abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:41:33 #1
285790 555Martijn
Telefoon freak
pi_82632560
Ik kom meestal niet echt uit DIG, dus sorry als verkeerde fora is.

Aangezien ik de LOTR boeken toch echt wel fantastisch vond, en ook erg kan genieten van boeken zoals Harry Potter, Eragon, De Grijze Jager, etc wou ik wel eens wat meer fantasy gaan lezen.

Naar de boekenhandel gaan en in de (meestal kleine) fantasy hoek een boek zoeken is zo 2009, dus ben een beetje gaan googelen en las op fantasyboeken.com dat Het Spel Der Tronen "(terecht) beschouwd als de beste fantasy-serie"

Echt voordat ik ga kopen (low-budget atm) vroeg ik me af of iemand dit boek ken? Zoja, wat vind je er van en zou je het een beginnende fantasy lezer aanraden? Of heb je andere suggesties?

Graag hoor ik het van jullie!

PS: Het boek is van George R.R. Martin
Loading...
pi_82634622
Martin wordt over het algemeen gezien als één van de beste actieve fantasy schrijvers. Het lijkt echter totaal niet op Harry Potter of LOTR. Magie speelt een zeer ondergeschikte rol (de boeken lezen meer als een alternatieve geschiedenis van Engeland), het taalgebruik is ruw, de karakters zijn niet zwart of wit maar grijs, hoofdpersonen gaan aan de lopende band dood. Daar moet je van houden, maar als je dat leuk vind is het een fantastische serie.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:59:46 #3
285790 555Martijn
Telefoon freak
pi_82852350
Oke, toch maar aangeschaf via bol.com! So far so good, alhoewel soms wel ingewikkeld is doordat elk hoofdstuk weer een ander personage is!

Thanks!
Loading...
pi_82873264
Dat went als je wat verder in het boek komt, dus maak je daar geen zorgen over. Ik vind het een uitmuntende reeks, al weet ik niet hoe goed de nederlandse vertaling is. Overigens hebben we al een topic lopen, dat redelijk groot is, dus voor informatie kan je daar terecht. Heel veel plezier gewenst!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')