Geen opbergruimte? In een 940? Al eens achterin gekeken? .quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:47 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar dat is bij veel auto's zo hoor, die opbergruimte. Die valt in mijn 940 ook best tegen.
En had je nog nooit met cruisecontrol gereden? Dat is echt een geniale uitvinding, zo rustgevend!
De 940 komt uit 91. Toen hadden ze nog geen airbags ouwe. Later zijn ze wel toegevoegd. En de vorm was goed genoeg om flinke botsingen te overleven .quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is precies het effect wat mijn 940 ook heeft. Het gebeurt me meer dan eens dat ik amper 120 rijd op snelwegen terwijl het normaal eigenlijk altijd wel 130+ gaat.
Die 940 heeft geen airbags. Het lijkt wel alsof vorm voor functie gaat in dat geval.
Zou dit dan ook gelden voor mijn S80 2.4?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn tip is om een chipje zeker te overwegen. De 140pk-versie is in feite gewoon een gedowngrade versie van de 170pk-variant. Een collega van me heeft een V50 2.4 met 140pk laatst ook laten chippen naar 170pk via Rica Tuning. Fabrieksgarantie van Volvo blijft bestaan maar het potentieel van de motor komt meer tot z'n recht. Rijdt rustiger en zuiniger, maar kan ondertussen meer prestaties leveren.
De eerste generatie is de uitontwikkeling van de 850. Goed dus. Vijfcilinders zijn niet kapot te krijgen mits onderhoud.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:58 schreef Ventus het volgende:
Binnenkort toch ook maar een nieuwe auto, nog even twijfelen of het weer een Volvo wordt...
Op dit moment nog een 460, maar ben toch aan het kijken naar een S70/V70 ivm het trekken van aanhangers met zweefvliegtuigen en het meenemen van allerlei zooi die daar bij hoort.
Ben alleen nog een beetje huiverig over de kosten van het onderhoud aan de eerste generatie V70 en benieuwd naar aandachtspunten bij deze auto's.
Iemand ervaring met 2.5/2.5T of de 2.5 TDI?
Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:43 schreef r8ality het volgende:
Chippen is meestal gunstiger, ivm emissie-eisen lopen auto's standaard minder dan dat ze kunnen. Dat geldt dus vooral voor optimale verbranding en pk's. Zolang je binnen de 10-20% toename blijft gaat er bij fatsoenlijk onderhoud in de regel niets stuk.
Volgens mij kunnen de automaatbakken er niet tegen?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:39 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Zitten daar verder nog nadelen aan? Meer motorische problemen te verwachten of meer onderhoud oid?
Dat is klinkklare onzin. Die zijn overgedimensioneerd (en zeker bij Volvo) en kan echt geen problemen opleveren. Tenzij je natuurlijk 100pk meer eruit gaat persen .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:13 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de automaatbakken er niet tegen?
Auto wordt zuiniger inderdaad, al merk je dat gemiddeld niet omdat de eigenaren in kwestie dan meestal ook wat "sportiever" gaan rijden .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:10 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?
Heb even drie prijzen bekeken.
Rica Tuning vraagt 775 ex BTW
Unlimited Tuning vraagt 399 + 60 inbouw
Chip4Tuning vraagt 295 (aanbieding van 495 voor 295)
Behoorlijke verschillen dus toch.
In ieder geval interessant om eens dieper naar te kijken.
Qua aflegruimte vóórin. 2 deurbakken links en rechts, een klein vakje onder de radio, een bakje achter de handrem en het dashboardkastje.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:40 schreef r8ality het volgende:
[..]
Geen opbergruimte? In een 940? Al eens achterin gekeken? .
Nou, ik ken iemand die een S80 D5 automaat had, en binnen 250.000 is de bak al drie keer vervangen. Toen de 4e keer eraan zat te komen heeft ie hem weggedaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dat is klinkklare onzin. Die zijn overgedimensioneerd (en zeker bij Volvo) en kan echt geen problemen opleveren. Tenzij je natuurlijk 100pk meer eruit gaat persen .
Wat moet je allemaal kwijt dan? .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:05 schreef JJH het volgende:
[..]
Qua aflegruimte vóórin. 2 deurbakken links en rechts, een klein vakje onder de radio, een bakje achter de handrem en het dashboardkastje.
[..]
Ik ken 940's met 5 ton op de teller en nog steeds de originele automaatbak. Modelspecifiek dus en toeval. Aan het chippen ligt het dan iig niet...quote:Nou, ik ken iemand die een S80 D5 automaat had, en binnen 250.000 is de bak al drie keer vervangen. Toen de 4e keer eraan zat te komen heeft ie hem weggedaan.
Nou, de rechterdeurbak ligt al vol met het instructieboekje, papieren, en nog wat zooi. Dashboardkastje is afgeladen met cd's Bak in het midden is afvalbak. En de deurbak links zit ook vol, ik weet zo alleen niet wat.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Wat moet je allemaal kwijt dan? .
[..]
Ik ken 940's met 5 ton op de teller en nog steeds de originele automaatbak. Modelspecifiek dus en toeval. Aan het chippen ligt het dan iig niet...
Rica is wel een bekende naam in Volvo land. Misschien kun je bij Fasttech informeren? Hoor ik namelijk ook genoeg positieve verhalen overquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:10 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?
Heb even drie prijzen bekeken.
Rica Tuning vraagt 775 ex BTW
Unlimited Tuning vraagt 399 + 60 inbouw
Chip4Tuning vraagt 295 (aanbieding van 495 voor 295)
Behoorlijke verschillen dus toch.
In ieder geval interessant om eens dieper naar te kijken.
Correcte indeling:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou, de rechterdeurbak ligt al vol met het instructieboekje, papieren, en nog wat zooi. Dashboardkastje is afgeladen met cd's Bak in het midden is afvalbak. En de deurbak links zit ook vol, ik weet zo alleen niet wat.
Onder de radio kan ik dan met moeite mijn portemonnee en telefoon kwijt.
Idem, dat past perfect! Alsof het er destijds voor ontworpen is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ben blij dat je geen 240 hebt, ik moet flesjes/blikjes klem zetten tussen stoel en handremhevel.
Ja beetje jammer dat je in andere landen de handrem wel nodig hebt en dus zit te kutten .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Idem, dat past perfect! Alsof het er destijds voor ontworpen is.
O ja. De wegenkaarten. Die zitten tussen de bijrijdersstoel en de middenconsole geklemd. Was lachen in Noorwegen, want toen hadden we er best wat bij ons.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef r8ality het volgende:
[..]
Correcte indeling:
Handschoenenkastje: papieren, LPG-nippels, reservelampjes, parkeerschijf etc.
Linkerdeurvak: snoepjes
Rechterdeurvak: wegenkaarten
Bak in het midden: flesjes drinken oder so etwas
Onder de radio: portemonnee en usb-sticks (je koopt maar een mp3-usb-radio )
Rest: overbodig. Afvalbak kom op zeg, je auto is geen rijdende container .
Ben blij dat je geen 240 hebt, ik moet flesjes/blikjes klem zetten tussen stoel en handremhevel. Portemonnee + telefoon en/of zonnebril liggen meestal op de bijrijdersstoel .
Ik heb er wel zo een in mijn 940.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb zo'n clip in de a-stijl tegen de voorruit, waar ik een kleine parkeerschijf tegenaan heb geklemd (eentje van de VVD ) en daar kun je ook parkeertickets inklemmen.
Hebben 240's dat niet dan?
Dat heeft UncleFunk ook in de S80quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb zo'n clip in de a-stijl tegen de voorruit, waar ik een kleine parkeerschijf tegenaan heb geklemd (eentje van de VVD ) en daar kun je ook parkeertickets inklemmen.
Hebben 240's dat niet dan?
Is die bij jou niet gewoon afgebroken dan?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:00 schreef Chickert het volgende:
[..]
Dat heeft UncleFunk ook in de S80
Helaas kent mijn S40 deze luxe niet
Ik weet het weer, ik heb dat ding idd verwijderd omdat ik 't toch nooit gebruikte. Gewoon ertussen uit gekliktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:08 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Is die bij jou niet gewoon afgebroken dan?
In mn V40 zat ie ook gewoon.
Echter toen ik een doekje over de ruit haalde en het uitgedroogde plastic raakte, brak ie spontaan af .
In mn S80 nu gebruik ik m zeer regelmatig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |