abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 juni 2010 @ 17:25:03 #1
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_82625813


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:

CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI | CXLII | CXLIII | CXLIV
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I


Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_82625910
Bruce Almight was even geleden op tv, toch leuk om weer eens te zien
pi_82627396
vanavond green zone kijken ben benieuwd!
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:07:27 #4
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_82634061
Ik ga Miss March kijken denk ik
The Outside Agency
pi_82634866
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:54 schreef casper019 het volgende:
vanavond green zone kijken ben benieuwd!
Ook vandaag binnen gehaald, ben benieuwd of het iets is al heb ik helaas geen tijd om te kijken vanavond.
pi_82634918
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:07 schreef haakon het volgende:
Ik ga Miss March kijken denk ik
Die vond ik echt zeer matig. Heb gisteren zelf Hot Tub Time Machine gezien, die kan ik wel aanraden
Kom straks wel met wat meer woorden
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:35:18 #7
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82635511
Cosmic Voyage (1996)
Een IMAX docu over het heelal. Na aanleiding van filmpje op dumpert, de volledige opgespoord.
Met de voice-over van Morgan Freeman.

cijfer 7 / imdb 7.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_82640459
Green zone

Frankrijk / Verenigde Staten / Spanje / Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog
115 minuten

geregisseerd door Paul Greengrass
met Matt Damon, Amy Ryan en Greg Kinnear

Enkele Amerikaanse militairen onder leiding van Roy Miller (Matt Damon) gaan in de Irakese woestijn op zoek naar massavernietigingswapens nadat een CIA-agent hem een intrige onthuld. Terwijl ze van het ene gevaar in het andere tuimelen, komt er heel wat geheime informatie aan het licht over de totstandkoming van de oorlog. Miller bekijkt de situatie nu vanuit een andere ooghoek en beseft dat het doel van de missie op de helling staat.


Vond het een goeie film, en het verhaal ook wat realistisch hebben zeker een aanrader

mooie 7.5!
pi_82640507
From Paris with Love

Leuke film, gewoon geen gezeik actie, precies waar ik zin in had en ik hem voor keek!

Cijfer voor het totaalplaatje: 7

Ps. Je moet wel weten waarvoor je gaat kijken!
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:27:55 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_82641742
Mad Max Beyond Thunderdome (1985, Aus, George Miller & George Ogilvie)
Na de fantastische eerste twee delen komt dan opeens dit.
Op mij kwam het over als een kitscherige lege kopie, waarin vooral wordt geprobeerd om de punk stijl van het tweede deel te imiteren. Ik noem de film leeg, omdat Max op het einde nog steeds dezelfde als in het begin van de film. Terwijl deel één ging over een man, die langzaam zijn menselijkheid verliest en in deel twee juist weer terug vindt. Tot en met het zeer vermakelijke gevecht in het Thunderdome was het nog enigszins vermakelijk. Maar na de ontmoeting met de kinderen gaat het helemaal bergafwaarst met de film. Ik had het idee naar een soort post-apocalyptische Peter Pan famlie film te kijken. Verder mist er ook een belangrijk onderdeel van de vorige films; goede gave achtervolgingen.
cijfer: 4
pi_82642072
City Island (2009)


Mooie film van Andy Garcia, beetje overdreven italiaanse familie maar dat is Andy Garcia nou eenmaal denk ik. Goed verhaal en mooi hoe alle problemen samen komen aan het eind. Wel veel dingen voorspelbaar, maar voor een rustige avond een goede film om weg te kijken!
quote:
The Rizzos, a family who doesn't share their habits, aspirations, and careers with one another, find their delicate web of lies disturbed by the arrival of a young ex-con (Strait) brought home by Vince (Garcia), the patriarch of the family, who is a corrections officer in real life, and a hopeful actor in private.
IMDB: 7.6 (3,030 votes)
Mijn score: 8.0
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 10 juni 2010 @ 23:20:40 #12
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82644508


Blue State (2007)
John (Breckin Meyer) heeft openlijk in een dronken bui gezegd dat hij naar Canada gaat verhuizen als Bush opnieuw verkozen wordt. Ze vrienden pushen hem als eenmaal uitgekomen is dat Bush een 2e termijn mag vervullen. Via een flyer probeert hij medestanders te vinden om de reis wat goedkoper te maken. Ene Chloe (Anna Paquin) meldt zich. Samen gaan ze in zijn Volvo vanuit San Francisco op roadtrip naar Winnipeg, Canada. Tijdens de rit ontstaat er een romance tussen hen.

Aan Chloe kon je echt zien dat ze gaan de weg steeds meer gaat voelen voor John. De click is daar
Het is een luchtige roadmovie.

Cijfer 7 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_82646281
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:33 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
City Island (2009)
[ afbeelding ]

Mooie film van Andy Garcia, beetje overdreven italiaanse familie maar dat is Andy Garcia nou eenmaal denk ik. Goed verhaal en mooi hoe alle problemen samen komen aan het eind. Wel veel dingen voorspelbaar, maar voor een rustige avond een goede film om weg te kijken!
[..]

IMDB: 7.6 (3,030 votes)
Mijn score: 8.0
Die is briljant ja, heb ik hier een tijdje terug nog de hemel in geprezen
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Redactie Games vrijdag 11 juni 2010 @ 01:34:56 #14
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_82648831
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:33 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
City Island (2009)
[ afbeelding ]

Mooie film van Andy Garcia, beetje overdreven italiaanse familie maar dat is Andy Garcia nou eenmaal denk ik. Goed verhaal en mooi hoe alle problemen samen komen aan het eind. Wel veel dingen voorspelbaar, maar voor een rustige avond een goede film om weg te kijken!
[..]

IMDB: 7.6 (3,030 votes)
Mijn score: 8.0
Dit is even een reminder voor me dat ik die film ook nog moet gaan kijken. Trailer al een half jaar geleden gezien, leek me toen al leuk, maar eigenlijk weer helemaal vergeten in de tussentijd dat ie uitgekomen is.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 08:35:51 #15
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_82651138
Fifty Dead Man Walking

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Martin McGarthland is een Ier, die bij de IRA gaat infiltreren voor de Britse politie.

Ik vond het echt, écht een supermooie film !

Mijn cijfer: 8,5
IMDB: 6,9
The Outside Agency
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:22:52 #16
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_82682104
Seven Up! (1964, VK, Paul Almond)
Dit eerste deel uit de befaamde Up-series maakt me vooral benieuwd naar de volgende delen. De grote vraag is natuurlijk hoe de kinderen zich verder gaan ontwikkelen en of ze dat doen via de verwachte patronen. Want het is bijna schokkend hoe stereotype de meeste van de kinderen zijn.
cijfer: 7.5
pi_82686350
W Delta Z

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Thriller
104 minuten

geregisseerd door Tom Shankland
met Stellan Skarsgård, Melissa George en Selma Blair

Detective Eddie Argo (Stellan Skarsgård) is een doorgewinterde professional in het bestrijden van allerlei criminaliteit, waarbij hij tot nu toe nauwgezet de regels heeft gevolgd. Zijn zelfvertrouwen wordt echter op de proef gesteld, wanneer hij en zijn nieuwe partner Helen O'Mara (Melissa George) verstrikt raken in een reeks van gewelddadige moorden. Hierdoor zal Argo een oude zaak moeten heropenen die hij al liever vergeten was.


K vond de film een beetje tegenvallen, erg voorspelbaar
5je
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:37:57 #18
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_82694393
The Invention of Lying (2009)
Liegen dat bestaat niet, niemand doet, niemand heeft het ooit gedaan. Iedereen is eerlijk. Alles wordt gezegd wat op je tong ligt. Op een dag zegt iedereen tegen Mark (Ricky Gervais) jij wordt ontslagen vandaag, en ik heb je nooit gemogen. Tot overmacht van ramp kan hij zijn huur ook al niet betalen. Als hij naar de bank gaat is er een computer storing. Om toch zijn huur te kunnen betalen zegt hij een ander bedrag dan wat er op zijn rekening staat. Dan werkt prompt het netwerk weer en de juf achter de balie zegt, oh dan heeft de computer een foutje gemaakt. Aub uw geld. Dan bedenkt Mark opeens van hé dat ging makkelijk. Wat heb ik nu precies gedaan, is daar wel een woord voor. Om het te bewijzen aan een vriend gaat ie dingen verzinnen en iedereen gaat er in mee. Vervolgens misbruikt hij zijn truc....

Geweldig concept dat niemand kan liegen, en alles maar uitflapt.
oh Edward Norton en Philip Seymour Hoffman hebben een cameo rolletje.

cijfer 7 / imdb 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 02:05:27 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82696503
Soylent Green (1973)

Zojuist gezien. Laag tempo, iets te veel focus op de hoofdpersoon maar een goed portret van een dystopische toekomst. De sfeer wordt perfect neergezet, je kunt de wanhopigheid voelen. Omdat het zo'n oude film is is het beeld van 2022 enigszins gedateerd maar ik vond het geloofwaardig genoeg. Minpuntje waren de gevechtsscenes, typisch jaren 70.

Ik wist van te voren de grote twist in het verhaal, maar dat maakte het er niet minder om.

Mijn cijfer: 8
imdb: 7.1
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_82723608
Adam

Verenigde Staten
Komedie / Drama
95 minuten

geregisseerd door Max Mayer
met Hugh Dancy, Rose Byrne en Peter Gallagher

Adam gaat over een jongeman, Adam (Dancy), met het Asperger Syndroom, die na de dood van zijn vader in hun appartement is blijven wonen. Hij is gefascineerd door onderwerpen zoals science fiction en ruimtereizen. Wanneer Beth (Byrne) in het appartementsgebouw komt wonen groeit er een relatie tussen de twee.


Mooie film, ontzettend goed gespeeld
een 7:)
  zondag 13 juni 2010 @ 12:28:03 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_82736746
Gezien alvast ter voorbereiding op het [Tournament] Beste Scifi-Film - Nominatie ronde:

Gojira (Godzilla) (1954, Jap, Ishirô Honda)

De leukste en beste momenten van deze film is natuurlijk wanneer Godzilla goed te keer gaat. Hoewel de special effects erg verouderd zijn en soms zelf op de lachspieren werken, is het nog steeds erg vermakelijk om te zien hoe Godzilla z'n ravage aanricht.
Maar voor het grootste gedeelte bestaat de film uit gepraat over vragen als; wat is eraan de hand, waar komt het monster vandaan, hoe stoppen we het. Wat begrijpelijk is, aangezien ze natuurlijk niet Godzilla constant in beeld kunnen hebben, maar de vermakelijkheid van de film komt het niet ten goede.
Aan het einde van de film moge duidelijk zijn dat nucleaire testen heel slecht zijn en moeten stoppen. Want hoe de film de Japanse nucleaire angst na WO2 weet te vangen is de beste prestatie van de film.
cijfer: 6.5

Invasion of the Body Snatchers (1956, VS, Don Siegel)

Aan deze oude scifi film valt vooral op dat deze film zich veel meer focust op het psychologische effect dat de mysterieuze gebeurtenis heeft op de protagonisten i.p.v de invasie van aliens, die de plaats innemen van mensen, zelf. Want waar de film onderhuids overgaat is paranoia. De angst voor de gevoelloze namaak mensen, kan gezien worden als de angst voor communistische infiltranten, de angst voor de emotieloze geestverdovende moderne tijd, de angst voor het verliezen van menselijkheid en de angst om alleen te staan en niet geloofd te worden. De film is op zich helemaal niet eng, maar toch wordt het spannend omdat de angst van Miles en Becky zo goed voelbaar is als ze op de vlucht zijn.
cijfer: 8
pi_82739992
-edit: is dit topic niet voor-

Gister She's out of my League gezien, geinig... 6,5

[ Bericht 25% gewijzigd door Mike op 13-06-2010 14:11:04 ]
pi_82752071
Case 39

quote:
Emily Jenkins is een sociaal werkster voor families met problemen. Ze heeft allerhande soorten van ellende wel gezien, maar haar ontmoeting met de 10-jarige Lilith is wel erg bijzonder. Het meisje wordt mishandeld door haar ouders en Emily is bang dat ze haar zullen vermoorden. Emily probeert van alles om het meisje uit huis te plaatsen en neemt haar ondertussen zelf in huis, maar na verloop van tijd ontdekt Emily dat de zaak wellicht iets gecompliceerder ligt.
Leuke film!
Ik wist niet precies waar de film over ging, en ik denk dat dat wel meehielp in de spanning.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82763087
No reservations

Verenigde Staten
Komedie / Drama
103 minuten

geregisseerd door Scott Hicks
met Catherine Zeta-Jones, Aaron Eckhart en Patricia Clarkson

Chef-kok Kate Armstrong leeft haar leven zoals ze haar keuken runt in een trendy restaurant in Manhattan; zonder flauwekul. Haar werkwijze is zowel charmant als intimiderend voor de mensen om haar heen. Kate coördineert tijdens hectische diensten - zonder moeite - honderden maaltijden en haar gerechten zijn tot in de puntjes perfect bereid. Kate's perfectionistische aard wordt danig op de proef gesteld wanneer ze plotseling moet zorgen voor haar negenjarige nichtje Zoë en daarbij moet wedijveren met de nieuwe souschef Nick Palmer, die haar absolute tegenpool is. Kate moet leren communiceren buiten de keuken als ze een goede band met Zoë wil opbouwen en het echte geluk wil vinden.


Echte een hele leuke gezellige feel good movie, echt een aanrader heb er met veel plezier naar gekene

dikke 7.5!
  zondag 13 juni 2010 @ 22:49:55 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_82766294
Vandaag gezien:

Die Hard: With A Vengeance
Al talloze keren gezien maar hij blijft keer op keer vermaken. De "wild goose chase",zoals John McClane het zelf noemt, het hoge tempo, de heerlijke villain die Jeremy Irons neer zet en last but not least de geweldige chemie tussen Willis en Samuel L. Jackson: dat alles samen maakt dit tot een over the top maar wel erg vermakelijke actie film.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Live Free or Die Hard
Als je de uitdrukking "over the top" opzoekt in het woordenboek dan staat daar de synopsis van het vierde Die Hard deel bij.
Niet alleen het verhaal is tamelijk ver gezocht maar vooral de actie scenes zijn lekker belachelijk. Daarbij is het tempo ontzettend hoog en doet Willis wat ie in de voorgaande films ook deed en hoe we `m het liefst zien. Enige minpuntje is Timothy Olyphant als de slechterik, die niet erg geloofwaardig overkomt. Maar buiten dat is dit een ontzettende fijne vierde Die Hard deel.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Friends - Season 1
Niet de beste comedy serie ooit (die titel gaat meer dan terecht naar Seinfeld) maar (waarschijnlijk) wel m`n favoriete. Heb het al zo vaak gezien dat ik letterlijk bijna alle dialogen uit m`n hoofd ken, maar ik blijf het graag kijken. Dit is, samen met het vierde seizoen, wat mij betreft het beste seizoen.

8,5/10


À Bout De Souffle (Breathless)
Dit weekend ging een nieuw gerestaureerde versie (aan de hand waarvan later dit jaar een blu-ray versie bij Criterion verschijnt) ter ere van de vijftigste verjaardag van één van de meest belangrijke en invloedrijke films allertijden in premiere: Jean-Luc Godard`s À Bout De Souffle.
In deze film met een hoog "cool gehalte" en redelijk leunend op de stijl in plaats van het verhaal (wat natuurlijk niet vreemd is in een Godard film) volgen we Michel Poiccard (Jean-Paul Belmondo), een kruimel dief die in een gestolen auto onderweg is van Marseille naar Parijs om daar een oude vlam (Jean Seberg) op te zoeken en onderweg een politie agent neer schiet.
Eenmaal aangekomen in Parijs concentreert de film zich niet alleen op het relaas van Poiccard maar nog meer richt Godard zich op de relaties tussen mannen en vrouwen en de cultuur verschillen tussen Amerikanen en Fransen.
Prachtige lange shots waarin minuten lang niet geknipt wordt afwisselend met de inmiddels legendarische jump cuts en voorzien van een hele sterke jazzy score, is dit één van de hoogte punten en meest belangrijke films van de Franse Nouvelle Vague.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Ik ben ontzettend benieuwd naar die nieuw gerestaureerde versie en de blu-ray release er van! Laat maar komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 13-06-2010 22:55:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')