abonnement Unibet Coolblue
pi_82734058
Ik ga een tweedehands volkswagen polo kopen bij een dealer. wil max 2000 besteden. Ben van plan om de komende tijd eens rond te gaan kijken. Hebben jullie nog tips?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 10:37:16 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82734077
waarom zou je met dat budget bij een dealer gaan shoppen?
pi_82734107
Bij de dealer betaal je 2000 euro alleen al voor het feit dat je bij een dealer koopt, dan heb je de auto nog niet.

En garantie doen BOVAG garages bij 4500 euro en meer. Een dealer brand zijn handen ook niet aan garantie op een occasion van 2000 euro.

Kun je hem beter particulier kopen (Goedkoper, even groot risico).
pi_82734447
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:38 schreef RooieHoed het volgende:
Kun je hem beter particulier kopen (Goedkoper, even groot risico).
Minder groot, een particulier zal niet zo snel sjoemelen of de auto nog even een beurtje geven om hem beter voor de dag te laten komen.

Echter wel 0,0 garantie, bij een bedrijf kan je altijd nog wel iets verhalen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 13 juni 2010 @ 10:58:11 #5
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_82734517
Ik kreeg van Unive toen ik mijn autoverzekering afsloot een lijst met dingen waarbij je op moet letten als je een tweedehands auto gaat kopen. Als je wilt kan ik die posten/pmen.
En ik zou zelf ook bij particulieren gaan kopen en gewoon iemand meenemen die wat verstand heeft van auto's. Bij een particulier kun je waarschijnlijk een veel betere auto kopen dan bij een dealer, die hanteren imho belachelijk hoge prijzen voor tweedehandsauto's.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_82734561
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik kreeg van Unive toen ik mijn autoverzekering afsloot een lijst met dingen waarbij je op moet letten als je een tweedehands auto gaat kopen. Als je wilt kan ik die posten/pmen.
En ik zou zelf ook bij particulieren gaan kopen en gewoon iemand meenemen die wat verstand heeft van auto's. Bij een particulier kun je waarschijnlijk een veel betere auto kopen dan bij een dealer, die hanteren imho belachelijk hoge prijzen voor tweedehandsauto's.
Ok handig. Wil je die lijst hier posten?
  zondag 13 juni 2010 @ 11:16:08 #7
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_82734843
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:00 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Ok handig. Wil je die lijst hier posten?
quote:
Univé Aankoophulp

Neem rustig de tijd voor het bekijken van een tweedehands auto en neem indien mogelijk iemand mee.
Om alle punten van de Univé Aankoophulp goed na te lopen, heeft u zeker 30 tot 40 minuten nodig. En bij
het bekijken van een auto hoort natuurlijk ook een proefrit van minstens een half uur.

Na de proefrit raden wij u aan de auto nog een keer te inspecteren en dan met name onder de motorkap.
Ziet u dan opeens een verschil met de eerste inspectie – zoals gelekte olie – dan kan dit duiden op een
mankement en wilt u de aankoop wellicht heroverwegen.

Koetswerk & Lak

Ongelijk koetswerk
Begin de inspectie met het bekijken van het koetswerk. Kijk goed langs de zijkanten van de auto om te
controleren of deze mooi strak zijn. Afwijkingen kunnen duiden op een ongeluk uit het verleden.

Droog weer en daglicht
Bekijk een gebruikte auto altijd bij daglicht en als het droog is. Als een auto in de regen heeft gestaan,
kunt u namelijk geen lakfouten, krassen of kleine deuken ontdekken. Ook bij kunstmatig licht – zoals in
een showroom – is dit moeilijk te zien.

Kieren tussen de panelen
Kijk goed naar de kieren tussen de panelen van de auto. Deze kieren horen namelijk overal even
breed te zijn. Als sommige kieren breder of smaller zijn, kan dit betekenen dat de auto betrokken
is geweest bij een ongeluk. Datzelfde geldt voor kieren bij de bumpers en eventuele spoilers.

Kleurverschil
Kijk of de lak geen kleurverschillen heeft. Als een bepaald onderdeel van de auto lichter of donkerder
is, kan dit een indicatie zijn dat de auto is overgespoten. Een overgespoten auto betekent meestal dat er
herstelwerkzaamheden hebben plaatsgevonden vanwege roest of een ongeluk uit het verleden.

Magneetje
Met een klein magneetje kunt u heel eenvoudig controleren of de auto een roestig verleden heeft. Plaats
een magneetje op plekken waar roest vaak begint. Zoals bij de wielkappen of aan de onderkant van de
portieren. Als het magneetje niet blijft zitten, is dat een teken dat er geen metaal meer onder de lak zit
en dat de roestgaten zijn opgevuld en overgespoten.

Ruiten
Kijk goed of er geen sterretjes, krassen of putjes in de autoruiten zitten. Let vooral op de voorruit.

Putjes
Controleer ook de lampen en de motorkap. Als u daar kleine putjes ziet, betekent dat intensief snelweggebruik. De verkoper heeft dus waarschijnlijk veel kilometers gemaakt met de auto. Controleer of
dit overeenkomt met de kilometerstand.

Elektriciteit & Mechaniek

Portierophanging
Open elk portier en probeer het bij het handvat op te tillen om te kijken of er geen speling in
de ophanging zit. Dit kan duiden op schade uit het verleden.

Elektriciteit
Controleer alle elektrische onderdelen en accessoires in de auto, zoals verlichting, knipperlichten,
remlichten, mistlampen, buitenspiegels, ramen, ruitenwissers, ruitensproeiers, stoelverwarming en
het schuifdak. Elk onderdeel moet goed functioneren.

Audio
Test ook de radio/cd-speler door een cd af te spelen. De radio/cd-speler kan defect zijn, een kostbare
reparatie. Test de radio/cd-speler niet tijdens de proefrit, maar bij de visuele inspectie.

Mechaniek
Probeer alle mechanische onderdelen van het interieur. Kijk of u de stoelen en de buitenspiegels in alle
posities kunt verstellen. Controleer ook of de kofferbak, de motorkap en het brandstofluikje meteen
opengaan.

Alarm
Als de auto een alarm heeft, vraag de verkoper dan om een kleine demonstratie te geven en uit te leggen
hoe het alarm werkt. Vraag de verkoper naar het officiële (SCM) certificaat.

Automatische versnelling
Een automatische versnellingsbak kan problemen geven, vaak met kostbare reparaties als gevolg.
Deze problemen kunt u tijdens de visuele inspectie snel opsporen. Controleer het vloeistofniveau van de
automaat met de peilstok. De vloeistof mag niet verbrand ruiken en hoort schoon en doorzichtig te zijn.

Motor & Olie

Warme motor
Voel of de motor warm is voordat u de auto start. Als de motor warm is, kunt u namelijk niet goed controleren of de auto problemen heeft bij een koude start.

Blauwe rook
Let bij een koude start goed op de kleur van de rook. Blauwe rook uit de uitlaat betekent dat de motor
teveel olie verbruikt en dus versleten kan zijn.

Zwarte rook
Zwarte rook uit de uitlaat is geen goed teken. Dat geeft namelijk aan dat de motor teveel brandstof
verbruikt.

Koelwater
Kijk goed naar het koelwater van de auto. Het water mag een beetje gekleurd zijn, maar mag zeker geen
sporen van olie bevatten. U kunt dit zien doordat er schuim in het koelwater zit. Mocht dit het geval zijn
dan is dit een teken dat de motor ernstige problemen heeft.

Oliesporen
Kijk onder de motor en onder de versnellingsbak. Als u daar oliesporen aantreft, dan is er mogelijk een
lekkage.

Regelmatig onderhoud
Controleer in het serviceboekje of de auto regelmatig onderhouden is. Als er geen serviceboekje
aanwezig is in de auto, zijn er nog andere manieren om te ontdekken dat de auto niet regelmatig
is onderhouden:
• Een extreem smerige motor.
• De geur van verbrande olie onder de motorkap.
• Roest op de accu.
• Zwart residu aan de binnenkant van de oliedop.
• Zwart residu in de motoronderdelen.
• Vervuilde olie op de peilstok.

Oliepeil
Controleer het oliepeil. Haal de peilstok eruit, veeg deze goed schoon en stop de peilstok terug. Haal de
peilstok er nogmaals uit en kijk nu of de olie tussen ‘full’ en ‘low’ zit en wat de kwaliteit van de olie is.

Schone motor
Is de motor van de auto opvallend schoon? Dan zou het kunnen dat de verkoper iets voor u probeert te
verbergen.

Leidingen
Kijk goed naar de leidingen en voel eraan. Op die manier kunt u controleren of er geen scheurtjes of
gaatjes inzitten.

Remvloeistof
Controleer de remvloeistof. Deze hoort helder en schoon te zijn. Vraag wanneer de remvloeistof voor het
laatst ververst is of kijk in het serviceboekje.

Dieselmotor
Het starten van een dieselmotor kan in het begin wat lawaaierig zijn, maar dat geluid hoort snel weer
weg te zakken.

Distributieriem
Vraag wanneer de distributieriem is vervangen of kijk in het serviceboekje. Dit kunnen dure reparaties
zijn.

Trekhaak
Heeft de auto een trekhaak? Laat dan de motor en de versnellingsbak door een deskundige controleren.
Hoe meer een auto moet trekken, hoe sneller de motor en de versnellingsbak slijten.

Interieur & Sloten
Vocht
Insijpelend vocht is zeer schadelijk voor een auto. Dit kan op lange termijn veel problemen veroorzaken
aan de apparatuur. Er zijn simpele manieren om vocht op te sporen in een tweedehands auto:
• Voel of de automatten aan de onderkant niet nat zijn.
• Controleer of de kofferbak niet muf ruikt.
Kijk naar watervlekken op de stoelen en op de dak- en deurbekleding.
• Controleer of de speakers in de deuren werken.
• Kijk of de olie niet lichtbruin is.

Autogordels
Controleer of alle autogordels werken (ook achterin). Maak de gordels vast, controleer of ze goed
blokkeren. Let er op dat de gordels bij het losmaken meteen weer terugspringen in de gordelkast.

Sloten
Controleer met de sleutel of de deuren en de kofferbak goed openen en sluiten. Test zowel de afstandsbediening
als de gewone sleutel om de portieren te openen en te sluiten.

Luchtverfrisser
Is er opvallend veel luchtverfrisser gebruikt in het interieur? Dan probeert de verkoper waarschijnlijk
een onaangename geur te verbergen.

Waarschuwingslampjes
Controleer het instrumentenpaneel. Werkt alles? Doen alle lampjes het? Zijn er lampjes die na het
starten langer blijven branden of gaan knipperen? Zoals ‘controleer motor’, ‘airbag’ of ‘ABS’? In dat
geval is het verstanding om de auto grondig te laten checken.

Airco
Test de airconditioning. Start de motor en wacht een paar minuten voordat u de airco aanzet. De airco
hoort dan meteen aan te slaan en binnen enkele seconden koude lucht te blazen, behalve als het buiten
erg koud is. Als de airco een muffe lucht verspreidt, dan moet de airco mogelijk worden gereinigd. Een
defecte airco betekent een dure reparatie.

Verwarming
Controleer de verwarming en kijk of alle standen werken. Aan de reparatie van een defecte verwarming
hangt een flink prijskaartje. Er zijn drie signalen die duiden op een defecte verwarming:
• Vochtige lucht uit de verwarming.
• De lucht ruikt naar antivries.
• De ramen beslaan.

Wielen & Banden

Bandentype
Controleer of de banden allemaal van hetzelfde type zijn. Dat kunt u doen door te kijken of ze allemaal
dezelfde code op de zijkant hebben. Kijk meteen of het winter- of zomerbanden zijn.

Bandenprofiel
Controleer uitvoerig het profiel van de banden:
• Slijt de band ongelijkmatig? Dan is de uitlijning of bandenspanning niet goed.
• Ziet u deukjes in de voorbanden? Dan zijn de wielen niet in balans of is er
slijtage aan de wielophanging of het stuursysteem.
• Hebben de zijkanten van het profiel kartelrandjes? Dan zijn de wielen niet
goed uitgelijnd.
• Is het profiel gelijk aan de slijtnokjes die in het profiel zitten, dan moet de
band vervangen worden.
• Heeft de band droogtescheurtjes? Dan kan de band uitgedroogd zijn.

Reservewiel
Controleer het reservewiel, de wielboutsleutel en de krik. Als het reservewiel zich onder de auto
bevindt, kijk dan of het bevestigingsysteem goed werkt. Dit systeem gaat namelijk snel roesten en
vastzitten.

Sleutel voor de velgen
Als de velgen van de auto sloten hebben, zorg dan dat u ook de sleutel hiervan ontvangt.

Schokdempers
Test de schokdempers. Druk elke hoek van de auto vier of vijf keer hard achter elkaar naar beneden.
Als de schokdempers in orde zijn, staat de auto na 1 of 2 keer ‘nastuiteren’ weer stabiel.

Proefrit & Tweede controle

Vergelijkende proefrit
Probeer ergens anders een proefrit te maken in een auto van hetzelfde merk en model, zodat u de auto
goed kunt vergelijken.

Wegrijden in de 5e versnelling
Als u toe bent aan een proefrit, probeer dan weg te rijden in de 5e versnelling. De auto hoort dan meteen te blokkeren. Als dit niet het geval is, dan is de koppeling versleten.

Proefritroute
Om een auto goed te testen tijdens een proefrit, raden we u vier etappes aan:
• Etappe 1. Neem een weg met veel drempels om de vering te testen. Let er op
dat de auto geen rare geluiden maakt bij deze drempels.
• Etappe 2. Neem een stuk snelweg om de auto te testen bij hoge snelheden.
• Etappe 3. Neem een paar scherpe bochten om de wegligging van de auto
goed te testen.
• Etappe 4. Neem een helling om de handrem te testen.

De stand van het stuur
Rijd tijdens de proefrit een stuk rechtdoor. Trekt de auto niet naar links of naar rechts? Kijk ook of het
stuur precies recht staat. Als dit laatste niet het geval is zijn de wielen niet goed uitgelijnd.

Remmen
Probeer eerst een keer rustig te remmen. Als dat goed gaat, probeer dan een keer heel krachtig te remmen
bij een hogere snelheid. Let er dan op dat de auto niet naar één kant trekt en dat de remschijven
niet piepen.

Handmatige versnelling
Probeer elke versnelling uit. Het schakelen hoort soepel en stil te verlopen. Probeer ook vanuit de 2e
of 3e versnelling opeens te versnellen. Als de koppeling begint te slippen dan is dat een teken dat deze
aan vervanging toe is.

Financieel & Afspraken

Alle deukjes helpen
Schrijf alle foutjes, mankementen en deukjes op die u ziet. Dit lijstje kunt u namelijk later heel goed
gebruiken bij het onderhandelen over de prijs.

Zwart op wit
Als de verkoper belooft nog wat verbeteringen aan te brengen, zorg dan dat u alles zwart op wit heeft.
Welke banden komen er onder? Welke garantie krijgt u? Tot wanneer is de APK geldig?

Gestolen auto
Controleer of de auto niet gestolen is. Dit kan via een kentekencheck op www.rdw.nl. U kunt ook het
chassisnummer onder de motorkap vergelijken met het chassisnummer op het kentekenbewijs.

Kloonauto
Pas op dat u niet met een kloonauto te maken heeft. Dit zijn auto’s met een kenteken van een andere
auto en een vervalst kentekenbewijs. Deze staan niet als gestolen opgegeven.
Hoe kunt u voorkomen dat u zo’n auto koopt?
• Maak een kopie van het legitimatiebewijs van de verzekerde.
• Controleer of de naam op het kenteken (deel 1) met de identiteit overeenkomt.
• Vraag bij aankoop naar alle delen, dus deel 1, deel 2 en kopie deel 3 of overschrijvingsbewijs.
• Vraag naar de verzekering van de auto, bijvoorbeeld de groene kaart.
• Stel vooraf vragen over onderhoud, aanwezigheid van reservesleutels en origineel
aankoopbewijs.
• Kijk naar de boekjes (onderhoud en instructie). Controleer of de boekjes bij de
auto horen.
• Doe een APK en kentekencheck bij de RDW.
• Maak het aankoopbedrag per bank over.

Garantie
Veelal zit er bij automobielbedrijven een stuk garantie in de vraagprijs verdisconteerd. Een garantie
heeft pas zin als het erkend is (bijvoorbeeld Bovag) met duidelijke voorwaarden en een geschillenregeling.
Ook bestaat er vaak een mogelijkheid om garantie in te kopen. Dit is een vorm van verzekering.

De juiste kilometerstand
Als u er zeker van wilt zijn dat de kilometerstand klopt, koopt u bij een autobedrijf dat is
aangesloten bij Nationale Auto Pas. Koopt u bij een particulier, dan kunt u met de NAP Check zelf
controleren of de kilometerstand klopt. Voor een klein bedrag kunt u op internet snel en eenvoudig
ontdekken of de kilometerstand logisch verklaarbaar is. Het enige dat u nodig heeft, is het kenteken
en de afgelezen kilometerstand van de auto. Met deze gegevens kunt u op www.autopas.nl zien of de
kilometerstand klopt én of de auto als vermist staat geregistreerd.
Het was een heel karwei om het te knippen en plakken, dus hopelijk heb je er iets aan
Ik heb em ook als pdfje, dus mocht je em per mail willen dan kan dat ook
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_82734874
Dank voor het werk!
pi_82736349
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik kreeg van Unive toen ik mijn autoverzekering afsloot een lijst met dingen waarbij je op moet letten als je een tweedehands auto gaat kopen. Als je wilt kan ik die posten/pmen.
En ik zou zelf ook bij particulieren gaan kopen en gewoon iemand meenemen die wat verstand heeft van auto's. Bij een particulier kun je waarschijnlijk een veel betere auto kopen dan bij een dealer, die hanteren imho belachelijk hoge prijzen voor tweedehandsauto's.
Tussen de dealer en de particulier zit nog de merkloze (BOVAG) autohandelaar. Minder duur dan de dealer, maar wel meer zekerheden dan bij de particulier. Kan een mooi compromis zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 12:16:12 ]
pi_82746597
Oew heel handig topic want ik wil binnenkort ook een auto aanschaffen. En wil toch wel een beetje weten waar ik op moet letten
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_82748706
Sticky voor die lijst!
pi_82749006
Die lijst van Unive is idd wel een goede leidraad. Al blijft het een gok en zal een oudere auto altijd wel wat mankementen hebben waar je pas later achterkomt. Reserveer daarom sowieso wat geld voor reparaties.

Vraag me wel af of je uberhaupt een polo van 2000 euro bij de de dealer aantreft. Volgens mij gaat het grootste deel van de goedkopere/oudere inruilauto's naar opkopers. Dus dan kom je automatisch al bij handelaars e.d. terecht.
pi_82750492
Ik heb mijn 19 jaar oude Mazdaatje ook bij een subdealer van PSA (Citroën/Peugeot) gekocht. Je lapt wat meer maar de service is een stuk beter en ze zorgen er ook voor dat je een fatsoenlijke auto meekrijgt (gezien de leeftijd dan). Als je overwegend nieuwe/bijna nieuwe auto's wilt blijven verkopen moet je wel een goede naam hebben, dus ze verkopen ook alleen nog goede exemplaren. De rommel gaat de handel wel in.

Op Autotrack heb ik zo snel 7 Polo's (waarvan 2 zelfs nog van de Mk2) bij merkdealers zien staan onder de 2k, dus als je dat prettiger vindt in aanschaf heb je nog enige keus.
Een universele Bovag-garage met goede reviews kan ook prima. Sowieso kleven er altijd risico's aan het kopen van een tweedehands auto, zeker bij een auto die al wat ouder is.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:42:27 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_82752149
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Tussen de dealer en de particulier zit nog de merkloze (BOVAG) autohandelaar. Minder duur dan de dealer, maar wel meer zekerheden dan bij de particulier. Kan een mooi compromis zijn.
Dat hangt er maar net van af of je een eerlijke garage treft. Een bovag merkje zegt niet alles, en als je een sjacheraar tegenkomt ben je als onwetende particulier een geweldig doelwit.
Vampire Romance O+
pi_82752993
quote:
Op zondag 13 juni 2010 10:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik kreeg van Unive toen ik mijn autoverzekering afsloot een lijst met dingen waarbij je op moet letten als je een tweedehands auto gaat kopen.
Wel mosterd na de maaltijd van Univé
Ik ken maar weinig mensen die eerst een auto-verzekering afsluiten en dan een auto kopen
pi_82753412
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:25 schreef DikkePanda het volgende:
Sticky voor die lijst!
Geen sticky, wel een nieuw topic + linkje in de FAQ: [Tips] Bij het aanschaffen van een tweedehands auto
  zondag 13 juni 2010 @ 20:41:21 #17
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_82757300
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:07 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Wel mosterd na de maaltijd van Univé
Ik ken maar weinig mensen die eerst een auto-verzekering afsluiten en dan een auto kopen
Nee, ik kon em apart aanvragen op de site en dat zag ik toen ik de verzekering afsloot, mijn fout
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Geen sticky, wel een nieuw topic + linkje in de FAQ: [Tips] Voor het aanschaffen van een tweedehands auto
Fijn, hopelijk doen we er zo een hoop mensen plezier mee
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_82764582
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:07 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Wel mosterd na de maaltijd van Univé
Ik ken maar weinig mensen die eerst een auto-verzekering afsluiten en dan een auto kopen
Ik neem aan dat je voor je de auto koopt een verzekering uitzoekt, zodat je 'm direct bij aflevering verzekerd mee kunt nemen.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:51:16 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_82766356
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je voor je de auto koopt een verzekering uitzoekt, zodat je 'm direct bij aflevering verzekerd mee kunt nemen.
Ja, alleen is het handig om VOOR je de auto koopt de check gedaan te hebben he Maar zoals ik al zei, je kunt em gewoon via de site opvragen zonder een verzekering af te sluiten Voor de volledigheid, hier kun je het pdfje aanvragen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_82766863
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:51 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, alleen is het handig om VOOR je de auto koopt de check gedaan te hebben he
Dat zeg ik toch?

Als je de verzekering uitzoekt voor je de auto koopt, kom je dus die checklist tegen en da's op tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 23:01:45 ]
pi_82774885
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?

Als je de verzekering uitzoekt voor je de auto koopt, kom je dus die checklist tegen en da's op tijd.
ik denk dat de meeste mensen 't andersom doen; auto kopen, later auto ophalen en tussendoor verzekering uitzoeken
  maandag 14 juni 2010 @ 09:02:39 #22
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82775213
Het beste is om iemand mee te nemen met verstand van alles.
Check als eerste of de motor warm is, als dat zo is en er zou geen aanleiding voor moeten zijn; dan houden ze jou voor de gek. Word natuurlijk lastig als de auto verplaatst is voor jou.
Check ook voor je proefrit de oliedop om mayonaise, en ook erna.
Is hij voor je rit schoon, daarna drapperig, dan zijn ze je hard aan het naaien.


Deze kop is mega lek.

Uiteraard stukje sturen, optrekken afremmen zonder handen aan het stuur. Let op alle geluidjes.
Wees kritisch, maar hou wel in je achterhoofd dat het 'maar' een auto van 2000 euro is.


Ohja, ander tipje, natte tectyl onder je auto? Dan verdoezelen ze roest. (heb ik meegemaakt :x )
pi_82776976
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:45 schreef snellejelle het volgende:

[..]

ik denk dat de meeste mensen 't andersom doen; auto kopen, later auto ophalen en tussendoor verzekering uitzoeken
Hmm, serieus? Lekker handig om er op dat moment pas achter te komen dat zo'n GTi'tje best duur in de verzekering is.
pi_82777321
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Hmm, serieus? Lekker handig om er op dat moment pas achter te komen dat zo'n GTi'tje best duur in de verzekering is.
ik denk dat je de gemiddelde autokoper te hoog inschat
  maandag 14 juni 2010 @ 11:33:34 #25
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_82779828
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Tussen de dealer en de particulier zit nog de merkloze (BOVAG) autohandelaar. Minder duur dan de dealer, maar wel meer zekerheden dan bij de particulier. Kan een mooi compromis zijn.
Klopt, wel een bovag-erkende kiezen idd. Vaak heb je dan ook wat extra's als bij een dealer, zoals een gepoetste auto, wat je bij de partikulier niet hebt...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')