abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:25:22 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82338323
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
Waar bemoei jij je mee? Je mag niet eens stemmen
Ik ook niet, want ik heb mijn registratieformulier niet op tijd ingestuurd........
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:32:55 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82338564
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je raaskalt zoveel, wat wil je weten knul? En nogmaals, wat is er zo geweldig aan de islam als je het zo goed meent te weten?
Je doet hier alsof iets "geweldig" moet zijn voordat het ook toegestaan mag worden. De Islam is een Godsdienst en heeft naast een zeer kleine groep extremisten, een enorme meerderheid aan vredelievende volgelingen. Net als het Christendom trouwens....

Moet een religie eerst "geweldig" of "goed" zijn voordat mensen de vrijheid mogen hebben deze religie te volgen? De vraag kan namelijk ook andersom gesteld worden, wat is er geweldig aan het Jodendom bijvoorbeeld?

Met zo'n vraagstelling doe je het voorkomen dat als het niet geheel goed is, of niet geweldig is in jouw oogbeeld dat het het daarom wel verboden, danwel aangepakt zou moeten worden. Het is een beetje een uitlokkende vraagstelling, waarmee je aangeeft dat als er geen direct antwoord is op hoe geweldig de islam is, dat er DUS iets verkeerd mee moet zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:38:38 #203
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82338756
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je bent gewoon i.m.o. een moslimjankbuil die er niet tegen kan dat een ander niets van de islam moet hebben.
Je haalt hier precies aan waar het om gaat. Ik denk dat niemand er een probleem mee heeft dat een individu een bepaalde mening heeft jegens moslims. Je haat moslims? Prima, die mening mag je hebben in Nederland.

Het wordt echter een ander verhaal als ALLE moslims per wet minder rechten zouden krijgen dan anderen in dit land.

Er is nogal een verschil tussen het hebben van een mening, en wetten willen invoeren die in de praktijk sterk lijken op een vorm van Apartheid.

Schreeuw wat je wil over moslims, we zijn een vrij land.... maar blijf van de Grondwet af die iedereen in Nederland gelijkstelt, ongeacht afkomst of religie.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82349587
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je raaskalt zoveel, wat wil je weten knul?
Dit:
quote:
voor mij is er in ieder geval niets goed aan.
quote:
Oké, want?
quote:
En nogmaals, wat is er zo geweldig aan de islam als je het zo goed meent te weten?
Zoals Maartena al zegt: de islam is niet 'geweldig', voor zover er al sprake is van 'de islam'. Ik heb dat ook nooit willen suggereren.
quote:
Ik kan mij vergissen maar ik dacht niet dat ik aan wie dan ook verantwoording verschuldigd ben waarom ik de islam kut vind en zeker niet aan puberale knulletjes die al meerdere malen blijk hebben gegeven het niet zo nauw te nemen met valse beschuldigingen.
Tjongejonge... puberale knulletjes nog wel.
quote:
Oh, en je bent wel een kenner zoals jij je opwerpt die meent dat een ander ook zijn mening moet delen? Eerlijk gezegd geloof ik geen moer van je verhaaltje. Je bent gewoon i.m.o. een moslimjankbuil die er niet tegen kan dat een ander niets van de islam moet hebben.
Dan toch niet? Als je je eigen geloofwaardigheid hoog te houden hebt kan ik me die houding wel voorstellen, ja.
quote:
Wat jij niet of wel ziet is niet relevant voor mij.
Nou ja, dat zie ik anders je vindt 't in ieder geval nog zo relevant dat je er energie in steekt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:01:26 #205
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82350241
Nu wil Wilders weer "staatsterreureenheden", die door een "minister van Veiligheid" willekeurig kan worden ingezet....

Geweldig, Nederlands eigen Orpo's!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:32:10 #206
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82351692
Heh, in laatste peiling van de politieke barometer is VVD/CDA/PVV niet meer mogelijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:08:23 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82353184
Prima...

Ik hoop zelf nog altijd op Paars 3: VVD/PvdA/D'66

Maar dat zit er ook niet in.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82353228
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef ethiraseth het volgende:
Heh, in laatste peiling van de politieke barometer is VVD/CDA/PVV niet meer mogelijk.
Volgens Maurice de Hond kan het wel. Maar de kans bestaat dat Roemer nog een paar zetels van de PVV snoept.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:20:03 #209
303427 h4ck3rn00b
www.watwilwilders.nl
pi_82364782
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je laat ook geen gelegenheid voorbijgaan om de PVV te bashen.
en de PVV moet ook niet gebasht worden,.maar moet worden aangemerkt als criminele terroristische organisatie. Ze staan buiten de wet, door hun illegale standpunten.
Wilders is 'n racist die onwettige/illegale dingen wilt. Door als kwart-Indo racistisch te zijn, EN door zijn blonde haar, hoopt hij te scoren bij de witten. Zielug!Schiet 'em aub niet dood, anders krijgt ie 26 zetels!
pi_82366082
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 00:09 schreef Picchia het volgende:

[..]

Volgens Maurice de Hond kan het wel.
Iets met wens en vader van gedachte?
pi_82366150
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:20 schreef h4ck3rn00b het volgende:

[..]

en de PVV moet ook niet gebasht worden,.maar moet worden aangemerkt als criminele terroristische organisatie. Ze staan buiten de wet, door hun illegale standpunten.
Dat is toch wel de domste opmerking die ik vandaag tot nu toe heb gelezen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_82370254
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:10 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat is toch wel de domste opmerking die ik vandaag tot nu toe heb gelezen.
pi_82371301
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:01 schreef maartena het volgende:
Nu wil Wilders weer "staatsterreureenheden", die door een "minister van Veiligheid" willekeurig kan worden ingezet....

Geweldig, Nederlands eigen Orpo's!

Zegt FBI, CIA je niets? En dan nog niet vermeld de vele andere geheime organisaties tot special forces. Echt geweldig die VS en dan maar mekkeren wat er in NL voorgesteld wordt.

En jij bent aan het janken over NL?

Oh wacht, het komt van de PVV.
pi_82372127
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zegt FBI, CIA je niets? En dan nog niet vermeld de vele andere geheime organisaties tot special forces. Echt geweldig die VS en dan maar mekkeren wat er in NL voorgesteld wordt.

En jij bent aan het janken over NL?

Oh wacht, het komt van de PVV.
FBI en CIA willen vergelijken met "staatsterreureenheden".
pi_82372244
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

FBI en CIA willen vergelijken met "staatsterreureenheden".
Bovendien is Nederland met Amerika vergelijken een verhaal van appels en peren. Nederland kent zijn eigen problematiekgeschiedenis en die is wat betreft maffiacriminaliteit en terrorisme behoorlijk minder intens dan die van Amerika.

Ach ja 't is Nikita he?
pi_82372585
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Je haalt hier precies aan waar het om gaat. Ik denk dat niemand er een probleem mee heeft dat een individu een bepaalde mening heeft jegens moslims
Blijkbaar wel.
quote:
. Je haat moslims?
Wouw, je kent mij beter dan dat dat ik mezelf ken. Heb je eigenlijk wel alles op een rijtje dat je dergelijke dingen vraagt?
quote:
Prima, die mening mag je hebben in Nederland.
Pff, mag dat zomaar een mening hebben? Oh, wacht. zolang je maar de islam lief vindt. Fijn hoor. Erg bedankt voor je gulheid.
quote:
Het wordt echter een ander verhaal als ALLE moslims per wet minder rechten zouden krijgen dan anderen in dit land.
Waar heb je het over met 'dit land', de VS of NL?
quote:
Er is nogal een verschil tussen het hebben van een mening, en wetten willen invoeren die in de praktijk sterk lijken op een vorm van Apartheid.
Heb je het nu over aparte loketten voor mannen en vrouwen of aparte zitplaatsen in de schouwburg of over aparte artsen voor moslima's of aparte zwemuurtjes in teletubbiepakjes of aparte hoofddoekscholen of aparte sportscholen enz. Wees eens wat concreter over apartheid.want naar mijn weten is er geen vorm van apartheid in NL voor vrouwen en mannen behalve voor openbare toiletten.
quote:
Schreeuw wat je wil over moslims, we zijn een vrij land....
Wederom, over welk land heb jij het daar je in 'we' vorm praat en jij in de VS woont? Maargoed, je linkerduim wordt weer dikker terwijl je fantasie gelijktijdig een loopje met je neemt.
quote:
maar blijf van de Grondwet af die iedereen in Nederland gelijkstelt, ongeacht afkomst of religie.
Huh, ik heb geen enkele macht of zeggenschap over de grondwet, Je raaskalt weer eens.. En ohja, heb je de grondwet wel goed gelezen?
pi_82372820
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:44 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Ach ja 't is Nikita he?
Blijkbaar.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.
[..]

Wouw, je kent mij beter dan dat dat ik mezelf ken. Heb je eigenlijk wel alles op een rijtje dat je dergelijke dingen vraagt?
[..]

Pff, mag dat zomaar een mening hebben? Oh, wacht. zolang je maar de islam lief vindt. Fijn hoor. Erg bedankt voor je gulheid.
[..]

Waar heb je het over met 'dit land', de VS of NL?
[..]

Heb je het nu over aparte loketten voor mannen en vrouwen of aparte zitplaatsen in de schouwburg of over aparte artsen voor moslima's of aparte zwemuurtjes in teletubbiepakjes of aparte hoofddoekscholen of aparte sportscholen enz. Wees eens wat concreter over apartheid.want naar mijn weten is er geen vorm van apartheid in NL voor vrouwen en mannen behalve voor openbare toiletten.
[..]

Wederom, over welk land heb jij het daar je in 'we' vorm praat en jij in de VS woont? Maargoed, je linkerduim wordt weer dikker terwijl je fantasie gelijktijdig een loopje met je neemt.
[..]

Huh, ik heb geen enkele macht of zeggenschap over de grondwet, Je raaskalt weer eens.. En ohja, heb je de grondwet wel goed gelezen?
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:35:37 #218
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82376901
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Blijkbaar wel.
Nee hoor. Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening, en het wettelijk willen invoeren van beperkende maatregelen. Dat verschil schijn je niet goed te snappen.
quote:
Pff, mag dat zomaar een mening hebben? Oh, wacht. zolang je maar de islam lief vindt. Fijn hoor. Erg bedankt voor je gulheid.
Ook hier geef je weer duidelijk aan dat je een probleem hebt met begrijpend lezen. Nergens heb ik namelijk gezegd dat je de Islam perse lief moet vinden, noch heb ik gezegd dat je andere religies zoals het Christendom perse lief moet vinden. Geef eens even precies aan waar ik heb gezegd dat er totaal geen commentaar zou mogen zijn op de Islam?

En wederom: Je mag een mening hebben, maar er is nog al een verschil tussen het hebben van een mening, en de wet aan te passen op zo'n manier dat bepaalde groepen minder rechten krijgen.
quote:
Waar heb je het over met 'dit land', de VS of NL?
Nederland. In de VS zijn we de Apartheid intussen ontgroeit.
quote:
Heb je het nu over aparte loketten voor mannen en vrouwen of aparte zitplaatsen in de schouwburg of over aparte artsen voor moslima's of aparte zwemuurtjes in teletubbiepakjes of aparte hoofddoekscholen of aparte sportscholen enz. Wees eens wat concreter over apartheid.want naar mijn weten is er geen vorm van apartheid in NL voor vrouwen en mannen behalve voor openbare toiletten.
Ik heb het over een wetswijziging die alle moslims het verbied de Koran te bezitten zoals Wilders wil, en die het verbied een moskee te openen.

Als moslims een eigen sportschool of zwembad willen openen..... dat mogen ze van mij best, zolang ze het maar zelf bepalen. Verder is dat ook een wereld verwijderd van wettelijke verplichting, ik bedoel je mag als man ook niet zomaar meedoen met het zwemmen van zwangere vrouwen.

Er is NOG geen vorm van Apartheid in Nederland..... maar met Wilders en zijn wens om de Koran te verbieden, en religieuze scholen van de ene religie wel, en de andere niet toe te laten is het wel mogelijk dat een dergelijke apartheid gaat komen.

En laat het duidelijk zijn..... ik ben tegen aparte loketten en aparte zitplaatsen uit ons gemeenschappelijk belastinggeld. Je gaat maar gewoon in dezelfde rij als de rest van Nederland. Maar als een particuliere instelling iets wil doen wat onder de wet kan..... dan mogen ze die vrijheid hebben van me.
quote:
Wederom, over welk land heb jij het daar je in 'we' vorm praat en jij in de VS woont? Maargoed, je linkerduim wordt weer dikker terwijl je fantasie gelijktijdig een loopje met je neemt.
Ik heb het altijd over Nederland. In de VS hebben we geen gekken rondlopen die bazelen over dubbele paspoorten en dat soort ongein. Genoeg tegen immigratie hier, maar niemand die mensen die onderscheid wil maken al in de VS wonen op de manier zoals Wilders dat wil doen.
quote:
Huh, ik heb geen enkele macht of zeggenschap over de grondwet, Je raaskalt weer eens.. En ohja, heb je de grondwet wel goed gelezen?
Als er iemand is die met regelmaat raaskalt, dan ben jij het wel, miss zuurpruimpje. En ja, ik heb de grondwet gelezen.... en die is goed zoals die nu is. Een nieuwe grondwet met een "Joods-Christelijk" karakter, waarin moslims minder rechten krijgen zie ik echt niet zitten.

Jij wel?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:37:00 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82376938
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zegt FBI, CIA je niets? En dan nog niet vermeld de vele andere geheime organisaties tot special forces. Echt geweldig die VS en dan maar mekkeren wat er in NL voorgesteld wordt.
De FBI en CIA zijn geen Ordungspolizei zoals die straat-terreur-eenheden van Wilders.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82377036
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Pff, mag dat zomaar een mening hebben? Oh, wacht. zolang je maar de islam lief vindt. Fijn hoor. Erg bedankt voor je gulheid.
Ik zou maar beter op je bloeddruk letten -dit kan nooit goed zijn-, want gezond komt dit niet over. Gewoon menselijke bezorgdheid. Het staat er heel duidelijk, en het is wat apart dat je er zo over begint te schreeuwen: "O je haat moslims? Die mening mag je hebben." Gewoon rustig aan doen en rustig lezen wat anderen schrijven.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 21:46:01 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_82377208
Nikita is erg goed in het verdraaien van woorden, maar erg slecht in het onderbouwen ervan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_82379950
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:10 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat is toch wel de domste opmerking die ik vandaag tot nu toe heb gelezen.
mn scanman1-kloon scanner ging zojuist weer eens af .
pi_82427466
PVV'ers, doe nog even hier mee De GROTE moral politics test 2010

We hebben daar echt nog te weinig PVV-stemmers om het in kaart te kunnen brengen
pi_82428743
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee hoor. Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening, en het wettelijk willen invoeren van beperkende maatregelen. Dat verschil schijn je niet goed te snappen.
[..]
Dus, je jankt voordat je geslagen wordt-
quote:
Ook hier geef je weer duidelijk aan dat je een probleem hebt met begrijpend lezen.
Komkom. wees eens niet zo overdreven en interpreteer niet alles even dramatisch.
quote:
Nergens heb ik namelijk gezegd dat je de Islam perse lief moet vinden, noch heb ik gezegd dat je andere religies zoals het Christendom perse lief moet vinden. Geef eens even precies aan waar ik heb gezegd dat er totaal geen commentaar zou mogen zijn op de Islam?
Proest, werkelijk. Zo gauw men zich hier op Fok! maar iets negatief uitlaat over de islam staan -tig idioten als jij in rij om met bakken stront te gooien, hoe slecht je wel bent en dat steeds verder overdrijvend tot het absurde.
quote:
En wederom: Je mag een mening hebben, maar er is nog al een verschil tussen het hebben van een mening, en de wet aan te passen op zo'n manier dat bepaalde groepen minder rechten krijgen.
[..]
Wederom, doe niet zo dramatisch. Je lijkt wel een moslim met je dramageleuter die over een fucking spotprente over de warlord in staat is om iemand de nek te breken.
quote:
Nederland.
Wees dan duidelijker aangezien je niet in NL woont.
quote:
In de VS zijn we de Apartheid intussen ontgroeit.
[..]


Ohja, en discrimatie ook
quote:
Ik heb het over een wetswijziging die alle moslims het verbied de Koran te bezitten zoals Wilders wil, en die het verbied een moskee te openen.
Nogmaals, wat wilders wil is niet mogelijk. Blijf je aan het zeiken om te kunnen zeiken?
quote:
Als moslims een eigen sportschool of zwembad willen openen..... dat mogen ze van mij best,
Ho even,. Over lezen gesproken.
quote:
zolang ze het maar zelf bepalen. Verder is dat ook een wereld verwijderd van wettelijke verplichting, ik bedoel je mag als man ook niet zomaar meedoen met het zwemmen van zwangere vrouwen.
Nee in de VS niet maar wat wil je nou ook verwachten van de vele schijnheiligen en zogenaamde christelijke ooraannaaiers.
quote:
Er is NOG geen vorm van Apartheid in Nederland.....
En dat zal er ook niet komen behalve onder de moslims zelf. Daar IS al eeuwen een enorme apartheid.
quote:
maar met Wilders en zijn wens om de Koran te verbieden, en religieuze scholen van de ene religie wel, en de andere niet toe te laten is het wel mogelijk dat een dergelijke apartheid gaat komen.
Je valt in herhalingen.
quote:
En laat het duidelijk zijn..... ik ben tegen aparte loketten en aparte zitplaatsen uit ons gemeenschappelijk belastinggeld.
Dat gebeurt wel knul en dat is het hem juist.
quote:
Je gaat maar gewoon in dezelfde rij als de rest van Nederland.
Nee zeg, ik val van m'n stoel. Daar heb ik het altijd over.
quote:
Maar als een particuliere instelling iets wil doen wat onder de wet kan..... dan mogen ze die vrijheid hebben van me.
[..]
Waarom jankt jouw blinde soort dan als een particuliere sportschool een hoofddoekdraagster weigert?
quote:
Ik heb het altijd over Nederland.
Als je staat te schreeuwen uit de VS van 'we zijn in een vrij land' en je bedoelt NL dan ben je aardig schizofreen.
quote:
In de VS hebben we geen gekken rondlopen die bazelen over dubbele paspoorten en dat soort ongein.
Nee, klopt, je hebt heel andere gekken. Die plegen veel mildere dingen zoals moorden.
quote:
Genoeg tegen immigratie hier, maar niemand die mensen die onderscheid wil maken al in de VS wonen op de manier zoals Wilders dat wil doen.
[..]
En dat met droge ogen?
quote:
Als er iemand is die met regelmaat raaskalt, dan ben jij het wel, miss zuurpruimpje.
Vertel eens dominee Jim jones wát raaskal ik eigenlijk?
quote:
En ja, ik heb de grondwet gelezen.... en die is goed zoals die nu is. Een nieuwe grondwet met een "Joods-Christelijk" karakter, waarin moslims minder rechten krijgen zie ik echt niet zitten.

Jij wel?
Joh, daar doeldde ik helemaal niet op maar zo slim ben je ook weer niet om te begrijpen dat artikel 1 al jaren door de overheid met de voeten getreden wordt.
pi_82428813
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:37 schreef maartena het volgende:

[..]

De FBI en CIA zijn geen Ordungspolizei zoals die straat-terreur-eenheden van Wilders.
Kijk, daar ga je alweer met verdraaien en dan het negatief brengen, zodanig beladen dat het zelfs een eigen leven gaat leiden onder de simpelen van Fok!. Ben je achterlijk of laat je je liefde weer eens blijken voor je grote goeroe AH?

Staatsterreureenheden simpele ziel zoals bijna elk land dat heeft. De VS nog vele malen meer dan Europese landen met hun achtervolgingswaanzin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')