abonnement Unibet Coolblue
pi_84436880
Eigenlijk is het m'n verdiende loon :@ Hoe vaak ik wel niet patiënten heb gemarteld met een infuus of arteriepunctie :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_84444135
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:22 schreef intoxicated het volgende:
Eigenlijk is het m'n verdiende loon :@ Hoe vaak ik wel niet patiënten heb gemarteld met een infuus of arteriepunctie :X

Geeft een goed gevoel of niet:P?
“Take care of life, before life takes care of you!”
  zondag 25 juli 2010 @ 11:24:17 #178
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_84461909
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:22 schreef intoxicated het volgende:
Eigenlijk is het m'n verdiende loon :@ Hoe vaak ik wel niet patiënten heb gemarteld met een infuus of arteriepunctie :X
Als er karma in het spel zit, zit het met mijn prikkunsten wel goed. Ik heb van de ongeveer 15 keer bloed/plasma geven nog geen noemenswaardige problemen gehad :P
pi_84478599
Ik kom hier voor het eerst kijken, ik ben ook al echt heel lang van plan om bloed te gaan geven.. Ik durf het alleen niet zo goed :(
Ben bang voor naalden (ben bv. een keer in tranen uitgebarsten toen ik een inenting moest) en ben ook echt heel erg bang dat t ontzettend pijn gaat doen. Mijn vader geeft al jaren bloed, bij Sanquin Bloedbank, en ik wil echt al heel lang een keer mee. Maar ik stel het eigenlijk altijd uit.. Iemand tips? Of misschien met dezelfde ervaring? :)
  zondag 25 juli 2010 @ 21:52:53 #180
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_84483930
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:02 schreef madelonnn het volgende:
Ik kom hier voor het eerst kijken, ik ben ook al echt heel lang van plan om bloed te gaan geven.. Ik durf het alleen niet zo goed :(
Ben bang voor naalden (ben bv. een keer in tranen uitgebarsten toen ik een inenting moest) en ben ook echt heel erg bang dat t ontzettend pijn gaat doen. Mijn vader geeft al jaren bloed, bij Sanquin Bloedbank, en ik wil echt al heel lang een keer mee. Maar ik stel het eigenlijk altijd uit.. Iemand tips? Of misschien met dezelfde ervaring? :)
1) Een inenting is en voelt heel anders dan een donatie, meestal vervelender. Ga er maar van uit dat het wel mee zal vallen.

2) Vertel je vader dat je graag mee wil en laat hem er voor zorgen dat je er niet onder uit kan komen.
pi_84487489
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:58 schreef Rubsy het volgende:
[..]
Geeft een goed gevoel of niet:P?
Nah, het is op het moment zelf vooral irritant, want je hebt er nooit genoeg tijd voor :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_84487874
Ah , wat een toeval dat ik deze topic zag ... moest er vanochtend nog aan denken.
Vroeger +/- 7-8 jaar geleden donor geweest , ermee gestopt omdat er een paar stagieres erin zaten te prikken , stuk of 3x fout gegaan achter elkaar, echt een vreselijk gevoel dat ...
Even kijken of ze zijn afgestudeerd ;)
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
pi_84487997
Na de 3de keer achter elkaar fout was ik het zat , van de stuk of 20 keer dat ik geweest ben 7-9 fout vond ik het wel welletjes. Hoe gaat het tegenwoordig? Zit er hier iemand bij een bloedbank ?
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
  maandag 26 juli 2010 @ 08:02:56 #184
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84493738
Ik ben al jaren donor en in al die tijd ben ik precies 1 x fout geprikt. Ik geef plasma en doe dat nu elke 2 weken.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:26:02 #185
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_84496063
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:30 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Zit er hier iemand bij een bloedbank ?
Bijna iedereen die de afgelopen 12 threads volgepost heeft :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_84499225
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:26 schreef Mark het volgende:

[..]

Bijna iedereen die de afgelopen 12 threads volgepost heeft :)
Ik denk dat ie bedoelt, werkt er hier iemand bij de bloedbank :)

Maar als ie gebruikers ervaringen zoekt: in bijna 25 donaties 1 keer 1 klein blauw plekje, in Leiden kunnen ze prima prikken!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 juli 2010 @ 12:17:04 #187
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84499303
Pas 1x gedoneerd, bij mij ging het bij de keuring helaas wel mis. Ben nogal lastig te prikken :).
  maandag 26 juli 2010 @ 13:55:20 #188
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_84503051
bij de 1e donatie zijn we achter gekomen, dat alle aders in mijn linkerarm te dun zijn (donatie duurde dan ook 16 minuten, omdat de naald steeds niet goed zat). Sindsdien doneer ik altijd rechts.

Blauwe plek heeft meer te maken met bloed dat tussen de huidlagen sijpelt, en niet hoe iemand prikt. Ik kan nog wel net zo goed prikken, maar dat betekend niet of iemand wel of geen blauwe plek krijgt. Maar als je tijdens het prikken al een blauwe bult krijgt, dan is het wel je eigen schuld (en dan moet je de naald ook gelijk eruit trekken).

Bij mij voel ik de ene keer helemaal niks, en kan ik bijv. een gigantische blauwe plek krijgen. De andere keer doet het gruwelijk zeer en krijg ik helemaal niks.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_84503254
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:55 schreef manda-rijn het volgende:
bij de 1e donatie zijn we achter gekomen, dat alle aders in mijn linkerarm te dun zijn (donatie duurde dan ook 16 minuten, omdat de naald steeds niet goed zat). Sindsdien doneer ik altijd rechts.

Blauwe plek heeft meer te maken met bloed dat tussen de huidlagen sijpelt, en niet hoe iemand prikt. Ik kan nog wel net zo goed prikken, maar dat betekend niet of iemand wel of geen blauwe plek krijgt. Maar als je tijdens het prikken al een blauwe bult krijgt, dan is het wel je eigen schuld (en dan moet je de naald ook gelijk eruit trekken).

Bij mij voel ik de ene keer helemaal niks, en kan ik bijv. een gigantische blauwe plek krijgen. De andere keer doet het gruwelijk zeer en krijg ik helemaal niks.
Hoezo is het dan je eigen schuld? Ik zou niet weten hoe ik dat moet voorkomen. Of bedoel je als prikkende partij ?
Ik kreeg een dikke blauwe bult meteen bij de eerste donatie. Maar ik kan niet zeggen dat het doneren toen meer pijn deed overigens. Achteraf gewoon een zalfje en een verbandje erop en de bult was zo weg.
Ik vind de pijn van het prikken verder ook super meevallen. Een inenting doet meer pijn.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:19:07 #190
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_84504038
de prikkende partij
Als geprikte partij moet je hopeloos toekijken hoe je arm begint te zwellen en zich daar binnenin een holte met bloed begint te vullen.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_84511933
Nou ik zit nu dus bij de bloedbank en ik heb het nog nooit zo druk gezien. Ik maak me maar op voor een uurtje wachten ofzo :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_84512839
Karstman's avonturen bij de bloedbank deel 2. Inmiddels gekeurd, hb 9.7 bd 150/90 beetje hoog maar prima voor een grote jongen als ik. Dus nu op de bank voor de afname :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_84513205
Ik zie nou ineens dat er hier een scherm hangt waar ze nos nieuwsberichten op laten zien en Sanquin tv. Allerlei leuke weetjes en filmpjes over wat ze met je bloed uithalen. Lig trouwens inmiddels aan de slang leeg te lopen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_84513867
En deeltje 4. Zit inmiddels weer in de verkoeverkamer (kan iemand me de oorsprong van dat woord uitleggen) met een glaasje koude choco. Al met al in een uur klaar, had verwacht dat het langer zou duren toen ik de hoeveelheid mensen zag. Ze zijn lekker efficiënt hier!

Hmm hoe krijg ik mobiel die smiley met die duimpjes voor elkaar...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 juli 2010 @ 19:03:15 #195
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_84515115
leuk, een live bericht!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_84516640
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:03 schreef manda-rijn het volgende:
leuk, een live bericht!
Graag gedaan :) Het was dat het zo druk was en dat je dus tijd hebt om te posten want ik heb het ook wel eens gehad dat ik 20 minuten na binnenkomst al weer aan de tafel zat met m'n kopje thee. Ik denk dat iedereen had besloten om recht uit het werk te gaan doneren.

Dat nieuwe videoscherm is wel leuk trouwens, ze hadden een leuk filmpje over hoe het testen van het bloed gaat. En nieuws en weer enzo, weer iets leuks om het wachten te veraangenamen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 juli 2010 @ 22:14:22 #197
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84524466
Leuk Karstman, al die live berichtjes (zelf zonder smileys!)

Doet me denken aan het mooie scherm dat bij ons hangt maar waar altijd geluid uit staat. Dus als er iemand iets uitlegt over bloed en wat ze er mee doen... toch eens vragen a.s. vrijdag ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 22:25:16 #198
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84525043
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:02 schreef madelonnn het volgende:
Ik kom hier voor het eerst kijken, ik ben ook al echt heel lang van plan om bloed te gaan geven.. Ik durf het alleen niet zo goed :(
Ben bang voor naalden (ben bv. een keer in tranen uitgebarsten toen ik een inenting moest) en ben ook echt heel erg bang dat t ontzettend pijn gaat doen. Mijn vader geeft al jaren bloed, bij Sanquin Bloedbank, en ik wil echt al heel lang een keer mee. Maar ik stel het eigenlijk altijd uit.. Iemand tips? Of misschien met dezelfde ervaring? :)
He Madelonnn, alle begrip. Ik was als kind vaak schoolziek als de dokter kwam omdat ik bang was voor de prikken. Ik ging wel naar school maar met buikpijn en na een hoop nachtmerries.
"Gelukkig" brak ik een keertje mijn been en toen kwamen ze om de dag geloof ik prikken van de trombosedienst. Het werd een stuk gewoner dus was ik van mijn angst af. Ik denk ook dat het verschil maakt dat er dus geen vaccin wordt ingespoten. Dat kan ik me van vroeger nog wel herinneren, als die stof in je bloed komt kan dat gemeen prikken.

Een tijdje later heb ik me aangemeld voor de bloedbank en het is me reuze meegevallen. Ik ben nu al een paar jaar donor (laatste donatie was nummer 34) en ben na een tijdje volbloed geven, overgegaan op plasma donaties. Als plasma donor mag je vaker geven omdat je de bloedcellen weer terugkrijgt. Dus is het minder werk voor mijn lichaam om dat weer aan te vullen. Maar de naald is dus wel iets dikker omdat die cellen terug in je arm moeten.
Hoe het gaat. Soms voel ik helemaal niets en soms voel ik even een prik. Maar ik ben gelukkig makkelijk prikbaar dus het is altijd meteen op de goede plek. En de prikdames zijn ook altijd erg aardig en vragen uitgebreid of ik wel goed zit en of ik geen last heb van de naald enzo. Laatste keer voelde ik me niet zo prettig. Niet van het prikken hoor, ik had een beetje last van mijn rug. En met alle liefde hebben ze 3 x de stoel versteld totdat ik helemaal relaxed achterover lag te "zen-nen". ;)

Oh ja en kijken daar doe ik niet aan. Wat dat betreft ben ik een laffe tuttebel. En niemand zegt daar wat van.
pi_84526158
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:14 schreef caroline88 het volgende:
Leuk Karstman, al die live berichtjes (zelf zonder smileys!)

Doet me denken aan het mooie scherm dat bij ons hangt maar waar altijd geluid uit staat. Dus als er iemand iets uitlegt over bloed en wat ze er mee doen... toch eens vragen a.s. vrijdag ;)
Klopt bij ons staat het geluid ook uit. Maar er stonden wel verklarende tekstjes eronder. Met af en toe onontcijferbare woorden als: etycho... zie ik kan het niet eens meer bedenken zo'n raar woord was het :) maar met scrabble had ik er mee gewonnen ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 26 juli 2010 @ 22:58:05 #200
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84526599
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:48 schreef Karstman het volgende:

[..]

Klopt bij ons staat het geluid ook uit. Maar er stonden wel verklarende tekstjes eronder. Met af en toe onontcijferbare woorden als: etycho... zie ik kan het niet eens meer bedenken zo'n raar woord was het :) maar met scrabble had ik er mee gewonnen ;)
Hmm. Ze zijn bij ons ook zo snel. Wordt vaak al de keuringsruimte ingesleurd voor ik alle vragenhokjes heb aangekruist, geen wonder dat ik niet eens etycho... heb gelezen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')