Dan is een S60 een prima auto.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:32 schreef KIMLEE het volgende:
ik ben trouwens 198cm en 130 kilo dus een ford ka gaat niet werken
3 ton is niets voor een degelijke auto. Je kan ook een auto van die leeftijd met maar 50.000 KM op de teller nemen als je dat een goed idee lijkt, maar toch heb je meer kans dat juist DIE gaat uitvallen, omdat die het niet gewend is om in korte tijd langdurig te presteren.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:35 schreef KIMLEE het volgende:
ik wou zelf een volvo s60 importeren uit duitsland als je budget 10k is heb je een zeer goede. heb ook gedacht aan het mercedes e classe model vanaf 2003 maar dan voel ik mij zown turk zeg maar. en die heb dan maar met 3 ton op de teller en ik wil niet met panne komen te staan
Absoluut S60/V70. Volvo's zijn ruim genoeg voor je en de stoelen van de Zweden staan bekend als de beste in de industrie, wel handig voor zo'n tripjequote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:32 schreef KIMLEE het volgende:
ik ben trouwens 198cm en 130 kilo dus een ford ka gaat niet werken
icm een goede pechhulpverzekering....quote:Op zondag 30 mei 2010 10:33 schreef Googolplexian het volgende:
Amerikaan?
Ga dan voor de Skoda Superb met die motor, standaard een stuk luxer uitgerust en nu (2e hands) iets goedkoper. Daarbij een stuk ruimer dan een A4 en ietsjes ruimer dan een Passat.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Audi A4?
VW Passat?
Beide geleverd met 2.5l V6 TDI. Mijn vader rijdt nu z'n tweede A6 met die motor, en nooit een centje pijn. Trekken als een malle en lange afstanden zijn geen probleem. We hebben eens met z'n 2en een zakentripje gemaakt door Polen en Tsjechië een paar jaar geleden, in één week ruim 3000km gereden en beide zo fris als iets
Even niet aan gedacht, maar inderdaadquote:Op zondag 30 mei 2010 12:25 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
Ga dan voor de Skoda Superb met die motor, standaard een stuk luxer uitgerust en nu (2e hands) iets goedkoper. Daarbij een stuk ruimer dan een A4 en ietsjes ruimer dan een Passat.
Overigens moet je van duitse stoelen houden, want ze zijn keihard. Voor de een is dat prettig, voor de ander (mij dus) niet.
Jij bent echt de eerste die ik hoor spreken over een Golf en comfortabel zittenquote:Op zondag 30 mei 2010 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Even niet aan gedacht, maar inderdaad
In de stoelen zit een wereld van verschil. In een Benz kan ik niet zitten, maar in een VW of Audi wel. Dat zijn evengoed ook stevige stoelen, maar geen recht-toe-recht-aan planken zoals in een Benz
Nou, we hadden het meer over een Passat en dergelijken, maar in mijn eigen golfje 4 doe ik 26.000km per jaar zonder klagen hoor Uiteraard is dat nog niks vergeleken bij auto's uit hogere segmenten, maar als ik moet kiezen tussen mijn golfje en - ik noem maar wat - een benz C of A uit dezelfde tijd, dan weet ik het welquote:Op zondag 30 mei 2010 13:33 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Jij bent echt de eerste die ik hoor spreken over een Golf en comfortabel zitten
Maar goed, ieder zijn ding
Joh, als het voor jou voldoet is het gewoon primaquote:Op zondag 30 mei 2010 13:42 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, we hadden het meer over een Passat en dergelijken, maar in mijn eigen golfje 4 doe ik 26.000km per jaar zonder klagen hoor Uiteraard is dat nog niks vergeleken bij auto's uit hogere segmenten, maar als ik moet kiezen tussen mijn golfje en - ik noem maar wat - een benz C of A uit dezelfde tijd, dan weet ik het wel
Ik ben student, en rijd voornamelijk in het weekend op en neer tussen mijn kamer en mijn ouderlijk huis, door de week gebruik ik vooral de fiets in verband met parkeertoestanden in de stad. De meeste ritten die ik maak zijn langer dan anderhalf uurquote:Op zondag 30 mei 2010 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja 26.000 per jaar is 80 km per dag. Ga jij in een golfje maar 8000 km afleggen in een paar weekjes.
Ik doe gemiddeld 250 kilometer per dag in een 2000 C-klasse.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:42 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, we hadden het meer over een Passat en dergelijken, maar in mijn eigen golfje 4 doe ik 26.000km per jaar zonder klagen hoor Uiteraard is dat nog niks vergeleken bij auto's uit hogere segmenten, maar als ik moet kiezen tussen mijn golfje en - ik noem maar wat - een benz C of A uit dezelfde tijd, dan weet ik het wel
... heeft geen flikker met bergen te makenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:33 schreef BrandX het volgende:
Overigens voldoen eigenlijk alle auto's wel die motorisch in orde zijn. Renault zou ik niet kiezen in bergachtig gebied, maar dat is mss een misplaatste mening puur uit eigen ervaring, want:
Ik heb zelf twee keer rondgetourd vanuit Nederland door Italie met mijn hyundai lantra uit 1992 (in 2006 en 2008; in 2007 rondtour Belgie / Duitsland), terwijl er op diverse campings (en dat was heel opvallend) allerlei vrij nieuwe renaults de bergen niet zonder panne overwonnen
Stond ik daar met mijn oude trouwe bakkie tussen al die renaults die naar plaatselijke garages moesten. Het ging om 3 renaults
In de golf 4 kon je ook op maat gemaakte recaro's krijgen, dus op die manier kun je aan de gang blijven natuurlijk Overigens kom ik ook vaak in de buurt van 200km per rit, alleen dus niet dagelijks En zoals iemand anders al zei: ieder z'n meug. Als jij tevreden bent met je benz, good for you Ik ben tevreden met mijn golfje, good for mequote:Op zondag 30 mei 2010 15:03 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik doe gemiddeld 250 kilometer per dag in een 2000 C-klasse.
Het ligt eraan welke stoelen erin zitten, ik heb zelf stoelen met verschillende vlakken erin, deze zitten al minder hard dan de type ervoor.
Overigens is 26.000 niets, dat zou ik nog wel op een tuinstoel kunnen doen.
Voor de duidelijkheid: de Vaalserberg is géén berg, hooguit een overgewaardeerd bultjequote:Op zondag 30 mei 2010 15:54 schreef invine het volgende:
[..]
... heeft geen flikker met bergen te maken
Ik ga dit jaar met mijn clio naar italie en wedden dat die de bergen overleefd!
Wat heb je gedaan dat je 7-8 uur in de auto gaat zitten naar Munchen en een uurtje later weer 8 uur terug wil rijden? Kleine suggestie, misschien de ICE of het vliegtuig de volgende keer?quote:Op zondag 30 mei 2010 13:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Joh, als het voor jou voldoet is het gewoon prima
Ik heb er ooit weleens 900 km opzitten met een Golf 3 1400 (Rotterdam-Munchen) in een dag en ik kwam gesloopt de auto weer uit.
Zelfde stukkie gedaan met een X5 en na een uurtje rust reed ik gewoon weer fris terug
(...)
Stiekem...............de X5 was een zwaar overgetuned beest, heb munchen in iets meer dan 6 uur gedaanquote:Op zondag 30 mei 2010 16:42 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan dat je 7-8 uur in de auto gaat zitten naar Munchen en een uurtje later weer 8 uur terug wil rijden? Kleine suggestie, misschien de ICE of het vliegtuig de volgende keer?
quote:Op zondag 30 mei 2010 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat gaat misschien op als je in Duitsland gaat touren, maar ook al zit je in Italie zou ik nog geen Italiaanse auto's aanbevelen EN al helemaal geen Fiat.
De Alfa 159 is misschien geen slechte keus. Dikke bak en inderdaad garages genoeg, maar ik weet niet of die heel ruim zit?
De huidige Croma is anders echt een bagger auto.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat je noemt is een vooroordeel uit de jaren 70 tot begin 90. Sinds mid-jaren 90 is Fiat enorm gegroeid wat betreft betrouwbaarheid ! En dat is dan gelijk inclusief Lancia en Alfa Romeo. De motoren, vooral de Diesels van de Fiat groep worden ook al jaren geroemd door hun souplesse en betrouwbaarheid !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |