abonnement Unibet Coolblue
pi_82431677
Tijden geleden dat ik hier in PTA iets heb gepost, maar ik wil toch graag ons project hier delen.

De auto is een Honda CRX VTEC welke standaard een B16A1 motor heeft. De auto heeft aardig wat historie, de vorige eigenaar heeft de auto ooit eens voorzien van een Jackson Racing Supercharger met een gebouwde motor.. maar die heeft het niet lang uitgehouden (helaas). Ik heb hem na een langetijd stilstaan overgenomen en ben er meer verder gegaan. Intussen lag er een B16A2 motor uit een Civic VTi in. Deze motor heben wij voorzien van andere nokkenassen van een B16B Honda Civic Type-R. De auto produceerde zo'n 170-180pk.

Maar dit was niet genoeg, als eigenaar van dé tuningshop in Nederland kunnen wij niet achter blijven... Dus ons plan is om de eerste K20 iVTEC CRX te bouwen in NL. Er zijn er al een paar in Europa, maar die worden met name gebruikt voor dragracing. De K20 motor wordt onder andere gebruikt in de Civic Type-R uit 2001+. De motor produceert standaard 200PK.

Het kan zijn dat er veel in 't Engels staat, het project staat ook op Internationale fora.

Genoeg gelul, pics:

Strippen en schuren:













pi_82431697
Engine looks very clean on the inside, so we've put it back together:


Cleaned up the oil pan:


Sanded the car some more:


Engine bay is done:


Insiders joke in NL:
pi_82431739








'RSP Racing Matte Black'
pi_82431783
Wat een lelijke kleur Ik neem aan dat hij wel een mooi kleurtje krijgt? ?

Oh hijs al zwart
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_82431926
Traction bar:


Dynorun:
http://www.vimeo.com/10048960
pi_82431990

247,4HP / 252,5NM
pi_82432069
DM 98 Spec Brake Calipers
JDM 98 Spec Brake Pads
Nitrac 282mm Brake Discs
Volk GT-N 15" 6,5J ET45
Öhlins Coilovers met Skunk2 Lowering Springs
Custom Left B18C / K20 Drive Shaft

De uitlaat moet nog gedaan worden en dan gaan we weer testen



pi_82432088
Specs:

Motor
K20A2 EP3 Civic Type-R | 247,4HP & 252,6Nm
Hybrid Racing Custom Engine Mounts
Hybrid Racing Fuel Rail
Hybrid Racing Fuel Lines
Hybrid Racing Radiator Hoses
R-Developments Baffled Sump System
Rising Sun Performance K20 Header
APE :garage: 3" Exhaust System
Ape :garage: 3" Intake System
Blox Velocity Stack Air Filter
Karcepts Alternator Relocation Kit
AEM Fuel Pressure Regulator
Walbro 255 lp/h Intank Fuel Pump
SPAL Radiator fan
SRR Coolant Reservoir

Drivetrain
FN2 Civic Type-R Gearbox 5.062 Final Drive | The Stig Approved
ACT 6 Puck Clutch Disc
Hasport EF Shifter Mechanism
Hybrid Racing Shifter Box
Type-R Shift Knob
Prelude H22 Shifter Cables
Drive Shaft Shop Customized Drive Shafts

Electronics
Hondata K-Pro ECU Dyno tuned by Bekerom Tuning
Hybrid Racing Custom Wire Harnass
Autometer Boost Gauge
Autometer Narrowband Gauge
Autometer Oil Pressure Gauge
Autometer Oil Temperature Gauge
Autometer Water Temperature Gauge
AEM Uego Wideband Sensor and Gauge
Battery Replaced To Rear


Exterior
RSP Racing Matte Black
Aluminum Dual Wing
APE :garage: Stainless Steel Wing Support
Spoon Style Mirrors CF

Interior
Buddy Club Racing Seat
LTEC 3" 4 point Harness
Sparco L505 35cm Steering Wheel
Sparco Quick Release Hub

Suspension & Brakes
Energy Suspension Master Kit
Energy Suspension Trailer Arm Bushings
Öhlins Coilovers w Skunk2 Racing Springs
JDM DC2 98 Spec Brake Calipers
JDM Dc2 98 Spec Brake Pads
Nitrac 282mm Brake Discs
Volk GT-N 15" 6,5J ET45
Yokohama Advan A048 195/55/15
pi_82432146
Stukje snelweg in tunneltje: http://www.streetfire.net/video/rsp-krx-and-nylez_1998184.htm



Dit is part 1, part 2 komt er aan.

Dit rondje zit Martijn er naast, vermogen is max 200pk... uitlaatje geknepen ivm geluidsregels.
pi_82432219








Toekomst:
- Limited Slip Diff
- 3" Exhaust Tip
- 2nd Buddy Club Racing Seat

Dan Time Attack, na die tijd weer verder kijken....
  maandag 7 juni 2010 @ 11:05:45 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82433587
>> projekten

T0n
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 7 juni 2010 @ 11:12:20 #12
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_82433847
Altijd leuk om te volgen zo'n project!
pi_82434685
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:12 schreef GateWayX het volgende:
Altijd leuk om te volgen zo'n project!
Wat hij zegt.

Edit; En meteen weer even in het overzicht geplaatst Overzicht Projecten
pi_82435384
Leuk om te lezen.

Misschien dat ik een domme vraag stel, maar is het aantal nm's niet een beetje laag in verhouding tot wat je normaal ziet?

Ik zit zelf al rond de 222nm, terwijl ik "maar" 170pk heb.
pi_82436096
Heb jij 'n 2,5?

Dit is maar 'n 2ltr..
pi_82437390
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:09 schreef t0n het volgende:
Heb jij 'n 2,5?

Dit is maar 'n 2ltr..
Yes, een 2.5L.

Zoals ik zei, misschien een domme vraag...maar ik had altijd 't idee dat de trekkracht altijd wel enigszins meesteeg met het vermogen
  donderdag 10 juni 2010 @ 16:51:19 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_82623985
Bij Honda's niet. Daarom moeten die ook zoveel toeren janken. Om het gemis aan koppel te compenseren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_82649380
precies.. wat je ook doet, een honda heeft altijd veel vermogen maar net zoveel koppel als een grasmaaier
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:36:50 #19
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_82946041
Die foto's op t circuit en die 2 daaronder, dat de auto geel voor en achter is + dikke spoiler en helemaal zwart zonder spoiler; is dat n kwestie van chronologie in de foto's, of is het een meer n soort 'opschroeven als we t circuit opgaan" ? Waarschijnlijk n domme vraag maar toch
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_82953652
Onderste foto's is hoe de Crx er nu bij staat.
pi_82959735
kon die uitlaat er niet een beetje fatsoenlijk onder gehangen worden?!
pi_82960061
Ooit eens geprobeerd om een 3" uitlaat over een draagarm te leggen?
pi_82967545
De uitlaat is 3".. da's nogal dik voor een kleine auto. Maar door de motor is het wel een noodzaak

Goed, 't achterste deel wordt van de week opnieuw gemaakt. Er moet nog een beugeltje bij en een andere tip op komen.
pi_83006423
ow kut, dan gaat het idd niet passen!

Heb niets gezegd!
  zondag 20 juni 2010 @ 02:41:04 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_83044515
Hee, t0n topic, das lang geleden!
Leuk project. Ik ben nog steeds geen fan van Honda's maar het is best gaaf om te zien hoe je dit inbouwt! Toevallig meer foto's van de ombouw?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')