In feite heb ik wel drie dagen helemaal niets gedaan en lekker uitgerust ja, maar normaal ben ik veel slechter dan dit. Kan ook met andere dingen te maken hebben natuurlijk, we zullen wel zien.quote:
Als het goed is heb je een mail gekregen gister?quote:Op zondag 6 juni 2010 16:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
hoe zit het nu eigenlijk met betalen
Klopt idd, ik had mijn mail nog niet bekeken.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:39 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Als het goed is heb je een mail gekregen gister?
Dit is -helaas- normaal. Hebben (vrijwel) alle Shimano body's van aluminium last van. Kan Koga dus ook niets aan doen, die maken deze wielen niet. Je kunt niks doen om het te voorkomen, alleen je cassette goed hard vast draaien zodat de druk iets meer verdeeld wordt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:14 schreef FJD het volgende:
Stiekem weet ik het antwoord al wel maar toch nog even checken;
[ link | afbeelding ]
Ik heb geen idee hoe dat stuk heet waar je casette overheen gaat maar dat is dit dus op de foto. De tanden van de casette hebben zich er echt in gezet en ik had de kettingzweep dan ook nodig om die vijf tandwielen uberhaupt los te krijgen. Voor zover ik me kan herinneren van m'n Bulls was dat daar absoluut niet het geval. Dit is toch simpelweg een fout van Koga Heb de fiets een maand of 3 nu en als er 1.000km op staan is het veel.
Oh ja het scherpstellen v/d tegels en niet het onderwerp komt omdat de iPhone zuigt qua macro stand maar daar had ik geen rekening mee gehouden
Dat moet je sowieso doen, zeker met zo'n mooie fiets en zulke wielenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
dan moet ik denk ik eerst m'n benen eens gaan scheren.
Nee woensdag heb ik niet met de Tarrel gefietst, toen stond m'n fiets helaas bij de FM.
Gisteren trouwens voor het eerst Sports Tracker getest, dat werkt perfect
Is 't ook niet zo dat bij sommige cassettes de kransjes allemaal aan elkaar vast zitten? Dan krijg je dat probleem niet. Ik zou er wel even mee teruggaan. Dat zulks gebeurt is onvermijdelijk, maar na 1000 km is wel heel snel.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit is -helaas- normaal. Hebben (vrijwel) alle Shimano body's van aluminium last van. Kan Koga dus ook niets aan doen, die maken deze wielen niet. Je kunt niks doen om het te voorkomen, alleen je cassette goed hard vast draaien zodat de druk iets meer verdeeld wordt.
Als dit standaard is, dan is Shimano wel bagger.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit is -helaas- normaal. Hebben (vrijwel) alle Shimano body's van aluminium last van. Kan Koga dus ook niets aan doen, die maken deze wielen niet. Je kunt niks doen om het te voorkomen, alleen je cassette goed hard vast draaien zodat de druk iets meer verdeeld wordt.
M'n 105 heeft hier geen last van. Nou mishandel ik m'n Ultegra ook wel meer, zo schakel ik gerust op bij een explosieve klim maar kom op zeg tis voor 2000,- aan materiaalquote:Op maandag 7 juni 2010 06:43 schreef Wombcat het volgende:
Als dit standaard is, dan is Shimano wel bagger.
Speling op voorwiel, slagje in achterwiel en m'n stuur zat weer niet goed vast, dus die hebben ze ook maar weer vastgezet. Op FM heb ik het meestal ook niet zo, zeker niet op Belga. Waarom breng je daar die fiets heen? Of heeft je vriendin daar haar fiets gekocht?quote:Op maandag 7 juni 2010 06:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso doen, zeker met zo'n mooie fiets en zulke wielen
Wat was er mis met je fiets dan?
Ik heb 't niet meer zo op fietsenmakers. Vooral die beunhazen van Belgafietsen niet. M'n vriendin had 'n tik in haar crank. Tot twee keer toe hebben ze er naar gekeken, het bracket schoongemaakt en 't vet vervangen. Maar 't mocht niet baten. Toen heb ik de kettingbladen er maar afgehaald en de boutjes en alles flink in 't vet gezet. Geen getik meer
Pfff, ik dacht dat tijdrijden zwaar was, maar dat is niets vergeleken met triathlon
Bij 't fietsen ben ik uiteraard door niemand ingehaald Heb nu wel 'n nieuwe hobby
M'n vriendin heeft haar fiets daar gekocht en ze had wat servicebeurten over. Ik kom daar alleen om goedkope BBB onderdelen enzoquote:Op maandag 7 juni 2010 09:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Speling op voorwiel, slagje in achterwiel en m'n stuur zat weer niet goed vast, dus die hebben ze ook maar weer vastgezet. Op FM heb ik het meestal ook niet zo, zeker niet op Belga. Waarom breng je daar die fiets heen? Of heeft je vriendin daar haar fiets gekocht?
Ik heb trouwens gisteren voor het eerst m'n benen geschoren vanwege het 'gezeur'. Op de fiets ziet het er absoluut mooier uit, maar ik voel me nu wel naakt.
Wat voor afstanden heb je eigenlijk bij zo'n triathlon?
Ik breng hem zelf meestal naar Dik, maar dat is voornamelijk omdat dat minder ver fietsen is En als er echt wat mis is naar de FM waar ik m'n fiets gekocht heb omdat ik daar nog wat servicebeurten tegoed heb.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft haar fiets daar gekocht en ze had wat servicebeurten over. Ik kom daar alleen om goedkope BBB onderdelen enzo
Als ik m'n fiets wegbreng gaat ie naar Cycletrend of anders Dik. Wel 'n waslijstje aan dingen zeg
Haha, dat had ik in 't begin ook! Ook omgeluld om 't gezeur om me heen, en 't voelde idd naakt
't was 500 meter zwemmen, 24 km fietsen en 5 km rennen.
Ik ben wat forser dan de meeste fietsers hier, en gebruik ook een B17, gewoon omdat het zadel dat eerst op de fiets zat zadelpijn en ook schuurplekken gaf. De Brooks is net wat breder, en veel comfortabeler omdat het leer zich naar je onderfrikandellen gaat vormen.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:37 schreef Freddeh het volgende:
Zat te denken he (schrik niet), ik heb al een tijdje wat moeite met afstellen van m'n zadel. Als ik 'teveel' fiets krijg ik kleine schuurplekjes (of soms bultjes) op m'n perineum. Is gewoon niet fijn. Heeft het zin om m'n zadel te upgraden naar een Brooks B17 Narrow bijvoorbeeld, of moet ik blijven sleutelen aan m'n huidige zadel?
Dat is nogal afhankelijk van het type, maar over het algemeen moet je het wel kunnen zien. Volgens mij doe ik ergens tussen de 3000 en 5000 km met de meeste.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Na hoeveel kilometer wordt het tijd om je buitenbanden te vervangen (afgezien van duidelijke schade)?
Want ik heb de laatste tijd wel wat lekke banden gehad, dus denk dat t dus wel tijd wordt....
Dat is in Frankrijk anders. Van het weekend reed zowat iedereen die de rit zonder probleem uitreed met een Brooks (of een Ideale). Alleen in de Mongolenwaaier zaten er weinig met een Brooks.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
'Echte' racers vinden het maar niets zo'n leren zadel, op tourtochten krijg ik wel eens opmerkingen erover, maar dat boeit me weinig. Ik zit lekker
Mongolenwaaier. Leuke benaming. Wat moet ik mij precies voorstellen? Allemaal kneuzen, niet fietsers op een rij? Hoewel 400km rijden op een dag, moet er niet aandenken. Respect ook voor de mongolenwaaier.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is in Frankrijk anders. Van het weekend reed zowat iedereen die de rit zonder probleem uitreed met een Brooks (of een Ideale). Alleen in de Mongolenwaaier zaten er weinig met een Brooks.
Uit Frankrijk ben ik net terug. De 400 is heel goed gegaan, uiteindelijk na 24u20 binnen. Nog vrij lang in de Mongolenwaaier gezeten om her en der wat te helpen. Wat een ellende daar. Die hadden in totaal 11 lekke banden, een hongerklop en nog wat andere problemen. Aan het begin van het derde deel (aan de Baai van de Somme) hun succes gewenst en alleen verder gegaan. Anders was ik 2 uur later binnengekomen. Of ik rij goed of de Fransen kunnen niet op het vlakke rijden, zowel nu als vorige week reed ik op het vlakke met de wind in de rug gewoon de Fransen uit het wiel.
Het heeft te maken met de ondiepe sleuven van Shimanotype body's. Let wel, deze worden niet noodzakelijkerwijs gefabriceerd door Shimano! Ook body's gemaakt van Shimano cassettes van Easton, DT Swiss, Campagnolo etc hebben er last van. Het ontwerp van de kransjes is dusdanig dat er veel kracht op een klein oppervlak komt te staan. Het staal van de kransjes is harder dan het aluminium van de body's en daarom vreet het in. Tiagra/105/Ultegra/DA heeft er niets mee te maken, dat zijn allemaal stalen kransjes (muv de drie grootste DA maar die vreten toch nauwelijks in omdat ze ook bij de andere groepen aan elkaar zitten). Als de cassette uit een stuk zou bestaan is het inderdaad geen probleem maar zulke cassettes zijn er nauwelijks of zijn te duur (Sram Red). Ik geloof dat het probleem bij specifieke 10 speed Shimano body's minder groot is, maar die kunnen dus geen 9speed cassettes aan. Stalen (goedkoop en zwaar, gebruikt bij bijv. instap Fulcrum wielen) of titanium body's (bepaalde Dura ace en andere high end naven als Royce en Chris King) hebben dit probleem niet. En body's voor Campagnolo cassettes dus ook veel minderquote:Op maandag 7 juni 2010 06:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dit standaard is, dan is Shimano wel bagger.
Ik heb een specifieke DA 10-speed body en die heeft er ook iets last van.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:59 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de ondiepe sleuven van Shimanotype body's. Let wel, deze worden niet noodzakelijkerwijs gefabriceerd door Shimano! Ook body's gemaakt van Shimano cassettes van Easton, DT Swiss, Campagnolo etc hebben er last van. Het ontwerp van de kransjes is dusdanig dat er veel kracht op een klein oppervlak komt te staan. Het staal van de kransjes is harder dan het aluminium van de body's en daarom vreet het in. Tiagra/105/Ultegra/DA heeft er niets mee te maken, dat zijn allemaal stalen kransjes (muv de drie grootste DA maar die vreten toch nauwelijks in omdat ze ook bij de andere groepen aan elkaar zitten). Als de cassette uit een stuk zou bestaan is het inderdaad geen probleem maar zulke cassettes zijn er nauwelijks of zijn te duur (Sram Red). Ik geloof dat het probleem bij specifieke 10 speed Shimano body's minder groot is, maar die kunnen dus geen 9speed cassettes aan. Stalen (goedkoop en zwaar, gebruikt bij bijv. instap Fulcrum wielen) of titanium body's (bepaalde Dura ace en andere high end naven als Royce en Chris King) hebben dit probleem niet. En body's voor Campagnolo cassettes dus ook veel minder
oei... groep gelosten. had ik kunnen weten. shame on me!quote:Op maandag 7 juni 2010 15:41 schreef Yankee het volgende:
mongolenwaaier is een nogal bekende wielerterm, valt een beetje tegen dat je dat niet weet Superher0
was deze vergeten trouwensquote:Op maandag 7 juni 2010 16:06 schreef Superher0 het volgende:
[..]
oei... groep gelosten. had ik kunnen weten. shame on me!
Een iets langer filmpje. Als eens langsgekomen maar erg leuk.quote:
Zoals het nu gaat heb ik over twee jaar het lijf en de fiets(die Stevens randoneur die je eens plaatste lijkt me een hele mooie volgende fiets) om ook een 400 te doen, en dan is m'n huidige zadel lekker ingereden. Behalve dat dan m'n (achter)dimensies wat kleiner zullen zijn...benieuwd of m'n zadel een beetje 'mee kan krimpen' met m'n beoogde gewichtsverlies. Anders koop ik graag een nieuwe B17, ik begin een sterke merkentrouw te ontwikkelen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is in Frankrijk anders. Van het weekend reed zowat iedereen die de rit zonder probleem uitreed met een Brooks (of een Ideale).
ooit een Castelli shirt aangehad?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:43 schreef Freddeh het volgende:
Perfect shirt om de vrouwtjes mee te imponeren...
...maatje XXL....
Wat klopt hier niet?
Vallen die zo klein dan? Dan heb ik minstens een XXXXXXXL nodigquote:
Ja die shirts vallen echt klein uit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vallen die zo klein dan? Dan heb ik minstens een XXXXXXXL nodig
Oh wacht, afvallen helpt ook hequote:
Ja hoor voldoende bewegen en op je voeding letten. Calorieën tellen maar wel voldoende binnen krijgen voor het sporten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Oh wacht, afvallen helpt ook he
Iemand een idee hoe ik van 90kg naar 80kg kan komen in niet al te lange tijd?
90 kg? beginnelingquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Iemand een idee hoe ik van 90kg naar 80kg kan komen in niet al te lange tijd?
Juist als zweten op je achterste een probleem is moet je eens leer proberen. Een leren zadel sluit minder af dan een kunststof zadel (en veel minder dan een gel zadel). Daardoor kan het zweet makkelijker ontsnappen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je echt erg last heb van pijn op je zadel zou je ook eens Xylocaine kunnen proberen. Dat is een creme die verdoofd. Ik heb zelf 6 zadels versleten en geen een zat lekker. Nu heb ik er een die wel lekker zit maar bij de lange ritten krijg ik echt pijn. Ik heb ook erg veel last gehad van verstopte zweetklieren daaraan ben ik geholpen maar het is nog steeds erg gevoelig.
Kwenie. Ik had alleen de assistente aan de lijn, die had 't alleen over Pfeiffer dat dat niet gevonden was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:56 schreef CyclingGirl het volgende:
@Wombcat, hoe was je ferritine? Dat moet je checken. Artsen komen meestal alleen met ijzer maar daar moet je overheen kijken. En wat voor onderzoeken komen er nog meer?
Is dat alles op 1 dag? Vergeet je niet je glazen frisdrank of sap mee te rekenen? Ook calorieën.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:41 schreef Freddeh het volgende:
Definieer goed eten:
* Havermoutpap
* Plak ontbijtkoek
* 2 Boterhammen
* 2 Appels
* Bord warm eten
* Koekje bij de koffie
Is er iets waarmee ik rekening moet houden wat betreft drinken of eten?
Behalve dat haal ik toch wel 3 keer per week de 2x25 km.
Nou ik heb eentje van Specialized alleen het probleem is echt in de zweetklieren die redden het niet. En ik heb ook een leren zadel geprobeerd maar werkt niet, nu hebben ze een x aantal zweetklieren weggesneden maar de pijn blijft.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Juist als zweten op je achterste een probleem is moet je eens leer proberen. Een leren zadel sluit minder af dan een kunststof zadel (en veel minder dan een gel zadel). Daardoor kan het zweet makkelijker ontsnappen.
Nu weet ik dat zout goed is. Maar is het in die hoeveelheid dan juist wél of níet goed?quote:
Have fun. Hier schijnt de zon inmiddels weer. Blijkt dat ik tóch op de fiets naar de zaak had gekund...quote:
Ehm, je krijgt al zo veel zout binnen met alledaagse producten dat cup-a-soup niet heel hoog staat op het lijstje goede dingen. Maja, boeiend, je moet ook weer niet te zwaar tillen aan dit soort meuk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nu weet ik dat zout goed is. Maar is het in die hoeveelheid dan juist wél of níet goed?
[..]
Totdat je in Duitsland in de middle of nowhere zit en je erachter komt dat er geen schroefdraad op je patroon zit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:56 schreef Yankee het volgende:
hmmm de zon scheen de eerste zoveel kilometer.......toen was ie foetsie....en daarna begon het te regenen. Op zich was het nog best lekker fietsen in deze regen alleen ik reed helaas wel lek. Gelukkig was dit bij een bushokje dus dat viel weer mee. Daarnaast zijn die Co2 patronen geniaal. Uiteindelijk toch 102 km op de teller
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:58 schreef No-P het volgende:
[..]
Totdat je in Duitsland in de middle of nowhere zit en je erachter komt dat er geen schroefdraad op je patroon zit.
Ziet er idd uit als een mooi regenfrontje op weer.nlquote:Op woensdag 9 juni 2010 09:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is wel erg benauwd ja, ik was wel blij dat ik niet op de fiets ben gegaan, het stortregent. Ik ga vanavond wel regen of niet, dan maakt het niet uit maar ik wil niet met een nat pak op het werk aankomen.
Waren je lymfocyten niet verhoogd? Dat duidt dan op een actieve virusinfectie. Was bij mij verhoogd. Toen weer bloedgeprikt. Daaruit bleek dat ik ooit Pfeiffer heb gehad. Staat echter geen datum bij, dus kan net zo goed van jaren terug zijn.. Dus ik vragen hoe het dan komt dat die lymfocyten nog te hoog zijn..... "Nou dan heb je dus een ander virus momenteel, kan van alles zijn, er heerst zo veel tegenwoordig..."quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kwenie. Ik had alleen de assistente aan de lijn, die had 't alleen over Pfeiffer dat dat niet gevonden was.
Morgen afspraak, dan verder kijken.
@3rdRock: sterkte
Tip: John Edward in Rotterdam, heeft hele mooie pakken, hele goeie. Heb ik m'n trouwpak destijds ook vandaan gehaald.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Druk he als je dingen moet regelen voor het trouwen. Wij zitten daar ook mee. We hebben gelukkig nog wel tijd genoeg hoor. Jurk en locatie zijn er al, ringen weten we al wat we willen moeten we alleen nog regelen en een pak moet er nog geregeld worden.
Oger, lekker makkelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Druk he als je dingen moet regelen voor het trouwen. Wij zitten daar ook mee. We hebben gelukkig nog wel tijd genoeg hoor. Jurk en locatie zijn er al, ringen weten we al wat we willen moeten we alleen nog regelen en een pak moet er nog geregeld worden.
Vervelende vraag, zou graag op beide met "JA" antwoorden, maar dat zit er dit jaar en vermoedelijk volgend jaar nog niet in.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een strikvraag: wie is er op het moment NIET geblesseerd, en rijdt WEL de JJC zaterdag?
Hmm.. Niet geblesseerd en ik rijd niet aankomend weekend de JJC maar het weekend daarop. Ben ik geslaagd?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een strikvraag: wie is er op het moment NIET geblesseerd, en rijdt WEL de JJC zaterdag?
nee, zo erg ben ik ook weer niet. Ik ben nog niet getrouwd. heb wel een vriendin dus het is al moeilijk om kilometers te maken. Denk niet dat als ik ga trouwen we het op de fiets gaan doen. Nou hoop ik ook niet dat UltraIvo mijn vrijgezellenfeest gaat organiseren met een monstertocht vind het al erg genoeg dat mijn fietsmaten met hun wielen een erehaag willen vormen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:28 schreef Oksel het volgende:
Hehe, da's cool. Waar haal je die pic vandaan? Dat ben jij toch niet hoop ik?
Nee, er was niets buiten de normale waarden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:54 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Waren je lymfocyten niet verhoogd? Dat duidt dan op een actieve virusinfectie. Was bij mij verhoogd. Toen weer bloedgeprikt. Daaruit bleek dat ik ooit Pfeiffer heb gehad. Staat echter geen datum bij, dus kan net zo goed van jaren terug zijn.. Dus ik vragen hoe het dan komt dat die lymfocyten nog te hoog zijn..... "Nou dan heb je dus een ander virus momenteel, kan van alles zijn, er heerst zo veel tegenwoordig..."
Ben nog altijd snel vermoeid, maar lijkt iets te verbeteren.
Sterkte ermee!!!
In Spanje trouwen, waarom? Mijn vriend is Spanjaard maar die wilt daar absoluut niet trouwenquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:37 schreef Oksel het volgende:
Of John E. inderdaad.
Pakken zijn wel makkelijk..
Overigens ga ik geen pak kopen voor mijn bruiloft. Ik ga in Spanje trouwen, dus absoluut geen standaard pak. Loafers, witte broek, hemd, hoogstens jasje. Zoiets. Vriendin gaat ook gewoon in designer zomerjurkjes
In september heb je de Charly Gaul (Luxemburg: 1e weekend september), de Ronde Picarde (Normandie, 2e weekend). In Frankrijk heb je altijd veel cyclo's, die kun je vinden op www.velo101.com.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:27 schreef CyclingGirl het volgende:
Erg schattig ook die ere haag van fietswielen.
Ik ga dit weekend weer twee wedstrijden rijden, hopelijk kan ik mijn koersritme vast houden.
Weet iemand nog of er in september ofzo nog leuke toertochten/cyclo's zijn?
Hebben we elkaar ontmoet. Lekker warm. Waarom zou je er NIET willen trouwen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:25 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
In Spanje trouwen, waarom? Mijn vriend is Spanjaard maar die wilt daar absoluut niet trouwen
Omdat hij dan het hele dorp uit moet nodigen en wij het klein willen houden.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hebben we elkaar ontmoet. Lekker warm. Waarom zou je er NIET willen trouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |