abonnement Unibet Coolblue
pi_82700858


Ik twijfel of deze hier hoort of in LIF maar goed...
De laatste tijd hoor ik steeds meer mensen die geloven in de gezonde werking van tarwegrassap en ik vraag me af of het echt zo goed is of dat het weer een hype is..

Wat info (van internet)
quote:
Tarwegrassap is zeker geen nieuwe trend: reeds 40 jaar geleden beschreef wijlen Dr.Ann Wigmore de heilzame werking van tarwegrassap in het inmiddelse klassieke 'The Wheatgrass Book.' Lees meer over de geschiedenis van tarwegras.

In andere landen zoals Duitsland, Groot-Brittanië en Amerika is tarwegrassap al jaren bekend. Wheatgrass juice zoals het daar genoemd wordt, is verkrijgbaar in sapbars en supermarkten. In Nederland worden ook steeds meer mensen zich bewust van de positieve effecten van tarwegrassap.

Tarwegras reinigt het lichaam, heeft een ontgiftende werking en bevordert de spijsvertering.Tarwegras sap is puur sap dat onttrokken wordt uit jong tarwegras. Ons verteringsstelsel is er niet op gemaakt om gras te kunnen verteren, maar het sap uit het gras juist wel. Het sap bestaat voor zo’n 70% uit chlorofyl (beter bekend als bladgroen, het stofje dat verantwoordelijk is voor fotosynthese) en daarnaast bevat het sap actieve enzymen, vitamines, mineralen, aminozuren en andere voedingsstoffen. Ter vergelijking; een dagelijkse dosis van een half glas tarwegras sap staat gelijk aan meer dan een kilo vers fruit en groente. Tarwegras is een natuurlijke bron van:

* Vitamine A, vitamine B complex, B12, C, E, en K;

* Bovendien bevat het de mineralen calcium, kalium, ijzer, magnesium, fosfor, natrium, zwavel, kobalt, zink en selenium;

* Tarwegras is rijk aan de bijzondere stof chlorophyl (bladgroen).
Linkjes:
http://www.slowjuice.nl/gezond-eten/wat-is-tarwegras/
http://www.infofyt.com/re(...)en_wondermiddel.html

Mening en ervaringen anyone?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:41:05 #2
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_82700917
Het is gezond inderdaad, maar niet essentieel.

Alle vitamines, mineralen en chlorofyl kun je ook via andere voeding binnenkrijgen. Maar Tarwegras is wel rijk aan deze voedingsstoffen.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:26:51 #3
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_82708590
Met al die vitamines is het inderdaad gezond. Ik heb het laatst toevallig voor het eerst gehad en het is echt enorm smerig. Dus ik hou het wel bij groente en fruit
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_82713182
Ik heb het wel eens gedronken in een soort van sapmixje met fruit en bietensap, dat was wel te doen. Wheatgrass is enorm makkelijk en goedkoop zelf te kweken (ik kweek het voor de katten), het enige wat je nodig hebt is een bakje, wat grond en zaad (5kg bestemd voor kippen kost me 3 euro) dus als je toch wel eens zelf sap maakt met de sapcentrifuge ofzo dan kan er makkelijk af en toe een handje gras bij.
pi_82713211
Ik vind het ook niet lekker. De eerste keer dat ik het dronk was ik daarna ook goed misselijk. Maar ik drink het wel nu iedere dag. Ik las ergens over tarwegrassap en dacht waarom ook niet? Persje gekocht via marktplaats en ergens een zak voor een week besteld. Inmiddels kweek ik het zelf en drink iedere dag een glaasje.

[ Bericht 14% gewijzigd door MissHobje op 21-06-2010 22:31:53 ]
pi_82989881
Ik heb het 1 keer gedronken en vond het niet heel vies, eigenlijk wel lekker en het smaakte ook heel gezond. Zou het wel vaker willen drinken maar weet niet waar ik het kan kopen en het is doorgaans ook best duur (als je het niet zelf kweekt).

Het schijnt het beste te zijn om hiervan 1 ons te drinken op de nuchtere maag, 's ochtends vroeg dus. Dan zou je bloed de werkende stoffen het snelst opnemen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:37:34 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83017454
Gras eten en pianospelen
Kansloos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83017565
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Gras eten en pianospelen
Kansloos
Behalve als je een schaap bent. Dan vind ik met name dat laatste best knap.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_83035296
Ik heb het jaren geleden eens gedronken bij zo'n megahippe healty juice bar. Gemixt met vers appelsap vond ik het verrassend lekker Maar ik 'geloof' er niet echt in.

BTW voor een half glas sap zoals in de OP wordt vermeld, heb je ongeveer een half grasveld nodig
  zondag 20 juni 2010 @ 00:13:12 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_83041160
Wat een onzin allemaal weer. Chlorofyl is alleen nuttig als kleurstof.

Lees je vanaf hier eens in.

Alleen de gedachte al dat door iets uit te persen het wel opeens verteerbaar zou zijn, is hilarisch.
  zondag 20 juni 2010 @ 12:10:16 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83049280
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb het jaren geleden eens gedronken bij zo'n megahippe healty juice bar. Gemixt met vers appelsap vond ik het verrassend lekker Maar ik 'geloof' er niet echt in.

BTW voor een half glas sap zoals in de OP wordt vermeld, heb je ongeveer een half grasveld nodig
Dat kan dus zowel tegen als mee vallen
pi_83156484
Een half grasveld valt ook wel weer mee, heb een kilootje besteld en wat ik in eerste instantie merk is veel energie en groene drollen :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')