abonnement Unibet Coolblue
pi_111610164
Archive en This Will Destroy You komen binnenkort met een nieuw album.
  zaterdag 22 september 2012 @ 14:49:16 #203
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_117114954
Heb dit genre net ontdekt en ik vind het erg fijne muziek :Y

Voornamelijk Godspeed You Black Emperor vind ik fijn en een nummer van Russian Circles (309) kan ik waarderen, dat is ook wat harder :9 . Met zang (Sigur Ros) vind ik minder.

Wat zijn nu albums die ik echt moet luisteren?
pi_117115833
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 14:49 schreef Jovatov het volgende:
Heb dit genre net ontdekt en ik vind het erg fijne muziek :Y

Voornamelijk Godspeed You Black Emperor vind ik fijn en een nummer van Russian Circles (309) kan ik waarderen, dat is ook wat harder :9 . Met zang (Sigur Ros) vind ik minder.

Wat zijn nu albums die ik echt moet luisteren?
sowieso alle albums van GY!BE, en ook hun EPtje niet vergeten (allemaal geweldig) :)

verder:
Mono - Walking Cloud and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined

Mogwai - Special Moves (live album, waar al hun 'hits' beter uit de verf komen)
zij zijn overigens samen met GY!BE zo'n beetje de uitvinder van de moderne variant van post-rock


Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place
van een ander album, maar wel erg fijn:

Slint - Spiderland (wat oudere post-rock, maar echt magistraal album ^O^)
nee, jij dan!
pi_117115911
Mono en GYBE spelen binnenkort in de buurt. Mono in Utrecht bij 'Le Guess Who' en Godspeed in Brussel. Allebei in November.
  zaterdag 22 september 2012 @ 15:26:41 #206
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_117116051
Dank voor de tips, ga het binnenkort eens op m'n gemakje beluisteren ^O^
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:45:50 #208
226981 Gehenna
Volksmenner
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:39:50 #209
347252 Froggiefied
Screamo is niet Dood.
pi_117565213
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 15:26 schreef Jovatov het volgende:
Dank voor de tips, ga het binnenkort eens op m'n gemakje beluisteren ^O^
God Is An Astronaut, Mogwai, en check ook even ''Scraps Of Tape'' iets minder bekend maar zelfs beter dan sommige bekende post-rock bands
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:09:20 #210
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 14:33:34 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118773616
Grappig hoe het genre eigenlijk verschoven is van een soort klassieke muziek toepassen met een standaard band setting (bas gitaar drums) naar een soort klassieke muziek maken met klassieke instrumenten en een gitaar :D

Er komen steeds meer viooltjes, orkesten, etc bij kijken. :D

Weten jullie trouwens of Kayo Dot tegenwoordig nog veel doet? Choirs of the eye vind ik toch nogsteeds wel een ijzersterk post-rock album :Y

Al wordt er waarschijnlijk te veel in gezongen voor echte post-rock :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119937967
De line-up voor Dunk! festival 2013 is bijna compleet :)

Op de link kan je op de bandnamen klikken:

http://us5.campaign-archi(...)5d61198&e=81e8f298d2

quote:
These ones were already confirmed:
Kokomo, Kwoon, Tangled Thoughts Of Leaving, The Pirate Ship Quintet, Ilydaen, Lost In Kiev, Toundra, Arms And Sleepers, Celestial Wolves, Labirinto.
Unfortunately Jakob had to cancel their tour...

But, ladies and gentlemen. Here are 22 new confirmations!

What The Blood Revealed: Instrumental rock band from Scotland. Formed in 2004. They find their "inspiration in science, and the truths it reveals." We Stood Like Kings: "Belgian postrock band playing a live original soundtrack on a 1927 silent movie" [BOLT]: abstracted. ambient. deep. drone. experimental. hauling. low. noise. opaque. ponderous. repetitious. slow. tenebrous. From Germany. Stephen O'Malley: Is a founding member of Sunn O))). He will be coming to dunk!festival2013 with his solo project. Valerinne: Atmospheric, haunting, loud and emotional music from Bucharest. Formed in 2011. Ikebana: Ikebana is a four-piece postrock combo from France making emotional, sharp and melancholic music Fire Walk With Us: "Heavyweight instrumentalists" from The Netherlands. Formed in 2007. Petrels: The solo project of Oliver Barrett of Bleeding Heart Narrative. Maserati: "...Is as sleek, sexy and sophisticated as the legendary Italian sports car it takes its name from." The Black Heart Rebellion: "TBHR has changed, sheds its old skin, and slowly but shurely reshaped its original mold." Made in Belgium. Afformance: "Instrumental soundscapes inspired by post rock, alternative, ambient and postcore scenes." From Greece. My Education: They create "sweeping, cinematic music that soars in violent and epic waves". Heirs: Instrumental darkwave industrial gothic music from Australia. Released 3 albums with Denovali. My Empty Phantom: Jesse Beaman "melds multiple genre's, fusing instrumental, indie, classical, ambient and minimalist techniques to create 'visual rock'." Balmorhea: Their rich and layered music continues to be simultaneously concise and complex, uniting a collection of ideas, textures and sounds into one genre-defying landscape. Formed in 2006 in the US. Syndrome: Ambient, soundscape, drone solo-project of Mathieu Vandekerckhove, known from Amen Ra, Kingdom and other bands. Made in Belgium. I Like Trains: "Haunting instrumentation and broken, world weary vocals portray a tender depiction of tragedy, past, present and future." Dorena: Played at dunk!cinema two years ago. They are from Sweden and make music about love, dreams and warm nights. Le seul élément: He is alone. Luckily because he plays in a cube of two square meter. Have.To.Be.Distanced: Post hardcore, sludge from Czech Republic. The Shaking Sensations: Instrumental post rock from Denmark with a mind blowing new album. Joy Wants Eternity: Their idea is to express their compositions into a sort of narrative psychology, a metamorphosis of both equal parts of subtle and explosive moments.
pi_120768092
En de toplijstjes komen weer :)

Top 300:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL7C8F5F674DFA6E71

GYBE is goed vertegenwoordigd in de hogere regionen :P
pi_124237258
Zaterdag Long Distance Calling in de Baroeg, Rotterdam :)

Ik ga, en weet dat Tijnbrein ook gaat. Nog meer mensen?
pi_124237392
LDC is best vet, maar Rotterdam is helaas iets te ver weg..
Burning bridges gives you so much more
pi_124640863
Dit weekend is Dunk!

Nog mensen die gaan? Er zijn nog kaartjes te koop :Y

Ik ga zaterdag. Vanavond kan ik niet, en zondag heb ik al een ander optreden.
  dinsdag 16 april 2013 @ 15:03:40 #220
347252 Froggiefied
Screamo is niet Dood.
pi_125354411

2 van mijn favoriete nummers, en oja, post-rock die langer is dan 10 minuten zijt geprezen! _O_
pi_126804712
God Is An Astronaut staat 27 juli in de Tivoli. En eind september komen ze met een nieuw album. _O_
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 12:14:49 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126804782
*O* Erich von Däniken *O*

(zonder hem had het tru forum er heel anders uitgezien)

[ Bericht 13% gewijzigd door Bosbeetle op 21-05-2013 12:20:23 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:30:43 #223
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_127677598
Post rock _O_ _O_

Ben nu aan het luisteren naar Slint ^O^
Het leven is een toverbal.
pi_127683968
Nieuwe Sigur Ros is gelekt overigens :P
pi_127683996
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:13 schreef Xa1pt het volgende:
God Is An Astronaut staat 27 juli in de Tivoli. En eind september komen ze met een nieuw album. _O_
Die onthouden we even ^O^
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:28:57 #226
206322 Seam
Pillz-E
pi_127684113
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:26 schreef Faxie het volgende:
Nieuwe Sigur Ros is gelekt overigens :P
komt helaas niet in de buurt van hun meesterwerken. Wel een stuk beter dan Valtari en Med Sud...
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_127684255
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:28 schreef Seam het volgende:

[..]

komt helaas niet in de buurt van hun meesterwerken. Wel een stuk beter dan Valtari en Med Sud...
Ik heb 'm nog steeds niet geluisterd, maar ken de paar nummers die ze live gespeeld hebben.

Valtari en Med Sud hebben toch wel hun eigen plekjes binnen al het werk. Zitten zat goede nummers tussen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:32:50 #228
206322 Seam
Pillz-E
pi_127684378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik heb 'm nog steeds niet geluisterd, maar ken de paar nummers die ze live gespeeld hebben.

Valtari en Med Sud hebben toch wel hun eigen plekjes binnen al het werk. Zitten zat goede nummers tussen.
Gewoon ook prima albums voor een gemiddelde 'postrock' band. Maar gezien hun klassiekers verwacht je toch steeds net wat meer. Brennistein vind ik te onevenwichtig, het lijkt op een verzamelaar van bkantjes van al hun eerdere albums. Sommige erg goed, andere net wat minder. Maar het is helaas geen geheel geworden.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_127701412
Nieuwe Godspeed! is ook best nice.
Burning bridges gives you so much more
pi_128837118
Parhelia is ook wel tof, iets funkier dan de gemiddelde band.


pi_129658399
Nieuw nummer van God Is An Astronaut. Album komt op 16 september uit. :)

pi_129658457
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
Nieuw nummer van God Is An Astronaut. Album komt op 16 september uit. :)

Zag ze voor de 2e keer live op Summer darkness afgelopen weekend. Speelden ook een paar nieuwe nummers, en klonk erg goed :Y Toffe band met kundige muzikanten :Y
pi_129658639
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:18 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zag ze voor de 2e keer live op Summer darkness afgelopen weekend. Speelden ook een paar nieuwe nummers, en klonk erg goed :Y Toffe band met kundige muzikanten :Y
Nice, vond het laatste album de minste van allemaal dus ben benieuwd hoe deze gaat klinken.
pi_130451580
30 Januari komt Mogwai weer in de Paradiso :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:01:59 #236
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_130452272
Die zijn live zeer de moeite waard :Y
nee, jij dan!
pi_130563546
:{

quote:
Dear Friends,

We write to you today with heavy hearts and indescribable sadness to tell you that our bass player, Chris Friedrich, died unexpectedly Sunday afternoon. We have lost a close friend, a true brother, and a presence that can never be replaced in any of our lives. Chris epitomized the heart and soul of Caspian, and in our own ways -- both individually and collectively -- dedicate ourselves to honoring his memory. We ask for privacy. Thank you for your thoughts and prayers during this difficult time.

We will be paying tribute this Saturday (8/31) to Chris by performing at The Engine Room in Manchester, NH. This is a benefit show for a friend of Chris's who is seeking funding for a lung transplant. Chris was instrumental in putting this show together, and is the only way we know how to honor his memory at this time. You can find more information in our events section for this performance.

We love you all so very much. "
  maandag 30 september 2013 @ 19:50:30 #238
347252 Froggiefied
Screamo is niet Dood.
pi_131718089
2 Okt 65daysofstatic en Sleepmakeswaves in Amsterdam. 3 Okt in Groningen :)
pi_131961106
Leuke playlist, 100 bands die meer aandacht verdienen:

http://www.youtube.com/pl(...)Zuvn9kKJSRioDXLJ8lbW
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:06:26 #241
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132764951
Ik heb deze band uit Luik in september ofzo live gezien, was echt vet:

http://ilydaen.bandcamp.com
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:28:28 #242
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_132765695
Dit is een goed topic voor mij. Ook goed om De Fax te zien hier :)
pi_132768538
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:06 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb deze band uit Luik in september ofzo live gezien, was echt vet:

http://ilydaen.bandcamp.com
Die zag ik ook ja, ze speelden samen met nog een band... even vergeten welke. Maarja iets te ver, en ik kon niet die dag :'(

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit is een goed topic voor mij. Ook goed om De Fax te zien hier :)
Uhm hoi? :P
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:00:47 #244
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_132768552
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:00 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die zag ik ook ja, ze speelden samen met nog een band... even vergeten welke. Maarja iets te ver, en ik kon niet die dag :'(

[..]

Uhm hoi? :P
Ken je mij niet meer :(
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:03:23 #245
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132768645
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:00 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die zag ik ook ja, ze speelden samen met nog een band... even vergeten welke. Maarja iets te ver, en ik kon niet die dag :'(

The K, toevallig?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_132768725
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:00 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ken je mij niet meer :(
Beterebob?
pi_132768742
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

The K, toevallig?
Nee een bekendere band... zou ik terug moeten zoeken...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:08:40 #249
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_132768802
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Beterebob?
Uiteraard. Immer.
pi_132768836
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:08 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Uiteraard. Immer.
Ah oke :P

Ja ik ben hier al een tijdje aanwezig hoor :P
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:17:56 #251
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132769126
quote:
Cult of Luna, nice, maar ik heb al wat :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_132824970
Hey allemaal,

Dit is Rik van LotsaConcerts.com. Ik zag dat er bezoekers van fok.nl kwamen en had even een kleine flashback naar jaren terug, toen ik Fok ook wel 'es afstruinde :D

Anyway: cool dat jullie hier een post-rock topic hebben! postrock.lotsaconcerts.com is van Nederlandse makelij... ik heb er bijna een jaar hard aan gewerkt, maar het uitgangspunt was dat ik (GVD) gewoon een simpele lijst wilde van concerten van post-rock-achtige bands. Of ik ze nu kende of niet (want zelfs als je ze niet kent, is het het waarschijnlijk nog steeds waard om blind naar die concerten te gaan).

Songkick en BandsInTown zijn best mooi en modern, en Spotify gebruikt nu ook Songkick, maar ik geloof dat niemand op dit moment doet wat LotsaConcerts doet. Als mensen het nuttig blijken te vinden, wil ik het graag uitbreiden naar andere genres, maar voorlopig wil ik eerst focussen op post-rock, omdat het m'n passie is.

Ondertussen zijn er ook steeds meer en meer bands aan het upsignen. Qua NL bands zit All Shall Be Well er ook al op! Verder: ik hoor heel graag wat jullie ervan vinden (ook dingen die er minder goed aan zijn!), en ten tweede, RSVP vooral concerten, wie weet kunnen we dan 'es met z'n allen een biertje doen.
LotsaConcerts - A genre-based concert platform. http://postrock.lotsaconcerts.com
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:56:35 #253
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132825084
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:51 schreef lotsaconcerts het volgende:
Hey allemaal,

Dit is Rik van LotsaConcerts.com. Ik zag dat er bezoekers van fok.nl kwamen en had even een kleine flashback naar jaren terug, toen ik Fok ook wel 'es afstruinde :D

Anyway: cool dat jullie hier een post-rock topic hebben! postrock.lotsaconcerts.com is van Nederlandse makelij... ik heb er bijna een jaar hard aan gewerkt, maar het uitgangspunt was dat ik (GVD) gewoon een simpele lijst wilde van concerten van post-rock-achtige bands. Of ik ze nu kende of niet (want zelfs als je ze niet kent, is het het waarschijnlijk nog steeds waard om blind naar die concerten te gaan).

Songkick en BandsInTown zijn best mooi en modern, en Spotify gebruikt nu ook Songkick, maar ik geloof dat niemand op dit moment doet wat LotsaConcerts doet. Als mensen het nuttig blijken te vinden, wil ik het graag uitbreiden naar andere genres, maar voorlopig wil ik eerst focussen op post-rock, omdat het m'n passie is.

Ondertussen zijn er ook steeds meer en meer bands aan het upsignen. Qua NL bands zit All Shall Be Well er ook al op! Verder: ik hoor heel graag wat jullie ervan vinden (ook dingen die er minder goed aan zijn!), en ten tweede, RSVP vooral concerten, wie weet kunnen we dan 'es met z'n allen een biertje doen.
Leuk om te horen :D Ik ben niet heel erg bekend met het post-rock genre maar wat ik wel weet is dat ik het geweldig vind, als er eens iets in de buurt is zal ik het zeker overwegen :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_132825502
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:51 schreef lotsaconcerts het volgende:
Hey allemaal,

Dit is Rik van LotsaConcerts.com. Ik zag dat er bezoekers van fok.nl kwamen en had even een kleine flashback naar jaren terug, toen ik Fok ook wel 'es afstruinde :D

Anyway: cool dat jullie hier een post-rock topic hebben! postrock.lotsaconcerts.com is van Nederlandse makelij... ik heb er bijna een jaar hard aan gewerkt, maar het uitgangspunt was dat ik (GVD) gewoon een simpele lijst wilde van concerten van post-rock-achtige bands. Of ik ze nu kende of niet (want zelfs als je ze niet kent, is het het waarschijnlijk nog steeds waard om blind naar die concerten te gaan).

Songkick en BandsInTown zijn best mooi en modern, en Spotify gebruikt nu ook Songkick, maar ik geloof dat niemand op dit moment doet wat LotsaConcerts doet. Als mensen het nuttig blijken te vinden, wil ik het graag uitbreiden naar andere genres, maar voorlopig wil ik eerst focussen op post-rock, omdat het m'n passie is.

Ondertussen zijn er ook steeds meer en meer bands aan het upsignen. Qua NL bands zit All Shall Be Well er ook al op! Verder: ik hoor heel graag wat jullie ervan vinden (ook dingen die er minder goed aan zijn!), en ten tweede, RSVP vooral concerten, wie weet kunnen we dan 'es met z'n allen een biertje doen.
Ow hey :P

Ja ik kwam een linkje tegen op FB van de Post-rock pagina, en die heb ik hier ook maar eens neergezet :P

Super initiatief wat mij betreft :Y Heel erg handig, want post-rock bands komen niet altijd op podiuminfo etc terecht.

Als je uit wil breiden nmaar andere genres zou ik IDM en ambient willen aandragen O-)
pi_132826908
Cool Dagoduck! Veel om te ontdekken dan :) En tnx voor het sharen Faxie!

En voor de feedback, fijn om te horen. Ik vind het voorlopig nog best moeilijk om te bedenken welke genres logisch kunnen zijn hiervoor, maar voor de eerste uitbreiding dacht ik idd aan dingen richting de ambient en IDM hoeken. Daarnaast vind ik metal een heel logische, gezien de raakvlakken tussen de stevigere postrock met (post-)metal.
Verder zie ik het later graag voor totaal andere stijlen als country en jazz.

Wat moeilijk is, is bijvoorbeeld non-niche 'indie'. Zo breed tegenwoordig... ik gok dat concertagenda's daarvan al snel zo lang en onoverzichtelijk kunnen worden als bij het gemiddelde concert-platform, wat ik juist wil vermijden.
LotsaConcerts - A genre-based concert platform. http://postrock.lotsaconcerts.com
pi_132828211
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:03 schreef lotsaconcerts het volgende:
Cool Dagoduck! Veel om te ontdekken dan :) En tnx voor het sharen Faxie!

En voor de feedback, fijn om te horen. Ik vind het voorlopig nog best moeilijk om te bedenken welke genres logisch kunnen zijn hiervoor, maar voor de eerste uitbreiding dacht ik idd aan dingen richting de ambient en IDM hoeken. Daarnaast vind ik metal een heel logische, gezien de raakvlakken tussen de stevigere postrock met (post-)metal.
Verder zie ik het later graag voor totaal andere stijlen als country en jazz.

Wat moeilijk is, is bijvoorbeeld non-niche 'indie'. Zo breed tegenwoordig... ik gok dat concertagenda's daarvan al snel zo lang en onoverzichtelijk kunnen worden als bij het gemiddelde concert-platform, wat ik juist wil vermijden.
Neo Klassiek is ook een goede. Zag Olafur al langskomen, maar Nils Frahm en Gregg Haines bv zouden ook mooi passen. Evenals Scandinavische acts zoals Valgeir Sigurdsson :Y
pi_132865336
Alweer een jaar geleden dat deze uitkwam:


_O_
I feel kinda Locrian today
  woensdag 6 november 2013 @ 01:53:27 #258
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_132949887
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
pi_132950632
Toe _O_
I feel kinda Locrian today
pi_132956206
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:24 schreef starla het volgende:
Alweer een jaar geleden dat deze uitkwam:


_O_
Slechte album van Mono tot nu toe :'(. Ik ben bang dat hun nieuwe album ook meer van hetzelfde zal zijn.
Mightiest am I but I am not alone in this cosmos of mine...
  woensdag 6 november 2013 @ 12:02:24 #262
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132956254
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 6 november 2013 @ 12:11:52 #263
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132956584
Ik weet niet helemaal of deze hier past maar een geslaagde cover is het wel:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_132958199
quote:
Die drummer gaat wel aardig los op het eind :D
pi_132981609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:01 schreef TonyMalony het volgende:

[..]

Slechte album van Mono tot nu toe :'(. Ik ben bang dat hun nieuwe album ook meer van hetzelfde zal zijn.
Grappig, vind het een gewéldig album _O_
I feel kinda Locrian today
  woensdag 6 november 2013 @ 23:09:20 #266
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_132986021
Ik persoonlijk beschouw dit als het beste band uit het genre

Non possumus non loqui
pi_132996984
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:53 schreef starla het volgende:

[..]

Grappig, vind het een gewéldig album _O_
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen! :P Mono is een van mijn favoriete post-rock bands, maar na 'You are there' is het teveel klassieke muziek geworden. Sommige liedjes van de laatste 2 albums zou zomaar in een Disney-film kunnen.
Mightiest am I but I am not alone in this cosmos of mine...
  donderdag 7 november 2013 @ 11:51:27 #268
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132998143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:09 schreef Knip het volgende:
Ik persoonlijk beschouw dit als het beste band uit het genre

Lekker nummer!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 7 november 2013 @ 12:26:56 #269
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132999595
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 7 november 2013 @ 13:02:20 #270
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133000878
Wat een lekkere muziek zeg dat FRAMES: http://frames.bandcamp.com/
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133000999
quote:
Een van de betere bands van de laatste jaren ja :Y

Atlantis speelt 8 November in Uden als support voor The Gathering.
  donderdag 7 november 2013 @ 13:07:33 #272
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133001072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:05 schreef Faxie het volgende:

[..]

Een van de betere bands van de laatste jaren ja :Y

Atlantis speelt 8 November in Uden als support voor The Gathering.
Heel vaak dat die bands optreden in het zuiden, dat is 2en half uur rijden :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133001135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:09 schreef Knip het volgende:
Ik persoonlijk beschouw dit als het beste band uit het genre

Eindelijk een Her name is Calla fan te vinden. Ben groot fan sinds hun debuut. Een van de weinige post-rock bands die nog echt vernieuwend is. Binnenkort gelukkig weer nieuwe materiaal ^O^
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_133001171
quote:
6s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Heel vaak dat die bands optreden in het zuiden, dat is 2en half uur rijden :D
Nou ik zie nooit vaak post-rock bands optreden in het Zuiden hoor :P Meestal omgeving Utrecht en Groningen.

Maar Dunk festival is dan weer relatief dichtbij voor me :Y
  donderdag 7 november 2013 @ 13:12:36 #275
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133001260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:09 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nou ik zie nooit vaak post-rock bands optreden in het Zuiden hoor :P Meestal omgeving Utrecht en Groningen.

Maar Dunk festival is dan weer relatief dichtbij voor me :Y
Dat bedoel ik, Utrecht en Groningen zijn beiden 1 uur 40 rijden :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133001291
quote:
6s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:12 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, Utrecht en Groningen zijn beiden 1 uur 40 rijden :P
Ow Den Helder zie ik :P

Ja maar Amsterdam enzo is toch nog wel relatief dichtbij voor je?
  donderdag 7 november 2013 @ 13:38:42 #277
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133002329
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:13 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ow Den Helder zie ik :P

Ja maar Amsterdam enzo is toch nog wel relatief dichtbij voor je?
Ja klopt, daar ga ik het meeste naar concerten en Utrecht. Hier in Den Helder is sinds dit jaar een kroeg waar elke week/twee weken wel een band optreedt. Ook vaak uit de UK, Noorwegen, Frankrijk, België, Duitsland, Tjechië..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133008263
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:24 schreef TonyMalony het volgende:
Sommige liedjes van de laatste 2 albums zou zomaar in een Disney-film kunnen.
:D
I feel kinda Locrian today
  donderdag 7 november 2013 @ 19:08:56 #279
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133014832
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133024491
vast al eens eerder gepost hier, maar dit is toch de 'Street spirit' van Mogwai :)
Mightiest am I but I am not alone in this cosmos of mine...
pi_133223397
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:28 schreef Faxie het volgende:
Leuke playlist, 100 bands die meer aandacht verdienen:

http://www.youtube.com/pl(...)Zuvn9kKJSRioDXLJ8lbW
Nice, merci.
pi_133259624
Vanessa van Basten is nu even de beste ontdekking uit die 100. :) Iets meer metal dan rock, maar errug lekker.
pi_133261324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:28 schreef Faxie het volgende:
Leuke playlist, 100 bands die meer aandacht verdienen:

http://www.youtube.com/pl(...)Zuvn9kKJSRioDXLJ8lbW
Leuk, eens kijken of er iets leuks tussen zit.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 14 november 2013 @ 20:16:53 #284
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133263278
Motek zie ik ertussen staan. Post-rock band uit Gent. Dat album stond pas op de luisterpaal, was erg fijn :)
  zondag 17 november 2013 @ 23:42:38 #285
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133363631
Dit was best wel vet op Pukkelpop, 's nachts rond 1 uur beetje in trance...

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133365112
quote:
6s.gif Op zondag 17 november 2013 23:42 schreef Dagoduck het volgende:
Dit was best wel vet op Pukkelpop, 's nachts rond 1 uur beetje in trance...

Speelden die daar dan? Dacht dat ze alleen in Brussel speelden. Begin volgend jaar in Nl dacht ik :)
  maandag 18 november 2013 @ 00:57:23 #287
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133365811
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 00:26 schreef Faxie het volgende:

[..]

Speelden die daar dan? Dacht dat ze alleen in Brussel speelden. Begin volgend jaar in Nl dacht ik :)
Ja, op donderdag 15 augustus van 0:15 tot 1:45 (eigenlijk vr.16 aug. dus) Speelden ze dus 4 nummers in anderhalf uur, ik vind het knap :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 18 november 2013 @ 21:05:26 #288
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133390075
The Black Heart Rebellion trad ook op Pukkelpop op, was ook nice.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133390769
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2013 21:05 schreef Dagoduck het volgende:
The Black Heart Rebellion trad ook op Pukkelpop op, was ook nice.

Die zag ik op Summer Darkness. Was inderdaad nice :)
  zondag 1 december 2013 @ 20:56:12 #291
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133819471

Nu op StuBru, wat een plaat!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 2 december 2013 @ 11:26:37 #292
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133836747
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 20:56 schreef Dagoduck het volgende:

Nu op StuBru, wat een plaat!
Wat een plaat _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133839483
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 2 december 2013 @ 13:21:11 #294
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133839895
quote:
Lekker plaatje, er mist alleen wel iets. Een climax ofzo :P Ik weet niet. Doet me denken aan electronische muziek. Niets mis mee overigens.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 8 december 2013 @ 13:20:55 #295
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_134045202
Zijn er nog mensen die naar Mogwai gaan 30 januari?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_134135901
quote:
6s.gif Op zondag 8 december 2013 13:20 schreef Dagoduck het volgende:
Zijn er nog mensen die naar Mogwai gaan 30 januari?
Ik niet iig. Mogwai heeft me op 2, 3 nummers na nooit echt kunnen boeien eigenlijk.

pi_134385512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:03 schreef Froggiefied het volgende:

2 van mijn favoriete nummers, en oja, post-rock die langer is dan 10 minuten zijt geprezen! _O_
Dan wil ik deze nog spammen :Y


Hopelijk gaan ze eens optreden in de buurt, want ik vind het best wel een toffe band :)
pi_134385566
En niet helemaal post-rock, maar wel invloeden. Nieuw album van Kauan is net uit :)

pi_134385926
Oke ik lees net m'n mail, en zie dat Dunk! festival bijna de volledige line-up klaar heeft :D

Seven Mile Journey komt ook :D :D

De lijst tot nu toe, volgens mij compleet:

Alright The Captain
Zero Absolu
Steak Number Eight
Alias Empire
Exxasens
Arms and Sleepers
God Is An Astronaut
Indignu
Syberia
UpCDownC
MOTEK
The Seven Mile Journey
Industroika
Sleepmakeswaves
Lymbyc Systym
Le Seul Elément
Lost In Kiev
Kerretta
Aesthesys
The Best Pessimist
This Quiet Army
EF
Nadja

En een aardige link om te luisteren alvast:

http://www.postrocker.nl/(...)estival-2014-lineup/

[ Bericht 10% gewijzigd door Faxie op 17-12-2013 22:38:14 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:52:52 #300
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_134387175
Ik wou deze even delen:


Toch wat ruig, met de vocals de heavy-metal kant op. Maar zeker post rock elementen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')