abonnement Unibet Coolblue
pi_82275105
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:23 schreef versteegrob het volgende:

[..]
Je weet dat je Carbo onnodig is als je al co2 toevoegt ?
Nee, bron?
pi_82275119
Heb deze week voor het eerst plantenvoeding besteld bij aquariumbemesting.nl en heb alles al gemixed, hier is een foto. Het is echt een tip voor iedereen want het is zoveel goedkoper dan Easylife



Tadaaaaaaaaaaaaa
pi_82275258
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:25 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Nee, bron?
http://www.seachem.com/Li(...)Planted_Aquarium.pdf

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=lL7&rlz=1R1GGLL_nlNL381NL381&ei=mHUHTJNzxJM4osypEA&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CCIQBSgA&q=easycarbo+co2&spell=1

Kijk maar, alle mensen zeggen ongeveer hetzelfde.

Maar in co2 zit koolstof en easy carbo ook daarom wordt er altijd 1 van de 2 gekozen, scheelt jou weer geld
pi_82275324
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:23 schreef versteegrob het volgende:

[..]
Je weet dat je Carbo onnodig is als je al co2 toevoegt ?
Uhh nee, dat is niet zo.
Easycarbo is ook niet een vervanger voor co2... Maar het bevat koolstof, en dat is goed voor je planten.

Combinatie co2 + easycarbo = super goed
Bij mij is het ook zichtbaar beter zo.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_82275392
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Uhh nee, dat is niet zo.
Easycarbo is ook niet een vervanger voor co2... Maar het bevat koolstof, en dat is goed voor je planten.

Combinatie co2 + easycarbo = super goed
Dank.
pi_82275410
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Uhh nee, dat is niet zo.
Easycarbo is ook niet een vervanger voor co2... Maar het bevat koolstof, en dat is goed voor je planten.

Combinatie co2 + easycarbo = super goed
Wel hoor, kijk mijn links maar is, heb het echt al zovaak gelezen en ook al veel ervaringen gelezen van mensen en ervaar het zelf ook. Als ik nu easy carbo toevoeg merk ik nagenoeg niks

Of helpt Easy carbo wel erbij ? Heb nog 1 liter liggen maar ben gestopt sinds ik Co2 heb, maar ga op onderzoek uit.
pi_82275635
Nu ik door je links blader en verder zoek, kom ik ook dingen tegen van mensen die het zonder easycarbo slechter ervaren, en andere mensen weer juist het tegenovergestelde..

Dus toch lijkt het een beetje willekeurig te zijn.
Ik blijf het gebruiken, aangezien me planten het dan super doen (en 1 plant moet ik elke paar dagen weer 3 a 6cm afknippen, aangezien die als een gek groeit)


Als er testen zouden zijn voor Koolstof gehalte ansich, dan zou je het echt kunnen meten..

[ Bericht 5% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 03-06-2010 12:42:28 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_82275659
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:30 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Wel hoor, kijk mijn links maar is, heb het echt al zovaak gelezen en ook al veel ervaringen gelezen van mensen en ervaar het zelf ook. Als ik nu easy carbo toevoeg merk ik nagenoeg niks
Ik kijk naar je links en met name naar http://www.seachem.com/Li(...)Planted_Aquarium.pdf

Daar staat juist in: "However, one can still obtain a cumulative benefit by using Flourish Excel™ in conjunction with CO2 as the two work quite well together."
pi_82275686
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:30 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Wel hoor, kijk mijn links maar is, heb het echt al zovaak gelezen en ook al veel ervaringen gelezen van mensen en ervaar het zelf ook. Als ik nu easy carbo toevoeg merk ik nagenoeg niks

Of helpt Easy carbo wel erbij ? Heb nog 1 liter liggen maar ben gestopt sinds ik Co2 heb, maar ga op onderzoek uit.
Zoek dan eerst eens wat uit voordat je wat roept!
Enneh rob, denk niet dat iemand fotootjes hoeft te zien hoe jij dingen mengt.
pi_82277191
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:35 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Zoek dan eerst eens wat uit voordat je wat roept!
Enneh rob, denk niet dat iemand fotootjes hoeft te zien hoe jij dingen mengt.
Hey zwart persoon, wil je helpen met geld besparen he vandaar dat ik het zeg en daarom geef ik ook alternatieve middel zoals op de foto maar als je het niet wilt zien/lezen reageer dan niet.

http://www.aquaplantexchange.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=3346
Beheerder van een planten vorm zegt het volgende
"Easylife easycarbo, is vloeibare CO2. "

http://www.plantedtank.ne(...)l-ferropol-24-a.html
Planten forum zeggen ze ook dat het overbodig is

Denk dat de waarheid ergens in het midden ligt
Maar heb je nog wat foto's van je aquarium en dan met name je planten, vind ze erg mooi en vooral mooi van kleur

[ Bericht 4% gewijzigd door anon_10041401 op 03-06-2010 12:17:16 ]
pi_82277234
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nu ik door je links blader en verder zoek, kom ik ook dingen tegen van mensen die het zonder easycarbo slechter ervaren, en andere mensen weer juist het tegenovergestelde..

Dus toch lijkt het een beetje willekeurig te zijn.
Ik blijf het gebruiken, aangezien me planten het dan super doen (en 1 plant moet ik elke paar dagen weer 43 a 6cm afknippen, aangezien die als een gek groeit)


Als er testen zouden zijn voor Koolstof gehalte ansich, dan zou je het echt kunnen meten..
Eigenlijk moet je het is 2 weken proberen zonder en dan kan je een conclusie trekken. Twijfel zelf nog om het te gebruiken want iedereen zegt wat anders zonder echt een bron te gebruiken.

Zal het zelf is testen vanaf morgen, ben benieuwd want veel groener of nog sneller dan nu groeien de planten volgens mij niet maar we zullen het zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door anon_10041401 op 03-06-2010 12:17:59 ]
pi_82278333
Op het oog kun je alleen zien wat je planten doen, maar wat nu de verhouding is in het water zonder easycarbo, en dan met.. dat zou ik wel willen weten, maar we hebben geen meetapparatuur
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:10 schreef versteegrob het volgende:

http://www.aquaplantexchange.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=3346
Beheerder van een planten vorm zegt het volgende
"Easylife easycarbo, is vloeibare CO2. "
Beheerders hebben niet altijd gelijk he.. Want dan weet ik spontaan ook alles van diverse zaken die ik beheer en draaiend hou haha

Co2 / easycarbo is volgens diverse mensen die ik ken niet hetzelfde.
ECHTER heeft carbo een gedeeltelijke werking dat op co2 lijkt.. Hoe dat verhaal technisch in elkaar zit; geen idee, ben geen bioloog/scheikundige Ik weet alleen dat easycarbo werkt, en co2 ook.. En de combinatie ook

Rob, ik denk persoonlijk dat als je wil testen, je dat pas vanaf een week of 4 a 8 echt kan zien.. Je water bevat zoveel voeding dat ze daarop nog wel ff kunnen teren.

Maar kun je dan niet beter een testopstelling maken van 2 bakken, zonder met je hoofdbak met alles erin te gaan "spelen"??
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_82278498
Goed voorspel maar heb altijd al Carbo toegevoegd en dat ging perfect en ga zeker niet testen. Voeg inderdaad veel verschillende soorten voeding toe maar overal zit een gedachten achter en begin met 5ml Carbo, had toch wat lichte alg op een 1 rode plant dus ben benieuwd hoe het gaat werken. Kom hier over een paar weken op terug
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:47:03 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82278540
Koolstof en koolstofdioxide.

It's as simple as that.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_82279351
Ik weet niet wat er in Easycarbo nog meer zit (ga er wel vanuit dat er meer zut in zit dan alleen koolstof), maar dat is natuurlijk wel het verschil
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 3 juni 2010 @ 13:13:15 #91
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_82279760
Uiteraard zal er meer in zitten, daarom kan je het waarschijnlijk zo goed in combinatie met CO2 gebruiken. Het is dan koolstof+koolstof+iets extra's En zolang het niet te veel koolstof is, what's the point?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_82282705
Heb net met verschillende ervaren mensen gesproken over mijn voeding en het volgende wordt geconcludeerd

kalium/ijzer stoppen, dit zit al genoeg in profito/complete plantenvoeding

fosfaat/nitraat 2 x toevoegen ipv 7 x toevoegen

profito/complete plantenvoeding om de dag wisselen ipv 3 x en 4 x

Wat vinden jullie hiervan ?
pi_82282973
Ik denk dat het voor elk aquarium verschillend is.
pi_82284397
Ja dat maakt het zo lastig, af en toe lijkt het zo simpel maar is het soms ook weer niet. Naja ga niet meer spammen, komt vast wel goed.
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:43:14 #95
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_82286138
Ligt natuurlijk ook compleet aan je waardes wat je erbij gooit..
Het belangrijkste is natuurlijk; hoe stabiel is het.. Stel je bent een weekendje weg, en je zou eigenlijk dan alweer moeten voeden, omdat anders alles instort qua waardes, dat is natuurlijk ook niet goed.

Bij mij hoef ik er alleen easycarbo + profito in te gooien, en eens per 2 weken ongeveer gaat er nog wat ijzer bij, en verder niks. Alle waardes blijven stabiel iig. Tegenwoordig gooi ik easycarbo er ook maar eens per 2 a 3 dagen in. Profito 1x per week, en als ik nu weg zou gaan, dan gaat er van te voren wat profito in, en dan loopt het allemaal wel goed eigenlijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_82290379
Heb hetzelfde, was laatst 7 dagen weg en alles was hard gegroeid, komt omdat er altijd genoeg vinden in de bak is.

Jij voegt 1 x profito toe per week en ik 7 x per dag, zelfde hoeveelheid alleen ik verdeel het liever, ijzer/kalium verdeel ik over 2 x per week maar Ben super tevreden

leeft alles nog jortk
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:37:32 #98
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_82291247
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:39 schreef versteegrob het volgende:
Vanmorgen 60 CB opgehaald en ze zwemmen nu al rond in de cube, velen zijn al lekker actief wat positief is, afijn hier wat foto's.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Foto's zijn nogal slecht ivm het zonlicht, vanavond zal ik nieuwe foto's posten met de achterwand.

Inrichting is een klein beetje veranderd, 2 plantjes erbij, 2 mosbollen weg, stukje hout erin en de kokosnoot weg maar hiervoor is een stukje leisteen gekomen. Ben verder super blij met de CB, had niet verwacht dat ik ze zo mooi zou vinden met grade b/c

Vanavond komt er zwarte achterkant op, twijfel alleen nog wat over de temperatuur, die is 24 graden
Mooi bak rob!
pi_82294609
waarom zoveel toegevoegde middeltjes? Ik gebruik alleen easycarbo ofzo (weet naam niet eens) en thats it.
pi_82296303
In die grote bak moet ik wel, want anders gaat het met zoveel planten echt niet goed helaas..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')