abonnement Unibet Coolblue
pi_108318517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:55 schreef Estolan het volgende:
Wat is je budget
Ik denk maximaal ongeveer een tientje voor een tube.
pi_108319480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:45 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik denk maximaal ongeveer een tientje voor een tube.
dan heb je niks aan mijn advies :)
  woensdag 4 april 2012 @ 03:55:08 #78
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_109882011
Ik zit met een vervelend probleem en aangezien ik me kan herinneren dat hier een aantal gasten zaten met verstand van zaken/een chemische achtergrond, leg ik 'm hier voor! Be warned, het is geen heel kort verhaaltje aangezien ik het zo volledig mogelijk wil vertellen!

Sinds een maand gebruik ik op doktersrecept tretinoine 0,02% crème voor puistjes die ondanks het feit dat mijn puberteit ver achter mij ligt (ik ben 32) steeds maar blijven komen. Daarnaast trok het collageenstimulerende aspect uiteraard ook!

De eerste week kon ik praktisch de deur niet uit vanwege extreme schilfering, maar nu heb ik daar nauwelijks last meer van. Ik gebruik iedere avond een klein likje nadat ik mijn gezicht met een facewash heb schoongemaakt en die een kwartier heb laten drogen. Overdag altijd Ultrasun SPF 30 als ik de deur uit ga (vreemd overigens dat er niets over het dragen van een sunscreen in de bijsluiter staat terwijl elke gebruiker/verstrekker dit met klem benadrukt)!

Na een paar weken begonnen mij wat dingen op te vallen. Eerst ontdekte ik kleine littekentjes in mijn gezicht; putjes, kleine krasjes, allemaal erg klein en redelijk oppervlakkig, maar desalniettemin waren het toch littekentjes! Kort daarna zag ik hier en daar lichte verkleuringen op mijn huid, zo zit er een ronde plek mijn voorhoofd die een fractie donkerder is dan mijn eigen huidskleur. Hierbij geldt hetzelfde; het valt niet erg op maar het zit er wel! Mijn huisarts heeft weinig ervaring met het spul!

Ik heb uren op het internet doorgebracht, diverse sites en fora afgestruind en verhalen gelezen van mensen die soortgelijke ervaringen hadden. Vaak werd er dan door weer andere gebruikers of dermatologen gereageerd en gezegd dat dit oude littekens zijn die door het gebruik van het vitamine A zuur weer naar de oppervlakte komen en meer zichtbaar worden doordat de dode huidcellen verwijderd worden. Een andere theorie was dat het licht hierdoor beter weerkaatst wordt waardoor alles beter te zien is. Als gebruiker zou je moeten doorzetten en uiteindelijk zouden zowel de littekens als de vlekken minder worden. Een fijne gedachte maar voor mij niet direct bevredigend. Vind die theorieën ergens ook niet zo heel logisch!

Het meest schrok ik van een forum van een biochemicus die vertelde dat tretinoine de productie van het littekenvormende eiwit TGF-beta-1 verhoogt! Zijn stukje is hier te lezen:

http://healthyskin.infopo(...)352/m/2101020895/p/1

Wat voor gevolgen dit in de praktijk zal hebben en om wat voor soort littekens dit gaat, geeft hij verder niet direct aan!

Ik heb geen enkel idee meer wie of wat ik moet geloven. ALLE dermatologen zeggen dat het product absoluut GEEN littekens kan veroorzaken; het zou ze juist verminderen, evenals vlekken in het gezicht! Maar tegelijkertijd lees je verhalen van mensen die overtuigd zijn van het feit dat het product hun gezicht heeft verwoest! En dan is er natuurlijk het verhaal van de biochemicus die meer verstand van zaken heeft van chemische processen in het lichaam dan de gemiddelde dermatoloog.

Wie heeft er hier ideeën over deze kwestie en wat zouden jullie adviseren?
pi_109882407
Regelmatig naar de sauna gaan
Regelmatig scrubben
Citroengras of brandnetel thee drinken
Minimaal 1.5l vocht ( water, thee ) als het maar geen koffie, frisdrank of zwarte thee is
Goede dag/nachtcreme nemen
Regelmatig gezichtsmasker nemen

Zo doe ik het
pi_109887814
Met al die ctrl+c en ctrl+v'tjes is dit officieel het irritantste topic ooit om te lezen. Misschien eens werken met quote tags?
  woensdag 4 april 2012 @ 11:31:58 #81
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_109887849
Probeer anders een goede BHA of AHA product, deze doen echt wonderen bij mij:

http://www.paulaschoice.nl/shop/huidverzorging/exfolianten
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_110047540
Hallo kenners. Misschien kunnen jullie me iets aanbevelen. Er is zoveel op de markt en alle fabrikanten vinden hun eigen spul natuurlijk het beste...

Ben op zoek naar wat gezichtsverzorgingsproducten. Gewoon heel basic. Heb niet veel tijd om voor de spiegel te staan, maar iets dat ik 's morgens - onder de douche - kan gebruiken en wat een lekker fris gevoel geeft, maar wel goed is voor de huid. Dus 't moet niet uitdrogen ofzo. Eventueel een crème erna is ook prima, zolang 't maar niet vettig is. Heb een redelijk normale huid, misschien van nature ietsje pietsje vettiger, maar da's vrijwel verwaarloosbaar. Het hoeft niet bij Aldi verkijgbaar te zijn, 't mag wel wat kosten, maar het liefste ook geen peperdure state-of-the-art dingen waar ik naar een anders stad voor moet gaan.
  zondag 8 april 2012 @ 10:25:50 #83
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_110050325
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:56 schreef Artillerieschaap het volgende:
Hallo kenners. Misschien kunnen jullie me iets aanbevelen. Er is zoveel op de markt en alle fabrikanten vinden hun eigen spul natuurlijk het beste...

Ben op zoek naar wat gezichtsverzorgingsproducten. Gewoon heel basic. Heb niet veel tijd om voor de spiegel te staan, maar iets dat ik 's morgens - onder de douche - kan gebruiken en wat een lekker fris gevoel geeft, maar wel goed is voor de huid. Dus 't moet niet uitdrogen ofzo. Eventueel een crème erna is ook prima, zolang 't maar niet vettig is. Heb een redelijk normale huid, misschien van nature ietsje pietsje vettiger, maar da's vrijwel verwaarloosbaar. Het hoeft niet bij Aldi verkijgbaar te zijn, 't mag wel wat kosten, maar het liefste ook geen peperdure state-of-the-art dingen waar ik naar een anders stad voor moet gaan.
Zoiets daar doe je heel lang mee daarnaast is de verpakking shower proof
Persoonlijk kies ik voor zo iets omdat er geen chemische ingrediënten in zitten omdat die vaak irriterend kunnen werken en slecht zijn als ze de huid binnen dringen.

https://www.gezondheidaan(...)Wash-Sea-Line-200-ml
pi_116279874
Hallo allemaal.

Ik heb van de week face scrub en anti-shine face wash gekocht van het merk Nivea-for-men.

Nu zie ik dat ik last heb van een gecombineerde huid. Dus de T-zone is vettig en mijn wangen zijn best wel droog.

Is het dan handig als ik met mijn nieuwe anti-shine face wash, die eigenlijk bestemd is voor een vette huid, te gebruiken voor mijn hele gezicht?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_116289243
Hai hai, wat is een lekker (niet al te duur) geurtje?
Nuthin
  zondag 2 september 2012 @ 00:15:25 #86
3185 Adelante
To let it go now
pi_116291461
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:04 schreef waaromniet1988 het volgende:
Hallo allemaal.

Ik heb van de week face scrub en anti-shine face wash gekocht van het merk Nivea-for-men.

Nu zie ik dat ik last heb van een gecombineerde huid. Dus de T-zone is vettig en mijn wangen zijn best wel droog.

Is het dan handig als ik met mijn nieuwe anti-shine face wash, die eigenlijk bestemd is voor een vette huid, te gebruiken voor mijn hele gezicht?
Als je nadien een goede vochtinbrengende creme gebruikt kan die facewash niet zoveel kwaad...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_117486800
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 85% gewijzigd door Mylene op 02-10-2012 07:39:43 ]
pi_117511768
Ik gebruik altijd de spullen van de bodyshop. Die bevallen me wel goed moet ik zeggen.
pi_124210578
ey, ik smeer nu enkele maanden nivea 's avonds. Alleen het lijkt wel alsof overdag de huid alweer begint te 'trekken' hoe kan dit, terwijl ik anders nooit last van droge huid had/kreeg?
Fryslan boppe, de rest mast dea skoppe
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:45:55 #90
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_124241350
Ik gebruik L'oreal Men Expert. Ik heb een erg droge huid en altijd al bodylotion en gezichtscreme moeten gebruiken.

Vroeger gebruikte ik Nivea, maar die zorgde voor 2 uur hydratatie in mijn gezicht, daarna was het weer uitgedroogd.

Ik gebruik nu voor overdag:


omdat vitamine C een bewezen werkzame stof is tegen uv schade en vrije radicalen.

En voor de nacht:


omdat vitamine A de enige daadwerkelijk bewezen anti-aging ingredient is.

Het is ook verstandig om de 6 maanden te wisselen van creme omdat je huid er aan wend.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_124242662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:45 schreef Killaht het volgende:
Ik gebruik L'oreal Men Expert. Ik heb een erg droge huid en altijd al bodylotion en gezichtscreme moeten gebruiken.

Vroeger gebruikte ik Nivea, maar die zorgde voor 2 uur hydratatie in mijn gezicht, daarna was het weer uitgedroogd.

Ik gebruik nu voor overdag:

[ afbeelding ]
omdat vitamine C een bewezen werkzame stof is tegen uv schade en vrije radicalen.

En voor de nacht:

[ afbeelding ]
omdat vitamine A de enige daadwerkelijk bewezen anti-aging ingredient is.

Het is ook verstandig om de 6 maanden te wisselen van creme omdat je huid er aan wend.
Ik heb wel eens een sample van deze creme's geprobeerd, en er zit een vrij sterke geur in. Volgens mij is er gewoon een parfum in verwerkt, en dat werkt nou niet echt positief voor je huid.
BlaBlaBla
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:47:49 #92
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_124242797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 10:42 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een sample van deze creme's geprobeerd, en er zit een vrij sterke geur in. Volgens mij is er gewoon een parfum in verwerkt, en dat werkt nou niet echt positief voor je huid.
Er zit een een parfum in inderdaad, maar deze is niet sterk en hoeft geen negatief effect op je huid te hebben hoor. Tenzij je allergisch bent voor een bepaalde parfumstof.

Daarnaast de creme trekt erg snel in en de geur blijft niet hangen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_124337574
Het aanhoudende slechte weer is een drama voor mijn huid. :(
Mijn gezicht schilfert enorm, en nu beginnen ook mijn armen en rug. Als ik een t-shirt uittrek zitten er schilfers aan de binnenkant van mijn shirt. :{
Mijn huid is kurkdroog, behalve op willekeurige plekken op mijn gezicht die soms even besluiten om heel vettig te worden. Ook heb ik veel random rode vlekjes op mijn gezicht en rug. Dit was vroeger nooit zo erg, dus het zal wel met de aanhoudende kou te maken hebben.

Ik gebruik elke ochtend een facewash tijdens het douchen, en 2 a 3 keer per week douchegel voor de rest van mijn lichaam. Ik heb ook wel een hydraterende creme geprobeerd, maar die verstopte naar mijn idee mijn huid, met puistjes tot gevolg.

Heeft iemand een idee welke producten ik moet gebruiken, zowel voor mijn gezicht als voor de rest? Moet ik ook 's avonds een facewash gaan gebruiken, of wordt mijn huid daar alleen maar droger van?
pi_124344052
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dat contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 71% gewijzigd door Mylene op 21-03-2013 18:46:22 ]
pi_124437767
... iemand?
  zondag 24 maart 2013 @ 13:30:30 #96
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_124439409
quote:
11s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:38 schreef TeleportingKing het volgende:
... iemand?
Als het niet te ernstig is zou een regelmatig sauna (eens per week, per keer minimaal 2 rondjes - google dit) absoluut kunnen helpen. Gebruik dan na de sauna wel een goede vochtinbrengende creme, bijvoorbeeld van:

http://www.paulaschoice.nl/
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 24 maart 2013 @ 13:31:30 #97
3185 Adelante
To let it go now
pi_124439449
Facewash droogt je huid uit, je moet smeren met dit weer :o Vochtinbrengende creme zonder parabenen en siliconen (gevoelige huid). En elk geval iedere ochtend na gebruik van de facewash.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_124440444
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:31 schreef Adelante het volgende:
Facewash droogt je huid uit, je moet smeren met dit weer :o Vochtinbrengende creme zonder parabenen en siliconen (gevoelige huid). En elk geval iedere ochtend na gebruik van de facewash.
Zijn hier ook betaalbare versies van, die geen puistjes veroorzaken?
En voor de rest van het lichaam, bodylotion oid gebruiken?
  zondag 24 maart 2013 @ 14:04:59 #99
3185 Adelante
To let it go now
pi_124440667
Producten van Bulldog zijn betaalbaar en natuurlijk. O.a. verkrijgbaar via shizo.nl. Als je iets meer te besteden hebt kun je naar producten van Dermalogica kijken.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_124903065
Ff vraagje :hoe verzorgen jullie een baard?De mijne ruikt muf en krijg een droge huid en lichte pukkeltjes daar waar de baard zit.

Ik lees dat er shampoo op gesmeerd dient te worden?Nah dat overleefd mijn gezicht niet.
Hoe doen jullie dat?
Afscheren is geen optie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')