abonnement Unibet Coolblue
pi_85462522
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:47 schreef JJH het volgende:

[..]

Maar dat is bij veel auto's zo hoor, die opbergruimte. Die valt in mijn 940 ook best tegen. :@
En had je nog nooit met cruisecontrol gereden? Dat is echt een geniale uitvinding, zo rustgevend!
Geen opbergruimte? In een 940? Al eens achterin gekeken? :+.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85462659
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:52 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat is precies het effect wat mijn 940 ook heeft. Het gebeurt me meer dan eens dat ik amper 120 rijd op snelwegen terwijl het normaal eigenlijk altijd wel 130+ gaat. :D

Die 940 heeft geen airbags. Het lijkt wel alsof vorm voor functie gaat in dat geval. -O-
De 940 komt uit 91. Toen hadden ze nog geen airbags ouwe. Later zijn ze wel toegevoegd. En de vorm was goed genoeg om flinke botsingen te overleven :Y).
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85463632
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:38 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mijn tip is om een chipje zeker te overwegen. De 140pk-versie is in feite gewoon een gedowngrade versie van de 170pk-variant. Een collega van me heeft een V50 2.4 met 140pk laatst ook laten chippen naar 170pk via Rica Tuning. Fabrieksgarantie van Volvo blijft bestaan maar het potentieel van de motor komt meer tot z'n recht. Rijdt rustiger en zuiniger, maar kan ondertussen meer prestaties leveren.
Zou dit dan ook gelden voor mijn S80 2.4?
Opzich dan misschien wel het overwegen waard, zeker als het iets zuiniger rijdt en meer prestatie kan leveren.
Ik hou niet van dingen meer laten doen dan waar ze voor gemaakt zijn, dus bijv op 110% laten draaien, maar dat is anders als je iets gewoon op 100% laat draaien, wat nu op 90% staat afgeregeld bij wijze van spreken.

Zitten daar verder nog nadelen aan? Meer motorische problemen te verwachten of meer onderhoud oid?
pi_85463740
Chippen is meestal gunstiger, ivm emissie-eisen lopen auto's standaard minder dan dat ze kunnen. Dat geldt dus vooral voor optimale verbranding en pk's. Zolang je binnen de 10-20% toename blijft gaat er bij fatsoenlijk onderhoud in de regel niets stuk.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85464078
Binnenkort toch ook maar een nieuwe auto, nog even twijfelen of het weer een Volvo wordt...
Op dit moment nog een 460, maar ben toch aan het kijken naar een S70/V70 ivm het trekken van aanhangers met zweefvliegtuigen en het meenemen van allerlei zooi die daar bij hoort.
Ben alleen nog een beetje huiverig over de kosten van het onderhoud aan de eerste generatie V70 en benieuwd naar aandachtspunten bij deze auto's.
Iemand ervaring met 2.5/2.5T of de 2.5 TDI?
pi_85464107
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:58 schreef Ventus het volgende:
Binnenkort toch ook maar een nieuwe auto, nog even twijfelen of het weer een Volvo wordt...
Op dit moment nog een 460, maar ben toch aan het kijken naar een S70/V70 ivm het trekken van aanhangers met zweefvliegtuigen en het meenemen van allerlei zooi die daar bij hoort.
Ben alleen nog een beetje huiverig over de kosten van het onderhoud aan de eerste generatie V70 en benieuwd naar aandachtspunten bij deze auto's.
Iemand ervaring met 2.5/2.5T of de 2.5 TDI?
De eerste generatie is de uitontwikkeling van de 850. Goed dus. Vijfcilinders zijn niet kapot te krijgen mits onderhoud.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85464398
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:43 schreef r8ality het volgende:
Chippen is meestal gunstiger, ivm emissie-eisen lopen auto's standaard minder dan dat ze kunnen. Dat geldt dus vooral voor optimale verbranding en pk's. Zolang je binnen de 10-20% toename blijft gaat er bij fatsoenlijk onderhoud in de regel niets stuk.
Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?

Heb even drie prijzen bekeken.
Rica Tuning vraagt 775 ex BTW
Unlimited Tuning vraagt 399 + 60 inbouw
Chip4Tuning vraagt 295 (aanbieding van 495 voor 295)

Behoorlijke verschillen dus toch.

In ieder geval interessant om eens dieper naar te kijken.
pi_85464473
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:39 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Zitten daar verder nog nadelen aan? Meer motorische problemen te verwachten of meer onderhoud oid?
Volgens mij kunnen de automaatbakken er niet tegen?
pi_85465872
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:13 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen de automaatbakken er niet tegen?
Dat is klinkklare onzin. Die zijn overgedimensioneerd (en zeker bij Volvo) en kan echt geen problemen opleveren. Tenzij je natuurlijk 100pk meer eruit gaat persen :+.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85465913
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:10 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?

Heb even drie prijzen bekeken.
Rica Tuning vraagt 775 ex BTW
Unlimited Tuning vraagt 399 + 60 inbouw
Chip4Tuning vraagt 295 (aanbieding van 495 voor 295)

Behoorlijke verschillen dus toch.

In ieder geval interessant om eens dieper naar te kijken.
Auto wordt zuiniger inderdaad, al merk je dat gemiddeld niet omdat de eigenaren in kwestie dan meestal ook wat "sportiever" gaan rijden ;).

Rica heb ik overigens immer goede verhalen over gehoord, de rest ken ik niet.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:05:35 #261
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85472296
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:40 schreef r8ality het volgende:

[..]

Geen opbergruimte? In een 940? Al eens achterin gekeken? :+.
Qua aflegruimte vóórin. 2 deurbakken links en rechts, een klein vakje onder de radio, een bakje achter de handrem en het dashboardkastje. ;)
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:02 schreef r8ality het volgende:

[..]

Dat is klinkklare onzin. Die zijn overgedimensioneerd (en zeker bij Volvo) en kan echt geen problemen opleveren. Tenzij je natuurlijk 100pk meer eruit gaat persen :+.
Nou, ik ken iemand die een S80 D5 automaat had, en binnen 250.000 is de bak al drie keer vervangen. Toen de 4e keer eraan zat te komen heeft ie hem weggedaan.
pi_85472891
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:05 schreef JJH het volgende:

[..]

Qua aflegruimte vóórin. 2 deurbakken links en rechts, een klein vakje onder de radio, een bakje achter de handrem en het dashboardkastje. ;)
[..]

Wat moet je allemaal kwijt dan? :').

quote:
Nou, ik ken iemand die een S80 D5 automaat had, en binnen 250.000 is de bak al drie keer vervangen. Toen de 4e keer eraan zat te komen heeft ie hem weggedaan.
Ik ken 940's met 5 ton op de teller en nog steeds de originele automaatbak. Modelspecifiek dus en toeval. Aan het chippen ligt het dan iig niet...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:23:39 #263
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85472955
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:21 schreef r8ality het volgende:

[..]

Wat moet je allemaal kwijt dan? :').
[..]

Ik ken 940's met 5 ton op de teller en nog steeds de originele automaatbak. Modelspecifiek dus en toeval. Aan het chippen ligt het dan iig niet...
Nou, de rechterdeurbak ligt al vol met het instructieboekje, papieren, en nog wat zooi. Dashboardkastje is afgeladen met cd's Bak in het midden is afvalbak. En de deurbak links zit ook vol, ik weet zo alleen niet wat. :')
Onder de radio kan ik dan met moeite mijn portemonnee en telefoon kwijt. :')
pi_85473040
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:10 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?

Heb even drie prijzen bekeken.
Rica Tuning vraagt 775 ex BTW
Unlimited Tuning vraagt 399 + 60 inbouw
Chip4Tuning vraagt 295 (aanbieding van 495 voor 295)

Behoorlijke verschillen dus toch.

In ieder geval interessant om eens dieper naar te kijken.
Rica is wel een bekende naam in Volvo land. Misschien kun je bij Fasttech informeren? Hoor ik namelijk ook genoeg positieve verhalen over :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85473191
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:23 schreef JJH het volgende:

[..]

Nou, de rechterdeurbak ligt al vol met het instructieboekje, papieren, en nog wat zooi. Dashboardkastje is afgeladen met cd's Bak in het midden is afvalbak. En de deurbak links zit ook vol, ik weet zo alleen niet wat. :')
Onder de radio kan ik dan met moeite mijn portemonnee en telefoon kwijt. :')
Correcte indeling:

Handschoenenkastje: papieren, LPG-nippels, reservelampjes, parkeerschijf etc.
Linkerdeurvak: snoepjes
Rechterdeurvak: wegenkaarten
Bak in het midden: flesjes drinken oder so etwas
Onder de radio: portemonnee en usb-sticks (je koopt maar een mp3-usb-radio :{w)

Rest: overbodig. Afvalbak kom op zeg, je auto is geen rijdende container :').

Ben blij dat je geen 240 hebt, ik moet flesjes/blikjes klem zetten tussen stoel en handremhevel. Portemonnee + telefoon en/of zonnebril liggen meestal op de bijrijdersstoel :+.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85474616
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef r8ality het volgende:

[..]


Ben blij dat je geen 240 hebt, ik moet flesjes/blikjes klem zetten tussen stoel en handremhevel.
Idem, dat past perfect! 8-) Alsof het er destijds voor ontworpen is. :P
pi_85474689
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:02 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Idem, dat past perfect! 8-) Alsof het er destijds voor ontworpen is. :P
Ja beetje jammer dat je in andere landen de handrem wel nodig hebt en dus zit te kutten :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85482664
M'n S80 is weer terug. Oorzaak van het onregelmatig stationair lopen waren het gasklephuis en de luchtmassameter. Beide onderdelen zijn onder garantie vervangen. Keurig opgelost door PG Auto's!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:35:10 #269
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85483209
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef r8ality het volgende:

[..]

Correcte indeling:

Handschoenenkastje: papieren, LPG-nippels, reservelampjes, parkeerschijf etc.
Linkerdeurvak: snoepjes
Rechterdeurvak: wegenkaarten
Bak in het midden: flesjes drinken oder so etwas
Onder de radio: portemonnee en usb-sticks (je koopt maar een mp3-usb-radio :{w)

Rest: overbodig. Afvalbak kom op zeg, je auto is geen rijdende container :').

Ben blij dat je geen 240 hebt, ik moet flesjes/blikjes klem zetten tussen stoel en handremhevel. Portemonnee + telefoon en/of zonnebril liggen meestal op de bijrijdersstoel :+.
O ja. De wegenkaarten. Die zitten tussen de bijrijdersstoel en de middenconsole geklemd. :Y Was lachen in Noorwegen, want toen hadden we er best wat bij ons. :D
En afvalbak, een boel parkeerkaartjes en lege snoepzakjes. Alles wat lekt of kan gaan stinken laat ik in het zicht liggen en neem ik mee. :Y
pi_85483559
Ik heb zo'n clip in de a-stijl tegen de voorruit, waar ik een kleine parkeerschijf tegenaan heb geklemd (eentje van de VVD B-) ) en daar kun je ook parkeertickets inklemmen.

Hebben 240's dat niet dan?
Nee.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:50:00 #271
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85483655
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb zo'n clip in de a-stijl tegen de voorruit, waar ik een kleine parkeerschijf tegenaan heb geklemd (eentje van de VVD B-) ) en daar kun je ook parkeertickets inklemmen.

Hebben 240's dat niet dan?
Ik heb er wel zo een in mijn 940. :Y
Maar als ik ergens wegrijd haal ik dat parkeerkaartje er altijd uit. Ik moet geen dingen in mijn gezichtsveld hebben. :@
pi_85483978
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb zo'n clip in de a-stijl tegen de voorruit, waar ik een kleine parkeerschijf tegenaan heb geklemd (eentje van de VVD B-) ) en daar kun je ook parkeertickets inklemmen.

Hebben 240's dat niet dan?
Dat heeft UncleFunk ook in de S80 8-)

Helaas kent mijn S40 deze luxe niet :P
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_85486566
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:00 schreef Chickert het volgende:

[..]

Dat heeft UncleFunk ook in de S80 8-)

Helaas kent mijn S40 deze luxe niet :P
Is die bij jou niet gewoon afgebroken dan?
In mn V40 zat ie ook gewoon.
Echter toen ik een doekje over de ruit haalde en het uitgedroogde plastic raakte, brak ie spontaan af :').

In mn S80 nu gebruik ik m zeer regelmatig :9
pi_85486915
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:08 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Is die bij jou niet gewoon afgebroken dan?
In mn V40 zat ie ook gewoon.
Echter toen ik een doekje over de ruit haalde en het uitgedroogde plastic raakte, brak ie spontaan af :').

In mn S80 nu gebruik ik m zeer regelmatig :9
Ik weet het weer, ik heb dat ding idd verwijderd omdat ik 't toch nooit gebruikte. Gewoon ertussen uit geklikt :P
pi_85487796
Ik heb een van oorsprong in Duitsland geleverde 240. Heb dus geen clipje, geloof dat dat alleen in Zweedse auto's standaard geleverd is en in de latere modellen vanaf de 740 standaard.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')