abonnement Unibet Coolblue
pi_82684964
Weet niet of dit topic mag, of dat het in deze categorie thuishoort, zo niet, mag de mod dit topic verwijderen.

Ik open dit topic omdat ik graag wat informatie wil vragen, over het volgende:

Een kennis van mij heeft zich met zijn bedrijf ingeschreven op de "gratis" website: http://www.bedrijvendatabase.com

Deze website bied gratis advertenties aan voor bedrijven. Echter heb ik sterk het vermoeden dat deze website een oplichter betreft. In het kort, dit is wat er gebeurt na het inschrijven op de betreffende website:

1. Na een tijdje wordt je vaak en storend opgebeld door iemand van "Internet Marketing Bureau Nederland"
Deze persoon verteld dat de dienst niet meer gratis is, en er voor betaald dient te worden.
2. Na vaak terug bellen zegt de persoon dat er betaalt moet worden. Wanneer je dan aangeeft niet meer op de website te willen staan geven ze aan, dat je dan SNEL een annuleringsformulier moet tekenen, en SNEL terug moet sturen, anders ben je namelijk verplicht om te betalen.
3. Je krijgt een formulier ge-emailt wederom met het verzoek te tekenen en terug te sturen.
4. Veel mensen, in paniek, tekenen snel het formulier en sturen het terug.
5. 2 weken later ontvang je een factuur. Het formulier bleek geen annuleringsformulier te zijn, maar een 2 jaar contract.
6. Het bedrijf dreigt vervolgens met deurwaarders, maar om al dat gedoe te voorkomen, zijn ze ook wel bereid om je een lager bedrag te laten betalen.

Het is mij bekend dat een groot aantal mensen ingegeven hebben aan de druk die op hun opgeoefend is, en het formulier getekend hebben. Ik heb ook gehoord van meedere vergelijkbare gevallen via TROS Radar.

Als laatste nog een stukje aanvullende informatie:
Op de website van bedrijvendatabase.com staan een aantal banners. Deze banners verwijzen nergens naar, en lijken geplaatst te zijn om een zichzelf een "respectvol" imago aan te meten.
Dit maakt mijn vermoeden, dat het hier oplichters betreft, alleen maar sterker.

Wat ik jullie wil vragen is het volgende:

1. Is iemand anders bekend met de praktijken van het bedrijvendatabase.com en het Internet Marketing Bureau Nederland?
2. Iemand enig idee wie er achter zit?
3. Heeft er iemand kennis van vergelijkbare zaken, en hoe deze afgehandeld zijn.

Het verhaal deed mij erg denken aan het verhaal dat Danny ooit op Fok! poste, met betrekking tot Meneer Peter-Vincent Schuld. Ik denk dat bedrijvendatabase.com een vergelijkbare oplichter en afperser is.
pi_82685130
Klinkt als een oplichter idd. Er zijn zat oplichters die op deze manier te werk gaan, oa bedrijven bellen omdat ze een advertentie geplaatst zouden hebben in een 'bedrijvendatabase' of 'gemeentegids', en daarvoor geld willen zien (terwijl die advertenties uiteraard nooit geplaatst zijn). Is niet zo veel aan te doen geloof ik.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_82685163
Naam: Internet Marketing Bureau Nederland
Vestigingsadres: --
Vestigingsplaats: --
KvK-nummer: 01180900 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

[ Bericht 40% gewijzigd door Danny op 27-07-2010 14:24:52 ]
pi_82685231
Wacht even. Je schrijf je in - zonder te tekenen - maar je annuleert wel door te tekenen?

Begrijp ik het goed?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2010 21:27:47 ]
pi_82685281
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:25 schreef Rectum het volgende:
Naam: Internet Marketing Bureau Nederland
Vestigingsadres: --
Vestigingsplaats: --
KvK-nummer: 01180900 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Heb inderdaad die info al gevonden. Weet ook, met dank aan Google Earth, dat het gaat om een bedrijf dat in een gewoon woonhuis in Delfzijl zit.

Vraag me af of er mensen die weten wat voor persoon er achter zit (misschien iemand in Delfzijl). Of zelf ook ervaring hebben met dit "bedrijf".

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 27-07-2010 14:25:03 ]
pi_82685355
de reclames op de site van bedrijvendatabase werken niet eens!
pi_82685374
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:27 schreef zarGon het volgende:
Wacht even. Je schrijf je in - zonder te tekenen - maar je annuleert wel door te tekenen?

Begrijp ik het goed?
Klopt, ze moeten het met name hebben van mensen, als "paniek reactie" na telefonisch onder druk gezet te zijn, tekenen "om kosten te voorkomen".

Ja, als je even nadenkt, of de moeite neemt het formulier te lezen, weet je dat het niet klopt. Maar schijnbaar bezwijken veel mensen onder uitgevoerde druk.
pi_82685463
Kun je geen informatie via de KVK krijgen?
pi_82685465
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:29 schreef AgitoM het volgende:

[..]
Ja, als je even nadenkt, of de moeite neemt het formulier te lezen, weet je dat het niet klopt.
.

Mensen die een handtekening zetten zonder eerst te lezen...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2010 21:33:05 ]
pi_82685541
mensen die in dit soort onzin trappen verdienen het om opgelicht te worden
  Donald Duck held vrijdag 11 juni 2010 @ 21:36:40 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82685736
Bekende oplichting. Door pure bluf en druk krijgen ze heel veel mensen zo gek om te gaan betalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 21:42:27 #12
42184 crew  DaMart
pi_82686017
Ja, dit is een typisch voorbeeld van acquisitiefraude.
 
Je vriend kan het beste een brief sturen waarin hij aangeeft dat hij nooit de wil heeft gehad om de overeenkomst te sluiten en dat hij is afgegaan op onjuiste informatie die het bedrijf heeft verstrekt. Er is immers ten onrechte de indruk gewekt dat er sprake was van een bestaande contractuele relatie en dat getekend moest worden voor het annuleren van een overeenkomst die er nooit was. Je vriend moet dan ook vermelden dat hij de overeenkomst vernietigt.
 
En laat hem anders ook contact opnemen met het Steunpunt Acquisitiefraude. Die organisatie kan hem wellicht ook verder helpen om van deze overeenkomst af te komen .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_82686811
BEL ALBERTO!!!

Nee maar even zonder gekheid... ik zou gewoon aangifte doen.

Een tijdje geleden werden wij gebeld door een persoon die zei dat ze kleurboeken maken voor de organisatie Kind&Ziekenhuis... en dat wij in het begin van het jaar opdracht hadden gegeven om daarin een advertentie van ons bedrijf te plaatsen.

Hiertoe hebben wij echter nooit de opdracht gegeven... maar de man vroeg toch of hij de advertentie naar ons via de mail mocht opsturen zodat wij het zelf konden zien.

U|iteindelijk kregen wij die binnen via de mail... en je kon duidelijk zien dat de advertentie zelf in elkaar geflanst was... het telefoon-numer klopte ook niet (cijfers stonden door elkaar) en ze hadden duidelijk afbeeldingen etc... van onze website gebruikt.

Onder de mail stond een balkje zodat we gelijk even konden tekenen voor betaling.

Op de website van kind&ziekenhuis stond overigens ook (Daar kwamen we achteraf achter) dat Kind&Ziekenhuis aanraad om niet met o.a. dat bedrijf in zee te gaan.
pi_82714283
Op mijn vorige werk hadden wij dat ook, Een vent belde op met hetzelfde verhaal, maar aangezien ik alle marktering deed samen met mijn baas vond ik dat raar, dus ik vroeg van of hij dat wilde opsturen of bewijs laten zien, en ik zou mijn baas er nog over informeren, en vroeg hem ook een e-mail te sturen (zwart op wit en zodat je het rustig kan nalezen) kregen wij een e-mail, en ik stuur die e-mail door naar mijn baas, en die belt die gast op, en hij zegt ook echt: Is je moeder trots op je? denk je dat ik achterlijk ben? Ik ga hier aangifte van doen, zegt die kerel van dat bedrijf: ja maar het is echt zo, zegt mijn baas, ja jij hebt nog 250.000 euro schuld bij mij, betaal dat ff, dat is echt waar hoor waarop die kerel zegt, ja maar telefonisch heeft u ja gezegt, mijn baas, stuur het bandje maar, ik ben nu te druk om mijn advocaat te bellen om jullie voor de rechter te slapen, fijne dag
  zondag 13 juni 2010 @ 19:36:56 #15
285558 EchteZwareVanNelle
Roken is schadelijk
pi_82754063
Die advertenties op die site doen het ook zo goed !
Ebony Day O+
pi_82754596
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:19 schreef Sanchos het volgende:
Op mijn vorige werk hadden wij dat ook, Een vent belde op met hetzelfde verhaal, maar aangezien ik alle marktering deed samen met mijn baas vond ik dat raar, dus ik vroeg van of hij dat wilde opsturen of bewijs laten zien, en ik zou mijn baas er nog over informeren, en vroeg hem ook een e-mail te sturen (zwart op wit en zodat je het rustig kan nalezen) kregen wij een e-mail, en ik stuur die e-mail door naar mijn baas, en die belt die gast op, en hij zegt ook echt: Is je moeder trots op je? denk je dat ik achterlijk ben? Ik ga hier aangifte van doen, zegt die kerel van dat bedrijf: ja maar het is echt zo, zegt mijn baas, ja jij hebt nog 250.000 euro schuld bij mij, betaal dat ff, dat is echt waar hoor waarop die kerel zegt, ja maar telefonisch heeft u ja gezegt, mijn baas, stuur het bandje maar, ik ben nu te druk om mijn advocaat te bellen om jullie voor de rechter te slapen, fijne dag
Jouw baas:
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82762783
Ik krijg hier op FOK! Ook zon advertentie tezien paertij tegen oplichters ofzo
Ik Ben Stoer!
pi_83189073
Voor de mensen die ook gedupeerd zijn. Ze hebben inmiddels hun adres verandert:

Zoals jullie zien in het KvK nummber nog hetzelfde.

edit: Doe maar niet adresgegevens plaatsen

[ Bericht 55% gewijzigd door Symphonic op 24-06-2010 13:24:21 ]
pi_83189597
Gewoon niks doen, zo lang je niks getekend hebt kunnen ze ook geen deurwaarders sturen, zijn alleen maar loze bedreigingen
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_83512133
Ik heb zojuist ook een factuur van Internet marketing bureau NL gekregen en wel van maar liefst ¤ 1785.-
Het zou zijn voor een advertentie of vermelding van ons bedrijf, maar ik heb hier nooit een opdracht voor gegeven. Ik heb zelfs nog nooit van dit bedrijf gehoord.
Als opdrachtgever op de factuur word mijn eigen naam genoemd. Ik vraag me af waar ze mijn gegevens hebben gevonden.
Mogelijk hebben ze onze bedrijfsgegevens gevonden via Google, ik heb namelijk enkele weken geleden een bedrijfsaccount aangemaakt bij Google, om ons bedrijf op google maps te vermelden (gratis vermelding).

Ik ga morgen maar eens bellen om verhaal te halen en nu ik dit toppic gelezen heb, ben ik in ieder geval goed voorbereid en weet ik hoe ik ze moet aanpakken. Hiervoor allemaal dank.

Groetjes Yvonne.
pi_85565024
Hierbij wil ik reageren op het onderwerp en informatief mijn ervaring delen :
Er zijn diverse criminelen / oplichters welke met veel intimidatie handelen
Vooral in de vakantietijd als de werkelijk bevoegde personen afwezig zijn
Namen : zoals m.i. www.MKB-Online.nl, www.MKBinNederland.nl, Olympia Hilversum, www.bedrijvendatabase.com, SV-Media, RV-Media, Telefoongids
Er wordt gebeld dat het gratis vermelden op hun website voorbij is en dat er betaald moet worden ( b.v. ¤ 99 per maand) op een intimiderende toon

Indien men dit niet wil dan wordt b.v. via de fax een formulier gezonden welke dan ondertekent moet worden
Hiermede begint de ellende
Als men tekent dat zit men vast aan b.v. een 1 jaar kontrakt i.p.v 2 jaren terwijk men dent er vanaf te zijn
De handtekening wordt b.v. vervalst en onder een echte opdracht geplaatst
Advies :
Bewaar de papieren zorgvuldig, datum kontakten zoals telefoon en fax
ONDERTEKEN NOOIT IETS, BETAAL NOOIT IETS
Zend alles retour op eigen briefpapier zonder handtekening ( Aangetekend )
Ga aangifte doen op het politie bureau ( en laat u niet afschepen) een kopie kan ik emailen
Meld u bij fraudemeldpunt.nl / melding acquisitiefraude ook als er getekend is (misleiding)
Laat u niet intimideren door dreiging met incassobureau’s
Vraag de rechtsbijstandsverzekering om tot actie over te gaan
STUUR ALLE ADRESSEN IN HUN DATABASE EEN E-MAIL MET WAARSCHUWINGEN DAT DIT HUN OOK KAN OVERKOMEN
-----------------------------------------------------------------------------------
Vraag naar de afdeling fraude op het belastingkantoor in het district van de oplichters en stuur kopie factuur met het verzoek alle bankrekeningen van deze firma’s te controleren op belasting aangifte en BTW afdracht van alle jaren sinds hun oprichting en vraag om reaktie
Hulp van banken zoals ABN-Amro is niet te verwachten die reageren niet
Aangifte bij de KvK idem deze sturen geen reactie, terwijl deze de betrouwbare ondernemers juist zouden moeten beschermen, daarom betwijvel ik de nuttigheid van de jaarlijkse verplichte bijdrage
Laat uw advocaat een brief sturen met een factuur wegens kosten gemaakt door hun fraude zaken en dat deze bedragen bij vervolg sterk hoger zullen zijn
Er zijn mij bedragen opgegeven tot ¤ 5.000 wat men heeft betaald en niet betaald

Informeer bij de echte www.MKB.nl naar de hun bekende fraudes ( ca 5 per dag) mevrouw Prins

Wij hebben de heer S. van Dijk ( Advocaten van Dijk en Arnhem BV te Apeldoorn ) verzocht een pittige brief te zenden naar MKB-Online
Deze wil ik iedereen als voorbeeld wel e-mailen bij een reactie naar rienbernard@hotmail.com
Wapen u tegen deze personen !!
  zondag 22 augustus 2010 @ 12:29:08 #22
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_85566481
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:22 schreef Rienus het volgende:
--
Goeie actie. Welkom op FOK! en bedankt voor je informatie ^O^.
pi_85582498
Wat ik net lees: gewoon aangifte doen en wel zo snel mogelijk.
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:13:45 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_85586124
En wat als je gewoon middelvinger omhoog doet en het op een rechtzaak laat aankomen? :7

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 22-08-2010 23:55:26 ]
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:55:27 #25
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85588466
Even inhaken.

Paar weken geleden gesproken met iemand die op dezelfde manier opgelicht is. Deurwaarders aan de deur heeft gehad en het inderdaad tot een rechtszaak heeft laten komen. En.... heeft verloren omdat ie de teruggestuurde fax niet meer in zijn bezit had. Ondanks het feit dat ie een enorme waslijst aan gedupeerden bij zich had die slachtoffer zijn geworden van dezelfde manier van oplichten/fraude.

Wat hij heeft gedaan, is inderdaad een fax teruggestuurd. Maar wel met een tekst erbij, dat ie geen interesse had, weet niet meer precies wat. Die tekst was spoorloos verdwenen op de papieren van de oplichter en hijzelf had de papieren niet meer. En dus was daar plots dus een geldig contract, dat gewoon voor de rechter standhield.

Al met al heeft ie dus moeten betalen :(


Als je zoiets hebt, teken dan NOOIT iets. Zend hooguit een compleet zwart vel terug als reactie, maar zeker nooit iets met jouw (bedrijfs)handtekening eronder.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')