abonnement Unibet Coolblue
pi_82661506
ow ow ow lapjes! Ik wil foto's!!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_82662782
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:20 schreef Loveless85 het volgende:
Poeke red in haar eentje even alle zwerfkittens in EHV
Bijna allemaal.

Maar super dat je er zoveel in huis neemt Poeke! Dat zal een gekrioel (en geknuffel ) worden.

En Elisa blijft bij jou wonen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_82977343
Hoe is het met de drukte?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2010 @ 15:03:06 #79
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_82982235
Poeke, wat geweldig!
Wat is dat zwart witte nestje mooi geworden! Nee, nee, nee don't lead me into temptation..
Dus nu 9 van die schatjes!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:20:34 #80
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_83200360
Nou, hier ben ik weer.

Sorry sorry sorry, vor de late update maar ik heb het zooo druk gehad met werk/dierenbescherming/grote schoonmaak/huis vol kittens dat ik amper tijd heb gehad om te fokken.

Maar deze is update is de moeite waard (het is een heel verhaal, maar lees het effe als je tijd hebt)

Nestje E (8 weken)

Alles is gechipt, ge-ent, behandeld voor oormijt etc. Elisa is inmiddels omgedoopt tot Sophie en die heb ik zelf geadopteerd. Eek, Eppo en Evie wachten op een huisje via de site van RedCat. Van de kleine blazende monstertjes is trouwens niets meer over, het rent en het kroelt en liggen heerlijk op de bank/in de zon en geniet van alle menselijke aandacht. Als het goed is gaan ze deze week op de site dus vanmorgen was het tijd voor een heuse fotoshoot en het tiepen van de verhaaltjes.


Eek:



Prrr.. ik ben Eek en de eerste uit een nestje van 4 en dat laat ik blijken ook. Waar iets te beleven valt ben ik te vinden en er als eerste bij. Balletjes, veertjes, beestjes, ik ga eropaf om te veroveren. Ben ik uitgespeeld dan lig ik het liefst luid ronkend naast mijn gastgezin op de bank om gekroeld te worden om even later weer aan de gang te gaan. Ik ben drukte gewend en in mijn gastgezin al gewend geraakt aan andere katten en de vogel. Ik kijk wel eens schalks naar hem, maar ik weet dat ik niet aan kooi mag komen, en ook niet aan de planten, jammer he. Ik ben een heerlijke wildebras en een genot om in huis te hebben zegt mijn gastmama. Mag ik bij jou komen spelen?















Eppo




Mieeeeuw... ik ben Eppo en de tweede uit het nestje van 4. Waar mijn broertje overal altijd meteen achteraan gaat, blijf ik eerst kijken hoe hij het doet en dan ga ik er ook op af om er samen op uit te trekken. Als ik moe ben lig ik het liefst in een hoekje onder een kussen van de bank zodat mijn gastgezin hard moet zoeken, en als ze me niet kunnen vinden kom ik tevoorschijn en kijk op mijn meest onschuldigst aan met mijn mooie bruine ogen.
Als er iemand thuis komt, ga ik meteen kijken wie het is, als is het maar om om een aai te vragen. Ik ben gewend door veel mensen geknuffeld te worden, dus ik wil graag een huisje waar er genoeg aandacht voor me is. Ik ben de volwassen katten hier gewend maar heb (gelukkig volgens mijn pleegbaasje) niet veel interesse in de vogel en de planten. Kom je een keer naar me kijken?
















Evie



Mauwww, ik ben Evie. Toen ik bij mijn pleegbaastjes ging wonen was ik erg verlegen maar dat is nu helemaal over. Het liefst ga ik met mijn broers op ontdekkingstocht door het huis op zoek naar de beste plaatsen om in de hinderlaag te gaan liggen als de sjaggerijnige oude kat van mijn gastgezin om de hoek komt, dan maak ik een grote bokke spong en sping ik vlug weg, hahaaaa. Als ik moe ben ga ik lekker op de bank bij iemand liggen zodat ik geaait kan worden, dan vind ik heeeeerlijk! Als je me roept, dan kom ik! Ik ben gewend aan drukte en andere katten. Ook hebben ze hier een vogel waar ik wel eens naar kijk maar daar mag ik niet aankomen. En ook niet aan de plantjes, flauw he. Nou dan ga ik maar aan de krabpaal hangen. Ondanks dat ik het erg naar mijn zin heb hier, zoek ik een nieuw huisje, heb jij een plaatsje?

















Sophie (Elisa)












Nestje F (6 weken)

Fredje kwam bij mij omdat hij nog een beetje te klein was voor het asiel ondanks dat hij toen al 6 weken leek. Uiteindelijk is hij jonger want zijn ogen beginnen nu pas te verkleuren dus hij zit nu pas rond de 6 weken.

Vandaag is hij ge-ent en gechipt. Fred is een enorme knuffelpoes en loopt me de hele dag voor de voeten waardoor hij al meer dan eens per ongeluk een schop heeft gekregen Het wordt in ieder geval straks een bakbeest van een kater gezien het dikke vacht en de enorme dikke poten.


Fredje (6 weken)




Hoi, ik ben Fred en ik vind mezelf een hele stoere kater ondanks dat ik nog klein en pluizig ben. Ik ben een echte knuffelkont en vraag regelmatig aandacht om opgepakt te worden en gekroeld. Ik kon toen ik 4 weken was al kopjes geven, goed he! Die grote mensen moeten wel een beetje oppassen met me want ik wil ze nog wel eens per ongeluk voor de voeten lopen, maar gelukkig kan ik tegen een stootje. Volgens mijn pleegbaasje wordt ik een grote tijger want ik heb hele dikke poten en ben fors gebouwd (moet zij zeggen ) Ik woon hier met een paar andere kittens en een paar volwassen poezen, en het is hier altijd druk dus ik ben wel wat gewend als ik ga verhuizen. Ik zou graag verhuizen naar een huisje met iemand die veel met me kan kroelen, daar hou ik het meest van. Kom je een keer mijn streepjes tellen?











Nestje G (5 weken)

Zoals ik hier boven heb verteld heb ik er nog 4 kittens bijgenomen die ik zelf had opgehaald bij een oudere meneer. Deze kittens kwamen dus direct van de moeder en hadden nog nooit zelf gegeten of gedronken. Een van de kittens (Gaia) was erg klein gebleven en waar de andere netjes zelf begonnen aan de brokjes en aan het water weigerde deze dame pertinent zelf te eten (de brokjes waren te groot) en zelf te drinken (ze duwde steeds haar neus in het water waardoor ze zich verslikte) een zorgenkindje dus. Dus aan de slag met speciaal voer en spuitjes om haar water te voeren, elke 4 uur pfff)

Op zaterdag kreeg ik er weer een kitten bij; Diesel die 8 weken zou zijn maar maar 200 gram woog. Helaas ging het bij mij thuis bijna meteen fout dus enkele uren later heb ik hem moeten laten inslapen Helaas heeft hij in die paar uur dat hij bij me was Fredje en mijn hele nestje G aangestoken met wat hij had en zondag waren alle kittens aan de diaree en moesten ze overgeven.

Zondag waren Fred en Nestje G allemaal flink afgevallen en Gaia woog nog maar 300 (bij binnenkomst woog ze 325) en was er niet veel van over dus maandag met zijn alle naar de dierenarts, Gaia was uitgedroogd, dus kreeg onderhuids vocht toegedient. Verder alle kittens spuitjes anti braak/ anti diaree, en medicijnen mee naar huis om mee uit te zieken. Hoewel de rest redelijk begon op te knappen bleef Gaia maar spugen en diaree houden en op een gegeven moment woog ze nog maar 275 en was weer helemaal uitgedroogd. Ze wilde ze niet meer lopen, eten of drinken (Ook niet dwang) en ik kon het niet meer aanzien. 's Avonds heb ik dan ook in overleg met het team van Redcat met pijn in mijn hart besloten om ook haar in te laten slapen, want ik wilde haar niet laten lijden.

Bij de dierenarts stond ik al te janken, toen hij echter zei: Kom we geven haar nog 1 kans. Dus weer onderhuids vocht, anti-braak, en ik moest haar elke 2 uur 0,5 ml water gaan geven waarin speciale electrolieten waren opgelost. En zo begon het... na 2 dagen begon ze eindelijk uit het spuitje te eten, en 2 dagen later zelf speciaal super light voer, en toen speciaal voor met veel calorieen en nu sinds 2 dagen drinkt en eet mevrouw zelf en weegt al 400 gram! Ze heeft het gered!!


Mag ik aan u voorstellen: Nestje G


Ghost (M):










Guus (M):








Gigi (V)










Gaia (V)












Al met al kosten de kittens me een kleine 2 uur per dag; knuffelen, spelen, bench verschonen, kattenbakken extra doen, 5 kittens oordruppels, 5 kittens anti-braak en antibiotica, en dan nog Gaia die elke 4 uur met de hand gevoerd moest worden. Gelukkig is het voor een goed doel dus doe het graag.


En verder:

Met Herman en Belle gaat het prima, Belle vind het grut echter maar niks en ligt het liefst boven als ze los zijn. Herman vindt het wel interessant allemaal en speelt vooral met de grootste vaak tikkertje. Verder begrijpt hij niet dat die kleintjes zijn zwiepende staart niet kunnen weerstaan dus af en toe haalt ie naar ze uit.

Hehe, dat was het weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poeke op 23-06-2010 17:30:19 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_83200487
Updeeeeeeeeeet
pi_83200942
Zo wat een leuke update en wat fijn dat Gaia het heeft gered! Ik vind het echt zo goed wat je doet, om de paar uur een kitten eten geven welke niet eens van jou is/wordt. Echt super! is het trouwens niet ontzettend druk met een stuk of 13 kittens in huis?
pi_83202179
Inderdaad een leuke update. Wat hebben alle leden van nestje G trouwens prachtige ogen.
pi_83202949
Gigi... *zijmel* Ze zijn wel echt super mooi zeg, en wat zal het druk zijn daar met al die kittens! Echt super van je dat je je zo voor die diertjes inzet en al die moeite voor ze doet trouwens, zouden meer mensen moeten doen!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_83204774
Go Poeke en go Gaia! Wat goed dat je haar nog voor de poorten van de hemel hebt kunnen wegslepen!

En wat heb je toch een lieve pleegkinders. Dat zal me een drukte zijn geweest, als ik kijk hoeveel tijd ik kwijt ben aan mijn poezenspul (wat allemaal zelf of bij moeder eet):

Inmiddels trippelen er hier in huis ook al wat meer kitten voetjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:01:28 #86
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_83204960
Ooooohhhh foto's .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_83205027
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:01 schreef Debsterr het volgende:
Ooooohhhh foto's .
Psst... hoe is het met jouw mannen? [/offtopic]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_83205076
WOW!
Wat een mooie beestjes, en respect voor jou Poeke!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:09:06 #89
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_83205288
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Psst... hoe is het met jouw mannen? [/offtopic]
PM . zometeen dan
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_83208599
Hoera voor Gaia! wat een sterk beestje is dat! En wat zijn ze allemaal schattig en mooi!
pi_83256081
Wow! Wat een drukte!
Maar wat een lieve schattige pluizebolletjes zijn het allemaal ♥

Spannend met Gaia, echt gaaf dat ze het gered heeft en dat het nu een stuk beter gaat.
Respect ook vanaf hier, elke 4 uur voeren.. Echt super lief dat je dat allemaal over hebt voor het kleine prulleke ♥
Verschilt ze nu nog veel van de rest, Gigi bijvoorbeeld?
pi_84032727
Hoe gaat het nu met de katjes?
Het zijn echt lieve pluizenbollen bij elkaar
pi_85178580
Wij zijn sinds enige tijd ook gastgezin voor Redcat, en houden een blog bij over onze kittens. Heel leuk om te zien dat er hier nog meer mensen mee helpen!

http://ittehbittehkittehs.tumblr.com
pi_85192938
Wat een prachtbeestjes, en wat een goed werk allemaal! Ik zou ook graag zoiets willen betekenen voor kleine kittens maar kan niet vinden of er ook zoiets ook in mijn omgeving (Delft/Den Haag is). Weet er iemand hier meer over? :)
like spinning plates
pi_85196513
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:54 schreef Lamb het volgende:
Wat een prachtbeestjes, en wat een goed werk allemaal! Ik zou ook graag zoiets willen betekenen voor kleine kittens maar kan niet vinden of er ook zoiets ook in mijn omgeving (Delft/Den Haag is). Weet er iemand hier meer over? :)
Je zou het bij Kattenhulp Delft kunnen proberen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')