850 T5-Rquote:Op zondag 30 mei 2010 17:51 schreef pizzaluigi het volgende:
Ha, heerlijke topic. Mijn vader heeft een 940 uit 1992 (met niet-werkende airco), waarin ik vaker rij dan hijzelf. Heerlijke auto.
Een stiekeme droomauto is toch nog steeds een lekkere snelle C30, of natuurlijk de 850R of V70R uit de goede jaren. Zijn alleen nog zo verrekte duur die dingen.
Wat hebbie en hou oud is ie?quote:
Gedaan. Dat kan iedereen nu ook zelf hè?quote:Op zondag 30 mei 2010 18:27 schreef SinofEnvy het volgende:
Je mag mij ook in de OP stoppen, heb een C30 uit 2010.
Is overigens inderdaad aardig "rijbewijsgevaarlijk", ik betrap mezelf er al telkens op dat ik op dreven waar je 50 mag al neig naar de 80-100 km/u als het een beetje rustig is. Het voelt gewoon niet zo snel in die auto, het rijdt gewoon echt super relaxed en smooth!
Wil je mijn S80 2.4 dan ook nog even in de OP zetten?quote:Op zondag 30 mei 2010 18:41 schreef JJH het volgende:
[..]
Gedaan. Dat kan iedereen nu ook zelf hè?
Dan sta je helemaal automagisch in het volgende topic, want na 48 geloof ik kan ik de OP ook niet meer editten.
Volvo 440 1.8i uit 1994quote:Op zondag 30 mei 2010 18:15 schreef JJH het volgende:
[..]
Wat hebbie en hou oud is ie?
Ik zal even een wiki maken voor de op. Dan kan iedereen die naar eigen inzicht aanpassen.
Ga je gillen als ik er ook nog in wil?quote:
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 30 mei 2010 21:08 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Ga je gillen als ik er ook nog in wil?
V40 1.8 Europa uit '99
Da's meer schreeuwen, mopquote:Op zondag 30 mei 2010 23:02 schreef JJH het volgende:
[..]
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een nieuwe?quote:Op maandag 31 mei 2010 16:26 schreef PICHT het volgende:
Aankomend weekend zeer waarschijnlijk een nieuwe 480 voor de deur
Het is dat 'ie rood isquote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:26 schreef PICHT het volgende:
Vandaag een semi pareltje op de kop getikt, een 480 turbo met 92k op de teller. Heeft nog wel een klein beetje liefde nodig, met name haren in het interieur ( ) en wat lekkage.
Iemand nog baat bij 'n rooie 480 turbo?
[ afbeelding ]
Achjoh, verfroller erover met matzwart ofzo en het ziet er ook weer fraai uitquote:
Ik zag geen 940 staan in elk geval. Bovendien was hij van de eerste eigenaar, een vrouw die er fatsoenlijk mee is omgegaanquote:Op zondag 6 juni 2010 17:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij ken ik die auto! Laat me raden: zit wat barstjes op de bumper ofzo? En de vorige eigenaar had ook een 940?
Ook dat klopt, en die auto stond in Brabant. Ik weet vrijwel zeker dat 't de auto is dat ik denk dat het is. Maar klopte het van de bumper?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:14 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik zag geen 940 staan in elk geval. Bovendien was hij van de eerste eigenaar, een vrouw die er fatsoenlijk mee is omgegaan
Hij stond heul niet in Brabant maar in Drenthe! PM dan, gek!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:17 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ook dat klopt, en die auto stond in Brabant. Ik weet vrijwel zeker dat 't de auto is dat ik denk dat het is. Maar klopte het van de bumper?
Neen, een Turbo. Met afwijkend vermogen, 90kW op kenteken, 88kW is normaal. Een GT heeft ook 90kW. Het is altijd een loterij met die wagens Wel met half leer trouwens.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:03 schreef hetsjhokleek het volgende:
Mooie bak PICHT! Is het een GT?
Da's dan een andere. Die ik ken staat in Brabant, heeft dezelfde kleur en heeft ook dezelfde km-stand en is ook al te koop. Maar ik bedenk me net dat dat een GT is en geen turbo.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:57 schreef PICHT het volgende:
[..]
Hij stond heul niet in Brabant maar in Drenthe! PM dan, gek!
Wat een ideeee! Kostie?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:13 schreef PICHT het volgende:
[..]
Achjoh, verfroller erover met matzwart ofzo en het ziet er ook weer fraai uit
Heb jij trouwens ooit een keer een rooie bumper verkocht aan een jongedame?quote:Op maandag 7 juni 2010 17:34 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Da's dan een andere. Die ik ken staat in Brabant, heeft dezelfde kleur en heeft ook dezelfde km-stand en is ook al te koop. Maar ik bedenk me net dat dat een GT is en geen turbo.
Niet dat ik weet?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:29 schreef PICHT het volgende:
[..]
Heb jij trouwens ooit een keer een rooie bumper verkocht aan een jongedame?
Dan was 't iemand anders, ik had het er laatst met H-P over. Die vertelde mij dat je veel met onderdelen doet en in de buurt van eindhoven, Dus ja, dan dacht ik dat De achterbumper van de rooie komt daar vandaan namelijk.quote:
Als ik straks van vakantie terug kom gaat er ook een setje in rook op hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja, bash me.
[ link | afbeelding ]
Voor de mensen die ooit de soap met mijn 190er gevolgd hebben, hij rijdt bijna! Na 3 jaar haha
Held! Heb je 'm alweer vanuit de tuin naar buiten geduwd?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja, bash me.
[ link | afbeelding ]
Voor de mensen die ooit de soap met mijn 190er gevolgd hebben, hij rijdt bijna! Na 3 jaar haha
Jep, hij staat nu boven de put.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Held! Heb je 'm alweer vanuit de tuin naar buiten geduwd?
Voor 440's rond de 2 ton is 500 euro meer dan genoeg. En daar zijn ze echt wel voor te vinden .quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De kerel had het over een vlotter inderdaad, dat dat vervangen was. Waar dit over gaat moet je niet aan mij vragen want daar heb ik dus totaal geen verstand van
Prijs is 950 met 260k op de teller.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben trouwens wel een faler. Net bij het proefritje weer even terugkeren naar de garage.. wil ik hem in z'n achteruit zetten komt er maar geen beweging die kant op in de pook. Situatie is dus dat ik echt de straat blokkeer voor 3 vrachtwagens en 1 andere auto van beide kanten echt helemaal beschamend moment stapt er eentje uit en loopt naar me toe en ik zeg dat ik 'm niet in z'n achteruit krijg bleek dat de pook dus omhoog gehaald moest worden voor de achteruit
Ding rijdt nog wel een ton verder zonder problemen toch? Of vertrouw ik nu te erg in het merk..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:20 schreef r8ality het volgende:
[..]
Voor 440's rond de 2 ton is 500 euro meer dan genoeg. En daar zijn ze echt wel voor te vinden .
Waarschijnlijk wel. Er zal een keer een uitlaatje onder moeten ofzo, en natuurlijk regulier onderhoud.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ding rijdt nog wel een ton verder zonder problemen toch? Of vertrouw ik nu te erg in het merk..
Bij normaal rijden en inderdaad regulier onderhoud moet dat geen probleem zijn. Eurootje of 1000 komt er heus nog wel bij, maar ik neem aan dat je die ton niet in een jaar rijd .quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ding rijdt nog wel een ton verder zonder problemen toch? Of vertrouw ik nu te erg in het merk..
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:37 schreef JJH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Er zal een keer een uitlaatje onder moeten ofzo, en natuurlijk regulier onderhoud.
Is daar nog een peiling op te trekken, qua kosten voor dat onderhoud? Die auto moet een jaar tot twee jaar wel meegaan zonder major issues, daarom dacht ik dat ik bij Volvo wel goed zat. Die ton was ook overdreven hoor denk dat ik maximaal aan 15000km in een jaar zit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:42 schreef r8ality het volgende:
[..]
Bij normaal rijden en inderdaad regulier onderhoud moet dat geen probleem zijn. Eurootje of 1000 komt er heus nog wel bij, maar ik neem aan dat je die ton niet in een jaar rijd .
Je weet niet wat je tegen gaat komen, het is gewoon niet nieuw meer.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
[..]
Is daar nog een peiling op te trekken, qua kosten voor dat onderhoud? Die auto moet een jaar tot twee jaar wel meegaan zonder major issues, daarom dacht ik dat ik bij Volvo wel goed zat. Die ton was ook overdreven hoor denk dat ik maximaal aan 15000km in een jaar zit.
Verder rij ik natuurlijk héél sociaal, schakel snel door en gedraag me heel netjes in het verkeer met mijn rijbewijs van net een week oud.
Ja precies! Die kans zit er natuurlijk dik in maar eigenlijk is dat al bij alle oudere auto's zo. Op goed geluk dan maar morgen nog even een Mitsubishi Lancer kijken die net wat zuiniger/goedkoper is en minder km heeft gelopen en dan de keus maken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:58 schreef JJH het volgende:
[..]
Je weet niet wat je tegen gaat komen, het is gewoon niet nieuw meer.
Met een beetje pecht blaas je over 500km de koppakking eruit.
Maar het is gewoon zo dat je véél minder kosten hebt dan dat je een punto ofzo met 250.000 o pde klok koopt.
Ik was bang dat als ik 'm in z'n 1 zou zetten hem steeds in z'n achteruit zou mikken. Gelukkig kan dat nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben trouwens wel een faler. Net bij het proefritje weer even terugkeren naar de garage.. wil ik hem in z'n achteruit zetten komt er maar geen beweging die kant op in de pook. Situatie is dus dat ik echt de straat blokkeer voor 3 vrachtwagens en 1 andere auto van beide kanten echt helemaal beschamend moment stapt er eentje uit en loopt naar me toe en ik zeg dat ik 'm niet in z'n achteruit krijg bleek dat de pook dus omhoog gehaald moest worden voor de achteruit
Zeggen dat je een vanillegele T5-R rijd en geen foto's posten.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:18 schreef L.E.E het volgende:
Volvo rijder meldt zich!
Rij (nu bijna een jaar) de mooiste ooit: 850 (855) t-5r Cream Yellow
Hiervoor een rode 440 en een zwarte 480t gereden..
Ben wel een Volvo-fan te noemen
maar ik heb hem echt hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:16 schreef JJH het volgende:
[..]
Zeggen dat je een vanillegele T5-R rijd en geen foto's posten.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:29 schreef L.E.E het volgende:
[..]
maar ik heb hem echt hoor
even kijken of ik hier foto's kan uploaden
Ik krijg een stijfjequote:
Is dat wat ik denk dat het is?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Is dat wat ik denk dat het is?Dat past toch helemaal niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou ik niet weten, maar de kleur en de velgen deden me vermoeden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:16 schreef L.E.E het volgende:
Een 480 zit met z'n eigen turbomotor al vol.. daar past geen 5 cilinder in
Alles past Deze draak heeft er zelfs achterwielaandrijving van gemaakt en een B234 in gelepeld.quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:16 schreef L.E.E het volgende:
Een 480 zit met z'n eigen turbomotor al vol.. daar past geen 5 cilinder in
Die draak heeft er een halve BMW van gemaakt .. met de versnellingsbak tussen de voorstoelen!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:13 schreef PICHT het volgende:
[..]
Alles past Deze draak heeft er zelfs achterwielaandrijving van gemaakt en een B234 in gelepeld.
En terecht. FWD .quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:13 schreef PICHT het volgende:
[..]
Alles past Deze draak heeft er zelfs achterwielaandrijving van gemaakt en een B234 in gelepeld.
B230 blokken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:13 schreef PICHT het volgende:
[..]
Alles past Deze draak heeft er zelfs achterwielaandrijving van gemaakt en een B234 in gelepeld.
Dat valt vies tegen...scheelt je hooguit een paar cent in Duitsland, dus of je voor die paar euro het risico moet nemen...?quote:Op woensdag 16 juni 2010 01:58 schreef JJH het volgende:
Drie op een rij.
Kan iemand mij helpen met de volgende vraag. Laatst heb ik mijn Volvo tot de nok toe afgetankt en de dagteller op 0 gedrukt. Vandaag sprong na 490km het lampje aan. Volgens autoweek.nl zou de tank 75l moeten zijn, in principe moet ik er dan makkelijk 700+ km mee kunnen rijden. Is die reservetank van m'n 940 zo groot of rijd ik bizar onzuinig?
Ik heb hem trouwens niet volgegooid, anders had ik het zelf wel geweten. Aanstaande zaterdag ben ik namelijk in Duitsland en daar is de peut een boel goedkoper. En ikke = Hollander.
Risico Welk risico? .quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen...scheelt je hooguit een paar cent in Duitsland, dus of je voor die paar euro het risico moet nemen...?
Luxemburg, da's pas goedkoop . En Zwitserland!
Ik heb een 60 liter tank, en haal nét de 500km..quote:Op woensdag 16 juni 2010 01:58 schreef JJH het volgende:
Drie op een rij.
Kan iemand mij helpen met de volgende vraag. Laatst heb ik mijn Volvo tot de nok toe afgetankt en de dagteller op 0 gedrukt. Vandaag sprong na 490km het lampje aan. Volgens autoweek.nl zou de tank 75l moeten zijn, in principe moet ik er dan makkelijk 700+ km mee kunnen rijden. Is die reservetank van m'n 940 zo groot of rijd ik bizar onzuinig?
Ik heb hem trouwens niet volgegooid, anders had ik het zelf wel geweten. Aanstaande zaterdag ben ik namelijk in Duitsland en daar is de peut een boel goedkoper. En ikke = Hollander.
Het risico dat het ding meer zuipt dan je denkt en dat je leeg komt te staan en die mooie Volvo van je moet duwen .quote:
Dat gaat sowieso niet gebeuren. En de voorgaande tanks kwam ik steeds rond de 1:10 uit. Met gemiddeld rijden. Stad/Snelweg kilometers zal om het even zijn. En met die 940 rijd ik best wel relaxt. Relaxter als met auto's van de zaak.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het risico dat het ding meer zuipt dan je denkt en dat je leeg komt te staan en die mooie Volvo van je moet duwen .
Inderdaad, dat doet 't zeker. Het mooiste is dat ik 't ook daadwerkelijk kan zien wat ik gedaan heb. Het is bovendien nog wel redelijk simpel te doen!quote:Op maandag 21 juni 2010 12:28 schreef Dimitri_ het volgende:
Mooie werkjes zijn dat, geven altijd veel voldoening.
Da's volgens het boekje 6 liter, en 1 op 10 op benzine moet zeker haalbaar zijn. Op gas is 1 op 9 makkelijk te doen, en vandaag onderweg naar Frankrijk met dakkoffer + aanhanger en 5 personen en rond de 110 doet ie 1 op 8,3 met de airco aan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar dus niemand die weet hoeveel liter ik nog heb als het lampje gaat branden?
Tijdens de vakantie zelf een dikke 1 op 11 gehaald, en ik en mijn reisgenoot zijn biede vlotte rijders. Een boel buitenwegen met maximum 100/110 doet een boel.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:14 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Da's volgens het boekje 6 liter, en 1 op 10 op benzine moet zeker haalbaar zijn. Op gas is 1 op 9 makkelijk te doen, en vandaag onderweg naar Frankrijk met dakkoffer + aanhanger en 5 personen en rond de 110 doet ie 1 op 8,3 met de airco aan.
What happened?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:56 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n 940 staat best hoog op de poten, maar dit is té hoog...
Never leave home without a spare alternator .quote:
Dan kun je alles wel ee gaan nemen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:17 schreef r8ality het volgende:
[..]
Never leave home without a spare alternator .
Hey, de italiaanse knippers, die zie je niet vaak. En bekend bedrijf .quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:58 schreef BartMegens het volgende:
Heb me vandaag een Volvo 144 De Luxe uit 1974 aangeschaft. Klein proefritje gemaakt, helemaal verliefd (voor zover ik dat al niet was). Nog 3 nachtjes slapen en dan staat 'ie ook daadwerkelijk bij ons op de stoep.
[ afbeelding ]
In wat voor staat is die rode?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 17:26 schreef PICHT het volgende:
Vandaag een semi pareltje op de kop getikt, een 480 turbo met 92k op de teller. Heeft nog wel een klein beetje liefde nodig, met name haren in het interieur ( ) en wat lekkage.
Iemand nog baat bij 'n rooie 480 turbo?
[ afbeelding ]
Ben er maar heel zuinig op, die kom je nooit meer aan .quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:19 schreef BartMegens het volgende:
Inderdaad ja, goed gezien. Moet zeggen dat het mij pas op viel toen ik er pal voor stond. Tot 7 jaar geleden heeft de wagen in Italië rondgereden.
Die Noorse en Zweeds kentekens lijken ook zoveel op elkaar.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:06 schreef r8ality het volgende:
Verkeerde velgen en een Zweeds kenteken. Aardig eindje uit de buurt .
geen idee ik heb het wel met mijn 850 als de moter uitvalt en je hem te snel start dan kan de computer het even niet bijhouden en doet het licht en de knipperlichten het niet meer. even opnieuw starten doet meestal de truc.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:33 schreef Dennis121 het volgende:
Ik had net wat vreemds in m'n S80.
De hendel met de BC bediening, knipperlichten en grootlicht deed niets meer.
Bij richting aangeven, klikte hij wel terug in de neutraal stand wanneer het stuur weer terugdraaide.
Ik snapte in ene de boze gezichten her en der
Auto even stil gezet, gevarenlicht getest, die deed het wel gewoon, auto uit, weer aan nog niets.
Even bij een tankstation gestopt en alle zekeringen er uit gehad (aan de bestuurderskant) maar geen doorgebrand.
Echter toen ik daarna de auto weer aan deed en het opnieuw probeerde, deed alles t weer.
Het was ook niet dat ie haperde of 't slecht deed, gewoon even helemaal niets en nu weer helemaal wel.
Iemand een idee wat dat geweest kan zijn?
Mooi om te weten dat ik dat niet hoef te proberenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:14 schreef classpc het volgende:
Een Volvo die last heeft van al het water:
Geniaal, bekend interiuer ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:29 schreef UncleFunk het volgende:
Bij Niham in Naaldwijk staat een 780 Bertone Coupe. Als ik het geld had, dan kocht ik 'm direct
Nouja bekijk 't zo, van water houden ze allemaal niet. Elke 480 lekt en gaat meuren tenzij je er wat aan doet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:26 schreef hetsjhokleek het volgende:
Twee jaar geleden stond mijn 480 er zo bij:
[ afbeelding ]
Je auto gaat er nogal van stinken.
Zorg in iedergeval dat je het latere model met injectie koopt, liefst zo'n lekkere 1.8 of 2 liter en de moderne neus (850 look).quote:Op zondag 18 juli 2010 12:45 schreef vosss het volgende:
Ik wil een Volvo 460 gaan kopen.
Moet ik nog ergens speciaal op letten bij dat type als ik er een ga kopen?
Slechte reclame voor hun bedrijfje wel . Tering wat lelijk.quote:
Dat is een van hun sponsoren volgens mij, het font is wel een misser iddquote:Op zondag 18 juli 2010 13:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Slechte reclame voor hun bedrijfje wel . Tering wat lelijk.
Echt zuinig zal die door z'n gewicht en non-aerodynamica niet zijn maar allicht zuiniger dan je Delta. Maar hoeveel km ga je rijden per jaar?quote:Op zondag 18 juli 2010 13:10 schreef vosss het volgende:
Is zo een 460 1.8i een beetje zuinig in het verbruik?
Ik wil namelijk zuiniger gaan rijden dan mijn Lancia Delta 2.0 16v HF Turbo
Als je veel rijdt kan je beter een belastingvrije LPG bak kopen.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:10 schreef vosss het volgende:
Is zo een 460 1.8i een beetje zuinig in het verbruik?
Ik wil namelijk zuiniger gaan rijden dan mijn Lancia Delta 2.0 16v HF Turbo
Dat ding is 300 kilo lichter dan mn Deltaquote:Op zondag 18 juli 2010 19:57 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Echt zuinig zal die door z'n gewicht en non-aerodynamica niet zijn maar allicht zuiniger dan je Delta. Maar hoeveel km ga je rijden per jaar?
Reken maar ff door, zeker als je 2ehands koopt is diesel/lpg al heel snel voordeliger. Bij mij lag het omslagpunt op 5000 km.quote:Op maandag 19 juli 2010 00:25 schreef vosss het volgende:
Meer zeker niet in elk geval, dus diesel of gas is niet echt voordeliger toch?
http://www.autobytel.nl/keuzehulp/DieselOmslag.aspquote:Op maandag 19 juli 2010 01:14 schreef vosss het volgende:
Hoe kan het omslagpunt in godsnaam bij 5000 km liggen?
Ik bedoel elke maand is de wegenbelasting veel duurder en als je maar 5k per jaar rijdt kan dat toch nooit goedkoper zijn dan benzine of ben ik nou gek?
Hoe bereken je dat?
www.volvolvo.nl - forum voor veel info vooral over 200-serie.quote:Op maandag 19 juli 2010 09:14 schreef error_404 het volgende:
* error_404 meldt zich
Ik ben serieus aan het overwegen een oude volvo te kopen; een 140-serie of een 240-serie. Van het weekend een hele mooie Amerikaanse 24? gezien, 2-deurs turbo sedan. Stond alleen geen type aanduiding op en bij de rdw helaas ook geen verdere gegevens bekend.
Heeft iemand nog goede tips voor de aanschaf een oude Volvo?
He thanks man, die had ik zelf nog niet gevonden!quote:Op maandag 19 juli 2010 16:06 schreef snoertje het volgende:
[..]
www.volvolvo.nl - forum voor veel info vooral over 200-serie.
http://www.volvorider.web-log.nl - voor aankooptips
Weet je de kmstand? Die motoren zijn in principe onverslijtbaar maar als je net tegen een koprevisie aanzit gaat 't je een hoop geld kosten.quote:Op maandag 19 juli 2010 09:14 schreef error_404 het volgende:
* error_404 meldt zich
Ik ben serieus aan het overwegen een oude volvo te kopen; een 140-serie of een 240-serie. Van het weekend een hele mooie Amerikaanse 24? gezien, 2-deurs turbo sedan. Stond alleen geen type aanduiding op en bij de rdw helaas ook geen verdere gegevens bekend.
Heeft iemand nog goede tips voor de aanschaf een oude Volvo?
Dat dacht ik ook. Ik heb me laten vertellen dat de koppen van een turbo harder zijn dan normaal en beter zijn voor gas, omdat dat een hogere verbrandingstemperatuur heeft.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:31 schreef r8ality het volgende:
Als het een 2-deurs turbo sedan is is het dus een 242 . En koprevisies zijn alleen nodig als ie al een tijdje op LPG loopt en anders bij 5 ton .
Volgens mij zijn er niet veel 2xx-turbos op gas, en het schijnt het makkelijkst te zijn op carburateur blokken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:43 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik heb me laten vertellen dat de koppen van een turbo harder zijn dan normaal en beter zijn voor gas, omdat dat een hogere verbrandingstemperatuur heeft.
Ik zou op gas willen gaan rijden en dat is een van de redenen dat ik naar turbo's kijk.
Of is het onzin wat ik zeg...?
Lekker "sportief"quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:35 schreef Hyman het volgende:
Mijn 440 gaat morgen ook naar de garage, er moet een andere einddemper op, omdat mijne is doorgeroest
Bij mij ook . Ik ga denk ik iets een donkerder geluid nemen ofzo met dubbele pijpjes ( die niet omhoog staan oid )quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Lekker "sportief"
Gelukkig nog geen uitlaatmisere hier. Al ziet het laatste stukje, achter de einddemper, er wel aardig overleden uit.
Wat voor 440 heb je?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:02 schreef Hyman het volgende:
[..]
Bij mij ook . Ik ga denk ik iets een donkerder geluid nemen ofzo met dubbele pijpjes ( die niet omhoog staan oid )
1994 1.8, kijk maar in de OPquote:
*Rekent snel.quote:
Ja, alleen dan heb ik de lampen van een duurdere versie erop gedaan, met witte knippers achterquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:07 schreef JJH het volgende:
[..]
*Rekent snel.
Dat is dus dat tussenmodel? Met het '850' front maar nog wel oranje knippers achter?
Zoeen heb ik ook gehad. Ook een 1.8.
Maar een net dubbel pijpje kan dan wel.
Dat is wel netjes.quote:
mag het toch hopen van wel .quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is wel netjes.
Past dat in de originele uitsparing in de achterbumper? Of hang je hem eronder?
Geeft niet iets meer cachet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja, alleen dan heb ik de lampen van een duurdere versie erop gedaan, met witte knippers achter
Die uitsparing linksonder waar bij deze dat ene pijpje zit? Ik vraag het me af.quote:
Ja ik dus ook . Ik heb dr nu een tussenreflector opgezet. dus nu lijkt het net die duurdere polar versie.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Geeft niet iets meer cachet.
Ik had een DL. Dat houd in dat ie best wel basic was, ik had nét cv en stuurbekrachtiging.
Hmm, kan vast wel een stukje extra uitgezaagd worden, das geen probleem.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:11 schreef JJH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Die uitsparing linksonder waar bij deze dat ene pijpje zit? Ik vraag het me af.
Die reflector ben ik ook naar op zoek geweest, nooit gevonden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:14 schreef Hyman het volgende:
[..]
Hmm, kan vast wel een stukje extra uitgezaagd worden, das geen probleem.
Dat ligt eraan hoe handig je zelf bent.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:18 schreef Hyman het volgende:
Hoe duur is het om dat roest aan de linker achterwielkast te laten behandelen ?
Gewoon op de sloop, kan je ze genoeg vinden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Die reflector ben ik ook naar op zoek geweest, nooit gevonden.
[..]
Dat ligt eraan hoe handig je zelf bent.
Beetje schuren en spuiten, kloar.
Dan euhm.....quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:55 schreef Hyman het volgende:
[..]
Gewoon op de sloop, kan je ze genoeg vinden.
Het is ondertussen een gat geworden he
Ws. draagarmrubbers voor en als die uitgedroogd zijn, zijn de stabilisatorstangrubbertjes dat ook. Piepend geluid naar rechts kan zowel stuurbekrachtiging, stuurhuis of wiellager zijn . Plokgeluid bij het rechter achterwiel is schokbreker of ook draagarmrubber. Of beide .quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:07 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn S40 gaat morgen naar de garage. Komt een hoop gekraak/gekreun/gepiep uit het vooronder, gewoon bij het rechtdoor rijden. Volgens de Wegenwacht gaat het om de stabilisatorstangrubbertjes, maar inmiddels maakt hij ook een piepend geluid bij het naar rechts sturen, dus er zal (ook) wel iets anders aan de hand zijn. Verder maakt hij af en toe een plokgeluid bij het rechter achterwiel bij het over drempels rijden.
Onzin, turbo kop is alleen anders wat betreft kleppen, nokkenassen etc. Zelfde materiaal als normale kop verder. Het enige wat vervelend is op gas bij turboblokken is de backfire. Dat moet je dus niet krijgen, want dan blaas je alles aan puin. Wil je (vrijwel) risicoloos aan het gas bij turboblokken, moet je aan stand alone fuel management gaan denken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:43 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Ik heb me laten vertellen dat de koppen van een turbo harder zijn dan normaal en beter zijn voor gas, omdat dat een hogere verbrandingstemperatuur heeft.
Ik zou op gas willen gaan rijden en dat is een van de redenen dat ik naar turbo's kijk.
Of is het onzin wat ik zeg...?
Dat klinkt duur!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:16 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ws. draagarmrubbers voor en als die uitgedroogd zijn, zijn de stabilisatorstangrubbertjes dat ook. Piepend geluid naar rechts kan zowel stuurbekrachtiging, stuurhuis of wiellager zijn . Plokgeluid bij het rechter achterwiel is schokbreker of ook draagarmrubber. Of beide .
Ik heb bij die van mij onlangs ook vanalles laten vervangen. Maar dat is een 240 uit 1977 .
Dat is klote ja, had ik met m'n Nissan laatst ook. Ding is eigenlijk afgeschreven, maar afgelopen maanden toch 750 euro in gestopt (mede doordat ik gestrand was in het buitenland dus geen alternatief had).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:51 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat klinkt duur!
Als het te duur wordt, ga ik denk ik maar op zoek naar een andere auto. 't Zou wel heel jammer zijn, want ik vind het een prettige wagen. Hij heeft ook maar een kleine 125.000 km gelopen. Heb alleen de afgelopen maanden er ook al behoorlijk wat aan uitgegeven.
Lekker joh! Ik was vorig jaar m'n einddemper helemaal kwijt. Heb flink lopen scheuren die paar dagen tot de nieuwe demper eronder kwam, gewoon omdat het zo leuk klonk .quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Lekker "sportief"
Gelukkig nog geen uitlaatmisere hier. Al ziet het laatste stukje, achter de einddemper, er wel aardig overleden uit.
Mijn V40 had ook last van kraken, aan de voorkant.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:07 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn S40 gaat morgen naar de garage. Komt een hoop gekraak/gekreun/gepiep uit het vooronder, gewoon bij het rechtdoor rijden. Volgens de Wegenwacht gaat het om de stabilisatorstangrubbertjes, maar inmiddels maakt hij ook een piepend geluid bij het naar rechts sturen, dus er zal (ook) wel iets anders aan de hand zijn. Verder maakt hij af en toe een plokgeluid bij het rechter achterwiel bij het over drempels rijden.
Ik las het gisteren al ergens. Zelf de politie heeft gezegd dat ze hun leven te danken hadden aan de stevige stationswagen waarin ze reden!quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
Oja, en daarom rijd je Volvo: http://www.depers.nl/binn(...)n-fjord-gestort.html
Het is dan misschien niet de beste Volvo, maar ik vind het nog steeds een fijne wagenquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
Ik ga nog een keer terug naar de andere garage om ernaar te laten kijken, en anders moet ik er maar aan wennenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:50 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Schijnt overigens geen defect te zijn of kwalijk, maar het is wel bloedirritant.
Ik heb zitten denken om zo'n kreng te kopen. . Zijn dat niet die apparaten met Renault-roots?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:39 schreef r8ality het volgende:
De S/V40 serie is gewoon niet goed Zelfs Volvo-liefhebbers hebben er iets tegen.
Oja, en daarom rijd je Volvo: http://www.depers.nl/binn(...)n-fjord-gestort.html
Nee, dat zijn de 440/460 Zit een Renaultblok in.quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb zitten denken om zo'n kreng te kopen. . Zijn dat niet die apparaten met Renault-roots?
S40 / V40 Diesel is ook van Renault.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:39 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de 440/460 Zit een Renaultblok in.
Hebben hier een v40 phase 1 1.8 op gas met 230.000 km, gewoon een goede en betrouwbare auto.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:00 schreef BigPimp het volgende:
Wat is er mis met V40?
Overweeg ook zo'n V40 T4 te kopen.. Volvo-blok toch? .
Iemand bij een Volvo-dealer waar ik eens een keer geweest ben vertelde dat het onderstel en blok van Mitsubishi is? (Althans dat ging over mijn 1.8 uit '98)quote:Op donderdag 22 juli 2010 02:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb zitten denken om zo'n kreng te kopen. . Zijn dat niet die apparaten met Renault-roots?
Comfort vond ik overigens niet zo verkeerd?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hebben hier een v40 phase 1 1.8 op gas met 230.000 km, gewoon een goede en betrouwbare auto.
Al laat het comfort imho wat te wensen over.
Volgens Wikipedia worden verschillende onderdelen gedeeld met de Carisma, zoals de bak, het onderstel en diverse elektronische zaken. De 1.8 benzinemotoren van de S40 in '96 en '97 waren van Volvo, daarna kwam het 1.8i GDI-blok van Mitsubishi. De tweeliters zijn allemaal van Volvo.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:08 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Iemand bij een Volvo-dealer waar ik eens een keer geweest ben vertelde dat het onderstel en blok van Mitsubishi is?
.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:00 schreef BigPimp het volgende:
Hoezo rommel? Mitsu werd toch redelijk betrouwbaar geacht .
Onderbouwen gaat beetje te moeilijk af voor je snappertje?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:03 schreef r8ality het volgende:
"Hier en daar wat smileys, en ik ga scoren! Denk ik!"
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:15 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Onderbouwen gaat beetje te moeilijk af voor je snappertje?
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-car-make/mitsubishi
Kortom, je praat poep.
Tüv is niet geloofwaardig en verkoopt onzin, wil je zeggen? .quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:03 schreef r8ality het volgende:
O! Reliability ratings op het Internet. Nee das goede onderbouwing .
Hoezo zou Mitsu niet betrouwbaar zijn? Je kunt niet eens iets staven, behalve in de holle ruimte zitten krijsen. .quote:Als je serieus denkt dat Mitsubishi betrouwbaar is.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:06 schreef BigPimp het volgende:
[..]
Tüv is niet geloofwaardig en verkoopt onzin, wil je zeggen? .
[..]
quote:
Hoezo zou Mitsu niet betrouwbaar zijn? Je kunt niet eens iets staven, behalve in de holle ruimte zitten krijsen. .
Excl;usief montage zeker?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:37 schreef Dennis121 het volgende:
Ik heb bij een dealer geïnformeerd en daar komt het inderdaad op 158euro incl. BTW per kant (wil ze 't liefst beide vervangen, daar de andere enigszins beschadigd is geraakt toen ik iets op de voorstoel heb vervoerd).
Maar dat wordt me wel een beetje teveel van het goede.
Dat is excl. montage ja, maar het is een kwestie van er op klikken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:09 schreef JJH het volgende:
[..]
Excl;usief montage zeker?
Vind ik eigenlijk nog wel meevallen.
http://www.elferink.nl/index.php
Wat een prijzen zegquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:51 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Dat is excl. montage ja, maar het is een kwestie van er op klikken.
Nou ik vind 316 euro voor twee gestoffeerde plastic balken behoorlijk aan de prijs
Ik heb met Elferink contact gehad, zij hebben ze niet op voorraad helaas.
Ook de lokale sloop hier heeft ze niet
Het had me ook niet verbaasd als ze per stuk 200 of 250 gevraagd hadden...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:51 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Dat is excl. montage ja, maar het is een kwestie van er op klikken.
Nou ik vind 316 euro voor twee gestoffeerde plastic balken behoorlijk aan de prijs
Ik heb met Elferink contact gehad, zij hebben ze niet op voorraad helaas.
Ook de lokale sloop hier heeft ze niet
Dat is 'maar' 16 stappen vooruit! Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:41 schreef UncleFunk het volgende:
Als opvolger van mijn S40 1.8 automaat heb ik een S80 2.9 automaat uit 2000 aangeschaft. Volgende week krijg ik 'm
De S40 gaat naar mijn vriendin als eerste auto.
Dankjewel Zo'n zescilinder is echt GEWELDIG. Wat een heerlijke grom als je dat nog nooit in je eigen auto hebt gehoordquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:44 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is 'maar' 16 stappen vooruit! Gefeliciteerd.
Inderdaad geniaal. Heb al wel eens eerder met zespitters gereden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:01 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dankjewel Zo'n zescilinder is echt GEWELDIG. Wat een heerlijke grom als je dat nog nooit in je eigen auto hebt gehoord
Hij is trouwens volledig dealeronderhouden en tikt de 2 ton pas over een kleine 15.000 km aan.
Jep. Auto uit '77 en caravan uit '80. Ding ziet er wel uit als nieuw .quote:
Prachtige bak!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:45 schreef r8ality het volgende:
[ afbeelding ]
3000km door Frankrijk getuft zonder probleem whatsoever .
Je zegt het alsof je problemen verwachtte.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:45 schreef r8ality het volgende:
[ afbeelding ]
3000km door Frankrijk getuft zonder probleem whatsoever .
Ondanks een lekkende waterpomp had ik 100% vertrouwen in het beestje. Maar je zal altijd zien dat er van die rare dingen kapotgaan waarvan je het nooit zou verwachten..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:56 schreef JJH het volgende:
[..]
Je zegt het alsof je problemen verwachtte.
Mooie combi inderdaad!
Koolborsteltjes ofzo.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:06 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ondanks een lekkende waterpomp had ik 100% vertrouwen in het beestje. Maar je zal altijd zien dat er van die rare dingen kapotgaan waarvan je het nooit zou verwachten..
Neen B21. B23 deed zijn intrede rond '80, de B230 was nog iets later.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:07 schreef JJH het volgende:
[..]
Koolborsteltjes ofzo.
Ligt ook een B230 in denk ik?
Gefeliciteerd! Geniet ervan! Wat was er met je 440 dan?quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:27 schreef Man_Made_God het volgende:
En toen was het einde verhaal voor de 440.
Direct overgestapt op een andere auto, maar toch wederom een Volvo. Heb een S60 2.4 automaat gekocht. Over liefde op het eerste gezicht gesproken: wat een heerlijke zetels, geweldige motor en overall klasse auto. Dat 'ie 500 kilo zwaarder is merk je gek genoeg ook wel
Krabbel eronder en als alles meezit volgende week zaterdag ophalen!
Allemaal dikke nieuwe(re) Volvo opeens. Gaaf!quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:27 schreef Man_Made_God het volgende:
En toen was het einde verhaal voor de 440.
Direct overgestapt op een andere auto, maar toch wederom een Volvo. Heb een S60 2.4 automaat gekocht. Over liefde op het eerste gezicht gesproken: wat een heerlijke zetels, geweldige motor en overall klasse auto. Dat 'ie 500 kilo zwaarder is merk je gek genoeg ook wel
Krabbel eronder en als alles meezit volgende week zaterdag ophalen!
Hij bleek zonder olie niet zo goed te rijden.... Behoorlijke lekkage waardoor het beestje uiteindelijk is vastgelopen. En toen stond daar opeens een S60 met net iets meer dan een ton op de teller. Daar werd het rekensommetje niet moeilijker van!quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:45 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Geniet ervan! Wat was er met je 440 dan?
Groot geluk bij een ongelukquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:56 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Hij bleek zonder olie niet zo goed te rijden.... Behoorlijke lekkage waardoor het beestje uiteindelijk is vastgelopen. En toen stond daar opeens een S60 met net iets meer dan een ton op de teller. Daar werd het rekensommetje niet moeilijker van!
Ja doe maar, dan zullen wij maar beoordelen of t nou een S60 of S80 isquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:18 schreef UncleFunk het volgende:
Zo. De S80 staat er Foto's volgen nog wel
Nouja zeg, alsof ik daarover ga liegenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:55 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ja doe maar, dan zullen wij maar beoordelen of t nou een S60 of S80 is
Lekker hoor! Handig ook dat je daar wat budget voor hebt liggen, zomaar . Heb je de 140 of de 170pk versie?quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:27 schreef Man_Made_God het volgende:
En toen was het einde verhaal voor de 440.
Direct overgestapt op een andere auto, maar toch wederom een Volvo. Heb een S60 2.4 automaat gekocht. Over liefde op het eerste gezicht gesproken: wat een heerlijke zetels, geweldige motor en overall klasse auto. Dat 'ie 500 kilo zwaarder is merk je gek genoeg ook wel
Krabbel eronder en als alles meezit volgende week zaterdag ophalen!
Wat een toffe bak!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:45 schreef r8ality het volgende:
[ afbeelding ]
3000km door Frankrijk getuft zonder probleem whatsoever .
Excuus excuus, ik haal jouw post door de war met die van Man_Made_Godquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nouja zeg, alsof ik daarover ga liegen
Ik weet nog dat het echt een verademing was na de V40 m'n S80 in te stappen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:18 schreef UncleFunk het volgende:
Zo. De S80 staat er Foto's volgen nog wel
Mijn pa . PM maar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:42 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wat een toffe bak!
Ben aan het zoeken naar zoiets voor dagelijks vervoer (zie sig). Heb je tips / ervaringen voor me? Misschien een adres van een goede garage/specialist?
140. Het verschil met een 170 zal aanzienlijk zijn, maar ik vergelijk het nu nog met een 440 met 90PK . Wat een heerlijke wereld van verschil.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Lekker hoor! Handig ook dat je daar wat budget voor hebt liggen, zomaar . Heb je de 140 of de 170pk versie?
Geeft niet, kan gebeurenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:21 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Excuus excuus, ik haal jouw post door de war met die van Man_Made_God
[..]
Ik weet nog dat het echt een verademing was na de V40 m'n S80 in te stappen.
Nu heb ik af en toe toch wel een ritje in een ander wagentje nodig dat gevoel weer ff terug te hebben.
't Went allemaal zo snel
Desondanks ben ik er nog steeds wel erg blij mee hoor
Maar dat is bij veel auto's zo hoor, die opbergruimte. Die valt in mijn 940 ook best tegen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:40 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Geeft niet, kan gebeuren
En het is een wereld van verschil tussen de S40 en de S80. Heb vanavond de S40 naar huis gereden. Had ik even technisch laten "keuren", voordat hij naar m'n vriendin gaat. Zit speling op de linker draagarm. Die laten we dus vervangen bij de komende grote beurt. Verder niks aan de hand.
De S80 staat overigens bij de specialist, waarschijnlijk met een vuil of defect gasklephuis. Loopt onregelmatig stationair, alsof hij uit zichzelf gas geeft. Wordt binnen de garantie verholpen. Verder heb ik vandaag de cruisecontrol uitgeprobeerd. Ook heel apart als je dat nog nooit hebt gedaan! Wat een prachtbak is het toch Wat me wel tegenvalt in vergelijking met de S40 is de opbergruimte binnenin. Daar verwacht je wel meer van...
Het gebrek aan opbergruimte komt vast ook door airbags en dergelijke. In de S40 heb ik geen bijrijdersairbag.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:47 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar dat is bij veel auto's zo hoor, die opbergruimte. Die valt in mijn 940 ook best tegen.
En had je nog nooit met cruisecontrol gereden? Dat is echt een geniale uitvinding, zo rustgevend!
Dat is precies het effect wat mijn 940 ook heeft. Het gebeurt me meer dan eens dat ik amper 120 rijd op snelwegen terwijl het normaal eigenlijk altijd wel 130+ gaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het gebrek aan opbergruimte komt vast ook door airbags en dergelijke. In de S40 heb ik geen bijrijdersairbag.
En ik had idd nog nooit met cruisecontrol gereden... Geen van mijn voorgaande auto's was met die luxe uitgerust. Rustgevend is het zeker, maar dat voel ik sowieso met die bak. Ik rijd gewoon lekker relaxt. Het rijden in zo'n wagen werkt zeg maar onthaastend
Wat voor S40 heb je klaar staan? Een oude? Of de huidige?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:56 schreef Chickert het volgende:
Ik meld me aan als Volvo-fangirl! Ik ben sinds dinsdag bezig met mijn rijbewijs (leuk leuk!!). Ik krijg les in een S40... en heb ook een S40 klaarstaan voor als ik mijn rijbewijs heb.
Liep laatst bij de Volvo-dealer... Als ik geld als water had zou ik voor een nieuwe C70 coupé gaan... !
Maar voor nu ben ik érg blij met mijn S40 automaatje
Misschien neem ik ooit nog wel zo'n ouwe vierkante erbij. En btw, gelukkig is het wel een mooie vorm dan, tenminste, voor Volvofanboysquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is precies het effect wat mijn 940 ook heeft. Het gebeurt me meer dan eens dat ik amper 120 rijd op snelwegen terwijl het normaal eigenlijk altijd wel 130+ gaat.
Die 940 heeft geen airbags. Het lijkt wel alsof vorm voor functie gaat in dat geval.
Ik krijg de volvo s40 van UncleFunk In de OP staat als het goed is wat voor een het is. Ik weet alleen dattie uit 1996 is haha.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Wat voor S40 heb je klaar staan? Een oude? Of de huidige?
Een 1.8 automaat dus Met elektrische ramen en spiegels, maar zonder airco. En je leswagen is er een van my 2002 - 2004, een getunede 1.9D.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:01 schreef Chickert het volgende:
[..]
Ik krijg de volvo s40 van UncleFunk In de OP staat als het goed is wat voor een het is. Ik weet alleen dattie uit 1996 is haha.
En zonder cruise control dus.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Een 1.8 automaat dus Met elektrische ramen en spiegels, maar zonder airco. En je leswagen is er een van my 2002 - 2004, een getunede 1.9D.
Leuk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:01 schreef Chickert het volgende:
[..]
Ik krijg de volvo s40 van UncleFunk In de OP staat als het goed is wat voor een het is. Ik weet alleen dattie uit 1996 is haha.
Mijn tip is om een chipje zeker te overwegen. De 140pk-versie is in feite gewoon een gedowngrade versie van de 170pk-variant. Een collega van me heeft een V50 2.4 met 140pk laatst ook laten chippen naar 170pk via Rica Tuning. Fabrieksgarantie van Volvo blijft bestaan maar het potentieel van de motor komt meer tot z'n recht. Rijdt rustiger en zuiniger, maar kan ondertussen meer prestaties leveren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:06 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
140. Het verschil met een 170 zal aanzienlijk zijn, maar ik vergelijk het nu nog met een 440 met 90PK . Wat een heerlijke wereld van verschil.
-Uitlaat ligt niet extreem laag, heb nooit problemen met mijn 440 gehadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:10 schreef toimoi het volgende:
Oeh volvo fanboys! Die heb ik nodig! Haha.
De moeder van mijn vriendin heeft een Volvo 440, daar is wat aan gesleuteld om hem weer net te krijgen. Toch zijn er wat kleine dingetjes. Mijn vragen:
- Ligt de uitlaat uit zichzelf vrij laag, waardoor er problemen met het over rijden van drempels zijn?
- Een stuur dat niet recht staat wanneer de banden recht staan, is dat zelf te verhelpen? (Even ter info: tijdens het rijden/remmen treden geen problemen op)
- Zijn de buitenspiegels makkelijk over te spuiten? Zonder ze van de auto te halen?
Geen opbergruimte? In een 940? Al eens achterin gekeken? .quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:47 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar dat is bij veel auto's zo hoor, die opbergruimte. Die valt in mijn 940 ook best tegen.
En had je nog nooit met cruisecontrol gereden? Dat is echt een geniale uitvinding, zo rustgevend!
De 940 komt uit 91. Toen hadden ze nog geen airbags ouwe. Later zijn ze wel toegevoegd. En de vorm was goed genoeg om flinke botsingen te overleven .quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is precies het effect wat mijn 940 ook heeft. Het gebeurt me meer dan eens dat ik amper 120 rijd op snelwegen terwijl het normaal eigenlijk altijd wel 130+ gaat.
Die 940 heeft geen airbags. Het lijkt wel alsof vorm voor functie gaat in dat geval.
Zou dit dan ook gelden voor mijn S80 2.4?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn tip is om een chipje zeker te overwegen. De 140pk-versie is in feite gewoon een gedowngrade versie van de 170pk-variant. Een collega van me heeft een V50 2.4 met 140pk laatst ook laten chippen naar 170pk via Rica Tuning. Fabrieksgarantie van Volvo blijft bestaan maar het potentieel van de motor komt meer tot z'n recht. Rijdt rustiger en zuiniger, maar kan ondertussen meer prestaties leveren.
De eerste generatie is de uitontwikkeling van de 850. Goed dus. Vijfcilinders zijn niet kapot te krijgen mits onderhoud.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:58 schreef Ventus het volgende:
Binnenkort toch ook maar een nieuwe auto, nog even twijfelen of het weer een Volvo wordt...
Op dit moment nog een 460, maar ben toch aan het kijken naar een S70/V70 ivm het trekken van aanhangers met zweefvliegtuigen en het meenemen van allerlei zooi die daar bij hoort.
Ben alleen nog een beetje huiverig over de kosten van het onderhoud aan de eerste generatie V70 en benieuwd naar aandachtspunten bij deze auto's.
Iemand ervaring met 2.5/2.5T of de 2.5 TDI?
Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:43 schreef r8ality het volgende:
Chippen is meestal gunstiger, ivm emissie-eisen lopen auto's standaard minder dan dat ze kunnen. Dat geldt dus vooral voor optimale verbranding en pk's. Zolang je binnen de 10-20% toename blijft gaat er bij fatsoenlijk onderhoud in de regel niets stuk.
Volgens mij kunnen de automaatbakken er niet tegen?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:39 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Zitten daar verder nog nadelen aan? Meer motorische problemen te verwachten of meer onderhoud oid?
Dat is klinkklare onzin. Die zijn overgedimensioneerd (en zeker bij Volvo) en kan echt geen problemen opleveren. Tenzij je natuurlijk 100pk meer eruit gaat persen .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:13 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen de automaatbakken er niet tegen?
Auto wordt zuiniger inderdaad, al merk je dat gemiddeld niet omdat de eigenaren in kwestie dan meestal ook wat "sportiever" gaan rijden .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:10 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?
Heb even drie prijzen bekeken.
Rica Tuning vraagt 775 ex BTW
Unlimited Tuning vraagt 399 + 60 inbouw
Chip4Tuning vraagt 295 (aanbieding van 495 voor 295)
Behoorlijke verschillen dus toch.
In ieder geval interessant om eens dieper naar te kijken.
Qua aflegruimte vóórin. 2 deurbakken links en rechts, een klein vakje onder de radio, een bakje achter de handrem en het dashboardkastje.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:40 schreef r8ality het volgende:
[..]
Geen opbergruimte? In een 940? Al eens achterin gekeken? .
Nou, ik ken iemand die een S80 D5 automaat had, en binnen 250.000 is de bak al drie keer vervangen. Toen de 4e keer eraan zat te komen heeft ie hem weggedaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:02 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dat is klinkklare onzin. Die zijn overgedimensioneerd (en zeker bij Volvo) en kan echt geen problemen opleveren. Tenzij je natuurlijk 100pk meer eruit gaat persen .
Wat moet je allemaal kwijt dan? .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:05 schreef JJH het volgende:
[..]
Qua aflegruimte vóórin. 2 deurbakken links en rechts, een klein vakje onder de radio, een bakje achter de handrem en het dashboardkastje.
[..]
Ik ken 940's met 5 ton op de teller en nog steeds de originele automaatbak. Modelspecifiek dus en toeval. Aan het chippen ligt het dan iig niet...quote:Nou, ik ken iemand die een S80 D5 automaat had, en binnen 250.000 is de bak al drie keer vervangen. Toen de 4e keer eraan zat te komen heeft ie hem weggedaan.
Nou, de rechterdeurbak ligt al vol met het instructieboekje, papieren, en nog wat zooi. Dashboardkastje is afgeladen met cd's Bak in het midden is afvalbak. En de deurbak links zit ook vol, ik weet zo alleen niet wat.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Wat moet je allemaal kwijt dan? .
[..]
Ik ken 940's met 5 ton op de teller en nog steeds de originele automaatbak. Modelspecifiek dus en toeval. Aan het chippen ligt het dan iig niet...
Rica is wel een bekende naam in Volvo land. Misschien kun je bij Fasttech informeren? Hoor ik namelijk ook genoeg positieve verhalen overquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:10 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Oke. Bij optimale verbranding (gechipt dus?) heb je dus meer uitstoot, maar kan de auto wel zuiniger zijn, gezien dat bij de eigenschappen van die chiptunig staat?
Heb even drie prijzen bekeken.
Rica Tuning vraagt 775 ex BTW
Unlimited Tuning vraagt 399 + 60 inbouw
Chip4Tuning vraagt 295 (aanbieding van 495 voor 295)
Behoorlijke verschillen dus toch.
In ieder geval interessant om eens dieper naar te kijken.
Correcte indeling:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou, de rechterdeurbak ligt al vol met het instructieboekje, papieren, en nog wat zooi. Dashboardkastje is afgeladen met cd's Bak in het midden is afvalbak. En de deurbak links zit ook vol, ik weet zo alleen niet wat.
Onder de radio kan ik dan met moeite mijn portemonnee en telefoon kwijt.
Idem, dat past perfect! Alsof het er destijds voor ontworpen is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ben blij dat je geen 240 hebt, ik moet flesjes/blikjes klem zetten tussen stoel en handremhevel.
Ja beetje jammer dat je in andere landen de handrem wel nodig hebt en dus zit te kutten .quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Idem, dat past perfect! Alsof het er destijds voor ontworpen is.
O ja. De wegenkaarten. Die zitten tussen de bijrijdersstoel en de middenconsole geklemd. Was lachen in Noorwegen, want toen hadden we er best wat bij ons.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef r8ality het volgende:
[..]
Correcte indeling:
Handschoenenkastje: papieren, LPG-nippels, reservelampjes, parkeerschijf etc.
Linkerdeurvak: snoepjes
Rechterdeurvak: wegenkaarten
Bak in het midden: flesjes drinken oder so etwas
Onder de radio: portemonnee en usb-sticks (je koopt maar een mp3-usb-radio )
Rest: overbodig. Afvalbak kom op zeg, je auto is geen rijdende container .
Ben blij dat je geen 240 hebt, ik moet flesjes/blikjes klem zetten tussen stoel en handremhevel. Portemonnee + telefoon en/of zonnebril liggen meestal op de bijrijdersstoel .
Ik heb er wel zo een in mijn 940.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb zo'n clip in de a-stijl tegen de voorruit, waar ik een kleine parkeerschijf tegenaan heb geklemd (eentje van de VVD ) en daar kun je ook parkeertickets inklemmen.
Hebben 240's dat niet dan?
Dat heeft UncleFunk ook in de S80quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:46 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb zo'n clip in de a-stijl tegen de voorruit, waar ik een kleine parkeerschijf tegenaan heb geklemd (eentje van de VVD ) en daar kun je ook parkeertickets inklemmen.
Hebben 240's dat niet dan?
Is die bij jou niet gewoon afgebroken dan?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:00 schreef Chickert het volgende:
[..]
Dat heeft UncleFunk ook in de S80
Helaas kent mijn S40 deze luxe niet
Ik weet het weer, ik heb dat ding idd verwijderd omdat ik 't toch nooit gebruikte. Gewoon ertussen uit gekliktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:08 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Is die bij jou niet gewoon afgebroken dan?
In mn V40 zat ie ook gewoon.
Echter toen ik een doekje over de ruit haalde en het uitgedroogde plastic raakte, brak ie spontaan af .
In mn S80 nu gebruik ik m zeer regelmatig
Ze hebben regelmatig last van roest, met name in en rond de achterste wielkasten en aan de onderkant van de deuren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:27 schreef gazpach het volgende:
Misschien ben ik hier aan het verkeerde adres voor een objectieve mening, maar ik overweeg een 440 te kopen. Ik vind ze mooi, en er staan al voor enkele honderen euro's gave exemplaren op marktplaats e.d. Ik vroeg me af of er nog nadelen aan deze auto zitten waarmee ik niet bekend ben.
En wat vinden jullie hiervan: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_440#Reception
De quoi? Waar reed jij dan? .quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik vanochtend druk zwaaien naar Realiteit, zwaait die zak hooi niet eens terug.
Ja dan moet je niet zeuren. Ik kijk niet naar 850's . In je diesel of Amazon had ik je natuurlijk wel gezien .quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik reed net de vlokhovenseweg uit en jij stond voor het stoplicht bij de bisschop bekkerslaan. Ik reed in m'n 850.
Container met stront omgevallen? .quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:53 schreef Dimitri_ het volgende:
Just another day at the office:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoiets..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Container met stront omgevallen? .
Je hoort naar elke Volvo te zwaaien, nep fanboy!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:03 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja dan moet je niet zeuren. Ik kijk niet naar 850's . In je diesel of Amazon had ik je natuurlijk wel gezien .
Daf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:40 schreef Gambolputty het volgende:
* GambolputtyZwaait
[ afbeelding ]
Dat argument kreeg ik te horen van een meneer die mijn 740 Turbo wilde kopen maar toch zijn keutel in trok: hij wilde de auto eerst graag hebben maar vervolgens niet meer omdat hij een crashtest van ene Modus gezien had.quote:
Geen vergelijk. Zet maar eens een auto van die tijd tegenover een 940/740. Of een andere auto van toen tegenover een modus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:11 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat argument kreeg ik te horen van een meneer die mijn 740 Turbo wilde kopen maar toch zijn keutel in trok: hij wilde de auto eerst graag hebben maar vervolgens niet meer omdat hij een crashtest van ene Modus gezien had.
Ik heb nog steeds twijfels over die test: wie zegt dat die 940 geen schadebak was? En waar is de motor? En hoort een auto geen kreukelzone te hebben? Grote kans dat je met een ijskrabber de bestuurder van de Modus van de voorruit af moet pulken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Geen vergelijk. Zet maar eens een auto van die tijd tegenover een 940/740. Of een andere auto van toen tegenover een modus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |