abonnement Unibet Coolblue
pi_90207026
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:58 schreef borisz het volgende:
Inmiddels online..
Yupz
pi_90208995
Morgen tentamen, hopelijk te bereiken!
pi_90335702
Hoe ging je tentamen?

Ik had maandag tentamen ortho: gezin en zorg en de docent heeft nu al nagekeken.
Had een 8.5.
Voor het tussententamen van statistiek een 6,4. Daar baal ik wel wat van, dus herkansen of ik moet mijn tentamen gewoon halen..
pi_90337829
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:10 schreef mir1986 het volgende:
Hoe ging je tentamen?

Ik had maandag tentamen ortho: gezin en zorg en de docent heeft nu al nagekeken.
Had een 8.5.
Voor het tussententamen van statistiek een 6,4. Daar baal ik wel wat van, dus herkansen of ik moet mijn tentamen gewoon halen..
Ik geloof er niks van dat je op de VU zit! Standaard 15 dagen of meer is het bij de economische faculteit :'(
pi_90338476
Eerste keer dat het zo snel nagekeken is, wel super fijn. Ga met een lekker gevoel de kerst in :)..

Maar het moet toch binnen 15 werkdagen nagekeken zijn?
pi_90338481
quote:
Op donderdag 23 december 2010 13:01 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat je op de VU zit! Standaard 15 dagen of meer is het bij de economische faculteit :'(
Idd! :D
Eerste tentamen wel redelijk, hoop op een 8. Voor vandaag wel een 8 denk ik. Kerstknipje *O*
pi_90358152
Op FEW kon je eerst nog gewoon aanhoppen bij een college of tentamen en was het geen punt als je je niet had ingeschreven. Nu opeens allemaal gezeik dat 15 dagen of eerder etc... is dit vanwege een of andere faculteit waar het een rompslomp was en nu ze een beleid hebt dat iedereen op de uni het maar moet doen?
pi_90359928
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:21 schreef koffiegast het volgende:
Op FEW kon je eerst nog gewoon aanhoppen bij een college of tentamen en was het geen punt als je je niet had ingeschreven. Nu opeens allemaal gezeik dat 15 dagen of eerder etc... is dit vanwege een of andere faculteit waar het een rompslomp was en nu ze een beleid hebt dat iedereen op de uni het maar moet doen?
Om te voorkomen dat er te grote of te kleine zalen geboekt worden moet je je nu via tisvu inschrijven. Dit heeft o.a. te maken met het huisvestingsprobleem.

Daarnaast gaat de VU komend voorjaar over op SAP Student Lifecyle Management. Een van de ambities van dat systeem is dat het makkelijker moet worden om bij andere faculteiten colleges en tentamens te volgen. Een van de gevolgen is dat de VU één systeem wil hebben om je in te schrijven, zodat studenten weten waar ze aan toe zijn. (Studenten SBI bijvoorbeeld, hebben nu regels en systemen van FEWEB, FEW én FSW voor wat betreft het inschrijven van vakken en tentamens. Straks wordt dat één programma en één set regels. :)
  donderdag 23 december 2010 @ 22:31:44 #209
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_90365565
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:54 schreef MWP het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat er te grote of te kleine zalen geboekt worden moet je je nu via tisvu inschrijven. Dit heeft o.a. te maken met het huisvestingsprobleem.

Daarnaast gaat de VU komend voorjaar over op SAP Student Lifecyle Management. Een van de ambities van dat systeem is dat het makkelijker moet worden om bij andere faculteiten colleges en tentamens te volgen. Een van de gevolgen is dat de VU één systeem wil hebben om je in te schrijven, zodat studenten weten waar ze aan toe zijn. (Studenten SBI bijvoorbeeld, hebben nu regels en systemen van FEWEB, FEW én FSW voor wat betreft het inschrijven van vakken en tentamens. Straks wordt dat één programma en één set regels. :)
Officieel vallen zij onder opleiding en examenregelement van FEW dus eigenlijk zouden ze niet aan regels van FEWEB of FSW moeten voldoen. :P

Studeer je trouwens SBI?
pi_90373691
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Officieel vallen zij onder opleiding en examenregelement van FEW dus eigenlijk zouden ze niet aan regels van FEWEB of FSW moeten voldoen. :P

Studeer je trouwens SBI?
Inschrijven voor vakken en tentamens valt niet onder de OER en/of het examenreglement. Hierop zijn de regels van de faculteit die het vak geeft van toepassing. Dus ook voor die "verwarring" is de straks uniforme inschrijfprocedure een vooruitgang :P

Voor SBI'ers lijkt het me overigens wel een grappige situatie: bij FEW worden vakken en tentamens in het Nederlands gegeven (conform die OER). Bij FEWEB worden tentamens (en sommige vakken) in het Engels gegeven (conform die OER). SBI'ers vallen onder de OER van FEW ergens klopt daar iets niet.

Ik studeer overigens geen SBI. 3e jaars bedrijfskunde en 2e jaars Scheikunde. :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 december 2010 @ 01:25:19 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90375326
Zo tentamen AIS was eigenlijk te makkelijk :P. 33 vd 40 MCvragen kwamen uit oude tentamens :').
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_90377598
Daarom mag je bij ons de tentamens niet meer mee naar huis nemen. Je moet zelfs je studentennummer enz, op het tentamen schrijven. Een enkele student lukt het nog wel eens, maar eigenlijk bijna niet..

Baal trouwens dat ik volgend jaar ook 9000 euro mag gaan betalen aan de vu, terwijl eerst op de site stond dat dit niet zo is en ik tot 2013 het normale collegegeld ging betalen (Heb al een bachelor afgerond).. Moet nog maar bedenken wat ik ga doen, misschien maar naar België. :(
pi_90381336
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 02:24 schreef mir1986 het volgende:
Daarom mag je bij ons de tentamens niet meer mee naar huis nemen. Je moet zelfs je studentennummer enz, op het tentamen schrijven. Een enkele student lukt het nog wel eens, maar eigenlijk bijna niet..

Baal trouwens dat ik volgend jaar ook 9000 euro mag gaan betalen aan de vu, terwijl eerst op de site stond dat dit niet zo is en ik tot 2013 het normale collegegeld ging betalen (Heb al een bachelor afgerond).. Moet nog maar bedenken wat ik ga doen, misschien maar naar België. :(
Dat is best een hoop geld. :{
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 01:25 schreef borisz het volgende:
Zo tentamen AIS was eigenlijk te makkelijk :P. 33 vd 40 MCvragen kwamen uit oude tentamens :').
Ja ik bedacht me gister dat het toch lastig is om tentamens te maken, bij economie moet je toch vooral de hoofdlijnen kennen i.t.t. een geneeskunde oid. Dan krijg je al gauw dezelfde soort vragen die telkens terugkomen. Als je die vragen allemaal kan beantwoorden, dan zou je de stof goed moeten begrijpen toch. :P
Aan de andere kant heb je ook weer mensen die heel weinig doen en alleen maar zo'n tentamen leren. Maar daar is weinig aan te doen helaas. Oude tentamens komen altijd wel in de omloop.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 december 2010 @ 09:54:47 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90382507
MAar er zijn vakken waar ze nog wel de moeite namen om bij een MCtentamen nog iets orgineels te verzinnen. :P. M&O dat was ook MC maar hadden altijd wel weer een nieuw tentamen ipv ouwe koeien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_90389400
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 02:24 schreef mir1986 het volgende:
Baal trouwens dat ik volgend jaar ook 9000 euro mag gaan betalen aan de vu, terwijl eerst op de site stond dat dit niet zo is en ik tot 2013 het normale collegegeld ging betalen (Heb al een bachelor afgerond)..
Hoe weet je dat?
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:36:44 #216
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90390015
Huh? Het is toch zo dat als je er nu studeert, je gedurende je Bachelor het lage tarief blijft betalen?

quote:
Ik doe nu twee opleidingen (beide aan de VU of een aan de VU en een aan een andere universiteit/hogeschool) of ik start per 01-09-2010 doch uiterlijk 01-02-2011 een tweede opleiding, geen van beide opleidingen heb ik afgerond; hoeveel collegegeld moet ik volgend jaar betalen?
Je betaalt jaarlijks éénmaal het lage wettelijke collegegeld voor beide opleidingen. Dit geldt in ieder geval tot 1 september 2013.
http://www.vu.nl/nl/stude(...)lde-vragen/index.asp
!!! Go 49-ers !!!
pi_90402485
quote:
[..]

Ja ik bedacht me gister dat het toch lastig is om tentamens te maken, bij economie moet je toch vooral de hoofdlijnen kennen i.t.t. een geneeskunde oid. Dan krijg je al gauw dezelfde soort vragen die telkens terugkomen. Als je die vragen allemaal kan beantwoorden, dan zou je de stof goed moeten begrijpen toch. :P
Aan de andere kant heb je ook weer mensen die heel weinig doen en alleen maar zo'n tentamen leren. Maar daar is weinig aan te doen helaas. Oude tentamens komen altijd wel in de omloop.
Is het trouwens zo dat de tentamens van Finance in het derde en master jaar nog steeds zo verschrikkelijk simpel zijn?
Je kent waarschijnlijk het boek van het tweede jaar wel. (Corporate Finance van DeMarzo et al).
Ik leer de hoofdstukken die in de course manual als literatuur wordt opgegeven. (CAPM, opties, , risk management, international finance, beetje capitaal structuur). Wat krijg je op het tentamen? "Bereken de beta" "Bereken de standaardafwijking van 1 aandeel" , "Bereken de covariantie" en enkele meerkeuze vragen over theorie en een beetje inzicht. Ongeveer 10% van wat ik geleerd had dus.

Voor mijn gevoel houden ze het niveau laag omdat de meeste mensen niet zo goed zijn in Finance, verandert dit dus in de derde jaar omdat het dan een keuzevak is? Of blijft het zo laag?
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:00:02 #218
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_90403916
Het eerstejaars financevak (ook met het boek van Demarzo) is wel belachelijk makkelijk vind ik.

Of komt dat omdat ik het pas in mn derde jaar het tentamen heb gedaan? :P
pi_90405315
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:00 schreef Zwansen het volgende:
Het eerstejaars financevak (ook met het boek van Demarzo) is wel belachelijk makkelijk vind ik.

Of komt dat omdat ik het pas in mn derde jaar het tentamen heb gedaan? :P
Dat vond ik helemaal kansloos. De oefenstof was 10 hoofdstukken theorie, terwijl het tentamen over 2 hoofdstukken ging. NPV, NPV, NPV, IRR, NPV, ohja NPV.
pi_90405547
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:24 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Grappig, meestal zijn de WC's juist verplicht. Bij jullie niet dan?
Helemaal niets :P.

Dat heeft 'r wel voor gezorgd dat Strafrecht niet goed ging (beetje laks e.d.), hoewel ik me vandaag gerevancheerd heb op Goederenrecht :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 december 2010 @ 19:40:52 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90405928
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:00 schreef Zwansen het volgende:
Het eerstejaars financevak (ook met het boek van Demarzo) is wel belachelijk makkelijk vind ik.

Of komt dat omdat ik het pas in mn derde jaar het tentamen heb gedaan? :P
1,5 was makkelijk ja :P. 2.2 ook wel en 2,5 had ik twee pogingen voor nodig :+.

Ik had deze week tentamen corporate finance. Noem het maar finance 4 :P. Bijna alle overgebleven hoofdstukken uit dat boek kwamen langs en dat was ook een makkelijk tentamen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_90406571
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 02:24 schreef mir1986 het volgende:
Baal trouwens dat ik volgend jaar ook 9000 euro mag gaan betalen aan de vu, terwijl eerst op de site stond dat dit niet zo is en ik tot 2013 het normale collegegeld ging betalen (Heb al een bachelor afgerond).. Moet nog maar bedenken wat ik ga doen, misschien maar naar België. :(
Trouwens, er staat dit:

quote:
Heb je al een bachelor of master diploma behaald?
Studenten die al een graad hebben behaald (behalve studenten die voor het eerst een graad gaan behalen in het Crohodomein gezondheidszorg of een lerarenopleiding), betalen in 2011/2012 het instellingstarief.
Ik ga er lekker vanuit dat Psychologie onder gezondheidszorg valt. Als dat anders is zullen ze me dat moeten zeggen, anders betaal ik gewoon die 1700 euro ;) Het is namelijk mijn tweede studie, maar mijn eerste (HBO) studie was exact en niet in deze richting.

http://www.vu.nl/nl/stude(...)-2011-2012/index.asp
pi_90411130
Valt er niet onder. Heb er zelf ook laatst naar gekeken ivm 2e opleiding en mn eerste opleiding psychologie was. Ergens op de ib-groep kun je dit nalezen, psychologie valt onder maatschappij en mens oid.
pi_90426916
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Huh? Het is toch zo dat als je er nu studeert, je gedurende je Bachelor het lage tarief blijft betalen?

[..]

http://www.vu.nl/nl/stude(...)lde-vragen/index.asp
Ik heb al een opleiding afgerond.. Dan geldt dit niet. Helaas :(

[ Bericht 0% gewijzigd door mir1986 op 25-12-2010 12:06:12 ]
pi_90427267
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 11:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ik heb al een opleiding afgerond.. Dan geldt dit niet. Helaas :(
Ja ik ook, maar in een compleet andere richting. Nogmaals; ze moeten maar zelf aantonen dat ik dit moet betalen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')