abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 mei 2010 @ 16:17:55 #1
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_82147922
Ik wil graag een kinderboek laten maken met een zelfgeschreven verhaal. Dit wil ik namelijk cadeau geven aan iemand. Het zijn ongeveer 5-15 pagina's tekst, en daar komt nog per pagina tekst een pagina bij met een illustratie (het is een kinderboek, met telkens op de linkerpagina een paragraafje tekst, en op de rechterpagina een illustratie die met de tekst links te maken heeft).

Iemand een idee waar ik dat kan laten doen en hoeveel dit zal kosten? De illustraties worden, net als de tekst, door mij aangeleverd dus er is geen grafisch ontwerper bij nodig. Ik heb maar 3 boeken nodig. Het origineel voor de jarige, eentje voor mezelf en eentje voor de persoon die de illustraties maakt.

Ik heb al rondgekeken op internet, maar daar zijn de oplages altijd 10+ of 25+, of het zijn minstens 25 pagina's etc. etc.

Tips?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 31 mei 2010 @ 16:21:49 #2
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_82148116
Kun je niet gewoon een fotoboekje laten maken via AH, Hema, etc?

Bijvoorbeeld zoiets: http://www.albelli.nl/fotoboek-vierkant
  maandag 31 mei 2010 @ 16:35:18 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_82148870
quote:
Op maandag 31 mei 2010 16:21 schreef BettyWeter het volgende:
Kun je niet gewoon een fotoboekje laten maken via AH, Hema, etc?

Bijvoorbeeld zoiets: http://www.albelli.nl/fotoboek-vierkant
Mijn idee. Je maakt toch gewoon afbeeldingen van de tekst.
Kwestie van fotoboek in elkaar laten draaien en klaar.
  maandag 31 mei 2010 @ 23:09:05 #4
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_82170750
Hmm, dat kende ik nog niet. Bedankt voor de tip
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  donderdag 3 juni 2010 @ 02:30:13 #5
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_82268391
Google eens op Printing on demand / publishing on demand (zelfde concept, andere naam).
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_82317525
Er zijn wat bedrijven die het doen, maar zo'n fotoboek is denk ik wel erg leuk en mooi voor jouw idee en ook de goedkoopste oplossing.
pi_82353841
Inderdaad gewoon een fotoboek gebruiken. Bij de HEMA is de kwaliteit in ieder geval keurig. Even zorgen dat je een goed programma gebruikt om de tekst om te zetten in foto/beeld (anti aliasing, anders worden je letters erg lelijk) het voordeel is dat je bij de HEMA een programmaatje kunt downloaden waarmee je tekst over plaatjes kunt zetten. En je boek dus ook van achtergrond tekeningen ofzo kunt voorzien. Bovendien kun je iedere versie laten voorzien van een bedrukking buitenop en/of binnenin die je dus per persoon kunt aanpassen
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:28:42 #8
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_82357226
Oke, fotoboek it is. Binnenkort maar eens alles omzetten naar afbeeldingen dan
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  zaterdag 5 juni 2010 @ 09:26:19 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82357707
Zo'n HEMA fotoboek is de easy way. Maar je hebt weinig keus in formaat, papier etc.
Digitaal drukken in zo'n kleine oplage is vrij kostbaar. Ga al snel uit van honderd euro per boekje, hangt beetje af van je wensen, kan ook zomaar (veel) meer zijn. Prijs gaat natuurlijk naar beneden als je meer exx. bestelt. Ouderwets drukken is sowieso onbetaalbaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_82357731
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:56 schreef willempjewever het volgende:
Er zijn wat bedrijven die het doen, maar zo'n fotoboek is denk ik wel erg leuk en mooi voor jouw idee en ook de goedkoopste oplossing.
klopt, bij die copyshops ben je al heel snel een berg geld kwijt.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 09:47:09 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_82357961
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 09:27 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

klopt, bij die copyshops ben je al heel snel een berg geld kwijt.
Copyshops zijn printboeren, geen drukkers. Je kan daar niet fatsoenlijk laten binden. Ja, een ringbandje . Zo'n HEMA boek wordt iig nog door professionals uitgevoerd, dat is gegarandeerde standaardkwaliteit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')