abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 juni 2010 @ 16:29:07 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82333977
Sabine Uitslag zondag 6 juni van 14:00 - 15:00 uur live op FOK!

Na Fred Teeven en Marianne Thieme komt ook CDA’s Sabine Uitslag op het FOK!Forum om live in discussie te gaan met FOK!users. Dus hebben jullie nijpende vragen over CDA-plannen of over mevrouw Uitslag's visie in het bijzonder, is dit je kans!
Schroom niet lekker kritisch te zijn, dat zijn we graag. Probeer het wel vriendelijk te houden!

Dit topic gaat om 14.00 open.
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:01:43 #2
163650 Greys
pi_82393386
Welkom op FOK!, mevrouw Uitslag!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82393406
Hoi Mevr. Uitslag!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_82393422
Welkom op FOK!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 6 juni 2010 @ 14:02:38 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82393432
Welkom op FOK!, mevrouw Uitslag.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:04:29 #6
163650 Greys
pi_82393499
Een vraag van Zeroku:

Vind u dat Balkenende de verpersoonlijking van het CDA is, of zijn er binnen de partij, volgens u, betere personen als lijsttrekker te bedenken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 14:05:36 #7
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82393558
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:01 schreef Greys het volgende:
Welkom op FOK!, mevrouw Uitslag!
Goedemiddag!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:06:24 #8
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82393595
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:02 schreef Ferdo het volgende:
Welkom op FOK!
Dankje allemaal! Leuk om een uurtje te chatten over politiek! Nice!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:07:24 #9
163650 Greys
pi_82393628
En een vraag van Guynio:

Mevrouw Uitslag, gaat het CDA ook nog iets doen aan wat ik toch wel het belangrijkste punt vind; het onderwijs? Met het risico van het afschaffen van de studiefinanciering, het grote aantal klachten over de examens en de toch vaak afhakende leerlingen, vind ik dit wel van serieus belang.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 14:07:54 #10
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_82393652
Welkom op het forum!

Bij dezen meteen een pittige vraag van een forumgebruiker:
quote:
Wat is uw mening over de conservatieve (en zelfs betuttelende) houding van het CDA ten aanzien van drugs en alcohol? Is het niet veel verstandiger (en bovendien pragmatischer) om juist te stoppen met die moralisering en te gaan legaliseren, zodat we keus aan de burger zelf te laten en dat we alles kunnen controleren/reguleren?
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:08:24 #11
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82393670
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:04 schreef Greys het volgende:
Een vraag van Zeroku:

Vind u dat Balkenende de verpersoonlijking van het CDA is, of zijn er binnen de partij, volgens u, betere personen als lijsttrekker te bedenken?
Balkenende is onze lijsttrekker en daar staan we met elkaar achter. Het zou niet goed zijn daar nu aan te twijfelen als partij. Je gaat ergens voor en dat betekent dan 100% achter iemand staan. Al het geroezemoes er om heen is niet goed. De media zwermen ook als aasgieren om de kamerleden heen. Want stel je voor dat ze iets laten vallen over de lijsttrekker. Ik zge: ruggen recht schouders straks naast elkaar en gaan met elkaar!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:09:45 #12
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_82393719
Is het kabinet met de CU zo slecht bevallen dat Balkenende deze partij niet meer in zijn coalitie wil?
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_82393720
En een vraag van OmeCorn:

Uw partij koerst naar alle waarschijnlijkheid af op een enorm verlies aan zetels en zal mogelijk ook niet in de regering komen. Wat zal het grote gemis zijn van een regering zonder het CDA?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 6 juni 2010 @ 14:10:41 #14
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_82393768
Goeiedag!

¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_82393782
Leuk initiatief van FOK!.

Ik heb ook een vrij simpele vraag:
Is een internetforum een geschikt platform om een politieke boodschap te verkondigen of ziet u het meer als noodzakelijke kwaad in verkiezingstijd? Met andere woorden: Zou het CDA meer moeten doen met internet of is het, gezien het grillige karakter, een medium dat niet controleerbaar is en daarom in mindere mate geschikt.
pi_82393790
Zou mijn allerlaatste vraag ook behandeld kunnen worden? Deze is hier te vinden. Alvast bedankt.

"Overigens wil ik er ook nog in mijn post op wijzen dat Gerd Leers, voormalig burgemeester van Maastricht en CDA-politicus, ook voor legalisering van softdrugs is. Sterker nog, hij pleit er zelfs voor dat het de beste oplossing zou zijn dat Duitsland en België ook coffeeshops zouden openen. Hoe kan de CDA als nationale partij het pretenderen beter weten dan een lid van hen dat middenin de drugsproblematiek zit en hier verstand van heeft? En spreekt dit niet het beleid tegen dat het CDA wil voeren, namelijk dat gereguleerde teelt in internationaal opzicht niet haalbaar is?"

Edit: op aanraden van Greys.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 14:13:34 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 14:11:19 #17
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82393801
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:07 schreef Greys het volgende:
En een vraag van Guynio:

Mevrouw Uitslag, gaat het CDA ook nog iets doen aan wat ik toch wel het belangrijkste punt vind; het onderwijs? Met het risico van het afschaffen van de studiefinanciering, het grote aantal klachten over de examens en de toch vaak afhakende leerlingen, vind ik dit wel van serieus belang.
Dat klopt! De afgelopen jaren heeft het CDA er voor gezorgd dat jongeren onder de 27 geen ww uitkering krijgen. Ze gaan of werken of studeren om de juiste startkwalificaties te halen. Onderwijs is voor het CDA heel erg belangrijk vandaar ook dat wij als enige partij van de studifinanciering afblijven. Een sociaal leenstelsel zoals de meeste partijen willen waaronder D66 VVD en PvdA maakt dat jongeren met een lening van min 50000 euro beginnen op de arbeidsmarkt zonder dat ze baangerantie hebben. Slechte zaak vind ik! Iedereen heeft recht op een studie. Die drempel moet zo laag mogelijk zijn!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:12:31 #18
163650 Greys
pi_82393854
Als jullie vragen stellen, dan die vraag niet in een quote zetten aub
Want dan is de vraag bij het quoten/beantwoorden niet meer zichtbaar. Voor de leesbaarheid en duidelijkheid stel je je vraag dus het beste zonder quote, gewoon in je post.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 14:12:32 #19
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_82393856
Politici zijn natuurlijk ook maar mensen. Hoe schat u de Nederlandse kansen in op het WK?
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_82393917
U staat op een 31e plek op de kieslijst. Volgens de huidige peilingen komt u dan niet terug in de Kamer. Stel dat dat ook echt gebeurt. Wat gaat de Kamer, en Nederland, dan missen? (En u mag onbescheiden zijn.)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 6 juni 2010 @ 14:15:49 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82394001
Welkom mevrouw Uitslag, en wat leuk dat u dit wil doen! Excuses dat ik wat laat ben!
Laffe huichelaar
pi_82394003
En een vraag van static:

Heb je geen last van je leuke snoetje in dit serieuze wereldje?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:17:21 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82394067
Wat gaat het CDA doen voor de verbetering van het onderwijs en innovatie in het bedrijfsleven? Hoe kunnen we Nederland competitiever maken zodat we mee kunnen komen met de VS, China en India?

Een vraag van QED
Laffe huichelaar
pi_82394085
Wat vond u van de berichtgeving over 'anonieme bronnen' die zeiden dat de CDA-top de handdoek al in de ring had gegooid?
pi_82394099
Een goede middag Sabine;

In mijn jeugd heb ik een Rooms Katholieke opvoeding genoten. Echter, in mijn kinderbijbel stond geschreven dat Jezus het brood brak en sprak: "Dit is mijn lichaam" waarna hij het onder de bevolking verdeelde.

Kunt U mij zeggen wat er in Gods naam Christelijk is aan het tegenhouden van de orgaandonor-wet (ADR) zoals die al jaren wordt voorgesteld?

Mijn inziens is het behoorlijk ON-Christelijk om mensen twee of meer mensen dood te laten gaan als het er eigenlijk ook "slechts" eentje had kunnen zijn.

Door het betuttelingsbeleid (helmen verplicht, autogordel verplicht, handsfree moeten bellen, etc) is de verkeersveiligheid enorm verbeterd, wat natuurlijk erg goed is, echter, het aantal orgaandonoren loopt daarmee ook enorm terug, wat simpelweg betekent dat er inmiddels een andere oplossing voor dat probleem moet komen.

ADR (Actieve Donor Registratie) zou een menselijke oplossing kunnen betekenen, en mensen die het pertinent niet willen, kunnen dat gewoon even aangeven.

What's the big deal? En als je dan toch zo Christelijk bent:

Don't take your organs on the way to heaven, 'cause heaven knows we need them here!!!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:18:17 #26
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82394110
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:11 schreef Friek_ het volgende:
Zou mijn allerlaatste vraag ook behandeld kunnen worden? Deze is hier te vinden. Alvast bedankt.
[..]
Geachte Friek ik ben zo ongelofelijk tegen softdrugs. Ik heb van nabij zo ongelofelijk veel shit gezien op het gebied van (soft) drugs.. ik ben er klaar mee! Het is het maakbaarheidsdenken pur sang. En nee ik geloof niet in legalisering van softdrugs want er bestaat geen softdrugs meer. Dat was eens. Verder; als je de hypothese van legalisering doorvoert naar praktische uitvoering dan ontstaan er hele vreemde zaken als een manger drugsteelt per gemeente en een prijs van legale softdrugs. Deze legale prijs zal never nie onder de straatprijs kunnen komen. Verder zal het THC gehalte minder zijn dan op straat.. dus.. Het voornaamste vind ik nog wel dat we van die lauwe situatie af moeten het mag niet maar toch wel.. dat snapt helemaal niemand! Het mag niet of het mag wel. En dan kies ik voor 'het mag niet' omdat het praktisch nog meer ellende op zal gaan leveren dan als het wordt gelegaliseerd. Kortom het is en blijft helaas een probleem die je niet oplost door het te legaliseren. Preventie en voorlichting over de schadeljike gevolgen van drugsgebruik, DAAR zouden we meer aandacht aan moeten besteden op scholen. Het liefst de lagere scholen.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:19:42 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82394190
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Geachte Friek ik ben zo ongelofelijk tegen softdrugs. Ik heb van nabij zo ongelofelijk veel shit gezien op het gebied van (soft) drugs.. ik ben er klaar mee! Het is het maakbaarheidsdenken pur sang. En nee ik geloof niet in legalisering van softdrugs want er bestaat geen softdrugs meer. Dat was eens. Verder; als je de hypothese van legalisering doorvoert naar praktische uitvoering dan ontstaan er hele vreemde zaken als een manger drugsteelt per gemeente en een prijs van legale softdrugs. Deze legale prijs zal never nie onder de straatprijs kunnen komen. Verder zal het THC gehalte minder zijn dan op straat.. dus.. Het voornaamste vind ik nog wel dat we van die lauwe situatie af moeten het mag niet maar toch wel.. dat snapt helemaal niemand! Het mag niet of het mag wel. En dan kies ik voor 'het mag niet' omdat het praktisch nog meer ellende op zal gaan leveren dan als het wordt gelegaliseerd. Kortom het is en blijft helaas een probleem die je niet oplost door het te legaliseren. Preventie en voorlichting over de schadeljike gevolgen van drugsgebruik, DAAR zouden we meer aandacht aan moeten besteden op scholen. Het liefst de lagere scholen.
Duidelijke taal
Laffe huichelaar
pi_82394194
Welkom. En ik zag een vraag in het vragentopic die ik graag iets anders wil stellen nl

Gehandicapten en chronisch zieken leveren honderden euro's in. Ik dacht dat een christelijke partij juist deze groep zou ontzien.

Kan u misschien specifiek de punten benoemen waar een christelijke partij van af hoort te blijven als christen zijnde? Of staat de C eigenlijk nergens voor en is het CDA eigenlijk gewoon een seculiere partij?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82394249
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Geachte Friek ik ben zo ongelofelijk tegen softdrugs. Ik heb van nabij zo ongelofelijk veel shit gezien op het gebied van (soft) drugs.. ik ben er klaar mee! Het is het maakbaarheidsdenken pur sang. En nee ik geloof niet in legalisering van softdrugs want er bestaat geen softdrugs meer. Dat was eens. Verder; als je de hypothese van legalisering doorvoert naar praktische uitvoering dan ontstaan er hele vreemde zaken als een manger drugsteelt per gemeente en een prijs van legale softdrugs. Deze legale prijs zal never nie onder de straatprijs kunnen komen. Verder zal het THC gehalte minder zijn dan op straat.. dus.. Het voornaamste vind ik nog wel dat we van die lauwe situatie af moeten het mag niet maar toch wel.. dat snapt helemaal niemand! Het mag niet of het mag wel. En dan kies ik voor 'het mag niet' omdat het praktisch nog meer ellende op zal gaan leveren dan als het wordt gelegaliseerd. Kortom het is en blijft helaas een probleem die je niet oplost door het te legaliseren. Preventie en voorlichting over de schadeljike gevolgen van drugsgebruik, DAAR zouden we meer aandacht aan moeten besteden op scholen. Het liefst de lagere scholen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 6 juni 2010 @ 14:21:04 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82394255
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:08 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Balkenende is onze lijsttrekker en daar staan we met elkaar achter. Het zou niet goed zijn daar nu aan te twijfelen als partij. Je gaat ergens voor en dat betekent dan 100% achter iemand staan. Al het geroezemoes er om heen is niet goed. De media zwermen ook als aasgieren om de kamerleden heen. Want stel je voor dat ze iets laten vallen over de lijsttrekker. Ik zge: ruggen recht schouders straks naast elkaar en gaan met elkaar!
En als persoon?
Laffe huichelaar
  zondag 6 juni 2010 @ 14:21:51 #31
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82394298
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:09 schreef superjojo het volgende:
Is het kabinet met de CU zo slecht bevallen dat Balkenende deze partij niet meer in zijn coalitie wil?
We hebben aangegeven met partijen te willen samenwerken die willen hervormen.. Het CU programma laat weinig hervorming zien. Maar bij de coalitievorming zullen de zaken en de programma nauwkeurig moeten worden bekeken. En zo ver is het nog niet
  zondag 6 juni 2010 @ 14:21:57 #32
291300 Fapperdefap
Bekend van TV.
pi_82394303
Wat vind u van stemmers die enkel op CDA (of CU/SGP for that matter) stemmen vanuit hun eigen christelijke overtuiging, zonder dat zij vaak enige weet hebben van de standpunten of het politieke programma van de desbetreffende partij?
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:22:26 #33
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_82394320
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Geachte Friek ik ben zo ongelofelijk tegen softdrugs. Ik heb van nabij zo ongelofelijk veel shit gezien op het gebied van (soft) drugs.. ik ben er klaar mee! Het is het maakbaarheidsdenken pur sang. En nee ik geloof niet in legalisering van softdrugs want er bestaat geen softdrugs meer. Dat was eens. Verder; als je de hypothese van legalisering doorvoert naar praktische uitvoering dan ontstaan er hele vreemde zaken als een manger drugsteelt per gemeente en een prijs van legale softdrugs. Deze legale prijs zal never nie onder de straatprijs kunnen komen. Verder zal het THC gehalte minder zijn dan op straat.. dus.. Het voornaamste vind ik nog wel dat we van die lauwe situatie af moeten het mag niet maar toch wel.. dat snapt helemaal niemand! Het mag niet of het mag wel. En dan kies ik voor 'het mag niet' omdat het praktisch nog meer ellende op zal gaan leveren dan als het wordt gelegaliseerd. Kortom het is en blijft helaas een probleem die je niet oplost door het te legaliseren. Preventie en voorlichting over de schadeljike gevolgen van drugsgebruik, DAAR zouden we meer aandacht aan moeten besteden op scholen. Het liefst de lagere scholen.



¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  zondag 6 juni 2010 @ 14:22:58 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82394351
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:11 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Dat klopt! De afgelopen jaren heeft het CDA er voor gezorgd dat jongeren onder de 27 geen ww uitkering krijgen. Ze gaan of werken of studeren om de juiste startkwalificaties te halen. Onderwijs is voor het CDA heel erg belangrijk vandaar ook dat wij als enige partij van de studifinanciering afblijven. Een sociaal leenstelsel zoals de meeste partijen willen waaronder D66 VVD en PvdA maakt dat jongeren met een lening van min 50000 euro beginnen op de arbeidsmarkt zonder dat ze baangerantie hebben. Slechte zaak vind ik! Iedereen heeft recht op een studie. Die drempel moet zo laag mogelijk zijn!
Wat is dan zo slecht aan het leenstelsel zoals bijvoorbeeld Groenlinks in wil voeren?
Laffe huichelaar
  zondag 6 juni 2010 @ 14:24:20 #35
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_82394414
U staat op plek 31 van de CDA kandidatenlijst: het CDA zal hoogstwaarschijnlijk, gezien de peilingen, geen 31 zetels halen. Wat gaat u dus na de verkiezingen doen?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:24:32 #36
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82394429
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En als persoon?
Wat veel mensen nooit zien of weten is dat JP echt een hartstikke leuk mens is. Humoristisch en gevat! Bovenal een geintresseerd mens! Als hij mij tegenkomt is het eerste wat hij zegt: Hey Sabine: wel blijven zingen he? En dan gaan we het hebben over mijn Z3 Cabrio waar ik graag in scheur ..
pi_82394442
Geachte Sabine,

U denkt niet dat het verbieden van softdrugs gebruikers juist de criminele sfeer in duwt? Als iemand zo graag een joint rookt, zal hij/zij dat natuurlijk wel willen blijven doen. Toch?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:25:22 #38
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_82394477
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef Dingess het volgende:
U staat op plek 31 van de CDA kandidatenlijst: het CDA zal hoogstwaarschijnlijk, gezien de peilingen, geen 31 zetels halen. Wat gaat u dus na de verkiezingen doen?
Jack de Vries valt weg, er staat een dozijn ministeriabele kandidaten tussen, peilingen zeggen niet alles, blablabla.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_82394491
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Geachte Friek ik ben zo ongelofelijk tegen softdrugs. Ik heb van nabij zo ongelofelijk veel shit gezien op het gebied van (soft) drugs.. ik ben er klaar mee!
En ik heb hele leuke en mooie dingen meegemaakt met softdrugs. Irrelevant mevrouw Uitslag.
quote:
Het is het maakbaarheidsdenken pur sang. En nee ik geloof niet in legalisering van softdrugs want er bestaat geen softdrugs meer. Dat was eens.
Dit komt juist door het verbod; hierdoor wordt het in de onderwereld opgezet en is er geen goede regulering meer over de kwaliteit van softdrugs.
quote:
Verder; als je de hypothese van legalisering doorvoert naar praktische uitvoering dan ontstaan er hele vreemde zaken als een manger drugsteelt per gemeente en een prijs van legale softdrugs. Deze legale prijs zal never nie onder de straatprijs kunnen komen.
Onzin. Deze prijs wordt juist opgejaagd door het criminele circuit dat, juist door de harde aanpak die het CDA wenst, daar ook voor uitbetaald worden. Jaag je het risico op, jaag je de prijs op. Het is een self-fulfilling prophecy van het CDA: de criminaliteit die het gedoogbeleid aanwakkert wordt als argument gebruikt in de strijd om het tegen te gaan. Hypocriet en oogkleppen op.
quote:
Verder zal het THC gehalte minder zijn dan op straat.. dus.. Het voornaamste vind ik nog wel dat we van die lauwe situatie af moeten het mag niet maar toch wel.. dat snapt helemaal niemand! Het mag niet of het mag wel. En dan kies ik voro het mag niet omdat het praktisch nog meer ellende op zal gaan leveren dan als het niet wordt gelegaliseerd. Kortom het is en blijft helaas een probleem die je niet oplost door het te legaliseren.
Ik ben het met u eens wat we van de lauwe situatie af moeten en duidelijkheid moeten scheppen. Die duidelijkheid schep je door stelling in te nemen. Een hoop problemen worden juist opgelost: kwaliteit wordt gecontroleerd, mensen hoeven niet meer stiekem op zolderkamers wietplantages te hebben, er kan belasting geheft worden en ga zo maar door.

quote:
Preventie en voorlichting over de schadeljike gevolgen van drugsgebruik, DAAR zouden we meer aandacht aan moeten besteden op scholen. Het liefst de lagere scholen.
Op lagere scholen?! Die kinderen snappen nog geeneens waar het over gaat en u wilt DAAR al ingrijpen?! Nee mevrouw Uitslag, het moet op een objectieve manier gebeuren, zoals bijvoorbeeld bij jongeren, zodat zij snappen waar het over gaat. Voorlichting ben ik voorstander van, maar zonder de paternalistische inslag die het CDA wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 14:27:06 ]
pi_82394535
U gaat trouwens niet op mijn vraag in: hoe kan een CDA-politicus die middenin de drugsproblematiek zit er slechter verstand van hebben dan het CDA zelf? Gaat u daar eens op in?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:26:30 #41
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82394536
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef Dingess het volgende:
U staat op plek 31 van de CDA kandidatenlijst: het CDA zal hoogstwaarschijnlijk, gezien de peilingen, geen 31 zetels halen. Wat gaat u dus na de verkiezingen doen?
Als eerste geloof ik nog steeds in de plus 30 zetels! Natuurlijk hoop ik sowieso op voorkeursstemmen.. Ik ben nml nog lang niet klaar met mijn verpleegkundig geluid in de Kamer. Wist je trouwens dat verpleging en verzorging nederland (www.venvn.nl ) het CDA verkiezingsprogramma een dikke 7.5 geeft? De eerste plaats!
pi_82394585
Zoals ik begrijp zing je in een rockband. Erg vaak wordt rock en metal door Christenen weggezet als muziek van de duivel en meer van dit soort uitspraken. Valt dit te rijmen met je lidmaatschap van het CDA? Krijg je wel eens commentaar te verwerken? Wat vind je tevens van scheiding van religie en staat? Hypocriet dat er nog partijen bestaan met een religieuze achtergrond?
pi_82394611
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef SabineUitslag het volgende:

Wat veel mensen nooit zien of weten is dat JP echt een hartstikke leuk mens is. Humoristisch en gevat! Bovenal een geintresseerd mens! Als hij mij tegenkomt is het eerste wat hij zegt: Hey Sabine: wel blijven zingen he? En dan gaan we het hebben over mijn Z3 Cabrio waar ik graag in scheur ..
Wij hebben hier op FOK! ook ontzettend met hem gelachen
(mocht U ooit tijd te veel hebben of misschien ooit eens in een chagerijnige bui zijn; check hier FOK's ere J.P. comic uh, topic.)
[Paint] Het zal je vader maar zijn #2
HY-LA-RISCH!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:28:19 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82394621
Wat vindt u van de DNA databank die het CDA wil doorvoeren? Vindt u dat een aantasting van de privacy of niet?

Van Tarak. Waar ik zelf nog aan toe zou willen voegen: Waarom kiest het CDA voor een dnadatabank?
Laffe huichelaar
  zondag 6 juni 2010 @ 14:28:35 #45
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_82394635
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:27 schreef asmodai het volgende:
Zoals ik begrijp zing je in een rockband. Erg vaak wordt rock en metal door Christenen weggezet als muziek van de duivel en meer van dit soort uitspraken. Valt dit te rijmen met je lidmaatschap van het CDA? Krijg je wel eens commentaar te verwerken? Wat vind je tevens van scheiding van religie en staat? Hypocriet dat er nog partijen bestaan met een religieuze achtergrond?
Nooit gehoord van Christelijke rockmuziek?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:28:58 #46
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_82394647
Balkenende heeft als voorbeelden Amitai Etzioni en Abraham Kuyper. Heeft u ook dergelijke inspiratiebronnen?
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_82394707
Beste mevrouw Uitslag,

Ik vind eerlijk gezegd uw reactie hierboven m.b.t. softdrugs op geen enkele goede feitelijke manier onderbouwt. (Christelijke) idealistische praat die mooi klinkt, maar als 'ik zie er zoveel ellende door' een reden is voor een verbod dan zou je dit door moeten trekken op alcohol, ongezond voedsel, roken en alles wat ellende veroorzaakt. Er zijn meer problemen met jongeren (en ouderen) door 'comazuipen' dan door gebruik van wiet en hasj.

Ik ben zelf geen (soft) drugs gebruiker, maar verbieden helpt absoluut niet. Kijkt u eens in andere landen als Engeland en Amerika, waar wiet verboden is. Daar zijn vaak meer problemen dan hier, dat moet genoeg zeggen lijkt me.
-
  zondag 6 juni 2010 @ 14:30:37 #48
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82394715
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:26 schreef Friek_ het volgende:
U gaat trouwens niet op mijn vraag in: hoe kan een CDA-politicus die middenin de drugsproblematiek zit er slechter verstand van hebben dan het CDA zelf? Gaat u daar eens op in?
Ook binnen een partij mag je verschillende geluiden hebben. Dat scherpt de geest. Het CDA is een vereniging en de meeste stemmen gelden in dit geval (en daar zitten meerdere grensgebiedgeluiden bij zoals En'de). Het geluid van het CDA is niet het geluid van Leers (ook al vind ik Leers echteen hele goede gast). Leers heeft een ander visie en dat mag. Daar wordt naar geluisterd maar andere geluiden hebben de doorslag gekregen en daar ben ik persoonlijk erg blij om. (ps. heb in Enschede gewoond heel veel drugsoverlast in onze straat van duitsers die kwamen halen).
  zondag 6 juni 2010 @ 14:31:10 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82394731
Is er zoiets als een 'maximale houdbaarheid' van een MP? Ik heb zelf op Balkenende gestemd de afgelopen verkiezingen, maar ik vind wel dat het nu wel mooi is geweest. Het is eens tijd voor een ander gezicht.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:32:08 #50
291300 Fapperdefap
Bekend van TV.
pi_82394775
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:24 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Wat veel mensen nooit zien of weten is dat JP echt een hartstikke leuk mens is. Humoristisch en gevat! Bovenal een geintresseerd mens! Als hij mij tegenkomt is het eerste wat hij zegt: Hey Sabine: wel blijven zingen he? En dan gaan we het hebben over mijn Z3 Cabrio waar ik graag in scheur ..
En dat terwijl het CDA pleit voor een kilometerheffing om autogebruik en files drastisch te verminderen? Is dat niet een beetje hypocriet?
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:33:00 #51
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82394801
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:28 schreef Ensaf het volgende:
Balkenende heeft als voorbeelden Amitai Etzioni en Abraham Kuyper. Heeft u ook dergelijke inspiratiebronnen?
De derde weg spreekt mij persoonlijk zeer aan. Niet de staat niet de markt maar de samenleving is leidend. Mooi! Ik zelf vond de uitgangspunten van KPVer Schaepman zeer inspirerend!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:33:08 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_82394809
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:32 schreef Fapperdefap het volgende:

[..]

En dat terwijl het CDA pleit voor een kilometerheffing om autogebruik en files drastisch te verminderen? Is dat niet een beetje hypocriet?
Oh, want als je zelf een auto hebt dan mag je niet voor een kilometerheffing zijn en mag je ook niet tegen files zijn?
pi_82394820
dat geldt alleen voor het klootjes volk wat geen 130.000 euro per jaar verdient
pi_82394824
Geachte mevrouw Uitslag,

Ik doe momenteel twee studies, Economie en Nederlands recht. Het lijkt erop dat ik voor mijn tweede master veel meer geld moet gaan betalen dan voor mijn eerste master. Hierdoor worden studenten die juist iets extra's willen niet gemotiveerd om dat ook echt te gaan doen, terwijl dat in mijn ogen juist wel zou moeten.

Hoe staat het CDA hiertegenover?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_82394842
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:32 schreef Fapperdefap het volgende:

[..]

En dat terwijl het CDA pleit voor een kilometerheffing om autogebruik en files drastisch te verminderen? Is dat niet een beetje hypocriet?
CDA is niet meer voor een km. heffing.
pi_82394888
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:30 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Ook binnen een partij mag je verschillende geluiden hebben. Dat scherpt de geest. Het CDA is een vereniging en de meeste stemmen gelden in dit geval (en daar zitten meerdere grensgebiedgeluiden bij zoals En'de). Het geluid van het CDA is niet het geluid van Leers (ook al vind ik Leers echteen hele goede gast). Leers heeft een ander visie en dat mag. Daar wordt naar geluisterd maar andere geluiden hebben de doorslag gekregen en daar ben ik persoonlijk erg blij om. (ps. heb in Enschede gewoond heel veel drugsoverlast in onze straat van duitsers die kwamen halen).
Dus u vindt het goed dat een burgemeester een beleid wil voeren dat haaks staat op het beleid dat u wil als nationale partij omdat dat de 'geest scherpt'? Hij gaat zelfs zo ver dat hij ziet dat de oorlog op drugs de problemen veroorzaakt en niet het drugsgebruik zelf. Het is hetzelfde dat ik als socialist ga zeggen dat de belastingen wel verlaagd mogen worden om een ondernemersklimaat te creëren.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:35:32 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82394912
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:30 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Ook binnen een partij mag je verschillende geluiden hebben. Dat scherpt de geest. Het CDA is een vereniging en de meeste stemmen gelden in dit geval (en daar zitten meerdere grensgebiedgeluiden bij zoals En'de). Het geluid van het CDA is niet het geluid van Leers (ook al vind ik Leers echteen hele goede gast). Leers heeft een ander visie en dat mag. Daar wordt naar geluisterd maar andere geluiden hebben de doorslag gekregen en daar ben ik persoonlijk erg blij om. (ps. heb in Enschede gewoond heel veel drugsoverlast in onze straat van duitsers die kwamen halen).
Waarin verschilt uw geluid van die van het CDA?
Laffe huichelaar
pi_82394931
Kunt U een beknopt antwoord geven op mijn vraag over de ADR, onderaan op pagina 1?
Ik vind het een erg belangrijk standpunt om niet meer op CDA te stemmen, misschien kunt U mij op andere gedachte brengen?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:36:51 #59
163650 Greys
pi_82394977
Deze vraag van Luna3 vind ik wel belangrijk om nog even te herhalen, over de orgaandonorwet:


Een goede middag Sabine;

In mijn jeugd heb ik een Rooms Katholieke opvoeding genoten. Echter, in mijn kinderbijbel stond geschreven dat Jezus het brood brak en sprak: "Dit is mijn lichaam" waarna hij het onder de bevolking verdeelde.

Kunt U mij zeggen wat er in Gods naam Christelijk is aan het tegenhouden van de orgaandonor-wet (ADR) zoals die al jaren wordt voorgesteld?

Mijn inziens is het behoorlijk ON-Christelijk om mensen twee of meer mensen dood te laten gaan als het er eigenlijk ook "slechts" eentje had kunnen zijn.

Door het betuttelingsbeleid (helmen verplicht, autogordel verplicht, handsfree moeten bellen, etc) is de verkeersveiligheid enorm verbeterd, wat natuurlijk erg goed is, echter, het aantal orgaandonoren loopt daarmee ook enorm terug, wat simpelweg betekent dat er inmiddels een andere oplossing voor dat probleem moet komen.

ADR (Actieve Donor Registratie) zou een menselijke oplossing kunnen betekenen, en mensen die het pertinent niet willen, kunnen dat gewoon even aangeven.

What's the big deal? En als je dan toch zo Christelijk bent:

Don't take your organs on the way to heaven, 'cause heaven knows we need them here!!!

[ Bericht 13% gewijzigd door timmmmm op 06-06-2010 14:37:24 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 14:37:52 #60
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82395022
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:09 schreef Ferdo het volgende:
En een vraag van OmeCorn:

Uw partij koerst naar alle waarschijnlijkheid af op een enorm verlies aan zetels en zal mogelijk ook niet in de regering komen. Wat zal het grote gemis zijn van een regering zonder het CDA?
Als eerste moet ik je medeln dat we de moed zeker niet opgeven! We hopen dat het de laatste week gaat over de inhoud van ons program en wat de afgelopen jaren bereikt is en niet hoe Rutte's haar zit enzovoorts maar goed..
Als het CDA niet in de regering komt zal het een stabiele factor missen. De partij die daadwerkelijk kan verbinden. Ook is het CDa een vorm van 'dempende mechanisme' om Amerikaanse toestanden te voorkomen (want daar koerst de VVD op aan). Ik wil niet leven in een samenleving waar de zwakkeren als last worden gezien! Ik wil ook niet in een samenleving leven waar de zwakkeren als blauwdruk worden gezien voor de infrastructuur van onze samenleving. Ik wil in een samenleving leven waar de mens telt en alle talenten op alle niveau's meetellen; waar je kan en mag uitblinken op jouw niveau.
pi_82395031
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:32 schreef Fapperdefap het volgende:

[..]

En dat terwijl het CDA pleit voor een kilometerheffing om autogebruik en files drastisch te verminderen? Is dat niet een beetje hypocriet?
Daar wil ik graag op inhaken:

Ik zie de verschillende partijen voorstander zijn van de kilometerheffing.
Persoonlijk lijkt me dat het niks op lost. Er is namelijk geen goed alternatief. De marktwerking heeft het openbaar vervoer eerder verslechterd dan verbeterd en de meeste industrieterreinen zijn ook niet echt denderend bereikbaar per ov. Dus doorgaans is die auto bittere noodzaak. Nog afgezien van het feit dat ik niet wil dat de overheid kan zien waar ik allemaal heen ga is die km-heffing dus geen oplossing.

Wordt het niet tijd dat we eerst eens investeren in fatsoenlijk, betaalbaar openbaar vervoer en dan eens gaan kijken hoe we het auto gebruik kunnen terug dringen?
pi_82395039
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:36 schreef Greys het volgende:
Deze vraag van Luna3 vind ik wel belangrijk om nog even te herhalen, over de orgaandonorwet:
Dank je Greys! Ik heb er net voor jou een herhaling op gezet.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:38:43 #63
267444 Skonk
Free Skonk
pi_82395064
Waarom mag ik niet om 10 uur 's ochtends met een gong op mijn balkon gaan staan en er 10 keer keihard op slaan, maar een kerk wel?
pi_82395086
Geachte,

Het CDA is voor de handhaving van de positie van weigerambtenaar. Dit werd vandaag nog eens bevestigd door Balkenende bij Buitenhof of Business Class.

Hoe staat het CDA tegenover ambtenaren met een Islam-achtergrond die bijvoorbeeld vrouwen geen hand willen geven? Of als diezelfde ambtenaar weigert een christen en een moslim te trouwen, bijvoorbeeld? Dat is natuurlijk precies dezelfde situatie: een ambtenaar weigert om zijn of haar ambt te vervullen vanuit religieuze overwegingen. Het CDA zou daar geen moeite mee moeten hebben. Wat is hierop uw visie en die van het CDA ?

En om dit breder te trekken: bent u en het CDA van mening dat godsdienst als reden mag worden aangevoerd of te toornen aan de (grond)wet, zoals artikel 1 van de grondwet?

[ Bericht 0% gewijzigd door LB06 op 06-06-2010 14:44:31 ]
pi_82395100
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:38 schreef Skonk het volgende:
Waarom mag ik niet om 10 uur 's ochtends met een gong op mijn balkon gaan staan en er 10 keer keihard op slaan, maar een kerk wel?
Wie zegt dat dat niet mag?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_82395212
Leuk dat je meedoet aan dit initiatief Sabine. Ik heb ook een vraag.

Recent zijn verschillende politici vertrokken uit 'politiek Den Haag', denk aan Wouter Bos en Camiel Eurlings. Ook Jan Kees de Jager heeft gezegd dat hij nog vier jaar in DH blijft en dan terugkeert naar het bedrijfsleven. Hoe sta jij hierin? Is dit een nieuwe generatie politici die 'eventjes' blijven in de politiek en daarna weer wat anders gaan doen? En wat zijn jouw toekomstplannen op lange termijn?

En blijf je hier posten op fok, ook na dit campagneuurtje?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:42:03 #67
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_82395215
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:39 schreef LB06 het volgende:
Geachte,

Het CDA is voor de handhaving van de positie van weigerambtenaar. Dit werd vandaag nog eens bevestigd door Balkenende bij Buitenhof of Business Class.
Dat was Buitenhof.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_82395339
Zullen we verder het woord laten aan mevrouw Uitslag en de vragenstellers? Bedankt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:45:13 #69
163650 Greys
pi_82395356
Hou het eens bij vragen aan mevrouw Uitslag, maak er geen SC van, dan sneeuwen de vragen onder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 14:45:40 #70
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82395381
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:36 schreef Greys het volgende:
Deze vraag van Luna3 vind ik wel belangrijk om nog even te herhalen, over de orgaandonorwet:


Een goede middag Sabine;

In mijn jeugd heb ik een Rooms Katholieke opvoeding genoten. Echter, in mijn kinderbijbel stond geschreven dat Jezus het brood brak en sprak: "Dit is mijn lichaam" waarna hij het onder de bevolking verdeelde.

Kunt U mij zeggen wat er in Gods naam Christelijk is aan het tegenhouden van de orgaandonor-wet (ADR) zoals die al jaren wordt voorgesteld?

Mijn inziens is het behoorlijk ON-Christelijk om mensen twee of meer mensen dood te laten gaan als het er eigenlijk ook "slechts" eentje had kunnen zijn.

Door het betuttelingsbeleid (helmen verplicht, autogordel verplicht, handsfree moeten bellen, etc) is de verkeersveiligheid enorm verbeterd, wat natuurlijk erg goed is, echter, het aantal orgaandonoren loopt daarmee ook enorm terug, wat simpelweg betekent dat er inmiddels een andere oplossing voor dat probleem moet komen.

ADR (Actieve Donor Registratie) zou een menselijke oplossing kunnen betekenen, en mensen die het pertinent niet willen, kunnen dat gewoon even aangeven.

What's the big deal? En als je dan toch zo Christelijk bent:

Don't take your organs on the way to heaven, 'cause heaven knows we need them here!!!
hele mooi laatste quote die me zeker raakt!! Ik vind ook dat iedereen een donor zou moeten zijn cq worden. Ik heb er al jaren één! Hele goede zaak! Ik heb het hier met Klink ook vaak over gehad. Maar uit onderzoek blijkt dat het Belgische systeem niet beter werkt dan het Nederlandse systeem. Dus waarom omdraaien als het niet meer oplevert? Veel reclame en voorlichtingscampagnes maakt dat iedereen op eigen keuze zijn lichaam ter beschikking kan stellen. Dat is nog al wat: je lichaam terbeschikking stellen van.. Het is wel JOUW lichaam. Vandaar ook dat ik het een geode zaak vind dat je daar goed over nadenkt en vervolgens je formuliertje invult. Voor veel mensen is het ook een schrikbeeld dat ze worden 'gebruikt' zonder dat ze dat willen. Daar moet je respect voor hebben vind ik. Maar goed als jezelf patient bent of je kind is patient dan denk je daar wellicht anders over. Dat snap ik ook heel erg goed! Maar nogmaals eht Belgische systeem levert zover we nu weten, domweg niet meer op. We zullen veel eerder naar een mondiaal systeem moeten waar donoren efficient en goed worden verdeeld. Donorcodicil invullen actief aanbieden in lespaketten op scholen en bij de huisarts. Maar er moet een keuze blijven.
pi_82395383
“Onderwijs moet beter”
“Docenten zijn niet meer wat ze geweest zijn”
“Het niveau van scholen en docenten zijn onder de maat”

Hier staan enkele leuzen die veel mensen met regelmaat krijgen te horen. Het moet allemaal beter en het is nooit goed genoeg. Ik ben benieuwd hoe u hier over denkt, want eerlijk gezegd begrijp ik niet dat deze mensen de zwarte piet toe krijgen geschoven. Uiteraard zitten er bekwame en minder bekwame tussen, dat is glashelder. Echter, continu afgeven op groepen die collectieve diensten verlenen zie ik niet als constructief. Dit is ook van toepassing op de zorg in mijn ogen. Verplegers in bejaardenhuizen die zich kapot werken en vervolgens ’s avonds het nieuws aanzetten om te horen dat de zorg in Nederland verschrikkelijk is. Hoe houdt het CDA hier rekening mee?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:46:30 #72
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82395401
Waarom moeten we geen afstand doen van de JSF?
pi_82395428
Wat ziet het CDA voor nut in verplichte sluitingstijden (zondagen) voor supermarkten en winkels? Moet de staat zich hier niet afzijdig van houden? Als je in de horeca werkt, zul je ook soms op zondag moeten werken.

Ik heb zelf geen behoefte aan verplichte 'rust' op zondag, en met mij veel anderen. Waarom kan ik dan niet gewoon m'n boodschappen doen op een dag die ik wil? Als er vraag naar is, zou een winkel toch gewoon open moeten kunnen?
-
  zondag 6 juni 2010 @ 14:47:44 #74
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_82395453
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:28 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Wij hebben hier op FOK! ook ontzettend met hem gelachen
(mocht U ooit tijd te veel hebben of misschien ooit eens in een chagerijnige bui zijn; check hier FOK's ere J.P. comic uh, topic.)
[Paint] Het zal je vader maar zijn #2
HY-LA-RISCH!
Geniaal!

Mevrouw Uitslag, veel succes 9 juni! Het CDA heeft mijn sympathie, al denk ik wel dat met Balkenende jullie de verkeerde man hebben op dit moment.
Het zou ook mooi zijn als jullie wat kritischer tegenover Europa zouden zijn, maar dat lijkt helaas te veel gevraagd van de elite in dit land.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:47:54 #75
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82395464
Hoi lezen jullie mij nog? Ben ik off line nee toch?
pi_82395488
Wat is trouwens uw mening over Minister Klink (nu dat we hem toch erbij halen) een onderzoek start naar de gevaren van paddo's en de resultaten van die onderzoek naast zich neerlegt en toch een verbod erop wil? Er is uit veel bronnen te horen gekomen (hoogleraar de Wolff, criminoloog Tom Nabben, etc.) dat dit verbod rust op een magere argumentatie van de eerder genoemde minister.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2010 14:49:21 ]
  zondag 6 juni 2010 @ 14:48:43 #77
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_82395509
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:47 schreef SabineUitslag het volgende:
Hoi lezen jullie mij nog? Ben ik off line nee toch?
Loud and clear.
pi_82395510
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:47 schreef SabineUitslag het volgende:
Hoi lezen jullie mij nog? Ben ik off line nee toch?
Nee hoor, je bent er nog.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:48:45 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_82395511
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:47 schreef SabineUitslag het volgende:
Hoi lezen jullie mij nog? Ben ik off line nee toch?
We lezen je nog!

Volgende vraag:Wat vindt u van de DNA databank die het CDA wil doorvoeren? Vindt u dat een aantasting van de privacy of niet

En waarom kiest het CDA voor een databank?
Laffe huichelaar
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:49:41 #80
163650 Greys
pi_82395552
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:47 schreef SabineUitslag het volgende:
Hoi lezen jullie mij nog? Ben ik off line nee toch?
We lezen je nog, dank voor het uitgebreide antwoord op de orgaandonorwet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 juni 2010 @ 14:50:11 #81
267444 Skonk
Free Skonk
pi_82395568
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:47 schreef SabineUitslag het volgende:
Hoi lezen jullie mij nog? Ben ik off line nee toch?
ja we kunen je gewone zienbn
  zondag 6 juni 2010 @ 14:50:27 #82
291300 Fapperdefap
Bekend van TV.
pi_82395574
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:45 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

hele mooi laatste quote die me zeker raakt!! Ik vind ook dat iedereen een donor zou moeten zijn cq worden. Ik heb er al jaren één! Hele goede zaak! Ik heb het hier met Klink ook vaak over gehad. Maar uit onderzoek blijkt dat het Belgische systeem niet beter werkt dan het Nederlandse systeem. Dus waarom omdraaien als het niet meer oplevert? Veel reclame en voorlichtingscampagnes maakt dat iedereen op eigen keuze zijn lichaam ter beschikking kan stellen. Dat is nog al wat: je lichaam terbeschikking stellen van.. Het is wel JOUW lichaam. Vandaar ook dat ik het een geode zaak vind dat je daar goed over nadenkt en vervolgens je formuliertje invult. Voor veel mensen is het ook een schrikbeeld dat ze worden 'gebruikt' zonder dat ze dat willen. Daar moet je respect voor hebben vind ik. Maar goed als jezelf patient bent of je kind is patient dan denk je daar wellicht anders over. Dat snap ik ook heel erg goed! Maar nogmaals eht Belgische systeem levert zover we nu weten, domweg niet meer op. We zullen veel eerder naar een mondiaal systeem moeten waar donoren efficient en goed worden verdeeld. Donorcodicil invullen actief aanbieden in lespaketten op scholen en bij de huisarts. Maar er moet een keuze blijven.
Echter, als ik het aan Google navraag, blijkt dat het juist wel werkt, en het aantal wachtenden in België flink omlaag is gegaan sinds 1987. Uit onderzoek blijkt het dus wél te werken. Een voorbeeldbron: http://gezondheid.blog.nl(...)t-donoren-w-l-korter

Zou ik uw bron mogen inzien waaruit blijkt dat België geen verbetering heeft in het aantal donors c.q. het aantal wachtenden?
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
pi_82395577
Geachte mevrouw uitslag

Het wordt mogelijk om kinderen vanaf hun tweede naar de basisschool te sturen. Ook komen sportverenigingen en scholen in één gebouw, zodat ouders hun kinderen niet meer van school naar sportvereniging en terug hoeven te slepen. Die verwachting uit staatssecretaris van Onderwijs Sharon Dijksma (PvdA
Dit concept zie je op dit moment als paddestoelen uit de grond schieten.
Misschien een handig idee voor de werkende ouder en een makkelijke wijze om kinderen te registreren en helpen in hun ontwikkelen.

Wat vind het CDA van dit toekomstbeeld?

Wat vind het CDA van het gastouderschap? En hoe zien jullie de ontwikkeling hiervan in de nabije toekomst?


Alvast bedankt
  zondag 6 juni 2010 @ 14:51:13 #84
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82395602
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:17 schreef Y. het volgende:
Wat vond u van de berichtgeving over 'anonieme bronnen' die zeiden dat de CDA-top de handdoek al in de ring had gegooid?
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef Luna3 het volgende:
Een goede middag Sabine;

In mijn jeugd heb ik een Rooms Katholieke opvoeding genoten. Echter, in mijn kinderbijbel stond geschreven dat Jezus het brood brak en sprak: "Dit is mijn lichaam" waarna hij het onder de bevolking verdeelde.

Kunt U mij zeggen wat er in Gods naam Christelijk is aan het tegenhouden van de orgaandonor-wet (ADR) zoals die al jaren wordt voorgesteld?

Mijn inziens is het behoorlijk ON-Christelijk om mensen twee of meer mensen dood te laten gaan als het er eigenlijk ook "slechts" eentje had kunnen zijn.

Door het betuttelingsbeleid (helmen verplicht, autogordel verplicht, handsfree moeten bellen, etc) is de verkeersveiligheid enorm verbeterd, wat natuurlijk erg goed is, echter, het aantal orgaandonoren loopt daarmee ook enorm terug, wat simpelweg betekent dat er inmiddels een andere oplossing voor dat probleem moet komen.

ADR (Actieve Donor Registratie) zou een menselijke oplossing kunnen betekenen, en mensen die het pertinent niet willen, kunnen dat gewoon even aangeven.

What's the big deal? En als je dan toch zo Christelijk bent:

Don't take your organs on the way to heaven, 'cause heaven knows we need them here!!!
Hoi ik heb een heel bericht getyped maar dat is nu kwijt verdorie!!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:51:52 #85
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82395637
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:50 schreef Skonk het volgende:

[..]

ja we kunen je gewone zienbn
nice! Gaan we verder..
pi_82395638
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

We lezen je nog!

Volgende vraag:Wat vindt u van de DNA databank die het CDA wil doorvoeren? Vindt u dat een aantasting van de privacy of niet

En waarom kiest het CDA voor een databank?
En vergeet het Electronisch Patiënten Dossier niet?
En de OV-Chipkaart
En de kilometerheffing.

In mijn ogen maken al deze dingen een zeer grote inbreuk op de privacy
pi_82395653
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:51 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]


[..]

Hoi ik heb een heel bericht getyped maar dat is nu kwijt verdorie!!
De reactie op die onderste vraag staat er.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 6 juni 2010 @ 14:52:36 #88
115571 NielsTriple
(Verbannen)
pi_82395669
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Geachte Friek ik ben zo ongelofelijk tegen softdrugs. Ik heb van nabij zo ongelofelijk veel shit gezien op het gebied van (soft) drugs.. ik ben er klaar mee! Het is het maakbaarheidsdenken pur sang. En nee ik geloof niet in legalisering van softdrugs want er bestaat geen softdrugs meer. Dat was eens. Verder; als je de hypothese van legalisering doorvoert naar praktische uitvoering dan ontstaan er hele vreemde zaken als een manger drugsteelt per gemeente en een prijs van legale softdrugs. Deze legale prijs zal never nie onder de straatprijs kunnen komen. Verder zal het THC gehalte minder zijn dan op straat.. dus.. Het voornaamste vind ik nog wel dat we van die lauwe situatie af moeten het mag niet maar toch wel.. dat snapt helemaal niemand! Het mag niet of het mag wel. En dan kies ik voor 'het mag niet' omdat het praktisch nog meer ellende op zal gaan leveren dan als het wordt gelegaliseerd. Kortom het is en blijft helaas een probleem die je niet oplost door het te legaliseren. Preventie en voorlichting over de schadeljike gevolgen van drugsgebruik, DAAR zouden we meer aandacht aan moeten besteden op scholen. Het liefst de lagere scholen.
Hoe zal het meer ellende opleveren, als het opdezelfde manier aangeboden blijft worden?
Nu mag het officieus, dan mag het officieel, de regels blijven hetzelfde alleen de noemer veranderd.. De coffeeshop zal dan echt niet ineens uitbreiden.

Ik blow niet, nooit gedaan, maar het geld dat momenteel wordt gestoken in softdrugs strafzaken of in de (politie)aanpak van de 'bestrijding' van softdrugsproblematiek kan veel beter gebruikt worden voor dingen die er echt toe doen.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  zondag 6 juni 2010 @ 14:52:44 #89
291300 Fapperdefap
Bekend van TV.
pi_82395680
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:51 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]


[..]

Hoi ik heb een heel bericht getyped maar dat is nu kwijt verdorie!!
Hij staat er nog op pagina drie, en mijn repliek kunt u gelijk boven uw laatste reactie vinden. Een reactie hierop zou ik wel kunnen waarderen. Met name:

Echter, als ik het aan Google navraag, blijkt dat het juist wel werkt, en het aantal wachtenden in België flink omlaag is gegaan sinds 1987. Uit onderzoek blijkt het dus wél te werken. Een voorbeeldbron: http://gezondheid.blog.nl(...)t-donoren-w-l-korter

Zou ik uw bron mogen inzien waaruit blijkt dat België geen verbetering heeft in het aantal donors c.q. het aantal wachtenden?
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
pi_82395683
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:51 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]


[..]

Hoi ik heb een heel bericht getyped maar dat is nu kwijt verdorie!!
Nee hoor, het staat hier een paar posts boven.
pi_82395694
Kan u misschien specifiek de punten benoemen waar een christelijke partij van af hoort te blijven als christen zijnde? Of is het CDA eigenlijk gewoon een seculiere partij?

Compliment voor de eerlijke antwoorden en niet alleen typen wat anderen graag willen horen trouwens
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82395695
Nog maar tien minuten mevrouw Uitslag, daarna kunt u snel vluchten voor mijn lastige vragen!
  zondag 6 juni 2010 @ 14:53:54 #93
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_82395720
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:15 schreef Anne het volgende:
En een vraag van static:

Heb je geen last van je leuke snoetje in dit serieuze wereldje?
Oeps, die was ik alweer vergeten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 6 juni 2010 @ 14:54:14 #94
305909 verified  SabineUitslag
CDA Tweede Kamerlid
pi_82395730
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En als persoon?
Ik mag Balkenende graag. Je moest eens weten wat die man en zijn gezin allemaal opgeven om het land te besturen. Daar sta ik niet elke dag bij stil. Geen lolletje..pfff.. Je leeft in een glazenhuis..
pi_82395731
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:53 schreef Friek_ het volgende:
Nog maar tien minuten mevrouw Uitslag, daarna kunt u snel vluchten voor mijn lastige vragen!
Ze mag van mij best blijven posten en wat mij betreft gaan meer politici dat doen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 juni 2010 @ 14:54:24 #96
163650 Greys
pi_82395740
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:53 schreef Friek_ het volgende:
Nog maar tien minuten mevrouw Uitslag, daarna kunt u snel vluchten voor mijn lastige vragen!
Mevrouw Uitslag beantwoordt vragen heel uitgebreid en probeert er zoveel mogelijk van verschillende users te beantwoorden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82395765
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:33 schreef Steven184 het volgende:
Geachte mevrouw Uitslag,

Ik doe momenteel twee studies, Economie en Nederlands recht. Het lijkt erop dat ik voor mijn tweede master veel meer geld moet gaan betalen dan voor mijn eerste master. Hierdoor worden studenten die juist iets extra's willen niet gemotiveerd om dat ook echt te gaan doen, terwijl dat in mijn ogen juist wel zou moeten.

Hoe staat het CDA hiertegenover?
Deze vraag nog even quoten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 6 juni 2010 @ 14:55:29 #98
291300 Fapperdefap
Bekend van TV.
pi_82395787
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:54 schreef SabineUitslag het volgende:

[..]

Ik mag Balkenende graag. Je moest eens weten wat die man en zijn gezin allemaal opgeven om het land te besturen. Daar sta ik niet elke dag bij stil. Geen lolletje..pfff.. Je leeft in een glazenhuis..
U had hier al op gereageerd. Is het niet wat handiger om op de serieuzere vragen in te gaan, dan tweemaal een qua partijprogramma irrelevante vraag te beantwoorden? Of kunnen wij dit opvatten als een vlucht voor deze serieuze vragen? Zoals de volgende, die ik helaas al voor de derde keer moet herhalen, omtrent uw onaangetoonde claim dat het niet beter is in België:

Echter, als ik het aan Google navraag, blijkt dat het juist wel werkt, en het aantal wachtenden in België flink omlaag is gegaan sinds 1987. Uit onderzoek blijkt het dus wél te werken. Een voorbeeldbron: http://gezondheid.blog.nl(...)t-donoren-w-l-korter

Zou ik uw bron mogen inzien waaruit blijkt dat België geen verbetering heeft in het aantal donors c.q. het aantal wachtenden?
You know what you want but you get what you said that you know you've always said that you wanted instead.
pi_82395790
Geachte Mevr. Uitslag,

Waar stemmen u ouders op en wat doen ze voor beroep?
Ik stel deze vraag omdat, de meeste kids hun stemadvies meegekregen hebben van hun ouders.
Voorbeeld bijna alle boeren stemmen op het CDA, omdat deze partij de intensieve veehouderij alleen maar stimuleren.
pi_82395816
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Mevrouw Uitslag beantwoordt vragen heel uitgebreid en probeert er zoveel mogelijk van verschillende users te beantwoorden.
Dan kan je beter het topic zo om 3 uur dichtgooien zodat ze rustig de vragen die nog open staan 'offline' kan beantwoorden.

Heb hier al 2 vragen neergezet waar niet op in wordt gegaan, jammer.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')