abonnement Unibet Coolblue
pi_82094325
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met name die laatste regel....die kan uitgelegd worden met een reeel eiland , maar ook met een 'tussenwereld' eiland. 'Everyone dies sometime' kan bv betekenen dat iedereen op flight 815 dood is toen het neerstortte.
Ik dacht dat Bragi de theorie al van tafel had geveegd met zijn opmerking over Walt en stukken uit het gesprek tussen Christian en Jack. Want dat de ALT een soort 'afterlife' was, is toch wel duidelijk? Christian zegt immers ook nog tegen Jack: "The most important part of your life, was the time that you spent with these people." Die zin geeft al aan dat ze op het eiland nog leefden.
pi_82094956
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee, dat was de moeder van Daniel.

En ja er zijn nog steeds mensen die roepen dat Smokey en MIB niet dezelfde waren.
Daar ben ik eentje van.

Smokey is MiB, maar MiB is niet Smokey. Net zoals Smokey Locke is, maar Locke is niet Smokey.

Smokey bestond immers al voordat MiB op het eiland kwam (MiBs adoptiemoeder moet ook een Smokey geweest zijn gezien de ravage die ze in dat kamp aanrichtte) en we zagen al dat Smokey ook de persoonlijkheid van zijn verschijning overneemt ("Don't tell me what I can't do" schreeuwde hij, alsof hij echt Locke was).
pi_82095346
Juist, smokey neemt het gedaante van mib over. De echte mib gaat dood en zijn lichaam wordt door jacob naast zijn moeder in de grot 'begraven'. Later gaat de echte locke dood en neemt smokey het gedaante van locke over. Smokey neemt niet alleen de gedaantes over, maar ook alle herinneringen enzovoorts.

Teminste, zo denk ik er over.
pi_82095387
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:00 schreef Pinzon het volgende:
Waarom heeft Miles het eigenlijk tot het einde overleefd? Zijn inbreng en toegevoegde waarde was al miniem sinds hij erbij kwam.
Door de jungle in te rennen als flock eraan komt.
pi_82095667
Ik had me eigenlijk voorgenomen om het Lost-hoofdstuk af te sluiten maar ik kriebel toch nog met één vraag (wel meer maar deze in het bijzonder). Waarom konden er geen baby's geboren worden op het eiland en is het antwoord hier op tot uiting gekomen in de finale?

Misschien dat het mij is ontgaan dus daarom vraag ik het hier.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_82095722
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:41 schreef Patch het volgende:
Dus iedereen die stierf in seizoen 1 tot en met 5, is ook daadwerkelijk gestorven? (dus ibijivoorbeeld, eerst Boone, Shannon en AnaLucia etc en daarna Charlie, MIcheal, Rousseau, Alex etc).

Maar er zijn er dus ook een boel (of iedereen) bij Jughead in '77 gestorven?
Wie heeft Jughead overleefd?

Iedereen is daadwerkelijk gestroven ja. Het eiland was echt.

De ontploffing van jughead heeft niemand gedood. Althans niemand van de belangrijke personages. De ontploffing heeft er voor gezorgd dat ze terug werden geflitst naar hun eigen tijd. Dat je vanaf dat moment de alt begon te zien heeft er verder niets mee te maken (hoewel dat, door de timing, wel gesuggereerd werd door de makers). In de alt is namelijk geen tijd. Wanneer iemand dood gaat(ongeacht wanneer), begint die gene zijn leven in de alt.

Waarschijnlijk was de 'accident' ook de ontploffing van jughead. En heeft dus veroorzaakt dat de button om de 108 minuten ingedrukt moest worden. "Whatever happened, happens." De bom was dus altijd al ontploft. Ook toen ze in season 1 voor het eerst op het eiland kwamen.
pi_82095855
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:49 schreef Mendeljev het volgende:
Ik had me eigenlijk voorgenomen om het Lost-hoofdstuk af te sluiten maar ik kriebel toch nog met één vraag (wel meer maar deze in het bijzonder). Waarom konden er geen baby's geboren worden op het eiland en is het antwoord hier op tot uiting gekomen in de finale?

Misschien dat het mij is ontgaan dus daarom vraag ik het hier.
Ook zo'n los verhaallijn waar verder helemaal geen aandacht meer aan is besteed. Ik las ergens dat dat wellicht ook te maken had met de ontploffing van jughead, door de straling enzo. Maar waarom ging er dan verder niemand dood de straling ofzo. Ik denk eerder dat Jacob daarvoor heeft gezorgd. Omdat hij geen moeders en kinderen in de strijd om het eiland wil betrekken. Daarom streept hij ook kate's naam door, omdat ze moeder is geworden.

Dat roept ook weer de volgende vraag op. Hoe wist Jacob van zijn krachten af en hoe hij die moest gebruiken? Is dat iets wat je gewoon opeens weet na het drinken uit de beker? Zouden Jack en Hurley ook geweten hebben hoe die te gebruiken?

En wie of wat heeft er voor gezorgd dat locke weer kon lopen? Het eiland, of Jacob?

[ Bericht 7% gewijzigd door Bureaulamp op 30-05-2010 13:18:04 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 13:02:36 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82096101
Dat het eiland bepaalde magische krachten had is in mijn ogen gewoon een feit, wie daar nou specifiek verantwoordelijk voor is maakt me eigenlijk niet zoveel uit... Jin die ineens wel kinderen kan maken. Locke die weer kan lopen, Rose die geen kanker meer heeft etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82096742
Dat het eiland speciale krachten bezit en Jacob daar gebruik van kan maken lijkt me duidelijk. Vraag me alleen af of het gewoon komt doordat ze op het eiland zijn, of dat Jacob daar echt voor gezorgd heeft? Ik denk eigenlijk het laatste.
pi_82096864
Ik denk het eerste. Dat licht was al op het eiland voordat Jacob er was en ik denk dat al die speciale eigenschappen van het eiland daarvandaan komen.
pi_82097443
Ik denk ook dat de Source het belangrijkste is. De Protector krijgt wel bepaalde krachten en kennis, maar ik weet niet of dat meteen na het ritueel gebeurd of dat het misschien iets is dat zich ontwikkeld naarmate ze langer op het eiland zijn. De Protectors zijn ook misschien meestal mensen die al bepaalde bovennatuurlijke talenten hebben zoals het zien van de doden in geval van Hurley.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:41:15 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_82097541
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:29 schreef Symer het volgende:

[..]

Daar ben ik eentje van.

Smokey is MiB, maar MiB is niet Smokey. Net zoals Smokey Locke is, maar Locke is niet Smokey.

Smokey bestond immers al voordat MiB op het eiland kwam (MiBs adoptiemoeder moet ook een Smokey geweest zijn gezien de ravage die ze in dat kamp aanrichtte) en we zagen al dat Smokey ook de persoonlijkheid van zijn verschijning overneemt ("Don't tell me what I can't do" schreeuwde hij, alsof hij echt Locke was).
Aannames.
pi_82097866
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Aannames.
Natuurlijk, alle uitspraken over dingen die niet letterlijk in de show verteld zijn, zijn aannames.

Maar jij gelooft dus dat een vrouwtje van middelbare leeftijd even een horde Romeinen uitmoordt en die stenen put aan diggels trapt?

Dat is net zo goed een aanname. Eentje die ik een stuk vergezochter vind.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:56:35 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_82098084
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:50 schreef Symer het volgende:

[..]

Natuurlijk, alle uitspraken over dingen die niet letterlijk in de show verteld zijn, zijn aannames.

Maar jij gelooft dus dat een vrouwtje van middelbare leeftijd even een horde Romeinen uitmoordt en die stenen put aan diggels trapt?

Dat is net zo goed een aanname. Eentje die ik een stuk vergezochter vind.
Magie?

Maar dan zouden er dus meerdere Smokeys zijn (geweest)?

De meest voor de hand liggende oplossing is gewoon dat toen MiB in het licht werd gegooid zijn lichaam/ziel gescheiden werden. Vergeet niet dat ook in de vorm van Locke zijn motieven hetzelfde bleven als in zijn MIB-gedaante: go home. Als Smokey echt een onafhankelijke entiteit zou zijn dan zou hij nadat hij de gedaante van Locke had aangenomen juist graag op het eiland hebben willen blijven, want dat wilde de echte Locke toch ook zo graag?

Door naast MiB zelf weer een andere uitleg te introduceren voor Smokey zou je het plot alleen maar nog ingewikkelder maken dan het al is.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:58:30 #215
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_82098154
Iedereen die Lost mist zou gisteren moeten zijn begonnen met Battlestar Galactica kijken...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_82098763
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Magie?

Maar dan zouden er dus meerdere Smokeys zijn (geweest)?

De meest voor de hand liggende oplossing is gewoon dat toen MiB in het licht werd gegooid zijn lichaam/ziel gescheiden werden. Vergeet niet dat ook in de vorm van Locke zijn motieven hetzelfde bleven als in zijn MIB-gedaante: go home. Als Smokey echt een onafhankelijke entiteit zou zijn dan zou hij nadat hij de gedaante van Locke had aangenomen juist graag op het eiland hebben willen blijven, want dat wilde de echte Locke toch ook zo graag?

Door naast MiB zelf weer een andere uitleg te introduceren voor Smokey zou je het plot alleen maar nog ingewikkelder maken dan het al is.
Bij die tempel staan er muurtekeningen van smokey, naast wat hiëroglyfen enzo. Ik denk die tempel ouder is dan Jacob en zijn moeder. Het is dus aannemelijk dat er meerdere smokeys zijn geweest.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:20:56 #217
133369 Jivis
Critikut
pi_82099095
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:58 schreef TC03 het volgende:
Iedereen die Lost mist zou gisteren moeten zijn begonnen met Battlestar Galactica kijken...
Klopt.
Amen.
pi_82099492
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:58 schreef TC03 het volgende:
Iedereen die Lost mist zou gisteren moeten zijn begonnen met Battlestar Galactica kijken...
Heb ik eerder al geprobeerd, niet mijn ding.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:33:53 #219
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_82099656
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:30 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Heb ik eerder al geprobeerd, niet mijn ding.
Waarom niet?

BSG is een goed voorbeeld van hoe je mystiek kan afwisselen met antwoorden, en dat antwoorden heus niet altijd lame zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_82099712
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom niet?

BSG is een goed voorbeeld van hoe je mystiek kan afwisselen met antwoorden, en dat antwoorden heus niet altijd lame zijn.
Het wist me gewoon niet te grijpen. En het was niet het space gedoe, stargate vind ik bijvoorbeeld ook leuk.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:45:38 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_82100145
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:13 schreef Bureaulamp het volgende:

[..]

Bij die tempel staan er muurtekeningen van smokey, naast wat hiëroglyfen enzo. Ik denk die tempel ouder is dan Jacob en zijn moeder. Het is dus aannemelijk dat er meerdere smokeys zijn geweest.
Tja ik weet niet ik snap de logica verhaaltechnisch niet helemaal.

Smokey als aparte entiteit voegt imo niks toe aan het verhaal. Ik begrijp de redenering wel dat een 'autonome smokey' lichamen kan kopieren en overnemen maar waarom? Wat is het nut? Wat wil een onafhankelijke Smokey daarmee bereiken? Wat we in de serie hebben gezien is het volgende:

-MIB in oorspronkelijke vorm (kind en volwassene) wilde graag naar huis
-MIB nadat ie door Jacob in het licht was geduwd wilde graag naar huis
-Flocke wilde graag naar huis

Meest logische is dus dat ze gewoon één en dezelfde zijn. Alles wijst daarop. MiB zei dat ook tegen Richard in Ab Aeterno: 'He took my body and humanity'. Maw hij had na dat incident geen lichaam meer en was niet menselijk meer. Maar zijn motieven bleven hetzelfde en dat waren ze nog steeds nadat hij zich als Locke ging voordoen. Ja, hij nam trekjes van Locke over, maar niet diens motieven (op het eiland blijven).
pi_82100453
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja ik weet niet ik snap de logica verhaaltechnisch niet helemaal.

Smokey als aparte entiteit voegt imo niks toe aan het verhaal. Ik begrijp de redenering wel dat een 'autonome smokey' lichamen kan kopieren en overnemen maar waarom? Wat is het nut? Wat wil een onafhankelijke Smokey daarmee bereiken? Wat we in de serie hebben gezien is het volgende:

-MIB in oorspronkelijke vorm (kind en volwassene) wilde graag naar huis
-MIB nadat ie door Jacob in het licht was geduwd wilde graag naar huis
-Flocke wilde graag naar huis

Meest logische is dus dat ze gewoon één en dezelfde zijn. Alles wijst daarop. MiB zei dat ook tegen Richard in Ab Aeterno: 'He took my body and humanity'. Maw hij had na dat incident geen lichaam meer en was niet menselijk meer. Maar zijn motieven bleven hetzelfde en dat waren ze nog steeds nadat hij zich als Locke ging voordoen. Ja, hij nam trekjes van Locke over, maar niet diens motieven (op het eiland blijven).
Dat is een beetje vaag inderdaad. Misschien is het toevallig dat ze dezelfde motieven hebben. Als ik het goed begrijp mag smokey niet van het eiland af om de wereld te beschermen. Smokey is het kwaad, dat gevangen zit op het eiland zodat de rest van de wereld er geen last van heeft. Dan is het opzich logisch dat smokey niet gevangen wil zitten en dus van het eiland af wil.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:13:41 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_82101331
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:53 schreef Bureaulamp het volgende:

[..]

Dat is een beetje vaag inderdaad. Misschien is het toevallig dat ze dezelfde motieven hebben. Als ik het goed begrijp mag smokey niet van het eiland af om de wereld te beschermen. Smokey is het kwaad, dat gevangen zit op het eiland zodat de rest van de wereld er geen last van heeft. Dan is het opzich logisch dat smokey niet gevangen wil zitten en dus van het eiland af wil.
En ik had dus de indruk dat 'het kwaad' en MiB dezelfde zijn. Dat de slechte trekjes van het karakter van MiB versterkt werden doordat hij in het licht werd gegooid en Smokey werd. En dat Jacob hem daarom op het eiland wilde houden.

Misschien dat de schrijvers hier nog eens duidelijkheid in scheppen, hoe het nu precies zit.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:23:58 #224
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_82101826
quote:
Op zondag 30 mei 2010 00:47 schreef Bragi het volgende:
Zhenar wilde ooit zoiets zien, nou hier is het! Chronologically LOST:
[..]

http://www.chronologicallylost.com/
Wat vet!!!!!!!! Maar wat een teringwerk moet dat zijn zeg
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zondag 30 mei 2010 @ 15:32:04 #225
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_82102185
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:35 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Het wist me gewoon niet te grijpen. En het was niet het space gedoe, stargate vind ik bijvoorbeeld ook leuk.
Holy crap, er zijn gewoon mensen die Stargate leuker vinden dat Battelstar Galactica?! Niet om je mening af te zeiken ofzo hoor, maar ik dacht altijd dat iedereen die Stargate leuk vond (vind ik zelf ook hoor) toch wel zeker zou moeten kwijlen van extase bij BSG... Guess I was wrong

Stargate is lekkere popcorn scifi... Battlestar is high-concept scifi, met veel beter uitgewerkte personages en verhaallijnen.

Ik vond het einde van Lost wel een stuk beter dan dat van Battlestar trouwens. Het laatste seizoen van BSG was sowieso wel taai. Best goed, maar ook wel hele zware kost.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')