abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 juni 2010 @ 19:57:28 #151
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82754867
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:56 schreef Breathtaking het volgende:
Hm, mijn haar zit ineens heel mooi na wassen met Andrelon laagjesshampoo en conditioner en wat Glad & Steil creme erin.
Laagjesshampoo?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:01:21 #152
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755056
Ik ga deze post achter een linkje zetten voor de krullen

Haarverzorging voor krullen (en misschien wel voor mensen met slag en steil haar, wie weet?

Voordat je kunt beginnen met onderstaande is het belangrijk om je haar voor de laatste maal te wassen met een shampoo die wel een sulfaat bevat, maar geen siliconen of minerale oliën. Dit verwijdert alle siliconen die nu in je haar zitten, maar voegt geen nieuwe toe. Een soort schone lei dus. Overigens is deze shampoo ook handig als je naar de kapper bent geweest en ze hebben je kapsel vol gesmeerd met siliconen! 'Nivea Beauty Care Pure souplesse beschadigd haar zonder glans' is een goede shampoo daarvoor.

De essentie; Gebruik geen sulfaten, siliconen (alles wat eindigt op –cone, -xane en –conol, de enorm ingewikkelde ingrediënten die je tegenkomt en eindigen op –none zijn conserveermiddelen en ok), alcohol en minerale oliën in je haar. Sulfaten (Sodium Lauryl Sulfate (SLS) en Sodium Laureth Sulfate (SLES) voornamelijk) zijn zogenaamde surfactants. Deze werken door een barrière te leggen tussen het vuil en water, waardoor je het makkelijk uit je haar kunt spoelen. Zij leggen dezelfde barrière ook rond huideigen vet/olie waardoor ook dit makkelijk uit je haar spoelt..
Krullend haar is echter van nature droog en zeer delicaat, waardoor het extra uitdroogt wanneer je de huideigen oliën van je haar af stript. SLS en SLES zijn dusdanig goed in hun werk, dat je haar en hoofdhuid uiteindelijk uitgedroogd raakt, met alle gevolgen van dien (droog, pluizig, krulloos haar en een jeukende hoofdhuid die schilfert). Daarnaast verspreidt het huidvet wat je hoofdhuid voor je haar maakt, zich niet makkelijk door het haar. Krullen, zwaartekracht, weinig borstelen, ik weet niet wat de precieze oorzaak is, alleen dat steilharigen er geen last van lijken te hebben. Sulfaten vind je in shampoo, dus gebruik je een lichte conditioner om je haar te wassen. Je gebruikt meer conditioner dan je normaal doet met shampoo, omdat het wat lastig verdeelt over je hoofdhuid.

Stappen:
Masseer je hoofdhuid goed met je vingertoppen, zo komt alles los wat je kwijt wilt hebben.

Goed uitspoelen en daarna je haar conditionen zoals je normaal doet, maar dus zonder de siliconen. Conditioner op de lengten van je haar smeren, niet op je hoofdhuid. Eventueel kam je nu je haar met een grove kam. Weer uitwassen.

Uit de douche smeer je een leave-in conditioner in je zeiknatte haar (of je pakt een klein beetje van de was-conditioner en smeer je dat door je haar, voor de arme mensen onder ons).

Vervolgens kneed je wat water met je handen uit je haar; hang je hoofd voorover en ‘schep’ je haar bij de punten op en beweeg je handen naar je hoofd. Ben je bijna boven, dan knijp je. Scrunchen heet dit.

Eventueel kun je wat meer water uit je haar krijgen door heel voorzichtig met een handdoek te scrunchen of met een oud t-shirt (dat laatste is beter).

Om af te maken scrunch je een gel door je haar. Ik gebruik 2 tot 3 flinke dotten (ter grootte van een 1-euromunt) voor mijn schouderlange haar. Nu leg je ook je scheiding een beetje goed.

Eventueel föhn je je haar met een diffuser, maar dan wel op de koudste stand. De beste manier; plaats de diffuser onder de punten van je haar (UIT!), laat je haar in de kom vallen en beweeg de kom naar je hoofdhuid. Zet hem dan pas áán! Ben je klaar of wil je naar een andere plek, dan zet je eerst de föhn uit, daarna haal je hem pas uit je haar.

Je föhnt je haar niet helemaal gortdroog, maar je laat altijd wat vocht achter om natuurlijk op te laten drogen.

Is je haar droog, dan heb je een schitterende bos, keiharde, gel-krullen. Maar je wilt zachte, beweeglijke krullen, dus ga weer voorover staan en scrunch je haar tot het niet meer kraakt. Dat kraken is de gel die kraakt, niet je haar, of je moet stiekem toch nog steeds sulfaten gebruiken…

Eventueel eindig je met een natuurlijke wax of een drupje olie of een dotje mousse.

Voila, glanzende, beweeglijke en vooral gezonde krullen.

Producttips; Was-conditioner; Palmolive naturals (roze of witte fles) of Inecto of Enliven (De Tuinen)Zware conditioner; L’oreal Envive Nutri gloss haarmasker voor lang haar (in een potje), Aubrey Organics (natuurwinkel, wel duur), Freeman papaya + lime, Suave Tropical coconut (internet), Inecto

Leave-in; wat je gebruikt voor je was-conditioner of Kinky Curly Knot Today of Giovanni Leave-in (helaas alleen via internet)

Gel; Moptop anti-frizz gel, Kinky Curly Curling Custard (alleen via internet) of L’oreal studioline extra strong of strong of fructis endurance 24-hours (met de geheel groene tube en oranje dop).

Overige; Jane Carter Nourish & Shine (wax, alleen internet), Nivea Flexible curls styling, Bodyshop Cottonseed curl booster, jojoba olie van De Tuinen, Gliss Kür Extreme Hold + Control mousse nr.5

Valkuilen;
- Sommige mensen reageren slecht op eiwitten in hun producten. Wanneer je haar gaat pluizen, droog aanvoelt, weinig krullen, ook onder douche voelt als stro, dan moet je wat minder eiwitten gebruiken in je haar. Let op ingrediënten waar “protein” of “amino acids” bij staat.

- In droog weer, zoals tijdens de huidige winter, werken ingrediënten als glycerine, honing, pathenol en sorbitol TEGEN je. Dit zijn ingrediënten die vocht aantrekken wanneer de omgeving vochtiger is dan je haar. In de winter doen zij het tegenovergestelde. En dan eindig je de dag met pluis. Gebruik deze ingrediënten in je conditioner met mate en niet in je leave-in en styling producten.

- Ja, er bestaat zoiets als te veel conditioner. Is je haar pluizig, minder krullend, slap, futloos, maar wel zacht? Dan ben je wat doorgeslagen met de conditioner. Twee dingen die je kunt doen; minder conditioner gebruiken (dus minder vaak wassen of een keertje je conditioner overslaan) en/of eiwit aan je routine toevoegen (ik gebruik daarvoor Aubrey Organics GPB en Bodyshop Cottonseed Curl Booster voor de goede dosis eiwit op z’n tijd).

- Je haar/hoofdhuid moet nu eenmaal wennen aan het feit dat het niet meer regelmatig gestript wordt van alles wat nuttig is. Je moet er even doorheen, maar de meeste mensen zijn snel van hun vette hoofd af. Wil het nou echt niet bijtrekken en heb je gewoon officieel een vette hoofdhuid, dan kun je het volgende doen; smeer je haar in met conditioner. Was je hoofdhuid met een milde shampoo. Was de conditioner en de shampoo tegelijkertijd uit en conditioner je haar daarna nogmaals.

- Niet alle alcoholen zijn slecht. Alleen denat. Alcohol moet je schrappen. Stearyl alcohol, cetryl alcohol, ed, zijn vettige alcoholen en zelfs goed voor je haar.

- Borstel/kam je haar alleen onder de douche, wanneer er conditioner in zit.
- Er bestaan verhalen over poly-quats en parabenen en dat deze slecht zijn voor je haar. Tsja, ik heb daar geen last van, maar als je problemen hebt kun je deze ook uit je routine schrappen
- Magnesium sulfaat is geen sulfaat die het haar reinigt, maar is een conserveermiddel. Daarnaast is het ook een 'curlbooster'. Sommige mensen kunnen hier absoluut niet tegen, anderen kunnen het blijven gebruiken.

Heb je dat nou helemaal zelf verzonnen? Nee, er bestaat een boek, genaamd Curly Girl van Lorraine Massey, waarin staat beschreven dat sulfaten voor krullend haar niet kunnen. Siliconen krijg je alleen uit je haar met sulfaten, en zijn daarom ook verboden terrein. Daarnaast is het nogal een hype in Amerika waar de rest over minerale oliën, alcohol, eiwitten en andere zooi in wordt meegenomen.

Helaas is Lorraine met haar eigen producten van haar eigen CurlyGirlBandwagon gevallen, aangezien zij ook siliconen (en dus sulfaten) is gaan gebruiken.!

En dan, het resultaat!

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82755125
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:57 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Laagjesshampoo?


Ja laagjes accent dus
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:02:37 #154
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82755127
Ja, mooi zo al .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:04:10 #155
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755216
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:02 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja laagjes accent dus
Hahha, ik ken dat niet. ik snap het ook niet, wat doet het met laagjes?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:04:24 #156
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82755228
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:02 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja laagjes accent dus
Ja, van die troela die met een helikopter en showbizz outfit op een feestje verschijnt!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:04:36 #157
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755239
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:57 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dat algemeen inderdaad bij wat ik nu onder goed en slecht heb staan.

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, steiltang en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.

Verzorging
Bijpunten, maskers,

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

En bij stylen, met je hoofd voorover om wat volume bij de aanzet te krijgen enzoooooooooo
Zo heb ik het nu dus.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:06:23 #158
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82755325
Zo kan het eerst wel, toch? Mochten we iets belangrijks vergeten zijn komen we er vanzelf achter en E-C hebben we alleen even nodig voor de SLS/siliconen/sulfaten/parabenen/etc gedoe, want dat weet ik zelf ook niet precies.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:07:09 #159
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755370
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:06 schreef ChipsZak. het volgende:
Zo kan het eerst wel, toch? Mochten we iets belangrijks vergeten zijn komen we er vanzelf achter en E-C hebben we alleen even nodig voor de SLS/siliconen/sulfaten/parabenen/etc gedoe, want dat weet ik zelf ook niet precies.
Nou ja, in die handleiding gaat het ook over SLS enzo, dus dan kan iedereen dat nog altijd aanklikken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:08:38 #160
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755438
'k Heb het in de OP gezet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:09:17 #161
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82755468
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:07 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nou ja, in die handleiding gaat het ook over SLS enzo, dus dan kan iedereen dat nog altijd aanklikken.
Dan kan je er wel een zinnetje inzetten van 'Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen.' ofzo.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:09:38 #162
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82755485
Mooie OP .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:11:01 #163
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755558
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:09 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dan kan je er wel een zinnetje inzetten van 'Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen.' ofzo.
Okay, heb die zin gewoon zoals jij hem schreef onder verzorging gezet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:11:45 #164
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82755589
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:11 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Okay, heb die zin gewoon zoals jij hem schreef onder verzorging gezet.
Is goed, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:14:41 #165
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755720
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Is goed, .
Die handleiding staat daar gelijk onder dus denk maak er ook geen linkje van

Ik vind dat we wel een wiki verdiend hebben nu
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82755741
Leuke krullentips! Ik ga mijn haar ook maar weer eens laten krullen als ik er zin in heb
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:15:51 #167
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82755773
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die handleiding staat daar gelijk onder dus denk maak er ook geen linkje van

Ik vind dat we wel een wiki verdiend hebben nu
Nee, staat wel mooi zo idd .

& zeker!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:16:14 #168
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755791
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:15 schreef Dzjonka het volgende:
Leuke krullentips! Ik ga mijn haar ook maar weer eens laten krullen als ik er zin in heb
Wil je ook met je haar in de OP?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:18:34 #169
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82755895
En kom jij ook eens met een haarfoto voor de OP, Chips. En dan geen pruik graag. En EC
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82755950
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:16 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wil je ook met je haar in de OP?
Dat is prima hoor! Maar ik hoop binnenkort een nieuwe pic te hebben van mijn haar Dit is niet echt representatief voor mijn haar vind ik
  zondag 13 juni 2010 @ 20:21:37 #171
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82756021
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:20 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Dat is prima hoor! Maar ik hoop binnenkort een nieuwe pic te hebben van mijn haar Dit is niet echt representatief voor mijn haar vind ik
Nou ja, dan verander ik hem ooit wel weer. Maar ik vind niet dat er iets mis is met je haar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82756180
Ik en mijn strijkplank willen ook in de OP Hara! Niet mijn beste haardag, wel de meest recent vastgelegde (de rest is allemaal van ruim 6 maanden geleden.. Omg...)
  zondag 13 juni 2010 @ 20:25:07 #173
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82756207
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:24 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik en mijn strijkplank willen ook in de OP Hara! Niet mijn beste haardag, wel de meest recent vastgelegde (de rest is allemaal van ruim 6 maanden geleden.. Omg...)
Ik vroeg je ook om een foto
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:25:45 #174
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82756257
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
En kom jij ook eens met een haarfoto voor de OP, Chips. En dan geen pruik graag. En EC
Ik ga zowaar binnenkort weer naar de kapper en laat voor het eerst in een paar jaar m'n puntjes bijknippen, dus ik wacht daar eerst wel even op, .
En dan nog zal ik dode puntjes hebben ben ik bang want ik durf echt niet direct zo'n enorm stuk van m'n haar af te laten knippen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:25:57 #175
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82756266
En verder als er mensen in de OP willen, dan moet je maar even gillen. Toen ik begon heb ik gewoon foto's van twee pagina's geplukt, maar ik ga niet achter iedereen aanjagen voor een foto
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:26:21 #176
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82756290
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:25 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik ga zowaar binnenkort weer naar de kapper en laat voor het eerst in een paar jaar m'n puntjes bijknippen, dus ik wacht daar eerst wel even op, .
En dan nog zal ik dode puntjes hebben ben ik bang want ik durf echt niet direct zo'n enorm stuk van m'n haar af te laten knippen.
Ooooooooh Chips, dat is heul nie goed voor je haar nie
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82756362
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[ afbeelding ]
Awesome!

Kokosolie met een geurolie: goeie! Ik vind het nu af en toe een beetje.... euhm... frituur- of bakachtig ruiken. Hoe doe je dat? Gewoon beetje kokosolie op je hand, drupje olie erbij en zo in je haar?
pi_82756388
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:25 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik vroeg je ook om een foto
Sorry mop, niet gezien
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:30:15 #179
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82756514
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:26 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ooooooooh Chips, dat is heul nie goed voor je haar nie
I know maar de vorige keer (volgens mij 2 a 3 jaar ) had ik de kapster minstens 5 keer gezegd dat ik altijd zo zenuwachtig ben dat ze er teveel afknippen en dat ze moest oppassen en toen was ik ruim 15 - 20 cm kwijt ineens (denk: schouderlengte ) en moest ik aan de extensions. Vandaar mijn angst. En kort haar is slecht voor mijn zelfbeeld dus vandaar dat ik de dode puntjes niet in een keer kan laten knippen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:32:04 #180
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82756621
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:30 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

I know maar de vorige keer (volgens mij 2 a 3 jaar ) had ik de kapster minstens 5 keer gezegd dat ik altijd zo zenuwachtig ben dat ze er teveel afknippen en dat ze moest oppassen en toen was ik ruim 15 - 20 cm kwijt ineens (denk: schouderlengte ) en moest ik aan de extensions. Vandaar mijn angst. En kort haar is slecht voor mijn zelfbeeld dus vandaar dat ik de dode puntjes niet in een keer kan laten knippen.
Zoek een kapster met lang haar, dat werkte bij mij ook goed de vorige keer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 20:34:09 #181
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82756747
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zoek een kapster met lang haar, dat werkte bij mij ook goed de vorige keer.
Ik heb een goeie nu (die mijn pony ook doet ) alleen ze werkt in Veendam, wat zo'n 30/45 minuten met de auto is. Probleem: ik heb geen auto en de bus doet er 1,5 uur over en mijn moeder weigert het telkens dat stuk te rijden . Ik heb haar nog 1x kunnen overhalen, maar daarna moet ik echt in de stad op zoek gaan naar een kapster. Maar die in Veendam is de halfzus van een oud klasgenoot van mij en is zelf dol op lang haar . Zelf heeft ze enorm big hair met van die lange grove nepkrullen, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82757452
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:27 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Awesome!

Kokosolie met een geurolie: goeie! Ik vind het nu af en toe een beetje.... euhm... frituur- of bakachtig ruiken. Hoe doe je dat? Gewoon beetje kokosolie op je hand, drupje olie erbij en zo in je haar?
Ik denk dat dat wat teveel geurolie zou zijn. Meestal gebruik ik essentiele olie, dat is superkrachtig en ook best duur dus dan moet je helemaal zuinig doen. Ik maak altijd een heleboel tegelijk, bijvoorbeeld 30 ml kokosolie (ik heb van die vaste dus die laat ik even smelten in de magnetron) met 10 druppeltjes sandelhout en 10 druppeltjes ylang ylang, goed roeren. Daar kan ik gelijk een paar maanden mee doen als ik het alleen voor het borstelen gebruik.
Parfumolie door je haarolie is ook lekker. Kun je dezelfde geur gebruiken als van je eau de toilette.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:01:26 #183
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82758791
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:34 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik heb een goeie nu (die mijn pony ook doet ) alleen ze werkt in Veendam, wat zo'n 30/45 minuten met de auto is. Probleem: ik heb geen auto en de bus doet er 1,5 uur over en mijn moeder weigert het telkens dat stuk te rijden . Ik heb haar nog 1x kunnen overhalen, maar daarna moet ik echt in de stad op zoek gaan naar een kapster. Maar die in Veendam is de halfzus van een oud klasgenoot van mij en is zelf dol op lang haar . Zelf heeft ze enorm big hair met van die lange grove nepkrullen, .
Dat zou ik ook niet doen

Ik heb ook altijd kapperangst omdat ze er zo van genieten om stiekem meer af te knippen, maar mijn laatste had nu wel korter haar, maar ze zei dat ze het altijd lang heeft gehad en mijn pijn kende Toen ging ze het droog knippen, wat zij eigenlijk nooit doen, en ze hield haar belofte
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82759909
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wat teveel geurolie zou zijn. Meestal gebruik ik essentiele olie, dat is superkrachtig en ook best duur dus dan moet je helemaal zuinig doen. Ik maak altijd een heleboel tegelijk, bijvoorbeeld 30 ml kokosolie (ik heb van die vaste dus die laat ik even smelten in de magnetron) met 10 druppeltjes sandelhout en 10 druppeltjes ylang ylang, goed roeren. Daar kan ik gelijk een paar maanden mee doen als ik het alleen voor het borstelen gebruik.
Parfumolie door je haarolie is ook lekker. Kun je dezelfde geur gebruiken als van je eau de toilette.
He, dat is wel een leuk idee! Vind je het niet moeilijk om maar een druppel door je hele haar te verdelen? Zeker met jouw lange haar lijkt me dat best lastig.
pi_82760352
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik kom hier even wat inspiratie opdoen, ik denk er over om een flink stuk van mijn haar af te knippen en dan moet ik m'n haarverzorgingsroutine weer wat omgooien.

M'n haar is steil en erg lang (nu tot halverwege m'n bovenbenen denk ik zo ongeveer, voor m'n bruiloft was het tot halverwege m'n kuiten maar toen heb ik het wat laten knippen). Veel foto's heb ik er niet van want ik haat op de foto gaan, maar in 2008 ben ik door een vriendin meegesleept als oefenpersoon voor een fotoclub dus heb wel iets wat een idee geeft.Wel een beetje rommelig want ik had m'n haar eigenlijk opgestoken en net losgemaakt hier.

[ afbeelding ]
[..]

Met mijn lengte is m'n haar wel kwetsbaar en ik moet er echt niet aan denken het te borstelen met een gewone borstel met nopjes, die blijft toch wel makkelijker ergens aan hangen en geeft dan beschadigingen. Ik gebruik alleen een (varkens)haren borstel, ik zou echt niet zonder kunnen.

Gewoon "even lekker doorborstelen" heb ik toch al nooit gedaan, ik borstel altijd voorzichtig eerst het onderste stuk van m'n haar, waar het in de war zit maak ik het met m'n vingers los, ik borstel weer een groter stukje, ontwar weer wat en zo kun je dan naar boven toe werken. Van te voren verdeel ik een drupje olie (echt maar heel weinig !!) over m'n handen en smeer dat over de volle lengte, dan glijdt het haar wat beter langs elkaar en dat ontwart makkelijker.

Ik heb een gevoelige hoofdhuid want ik heb psoriasis op m'n hoofd. M'n hoofd zelf was ik de ene keer met shampoo en de andere keer met conditioner. Daarna doe ik conditioner in de lengte, steek het op met een klem, plastic douchekapje erover en een turbie towel tegen het lekken. Ik laat m'n conditioner altijd minstens 20 minuten intrekken, dat geeft bij mij een beter resultaat dan wanneer ik het gelijk uitspoel. Naspoelen met koud water.

Mijn haar houdt wel redelijk van wat siliconen op z'n tijd maar niet teveel dus ik wissel producten met en zonder cones graag af. Net als veel andere langharen heb ik een beetje een verzameling producten
Shampoo; mijn tot nu toe favoriete shampoo is de olijfshampoo van het merk Durance en Provence die mijn moeder eens had meegebracht van vakantie. Mijn tante heeft net een nieuwe voorraad voor me gescoord in Frankrijk
Ik gebruik ook regelmatig Pantene maar daar ben ik niet super tevreden over. Verder heb ik nog wat flessen shampoo staan die ik aan het opmaken ben en niet meer terug komen; Inecto cocos, Avalon organics lavendel, Yves rocher kamille.
Van de week heb ik le petit Marsellais appel-olijfshampoo gekocht om uit te proberen.
Conditioner; mijn favoriet is de cocosconditioner van Inecto, mijn andere vaste CO is pantene glad en steil. De roze fles van Palmolive en de CO van Henna cure & care zijn wel fijn om ipv shampoo te gebruiken.
Momenteel ben ik twee flessen Syoss aan het opmaken, ben er nog niet over uit of ik die nog eens koop. Van de week hadden ze bij de prijsmepper conditioner die normaal alleen in Belgie verkrijgbaar is, Wella kruidenbalsam en Garnier Ultra Doux, dus die ga ik ook nog uitproberen.
Ik heb al allerlei soorten olie voor m'n haar gebruikt maar m'n favorieten zijn kokosolie (wel gemengd met een beetje geurolie) en amandelolie.
thanks! ik denk dat ik er toch maar een ga proberen, zag ze hier staan;
http://www.haarshop.nl/nl/merken/mason-pearson.aspx

Zit er veel verschil tussen de types?
pi_82760467
Ik ging pas naar de kapster en ik zei, doe maar zoveel af als je wil het moet gewoon weer helemaal gezond zijn en ik wil niet thuiskomen en nog dode puntjes zien.

En toen heeft ze er flink op los geknipt maar ik was alleen maar tevreden er mocht ook wel een stuk af.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 21:32:12 #187
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82760772
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:27 schreef Breathtaking het volgende:
Ik ging pas naar de kapster en ik zei, doe maar zoveel af als je wil het moet gewoon weer helemaal gezond zijn en ik wil niet thuiskomen en nog dode puntjes zien.

En toen heeft ze er flink op los geknipt maar ik was alleen maar tevreden er mocht ook wel een stuk af.
Tja, . Ik kan dat niet, ik heb wel gezien hoe kort dat van jou nu is idd, vind het persoonlijk veel te kort, maarja ik ben dol op lang haar. Ik kan gewoon niet met kort haar dan word ik doodongelukkig .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:32:34 #188
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82760800
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:27 schreef Breathtaking het volgende:
Ik ging pas naar de kapster en ik zei, doe maar zoveel af als je wil het moet gewoon weer helemaal gezond zijn en ik wil niet thuiskomen en nog dode puntjes zien.

En toen heeft ze er flink op los geknipt maar ik was alleen maar tevreden er mocht ook wel een stuk af.
Ik laat ook alle dooie punten wel knippen, maar veel kappers knippen nog meer weg. Ik wil dooie punten en echt niet meer ! Nou ja, tot een bepaald punt. Ik wil niet zulk lang haar als pumpkin_Ruby, dat is niet mijn smaak.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:33:50 #189
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82760893
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Tja, . Ik kan dat niet, ik heb wel gezien hoe kort dat van jou nu is idd, vind het persoonlijk veel te kort, maarja ik ben dol op lang haar. Ik kan gewoon niet met kort haar dan word ik doodongelukkig .
Nou ja, hoe langer je wacht hoe meer er dood gaat en dan moet er wel meer af. Dus, kiezen of delen chickie
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82760995
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:27 schreef Breathtaking het volgende:
Ik ging pas naar de kapster en ik zei, doe maar zoveel af als je wil het moet gewoon weer helemaal gezond zijn en ik wil niet thuiskomen en nog dode puntjes zien.

En toen heeft ze er flink op los geknipt maar ik was alleen maar tevreden er mocht ook wel een stuk af.
Ik heb ook qua knippen nooit zoveel kappersproblemen, maar weet wel dat ik het niet meer in mijn hoofd moet halen om mezelf een "volwassener" look aan te meten en het korter te knippen, tot net iets over mijn schouders oid. Het wordt heel snel tuttig dan.

Maar zodra er maar met een schaar laagjes geknipt wordt (nooit met een mes, zoals vroeger gebruikelijk was bij veel kappers), gaat het meestal wel goed. Ging eerder naar de kinki-kaper, daar namen ze op een doordeweekse dag alle tijd en knipten ze het het nat én daarna droog bijwerken. Ik zat wel een uur om te knippen, maar het werd dan ook echt mooi.
Ben vorig jaar twee keer naar de kapper een paar honderd meter van mijn huis geweest en daar deden ze het ook echt goed, ruim de tijd en drog bijwerken en voor de helft van de prijs :p

Maar met verven ga ik de volgende keer weer naar de kinki kapper, daar doen ze heel veel, hele dunne highlights in de juiste kleuren. Kostte me wel meer dan 120 euro, verven en knippen ivm dik en lang en veel haar Bij mijn lokale kapper heb ik het ook laten highlighten, maar dat werd toch echt minder mooi... Nu dus al een tijd zonder. Ben blut

[ Bericht 0% gewijzigd door Zuigstengel op 13-06-2010 21:46:37 ]
“With or without religion you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.”Steven Weinberg
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 21:37:15 #191
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82761107
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nou ja, hoe langer je wacht hoe meer er dood gaat en dan moet er wel meer af. Dus, kiezen of delen chickie
Ik ga toch al, maar nowai dat ik het zo kort laat knippen als ik toen had (of wat BT nu heeft, ) want ik vind dat bij mijzelf gewoon niet mooi en dan word ik nog ongelukkiger dan met een paar dooie puntjes. Vorige keer heb ik niet voor niets zo'n 150,- neergeteld voor extensions, ik zat de hele dag te janken en heb me geloof ik nog nooit zo lelijk gevoeld .

edit; overigens geen bash aan BT! Alleen voor mezelf moet ik er niet aan denken .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_82768320
Ja lullig vlechtje heb ik nu nog over !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:34:04 #193
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82768379
Oh huh, je bent pas naar de kapper geweest Ik vond het al zo raar dat Chips dat kort vond, maar je hebt nu echt kort

Nou ja, als het nodig is. Nu dan wel goed maskers smeren enzo hè
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_82768682
Nee helemaal niet is nog hetzelfde als in de OP hoor, in een vlechtje lijkt het alleen kort.

En ja ik ga goed smeren ! Ik had trouwens bedacht, als m'n shampoo op is wil ik jullie proefkonijntje wel zijn mogen jullie zeggen hoe ik m'n haar moet verzorgen/stylen/weetikvelen en als het perfect wordt krijgen jullie mijn eeuwige liefde, haha.
pi_82768827
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:41 schreef Breathtaking het volgende:
Nee helemaal niet is nog hetzelfde als in de OP hoor, in een vlechtje lijkt het alleen kort.

En ja ik ga goed smeren ! Ik had trouwens bedacht, als m'n shampoo op is wil ik jullie proefkonijntje wel zijn mogen jullie zeggen hoe ik m'n haar moet verzorgen/stylen/weetikvelen en als het perfect wordt krijgen jullie mijn eeuwige liefde, haha.
Als het niet in een vlechtje zit valt het tot iets over je schouders? In dat geval vind ik het een mooie lengte.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_82768906
Oja dit topic.
pi_82768973
Ik heb trouwens echt het gevoel alsof ik nog maar heel weinig haar over heb, door al dat haaruitval. Het is sinds ik die neutrale shampoo gebruik na het wassen ook gewoon echt stijl en saai. Toen ik het nog met die andere shampoo waste was het wat voller enzo heb ik het idee.
pi_82768987
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ja lullig vlechtje heb ik nu nog over !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stem voor duidelijkere pics.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:48:16 #199
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82768998
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:41 schreef Breathtaking het volgende:
Nee helemaal niet is nog hetzelfde als in de OP hoor, in een vlechtje lijkt het alleen kort.
Wtf, echt? Het lijkt veel korter en veel minder
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:48:47 #200
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_82769017
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens echt het gevoel alsof ik nog maar heel weinig haar over heb, door al dat haaruitval. Het is sinds ik die neutrale shampoo gebruik na het wassen ook gewoon echt stijl en saai. Toen ik het nog met die andere shampoo waste was het wat voller enzo heb ik het idee.
Hoe lang gebruik je die nieuwe shampoo nu?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')