FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / auto voor lange afstanden
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:27
Beste Fokkers!

even een serieuze vraag.

Ik wil in het naar jaar een rondreis maken door italie met de auto!

Nu ben ik aan het kijken voor een goede auto. ik zat zelf te denken aan een volvo s60. heeft iemand ervaring met dergelijke lange afstanden met zown auto? het budget voor de auto is 10 000 euro. iemand tips? ik ga ongeveer 8000km afleggen
BrandXzaterdag 29 mei 2010 @ 20:30
PTA
Mankatanszaterdag 29 mei 2010 @ 20:30
Ik ben vorig weekend op en neer geweest naar italie in een citroen saxo die in theorie total-loss was, met z'n 3en. Ideaal.
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:32
ja oke,

maar ik wil graag een zo comfortabele auto mogelijk! eentje die zo stil is als het maar zijn kan. iemand tips?
Lubbertzaterdag 29 mei 2010 @ 20:32
Ik zou geen Ford Ka nemen, dat is niks voor lange afstanden. Met een Opel Astra heb ik betere ervaringen.
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:32
ik ben trouwens 198cm en 130 kilo dus een ford ka gaat niet werken
BrandXzaterdag 29 mei 2010 @ 20:33
Overigens voldoen eigenlijk alle auto's wel die motorisch in orde zijn. Renault zou ik niet kiezen in bergachtig gebied, maar dat is mss een misplaatste mening puur uit eigen ervaring, want:

Ik heb zelf twee keer rondgetourd vanuit Nederland door Italie met mijn hyundai lantra uit 1992 (in 2006 en 2008; in 2007 rondtour Belgie / Duitsland), terwijl er op diverse campings (en dat was heel opvallend) allerlei vrij nieuwe renaults de bergen niet zonder panne overwonnen
Stond ik daar met mijn oude trouwe bakkie tussen al die renaults die naar plaatselijke garages moesten. Het ging om 3 renaults
Mikkiezaterdag 29 mei 2010 @ 20:34
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:32 schreef KIMLEE het volgende:
ik ben trouwens 198cm en 130 kilo dus een ford ka gaat niet werken
Dan is een S60 een prima auto.

Maar belangrijk: wil je 'm na die vakantie ook nog houden en hoeveel ga je er dan mee rijden?
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:35
ik wou zelf een volvo s60 importeren uit duitsland als je budget 10k is heb je een zeer goede. heb ook gedacht aan het mercedes e classe model vanaf 2003 maar dan voel ik mij zown turk zeg maar. en die heb dan maar met 3 ton op de teller en ik wil niet met panne komen te staan
Daffodil31LEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:35
Neem een diesel. Gas is wat minder goed verkrijgbaar in het buitenland.
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:35 schreef KIMLEE het volgende:
ik wou zelf een volvo s60 importeren uit duitsland als je budget 10k is heb je een zeer goede. heb ook gedacht aan het mercedes e classe model vanaf 2003 maar dan voel ik mij zown turk zeg maar. en die heb dan maar met 3 ton op de teller en ik wil niet met panne komen te staan
3 ton is niets voor een degelijke auto. Je kan ook een auto van die leeftijd met maar 50.000 KM op de teller nemen als je dat een goed idee lijkt, maar toch heb je meer kans dat juist DIE gaat uitvallen, omdat die het niet gewend is om in korte tijd langdurig te presteren.
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:36
ja goed ik studeer. maar ik denk dat ik ongeveer 15 a 20 k per jaar nog ga reizen ermee.
YoshiBignosezaterdag 29 mei 2010 @ 20:38


Zijn voor een paar duizend altijd te krijgen. Tal van opties en heerlijke cruise auto.
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:39
ja 5 serie is ook goed te doen of dat iets nieuwe model. maar als je er iets aan krijg is het ook wel duur. hmm
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:41



YoshiBignosezaterdag 29 mei 2010 @ 20:42
Ja ik deed oudere model hiervoor, maar beter deze E39 inderdaad. Je hebt toch een budget van 10k? Nou voor de helft kan je een mooie op de kop tikken en gebruik je de rest voor onderhoud. Deze dingen kunnen eindeloos doorrijden hoor, vooral snelweg.
KIMLEEzaterdag 29 mei 2010 @ 20:47
ja, ik weet nog van mijn vorige auto een ford mondeo. het budget was 3000 euro. maar ik heb 1500 uitgegeven en naar 20k schiet me kopakking eruit totaal 1200 euro kosten. laten maken en nog 40k doorgereden. niet duur toch? maar het lijkt me wel klote om daar in eens stil te staan?! en als je auto word gemaakt daar en er is iets niet goed gegaan verzekering en zo allemaal erg lastig. maar idd voor 6k een auto kopen en 4k achter de hand voor onderhoud. voor 6k heb je een goede 5serie e39. alhoewel ik denk dat het volvo model langer modern blijft.
Pas259zaterdag 29 mei 2010 @ 21:29
E-klasse W211 is kwalitatief niet zo enorm goed, net zoals de w203 van die tijd.

Ik heb zelf een W202 en ik ben ook student, heb hem bijna een jaar en 70.000 verder.

Voor dat budget zou ik je of een 200/220 diesel CDI aanraden of een 200 benzine, als je goed bijverdient kun je nog een 240 of 280 nemen.

Punten waar je naar moet kijken is roest en electronica, of dat allemaal nog werkt.

S60 zou mijn keus zijn trouwens, maar zo'n auto moet je kopen als je er nog heel lang in wilt rijden.
heyhallodaarzaterdag 29 mei 2010 @ 23:18
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:32 schreef KIMLEE het volgende:
ik ben trouwens 198cm en 130 kilo dus een ford ka gaat niet werken
Absoluut S60/V70. Volvo's zijn ruim genoeg voor je en de stoelen van de Zweden staan bekend als de beste in de industrie, wel handig voor zo'n tripje

Volvo's doen het goed op gas, weet echt niet hoe de verkrijgbaarheid is Italie en omgeving? Anders is de D5 ook een fijne dieselmotor!
Palomarzaterdag 29 mei 2010 @ 23:54
Volvo S60 lijkt mij ook een uitstekende keus. Ik zou dan ook een automaat nemen, rijdt nog weer relaxter. Verder zou ik bij aankoop ook de airco goed controleren, want dat is ongeacht welke auto je kiest wel een must have als je een beetje comfort wilt
shiftozondag 30 mei 2010 @ 03:09
S60!
Googolplexianzondag 30 mei 2010 @ 10:33
Amerikaan?
ColtZ40zondag 30 mei 2010 @ 10:58
quote:
Op zondag 30 mei 2010 10:33 schreef Googolplexian het volgende:
Amerikaan?
icm een goede pechhulpverzekering....
Bartholomeuszondag 30 mei 2010 @ 11:57
Audi A4?
VW Passat?

Beide geleverd met 2.5l V6 TDI. Mijn vader rijdt nu z'n tweede A6 met die motor, en nooit een centje pijn. Trekken als een malle en lange afstanden zijn geen probleem. We hebben eens met z'n 2en een zakentripje gemaakt door Polen en Tsjechië een paar jaar geleden, in één week ruim 3000km gereden en beide zo fris als iets
Self-Cateringzondag 30 mei 2010 @ 11:58
Volkswagen Gold TDI. Degelijk en betrouwbaar.
RooieHoedzondag 30 mei 2010 @ 12:05
Ik heb in een hoop autos gereden maar voor lange afstanden prefereer ik de E39 van BMW (De 5-serie). (Die vind ik veruit de beste). Alternatief is idd de S60 & Een Merc E-klasse (270CDI uit 2003 bijvoorbeeld).
heyhallodaarzondag 30 mei 2010 @ 12:25
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Audi A4?
VW Passat?

Beide geleverd met 2.5l V6 TDI. Mijn vader rijdt nu z'n tweede A6 met die motor, en nooit een centje pijn. Trekken als een malle en lange afstanden zijn geen probleem. We hebben eens met z'n 2en een zakentripje gemaakt door Polen en Tsjechië een paar jaar geleden, in één week ruim 3000km gereden en beide zo fris als iets
Ga dan voor de Skoda Superb met die motor, standaard een stuk luxer uitgerust en nu (2e hands) iets goedkoper. Daarbij een stuk ruimer dan een A4 en ietsjes ruimer dan een Passat.

Overigens moet je van duitse stoelen houden, want ze zijn keihard. Voor de een is dat prettig, voor de ander (mij dus) niet.

Persoonlijk zou ik voor een S60/V70 gaan en inderdaad een automaat! Airco ff laten checken is inderdaad geen overbodige luxe nee
disynzondag 30 mei 2010 @ 12:29
BMW E39 5-serie
Bartholomeuszondag 30 mei 2010 @ 12:58
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:25 schreef heyhallodaar het volgende:

[..]

Ga dan voor de Skoda Superb met die motor, standaard een stuk luxer uitgerust en nu (2e hands) iets goedkoper. Daarbij een stuk ruimer dan een A4 en ietsjes ruimer dan een Passat.

Overigens moet je van duitse stoelen houden, want ze zijn keihard. Voor de een is dat prettig, voor de ander (mij dus) niet.

Even niet aan gedacht, maar inderdaad

In de stoelen zit een wereld van verschil. In een Benz kan ik niet zitten, maar in een VW of Audi wel. Dat zijn evengoed ook stevige stoelen, maar geen recht-toe-recht-aan planken zoals in een Benz
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 13:33
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Even niet aan gedacht, maar inderdaad

In de stoelen zit een wereld van verschil. In een Benz kan ik niet zitten, maar in een VW of Audi wel. Dat zijn evengoed ook stevige stoelen, maar geen recht-toe-recht-aan planken zoals in een Benz
Jij bent echt de eerste die ik hoor spreken over een Golf en comfortabel zitten

Maar goed, ieder zijn ding
ibaneXzondag 30 mei 2010 @ 13:37
Golf met highline recaro's nemen....
Bartholomeuszondag 30 mei 2010 @ 13:42
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:33 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jij bent echt de eerste die ik hoor spreken over een Golf en comfortabel zitten

Maar goed, ieder zijn ding
Nou, we hadden het meer over een Passat en dergelijken, maar in mijn eigen golfje 4 doe ik 26.000km per jaar zonder klagen hoor Uiteraard is dat nog niks vergeleken bij auto's uit hogere segmenten, maar als ik moet kiezen tussen mijn golfje en - ik noem maar wat - een benz C of A uit dezelfde tijd, dan weet ik het wel
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 13:51
Ontopic

Hoge middencategorie

Audi A6
Bmw 5-serie

Heb helaas geen ervaring met de S60, maar specs zien er niet verkeerd uit

Zuid-italiaanse binnenweggetjes:

Range Rover
YoshiBignosezondag 30 mei 2010 @ 13:51
Ja 26.000 per jaar is 80 km per dag. Ga jij in een golfje maar 8000 km afleggen in een paar weekjes.
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 13:55
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:42 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Nou, we hadden het meer over een Passat en dergelijken, maar in mijn eigen golfje 4 doe ik 26.000km per jaar zonder klagen hoor Uiteraard is dat nog niks vergeleken bij auto's uit hogere segmenten, maar als ik moet kiezen tussen mijn golfje en - ik noem maar wat - een benz C of A uit dezelfde tijd, dan weet ik het wel
Joh, als het voor jou voldoet is het gewoon prima

Ik heb er ooit weleens 900 km opzitten met een Golf 3 1400 (Rotterdam-Munchen) in een dag en ik kwam gesloopt de auto weer uit.

Zelfde stukkie gedaan met een X5 en na een uurtje rust reed ik gewoon weer fris terug

Ik merk ook met name dat het niet zozeer de stoelen van de Golf die dramatisch zouden zijn, maar de hard afgeveerde suspensie is echt funest op lange afstanden.
Bartholomeuszondag 30 mei 2010 @ 13:56
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja 26.000 per jaar is 80 km per dag. Ga jij in een golfje maar 8000 km afleggen in een paar weekjes.
Ik ben student, en rijd voornamelijk in het weekend op en neer tussen mijn kamer en mijn ouderlijk huis, door de week gebruik ik vooral de fiets in verband met parkeertoestanden in de stad. De meeste ritten die ik maak zijn langer dan anderhalf uur
BaraCudazondag 30 mei 2010 @ 13:57
Volvo S60 D5 will do.

Geweldige auto's en meer dan genoeg vermogen voor in de bergen
matthislzondag 30 mei 2010 @ 14:49
Audi A8 Diesel FTW! Ruim en comfort, ideale reisauto. Neem geen Italiaan, dan reis je van garage naar garage, en volgens mij ben je wel iets anders van plan.
Pas259zondag 30 mei 2010 @ 15:03
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:42 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Nou, we hadden het meer over een Passat en dergelijken, maar in mijn eigen golfje 4 doe ik 26.000km per jaar zonder klagen hoor Uiteraard is dat nog niks vergeleken bij auto's uit hogere segmenten, maar als ik moet kiezen tussen mijn golfje en - ik noem maar wat - een benz C of A uit dezelfde tijd, dan weet ik het wel
Ik doe gemiddeld 250 kilometer per dag in een 2000 C-klasse.

Het ligt eraan welke stoelen erin zitten, ik heb zelf stoelen met verschillende vlakken erin, deze zitten al minder hard dan de type ervoor.

Overigens is 26.000 niets, dat zou ik nog wel op een tuinstoel kunnen doen.
invinezondag 30 mei 2010 @ 15:54
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:33 schreef BrandX het volgende:
Overigens voldoen eigenlijk alle auto's wel die motorisch in orde zijn. Renault zou ik niet kiezen in bergachtig gebied, maar dat is mss een misplaatste mening puur uit eigen ervaring, want:

Ik heb zelf twee keer rondgetourd vanuit Nederland door Italie met mijn hyundai lantra uit 1992 (in 2006 en 2008; in 2007 rondtour Belgie / Duitsland), terwijl er op diverse campings (en dat was heel opvallend) allerlei vrij nieuwe renaults de bergen niet zonder panne overwonnen
Stond ik daar met mijn oude trouwe bakkie tussen al die renaults die naar plaatselijke garages moesten. Het ging om 3 renaults
... heeft geen flikker met bergen te maken

Ik ga dit jaar met mijn clio naar italie en wedden dat die de bergen overleefd!
Bartholomeuszondag 30 mei 2010 @ 16:13
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:03 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Ik doe gemiddeld 250 kilometer per dag in een 2000 C-klasse.

Het ligt eraan welke stoelen erin zitten, ik heb zelf stoelen met verschillende vlakken erin, deze zitten al minder hard dan de type ervoor.

Overigens is 26.000 niets, dat zou ik nog wel op een tuinstoel kunnen doen.
In de golf 4 kon je ook op maat gemaakte recaro's krijgen, dus op die manier kun je aan de gang blijven natuurlijk Overigens kom ik ook vaak in de buurt van 200km per rit, alleen dus niet dagelijks En zoals iemand anders al zei: ieder z'n meug. Als jij tevreden bent met je benz, good for you Ik ben tevreden met mijn golfje, good for me
Bartholomeuszondag 30 mei 2010 @ 16:14
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:54 schreef invine het volgende:

[..]

... heeft geen flikker met bergen te maken

Ik ga dit jaar met mijn clio naar italie en wedden dat die de bergen overleefd!
Voor de duidelijkheid: de Vaalserberg is géén berg, hooguit een overgewaardeerd bultje
Volvomanzondag 30 mei 2010 @ 16:21
S60 idd of V70N. Ben zelf 2.03. Kan behoorlijk goed zitten. En de stoelen zitten ook erg comfortabel.
wormtreinzondag 30 mei 2010 @ 16:33
W124 500E - Snel en zeer comfortabel, én je mag er mee gezien worden (voornamelijk rond Napels )

davidov2009zondag 30 mei 2010 @ 16:42
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:55 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Joh, als het voor jou voldoet is het gewoon prima

Ik heb er ooit weleens 900 km opzitten met een Golf 3 1400 (Rotterdam-Munchen) in een dag en ik kwam gesloopt de auto weer uit.

Zelfde stukkie gedaan met een X5 en na een uurtje rust reed ik gewoon weer fris terug
(...)
Wat heb je gedaan dat je 7-8 uur in de auto gaat zitten naar Munchen en een uurtje later weer 8 uur terug wil rijden? Kleine suggestie, misschien de ICE of het vliegtuig de volgende keer?
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 16:58
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:42 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan dat je 7-8 uur in de auto gaat zitten naar Munchen en een uurtje later weer 8 uur terug wil rijden? Kleine suggestie, misschien de ICE of het vliegtuig de volgende keer?
Stiekem...............de X5 was een zwaar overgetuned beest, heb munchen in iets meer dan 6 uur gedaan

Maar als we het puur gaan hebben over comfortabelheid doet mijn 45 jaar oude chevy ook niet onder voor een Golf 4.

Bij erg lange afstanden wil je het liefste een zacht zoemende motor (6/8 cyl lage toeren) en een suspensie die het eea. vergeeft, in het geval van Italie zou een airco idd ook niet misstaan
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 16:59
Offtopic, ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar op het moment dat ik "Golf" intikte krijg ik me toch een teringherrie van de donder hier
Meike26zondag 30 mei 2010 @ 17:14
Persoonlijk zou ik, als ik echt veel ga touren door Italie / Frankrijk / Spanje / Duitsland mijn keuze laten afhangen van de automerken uit die landen. In dit geval dus een Fiat, Alfa of Lancia. Mocht je panne krijgen, dan hoef je niet veel te zoeken naar een dealer/garage en dan nog hebben universele garages ook veel kennis van jouw vakantie-bak.

Paar ideetjes voor deze reis:

Fiat Croma
Alfa Romeo 159 Sportwagon
Lancia Thesis

Outsiders:
Peugeot 407 Break
Ford Mondeo Wagon.

Wildcard:
Fiat Scudo

De Scudo heb ik altijd een zeeer prettige wagen gevonden, rijd als een trein en ineens weet je ook wat het werkwoord treinen inhoud... Zo'n ding blijft maar gaan
YoshiBignosezondag 30 mei 2010 @ 17:22
Dat gaat misschien op als je in Duitsland gaat touren, maar ook al zit je in Italie zou ik nog geen Italiaanse auto's aanbevelen EN al helemaal geen Fiat.

De Alfa 159 is misschien geen slechte keus. Dikke bak en inderdaad garages genoeg, maar ik weet niet of die heel ruim zit?
Tha_Flashzondag 30 mei 2010 @ 17:27
Audi A6 2.5 TDI quattro

http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Audi&model=A6&min_pr=4000&max_pr=10000&max_mileage=200000&fuel=Diesel&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&sort=19&pagesize=20&position=7&total=7&id=2GTWH&cache=no
Meike26zondag 30 mei 2010 @ 17:29
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat gaat misschien op als je in Duitsland gaat touren, maar ook al zit je in Italie zou ik nog geen Italiaanse auto's aanbevelen EN al helemaal geen Fiat.

De Alfa 159 is misschien geen slechte keus. Dikke bak en inderdaad garages genoeg, maar ik weet niet of die heel ruim zit?


Iets met een klok en een klepel ?

Je adviseerd dus wel een Alfa 159 omdat het een dikke bak is, maar een Fiat Croma...nee die moet je niet hebben want hij is Italiaans ? Wij rijden hier al ruim 3 jaar in een Lancia Ypsilon en nog nooit problemen gehad..kennis met een nieuwe Ford Ka heeft in een tijd van 2 jaar al zo'n vertrouwensband met haar garage opgebouwd, dat ze op het punt staat daar te gaan slapen...

Wat je noemt is een vooroordeel uit de jaren 70 tot begin 90. Sinds mid-jaren 90 is Fiat enorm gegroeid wat betreft betrouwbaarheid ! En dat is dan gelijk inclusief Lancia en Alfa Romeo. De motoren, vooral de Diesels van de Fiat groep worden ook al jaren geroemd door hun souplesse en betrouwbaarheid !
ColtZ40zondag 30 mei 2010 @ 17:32
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:29 schreef Meike26 het volgende:

[..]


Wat je noemt is een vooroordeel uit de jaren 70 tot begin 90. Sinds mid-jaren 90 is Fiat enorm gegroeid wat betreft betrouwbaarheid ! En dat is dan gelijk inclusief Lancia en Alfa Romeo. De motoren, vooral de Diesels van de Fiat groep worden ook al jaren geroemd door hun souplesse en betrouwbaarheid !
De huidige Croma is anders echt een bagger auto.
Spanky78zondag 30 mei 2010 @ 17:41
In ieder geval is een diesel prettiger voor in de bergen, maar de wegenbelasting is hoog!
Daffodil31LEzondag 30 mei 2010 @ 17:42
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:32 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De huidige Croma is anders echt een bagger auto.
Tja. Croma; je moet er EVEN bijblijven...
ColtZ40zondag 30 mei 2010 @ 17:43
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:41 schreef Spanky78 het volgende:
In ieder geval is een turbo prettiger voor in de bergen!
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 17:43
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:32 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De huidige Croma/Uno is anders echt een bagger auto.
ColtZ40zondag 30 mei 2010 @ 17:44
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:43 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]
Hebben we een huidige Uno?
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 17:51
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:44 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Hebben we een huidige Uno?
Punto dan, ook goed
ColtZ40zondag 30 mei 2010 @ 17:52
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:51 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Punto dan, ook goed
Die zijn niet slecht.
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 18:19
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:52 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die zijn niet slecht.
Wat ben je gewend dan?
ColtZ40zondag 30 mei 2010 @ 18:26
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:19 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Wat ben je gewend dan?
Ik heb geen Fiat. Ik verkoop auto's.
Kia en Deawoo dat is rommel.
davidov2009zondag 30 mei 2010 @ 18:47
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat je noemt is een vooroordeel uit de jaren 70 tot begin 90. Sinds mid-jaren 90 is Fiat enorm gegroeid wat betreft betrouwbaarheid ! En dat is dan gelijk inclusief Lancia en Alfa Romeo. De motoren, vooral de Diesels van de Fiat groep worden ook al jaren geroemd door hun souplesse en betrouwbaarheid !
Hahaha das een goeie. Zet een S60 van 10 jaar oud tegen een Punto van dezelfde leeftijd en dan rijden tot de eerste van de 2 ermee kapt

Kijk eens naar de "klokje rond" video's op Autoweek, vertelt die Bovag-monteur wat er nogal eens mis gaat bij dat type auto, in het geval van Fiat: "Wel, de koppakkingen willen nog wel eens (...)" davidov gaat kopje thee zetten , wacht tot het ijsthee is geworden, "...en tot slot zijn de schokdempers ook niet van de beste kwaliteit."

Een auto kiezen omdat er in dat land veel (dure) merkgarages voor zijn? Je kiest gewoon een auto waar je misschien hooguit 1x mee naar de garage hoeft! Een geschikte garagestop kan je met internet overal opzoeken, en ook van te voren plannen (onderhoudsbeurtje), en voor pech langs de weg hebben we de ANWB Alarmcentrale.
Pas259zondag 30 mei 2010 @ 21:18
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:33 schreef wormtrein het volgende:
W124 500E - Snel en zeer comfortabel, én je mag er mee gezien worden (voornamelijk rond Napels )

[ afbeelding ]
En 15.000 boven budget.
DS4zondag 30 mei 2010 @ 21:21
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:33 schreef wormtrein het volgende:
W124 500E - Snel en zeer comfortabel, én je mag er mee gezien worden (voornamelijk rond Napels )
Allemaal waar, maar boven budget (voor een goede dan).
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 21:24
Ik zou gaan shoppen voor een A6 voor de helft van de prijs, waaarom?

Als je eenmaal 50km ten zuiden van milaan bent zijn ze allemaal vergeten waar die strepen op de weg voor staan, schade komt veel voor.
SwOoShzondag 30 mei 2010 @ 21:27
http://link.marktplaats.nl/337765804
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 21:31
quote:
BMW 7-Serie 2.9 D 730 AUT 2000 ,leer, elec stoelen, xenon,
Thumbnail


* Prijs:
*
* Bekeken:
* 3654 keer sinds 10-04-10, 09:10

Wat worden de maandlasten?
Meer foto's

* Overzicht
* Kenmerken
* Rapport Occasion Check
* Testverslag
* Autoverzekering

Kenmerken

* Model:
* 7-Serie
* Bouwjaar:
* 2000
* Brandstof:
* Diesel
* Kilometerstand:
* 286.000 km

Bekijk alle kenmerken
Beschrijving van adverteerder
LETOP...............PRIJS met 16"velgen ¤5999 incl BTW

LETOP...............PRIJS met 19" velgen ¤6999 incl BTW

zeer mooie BMW 730D

3.0L, 6CYL, 24V, 183PK, Turbo Diesel

automaat

leer

airco

stoel verwarming

elec stoelen

navigatie - dvd - tv

xenon verlichting

pdc

MTF Stuur

BMW TELEFOON

BMW CD WISSELAAR

19" Nieuw VELGEN met Nieuw Banden

bouwjaar 2000 (model van 2001)

APK 02-2011


Motherfucking stuur?


Ik dacht dat een stuur op een auto vrij normaal was?
SwOoShzondag 30 mei 2010 @ 21:32
Dat MTF zal wel ergens voor staan

daar kan je wel lekker in cruisen en nog redelijk vlot ook
ellevehC86zondag 30 mei 2010 @ 21:39
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:32 schreef SwOoSh het volgende:
Dat MTF zal wel ergens voor staan

daar kan je wel lekker in cruisen en nog redelijk vlot ook
Misschien bedoelde hij een zelf gezaagd stuur gemaaakt uit MDF-hout
wormtreinmaandag 31 mei 2010 @ 00:34
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar boven budget (voor een goede dan).
Mjaa dat is wel een aandachtspuntje inderdaad..
davidov2009maandag 31 mei 2010 @ 00:51
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:39 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij een zelf gezaagd stuur gemaaakt uit MDF-hout
Met Toetsjes Frontaal op t stuur, denk ik
Pas259maandag 31 mei 2010 @ 02:55
Leuke wagens maar het onderhoud is killing.
JJHmaandag 31 mei 2010 @ 03:17
Wat een heerlijk budget voor een vakantieauto zeg.

Ik weet niet hoe je gaat reizen, maar ik zou altijd voor ruimte gaan en dus sowieso een station pakken. V70 zijn gewoon goede auto's dan. Pak een D5 en weet bijna zeker dat je zonder panne heen en weer rijd. Volvo's staan er al sinds jaren om bekend dat ze de hoge kilomterstanden absoluut niet schuwen.
Ook de Benz zou ik niet te gauw uit het oog verliezen. Pak dan wel een W210 ipv de W211. Die zijn betrouwbaarder. Voor een rug of 7, 8 moet je een nette kunnen vinden. Wel de 200's en de 220's links laten liggen, voldoet amper. de 270 (vijfpitter) of een 320 (zespitter) nemen. Het is dan wel een taxi, maar zo betrouwbaar als wat, bekende techniek en het zijn echt heerlijke reisauto's.
Ander Duits langeafstandcruiser is de A6 station. Wel de eerder genoemde 2.5tdi nemen.

Misschien een outsider. De Vectra Station? Ligt er wel aan natuurlijk of je Opel wilt rijden.
DS4maandag 31 mei 2010 @ 09:38
quote:
Op maandag 31 mei 2010 00:34 schreef wormtrein het volgende:

Mjaa dat is wel een aandachtspuntje inderdaad..
Verder had je wel gelijk. Het is een heerlijke auto om lange afstanden mee te rijden.
Googolplexianmaandag 31 mei 2010 @ 10:17
"Help me auto kiezen" topic minus TS = onderling smaken vergelijken.

Valt me op dat TS-ers vaak bij dit soort topics het na een paar posts op pagina één al voor gezien houden.
YoshiBignosemaandag 31 mei 2010 @ 10:29
Inderdaad. Slotje.
invinemaandag 31 mei 2010 @ 11:58
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:47 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Hahaha das een goeie. Zet een S60 van 10 jaar oud tegen een Punto van dezelfde leeftijd en dan rijden tot de eerste van de 2 ermee kapt

Kijk eens naar de "klokje rond" video's op Autoweek, vertelt die Bovag-monteur wat er nogal eens mis gaat bij dat type auto, in het geval van Fiat: "Wel, de koppakkingen willen nog wel eens (...)" davidov gaat kopje thee zetten , wacht tot het ijsthee is geworden, "...en tot slot zijn de schokdempers ook niet van de beste kwaliteit."

Een auto kiezen omdat er in dat land veel (dure) merkgarages voor zijn? Je kiest gewoon een auto waar je misschien hooguit 1x mee naar de garage hoeft! Een geschikte garagestop kan je met internet overal opzoeken, en ook van te voren plannen (onderhoudsbeurtje), en voor pech langs de weg hebben we de ANWB Alarmcentrale.
Appels en peren vergelijken noem je dat twee auto's in totaal verschillende klasse's.. zet een 156 dan naast een s60 ipv een punto
YoshiBignosemaandag 31 mei 2010 @ 12:19
156 ik denk dat de punto dan zelfs nog betrouwbaarder is.
davidov2009maandag 31 mei 2010 @ 16:39
Oh ja, excuses voor de Punto, ik moet 'm voor 't slotje natuurlijk nog even een gelijkwaardige concurrent bieden . Nou een 440 dan.
invinemaandag 31 mei 2010 @ 18:21
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:19 schreef YoshiBignose het volgende:
156 ik denk dat de punto dan zelfs nog betrouwbaarder is.
Is het punt niet, punto en een s60 is een totaal andere klasse.. en een s60 kan net zo onbetrouwbaar zijn als een 156.. iets met onderhoud enzo.
YoshiBignosemaandag 31 mei 2010 @ 18:31
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:21 schreef invine het volgende:

[..]

Is het punt niet, punto en een s60 is een totaal andere klasse.. en een s60 kan net zo onbetrouwbaar zijn als een 156.. iets met onderhoud enzo.
Dat slaat ook nergens op. Ja als je dat ding helemaal niet onderhoud gaat ie kapot, dat heeft niks met onbetrouwbaarheid te maken. De 156 staat gewoon bekend als een hele onbetrouwbare auto en de S60 absoluut het tegenovergestelde.
tjoptjopmaandag 31 mei 2010 @ 19:01
Geen idee of er iemand achterin moet zitten tijdens die reis, maar daar is een S60 imho niet goed geschikt voor. Is mij te krap achterin (net zoals bijv een A4). Als je met meer dan 2 gaat reizen dan zou ik kijken naar een V70, Passat, Superb oid
Poekelmaandag 31 mei 2010 @ 19:25
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat slaat ook nergens op. Ja als je dat ding helemaal niet onderhoud gaat ie kapot, dat heeft niks met onbetrouwbaarheid te maken. De 156 staat gewoon bekend als een hele onbetrouwbare auto en de S60 absoluut het tegenovergestelde.
Een auto past zich aan naar zijn gebruiker. Ik heb wat ervaring met Alfa (ook qua werk) en als je dat spul onderhoudt, zijn het echt super auto's. Vooral de diesels.
YoshiBignosemaandag 31 mei 2010 @ 19:30
De nieuwere bedoel je dan waarschijnlijk. Als je dat spul onderhoudt......... tel je daarbij nieuwe versnellingsbak enzo ook bij mee? Heb niks tegen Alfa's maar de 156 kunnen we het toch allemaal over eens zijn zeg
fs180maandag 31 mei 2010 @ 19:32
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 20:33 schreef BrandX het volgende:
Overigens voldoen eigenlijk alle auto's wel die motorisch in orde zijn. Renault zou ik niet kiezen in bergachtig gebied, maar dat is mss een misplaatste mening puur uit eigen ervaring, want:

Ik heb zelf twee keer rondgetourd vanuit Nederland door Italie met mijn hyundai lantra uit 1992 (in 2006 en 2008; in 2007 rondtour Belgie / Duitsland), terwijl er op diverse campings (en dat was heel opvallend) allerlei vrij nieuwe renaults de bergen niet zonder panne overwonnen
Stond ik daar met mijn oude trouwe bakkie tussen al die renaults die naar plaatselijke garages moesten. Het ging om 3 renaults
Met een oude alto door de franse bergen
Palomarmaandag 31 mei 2010 @ 23:37
quote:
Op maandag 31 mei 2010 12:19 schreef YoshiBignose het volgende:
156 ik denk dat de punto dan zelfs nog betrouwbaarder is.