rot is.
Maar goed... Tis ex-woningbouw dus wellicht kom je der mee weg.
Dat dusquote:Op maandag 14 juni 2010 21:32 schreef Zwolsboy het volgende:
Zie je vaker bij oudere huizen mensen schilderen de kozijnen nog even extra dik over zodat je het rotte hout niet ziet en na 3 jaar vallen de kozijnen eruit van het rotten
keep us posted&good luck!quote:Op maandag 14 juni 2010 21:42 schreef Qwea het volgende:
Nou het huis van 1953 wordt hem niet, MM wil liever ergens anders wonen. We hebben nu een huis van 1967 op het oog. Eerst vrijdag een afspraak met de bank!
De tips van dit topic heb ik ff opgeschreven
volgens mij zijn dat de zogenaamde kwaaitaal vloerenquote:Op maandag 14 juni 2010 19:53 schreef exlurker het volgende:
Betonrot komt niet in alle woningen voor en de woningen van de de Woningstichtings waar dat voor kwam zijn allen al een jaar of tien geleden behandeld tegen betonrot.
De problemen met betonrot zijn begonnen in de jaren '70. In die periode was de vraag naar woningen groter dan het aanbod. De bouwwereld was voortdurend op zoek naar snellere productie- en bouwmethoden. Fabrikanten gebruikten daarom bij de fabricage calciumchloride. Door deze vlokachtige stof in water op te lossen en door het beton te mengen, werd het beton veel sneller hard. Voor de fabrikanten betekende dit een verdubbeling van de productie.
Pas jaren later blijkt het gebruik van calciumchloride een fatale stap te zijn geweest. Calciumchloride heeft als eigenschap dat het in reactie met water en zuurstof de stalen kernen in het beton laat roesten. Bij ernstige aantasting kan de bewapening zelfs bloot komen te liggen en in zijn geheel verdwijnen. De stevigheid van de constructie neemt af en kan zelfs in elkaar storten.
De verhardingsversneller calciumchloride is nu in de bouw verboden.
Jaaaa tuintje voor Baloekequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |