abonnement Unibet Coolblue
pi_266770
Het leven na De Bus

Ze waren nog geen.twee dagen uit De Bus toen ze woensdagmiddag officieel aan de pers werden voorgesteld. Antonette, Iwan en Tessa: maar wat vraag je aan mensen die je zestien weken lang op de televisie hebt kunnen volgen en van wie je eigenlijk dus alles wel weet? De drie Bus-finalisten beseften zelf nog niet dat het avontuur voorbij was. Ze leven in een roes omdat ze stiekem denken dat ze 'een paar uurtjes vrij zijn en snel weer die bus in moeten'. Zelfs nu fluisteren ze soms nog en als ze naar het toilet gaan zoeken ze de microfoon om die van hun broek los te maken.

Maar dat is niet zo, ze zijn vrij. De camera's en microfoons zijn weg, ze kunnen doen wat ze willen. Maar wat? Echt tijd om na te denken over de toekomst hebben ze nog niet gehad, want sinds hun thuiskomst heeft de telefoon alleen nog maar roodgloeiend gestaan met vragen van familieleden en de lokale pers.

Antonette weet wel zeker dat ze vier dagen in de kapsalon wil werken en daarnaast voelt ze wel wat voor vrijwilligerswerk. Een eigen knipcafé is nog iets voor de toekomst en een duet zingen met Jop zal helemaal niet gëbeuren. ,,Oh nee, zeker niet. Ik kan nog slechter zingen dan hij", roept Antonette lachend.
Iwan is werkloos. “Ik had mijn baan in de horeca opgezegd. Nu wil ik graag wat in de media doen. Zingen en acteren kan ik niet, maar de reclamewereld spreekt me wel aan."
Tessa ziet een carriere voor of achter de televisieschermen wel zitten.

En hoe keken de finalisten terug op hun verblijf in De Bus? Tessa: ,,Het is een periode om nooit meer te vergeten. Ik heb videobanden gezien en vreselijk gelachen. Maar op tv is het anders dan in het echt, veel kleiner. We waren ook niet echt afgesloten van de buitenwereld, omdat we konden werken en boodschappen doen. En twee minuten bellen met familie. Je gaat de kleine dingen in het leven heel erg waarderen.
We krijgen nu ook veel reacties van mensen. Maar het publiek zag iedere dag maar een klein fragment van wat er bij ons gebeurde. Ik weet nog dat ik zelf Big Brother volgde en met de bewoners meeleefde en commentaar leverde. Dat gebeurt nu ook bij ons. De kijker heeft geen idee welke speciale band er in zo'n bus ontstaat."

Missen de buspassagiers de bus nu ook? Iwan:,,In de bus wist je 's-ochtends niet wat de dag bracht. Verder had je geen geld en geen sleutels. De deur hoefde nooit op slot." Tessa vult haar maatje aan:,,Ik zal het missen dat ik nu weer alles alleen moet doen." ,,In feite hoef je in de bus alIeen maar te leven", vult Antonette haar aan. En met alleen maar leven heeft Antonette een miljoen gulden gewonnen.

Bron: Sp!ts

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')