abonnement Unibet Coolblue
pi_81932248
Beelden BEKERFINALE




Centraal Heerenveen Topic: nu al een finale
sc Heerenveen Topic: Deel II
[centraal] sc Heerenveen #3 - We gaan europa in!
[centraal] sc Heerenveen #4 - Bruggink onze verlosser!
[Centraal] SC Heerenveen topic5: Jeroen Drost op de back
[Centraal] SC Heerenveen - deel 6 - Alweer Europa in !!!!!
[centraal] SC Heerenveen #7
[centraal] SC Heerenveen #8
[centraal] SC-Heerenveen-topic # 9
[Centraal] SC Heerenveen topic #10
[Centraal] SC Heerenveen topic #11
[Centraal] SC Heerenveen topic #12
[Centraal] SC Heerenveen #13 ondanks de play-offs Europa in!
[Centraal] SC Heerenveen #14 Met een supertoffe selectie!!
[Centraal] SC Heerenveen #15 Laat ze maar komen!!
[Centraal] SC Heerenveen #16 Een flitsende start
[Centraal] SC Heerenveen #17 Leve de UEFA-Cup!!
[Centraal] SC Heerenveen # 18-Wij lusten de Parma-ham rauw
[Centraal] SC Heerenveen # 19 - Maar wij hebben Alves
SC Heerenveen # 20 Drie punten uit de Euroborg halen
SC Heerenveen # 21 Hier zijn de Heerenveensche jongens...
SC Heerenveen #22: Een plaats bij de eerste 5!
[Centraal] SC Heerenveen #23 We gaan (alweer) Europa in!!!
[Centraal] SC Heerenveen #24 Met een nieuwe Hansson
SC Heerenveen #25: Zonder SCH!
SC Heerenveen #26: Filho en Fonzie, sambaspitsen!
sc Heerenveen #27: Alves blijft!
sc Heerenveen #28: alles op de beker?
sc Heerenveen #29: Geraldinho en Filho, sambaspitsen!
sc Heerenveen #30: Alvestêdentocht!
sc Heerenveen #31: De leukste club van Nederland!
SC Heerenveen #32: In de blote.../op zoek naar punten
SC Heerenveen #33: Net fan dat benaude!
SC Heerenveen #34: Met Trond Sollied aan het roer
SC Heerenveen #35: Zonder kapitaal op het veld
SC Heerenveen #36: Hoe solide is Sollied?
SC Heerenveen #37: Hij zit erin, hij zit erin
sc Heerenveen #38: Met Sibon vs. Ronaldinho!
sc Heerenveen #39: Hallo Gertjan, heb je al spijt?
sc Heerenveen #40
Het grote Solliede Heerenveentopic # 41
Het grote Heerenveentopic # 42 Groeten uit Amsterdam
sc Heerenveen #43: Groeten uit Eindhoven!
sc Heerenveen #44: Op naar de Kuip
sc Heerenveen #45: 1 ding is zeker...
SC Heerenveen #46: Drie maal is (ook nu) scheepsrecht
SC Heerenveen #47, Wie wordt de nieuwe Held?
SC Heerenveen #48, Nu met betrouwbare keeper!
SC Heerenveen #49: Gert en Jan maken er wat van


Elm en Ingelsten. Zweedse tandem in Fryslan
Het grote Paulo Henrique - topic, #001.
Het ultieme Roy Beerens fan-topic.
Roy Beerens #2 Bert kom eens kijken naar deze jongen!
Christian Grindheim topic #1
Het Grote Gerald Sibon-topic
Het grote Trond Sollied topic #1
sc Heerenveen: Operatie "zoek de stip." Nostalgie!


Officiele site SC Heerenveen: http://www.sc-heerenveen.nl
Supportersvereniging Nieuw Noord: http://www.nieuwnoord.org
Supportersclub Feanfan: http://www.feanfan.nl
SC Heerenveen Headliner: http://heerenveen.headliner
Foto fansite Feanfans: http://www.feanfans.nl
Fansite Feanonline: http://www.feanonline.nl
Fansite Frisian Pride: http://www.frisianpride.nl
Fansite Forza Heerenveen: http://www.forzaheerenveen.nl
Forum SC Heerenveen: http://sc.heerenveen.org
pi_81935223
TVP met de succeswens voor Veenstra.
  donderdag 27 mei 2010 @ 02:04:55 #3
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81954832
Ben benieuwd hoe Dost het gaat doen volgend jaar.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_83784968
quote:
Jubileumwedstrijd wordt doelpuntenfestijn

7 juli 2010

De jubileumwedstrijd tussen vv Heerenveen en sc Heerenveen is woensdagavond in 0-27 geëindigd. Bij rust stonden de mannen van Ron Jans al met 0-16 voor, terwijl het scorebord van het Sportpark Skoatterwâld niet verder dan 9 kon gaan. De doelpuntenmakers waren Beerens (6x), Roorda (5x), Elyounoussi (4x), Fazli (3x), Djuricic (3x) en Elm (2x). Väyrynen, Breuer, Grindheim en Haglund scoorden ieder eenmaal.
http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=502/Home.html

27-0
pi_84605933
quote:
Van Marwijk roept Roy Beerens

28 juli 2010

Bondscoach Bert van Marwijk heeft Roy Beerens opgenomen in de selectie van het Nederlands elftal voor het oefenduel met Oekraïne op woensdag 11 augustus in de Donbass Arena Donetsk. Van Marwijk doet - op doelman Michel Vorm na - voor het treffen geen beroep op de WK-selectie die eerder deze maand in Johannesburg de mondiale finale tegen Spanje speelde.
Roy Beerens, Jeffrey Bruma, Siem de Jong, Erik Pieters, Ronnie Stam en Ricky van Wolfswinkel ontvangen voor het eerst een uitnodiging voor het grote Oranje. Ook de door Van Marwijk opgeroepen Jeremain Lens kwam niet eerder voor het Nederlands elftal uit. De PSV'er maakte wel deel uit van de voorlopige WK-selectie, maar viel na de oefeninterland tegen Mexico op 26 mei in Freiburg af.

Van Marwijk: ,,Door ons lange verblijf in Zuid-Afrika, komt de interland tegen Oekraïne voor de WK-gangers veel te vroeg. Zij zijn of nog met vakantie, of pas net weer aan de slag bij hun club. Ik wil hen op dit moment absoluut niet onnodig extra belasten.''

Met de voetbalbond van Oekraïne is gekeken in hoeverre het treffen op een ander moment zou kunnen worden gespeeld. De gastheer van EURO 2012 gaf er met het oog op hun oefenprogramma echter de voorkeur aan de interland op 11 augustus te laten doorgaan. ,,Als bondscoach heb ik hier begrip voor'', aldus van Marwijk. ,,Onze tegenstander is ervan op de hoogte dat wij met een relatief jonge groep komen. Voor mij is het een uitgelezen mogelijkheid deze talentvolle spelers met het oog op de kwalificatieduels voor EURO 2012, een paar dagen onder mijn hoede te hebben. Uiteraard is dit in goed overleg gegaan met mijn Jong Oranje-collega Cor Pot.''

Selectie Oranje: Vurnon Anita (Ajax), Otman Bakkal (PSV), Roy Beerens (sc Heerenveen), Wout Brama (FC Twente), Jeffrey Bruma (Chelsea), Urby Emanuelson (Ajax), Orlando Engelaar (PSV), Theo Janssen (FC Twente), Siem de Jong (Ajax), Jeremain Lens (PSV), Glenn Loovens (Celtic), David Mendes da Silva (Red Bull Salzburg), Erik Pieters (PSV), Ronnie Stam (FC Twente), Ron Vlaar (Feyenoord), Michel Vorm (FC Utrecht), Piet Velthuizen (Vitesse) en Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht).
  maandag 27 juni 2011 @ 14:29:55 #6
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98718961
Schop? Of zie ik ergens een Heerenveen-topic over het hoofd...

quote:
Sibon keert terug bij Heerenveen

Gerald Sibon (37) komt komend seizoen weer voor sc Heerenveen uit. Na een seizoen 'Down Under' bij Melbourne Heart keert de lange spits terug naar Friesland. Eerder speelde Sibon van 2002-2004 en 2007-2010 voor Heerenveen.
Hij tekent een contract voor 1 seizoen.

sc Heerenveen ziet in de routinier een rol als pinchhitter. Daarnaast verwacht de club dat hij door zijn ervaring een positieve bijdrage kan leveren in de ontwikkeling van de aanvallers van sc Heerenveen.

Gerald Sibon is samen met Afonso Alves gedeeld topschutter aller tijden bij sc Heerenveen in de eredivisie. In 2009 bracht Sibon Heerenveen de KNVB beker door de beslissende 5-4 penalty binnen te schiete
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98719553
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:29 schreef Caland het volgende:
Schop? Of zie ik ergens een Heerenveen-topic over het hoofd...

[..]

_O-
Het is maar net bekend gemaakt. Grote kans van niet.
Mooi dat Sibon weer terug is. :)
History can't change the past, the future can.
pi_98721190
Reactie van Sibon:

quote:
Voor de derde keer strijkt Gerald Sibon neer in het Abe Lenstra Stadion. Bij sc Heerenveen heeft de 37-jarige aanvaller een contract voor één seizoen getekend. "Ik voel me nog honderd procent fit en gemotiveerd om door te gaan. En als ik me na komend seizoen nog zo voel, plak ik er misschien nog wel een jaartje aan vast", vertelt de routinier op de website van Sport-Promotion.

Sibon maakt zich geen zorgen over zijn fysieke gesteldheid, ook al is hij intussen al 37 jaar oud. "Ik mag dan 37 jaar zijn, maar ik had de afgelopen weken niet te klagen over interesse. Ik had geen zin om in de Jupiler League aan de slag te gaan, dus op die aanbiedingen ben ik niet ingegaan. Maar er waren ook een aantal clubs uit de Eredivisie en uit het buitenland die belangstelling toonden. Onze voorkeur ging uit naar Nederland."

De oud-spits van onder meer Ajax, PSV en het Australische Melbourne Heart zegt zin te hebben in een nieuwe periode in Friesland. "Het vele reizen hebben we nu wel gehad als gezin. En van de opties in Nederland gaf Heerenveen me direct alweer het goede gevoel. Je kunt zeggen dat ik als pinchhitter word gehaald, maar de trainer (Ron Jans, red.) heeft me ook duidelijk gemaakt dat de man in vorm speelt. Ik kan wat dat betreft als positieve aanjager van Bas Dost gaan functioneren."

Sibon wil in Friesland tevens zijn eerste stappen als trainer zetten. "Als ik stop, wil ik graag trainer worden. Ik krijg bij Heerenveen alle ruimte om me daarop voor te bereiden. Dat zou ook komend seizoen al kunnen gebeuren, als er ruimte voor is uiteraard. Ik zal veel met Bas Dost optrekken en als ik hem kan helpen met adviezen in welke vorm dan ook, dan zal ik dat graag doen. En wellicht kan ik die taak breder trekken in het elftal. We moeten maar even zien hoe dat loopt."

In ieder geval kijkt de aanvaller uit naar zijn terugkeer bij sc Heerenveen. "Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Eigenlijk prachtig toch, om voor de derde keer terug te keren bij Heerenveen? Dat geeft aan dat je vertrouwen in elkaar hebt. Ik zie me hier straks ook wel trainer worden."
Bron: http://www.feanfan.nl/Nie(...)-wel-trainer-worden-
History can't change the past, the future can.
  maandag 27 juni 2011 @ 17:46:01 #9
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_98727218
Sibon is een baas.
pi_98754231
Als welkomstpremie een rollator in de mooie friesche kleuren? :P
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:42:32 #11
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_100195750
Reeks gemaakt :)
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:01:46 #12
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_100196318
Alleen jammer dat er niet zo veel SCH volk is op Fok!
wat?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:23:22 #13
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_100660684
Om even leven hierin te roepen.
Wat vind men, is onze voorhoede echt de beste van Nederland of hebben we daar Beerens ook voor nodig?
pi_100661926
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:23 schreef ArannaeCor het volgende:
Om even leven hierin te roepen.
Wat vind men, is onze voorhoede echt de beste van Nederland of hebben we daar Beerens ook voor nodig?
Prima voorhoede. Te vergelijken met Mertens - ..... - Lens en Derk - Kolbein - Miki.
★★★
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:17:33 #15
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_100662928
Die Assaidi en Narsingh, die zijn ongelooflijk goed. Als Ruiz vertrekt bij Twente zijn zij samen de beste speler van de eredivisie. Als Heerenveen dit duo kan behouden eindigen ze in de top-3.

Jammer dat Assaidi voor Marokko gaat spelen. Dan is hij vaak kwijt, moe en in de vliegtuig. Dat zou een superspeler voor het Nederlands Elftal geweest zijn, nu Robben en Elia steeds vaker een vraagteken zijn.

Narsing is gelukkig nog wel een optie voor Oranje.
Look behind you! It's your ass!
pi_100662983
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:17 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Die Assaidi en Narsingh, die zijn ongelooflijk goed. Als Ruiz vertrekt bij Twente zijn zij samen de beste speler van de eredivisie. Als Heerenveen dit duo kan behouden eindigen ze in de top-3.

Jammer dat Assaidi voor Marokko gaat spelen. Dan is hij vaak kwijt, moe en in de vliegtuig. Dat zou een superspeler voor het Nederlands Elftal geweest zijn, nu Robben en Elia steeds vaker een vraagteken zijn.

Narsing is gelukkig nog wel een optie voor Oranje.
Top 3? Met zo'n verdediging? _O-
★★★
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:37:42 #17
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_100663626
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:19 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Top 3? Met zo'n verdediging? _O-
Breuer is een vrij slechte verdediging, maar je weet wat ome Johan zegt: als je d'r meer scoort dan zij hadden gescoord terwijl wij de buitenspelval openknalden toen de bal even geen voetbal, maar oorlog was, dan krijg je d'r minder tegen en ken je niet van ze verliezen.
Look behind you! It's your ass!
pi_100664225
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:37 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Breuer is een vrij slechte verdediging, maar je weet wat ome Johan zegt: als je d'r meer scoort dan zij hadden gescoord terwijl wij de buitenspelval openknalden toen de bal even geen voetbal, maar oorlog was, dan krijg je d'r minder tegen en ken je niet van ze verliezen.
Ome Ajacied4lf zegt: Kans is zeer klein. Denk 5e.
★★★
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:21:30 #19
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_100717442
Pff drama weer. Het wordt tijd dat Foppe terug komt
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:33:48 #20
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_100717954
Foppe _O_ _O_ _O_
Jans ga lekker terug naar Groningen.
pi_101282422
Wat een autisten in het veld zeg bij Heerenveen.

De verdediging zegt alles = drama
Jans zn wisselbeleid = drama
Jans = geen vertrouwenkweker

Doei Jans :W Ga na Feyenoord - Heerenveen lekker weg :Y
  zondag 28 augustus 2011 @ 11:58:28 #22
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_101282715
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:17 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Als Heerenveen dit duo kan behouden eindigen ze in de top-3.

_O-
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:02:50 #23
361187 Superfriesje
sc Heerenveen (L)
pi_104555663
Even dit topic nieuw leven inblazen. Ik ben hier net nieuw en was benieuwd wat jullie van de nieuwe sc Heerenveen shirts vinden. Had daar eerst een nieuw topic voor geopend, maar de moderator verwees mij naar dit bestaande topic. :)

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:57 schreef Superfriesje het volgende:
Hoi allemaal ik ben nieuw op dit forum en wil ook gaan posten. Want ik vind dat hier maar weing over sc Heerenveen te vinden is.

Maar de nieuwe uitshirts van sc Heerenveen zijn bekend! De supporters kunnen kiezen uit drie shirts. Het shirts met de meeste stemmen wordt het definitieve shirt.

En weet je wat zo leuk is, de supporters hebben de shirts zelf ontworpen.
http://www.feantastisch.n(...)s-heerenveen-bekend/

Ik weet nog niet hoe ik een plaatje moet uploaden maar hier zijn de ontwerpen;

Welke vinden jullie het mooist? Ik ga voor uitshirt 2 omdat dat bij sc Heerenveen past!
Frysk bloed!
pi_104555793
Tweede shirt is wel mooi inderdaad, als ik zo'n shirt had zou ik wel even mijn piemel uit de broek laten hangen voor het contrast.
pi_104584093
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:01 schreef mrdjey het volgende:
Alleen jammer dat er niet zo veel SCH volk is op Fok!
Er is geen internetverbinding op het platteland:)
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:50:27 #26
361187 Superfriesje
sc Heerenveen (L)
pi_105130053
Geniaal toch, loop je in Roemenië en dan zie je een snackbar van onze club *O*

Terugkerende Camataru vernoemde snackbar naar sc Heerenveen :9
Frysk bloed!
pi_107444349
Galatasaray doet op de valreep nog een poging om Oussama Assaidi bij Heerenveen weg te halen. Volgens Turkse media zou Galatasaray een bod van omstreek zeven miljoen voorbereiden op de 23-jarige buitenspeler die al zeven keer scoorde in vijftien wedstrijden. Ook Sanharib Malki (spits van Roda JC) zou op het verlanglijstje staan de Turkse koploper.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:51:45 #28
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_107521256
Heerenveen - Roda zo goed als afgelast. En dat is 1.
pi_107930104
Zo. Marco van Basten komend seizoen de nieuwe trainer :)
  maandag 13 februari 2012 @ 14:52:04 #30
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_107930347
Zal mij benieuwen. Hij moet er toch rekening mee houden dat er nu 1 of 2 speler weggaan. Misschien wel meerdere.
pi_107930428
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:52 schreef tochweerhenk het volgende:
Zal mij benieuwen. Hij moet er toch rekening mee houden dat er nu 1 of 2 speler weggaan. Misschien wel meerdere.
Ik las wel eens van: Als een van de aanval weggaat blijven de andere 2.
pi_108259617
Marça is niet helemaal bij. Die denken dat Marco van basten kanshebber is om Guardiola op te volgen 8)7 :W
pi_108406925
Ben benieuwd naar sc Heerenveen. Zal nu zijn beste krachten af moeten leveren :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:20:15 #34
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:09:29 #35
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_108803664
quote:
Keeper Nordfeldt verkiest Heerenveen boven Liverpool
06/03/2012 16:31

SC Heerenveen heeft zich versterkt met doelman Kristoffer Nordfeldt. De doelman komt over van het Zweedse Brommapojkarna, de voormalige club van John Guidetti. Bij Heerenveen tekende de sluitpost voor drie jaar.

Nordfeldt (22), is daarmee de eerste aanwinst voor Marco van Basten, die volgend seizoen begint als trainer van de Friezen. In totaal speelde hij 103 wedstrijden voor de Zweede club. Ook Liverpool toonde interesse in de keeper, die bij Heerenveen de concurrentie aangaat met Brian Vandenbussche en Kenny Steppe.

Overigens sluit Nordfeldt, in tegenstelling tot Van Basten, met onmiddellijke ingang aan bij de Heerenveen-selectie, die nu nog onder leiding staat van Ron Jans.

Anderhalf jaar geleden toonden de Friezen ook al interesse, maar destijds was de vraagprijs te hoog. Momenteel is hij transfervrij. Nordfeldt speelde één duel voor de nationale ploeg, een oefenwedstrijd tegen Zuid-Afrika.
Bron. Het doorgaans betrouwbare VI.nl

Laat het nu alstjeblieft eens een goeie keeper zijn. :')
Ja ja
pi_108808953
Wie zijn de andere twee aanwinsten?
pi_109737694
25x dost al dit seizoen _O_
pi_110328897
Gelukkig vanavond gewonnen! En Dost 28 goals nu! :)
pi_110531541
Wat doet jullie spelersbus hier bij station Hengelo? :D
  donderdag 19 april 2012 @ 18:55:53 #40
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_110543447
Zullen volgend seizoen wel weer veel spelers vertrekken. En dan koopt de directie nieuwe spelers die weer moeten wennen zodat we weer 1 of 2 seizoenen zonder Europees voetbal zitten.
Gaat de laatste jaren altijd al zo.
pi_110603319
En Heerenveen staat 1-0 voor *O*
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:38:14 #42
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_110607782
1-1 :')

Daar hebben ze niks aan.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_113956839
Het wordt een lastig seizoen mannen. Tot nu toe vallen de aankopen toch wat tegen met enkel Kum? Terwijl er juist vers bloed in aanvallend opzicht nodig zijn. Je zou toch denken dat met Van Basten als trainer een aanvaller sneller naar Heerenveen zal trekken :{

Naja ik begin het seizoen weer met frisse moed zoals het een nuchtere Fries betaamd :)
pi_113956940
quote:
Van Basten begint met 8-0

Marco van Basten heeft als trainer van sc Heerenveen gedebuteerd met een royale overwinning. De voormalige bondscoach van Oranje zag zijn nieuwe ploeg vrijdagavond met 8-0 winnen in de eerste oefenwedstrijd tegen een Fries regioteam. In Oudega kwamen Rajiv van La Parra, Filip Djuricic, Matthew Amoah, Arsenio Valpoort, Hakim Ziyech (twee), Samir Fazli en Luciano Slagveer tot scoren.

Willem II versloeg RKVV Jong Brabant met 15-0. Ryan Sanusi bracht vier treffers op zijn naam.
quote:
Van Basten tevreden over debuut bij SC Heerenveen

SC Heerenveen startte vrijdagavond zijn oefencampagne met een 8-0 zege op Gaasterlân-Sleat. Marco van Basten zat voor het eerst als trainer op de bank bij de Friezen en was tevreden.

'Ik vond dat we goed begonnen', reageerde de voormalig Oranje-bondscoach op zijn officieuze debuut. 'We hadden een hoog baltempo, en maakten een paar goede goals. Vooral het doelpunt aan het eind van de wedstrijd van Hakim Ziyech was fantastisch. De hele eerste helft waren we goed, er stond bij ons een goed collectief.'

'In de tweede helft kwamen er veel jonge spelers in de ploeg, die zichzelf graag wilden laten zien. Op zich is dat wel positief, maar het ging nu ten koste van het samenspel. In het laatste deel van de wedstrijd hebben ze dat wel weer rechtgezet, maar het is wel een aandachtspunt voor sommige jongens.'

De 8-0 uitslag doet Van Basten niet zoveel. 'Veel belangrijker vind ik de manier waarop er gevoetbald wordt bij ons. Daar ben ik tevreden over. We hebben met name voor rust goed samenspel laten zien. Wat ik ook belangrijk vind, is dat er geen gekke dingen zijn gebeurd in deze wedstrijd. De spelers zijn allemaal fit gebleven.'

Tijdens de komende oefenduels zal de Heerenveen-trainer veel spelers schuiven in zijn opstelling. 'We proberen iedereen zoveel mogelijk te laten spelen. De oefenwedstrijden gebruiken we om te bekijken wie waar het beste tot zijn recht komt. We gaan rustig verder opbouwen naar het nieuwe seizoen.'
quote:
'Narsingh moet nu maar eens zijn voorkeur uitspreken'

PSV wacht vooralsnog met een bod op Luciano Narsingh. De rechtsbuiten van SC Heerenveen kan zijn loopbaan in Eindhoven vervolgen, maar ook bij Ajax. Volgens technisch manager Marcel Brands van PSV moet Narsingh eerst maar eens een keuze maken tussen de twee clubs.

'We hebben wel gesproken met de club, maar van een aanbieding is nog geen sprake', reageerde Brands tegenover NUsport. 'De bal ligt nu bij de speler, die moet nu maar eens duidelijk uitspreken waar z'n voorkeur naar uitgaat. Ik ga geen bod uitbrengen op een speler die niet zeker weet waar z'n toekomst ligt.'

Dick Advocaat, sinds 1 juli trainer van PSV, liet afgelopen week opnieuw weten dat hij Narsingh er graag bij wil hebben. 'Dat begrijp ik best, het is een speler die onze selectie compleet maakt', aldus Brands. 'Als er verder niks vertrekt, kunnen we hiermee het seizoen in.'

Eerder al gaf Advocaats collega Frank de Boer van Ajax al aan te wachten op Narsingh. 'De aanbieding ligt er, het is nu aan hem. Er is volgens Narsingh en zijn zaakwaarnemer nog een groot verschil tussen dat wat wij hebben aangeboden en wat zij willen. Wij gaan niks meer bieden dan wat we hebben gedaan. We zijn van mening dat we een mooie aanbieding gedaan hebben.'
quote:
Kum: 'Nogal bijzonder om onder Van Basten te trainen'

Na tien jaar ADO Den Haag was Christian Kum (26) toe aan een nieuwe uitdaging. Afgelopen vrijdag tekende de verdediger een tweejarig contract bij SC Heerenveen, om een dag later voor de eerste keer te trainen onder Marco van Basten.

'Het is zeker even een omschakeling', vertelt Kum in Voetbal International. 'Normaal zijn de eerste trainingen altijd wel zwaar, maar voor mij kwamen er nog een paar andere dingen bij kijken. Allereerst natuurlijk een nieuwe club, waardoor je moet wennen aan een andere omgeving. En dan had ik in mijn vakantie nog te maken met de nasleep van een hamstringblessure, die ik bij ADO aan het eind van het seizoen opliep.'

Van Basten maakt een goede indruk op Kum. 'De trainer is heel rustig en maakt een ontspannen indruk. Iedereen weet natuurlijk dat hij ook een grote voetballer was en als trainer ook het een en ander heeft meegemaakt. Het is toch bijzonder om onder hem te trainen en spelen. Hij is bedachtzaam, maar duidelijk naar de spelers toe.'

Kum heeft al een persoonlijk doel voor komend seizoen. 'Het begin is veelbelovend en als ik weer volledig fit ben, hoop ik zo snel mogelijk een basisplaats te kunnen afdwingen. Mijn voorkeur gaat uit naar een plek in het centrum van de verdediging, maar de trainer kan ook voor de backposities een beroep op mij doen.'
quote:
'Ervaren aanwinst' Breuer duikt onverwachts op bij NEC

Niet NAC Breda maar NEC is de nieuwe werkgever van Michel Breuer. De 32-jarige verdediger tekent een contract voor twee seizoenen en komt transfervrij over van SC Heerenveen.

Breuer speelde al sinds het seizoen 2004/05 voor de Friese club en komt met trainer Alex Pastoor een oude bekende tegen. 'Ik ken trainer Alex Pastoor nog van mijn periode bij SC Heerenveen en de gesprekken met hem hebben mij bevestigd dat NEC voor mij een mooie volgende stap is', vertelt Breuer op de clubwebsite van de Nijmegenaren.

Heerenveen speelt Europees voetbal omdat het vijfde werd, terwijl NEC als achtste eindigde. Toch ziet Breuer de transfer positief in. 'NEC is een prachtige club met een selectie waar veel potentieel in zit. Er wordt goed verzorgd voetbal gespeeld op een hoog niveau.'

Technisch directeur Carlos Aalbers mikt met de komst van Breuer op ervaring. 'Michel is een uitstekende aanwinst voor de selectie van NEC. We halen met hem een speler in huis die op verschillende posities in de verdediging inzetbaar is. Met zijn jarenlange ervaring in het betaald voetbal kan hij zowel in als buiten het veld van grote waarde zijn.'
quote:
Heerenveen richt vizier op kanon Pappa uit Guatemala

SC Heerenveen hoopt zich snel te versterken met Marco Pappa (24). De international van Guatemala stond een tijd geleden nog in de belangstelling van AZ, PSV en vooral FC Twente, maar is nu dichtbij een overstap naar de club van Marco van Basten.

Van een zekere overgang is echter nog geen sprake. Pappa speelt sinds 2008 voor het Amerikaanse Chicago Fire, dat hem de eerste twee seizoenen van Municipal uit Guatemala huurde. In zijn vaderland ging hij altijd door het leven als een groot talent, en dat is nu ook in Europa niet onopgemerkt gebleven.

Op internet circuleren filmpjes van hem, waarin hij zich onderscheidt door zijn techniek en harde schoten van afstand. Pappa kan zowel achter de spitsen als op de twee vleugels goed uit de voeten en vormt daarmee een ideale versterking voor SC Heerenveen, dat de volledige succesvolle voorhoede van vorig seizoen ziet vertrekken. Bas Dost begon afgelopen maandag aan de voorbereiding bij VfL Wolfsburg, Oussama Assaidi lijkt onderweg te zijn naar Galatasaray, terwijl Luciano Narsingh in de belangstelling van Ajax en PSV staat.

Hoewel een belangrijk deel van de transferinkomsten de clubkas binnenstroomt, mag Van Basten ook een deel ervan investeren in nieuwe spelers. Naar verluidt moet SC Heerenveen een transferbedrag van ruim een half miljoen euro naar Chicago overmaken om Pappa over te kunnen nemen. De speler zelf gaf afgelopen weekend in de Amerikaanse media aan na te denken over zijn toekomst. Van een akkoord met een nieuwe club was volgens de aanvaller nog geen sprake.

Mocht Pappa de overstap naar Friesland maken, dan is hij de zesde aanwinst van de ploeg van Marco van Basten. Voor de voorste linie werden eerder de Duitser Mark Uth en Ghanees Matthew Amoah aangetrokken. Daarnaast versterkte SC Heerenveen zich met middenvelder Marten de Roon, linksback Jukka Raitala en centrale verdediger Christian Kum van ADO Den Haag.

Bekijk hier een beeldencompilatie van Marco Pappa.



[ Bericht 1% gewijzigd door j0rdiiii op 09-07-2012 03:02:57 ]
pi_113956990
Breuer gaat niet gemist worden iig. Hopelijk kan Schmidt eindelijk zijn definitieve doorbraak maken als echte Heereveener ik vond hem afgelopen seizoen toch nog wat te onwennig spelen maar hij is nog jong :)
pi_113957037
Narsingh is er nog _O_
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_113957054
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 02:58 schreef stevenmac26 het volgende:
Narsingh is er nog _O_
Nog wel ja... helaas is jouw clubje aan hem aan het trekken :r. Ach ja zolang er maar genoeg uit de deal wordt gehaald hopelijk heeft onze Riemer nog een talentje achter de hand :'(
pi_113957057
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 02:59 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Nog wel ja... helaas is jouw clubje aan hem aan het trekken :r. Ach ja zolang er maar genoeg uit de deal wordt gehaald hopelijk heeft onze Riemer nog een talentje achter de hand :'(
die van la Parre ofzo is ook wel een leuke speler toch?
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_113957075
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 02:59 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

die van la Parre ofzo is ook wel een leuke speler toch?
Mwa beetje een te groot ego voor een speler die zo gefaald is in Frankrijk en meer een speler voor de linkerflank maar ik als nuchtere boer uit Friesland was inderdaad iets te negatief ingesteld
pi_114035420
Ziyech komt eraan.
Weer een goal, vrije trap van 25 meter in de kruising.
3de goal in zijn 2de wedstrijd.
Van Basten was onder de indruk na de eerste wedstrijd.
pi_114078151
Weet iemand hoe het precies met die brand bij het stadion is afgelopen? Kennelijk is de schade beperkt gebleven anders zou er wel meer berichtgeving over zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Littlerabbit op 11-07-2012 21:07:57 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:33:33 #52
123170 alors
zlata1234
pi_114078868
Volgens mij bullshit, flitsnieuws meldde niets en die weten het altijd wel. Ik kan alleen iets vinden over dat de brandweer er naartoe is gegaan ivm een brandalarm bij Sportstad.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:44:25 #53
123170 alors
zlata1234
pi_114146676
Zuiverloon terug op huurbasis.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_114148357
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:44 schreef alors het volgende:
Zuiverloon terug op huurbasis.
Goede speler wel. Ik vraag mij af of is uberhaupt een terugval is ten opzichte van Janmaat :o
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:35:05 #55
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_114169808
Leuk om hem terug te hebben.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:36:23 #56
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_114169859
Tananne is ook een groot talent trouwens, al hoop ik dat die Pappa wordt gehaald.
pi_114221195
PSV en Heerenveen akkoord over Narsingh.

Bron: Twitter VI
pi_114222056
shittt:(
pi_114222084
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:03 schreef dustinoo het volgende:
shittt:(
Dacht je dat hij te houden was?
pi_114222107
quote:
9s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dacht je dat hij te houden was?
Ja, helemaal nu van basten er is.
Maarja gelukkig niet naar ajax:).
pi_114223086
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:05 schreef dustinoo het volgende:

[..]

Ja, helemaal nu van basten er is.
Maarja gelukkig niet naar ajax:).
:D _O-
  zondag 15 juli 2012 @ 12:49:44 #62
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_114224725
Hoe groot is de kans dat Assaidi blijft? :D
  zondag 15 juli 2012 @ 13:05:49 #63
123170 alors
zlata1234
pi_114225204
quote:
99s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:49 schreef tochweerhenk het volgende:
Hoe groot is de kans dat Assaidi blijft? :D
niet groot denk ik, Galatasaray wil hem, al zou ik dat dan weer erg zonde vinden. Raiola heeft het voorlopig volgens mij te druk met Zlatan.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_114226433
Als Gala Ambrabat haalt dan gaat Assaidi niet denk ik.
Marseille wordt nu genoemd.

Denk wel dat hij vertrekt.
pi_114287180
Ik hoop dat hij vertrekt. Dan heeft Heerenveen (mijn favoriete club trouwens) een mooi potje met geld om nog een linksbenige middenvelder en een linker vleugelspeler aan te trekken.

Ben benieuwd komend seizoen, met van basten aan het roer. Europees weer sinds lange tijd.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114287339
Assaidi een seizoen langer houden levert El Hamdaoui taferelen op ben ik bang. Die jongen zijn ego is Heerenveen allang ontstegen en heeft volgens mij nog weinig zin ook maar enigszins zijn best te doen.
  maandag 16 juli 2012 @ 23:00:09 #67
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_114295466
De kans bestaat dat Gouweleeuw verdedigende middenvelder gaat worden. Dan heb je in principe geen nieuwe middenvelder meer nodig.
pi_114295800
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:05 schreef dustinoo het volgende:

[..]

Ja, helemaal nu van basten er is.
Maarja gelukkig niet naar ajax:).
Helemaal mee eens.
★★★
pi_115324267
quote:
Hansma wil versterkingen

Johan Hansma wil nog zo’n vier spelers naar SC Heerenveen halen. "Achterin zijn we tevreden met wat we gehaald hebben, maar op het middenveld en voorin willen we er nog wat bij. We willen werken met een selectie van 33 tot 34 man”, zei de technisch directeur voor de return tegen Rapid Boekarest.

De Friezen hebben VVV-spits Yanic Wildschut in het vizier, maar ook Oussama Assaidi maakt nog deel uit van het reisgezelschap. Met zijn verkoop komen extra financiën vrij voor aankopen. "Hij is gewoon mee en staat ingeschreven voor de Europa League.”

Meevaller

De 4-0 van vorige week was een welkome meevaller na een moeizame voorbereiding. "Het was wel lekker, dat alles op zijn plek viel. Dat gevoel had Marco (Van Basten, red) ook. Wij hebben de grootste zege van de derde ronde in de Europa League-voorronde neergezet. Dat is overigens nog geen garantie, want wij hebben het in het verleden ook nog weleens weggegeven in een uitwedstrijd in Roemenië”, waarschuwde Hansma.

Vermoedelijke opstelling SC Heerenveen: Nordfeldt, Zuiverloon, Gouweleeuw, Zomer, Raitala; Kums, De Roon, Ziyech; Van La Parra, Djuricic, Tannane. Aanvang: 20.30 uur.
Tannane lijkt door te breken bij Heerenveen. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen dit seizoen. Door disciplinaire redenen bij Ajax, Utrecht en PSV weggestuurd.
pi_115601961
Daniel de Ridder is op proef. Echt toevallig, ik dacht laatst opeens aan hem en toen dacht ik nog, hij zou best iets voor Heerenveen kunnen zijn.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_115780813
Hoe kan het trouwens dat Heerenveen zo veel spelers heeft moeten verkopen?

Financieel wanbeleid?
pi_115780994
Ze moesten de voorhoede verkopen omdat hun contracten afliepen en die jongens ook weg wilden.

Maar een tijdje terug is Heerenveen ook een categorie gezakt, niet zoals Feyenoord maar niet zo stabiel als vroeger. Waar al dat geld van weleer is gebleven? Ik denk de stadionuitbreiding en salarissen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_115786612
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:56 schreef alors het volgende:
Ze moesten de voorhoede verkopen omdat hun contracten afliepen en die jongens ook weg wilden.

Maar een tijdje terug is Heerenveen ook een categorie gezakt, niet zoals Feyenoord maar niet zo stabiel als vroeger. Waar al dat geld van weleer is gebleven? Ik denk de stadionuitbreiding en salarissen.
De vorige directie van Hveen heeft enorm wanbeleid gevoerd. Er zijn in het seizoen 2007/08 en 2008/09 alleen maar miskopen binnengehaald. Dan spreek je over 40 miljoen aan transfergelden. En veel transfergeld is in de begroting gestoken om deze kunstmatig hoog te houden om de salarissen te kunnen betalen van al die miskopen. Om een rijtje met miskopen op te noemen met daarachter het transferbedrag:

Michael Dingsdag 2,8 mil
Rob Friend 2,0 mil
Kristian Bak Nielsen 2,0 mil
Christian Grindheim 2,0 mil
Paolo Henrique 2,0 mil
Radoslaw Matusiak 3,0 mil
Michal Svec 1,6 mil
Patrik Ingelsten 1,2 mil
Tarik Elyounoussi 3,7 mil
Mika Väyrynen 1,7 mil
Milan Kopic 1,5 mil
Kenny Steppe 1,5 mil
Philip Haglund 1,7 mil
Michal Papadopulos 3,0 mil
Igor Djuric 1,5 mil (niet te verwarren met Djuricic)

Daarnaast nog een karrenvracht aan mislukte talenten voor een paar ton per stuk. In totaal is er daardoor ongeveer 80 miljoen euro weggespoeld.

Zonde, want met die 80 miljoen had Hveen de stap a la Twente naar de top kunnen zetten. Gelukkig is de vorige directie vertrokken.
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:21:05 #75
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_115790678
Ze hebben voor al die spelers toch ook wel weer wat gekregen ? 80 miljoen is een iets te ruime schatting denk ik.
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:23:06 #76
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_115790747
Gelukkig is de jeugdopleiding op dit moment zeer sterk.
pi_115791710
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:21 schreef tochweerhenk het volgende:
Ze hebben voor al die spelers toch ook wel weer wat gekregen ? 80 miljoen is een iets te ruime schatting denk ik.
Er zijn ook andere dingen gebeurd. Het contract van Sollied hebben ze moeten afkopen, het contract van Bonaventure Kalou (die iets van 5 ton verdiende) en nog van dat soort dingen. Voor veel spelers hebben ze niks ontvangen of slechts een paar ton. Het zijn allemaal miskopen gebleken van de spelers die in het rijtje staan op de vorige pagina. 80 miljoen is geen ruime schatting. Dat zijn helaas de feiten. In het seizoen 2009/10 is er een verlies gemaakt van 20 miljoen. In de seizoenen daarvoor is er voor ongeveer 60 miljoen aan transferinkomsten binnengehaald. Ongeveer 50% van dat geld is gestoken in transfers en de andere 50% in de begroting. Ze hebben geprobeerd om door dat onverantwoorde beleid de top bestormen, maar dat is dus faliekant mislukt.

Als ze nu geen Assaidi, Dost of Narsingh hadden gehad en die dus niet hadden kunnen verkopen, dan hadden ze nu zwaar, maar dan ook echt zwaar in de financiële problemen gezeten. Want ook nu zitten ze nog met een paar spelers die zwaar op de begroting drukken en die zijn gehaald door de vorige directie. Kenny Steppe (3e doelman) verdient iets van 5 ton. Voor Heerenveen begrippen is dat veel geld. Net als Kruiswijk en die Marokkaanse linksback.

De laatste 2 jaar gaat het weer de goede kant op. Nieuwe directie, goed beleid, weinig onrealistische transferuitgaven, een bijna sluitende begroting en veel jeugdspelers die doorbreken. Zitten nu zelfs 2 of 3 Friezen in de eerste selectie.
pi_115792718
Damn die bedragen voor sommige spelers :') die zijn echt zo hard door de mand gevallen ook _O-

Ik vind het iig wel positief dat er nu wat jeugd doorkomt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_115793049
Je kan een mooi boek schrijven van de dingen die er in de afgelopen 6 jaar bij Heerenveen zijn gebeurd. Jammer dat de landelijke media dit soort feiten nooit echt goed hebben opgepikt, want er is voor voetbalbegrippen een enorm wanbeleid gevoerd in Heerenveen.
pi_115907227
Snap het rond Wildschut ook niet helemaal. Vind dat Heerenveen er best helder uit komt, maar volgens mij snapt die gast van VVV het niet helemaal.

quote:
'Wij gaan absoluut niet aan eis van VVV-Venlo voldoen'

23/08/2012 13:41

Bij SC Heerenveen is met verbazing kennis genomen van uitspraken van VVV-Venlo-directeur Hans Soentjens. Hij gaf woensdag aan dat de Friezen tot donderdag hadden om Yannick Wildschut vast te leggen.

Algemeen directeur Robert Veenstra is van mening dat VVV een 'onrealistisch bedrag' voor de buitenspeler verlangt. 'Ze willen 2,5 miljoen euro plus 25 procent van de meerwaarde bij doorverkoop óf 2,5 miljoen met twee bonussen van anderhalve ton. 2,8 miljoen dus. Daar gaan wij absoluut niet aan voldoen.'

SC Heerenveen wil inmiddels verder kijken. 'Wij hebben de afgelopen periode meerdere openingen geboden, dus niet slechts twee keer zoals Soentjens zegt. Dinsdag om kwart over tien deden wij ons laatste, en hoogste bod. Daarover moest hij overleggen met Hai Berden, alvorens hij het kon afwijzen. Yannick Wildschut stond heel hoog op ons lijstje, maar niet tegen elke prijs. Ons bod was meer dan marktconform voor een jeugdinternational.'
En:
quote:
SC Heerenveen zoekt naar alternatieven voor Wildschut

09/08/2012 16:21

Yanic Wildschut begint het nieuwe seizoen in de Eredivisie hoogstwaarschijnlijk als speler van VVV-Venlo. De twintigjarige aanvaller zag zijn transfer naar SC Heerenveen afketsen.

'SC Heerenveen heeft ons laten weten dat het voorbij is', aldus Hans Soentjens, algemeen directeur van VVV-Venlo. 'Het verschil tussen vraag en aanbod was te groot, dus van een transfer komt het niet meer. Heerenveen heeft ons laten weten dat ze nu doorschakelen en zich richten op andere kandidaten.'

'Wij hebben Wildschut verteld hoe de situatie in elkaar zit en hij heeft dat voor kennisgeving aangenomen', vervolgde Soentjens. 'Wij gaan er nu vanuit dat het rustig blijft rondom hem.'

'Bij VVV-Venlo mag in principe iedereen weg, maar dan wel voor de juiste prijs. Wildschut is speler van Jong Oranje en wij zien niet direct de noodzaak om hem te verkopen. Hij heeft met zijn volle verstand een contract getekend dat nog drie jaar doorloopt.'

Naar verluidt wilde VVV twee miljoen euro ontvangen voor Wildschut, die door de Limburgers in de zomer van 2011 werd overgenomen van FC Zwolle. Afgelopen seizoen kwam hij tot 29 wedstrijden in de Eredivisie, waarin hij zeven keer tot scoren kwam.
pi_115911937
En De Ridder is geslaagd :9~

quote:
sc Heerenveen versterkt zich met De Ridder
HOOFDDORP - sc Heerenveen heeft zich donderdag versterkt met Daniël de Ridder. De 28-jarige buitenspeler tekende een contract tot medio 2013, met een optie op nog een seizoen, bij de Friezen.


De voorbije week was De Ridder al op proef bij Heerenveen. Afgelopen seizoen kwam hij uit voor het Zwitserse Grasshoppers, waarvoor hij drie keer scoorde in 21 competitieduels.
De Ridder begon zijn loopbaan bij Ajax en speelde sinds 2005 voor Celta de Vigo, Birmingham City, Wigan Athletic, Hapoel Tel Aviv en Grasshoppers.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_115914888
Blij om. Als ie wedstrijden kan maken heb je er een goede bij. Volgens mij schiet de gemiddelde leeftijd, als Amoah ook weer fit is, 6 jaar omhoog. :)
pi_115917635
Het is toch veel middelmaat. Uth, Amoah, die IJslander en nu De Ridder. Dan willen ze er nog een aanvaller bij. Verdediging en middenveld staat er wel redelijk op, maar aanval is niet van subtopwaardig niveau.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 18:28:05 #84
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_115917792
Best wel hoor, daarachter heb je ook nog wat talenten. Pappa komt na 1 januari. Het is nog geen sterk team natuurlijk omdat de hele aanval weg is, en er veel nieuwe spelers zijn, maar dit team kan zeker groeien.
pi_115927227
2-0 verloren, beetje jammer.
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:29:24 #86
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_115929252
Hopen dat Molde in Abe Lenstra stadion niet scoort, dan kan het nog best. Hoop het toch nog, groepsfase zou erg mooi blijven.
pi_115930243
2-0 haha tegen een bagger clubje haha :'(
pi_115930348
Gewoon 4-0 in het ALS volgende week :7
know'm sayin?
×
word? word.
pi_115940569
quote:
De Ridder: Ervaring toevoegen

SC Heerenveen heeft Daniël de Ridder (28) vastgelegd. De aanvaller tekende in Friesland een contract voor een seizoen met een optie voor nog een jaar. „Naast mijn voetballende kwaliteiten hoop ik de ervaring toe te voegen die ik de afgelopen zeven jaar in het buitenland heb opgedaan”, aldus de ex-Ajacied.

Het buitenlandse avontuur leidde De Ridder langs Celta de Vigo, Birmingham City, Wigan, Hapoel Tel Aviv en Grasshoppers. „Heerenveen voelt een beetje als thuiskomen”, zegt de Amsterdammer, die zich tijdens een korte stage moest waarmaken. „Maar tijdens die trainingen kon ik niet alles laten zien, omdat het elftal zich voorbereidde op de duels met Feyenoord en Molde. Heerenveen was wel op de hoogte van mijn goede seizoen bij Grasshoppers. Ik denk dat Heerenveen vooral wilde kijken of ik in fit was.”

De Ridder overtuigde Marco van Basten en zijn staf. „Ik probeer nu zo bij de wedstrijdselectie te komen, zal de kleine conditionele achterstand die ik heb, moeten inlopen. Ik ben gretig, maar moet niets overhaasten.”
Ben ook wel benieuwd of ze nu nog achter Ebecilio aangaan, die mogen ze huren en/of kopen.
pi_115942343

Hoeveel fouten kun je maken bij die 2-0?! El Ak, Kruiswijk, Kums... 8)7 Tanane, Vla Parra veel te licht zelfs voor dit niveau
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:48:37 #91
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_115949985
Tananne is best goed, mist alleen ervaring. Heerenveen had kansen, maar hij ging er net niet in.
Dat contract van el-akchaoui mogen ze ook wel ontbinden zeg, sjongejonge. Ik mis Breuer al bijna. :')
pi_116056575
quote:
Van Basten meer begaan dan ooit

De spelers van Heerenveen vinden Marco van Basten in de eerste weken van de competitie ondanks een plek in de middenmoot al de man die op zijn plaats is in Friesland. Andersom probeert de oud-international een deel van zijn spelersgroep nog op zijn plek te krijgen. In Alkmaar, waar AZ-Heerenveen in 0-0 eindigt, zagen 15.895 toeschouwers 90 minuten lang met stijgende verbazing hoe de oud-bondscoach tekeer ging langs de lijn.

Soms met een stevige vloek, andere keren met de handen slaand op het dak van de dug-out. Fluitend op twee vingers, gillend naar een rechtsbuiten die 80 meter aan de overkant van het veld is. Geen man die, zoals sommigen denken, voor de ’luwte’ heeft gekozen.

Gedreven

Van Basten is juist bij Heerenveen meer begaan en gedreven dan ooit tevoren. Ook in de wetenschap dat hij met een beperkt budget en met louter jeugdig talent veel meer energie moet stoppen in zijn selectie dan voorheen bij Oranje of Ajax.Er moet ook flink wat gebeuren bij Heerenveen.

De meest productieve voorhoede van de eredivisie is in Friesland in een klap verdwenen en zie daar maar eens een oplossing voor te vinden. In het beleidsplan van de club staat dan ook nog eens dat er Europees voetbal moet worden gehaald en zo hoog mogelijk moet worden geëindigd.

De nieuwe aanvoerder Sven Kums vindt de omslag bij Heerenveen echter uitstekend. „De mensen vergeten dat we vorig jaar eigenlijk een counterploeg waren met twee snelle vleugelspitsen als Narsingh en Assaidi’’, aldus Kums. „We spelen nu totaal anders. We bouwen veel meer op van achteruit en proberen het spel zelf te maken. We hebben een andere trainer en ook een andere speelwijze. Maar het bevalt prima.’’
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 30 augustus 2012 @ 21:35:25 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Forum Admin donderdag 30 augustus 2012 @ 21:38:47 #94
35723 crew  GGMM
pi_116205680
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:35 schreef Pino112 het volgende:
http://eredivisielive.nl/(...)-maling-genomen.html

Dit klinkt niet heeeeeel positief...
Damn, hij begint nu toch over de verkopen. Zwak.. Die gaat het niet lang uithouden daar.

Al heeft hij, als dit beloofd is, gewoon volkomen gelijk trouwens.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_116207113
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef GGMM het volgende:

[..]

Damn, hij begint nu toch over de verkopen. Zwak.. Die gaat het niet lang uithouden daar.

Al heeft hij, als dit beloofd is, gewoon volkomen gelijk trouwens.
Best hevig :X
pi_116207138
Agossie, hij mag geen Sulejmani halen voor 18 miljoen :').

Droeftoeter :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116207788
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef GGMM het volgende:

[..]

Damn, hij begint nu toch over de verkopen. Zwak.. Die gaat het niet lang uithouden daar.

Al heeft hij, als dit beloofd is, gewoon volkomen gelijk trouwens.
"we moeten ons focussen op het rechterrijtje" Het is dat ik het hem hoor zeggen, anders had ik het nooit geloofd.

Hij heeft wel gelijk, al is het oliedom om dat ze voor de camera's te zeggen.

Als je als club je wil handhaven in de subtop dan moet je tegenwoordig wel meer doen dan slim scouten en transfervrije afdankertjes binnenhalen zoals ze dat altijd gewend waren.

Of zou het er echt financieel zo slecht voorstaan dat ze niet eens 8 miljoen aan nieuwe spelers kunnen halen ...
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 augustus 2012 @ 06:58:15 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_116220633
HEERENVEEN (ANP) - SC Heerenveen-trainer Marco van Basten heeft donderdagavond na de uitschakeling in de voorronde van de Europa League hard uitgehaald naar de clubleiding. ,,We hebben afgelopen seizoen voor 17 miljoen euro aan spelers verkocht. De helft daarvan zou geherinvesteerd worden, maar alles wat we gehaald hebben kwam transfervrij of is gehuurd."
De oud-bondscoach vond zijn ploeg zonder de gewenste versterkingen machteloos tegen Molde FK. ,,Ik voel me ook wel een klein beetje in de maling genomen." Van Basten zei onlangs nog boos langs te zijn geweest bij de clubleiding. ,,Maar dat had weinig effect. Als zij niet willen, houdt het helaas op."

Van Basten nam zijn spelers na afloop in bescherming. ,,Ik kan ze niet verwijten dat ze slordig met de kansen omsprongen. Ze kunnen niet meer doen dan hard werken, maar ze hebben één of twee goede spelers nodig om zich aan vast te houden."

De voormalig topvoetballer weigert nu al op te stappen. ,,Ik ga gewoon hard met de jongens aan de slag. We hebben al een paar goede competitiewedstrijden gespeeld. Daar gaat de focus nu op, al zal het een strijd in het rechterrijtje worden."

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116220644
Van Basten heeft gewoon gelijk.
pi_116221022
Column over Van Basten... Balgevoel op NUSPORT

http://www.nusport.nl/balgevoel/2897484/marco-blijft.html
pi_116221025
Het ziet er somber uit voor Marco met Ajax voor de boeg. Die gaan dit elftal helemaal ontleden.
pi_116223862
Marco Pappa komt nu per direct.
know'm sayin?
×
word? word.
  Forum Admin zaterdag 1 september 2012 @ 16:56:39 #103
35723 crew  GGMM
pi_116273899
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Update 31 augustus 20.18 uur - Voorzitter slaat kritiek Van Basten op transferbeleid in de wind
Trainer Marco van Basten leeft op gespannen voet met de directie van zijn werkgever. De trainer zei donderdagavond, vlak na de uitschakeling in de Europa League, dat sc Heerenveen ‘niets terughaalt’ voor de vertrokken spelers ter waarde van zeventien miljoen euro en dat ze er ‘niets aan doen’ om het team te versterken. De Utrechtse trainer zei dat hem was toegezegd dat hij de helft van de transferinkomsten mocht herinvesteren.
“Netto hebben de transfers ons 10,1 miljoen euro opgeleverd”, zei voorzitter Robert Veenstra echter tijdens de persconferentie, weet de Leeuwarder Courant. “En we hebben in totaal 4,4 miljoen uitgegeven aan tien nieuwe spelers.” De Friezen haalden deze zomer onder anderen Lukas Marecek, Daniël de Ridder, Alfred Finnbogason, Gianni Zuiverloon, Matthew Amoah en Marco Pappa binnen. Middenvelder Tobias Kainz heeft het Abe Lenstra Stadion overigens verlaten; hij keert terug naar Sturm Graz.

Update 1 september 16.30 uur - Van Basten neemt kritiek op transferbeleid Heerenveen niet terug
Marco van Basten blijft bij zijn negatieve uitlatingen over het transferbeleid van zijn werkgever sc Heerenveen. Voorzitter Robert Veenstra pareerde de kritiek van de hoofdtrainer, maar Van Basten haalt daar zijn schouders over op: "Het is natuurlijk hun goed recht om hun eigen draai te geven aan de transferbedragen. Feit blijft wel dat de spelers die aangetrokken zijn te laat zijn gekomen", aldus de oefenmeester tegen Omrop Fryslan.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_116277444
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:56 schreef GGMM het volgende:

[..]
"Het is natuurlijk hun goed recht om hun eigen draai te geven aan de transferbedragen. Feit blijft wel dat de spelers die aangetrokken zijn te laat zijn gekomen"
Ik vind het erg dubbel. Het bestuur zal idd zelf ook moeten inzien dat er over Narsingh en Assaidi wel erg lang onderhandeld is. Bij die laatste was het niet eens meer zeker of het wel door zou gaan totdat Liverpool kwam.

Daarna zijn nog Finnbo, De Ridder, Papa en Marecek gehaald. In principe voor de basis

Papa/Uth - Finnbo/Amoah - De Ridder/Vla Parra mogen het dan voorin gaan uitvechten. Kan Djuricic weer op zijn vertrouwde plek spelen. :)
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:05:58 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116277957
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:56 schreef GGMM het volgende:

[..]

IK lees: binnenkort lig ik er toch weer uit, ik dek mezelf alvast in.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116279046
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

IK lees: binnenkort lig ik er toch weer uit, ik dek mezelf alvast in.
Dan zou bij jou je burootje een stukje omhoog gaan, of niet?
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:42:58 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116279110
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:40 schreef Kreupeldicht het volgende:

[..]

Dan zou bij jou je burootje een stukje omhoog gaan, of niet?
Sorry, ik geil op vrouwen.

Maar idd, ik zou er genoegen in scheppen om hem te zien falen, hij heeft mijn club echt enorm veel schade aangericht en vind dat hij nooit meer zou moeten trainen.

Respect voor de voetballer, voor de analist en trainer niets dan minachting. Die gast snapt 0,0 van voetbal en lult zich met zijn prettige stem en voorkomen overal naar binnen. Dat soort mensen mot ik IRL niet en ook in het voetbal niet.

Sorry :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin zaterdag 1 september 2012 @ 19:44:27 #108
35723 crew  GGMM
pi_116279153
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar idd, ik zou er genoegen in scheppen om hem te zien falen, hij heeft mijn club echt enorm veel schade aangericht en vind dat hij nooit meer zou moeten trainen.
Dat was meer de schuld van het technische bestuur. Als je iemand zonder verstand veel geld geeft zal hij geen uiterst nuttige aankopen doen.
Van Basten kan er niks aan doen dat hij geen verstand van voetbal heeft(had?). Snap niet dat je het Van Basten kwalijk neemt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:48:11 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116279280
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:44 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat was meer de schuld van het technische bestuur. Als je iemand zonder verstand veel geld geeft zal hij geen uiterst nuttige aankopen doen.
Van Basten kan er niks aan doen dat hij geen verstand van voetbal heeft(had?). Snap niet dat je het Van Basten kwalijk neemt.
Dat leg ik dus uit, ik heb op mijn werk ook zo'n gladjakker rondlopen (niet mijn afd) die echt HELEMAAL niets kan, maar wel goed kan lullen en charmant is. Hij laat een medewerker een rapport maken en vervangt de naam van de maker met die van hem en komt er mee weg. Bemoeit zich overal mee, zegt gerust iets als "water is niet nat" en men gelooft hem door zijn manier van doen.

Van Basten misbruikt zijn verleden en zijn charme om aan dit soort baantjes te komen en vervolgens maakt ie de club kapot. En daarom neem ik het hem kwalijk. Puur voor eigen gewin, ego, een club trainen.

Opzich knap hoor, respect eigenlijk als het je lukt, maar ik mot je niet...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin zaterdag 1 september 2012 @ 19:51:04 #110
35723 crew  GGMM
pi_116279393
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat leg ik dus uit, ik heb op mijn werk ook zo'n gladjakker rondlopen (niet mijn afd) die echt HELEMAAL niets kan, maar wel goed kan lullen en charmant is. Hij laat een medewerker een rapport maken en vervangt de naam van de maker met die van hem en komt er mee weg. Bemoeit zich overal mee, zegt gerust iets als "water is niet nat" en men gelooft hem door zijn manier van doen.

Van Basten misbruikt zijn verleden en zijn charme om aan dit soort baantjes te komen en vervolgens maakt ie de club kapot. En daarom neem ik het hem kwalijk. Puur voor eigen gewin, ego, een club trainen.

Opzich knap hoor, respect eigenlijk als het je lukt, maar ik mot je niet...
Hm, hij krijgt door z'n verleden idd meer aangeboden. Maar ik vind het geen gladjakker die mooi kan lullen. Als hij alleen maar ijdel naar z'n eigen carrière keek was hij nu wel naar Italië gegaan oid, ipv Heerenveen.
Hij kreeg het eea in z'n schoot geworpen en heeft daar gebruik van gemaakt. Ik kan hem dat niet kwalijk nemen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:54:54 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116279532
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:51 schreef GGMM het volgende:

[..]

Hm, hij krijgt door z'n verleden idd meer aangeboden. Maar ik vind het geen gladjakker die mooi kan lullen. Als hij alleen maar ijdel naar z'n eigen carrière keek was hij nu wel naar Italië gegaan oid, ipv Heerenveen.
Hij kreeg het eea in z'n schoot geworpen en heeft daar gebruik van gemaakt. Ik kan hem dat niet kwalijk nemen.
Dat kan, ik vond hem als analist ook echt bedroevend, McClaren komt met meer inzicht en diepgang met zijn mening. Ik vind echt dat hij er geen ene moer van snapt. En als je dan toch zulke baantjes aanneemt met je volle verstand vind ik dat wel te verwijten. Als ik beweer wel ff geweldig te kunnen rijden, stap in een Ferrari 450 en crash dat ding is het toch echt mijn schuld lijkt me ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin zaterdag 1 september 2012 @ 19:59:49 #112
35723 crew  GGMM
pi_116279702
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat kan, ik vond hem als analist ook echt bedroevend, McClaren komt met meer inzicht en diepgang met zijn mening. Ik vind echt dat hij er geen ene moer van snapt. En als je dan toch zulke baantjes aanneemt met je volle verstand vind ik dat wel te verwijten. Als ik beweer wel ff geweldig te kunnen rijden, stap in een Ferrari 450 en crash dat ding is het toch echt mijn schuld lijkt me ;).
Dan is dat zeker aan jou te wijten ja, al kan ik me voorstellen dat jij als fan van een Ferrari gewoon heel graag een rondje wil maken. Kan ook heel naïef zijn ipv dat je geen fuck geeft om de Ferrari. Van Basten is zelf gestopt toen hij er achter kwam het niet te kunnen.
Daarnaast ligt het ook aan de persoon die z'n Ferrari uitleent terwijl hij duidelijk ziet dat je in werkelijkheid nog geen enkele ervaring hebt. Dat is nogal dom.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:00:27 #113
383446 Rubberen_Robin
Bionisch doch flexibel
pi_116279719
Ik hoop dat Don Marco het goed gaat doen. We kunnen hem weinig kwaad nemen, want hij is zijn hele aanval kwijt. Hoe k*t is dat? Één van de grootste spitsen aller tijden zonder één fatsoenlijke aanvaller.

Ik zou bijna zeggen: neem maar een puntje mee zondag, maar dat moet je maar in Eindhoven doen. ;)
Als blikken blikken konden doden...
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:01:44 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116279756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:59 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dan is dat zeker aan jou te wijten ja, al kan ik me voorstellen dat jij als fan van een Ferrari gewoon heel graag een rondje wil maken. Kan ook heel naïef zijn ipv dat je geen fuck geeft om de Ferrari. Van Basten is zelf gestopt toen hij er achter kwam het niet te kunnen.
Daarnaast ligt het ook aan de persoon die z'n Ferrari uitleent terwijl hij duidelijk ziet dat je in werkelijkheid nog geen enkele ervaring hebt. Dat is nogal dom.
Ja, zo kan je het ook zien idd :).

Maar ik blijf er dus wel bij dat hij misbruik maakt van wie hij is ;). Je zeg het zelf, hij is gestopt omdat ie het niet kan, waarom dan nu toch weer een club trainen? Heeft ie een deel van Cruijffs brein gekocht ofzo? ;).

Maar goed, we zullen zien waar het strandt, mijn oorspronkelijke mening dat hij zich nu alvast aan het indekken is bij ontslag/vertrek staat nog steeds :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin zaterdag 1 september 2012 @ 20:05:11 #115
35723 crew  GGMM
pi_116279901
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

waarom dan nu toch weer een club trainen?
Omdat het een liefhebber is. Heerenveen trainen doe je als Van Basten zijnde niet voor je CV.
Maar we hebben een verschillend beeld van hem, duidelijk. Prima verder :)
Ik hoop stiekem dat hij geleerd heeft van z'n fouten en bij Heerenveen alsnog slaagt. Maar die kans is, puur gezien het spelersmateriaal, zeer klein. Acht de kans 99% dat hij idd mislukt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:07:24 #116
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_116279974
Ik denk dat we volgende week dit bericht lezen:

"Van Basten AD van Ajax"

Toedels :W
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:08:03 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116280000
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:05 schreef GGMM het volgende:

[..]

Omdat het een liefhebber is. Heerenveen trainen doe je als Van Basten zijnde niet voor je CV.
Maar we hebben een verschillend beeld van hem, duidelijk. Prima verder :)
Ik hoop stiekem dat hij geleerd heeft van z'n fouten en bij Heerenveen alsnog slaagt. Maar die kans is, puur gezien het spelersmateriaal, zeer klein. Acht de kans 99% dat hij idd mislukt.
Ja, ik ben niet 100% objectief, ik heb zo enorm op hem gescholden, bij Oranje maar voornamelijk bij Ajax, hij deed echt zulke debiele dingen :').

Maar idd, het is nu niet eens 100% zijn schuld met die soepzooitje, maar blijf erbij dat ie gestopt had moeten blijven ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:13:15 #118
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_116282931
Dit Heerenveen heeft gewoon een heel nieuw elftal. Ze hebben niet eens zo'n slecht team, redelijke verdediging, Djuricic is een erg sterke middenvelder, Pappa nu voorin waar ik veel van verwacht. Maar de hele voorhoede is weg en daar moet je natuurlijk aan wennen, zeker als veel nieuwe spelers bijkomen. Dit kan misschien een lastig jaar worden, maar na de winterstop kan het wel beter gaan denk ik. Volgend jaar zou dit Heerenveen dan moeten draaien, benieuwd of Marco dat wil en of het hem lukt, hij heeft er natuurlijk voor gekozen. Hij wist dat er veel spelers zouden vertrekken.
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:21:44 #119
383446 Rubberen_Robin
Bionisch doch flexibel
pi_116283372
Mooi dat hij shirts stond te signeren van spelers die hem hadden uitgeschakeld, spelers waar hij waarschijnlijk nog nooit van gehoord had. Van Basten is voor altijd klasse. _O_
Als blikken blikken konden doden...
pi_116319397
Heerenveen is door velen al afgeschreven, maar het is een heel behoorlijk elftal als alle nieuwelingen meedoen. Tegen NEC, Molde (2x), Feyenoord en AZ speelden ze zonder een goede spits, zwak middenveld en dramatische vleugelspelers. Nu Finbogasson in de spits staat, Djuricic terugkeert op het middenveld samen met nieuweling Maracek (een klasse beter dan De Roon), De Ridder (straks rechtsbuiten) en een Papa (gaat een revelatie worden op de linksbuiten) heb je een ploeg met stootkracht. Veel te laat natuurlijk, maar toch...

Ik zie Heerenveen wel bij de eerste 6 eindigen.
  zondag 2 september 2012 @ 21:32:12 #121
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_116324389
Tegen AZ, Feyenoord en Ajax in ieder geval niet verloren, vind ik een mooie prestatie. Zeker vandaag tegen Ajax, als je vergelijkt me vorig seizoen. Dat werd kansloos 0-5 toen. Het team moet nog aan elkaar wennen natuurlijk, maar ze hebben toch een paar goede aankopen binnen met Finbogasson, Macarek, De Ridder en Pappa, inderdaad. Ik snap niet dat Van Basten daar zoveel kritiek op had.
Als het team nu echt een team wordt moet Europees voetbal dit seizoen nog mogelijk zijn, zo slecht is het team niet, zeker als Gouweleeuw en Raitala weer fit zijn.
Wat is Nordfeldt trouwens een afwisselende keeper, heeft hele goede reddingen maar toch ook wat fouten/lijkt onzeker.
pi_116341295
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, zo kan je het ook zien idd :).

Maar ik blijf er dus wel bij dat hij misbruik maakt van wie hij is ;). Je zeg het zelf, hij is gestopt omdat ie het niet kan, waarom dan nu toch weer een club trainen? Heeft ie een deel van Cruijffs brein gekocht ofzo? ;).

Maar goed, we zullen zien waar het strandt, mijn oorspronkelijke mening dat hij zich nu alvast aan het indekken is bij ontslag/vertrek staat nog steeds :).
Welke trainer doet bij jullie geen verkeerde aankopen? Denk dat John van 't Schip misschien in die maand dat ie werkzaam was geen verkeerde speler heeft aangekocht.

Bij Ajax wordt vanaf het begin af aan er resultaat verwacht. Met een stel borderliners als supporters word je op elk moment afgerekend. Als het dan weer goed gaat is alles geweldig.

Snap wel dat de selectie schaars is, maar ik denk dat de dit seizoen als tussenseizoen hebben ingepland. (Bijna) elke trainer heeft bij Heerenveen een 2de seizoen nodig om tot prestaties te komen. Zo ook Marco. Vind de doelstellingen te hoog voor dit seizoen, hoop dat Marco meekrijgt dat de verwachtingen van de supporters minimaal is. En dat we gewoon willen genieten.
  maandag 3 september 2012 @ 12:20:07 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116341320
Oh ja, borderliners :').

Omdat je de grootste en rijkste club van NL bent heb je kritisch publiek dat iets verwacht, dat zullen jullie idd nooit snappen.

Maar ga lekker met geestelijke aandoening strooien hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116341944
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:20 schreef HeatWave het volgende:
Oh ja, borderliners :').

Omdat je de grootste en rijkste club van NL bent heb je kritisch publiek dat iets verwacht, dat zullen jullie idd nooit snappen.

Maar ga lekker met geestelijke aandoening strooien hoor :').
Ik vind jullie qua supporters inderdaad het minst stabiel. Blijkbaar werkt de metafoor goed, want je weet precies wat ik bedoel. ;)

Wat heeft een trainer te maken met het aankoopbeleid? Straks ga je ook nog verwachten dat ie in zijn vrije dagen het gras gaat maaien.

Elk seizoen weer zijn jullie afhankelijk van de laatste weken voor het sluiten van de transfermarkt. Ik zou daarnaast geen seizoen weten op te noemen wanneer jullie niet alles nog moesten bewerkstelligen in het laatste half jaar.

Als je dan zo'n topclub bent dan zou je verwachten dat een trainer vertrouwen heeft in zijn spelersselectie. Dat heeft ie niet, en dan geef je hem carte blanche, omdat niemand in het bestuur afgerekend wil worden. Misschien dat jullie dit seizoen een paar gelukjes hebben, maar dat zou qua scouting een unicum zijn.

Jullie hebben de naam ook nog eens mee. En besteden in vergelijking met andere Nederlandse clubs extreem veel in de jeugd. Dan zou je verwachten dat alles wat steviger stond.

Maar het blijft altijd de keuze van het bestuur van de club om een trainer van de spelers te voorzien waar hij om vraagt. Nu doe je net alsof er niemand anders over het aankoopbeleid gaat.
pi_120593518
quote:
Heerenveen weer bij meest gezonde clubs
HEERENVEEN - sc Heerenveen draait vooralsnog een moeizaam seizoen. De Friese club heeft inmiddels wel een financieel succes geboekt.

De vereniging maakte vrijdag bekend dat het van de licentiecommissie van de KNVB te horen heeft gekregen dat het weer in categorie 3 van het financiële ratingsysteem wordt ingedeeld.
Dat betekent dat sc Heerenveen weer bij de meest gezonde profclubs van Nederland hoort. De formatie zakte bij de vorige waardering naar categorie 2, wat door de nationale voetbalbond nog steeds als voldoende wordt beoordeeld.

Clubs die ingedeeld zijn in categorie 1, kampen volgens de KNVB wel met financiële problemen.
Mooizo, voetballend lijkt de stijgende lijn ook gevonden, nu de punten nog.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_122919283
De TT zal straks wel weer actueel worden, dat stelletje incompetente mongols hebben Riemer aan de kant gezet. Vraag me af of ze zelf doorhebben wat voor domme zet dat zal zijn.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:45:52 #127
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_122919349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:44 schreef alors het volgende:
De TT zal straks wel weer actueel worden, dat stelletje incompetente mongols hebben Riemer aan de kant gezet. Vraag me af of ze zelf doorhebben wat voor domme zet dat zal zijn.
Ik las net even op de site en het forum van Heerenveen, veel supporters zijn behoorlijk boos en de directie reageert nogal onhandig.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_122919465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:45 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ik las net even op de site en het forum van Heerenveen, veel supporters zijn behoorlijk boos en de directie reageert nogal onhandig.
Rens gaat er met Nieuw Noord naartoe denk ik, bestuur tegen de muur!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:51:38 #129
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_122919631
Een paar zinnen uit de reactie van het bestuur, lekker inconsequent.

quote:
Riemer van der Velde heeft werkzaamheden neergelegd
Vandaag heeft Riemer van der Velde in verschillende media aangegeven dat hij door sc Heerenveen zou zijn geloosd. sc Heerenveen wil daar graag op reageren, omdat Riemer van der Velde zelf heeft besloten te stoppen met zijn scoutingswerkzaamheden en het klankborden met de directie

Wat zijn de feiten?
Johan Hansma heeft Riemer van der Velde inderdaad woensdagochtend laten weten dat de scoutingsreis naar La Manga door van der Velde dit jaar niet door gaat.

Riemer heeft bij Johan Hansma en Robert Veenstra gevraagd waarom dit besluit is genomen. Johan heeft hierop aangegeven dat hij op dit moment geen goed gevoel heeft bij de samenwerking. En dat is natuurlijk ook zo.

We hebben jarenlang geprobeerd de relatie met Riemer van der Velde goed te houden, maar hij heeft er nu zelf voor gekozen om een andere koers te varen.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_122919669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:45 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ik las net even op de site en het forum van Heerenveen, veel supporters zijn behoorlijk boos en de directie reageert nogal onhandig.
Ja inderdaad en ik denk ook dat veel sponsoren hier niet blij mee zijn. Er is door hen aangedrongen op een onderzoek naar de gang van zaken binnen de club van de afgelopen jaren, maar dat wordt door Veenstra en co. tegengehouden. En als je dan zo'n clubicoon op zo'n manier de laan uitstuurt dan kan ik me niet anders voorstellen dat supporters zich gaan roeren en ook intern zal het wel nog erger gaan rommelen.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:00:12 #131
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_122919995
_O- _O- _O-
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_122920100
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:00 schreef AFCNiels het volgende:
_O- _O- _O-
[ afbeelding ]
:D Die zag ik ook ja
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:11:09 #133
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_122922411
Zooitje. Onwaarschijnlijk dat die club zo naar de tering gaat.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:15:17 #134
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_122922499
Over een paar jaar wordt de derby tussen Cambuur en SC Heerenveen in ere herstelt
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:19:50 #135
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_122922600
In 2000 nog Champions League. In 2009 nog de KNVB beker gewonnen. En nu?
Abe zal zich omdraaien in zijn graf.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:20:33 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122922616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:19 schreef tochweerhenk het volgende:
In 2000 nog Champions League. In 2009 nog de KNVB beker gewonnen. En nu?
Abe zal zich omdraaien in zijn graf.
Abe is gecremeerd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:34:54 #137
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_122923012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Abe is gecremeerd.
Abe zal zich omdraaien in zijn urn.
pi_122923041
Veenstra rot op!
AFCA!
pi_122923071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:00 schreef AFCNiels het volgende:
_O- _O- _O-
[ afbeelding ]
:D _O-
pi_122923075
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:48 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Rens gaat er met Nieuw Noord naartoe denk ik, bestuur tegen de muur!
Denk inderdaad dat er wel actie gaat komen, in het uitvak in Zwolle werd het al massaal gescandeerd na afloop, vorige thuiswedstrijd ook al. Dus dit is de meest domme zet die ze hadden kunnen doen.

Derksen gaat vanavond de massa tegen de schoolmeester laten keren :Y
AFCA!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:45:42 #141
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_122923360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:36 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat er wel actie gaat komen, in het uitvak in Zwolle werd het al massaal gescandeerd na afloop, vorige thuiswedstrijd ook al. Dus dit is de meest domme zet die ze hadden kunnen doen.

Derksen gaat vanavond de massa tegen de schoolmeester laten keren :Y
Ik denk het ook, die zegt alles wat Riemer wil.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  Forum Admin vrijdag 15 februari 2013 @ 20:46:52 #142
35723 crew  GGMM
pi_122929088
quote:
Djuricic tekent contract voor vijf seizoenen bij Benfica

Filip Djuricic heeft zijn droomtransfer gekregen. De 21-jarige Servische spelbepaler verruilt SC Heerenveen na dit seizoen voor Benfica. De aanvallende middenvelder zal in Portugal een contract voor vijf seizoenen tekenen.

Met de transfer heeft de clubleiding van de Friezen de hoofdprijs afgedongen. Benfica betaalt voor Djuricic ruim zes miljoen euro, waarbij het bedrag door premies nog kan oplopen tot acht miljoen euro. De speler had na dit seizoen in het Abe Lenstra Stadion nog slechts een eenjarig contract.

Benfica meldde zich eind januari voor de eerste keer bij Heerenveen. Nadat zowel Ajax als FC Twente concrete interesse toonde, sloeg de Portugese club toe. Voor Djuricic zelf was Benfica direct de eerste keuze. De Serviër is sinds zijn jeugd fan van de club uit Lissabon.

Door de verkoop verschaft SC Heerenveen zich tevens de tijd en ruimte om een deel van het bedrag te herinvesteren in de selectie voor komend seizoen. Djuricic zal bij Benfica circa 750 duizend euro netto per jaar gaan verdienen. Dat is meer dan FC Twente hem onlangs heeft aangeboden.

Benfica heeft eveneens belangstelling voor Ajax-aanvaller Miralem Sulejmani, maar hij heeft in tegenstelling tot Djuricic nog niets getekend. Ook FC Porto is geïnteresseerd in de Ajacied. (Freek Jansen en Tom Knipping)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:50:02 #143
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_122929262
Als Heerenveen fan heb je echt een topdag vandaag. :)
pi_122930994
Jammer dat we dit weekend geen thuiswedstrijd hebben...
  zondag 17 februari 2013 @ 16:32:34 #145
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_122992525
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:15 schreef PowerLoungen het volgende:
Over een paar jaar wordt de derby tussen Cambuur en SC Heerenveen in ere herstelt
Nee, dan speelt Cambuur eredivisie. Heerlijk om te zien hoe dat kut dorp kapot gaat. _O_
Bedankt Hans.
  zondag 17 februari 2013 @ 16:50:44 #146
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_122993510
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:32 schreef bascross het volgende:

[..]

Nee, dan speelt Cambuur eredivisie. Heerlijk om te zien hoe dat kut dorp kapot gaat. _O_
Zo frustrerend is het dus om Cambuur supporter te zijn. :)
pi_122999411
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:50 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Zo frustrerend is het dus om Cambuur supporter te zijn. :)
Ik denk eigenlijk dat de kans groter is dat ze tegen elkaar moeten in de Jupiler League :')
pi_123008822
Jongens, alsjeblieft...
Zijn er ook nog echte feanfans aanwezig in dit topic of ben ik de enige? ;(
pi_123009110
Voetballen om de nacompetitie te ontlopen, ik denk dat de Heerenveen-supporters wel wat anders voor ogen hadden voordat dit seizoen van start ging.

Heerenveen speelt toch eigenlijk al jaren mee voor een plek bij de beste 5. Een keer een minder seizoen kan gebeuren, maar dit is wel heel dramatisch (al heeft Heerenveen ook veel pech in de wedstrijden die ik gezien heb).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_123009597
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:39 schreef Grutsk het volgende:
Jongens, alsjeblieft...
Zijn er ook nog echte feanfans aanwezig in dit topic of ben ik de enige? ;(
FeanFans :').

NieuwNoord ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFCA!
pi_123009885
Ben van beide niet lid, doel gewoon op fans in het algemeen.
Anyway, de huidige situatie doet zeer. Aankomende week Twente thuis, zie het somber in. Wat moet ik er nog van zeggen...
pi_123009972
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:57 schreef Grutsk het volgende:
Ben van beide niet lid, doel gewoon op fans in het algemeen.
Anyway, de huidige situatie doet zeer. Aankomende week Twente thuis, zie het somber in. Wat moet ik er nog van zeggen...
Nou Twente is ook niet in een goede doen hoor :D
AFCA!
pi_123010487
Tsja, we moeten het maar zien... :{
Aan mij zal het in ieder geval niet liggen, blijf gewoon (en misschien wel juist nu) achter het team staan.
  zondag 17 februari 2013 @ 22:42:52 #154
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_123012487
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:39 schreef Grutsk het volgende:
Jongens, alsjeblieft...
Zijn er ook nog echte feanfans aanwezig in dit topic of ben ik de enige? ;(
Ik ben nog bij een paar wedstrijden geweest dit seizoen hoor, helaas geen seizoenkaart maar bezoek wel eens een wedstrijd, wat een sfeer met al die oude chagrijnige Friese mannetjes _O_
  zondag 17 februari 2013 @ 22:46:40 #155
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_123012683
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:07 schreef Grutsk het volgende:
Tsja, we moeten het maar zien... :{
Aan mij zal het in ieder geval niet liggen, blijf gewoon (en misschien wel juist nu) achter het team staan.
Ik snap ook niet dat dit team nu zo laag staat, Heerenveen heeft toch mooie spelers zoals Nordfeldt, Gouweleeuw, Duricic en Finbogasson. Totaal niet degradatiewaardig. Ze horen in principe in het linkerrijtje, maar gasten zoals bijvoorbeeld Zomer, wat hebben die te zoeken bij scHeerenveen?
  maandag 18 februari 2013 @ 00:15:26 #156
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_123016640
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 16:50 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Zo frustrerend is het dus om Cambuur supporter te zijn. :)
Waar zie jij frustratie, vriend? Ik geniet volop.
Bedankt Hans.
  maandag 18 februari 2013 @ 00:16:57 #157
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_123016695
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:15 schreef bascross het volgende:

[..]

Waar zie jij frustratie, vriend? Ik geniet volop.
Ja, en dat is gewoon een beetje jammer.
  maandag 18 februari 2013 @ 00:19:36 #158
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_123016790
Met de selectie in de OP zouden ze straks geen Degradatie voetbal spelen
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_126730658
Helaas.. Geen Europaleague ;(
  zondag 19 mei 2013 @ 18:59:42 #160
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_126732146
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 00:19 schreef Rickazio het volgende:
Met de selectie in de OP zouden ze straks geen Degradatie voetbal spelen
Nu wel inderdaad.
  zondag 19 mei 2013 @ 19:00:13 #161
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_126732164
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:21 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Helaas.. Geen Europaleague ;(
Thuiswedstrijd was al heel matig. Verder heeft Heerenveen op dit moment niks te zoeken in de EL. Helaas.
pi_126733697
quote:
99s.gif Op zondag 19 mei 2013 19:00 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Thuiswedstrijd was al heel matig. Verder heeft Heerenveen op dit moment niks te zoeken in de EL. Helaas.
Klopt.
  zondag 19 mei 2013 @ 19:41:52 #163
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_126733989
8e plek dit seizoen vond ik nog niet eens zo slecht als je kijkt waar ze vijf maanden geleden stonden. Meeste fans zijn helaas wel negatief. Stadion zat ook maar halfvol tegen Utrecht donderdag, terwijl het vroeger bij zulke wedstrijden altijd vol zat. Toch hebben we tegen de toppers mooie wedstrijden gehad. Wel veel onrust in het bestuur dit seizoen, wat jammer was. Ik ben benieuwd wat ze volgend seizoen gaan doen. Beste spelers zullen verkocht worden. Benieuwd of Heerenveen volgend seizoen nog in het linkerrijtje kan eindigen.
pi_126734893
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 19:41 schreef tochweerhenk het volgende:
8e plek dit seizoen vond ik nog niet eens zo slecht als je kijkt waar ze vijf maanden geleden stonden. Meeste fans zijn helaas wel negatief. Stadion zat ook maar halfvol tegen Utrecht donderdag, terwijl het vroeger bij zulke wedstrijden altijd vol zat. Toch hebben we tegen de toppers mooie wedstrijden gehad. Wel veel onrust in het bestuur dit seizoen, wat jammer was. Ik ben benieuwd wat ze volgend seizoen gaan doen. Beste spelers zullen verkocht worden. Benieuwd of Heerenveen volgend seizoen nog in het linkerrijtje kan eindigen.
Ik zie het vrij negatief in voor volgend seizoen. Ben bang dat er niet geïnvesteerd gaat worden. Flankspelers zullen Valpoort en Ziyech worden, spits Uth. Misschien dat ze een degelijke CV aantrekken. In de playoffs sowieso weinig publiek niet alleen bij Hveen. Had daardoor wel een mooie plaats in het stadion :P
pi_127242743
quote:
Naast de toenemende druk in Heerenveen, dreigt Robert Veenstra ook zijn rol als voorzitter van de raad van commissarissen bij Caparis op te moeten geven. Nadat Caparis-directeur Wilko de Vreeze in april opstapte, eist de politiek nu dat ook de rvc zijn conclusies trekt. 'De commissarissen stapelen fout op fout,' zo reageert D'66 raadslid Ron van der Leck. Veenstra vindt op zijn beurt dat de rvc niets te verwijten valt.

Onder toeziend oog van Veenstra en zijn rvc-collega's blijkt dat De Vreeze via zijn persoonlijke bv geld verdiende aan interim-managers of externe adviseurs bij Caparis. Twee gevallen zijn aantoonbaar, zo blijkt uit onderzoek van BING in Amersfoort. Nog voordat de rvc het resultaat kon bespreken met De Vreeze, stapte hij vrijwillig op.

De commissarissen stapelen fout op fout, vindt D66-raadslid Ron van der Leck. Niet alleen rond de recent opgestapte directeur Wilko de Vreeze, maar ook door 'de code te schenden' dat commissarissen geen zaken mogen doen met het bedrijf waarop zij toezicht houden. Bij Heerenveen en Caparis is dit het geval geweest.

Caparis is namelijk als een van de grotere sponsoren al jaren aan SC Heerenveen verbonden. Zo huurt de sociale werkinstelling een skybox van ruim twee ton per jaar en zijn ze sinds september 2010 (een maand na het aantreden van Veenstra) 'supplier' geworden. De gezamenlijke kosten voor Caparis hiervoor lopen richting de 350.000 euro.

Belangenverstrengeling
De Leeuwarder Courant schrijft dat De Vreeze bij zijn benoeming in september 2007 al in verband gebracht met mogelijke belangenverstrengeling. Alle reden voor de rvc om scherp toe te zien, zou je zeggen. Veenstra treft geen enkele blaam, zo vindt hij zelf: 'Wij vinden dat wij in alle fases van dit verhaal adeqaat gereageerd hebben,' aldus Veenstra tegenover Omrop Fryslân.

Het lijkt echter een kwestie van tijd voordat Veenstra ook bij Caparis gedwongen wordt op om te stappen. Verschillende politieke partijen, waaronder de VVD, D'66 en GroenLinks hebben inmiddels het vertrouwen in de directie en de rvc van Caparis opgezegd.
Ik geloof niet dat het nu nog lang kan duren voor Veenstra.
pi_127375560
Jezus he. Dijks gehuurd van Ajax. Zonder optie tot koop welteverstaan. :')
pi_127376402
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:54 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Jezus he. Dijks gehuurd van Ajax. Zonder optie tot koop welteverstaan. :')
Wat een matige aanwinst :')
pi_127377514
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat een matige aanwinst :')
Ja poe, gaat nergens over. Wat een beleid he. Mag toch hopen dat dat een seizoen tribunezitten wordt.
pi_127377707
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:24 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Ja poe, gaat nergens over. Wat een beleid he. Mag toch hopen dat dat een seizoen tribunezitten wordt.
Een wisselspeler zonder optie tot koop halen :') Ik snap als je een goede speler kan gebruiken en je die niet kan kopen dat je die huurt, maar dit :')___
pi_127377829
Ze hebben ook een 16jarig Deens talent gehaald, een verdediger. Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:43:45 #171
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_127379013
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:28 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ze hebben ook een 16jarig Deens talent gehaald, een verdediger. Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
Naam?
pi_127379186
quote:
99s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:43 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Naam?
Stefan Gartenmann



Babyface :D Niet serieus te nemen als versterking toch.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:48:20 #173
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_127379340
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:46 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Stefan Gartenmann

[ afbeelding ]

Babyface :D Niet serieus te nemen als versterking toch.
Mooiboy <3
pi_127379384
quote:
99s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:48 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Mooiboy <3
Vind dat heel erg meevallen. Ziet er uit als een standaard Nederlands kind :P
  maandag 3 juni 2013 @ 21:51:16 #175
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_127379547
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vind dat heel erg meevallen. Ziet er uit als een standaard Nederlands kind :P
Standaard ja. Maar hij speelt bij Heerenveen dus dan ben je sws al mb
  maandag 3 juni 2013 @ 21:52:36 #176
123170 alors
zlata1234
pi_127379629
Die mafkees Van Keimpema die dat stuk in het clubblad had geschreven tegen Riemer heeft ook weer een mooi stukje proza geschreven :') In de LC betoogt hij nu dat Veenstra moet opstappen en dat de lastercampagnes tegen hem moeten stoppen :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_127379647
quote:
99s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:51 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Standaard ja. Maar hij speelt bij Heerenveen dus dan ben je sws al mb
MB zijn stiekem ook de initialen van Markus Berg. Toeval? Denk het niet :P
pi_127379759
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:52 schreef alors het volgende:
Die mafkees Van Keimpema die dat stuk in het clubblad had geschreven tegen Riemer heeft ook weer een mooi stukje proza geschreven :') In de LC betoogt hij nu dat Veenstra moet opstappen en dat de lastercampagnes tegen hem moeten stoppen :')
Heerenveen is er wel in heel erg hoog tempo in geslaagd om alles wat ze opgebouwd hebben weer te vernietigen :')

Geen enkele club die zo triest is wat dit betreft als Heerenveen, de laatste tijd. Het sympathieke gaat er zo wel aardig van af.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:04:18 #179
123170 alors
zlata1234
pi_127380435
arjendeboer12 twitterde op maandag 03-06-2013 om 16:30:25 Morgen komt de Raad van Commissarissen SC Heerenveen met een statement naar buiten toe. reageer retweet
Hopelijk stappen ze op maar het zal wel een reactie zijn op het interview wat Riemer vandaag heeft gegeven.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:09:25 #180
123170 alors
zlata1234
pi_127402988
Topoverleg via Skype nu :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_127407308
Dat zo'n figuur als Veenstra tot nu toe gewoon blijft zitten, geeft wel aan dat zijn ego groter is dan dat van Obama, Mandela en bisschop Tutu bij elkaar. :{
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:01:17 #182
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127407340
Hier een flink artikel over Veensra, gelukkig zit ik in #teamJohannes en steunt #teamJohannes Johan Derksen in deze. :D
quote:
Robert Veenstra en RvC
Geplaatst: 1 dag geleden

Beste medesupporters. Wij, personeel van sc Heerenveen, zijn het zat om gekweld te worden door onze voorzitter. Lange tijd hebben we ons ingehouden, omdat we niet wilden dat de onrust de resultaten van onze trots zouden beïnvloeden. Nu het zomerstop is, roepen we op tot actie, want zo kan het niet langer. 90% van het personeel voelt de last van de Veenstra, die bij Stenden, sc Heerenveen én Caparis discutabele praktijken (machtsmisbruik, overspel, zwijggeld en belangenverstrengeling) er op nahoudt.

Het zijn ernstige feiten, maar helaas zijn niet alle supporters doordrongen van de noodzaak om Veenstra en de RvC (Raad van Commissarissen) een halt toe te roepen. Intussen zijn de trekpoppen van Veenstra (zie onderstaand verhaal) al in paniek. ‘Eva Braun’, zoals ze werd benoemd door Johan Derksen, is zelfs al gevlucht naar Cambuur, waar ze komend seizoen gaat werken.

Hierbij het verhaal dat jullie niet wisten, wat Veenstra altijd geprobeerd heeft tegen te houden en wat ie nog steeds probeert tegen te houden. Niets aan de hand bij sc Heerenveen? Wakker worden, lieve supporters. Nieuw Noord en Fean Fan hebben niet voor niets het vertrouwen opgezegd, de onrust was er lange tijd niet voor niets. Het is tijd voor een revolutie.

Tiran Robert Veenstra ‘fan bûgjen frjemd’

Veenstra is van buigen vreemd
‘Fan bûgjen frjemd’ is een geweldige uitdrukking. Heel letterlijk betekent het. ‘Van buigen vreemd’. Iets wat past bij ons Friezen. Trotse stijfkoppen. Helaas past deze uitdrukking ook bij de voorzitter van sc Heerenveen. Een echte stijfkop. Het gaat om RV, beter bekend als Robert Veenstra. Die naam zal ik echter niet meer noemen, want voordat je het weet heb ik een rechtszaak aan mijn broek. Of schakelt hij mensen in om te checken wie ik ben, om vervolgens mijn carrière te vernietigen. Alles wat nu dus volgt gaat helemaal niet over Robert Veenstra, maar over ene RV. Een RV die een echte stijfkop is. Een gevaarlijke stijfkop. Een stijfkop die sc Heerenveen in ernstige problemen heeft gebracht, al is lang niet iedereen daarvan op de hoogte. Tijd om de boel wakker te schudden. Voorgoed.

Extreme lust naar macht, aanzien en rijkdom
Want wie is RV? Op het eerste gezicht een vriendelijke man, met een gulle lach en altijd een aardig woordje. Dat ‘altijd aardig’ springt er uit. Medewerkers in sc Heerenveen weten het als geen ander. Zwanger? RV is de eerste die een felicitatie stuurt. Ziek? RV is de eerste die je beterschap wenst. Wat is dat toch mooi, een voorzitter die zich zo om zijn mensen bekommert. Of is er meer aan de hand? Ik denk van wel. Nee. Ik weet van wel. Het past bij zijn strategie om mensen in te palmen en voor zijn karretje te spannen. Is het gezond dat een voorzitter je eerder feliciteert met je zwangerschap dan je man? RV controleert alles en iedereen, van stagiair tot manager, van sponsor tot supporter. Hij is geobsedeerd door controle. En die eigenschap gaat gecombineerd met een extreme lust naar macht, aanzien en rijkdom. Alle ingrediënten voor een dictator zijn aanwezig. Fan bûgjen frjemd.

Informanten en verraad, de weggepeste Jan van Erve
En een dictator is hij. Weten jullie nog het kritische artikel in De Volkskrant, waarin iemand vermoedde dat er afluisterapparatuur aanwezig was in het stadion? Die persoon had geen gelijk. Er was geen afluisterapparatuur. Er is wel iets anders. Er is verraad. Puur verraad. Verlicht verraad. Gedwongen verraad. Hoe dat in zijn werk gaat? Heerenveen heeft verschillende afdelingen en RV wil op elke afdeling een informant hebben. Vanuit zijn ziekelijke drang naar controle, wil hij namelijk van die informant horen of er ook kritische geluiden jegens hem zijn. Die informant moet dat dan direct aan hem doorspelen. Als die informant weigert, wordt hij op straat gezet. Als hij gaat praten, wordt zijn carrière vernietigd. Die garantie heeft hij. De informant kan dus niets anders en moet buigen voor de man die voor niemand buigt. Niet voor een artikel in De Volskrant, niet voor Jan van Erve (die absoluut niet zelf is opgestapt, maar werd weggepest door RV en met een lading aan zwijggeld moest beloven om nooit meer terug te keren), niet voor Derksen. Derksen, die overigens 100% gelijk had, alleen vanwege zijn terechte emotie het onderspit moest delven als het gaat om een inhoudelijke discussie voeren met de verdorven Cambuur-fan Wilfred Genee.

Angst en trekpoppen
Angst voert de boventoon. ’ik nam ik het heel lang op voor RV. Andere forumgebruikers, betichte ik van kortzichtigheid. Onterecht, zo bleek. Ik heb daar erg veel spijt van en hoop dat deze gebruikers mijn excuses aanvaarden. Ik neem afstand van mijn eerdere uitlatingen via mij.

Met de kennis van toen dacht ik dat een meerderheid (70% versus 30%) vóór Veenstra was. Toen wist ik niet wat ik nu wist. Namelijk dat er heel veel mensen waren met een mening, maar die mening niet durfden te verkondigden. Ze stonden onder druk. Zwaar onder druk. Dat heeft van alles te maken met de zeer uitzonderlijke bedrijfsvoering binnen sc Heerenveen. De voorzitter heeft zijn eigen mening over alle (vak)gebieden. Die mening moet opgevolgd worden, al wijkt zijn mening af van wat de specialisten op de betreffende gebieden adviseren. Die specialisten moeten naar hem luisteren. Hierdoor gaat hun functie verloren. Ze zijn een trekpop geworden. Als ze niet luisteren krijgen ze een waarschuwing. Bij twee waarschuwingen worden ze ontslagen. Een soort kaartensysteem dus. Dat brengt spanning. De creativiteit sterft een eenzame dood binnen de voorheen heilige poorten van het Abe Lenstra stadion. Want een idee brengen was nog nooit zo link.

Heerenveen-DNA vernietigd
De meerderheid is tégen RV, maar hen is de mond gesnoerd. Op sleutelposities zijn vrienden neergezet van RV, waardoor hij zichzelf steeds meer macht heeft toegeëigend. Een van die vrienden is Corien van Keimpema-Oenema, een vrouw die dezelfde ziekteverschijnselen heeft als hij. Om over een andere Van Keimpema nog maar te zwijgen, die Veenstra keihard liet masturberen boven het artikel in De Corner. De medewerkers met het Heerenveen-DNA zijn bij een reorganisatie er uit gegooid. Het waren bewuste ontslagen. Naar de buitenwereld klonk het verdedigbaar: bezuinigen op de personeelskosten. Maar de mensen die sneuvelden waren heel bewust gekozen. De mensen met het Heerenveen-DNA zijn allemaal tegen RV. Via de informanten probeert RV deze mensen te betrappen op een foutje, zodat hij een reden heeft om ze aan te kunnen pakken. Zo wordt het Heerenveen-DNA langzamerhand vernietigd. Het kan RV niet schelen, want naar de buitenwereld weet hij exact hoe hij de boel moet verpakken. Duurzaam financieel gezond. Aha. Het kost de club alleen de mensen die een hart hebben voor Heerenveen. RV wenst geen mensen die een andere kijk hebben op hoe het met de club moet. Er is geen ruimte voor een gezonde organisatie waarin mensen via dialoog tot uitstekende initiatieven komen. Er is enkel en alleen ruimte voor de wil van RV. RV wil pure kontlikkers. Mensen met het Heerenveen-DNA die weigeren zijn kont te likken, worden opgespoord en ‘afgeslacht’.

Geen bewijzen?
Dat laatste is ook de reden dat er weinig doorsijpelt naar buiten, naar de nietsvermoedende supporters. En dat is zeer treurig. Het liefst zou elke clubcultuurbewaker zo snel mogelijk alle kranten en tv-zenders bellen om de terreur van de tiran der tirannen kenbaar te maken. Maar hij of zij weet dat RV hem of haar in de gaten houdt en dat hij of zij dan ‘hangt’. De dreigementen van RV zijn niet mals. Iedereen is te bang om zijn of haar woord met naam te doen. Dus moet het anoniem. En anonieme bronnen worden niet gehoord. Terwijl al deze anonieme bronnen samen het bewijs zijn van de ondergang die nadert onder RV.

Ondergang door psychologische oorlogsvoering
Nuchtere Friezen schrikken niet snel wakker en dat is soms vervelend. Ondergang? Waar hebben we het nu weer over? Ja, ondergang. Want RV sprak over enerverende gesprekken met sponsoren, maar het feit is dat na die gesprekken sponsoren afhaakten. De sponsoren hebben gezegd niet terug te keren zolang RV voorzitter is. Als RV vertrekt, komen zij grotendeels terug. Een vroegtijdig vertrek van RV zal geld kosten, maar de sponsoren zullen dat geld met liefde terugbetalen. Maar als RV deze zomer niet vertrekt, gaat het gruwelijk mis. RV weet als geen ander wat psychologische oorlogsvoering is. Hij weet exact zijn woorden te kiezen en zijn sausjes uit te reiken. Met sausjes doel ik op de extreem overdreven positieve draai die alle afdelingen (meestal ongewenst) moeten geven aan hun bezigheden en hun uitingen. De boel mooier voordoen dat het is. Elke organisatie doet uiteraard dingen mooier voor dan het is, maar bij RV wordt meer dan ooit de boel volledig gedraaid en moeten medewerkers vol tegenzin de taken uitvoeren die RV hen opdraagt. RV pest de mensen waarvan hij vermoedt dat ze niet volledig achter hem staan. Ze trillen op een rietje, zweten het uit, worden met de dag ouder. Mensonterend en vernietigend. Hij wil dat zijn medewerkers het altijd met hem eens zijn. Als ze het niet met hem eens zijn, zijn ze waardeloos. Als ze het met hem eens zijn, zijn ze nuttig. Toevalligerwijs zijn de mensen die de clubcultuur en de traditionele normen en waarden van de club in vaandel willen houden, zowel naar binnen als naar buiten toe, het dikwijls oneens met RV. Zij zijn dan ook een doorn in het oog van RV, die niet snapt dat sc Heerenveen niet hetzelfde is als een ander bedrijf. RV voert een keiharde oorlog richting zijn eigen medewerkers (of potentiële slaven) en heeft daarbij niet door dat hij volledig mist waar sc Heerenveen mee groot is geworden. Het eigenzinnige karakter van de club, naar binnen, naar buiten. Als RV blijft zitten, zal op termijn iedereen, gedwongen of vrijwillig, een RV-kontenlikker zijn die het RV-beleid doorvoert. Dat heeft niets meer met Heerenveen te maken. Heerenveen was een unieke organisatie. Heerenveen wordt een kille bedrijfsmatige toko waarin medewerkers als robots fungeren. RV zal het uitleggen als efficiënt, kostenbesparend en dergelijke.

Het grootste wapen
En mensen zullen weer denken: ‘Klinkt goed.’ Want dat kan RV: de boel mooi laten klinken. Dat is RV’s grootste wapen. RV is gladder dan het ijs in Thialf, qua medelijden meedogenlozer dan de bekende dictators van weleer. Helaas voor hem heeft hij meerdere malen een scheve schaats gereden, waardoor men volop over hem kon speculeren. Best frappant voor een goede ijshockeyer. Die scheve schaats rijden was niet slim, het was een zoveelste gerucht over hem. RV maakt fouten. Zo geniaal is hij dus niet met zijn wapen. Hij schiet te vaak, waardoor mensen door de positieve luchtbel heen prikken. Hij neukt met andere vrouwen om zijn angst (dat hij al zijn macht weer moet verliezen) even te vergeten. Zijn vrouw gelooft niets van de geruchten. Zij is gevallen voor zijn grootste wapen. En nee, dat is niet dat geval in zijn broek. Vergeten we dan nog iets? Waarom grijpt de RvC niet in? De RvC moet het toch allemaal zien?

De gevaarlijke Wino de Jong
Onlangs kwam er een nieuwe voorzitter bij de RvC. Wino de Jong. Au. Heel veel au. Wino de Jong is een boezemvriend van RV. Het is dus absoluut geen toeval dat Wino de Jong de nieuwe voorzitter is. En Wino de Jong was gelijk duidelijk. RV zou op zijn plaats blijven zitten. Hoe dan ook. Het is onbegrijpelijk en onvoorstelbaar dat sc Heerenveen landelijk wordt aangepakt door De Volskrant (artikel over de teloorgang van een nuchtere club) en Voetbal International en dat Wino de Jong dan droog verkondigt: ‘Er is geen onrust.’ Dat waren zijn woorden. Er is geen onrust. Iedereen weet dat er onrust is. Niemand wist wat het exact was. Wist. Nu weten jullie het. Wino de Jong heeft net zo’n wapen als RV: de zaken mooier voordoen dan dat ze zijn. Daarom is er ook geen extern onderzoek nodig. Er is geen onrust immers. En zo’n onderzoek, daar willen we onze medewerkers niet mee lastig vallen. Au. Heel veel au. De medewerkers zagen het externe onderzoek als hun enige uitvlucht om eindelijk hun verhaal te kunnen doen, zonder ernstige gevolgen. RV had door dat zijn positie wankelde. Met Wino de Jong zit ie gebakken. Hij is onschendbaar. Intussen is iedereen weggelopen uit de Ondernemingsraad wegens extreme angst. RV is onschendbaar. RV heeft alle macht. RV dicteert. RV voert zijn wil door. Wino de Jong maakt het mogelijk. De trekpoppen van RV maken het mogelijk. De informanten maken het mogelijk. Er is nog een kern in Heerenveen die overleeft. Er is nog een verzetsgroep. Hoe lang nog? Hoe lang duurt het nog voordat die 70% buigt voor de heerser RV? Hoelang duurt het nog voordat die 70% mentaal gesloopt en gebroken is?

Een nieuwe revolutie
De clichés kunnen tevoorschijn komen: er moet schoon schip worden gemaakt. RV moet wijken. Wino de Jong moet wijken. Danny Steenstra (financiële truckjesman) moet wijken. Dat is een beginnetje. Daarna moet er alsnog een extern onderzoek komen. De vuilste personen zijn dan geweken en dan kunnen mensen volledig hun verhaal doen. Dat externe onderzoek moet verdere namen opleveren. Het is tijd voor een revolutie. In de zomerstop. Als sc Heerenveen uitgevoetbald is en er niets meer op het spel staat. Een revolutie. Het vertrek van bovengenoemde namen moet geëist worden. Het is nodig omdat sc Heerenveen anders nooit meer sc Heerenveen zal zijn, maar RV-Veen. Naar buiten toe zullen er altijd wel weer negatieve berichten uitlekken en sc Heerenveen blijft onder RV geassocieerd met dingen waar sc Heerenveen niet geassocieerd mee hoort te worden. Ga op de barricaden staan supporters. Spreek je uit. Eensgezind. Massaal. In het belang van sc Heerenveen. Want die laatste formulering misbruikt RV. Dat misbruik is verwerpelijk. Het belang van sc Heerenveen kent RV niet. Hij kent enkel zijn eigen belang.

En dan?
Goede vraag. En dan. Dat weet ik ook niet. Maar dit schip is serieus beter af zonder kapitein (uiteraard moet er een nieuwe kapitein komen) dan met kapitein. Bovendien kunnen de resultaten van een extern onderzoek een goede input vormen voor het zoeken naar een nieuwe kapitein. Voor de redding van sc Heerenveen acht ik dus verschillende dingen noodzakelijk. Dingen die jullie welbekend klinken. Al vaker gehoord hebben. Maar hopelijk zien jullie nu in dat het extreem noodzakelijk is. RV, Wino de Jong en Danny Steenstra moeten wijken. Er moet een extern onderzoek komen. Dit zal stof op doen waaien. De vuile was komt buiten te hangen. Het worden de meest pijnlijke bladzijdes uit onze geschiedenis. Gaan we dit nu weigeren? Willen we meedoen aan het gemaskerde bal? Het bal waar steeds meer sponsoren zich niet meer willen vertonen, omdat zij liever geen masker dragen? Doen wij mee aan het ‘er is niets aan de hand, alles is mooi bij sc Heerenveen’-evangelie van de satanist RV? Of brengen wij de satan himself ten gronde? Blijven we geloven dat er niets aan de hand is? Blijven we volhouden dat er geen bewijzen zijn, terwijl we nu allemaal weten hoe het zit? We weten wie de vuilste personen zijn, we weten dat ze trekpoppen en informanten hebben. We weten dat de ondergang van ‘het ware sc Heerenveen ‘ op lange termijn een feit is, als RV aanblijft. We weten dat De Volkskrant en de Voetbal International echt niet zo groots hadden uitgepakt als er niets waar was. Maak je klaar voor de pijnlijkste bladzijdes uit je sc Heerenveen-leven. Maak je klaar voor een storm die sc Heerenveen zal doen laten wankelen. Het is nodig. Want als het nu niet gaat stormen, gaat sc Heerenveen stilletjes ten onder. Nu huilt de grote kern van de organisatie sc Heerenveen. Laten we voorkomen dat straks heel Nederland huilt wegens het einde van een traditionele voorbeeldclub. De vuile was moet naar buiten. Medewerkers moeten uit het psychologisch machtsspel met enorme belangen naar buiten kunnen treden. Het moet. Het moet in het belang van sc Heerenveen. Supporters moeten de waarheid weten. Supporters hebben recht op de waarheid. Supporters horen niet voorgelogen te worden. Sponsoren horen niet voorgelogen te worden. RV kent zijn eigen belang. Maak je klaar voor de storm. Eis het vertrek. Eis het extern onderzoek, waarin de resultaten doorslaggevend moeten zijn.

Hoog level en smeekbede
Wat hier gebeurt bij sc Heerenveen speelt zich op een gigantisch hoog level af. Mensen die medewerkers weg kunnen pesten, mensen kunnen verraden, mensen mentaal kunnen vernietigen en advocaten en specialisten kunnen inhuren om lekken te voorkomen en om anderen monddood te maken, mensen die anderen het zwijgen op kunnen leggen… zijn tot heel veel in staat. Stuur de VI massaal brieven. Steun die Derksen, die ik normaal niet mag. Derksen is namelijk zo irritant als RV: Hij is fan bûgjen frjemd. Dat kan nu goed van pas komen. Derksen moet zijn onderzoekshonden loslaten op RV. Want die honden hebben al wat vuile was gevonden. En er is meer. Steunen we Derksen om de VI meer te laten verkopen en negatie f over onze club te laten schrijven? Nee, we steunen Derksen omdat dit spel zich op een gigantisch hoog level afspeelt waarin mensen massaal ‘sneuvelen’, omwille van het verdoezelen van de waarheid. Maar Derksen laat zich niet omkopen. Daarom heeft ie zich onlangs weer enorm uitgehaald. We hebben opinieleiders nodig die op durven staan. We hebben Nieuw Noord en Fean Fan nodig. We hebben jullie supporters nodig. Allemaal. De medewerkers verlangen naar jullie revolutie. Naar jullie opstand. Laat je niet misleiden, laat je nooit meer zand in de ogen strooien door RV en zijn trekpoppen. Als ik van het toneel verdwijn, herinner me en mijn woorden. Laat deze zomer niet voorbijgaan zonder het vertrek van RV en Wino de Jong. Laat het niet gebeuren. Heerenveen moet schoongemaakt worden. Dit is een smeekbede om jullie hulp van zij die gebukt gaan onder een schrikbewind en elke dag grijzer en ouder worden, trillend van angst en onmacht. Dit is een smeekbede om op te staan. Want iemand die zelf van buigen vreemd is, zal een duwtje in de rug moeten hebben om voorover te buigen. Duw mensen. Bestorm het paleis. Red ons sc Heerenveen. Laat je Friese bloed koken. Frysk bloed tsjoch op!
http://www.frisianpride.n(...)en-rvc/#.Ua3fS9gvlGc
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127407754
Jezus he wat een lang verhaal. Neem aan dat het een anonieme bron is die Veenstra basht?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:25:51 #184
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127408148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:12 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Jezus he wat een lang verhaal. Neem aan dat het een anonieme bron is die Veenstra basht?
Ik heb geen naam bij het artikel kunnen ontdekken. Er zijn nogal wat mensen met een hekel aan Veenstra en nu proberen ze hem van alle kanten onderuit te halen, wel allemaal anoniem.


Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127408328
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:25 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ik heb geen naam bij het artikel kunnen ontdekken. Er zijn nogal wat mensen met een hekel aan Veenstra en nu proberen ze hem van alle kanten onderuit te halen, wel allemaal anoniem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als al die anonieme bronnen hun naam eronder zouden zetten zou hun doel inmiddels al lang bereikt zijn. Dat geeft mijzelf alleen maar meer reden om aan die anonieme bronnen te twijfelen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:32:27 #186
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127408356
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:31 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Als al die anonieme bronnen hun naam eronder zouden zetten zou hun doel inmiddels al lang bereikt zijn. Dat geeft mijzelf alleen maar meer reden om aan die anonieme bronnen te twijfelen.
Dat heb je op fora toch, hier zijn ook maar weinig mensen die onder hun eigen naam posten.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127408382
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:32 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Dat heb je op fora toch, hier zijn ook maar weinig mensen die onder hun eigen naam posten.
Het gaat niet alleen om de fora. Ik bedoel met name de mensen uit de eigen organisatie.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:36:30 #188
123170 alors
zlata1234
pi_127408463
Dat topic is echt goud trouwens, blijkbaar heeft mevrouw Veenstra daar ook een accountje genomen.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:38:25 #189
123170 alors
zlata1234
pi_127408529
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:33 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de fora. Ik bedoel met name de mensen uit de eigen organisatie.
Die mensen hebben ook een huis, gezin en hypotheek dus die passen natuurlijk wel op. Mensen met kritiek worden zorgvuldig weggewerkt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_127408602
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:38 schreef alors het volgende:

[..]

Die mensen hebben ook een huis, gezin en hypotheek dus die passen natuurlijk wel op. Mensen met kritiek worden zorgvuldig weggewerkt.
Mja.. misschien dat dat waar is. De tijd zal het wel leren :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:18:29 #191
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127409729
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:36 schreef alors het volgende:
Dat topic is echt goud trouwens, blijkbaar heeft mevrouw Veenstra daar ook een accountje genomen.
Die twitter van die mevrouw Veenstra _O-
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127409896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:18 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Die twitter van die mevrouw Veenstra _O-
[ afbeelding ]
Gemiddelde Fokker :D
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:43:42 #193
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127410580
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:23 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Gemiddelde Fokker :D
:D

Ik denk dat ze deze column van :7 niet zo leuk vond _O- _O- _O-
quote:
Dictator Robert Veenstra en zijn kontenlikkers

Als hoofdredacteur voel ik me altijd wat ongemakkelijk zodra een beleidsbepaler in het betaaldevoetbal erg tevreden is over de VI-redacteur die zin club volgt. Directeur Hans Nijland complimenteerde me zelfs een paar keer met de uitstekende artikelen die over FC Groningen in dit blad verschenen. Dat was voor mij een reden om de betreffende redacteur naar sc Heerenveen te sturen. Daar ontfermde de meesterinpakker Robert Veenstra zich over hem, met als resultaat dat er bijna wekelijks een lofzang op de nieuwe Friese voorzitter in de kolommen stond. De noodzakelijke sanering voerde hij feilloos uit, financieel ging het de club weer voor de wind sinds de komst van Veenstra en het technisch beleid was in goede handen bij Johan Hansma. Nee, in het Abe Lenstra stadion was alles dik in orde. Gelukkig lost een probleem zichzelf soms op, want deze notulist maakte de juiste keuze door als voorlichter bij de overheid verder te gaan. Toch heb ik wel wat begrip voor zijn situatie. I can smell a rat, maar toen Veenstra me in Heerenveen uitnodigde om eens kennis te maken, liet ook ik me inpakken. Zelden had ik zo’n gastvrije, spontane en goedlachse man meegemaakt. We voerden een geanimeerd gesprek over het geloof, ijshockey, Canada en natuurlijk over Barack Obama, Bill Clinton en Nelson Mandela, al wist ik toen nog niet dat Veenstra indruk wilde maken met name dropping. Even later wist ik wél dat hij een wolf in schaapskleren is. Nadat Tom Knipping en Iwan van Duren een artikel over sc Heerenveen hadden geschreven, kreeg ik een boze voorzitter aan de telefoon met de mededeling dat hij geen gelegenheid tot weerwoord had gekregen, wat een pertinente leugen was. De aanwezigheid van erevoorzitter Riemer van der Velde bleek een obsessie voor hem te zijn. Veenstra liet geen kans onbenut zijn voorganger te beschadigen. Declaraties van buitenlandse reizen, die Van der Velde in opdracht van sc Heerenveen maakte, stuurde Veenstra naar journalisten en hij stond toe dat de erevoorzitter in het cluborgaan De Corner werd afgemaakt door huisjournalist Albert van Keimpema. Ook stuurt Veenstra meteen een -flinke briefjes schrijvende- advocaat op je af, al was het frappant dat hij een dag voor de rechtszaak voor een schikking koos. Veenstra dreigt en intimideert, maar de gang naar de rechtbank in Amsterdam durfde hij niet aan. Hetzelfde ondervond collega Willem Feenstra van De Volkskrant, die op 9 februari van dit jaar een verhaal schreef over het schrikbewind van de voorzitter en de identiteitscrisis waarin de club was terechtgekomen. Personeelsleden omschreven Veenstra als extreem wantrouwend en de angstcultuur onder het personeel maakte goed functioneren onmogelijk. De ondernemingsraad voerde gesprekken met de directie over de verziekte sfeer, maar dat leverde niets op. Er volgde een brief naar de raad van commissarissen, maar ook dat leidde niet tot een reactie. Robert Veenstra distantieerde zich van het artikel in de Volkskrant en ging over tot de orde van de dag.

Het seizoen zit erop, maar binnen sc Heerenveen is er nog niets veranderd. Personeelsleden doen ‘s nachts geen oog dicht, lopen op de toppen van hun zenuwen en vertrouwen niemand meer in de organisatie, doordat Veenstra op alle afdelingen bevriende klikspanen heeft neergezet. Hij blijft ook journalisten inpakken om de indruk te wekken dat hij een succesvol beleid voert. Deze keer is Martijn Mooiweer van het maandblad Elf het slachtoffer. Het zal geen toeval zijn dat deze journalist uit Sint Jansklooster komt en technisch directeur Johan Hansma uit het naburige Marknesse. Hansma, die nog niet zo lang geleden bij de erevoorzitter thuis zat uit te huilen over Veenstra, heeft het nu in zijn ogen veilige wiel van zijn baas gekozen. De heren mogen ongelimiteerd zaniken over het onrecht wat hen is aangedaan en vervolgens hun eigen beleid nog eens onderstrepen. Voor de ontevreden sponsors en ongelukkige personeelsleden was dat een reden een delegatie naar de VI-redactie te sturen om de ernst van de situatie in het Abe Lenstra stadion nog eens te benadrukken.

Een goed functionerende ondernemingsraad heeft sc Heerenveen niet meer. Op 11 maart legde voorzitter Ilona Wilbrink haar functie neer en sindsdien hebben zich geen kandidaten beschikbaar gesteld. De sponsors storen zich vooral aan het feit dat Riemer van der Velde, die tussen 1983 en 2006 de club naar de subtop loodste, nu structureel wordt zwartgemaakt door de clubleiding. Het zit de geldschieters ook niet lekker dat Veenstra nog steeds pocht over de ruim duizend bedrijven die zich hebben verbonden aan sc Heerenveen, terwijl er sinds zijn komst in 2010 honderden sponsors afhaakten. Naar verluidt zijn er nog zo’n zeshonderd over, maar de werkelijke cijfers worden niet vrijgegeven. Ate van der Meulen en Jelko van der Wiel zijn de woordvoerders van de ontevreden sponsors, die pas terugkeren als Veenstra vertrekt. Het zit die groepering ook nog dwars dat commercieel directeur Jan van Erve met een gouden handdruk als zwijggeld werd weggestuurd en dat de voorzitter van de businessclub, Edwin de Witte, gefrustreerd afhaakte.

Het personeel is zó wanhopig dat intern naar een leider wordt gezocht die een revolutie kan vormgeven. Volgens de delegatieleden is negentig procent van het personeel tegen Veenstra. Niemand begrijpt waarom de goed functionerende office-manager commerciële zaken Mieke Staal moest plaatsmaken voor Corien van Keimpema, de echtgenote van de auteur van het schandaalstuk over de erevoorzitter. Ook commercieel directeur Joost Steppé is een vriend van Veenstra, evenals de financiële man Danny Steenstra en Karin Smit, met wie Veenstra wel erg close is en die in Heerenveen de bijnaam Eva Braun heeft. Het personeel noemt dit gezelschap: de dictator en zijn kontenlikkers. Veenstra blijkt er een meester in lastige werknemers met een afkoopsom buiten de deur te zetten. Dat gaat nu problemen geven, want senior account-manager Freddy Hut en zijn rechterhand, account-manager Boukje Postumus, overwegen naar de media te stappen en zich niet met geld de mond te laten snoeren. In Hut zien de werknemers de ideale leider van hun revolutie. Volgens de verontruste personeelsleden is er met Veenstra niet te werken, hij duldt geen tegenspraak en ziet elke afwijkende mening als een bedreiging. Mensen met een clubhart en een staat van dienst bij sc Heerenveen moeten plaatsmaken paladijnen van de voorzitter, die meteen als klikspaan worden ingezet. Iedere collega kan een informant van Veenstra zijn, niemand durft nog vrijuit te praten. Personeelsleden met gezinnen, hypotheken en studerende kinderen doen hun mond niet meer open, de identiteit van de club gaat ten onder aan het schrikbewind. En de voorzitter van de raad van commissarissen, Wino de Jong, beschermt de ter discussie staande Veenstra door dik en dun. Het personeel hoopte lang op het door Van der Velde voorgestelde externe onderzoek, waardoor ze eindelijk hun grieven en onvrede eens kwijt zouden kunnen, maar de clubleiding ziet de noodzaak van een dergelijk onderzoek niet in, omdat er niets aan de hand is. Daarom vinden de medewerkers het de hoogste tijd voor een revolutie in de zomerstop, als de prestaties van het eerste elftal even geen rol spelen. Ze hopen op de steun van de supporters, de sponsors en invloedrijke clubmensen. Ook realiseren ze zich dat alle vuile was naar buiten komt en dat het pijnlijke bladzijden in de clubgeschiedenis worden, maar ze kunnen en willen niet langer gebukt gaan onder het psychologische machtsspel van Veenstra. Daarom smeken ze bijna om steun, een luisterend oor, maar vooral om leiders die de strijd durven aan te gaan met dictator Robert Veenstra.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127411422
Die Ida Veenstra spoort ook niet helemaal.. combinatie van arrogant + josti
pi_127411492
Leuk die fake twitter accounts :')
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:17:14 #196
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127411800
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Leuk die fake twitter accounts :')
Dat was een echte, is nu afgeschermd.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127411830
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:17 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Dat was een echte, is nu afgeschermd.
Als dat echt zo is dan is Ida inderdaad wel een josti. :')
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:20:46 #198
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127411938
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:18 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Als dat echt zo is dan is Ida inderdaad wel een josti. :')
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:51:45 #199
123170 alors
zlata1234
pi_127416138
Roelofdevries83 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 20:23:24 Wino de Jong: "We hebben de supportersverenigingen laten weten hoe we er in staan. Het ligt wat ons betreft wat genuanceerder." 1/2 reageer retweet
Roelofdevries83 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 20:25:34 "Het gaat hier wel om mensen en we moeten als nuchtere Friezen hier mee omgaan. We nemen de reactie van de supporters zeer serieus." 2/2 reageer retweet
Roelofdevries83 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 20:27:31 "Verder laten we 't aan de supportersverenigingen wat zij over onze brief naar buiten brengen." Aldus de voorzitter van de RvC van Hveen. reageer retweet
:') Zoals verwacht.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:27:52 #200
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127417905
Roelofdevries83 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 21:22:28 Marcel Annema namens de supportersverenigingen over de brief van de RvC: "Een niets-zeggend vodje." reageer retweet
Roelofdevries83 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 21:24:25 Supportersverenigingen zullen de brief nu in ieder geval niet publiceren. Ze gaan weer overleggen over de vervolgstappen. reageer retweet
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:30:54 #201
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_127418061
Supporters hebben aan het eind van de rit gewoon gelijk, Let maar op.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:52:34 #202
123170 alors
zlata1234
pi_127419349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:27 schreef AFCNiels het volgende:
Roelofdevries83 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 21:22:28 Marcel Annema namens de supportersverenigingen over de brief van de RvC: "Een niets-zeggend vodje." reageer retweet
Roelofdevries83 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 21:24:25 Supportersverenigingen zullen de brief nu in ieder geval niet publiceren. Ze gaan weer overleggen over de vervolgstappen. reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:
Vanmiddag hebben wij een nietszeggende brief ontvangen van de Raad van Commissarissen
:D
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:22:19 #203
123170 alors
zlata1234
pi_127431436
van het sc-heerenveen forum:

know'm sayin?
×
word? word.
pi_127431546
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:22 schreef alors het volgende:
van het sc-heerenveen forum:

[ afbeelding ]
_O-
pi_127433019
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:22 schreef alors het volgende:
van het sc-heerenveen forum:

[ afbeelding ]
Haha, goeie.
Wat een chaos, triest dat onze club op deze manier moet vergaan.
pi_127433720
Ik was al niet zo'n fan van Friezen, maar nu vind ik het helemaal een stel mafkezen. En dan met name die van het bestuur van Heerenveen.. Wat ik niet kan begrijpen is dat die halve garen niet inzien dat een club voornamelijk wordt gevormd door de supporters, en dat niemand groter is dan de club. Wanneer heel veel mensen je dus niet meer willen als bestuur, moet je gewoon opstappen.. het belang van de club moet altijd boven je eigen ego gaan # rare jongens die Friezen :N
  woensdag 5 juni 2013 @ 11:03:31 #207
123170 alors
zlata1234
pi_127434287
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik was al niet zo'n fan van Friezen, maar nu vind ik het helemaal een stel mafkezen. En dan met name die van het bestuur van Heerenveen.. Wat ik niet kan begrijpen is dat die halve garen niet inzien dat een club voornamelijk wordt gevormd door de supporters, en dat niemand groter is dan de club. Wanneer heel veel mensen je dus niet meer willen als bestuur, moet je gewoon opstappen.. het belang van de club moet altijd boven je eigen ego gaan # rare jongens die Friezen :N
Ja de clubleiding is idd een representatieve afspiegeling van de gemiddelde Fries, meer dan die tienduizenden supporters die willen dat ze opdonderen.

:')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_127434422
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:03 schreef alors het volgende:

[..]

Ja de clubleiding is idd een representatieve afspiegeling van de gemiddelde Fries, meer dan die tienduizenden supporters die willen dat ze opdonderen.

:')
Daar heb je een punt :')
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:20:28 #209
123170 alors
zlata1234
pi_127438780
arjendeboer12 twitterde op woensdag 05-06-2013 om 12:50:41 Bijeenkomst stichtingsbestuur, sponsors, afvaardiging supporters en ook mensen uit politiek, is verschoven naar vanavond. Locatie geheim! reageer retweet
know'm sayin?
×
word? word.
pi_127439963
quote:
SC Heerenveen lijkt de opvolger van Filip Djuricic in Slovenië te zoeken. De Friezen hebben interesse om de achtienjarige Miha Zajc naar Heerenveen te halen. De aanvallende middenvelder staat te boek als een groot talent en de onderhandelingen zouden al gestart zijn, zo weet het Sloveense Nogomania.

Zajc staat momenteel onder contract in Slovenië bij de club NK Publikum Celje. De aanvallende middenvelder wordt in eigen land als groot talent gezien en doorliep alle jeugdteams van Slovenië.

De speler staat dan ook in de belangstelling van meerdere Sloveense clubs, waaronder Olimpija en Maribor. Heerenveen blijkt tot nu toe echter het meest concreet te zijn. Zajc zou over een uitstekende aanname beschikken, als ook een goed overzicht waarmee hij het spel 'leest'.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:18:44 #211
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127447725
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:03 schreef alors het volgende:

[..]

Ja de clubleiding is idd een representatieve afspiegeling van de gemiddelde Fries, meer dan die tienduizenden supporters die willen dat ze opdonderen.

:')
Het is bij Heerenveen net de situatie bij Ajax in het klein, met Veenstra als Coronel en Sturkenberg. Alleen hebben ze bij Heerenveen geen Cruijff.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:25:59 #212
123170 alors
zlata1234
pi_127448017
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:18 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Het is bij Heerenveen net de situatie bij Ajax in het klein, met Veenstra als Coronel en Sturkenberg. Alleen hebben ze bij Heerenveen geen Cruijff.
Nouja Riemer/Foppe, maar dat zijn geen mensen die zich in het conflict willen mengen.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:33:12 #213
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127450625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:25 schreef alors het volgende:

[..]

Nouja Riemer/Foppe, maar dat zijn geen mensen die zich in het conflict willen mengen.
Probeer maar eens iemand vinden die zo gek is om zich in al die ellende te willen storten.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  woensdag 5 juni 2013 @ 23:44:38 #214
123170 alors
zlata1234
pi_127466486
http://sc.heerenveen.org/(...)11&t=5109&start=7350

Hier komt de aap ook behoorlijk uit de mouw betreffende de persoon Robert Veenstra...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_127468308
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juni 2013 23:44 schreef alors het volgende:
http://sc.heerenveen.org/(...)11&t=5109&start=7350

Hier komt de aap ook behoorlijk uit de mouw betreffende de persoon Robert Veenstra...
'T is net een soap.
Ik hoop dat Veenstra zsm zijn biezen pakt maar gezien zijn persoonlijkheid zal hij wel zo lang mogelijk blijven. Ik zal in geen van de gevallen echt blij zijn want zoals ik hierboven al zei lijdt onze club hier enorm onder.
pi_127485643
quote:
Ajax-doelman Kramer naar Heerenveen

SC Heerenveen neemt Chiel Kramer, de keeper van Jong Ajax, per direct transfervrij over van de landskampioen uit Amsterdam. De Heemskerker tekent een contract voor één jaar, met de optie voor nog een jaar. Dat maken de Friezen donderdagmiddag bekend.

Foto: Orange Pictures
De 21-jarige Kramer zal bij het sc Heerenveen van trainer Marco van Basten derde doelman worden. Kramer stond in de belangstelling van meerdere clubs, maar kiest nu dus voor sc Heerenveen.
De Heemskerker zat dit seizoen bij Ajax op de bank in het belangrijke uitduel bij PSV. Dit vanwege een schorsing van eerste doelman Kenneth Vermeer en een blessure bij derde doelman Micky van der Hart. Tweede doelman Jasper Cillessen stond onder de lat in het met 2-3 gewonnen duel in Eindhoven.
SC Heerenveen legt daarnaast ook de 16-jarige verdediger Stefan Gartenmann uit Denemarken vast. De centrale verdediger en jeugdinternational stroomt in bij de B's van sc Heerenveen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:45:23 #217
123170 alors
zlata1234
pi_127491633
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:53:00 #218
123170 alors
zlata1234
pi_127491916
Overigens heeft het stichtingsbestuur een onderzoek voorgesteld in handen van één of andere pipo die vast op advies van RV en de zijnen is gekozen. Met als einddatum 15 augustus :')

Deze beste meneer wilde het iig niet afwachten

quote:
Theun van der Meulen legt positie in de Raad van Commissarissen neer
Gepubliceerd op 6 juni 2013 18:34

PERSBERICHT

Tot onze zeer grote spijt heeft Theun van der Meulen per direct zijn positie in de Raad van Commissarissen neergelegd. In de diverse discussies de afgelopen maanden over de onrust binnen sc Heerenveen en de oorzaak hiervan is duidelijk geworden dat hij zich niet meer kan vinden in de gematigde en oplossingsgerichte lijn die Directie, Raad van Commissarissen en Stichting voorstaat. Voor hem staat vast dat de Erevoorzitter in deze een discutabele rol speelt en dat hij het niet meer kan opbrengen om in termen van verzoening en oplossingen te denken. :') :') subtiel jongens :')

Theun van der Meulen: "Ik acht de besluiten van directie, RvC en Stichting verstandig doch betwijfel of dit uiteindelijk een bijdrage kan leveren aan een duurzame en constructieve verstandhouding tussen de diverse bestuurslagen en de Erevoorzitter. Ik heb zeer veel respect voor de wijze waarop binnen sc Heerenveen overleg wordt gevoerd tussen en met Directie, Raad van Commissarissen en Stichtingsbestuur en hoe er samengewerkt wordt. Ik heb ook veel respect voor alle mensen die deel uit maken van genoemde gremia. Ik heb nog meer respect voor de moed en het geduld welke tot nu toe is betracht ten aanzien van het omgaan met onze Erevoorzitter."

Theun van der Meulen: "Ik acht de besluiten van directie, RvC en Stichting verstandig doch betwijfel of dit uiteindelijk een bijdrage kan leveren aan een duurzame en constructieve verstandhouding tussen de diverse bestuurslagen en de Erevoorzitter. Ik heb zeer veel respect voor de wijze waarop binnen sc Heerenveen overleg wordt gevoerd tussen en met Directie, Raad van Commissarissen en Stichtingsbestuur en hoe er samengewerkt wordt. Ik heb ook veel respect voor alle mensen die deel uit maken van genoemde gremia. Ik heb nog meer respect voor de moed en het geduld welke tot nu toe is betracht ten aanzien van het omgaan met onze Erevoorzitter."

Theun van der Meulen is 6,5 jaren lid van de Raad van Commissarissen geweest en is bijna 23 jaren voorzitter geweest van de OSSH en is erg belangrijk geweest in de ontwikkeling van sc Heerenveen. De groei van de OSSH naar een van de grootste businessclubs van Nederland is een persoonlijke verdienste, die veel respect verdient. In 2010 is Theun voor zijn buitengewone verdiensten voor sc Heerenveen dan ook benoemd tot Heer van Heerenveen.

Het spijt ons zeer dat hiermee een einde komt aan een buitengewoon bijzondere, bijna dertig jarige, vrijwillige inzet voor sc Heerenveen. Wij hebben getracht hem op andere gedachten te brengen maar hij gaf aan, op deze manier, niet meer verder te kunnen, "met verdriet en pijn in mijn hart", waren zijn afscheidswoorden.

De Raad van Commissarissen heeft per heden de Stichting sc Heerenveen op de hoogte gebracht van dit besluit van Theun van der Meulen.

Namens de Raad van Commissarissen - Wino de Jong
Namens de directie - Robert Veenstra
Schitterend objectief verwoord ook weer van de heren, ze doen niet eens moeite om hun streken te verbergen :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_127541583
9 juni maar actie voeren bij het stadion dan. :')
pi_127590388
Tja, mooi om die eensgezindheid te zien maar ben benieuwd wat we met vanmiddag zijn opgeschoten. Had iets meer een actieplan verwacht denk ik. Desalniettemin mooi om zo veel betrokken mensen te zien.
pi_127590535
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:19 schreef Grutsk het volgende:
Tja, mooi om die eensgezindheid te zien maar ben benieuwd wat we met vanmiddag zijn opgeschoten. Had iets meer een actieplan verwacht denk ik. Desalniettemin mooi om zo veel betrokken mensen te zien.
Hoe was de opkomst? Ruim 1000 mensen lees ik..

[ Bericht 2% gewijzigd door KolonelKhedaffi op 09-06-2013 20:14:19 ]
pi_127594631
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:22 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Hoe was de opkomst? Ruim 1000 mensen lees ik..
Wel meer, denk ik. 1500? Hele Funplaza stond vol.
  maandag 17 juni 2013 @ 10:11:35 #223
123170 alors
zlata1234
pi_127893408


quote:
Abe Lenstra Stadion geblokkeerd met dozen

Gepubliceerd op 17 juni, 2013

HEERENVEEN : Vanochtend is in alle vroegte de hoofdingang van het Abe Lenstra Stadion geblokkeerd met een muur van verhuisdozen. Een begeleidend spandoek liet aan duidelijkheid niets te wensen over: “Directie en RvC: inpakken maar!”

De achterban van sc Heerenveen is nog altijd verbolgen over het feit dat de directie en de Raad van Commissarissen op het pluche blijven zitten ondanks dat openlijk het vertrouwen in hen is opgezegd door o.a. supporters, sponsoren, medewerkers en clubiconen.

Het actiecomité “Wij zijn Heerenveen” kondigt aan dat er actie gevoerd zal blijven worden totdat de directie en de Raad van Commissarissen zijn opgestapt.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:54:36 #224
123170 alors
zlata1234
pi_127979149
VI.nl
quote:
'Veenstra hanteert een regime van angst en intimidatie'
19/06/2013 09:13

De sfeer binnen SC Heerenveen is al veel langer verziekt dan aanvankelijk aangenomen. Al vroeg in het afgelopen seizoen hebben verontruste sponsors en medewerkers aan de bel getrokken. Dat blijkt uit brieven en e-mails die in handen zijn gevallen van Voetbal International.

In die correspondentie hebben de ondernemingsraad, de ex-voorzitter van de sponsorclub OSSH en een medewerkster al voor de winterstop gehakt gemaakt van zittend directeur Robert Veenstra. Zowel de raad van commissarissen als het stichtingsbestuur waren daarvan op de hoogte.

Veenstra (op de foto met trainer/coach Marco van Basten) wordt in de brieven afgeschilderd als 'manipulatief' en iemand die 'informatie achterhoudt voor de raad van commissarissen'. Hij hanteert een regime van 'angst en intimidatie'. Medewerkers geloven tevens niet meer in de onafhankelijkheid van de commissarissen.

Die gaven de directeur in juli vorig jaar nog een goede beoordeling. Uit een mail van Veenstra aan de rvc laat hij zijn enthousiasme blijken over een bonus, die later zal worden uitbetaald. Een van de commissarissen schrijft na het beoordelingsgesprek aan Veenstra: 'Hé maat, we helpen je te blijven.'
:r
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:33:29 #225
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_127990487
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:46 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Stefan Gartenmann

[ afbeelding ]

Babyface :D Niet serieus te nemen als versterking toch.
Huntelaar had ook een babyface. En dat is toch wel een succes gebleken.
Ik poep op AZ Alkmaar.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:35:29 #226
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127990576
quote:
De schandelen van Robert Veenstra, de RVC en het stichtingsbestuur
Geplaatst: 3 uren geleden | 5 reacties

Iwan van Duren en Tom Knipping gingen namens Voetbal International op onderzoek uit. De mails die zij boven water haalden zijn deels schokkend, deels lachwekkend en wederom schandalig. We hebben de enkele stukken er tussen uit gehaald. Voor het volledige verhaal: koop vandaag nog de nieuwste VI!

13 oktober 2012
Riemer van der Velde belt Bauke Koopmans, beheerder van de aandelen en stichtingsbestuurder van sc Heerenveen. Riemer laat tijdens dit gesprek weinig van de club heel. Bauke Koopmans heeft naar eigen zeggen Riemer ‘leeg laten lopen’, in termen van balbezet: 85-15.

Koopmans deelt de hoogtepunten met de bewindvoerders van de club. In een mail schrijft hij dat de erevoorzitter een commissie wil aanstellen die zou gaan onderzoeken waar zestig miljoen euro was gebleven. Koopmans schrijft dat het hem zorgen baart, nu de erevoorzitter al voor de tweede keer heeft geïnsinueerd dat geld zou zijn verdwenen als gevolg van bijzondere omstandigheden.

De stichtingsbestuurder doet in geuren en kleuren verslag over de gigantische onvrede die er volgens Van der Velde heerst onder sponsors. Koopmans brengt er nog tegenin dat de economische omstandigheden niet meezitten, maar ‘bij FC Twente wisten ze wel hoe ze het aan moesten pakken.’

Ook op technisch gebied had Riemer veel aan te merken. Johan Hansma moest nog heel veel leren en Marco van Basten zou onder zijn leiding nooit zulke verkeerde uitspraken hebben gedaan. En dat Marco Pappa een half jaar eerder dan aanvankelijk bedoeld was aangetrokken had 800 duizend euro gekost.

Volgens Van der Velde zou ook de personeelssituatie onhoudbaar zijn als gevolg van mismanagement. Veel medewerkers waren ziek en ongemotiveerd.

Voorzitter Robert Veenstra reageert nog dezelfde avond en bedankt Koopmans schriftelijk voor de update. Daarvoor hebben de twee telefonisch al even bijgepraat. Veenstra signaleert dat de namen van de onderzoekers ook al circuleren, het gaat om Jan Smit en Gaston Sporre.

26 september 2012
Al op 26 september 2012 ligt er een vernietigende brief van de ondernemingsraad (OR) bij de Raad van Commissarissen. Het orgaan spreekt namens de medewerkers van de club. Ze schtsen een beeld van een zwak communicerende directievoorzitter die informatie achterhoudt en het personeel niet serieus neemt. “Omdat onze zorgen dusdanige grote vormen aannemen, willen wij deze met u delen.”

“Wij kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat we onvoldoende tot niet serieus worden genomen.” Volgens de OR-leden reageert de directie bewust niet op diverse en herhaaldelijke brieven van de OR. Ze twijfelen over het respect vanuit de directie voor haar medewerkers en de OR.

Pijlpunt is vooral een financiële compensatie in verband met de inflatie, waar ze volgens hun contract recht op hebben. Daarvoor is zelfs een bedrag opgenomen in de begroting. Nu Veenstra niet antwoordt op brieven en ook niet komt met valide argumenten om de uitkering tegen te houden, voelen ze zich onder druk gezet. “De directie legt een dusdanige druk op de leden van de OR om aan de medewerkers over te brengen dat wij ons als personeel zeer bezwaard moeten voelen wanneer we wel vasthouden aan het recht van uitkering.”

De werknemers klagen tevens over veel onrust en onvrede op de werkvloer. De betrokkenheid van medewerkers zwakt af. Die ‘kan niet hoog worden gehouden door een theoretische stelling als Samen maken we de club.‘

Het wordt er niet beter op wanneer als een lopend vuurtje op de burelen van het Abe Lenstra Stadion rondgaat dat Veenstra drukker lijkt met het bestellen van een kostuum. Hij stuurt een bericht naar een herenkledingzaak in Dokkum. De smoking van de Fries past namelijk niet meer. Nu hij naar een gala moet, wil hij wel een moderne black tie-variant. Niet met een vlinderstrikje, zo laat hij weten. Waar de rekening heen moet? Daarop antwoordt Veenstra per mail kort maar krachtig: sc H tav mij.

Dan horen medewerkers over een groot financieel probleem, misschien kunnen de salarissen niet op tijd worden betaald, maar vervolgens ligt er weer een persbericht dat het de goede kant op gaat. Als Robert Veenstra ‘s ochtends zijn zwarte Audi Q7 voor de stadionpoort parkeert en begint over het feit dat hij zijn bonus niet heeft willen ontvangen, vragen steeds meer mensen die moeten knokken voor iets als een prijsindexering zich af of dit nou nodig is. Heeft hij geen mooie auto dan? En wat is het salaris van die transparante Veenstra eigenlijk?

Naar aanleiding van de brief van de OR volgt er een gesprek. De OR komt met hoopgevende berichten terug en vertelt dat er wellicht werknemers geïnterviewd gaan worden, zodat ze erachter kunnen komen wat er leeft. Dat gebeurd echter niet.

8 november 2012
Er volgt een tweede brandbrief. Ditmaal niet van de OR, maar van een dappere medewerkster. Zij signaleert een angstcultuur op de werkvloer. “Medewerkers zijn bang, wantrouwen elkaar en denken zelfs dat er afluisterapparatuur hangt zodat zij gecontroleerd kunnen worden. Men is bang om aangepakt/ontslagen te worden op elke verkeerde uitspraak die zij maar doen. Hierdoor ontstaat een ongezonde werksfeer.”

Ook signaleert zij dat het personeel betwijfelt of het controlerende orgaan wel controleert: “Zich hierover uitspreken richting de raad van commissarissen durven ze niet omdat ze bang zijn dat deze personen niet neutraal zijn.” Volgens de schrijfster van de brief ligt de oorsprong van alle problemen bij één persoon: Robert Veenstra.

In de brief aan de controlerende organen staat tevens vermeld dat zijn manier van werken een aangeleerd kunstje lijkt, waarvan niks oprechts afstraalt. Daar staat echter tegenover ‘dat hij erg goed kan manipuleren op de personen die hij nodig heeft om dingen voor elkaar te krijgen. Helaas gaat zijn eigenbelang daarin te vaak voor het belang van de club en de medewerkers.’ Er wordt niks met de brief gedaan.

24 december 2012
Het is kerstavond als ook OSSH-voorzitter Edwin de Witte het zat is. De in 1986 opgerichte sponsorgroep was een van de pijlers onder de club die uitgroeide tot subtopper. Als bijen op de honing kwamen zakenmensen af op het grootste merk van Noord-Nederland. In de bloeiperiode telde de zakenclub meer dan duizend leden. Alle andere clubs keken vol bewondering naar het brede Friese fundament onder de club. Hoeveel er nu nog over zijn, wordt angstvallig geheim gehouden.

Steeds meer sponsors knappen af op het beleid van de directie. Belastingsadviseur Edwin de Witte wil een rustige Kerst en treedt af. Hij geeft zijn collega-bestuursleden tekst en uitleg: “De afgelopen maanden is er een ontwikkeling ontstaan binnen de sponsorgroep waarmee wij iets moeten als OSSH-bestuur. Ik heb het gevoel dat niet iedereen in ons bestuur voor deze signalen vatbaar is.”

“De vele opzeggingen zijn een duidelijk signaal vanuit de sponsorgroep, zowel naar ons als naar de club.” De Witte denkt dat het bestuur niet meer serieus wordt genomen door de achterban als de signalen worden genegeerd. “Wij zijn naar mijn mening meer dan een handjesschudden-bestuur en dat geldt ook voor de opstelling van de directie jegens ons.”

Volgens de voorzitter voelen sponsors zich niet meer welkom en hebben zij geen band met de directie. Het zou regelmatig zijn aangegeven maar De Witte zegt dat er te weinig mee gedaan werd. “Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen maar het kost mij te veel. Ik heb met volle energie en zonder enig belang vele uren besteed aan onze mooie club, maar zie deze nu worden afgebroken zonder dat ik daar gevoelsmatig invloed op kan hebben. Dit is voor mij niet meer acceptabel.”

Veenstra schreef eerder dat jaar naar De Witte dat hem signalen bereikten dat hij zich in diverse gremia negatief over sc Heerenveen, de raad van commissarissen en de directie heeft uitgelaten. Daarover hebben ze gesproken. Veenstra mailt het complete bestuur van de sponsorgroep het fijn te vinden dat dit misverstand uit de wereld is geholpen.

De verbijsterde De Witte weet niet wat hij leest. Hij grijpt meteen zijn telefoon en tikt op het schermpje zijn reactie in. Even later staan er wat kritische kwalificaties. De sponsorvoorzitter noemt het uitermate jammer dat de clubdirecteur het gesprek verkeerd vastlegt. “Jij hebt mij vragen gesteld ten aanzien van jou persoonlijk, de overige gremia zijn niet aan de orde geweest.” De Witte kwalificeert de mail van Veenstra als uitermate onzorgvuldig en drukt op verzenden.

De Witte voorspelt nog meer opzeggingen als de directie er niet in slaagt het Heerenveen-gevoel weer terug te krijgen in het stadion. Hij blijkt een vooruitziende blik te hebben.

‘Robert is mijn man’
Op 8 juli 2012 krijgt Veenstra een goede beoordeling. Hoewel Veenstra vertelt dat hij zijn bonus niet heeft willen ontvangen, blijkt uit een mail tussen hem en de commissarissen Bart van der Meer en Chris Mulder iets anders. “Zeer veel dank voor de complimenten en de erkenning. De bonustoekenning waardeer ik ook ten zeerste. Ik kan mij vinden in een latere uitkering van deze toegekende bonus.”

Veenstra heeft het enorm naar zijn zin en ziet zichzelf nog jarenlang de voorzittershamer hanteren. De toon van de onderlinge mails is ronduit jolig. Niemand van de bestuurders lijkt zich ook maar een seconde zorgen te maken: “Wellicht word ik wel de langst zittende voorzitter van sc Heerenveen. ;-) ” Het antwoord van Mulder: “Hoi maat, we helpen je te blijven! Goed he, vanmiddag. Ga nu verder met pakken!” Waarop Veenstra weer antwoordt: “;-) Dank Chris. Zo velt het contact met jou ook moet ik zeggen! Fijne vakantie gewenst en kom gezond weer terug!”

VI merkt op dat het gebruik van ‘maat’ en ‘Helpen om te blijven’ niet de kwalificaties zijn die je verwacht van iemand die Veenstra hoort te controleren. Helemaal uit de lucht is de brief van de medewerkster dus niet, die suggereerde dat de RVC niet onafhankelijk opereerde.

Tevens schreef ze dat er geluiden opgaan dat Veenstra vriendjes om zich heen verzamelt in belangrijke posities, al noemde ze dat zelf speculatief. In elk geval is het opmerkelijk dat uitgerekend Joost Steppé aantrad als commercieel directeur en rechterhand van Veenstra. Deze Steppé kwam uit 170 sollicitaties als beste naar voren. Toevallig heeft Steppé net als Veenstra bij de scholengemeenschap Stenden gewerkt.

Veenstra licht de RVC en Hansma in over zijn keuze voor Joost Steppé: “Zoals jullie uit zijn cv kunnen lezen is de laatste baan van Joost bij Stenden. Ik hecht er waarde aan te vermelden dat ik slechts een paar maanden met Joost heb samengewerkt bij Stenden en dat hij door mijn college bestuurder is aangesteld en aangestuurd. Ik ken Joost niet persoonlijk en heb ook absoluut geen contact met hem gehad in dit proces.”

Steppé schreef eerder in zijn sollicitatiebrief aan werving- en selectiebureau Hunter Select echter: “Met de heer Veenstra heb ik in het recente verleden prettig en succesvol samengewerkt.” Tevens stelt Steppé dat hij een van de commissarissen kent. Hij is lid van de Rotaryclub Leeuwarden en zo kent hij Chris Mulder, de man die Robert Veenstra ‘maat’ noemde. Medewerkers en sponsors vertrouwen de interne verhoudingen niet meer en wenden zich tot het stichtingsbestuur.

‘Beste Bauke’
Zo keren we terug bij Bauke Koopmans, voorzitter van het stichtingsbestuur. De man die de kritische noten van Riemer van der Velde direct doorgaf aan de clubleiding die door de erevoorzitter bekritiseerd werd. Koopmans belt en mailt regelmatig met Robert Veenstra. Over zijn bronchitis, over de prestaties of over een eventuele elfstedentocht.

In april 2012 belt de in België woonachtige Koopmans met Veenstra om hem een hart onder de riem te steken. Hij vertelt Veenstra dat het telefoontje is bedoeld ‘om je even van morele steun te voorzien onder moeilijke omstandigheden. Ik weet dat management een eenzaam beroep kan zijn’.

Vreemder zijn de opmerkingen over Jan van Erve, de commercieel directeur die in 2012 na twaalf dienstjaren met een som zwijggeld het Abe Lenstra Stadion ontvlucht. Hoewel Koopmans vanuit een ander land moeilijk een oordeel kan hebben, schrijft hij aan Veenstra: “Belangrijk is dat we voorkomen dat JvE binnenkort bij Groningen of Zwolle zit.”

Koopmans is niet de meest kritische volger van Veenstra. Eerder heeft hij de clubdirecteur al uitgebreid gecomplimenteerd met de nieuwjaarsbijeenkomst. Waar sponsors dan al steen en been klagen over bijvoorbeeld de enorm amateuristische OSSH-bijeenkomst van november 2011 – Veenstra schitterde door afwezigheid, de geldschieters keken met plaatsvervangende schaamte naar een mislukte improvisatieshow met als klap op de vuurpijl een knullige wedstrijdbespreking op een flip-over die voor het merendeel niet te zien was – is Koopmans laaiend enthousiast.

De introductie van de nieuwe huisstijl valt bij Gerard Brinkman, commissaris, niet goed. Hij is er niet blij mee. Hij heeft in zijn mail compleet uitgewerkte plannen onder ogen gekregen. Geagiteerd vertelt hij de andere commissarissen dat er alleen ‘een ander sausje overheen is gekwakt. Per saldo geen bal en gras met emotie maar meer wit en spelers met emotie.’ Onbegrijpelijk waarom nu juist op dit moment geld wordt gestoken in een nieuwe huisstijl. Met alle bijkomende kosten, zoals bijvoorbeeld de belettering op de spelersbus, becijfert hij toch een investering van gauw 75 tot 100 duizend euro.

Veenstra reageert als door een wesp gestoken op de kritische, maar zakelijk kanttekeningen. Hoewel Brinkman gewoon zijn werk doet – namelijk de directie controleren – volgt een brief op hoge poten naar de voorzitter van de rvc. Daarin valt te lezen dat deze wijze van werken hem enorm teleurstelt en zeker niet motiveert. Zo betreurt hij het dat Brinkman ‘achter zijn rug om’ communiceert.

Brinkman heeft ook ‘geen hoor en wederhoor toegepast’. De boze Veenstra heeft binnen de organisatie gevraagd wie het uitgewerkte plan naar Brinkman heeft gestuurd. ‘Ik weet niet hoe hij aan deze informatie komt.’ En tot slot heeft Veenstra ‘grote problemen met de tendentieuze toon en het taalgebruik.’

Pas daarna komt hij tot een inhoudelijke reactie, die erop neerkomt dat het nieuwe sausje dat er volgens Gerard overheen is gekwakt eigenlijk geld bespaart. De vermoedens van de commissaris dat dit toch algauw een ton moet kosten zijn volgens Veenstra volledig uit de lucht gegrepen.

En jawel, na zijn bericht van de voorzitter van de RVC, licht Veenstra ook Koopmans in. “Beste Bauke, hierbij een van de voorbeelden over de wijze waarop ik nu moet werken. Het plaatst ons telefoongesprek van deze week enigszins in perspectief en baart mij zeer grote zorgen.”

Voetbal International sluit af: We zijn benieuwd naar de resultaten van het onafhankelijk onderzoek.
http://www.frisianpride.n(...)estuur/#.UcGo99gvlGc
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:39:27 #227
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_127990743
Overigens is de twitter van Robert Veenstra ook afgeschermd, maar daar heb ik wel toegang toe. ;)

Is overigens een grote goed-nieuws-show met alleen heugelijke berichten dat er weer een sponsor is toegevoegd aan het bestand. Over de onrust, taal noch teken....
Ik poep op AZ Alkmaar.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:40:10 #228
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_127990778
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:39 schreef Nood-kloon het volgende:
Overigens is de twitter van Robert Veenstra ook afgeschermd, maar daar heb ik wel toegang toe. ;)

Ik zal ook geen vervelende berichten zetten in die twitter anders blokt die mij ook nog. :)

Is overigens een grote goed-nieuws-show met alleen heugelijke berichten dat er weer een sponsor is toegevoegd aan het bestand. Over de onrust, taal noch teken....
Ik poep op AZ Alkmaar.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:40:36 #229
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127990802
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:39 schreef Nood-kloon het volgende:
Overigens is de twitter van Robert Veenstra ook afgeschermd, maar daar heb ik wel toegang toe. ;)

Is overigens een grote goed-nieuws-show met alleen heugelijke berichten dat er weer een sponsor is toegevoegd aan het bestand. Over de onrust, taal noch teken....
Ik kan me niet voorstellen dat hij er nog lang zit, er is teveel gebeurd en er zijn nu teveel mensen tegen hem.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:41:25 #230
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127990837
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:40 schreef Nood-kloon het volgende:
k zal ook geen vervelende berichten zetten in die twitter anders blokt die mij ook nog. :)
:D _O- Ik las dat hij dat echt doet.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:50:34 #231
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_127991257
Is toch mooi mensen! Lekker bakken op het strand van Terschelling met geen zorgen aan je kop...

Ik poep op AZ Alkmaar.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:52:15 #232
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127991338
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:50 schreef Nood-kloon het volgende:
Is toch mooi mensen! Lekker bakken op het strand van Terschelling met geen zorgen aan je kop...

[ afbeelding ]
Hij is al bijna een week weg geloof ik :)
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:57:00 #233
123170 alors
zlata1234
pi_127993848
Sjonge jonge als je dat forum ook leest, het is echt net een soap. Nu zijn er weer via een slinkse manier 3 coaches/mediators/niksnutten binnengehaald zonder enige affiniteit met de club, ter vervanging van clubmensen die op non-actief zijn gezet.

En er doen sterke geruchten de ronde dat Veenstra hem in de vrouw van de columnist van Heerenveen hangt :') Vandaar misschien zijn opmerkelijke draai met betrekking tot het functioneren van Robert Veenstra :D
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:06:14 #234
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127994173
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:57 schreef alors het volgende:
Sjonge jonge als je dat forum ook leest, het is echt net een soap. Nu zijn er weer via een slinkse manier 3 coaches/mediators/niksnutten binnengehaald zonder enige affiniteit met de club, ter vervanging van clubmensen die op non-actief zijn gezet.

En er doen sterke geruchten de ronde dat Veenstra hem in de vrouw van de columnist van Heerenveen hangt :') Vandaar misschien zijn opmerkelijke draai met betrekking tot het functioneren van Robert Veenstra :D
Ik las net dat die columnist inmiddels op een camping woont en het bevestigd heeft :D :D Dat was toch diezelfde die laatst Riemer vd Velde nog helemaal afbrandde in een column?
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:08:54 #235
123170 alors
zlata1234
pi_127994264
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:06 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ik las net dat die columnist inmiddels op een camping woont en het bevestigd heeft :D :D Dat was toch diezelfde die laatst Riemer vd Velde nog helemaal afbrandde in een column?
Ja precies die ja :')
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:10:24 #236
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127994316
VI Artikel


Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127994948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:10 schreef AFCNiels het volgende:
VI Artikel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is even goed leesvoer voor vanavond. Thanks. :7
★★★
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:09:58 #238
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_127996710
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:10 schreef AFCNiels het volgende:
VI Artikel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De losse verkoop zal wel riant stijgen met deze schokkende onthullingen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:04:18 #240
123170 alors
zlata1234
pi_128001072
quote:
Dinsdagavond, 18 juni 2013, heeft er een tweede gesprek plaatsgevonden tussen het Stichtingsbestuur van sc Heerenveen en de vertegenwoordigers van de verontruste groeperingen. Het was een goed gesprek waarbij concreet is afgesproken wat de vervolgstappen zijn ten aanzien van het onderzoek dat gestart wordt.

Dit onderzoek zal uit twee fases bestaan. Maandag start de eerste fase van het onderzoek. Deze fase wordt uitgevoerd door twee onderzoekers te weten de heren Paul Nobelen en Jos Vaessen. De burgemeester van Heerenveen, de heer Tjeerd Van der Zwan, zal het proces op de achtergrond (niet inhoudelijk) begeleiden. Deze week zullen nadere spelregels worden gemaakt over het proces van het onderzoek. De heer Van der Zwan zal toezien op naleving van deze spelregels. Zijn bevoegdheid zal zijn om het onderzoek stop te zetten als de spelregels naar zijn oordeel niet worden nageleefd.

De onderzoeksvraag is, of er nog draagvlak is voor de directie en raad van commissarissen van sc Heerenveen waarbij ook andere geledingen zullen worden bekeken.

Parallel aan deze fase zal gestart worden met een financieel onderzoek, uit te voeren door een door beide partijen aan te wijzen onafhankelijk accountantskantoor met aantoonbare expertise inzake BVO’s.

De resultaten van deze eerste fase zijn, voor wat betreft draagvlak voor directie en commissarissen, bindend voor alle partijen. Het onderzoek zal plaatsvinden door dossieronderzoek en vertrouwelijke interviews met vertegenwoordigers van alle partijen en belanghebbenden binnen en rondom sc Heerenveen. Dit onderzoek moet zorgvuldig uitgevoerd worden maar wel zo snel mogelijk worden afgerond. Het streven is om zo spoedig mogelijk duidelijkheid te hebben.

Daarna komen, in fase twee, andere aspecten rondom sc Heerenveen aan bod. Dit zijn onder meer de organisatie, strategie en beleid. Zo ontstaat een breed beeld van de huidige stand van zaken bij onze voetbalclub.

Gedurende het onderzoek zal er richting pers en andere belanghebbenden absolute radiostilte in acht worden genomen.

Heerenveen, 19 juni 2013.

Stichtingsbestuur sc Heerenveen
Supportersvereniging Nieuw Noord
Supportersclub Feanfan
Groep verontruste sponsoren
Groep verontruste medewerkers
Aktie ‘67
Groep verontruste vrijwilligers
Kan die hond niet gewoon oprotten? Wat een verspilling van tijd en geld weer :{
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:27:36 #241
123170 alors
zlata1234
pi_128002114
Dit heeft trouwens even op de officiële clubsite gestaan :D

know'm sayin?
×
word? word.
pi_128026274
column van menno Pot op NU SPORT gaat er ook over ...

http://www.nusport.nl/bal(...)-gaat-verhuizen.html
  donderdag 20 juni 2013 @ 22:33:26 #243
123170 alors
zlata1234
pi_128057622




know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:16:34 #244
123170 alors
zlata1234
pi_128069687
Eindelijk op het NOS nieuws :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_128073851
Ik vraag me af wanneer Veenstra zich weer durft te vertonen in Heerenveen. Ze hebben hem nu al een tijdje niet meer gezien. Waarschijnlijk is hij nu wel lekker bruin van op Terschelling ziftten....
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:18:59 #246
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128080086
quote:
:D Ze houden de acties nog leuk.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:43:39 #247
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128083330
quote:
'Noord-Koreaanse toestanden' in Heerenveen - NOS op 3


Voorzitter Robert Veenstra moet het vooral ontgelden - Sander Warmerdam / NOS

SC Heerenveen, die lieve club uit het noorden waar eigenlijk nooit iets geks aan de hand is. Of is dat inmiddels achterhaald? Ja, al een tijdje zelfs. Maar nu hebben supporters het echt op de heupen. Met ludieke acties protesteren ze tegen de directie van de club.

SC Heerenveen, die lieve club uit het noorden waar eigenlijk nooit iets geks aan de hand is. Of is dat inmiddels achterhaald? Ja, al een tijdje zelfs. Maar nu hebben supporters het echt op de heupen. Met ludieke acties protesteren ze tegen de directie van de club.

Vooral het beleid van voorzitter Robert Veenstra moet het ontgelden.

De fans, die zich op Twitter de #feanrevolutie noemen, hadden Noord-Koreaanse vlaggen opgehangen bij het Abe Lenstra Stadion.

Op een spandoek stond "Welkom in Noord-Koreaans Heerenveen". Ook was er prikkeldraad gespannen en hing er een foto van voorzitter Veenstra in een Koreaans uniform met daaronder de tekst "Kim Jong-Veenstra".

Super actie WIJ ZIJN HEERENVEEN ingang stadion omgetoverd tot noord-korea #Veenstra #feanrevolutie #heerenveen pic.twitter.com/0vLdUtCNQl

Op Twitter laten de fans weten dat ze "de communicatiepraktijken van de club meer dan zat zijn". Al maanden is het onrustig bij de club. De supporters nemen dat Veenstra kwalijk.

Volgens de geruchten zijn de draaiboeken al klaar voor de volgende filmremake: #feanrevolutie pic.twitter.com/PahPaw2Ax3

Onder leiding van Veenstra zou er een sfeer zijn ontstaan van angst en intimidatie. Ook het conflict tussen Veenstra en erevoorzitter en clubicoon Riemer van der Velde sleept maar voort.

Eerder deze week liet oud-hoofdtrainer Foppe de Haan weten geen vertrouwen meer te hebben in de leiding van de club. Hij stopte per direct met zijn werkzaamheden voor de Friese voetbalclub.

Ze kennen elkaar niet, maar delen wel een auto. En zij zijn niet de enige die dat doen. Afgelopen...

Je ziet ze allemaal weleens langskomen op social media: leuke foto's van kinderen op 't strand, of...

Jarenlang is er in het geheim over gepraat. En nu lijkt het er eindelijk van te komen. De Verenigde...

Je bericht is verstuurd. Terug naar 'deel deze pagina'
Bron: nos.nl
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:50:25 #248
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_128083651
quote:
Op FOK krijg je hiervoor een ban.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_128088117
Veenstra stopt er mee.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:49:06 #250
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128088132
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:50 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Op FOK krijg je hiervoor een ban.
:D
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:49:49 #251
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128088152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:48 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Veenstra stopt er mee.
Ik denk dat hij al eerder op non actief gezet is.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:18:48 #252
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_128089010
Poll

Wie moet de opvolger worden van Veenstra? De keuze bestaat uit de meest genoemde suggesties op Facebook:
Foppe de Haan

Gertjan Verbeek

Gebroeders Anker

Hans Vonk

Joop Alberda

Iemand anders (binnen de club)

Iemand anders (buiten de club)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:26:22 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128089271
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:18 schreef tochweerhenk het volgende:
Poll

Wie moet de opvolger worden van Veenstra? De keuze bestaat uit de meest genoemde suggesties op Facebook:
Foppe de Haan

Gertjan Verbeek

Gebroeders Anker

Hans Vonk

Joop Alberda

Iemand anders (binnen de club)

Iemand anders (buiten de club)
Mark Wotte.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:32:55 #254
123170 alors
zlata1234
pi_128089521
Jaaaaaaaaaaa hahahahaha ik hoor het net *O*
know'm sayin?
×
word? word.
pi_128089536
Jajaaa, goed nieuws!
★★★
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:33:31 #256
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128089542
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:18 schreef tochweerhenk het volgende:
Poll

Wie moet de opvolger worden van Veenstra? De keuze bestaat uit de meest genoemde suggesties op Facebook:
Foppe de Haan

Gertjan Verbeek

Gebroeders Anker

Hans Vonk

Joop Alberda

Iemand anders (binnen de club)

Iemand anders (buiten de club)
Aad de Mos zou de allerbeste kandidaat zijn, maar die lijkt me onhaalbaar voor Heerenveen. Second best vind ik Cor Pot.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:33:47 #257
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128089549
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:32 schreef alors het volgende:
Jaaaaaaaaaaa hahahahaha ik hoor het net *O*
:D
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:34:49 #258
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128089583
Het moet in ieder geval iemand zijn die bij de clubcultuur past.

Maar wie is er behalve Veenstra nog meer saai en sfeerloos?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:35:10 #259
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_128089590
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:33 schreef ajacied4lf het volgende:
Jajaaa, goed nieuws!
AFCA!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:35:41 #260
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_128089609
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:34 schreef Caland het volgende:
Het moet in ieder geval iemand zijn die bij de clubcultuur past.

Maar wie is er behalve Veenstra nog meer saai en sfeerloos?
Van der Velde moet terug! Gewoon 2 jaar orde op zaken stellen.
AFCA!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:36:22 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128089639
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:35 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Van der Velde moet terug! Gewoon 2 jaar orde op zaken stellen.
Wie?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:36:49 #262
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_128089654
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Wie?
Haha leuk Callie, maar zo'n voorzitter is ongekend.
AFCA!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:37:25 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128089681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:36 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Haha leuk Callie, maar zo'n voorzitter is ongekend.
Hij voldoet in ieder geval wel aan mijn profielschets.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:37:58 #264
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_128089699
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij voldoet in ieder geval wel aan mijn profielschets.
Riemer sfeerloos? Die gozer heeft charisma waar jij u tegen zegt kakkerlak.
AFCA!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:38:27 #265
123170 alors
zlata1234
pi_128089718
Nu zijn kontlikkers er nog uit, het is nog niet klaar.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:38:56 #266
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_128089738
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:38 schreef alors het volgende:
Nu zijn kontlikkers er nog uit, het is nog niet klaar.
Hele RVC eruit tyfen.
AFCA!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:39:42 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128089758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:37 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Riemer sfeerloos? Die gozer heeft charisma waar jij u tegen zegt kakkerlak.
Saai. Over zijn houdsbaarheidsdatum. Lijkt me uitstekend. Verder vind ik kakkerlak niet echt een woord die een doorsnee Heerenveen supporter in de mond neemt. Foei, schobbejak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:40:12 #268
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128089774
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:38 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Hele RVC eruit tyfen.
Andere directieleden en dan nog die Raad van bestuur of zoiets die ze hebben.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:43:26 #269
123170 alors
zlata1234
pi_128089891
Reactie van Foppe straks in het Sportjournaal
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:45:32 #270
123170 alors
zlata1234
pi_128089959
TT is straks weer actueel.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_128090054
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:43 schreef alors het volgende:
Reactie van Foppe straks in het Sportjournaal
Verrassend. Aandachtsgeil mannetje dat het is.
pi_128090069
Foppe. ^O^

Kort itempje over Heerenveen. Ik had iets langers verwacht. :{
★★★
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:50:42 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128090148
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:48 schreef ajacied4lf het volgende:
Foppe. ^O^

Kort itempje over Heerenveen. Ik had iets langers verwacht. :{
Je zou bijna gaan denken dat deze soap alleen in Heerenveen leeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128090366
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:18 schreef tochweerhenk het volgende:
Poll

Wie moet de opvolger worden van Veenstra? De keuze bestaat uit de meest genoemde suggesties op Facebook:
Foppe de Haan

Gertjan Verbeek

Gebroeders Anker

Hans Vonk

Joop Alberda

Iemand anders (binnen de club)

Iemand anders (buiten de club)
Ik vrees voor Foppe De Haan, maar ik gun ze Eric Gudde.
BFF met GGMM
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:59:03 #275
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128090450
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:01:59 #276
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128090570
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:56 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik vrees voor Foppe De Haan, maar ik gun ze Eric Gudde.
Gudde doet het anders prima bij Feyenoord, hij weet knap het gat in begrotingen tussen Ajax en Feyenoord in stand te houden.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  Forum Admin vrijdag 21 juni 2013 @ 19:05:32 #277
35723 crew  GGMM
pi_128090720
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Je zou bijna gaan denken dat deze soap alleen in Heerenveen leeft.
:D
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_128093547
Yes, hij is weg. Nu de rest nog! :D
pi_128112732
Iemand een idee hoe het nou zit met die Eikrem? Lees nogal tegenstrijdige berichten.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:47:34 #280
123170 alors
zlata1234
pi_128114431
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:28 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Iemand een idee hoe het nou zit met die Eikrem? Lees nogal tegenstrijdige berichten.
Ja het is een beetje vaag, misschien heeft het te maken met de medische keuring die maandag pas is of de afwezigheid van een voorzitter... Hopelijk komt het rond.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:55:07 #281
123170 alors
zlata1234
pi_128197361
En rond ^O^

quote:
sc Heerenveen contracteert Noors international Magnus Wolff Eikrem
Gepubliceerd op 24 juni 2013 15:40

sc Heerenveen heeft zich versterkt met de 22 jarige Noorse middenvelder Magnus Wolff Eikrem. De huidige aanvoerder van landskampioen Molde FK tekent maandag, mits medisch goedgekeurd, een vierjarig contract bij sc Heerenveen. De international stond ook in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs, waaronder verschillende Bundesligaclubs.

Magnus Wolff Eikrem stond al op 15 jarige leeftijd in de belangstelling van diverse Engelse topclubs zoals Liverpool en Chelsea. Hij tekende echter een contract bij Manchester United. Eikrem speelde tussen 2007 en 2010 bij de beloften van Manchester United, onder leiding van Ole Gunnar Solskjær. In 2011 keerde de Noor terug naar Molde FK, waar hij opnieuw ging spelen onder Solskjær, die daar sinds eind 2010 hoofdtrainer is. Vorig jaar werd sc Heerenveen in de Europa League uitgeschakeld door de Noors kampioen. In de thuiswedstrijd tussen Molde FK en sc Heerenveen (2-0) scoorde hij de openingstreffer. De middenvelder is dit seizoen aanvoerder van Molde FK en scoorde tweemaal in twaalf duels.

Vanaf zijn vijftiende heeft hij alle nationale teams doorlopen en is inmiddels A-international. Hij is een vaste waarde in de WK-kwalificatieselectie van de nationale ploeg en speelde daarnaast deze maand in Israël op het EK onder 21. Hij speelde daar drie wedstrijden en scoorde eenmaal.

Technisch directeur Johan Hansma is zeer tevreden met de komst van de Noors international: “Magnus is een zeer talentvolle middenvelder, die allround is en een goede pass en traptechniek bezit. Hij speelde tijdens het EK onder 21 in Israël en was een van de belangrijkste spelers in de ploeg van Jong Noorwegen, die in de halve finale door Jong Spanje werd uitgeschakeld. We volgden Magnus al een tijdje en er was dus ook serieuze interesse uit de Bundesliga voor hem. Daarom zijn we er zeer trots op dat hij voor ons kiest.”
En nog een niet geheel onverwachte aankoop:

quote:
Yanic Wildschut tekent voor drie jaar bij sc Heerenveen
Gepubliceerd op 24 juni 2013 15:42

sc Heerenveen heeft vandaag met de aanvaller Yanic Wildschut een driejarig contract getekend, met een optie voor nog twee jaar. Eerder waren VVV Venlo en sc Heerenveen al een transfer met de snelle aanvaller overeen gekomen. Vandaag werd Wildschut medisch goedgekeurd en werd de overeenkomst getekend.

De 21-jarige Amsterdammer, die in de jeugd van Ajax speelde, kwam via FC Zwolle in 2011 naar VVV Venlo. In 61 competitieduels scoorde hij acht keer voor de Venlose club, die dit seizoen degradeerde naar de Jupiler League. Daarnaast is Wildschut tienvoudig jeugdinternational van Nederland Onder 21.

Technisch directeur Johan Hansma: “We hebben met Yanic een sterke en snelle aanvaller gehaald. Vorig jaar stond hij ook al bij ons in de belangstelling, maar toen ketste de transfer af. We zijn blij dat we er nu wel in geslaagd zijn om hem vast leggen. Hij heeft vorig jaar een moeilijk seizoen gehad met VVV, maar hij is nog steeds een jonge speler met veel potentie. Yanic is een vleugelaanvaller die zowel links als rechts goed uit de voeten kan met snelheid, kracht, assist en scorend vermogen. ”
know'm sayin?
×
word? word.
pi_128197638
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:55 schreef alors het volgende:
En rond ^O^

[..]

En nog een niet geheel onverwachte aankoop:

[..]

Goede berichten :) Nu lukoki nog en 2 verdedigers (Minimaal 1 dan toch).
  maandag 24 juni 2013 @ 16:21:34 #283
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_128198758
Mooie aankopen! Sowieso nog een opvolger van Gouweleeuw nodig, en ik zie liever Kruiswijk en Zomer ook niet meer spelen. Wie speelt er volgend jaar rechtsback trouwens?
Tevens gaat Kums misschien ook weg, maar goed.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:21:56 #284
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_128198779
Ik ben ook benieuwd of finnbogason blijft.
pi_128199223
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:21 schreef tochweerhenk het volgende:
Mooie aankopen! Sowieso nog een opvolger van Gouweleeuw nodig, en ik zie liever Kruiswijk en Zomer ook niet meer spelen. Wie speelt er volgend jaar rechtsback trouwens?
Tevens gaat Kums misschien ook weg, maar goed.
Ik neem aan van Anholt; Heeft het leuk gedaan afgelopen seizoen.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:41:42 #286
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_128199695
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:31 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Ik neem aan van Anholt; Heeft het leuk gedaan afgelopen seizoen.
hoe kon ik die nou vergeten. :)
pi_128200100
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:41 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

hoe kon ik die nou vergeten. :)
Op links is het wel de vraag. Raitala kan het eigenlijk (nog) niet aan. Kruiswijk heeft zich wel goed geprofileerd als LB.

Wildschut-Finnbogason-Lukoki
Eikrem-De Roon-vd Berg
Kruiswijk-Zomer-Otigba-Van Anholt

Op de counter kampioen hatsee! *O*
  maandag 24 juni 2013 @ 16:58:04 #288
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_128200423
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:50 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Op links is het wel de vraag. Raitala kan het eigenlijk (nog) niet aan. Kruiswijk heeft zich wel goed geprofileerd als LB.

Wildschut-Finnbogason-Lukoki
Eikrem-De Roon-vd Berg
Kruiswijk-Zomer-Otigba-Van Anholt

Op de counter kampioen hatsee! *O*
Dijks is voor 1 seizoen gehuurd hè. Tevens zou ik Kum voor Zomer posteren en een nieuwe CV ipv Otigba.
pi_128203221
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:58 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Dijks is voor 1 seizoen gehuurd hè. Tevens zou ik Kum voor Zomer posteren en een nieuwe CV ipv Otigba.
Mja.. Kum.. ik ben er niet van overtuigd. Sowieso bij voorkeur 2 CV's halen. Anders Otigba naast 1 nieuwe CV. Kruiswijk heb ik hoger zitten dan Dijks; Een beetje andermans jeugd opleiden moeten ze sowieso voor passen.
pi_128203563
Eikrem is een topaankoop. Knap dat ze die binnen weten te halen.
pi_128362808
Iemand een idee hoe hoog de afkoopsom van Nordveld is?
pi_128386604
quote:
Heerenveen veegt bod van tafel: 'Bij lange na niet vijf miljoen euro'

Alfred Finnbogason moet nog even geduld hebben. De aanvaller van sc Heerenveen gaat graag in de Bundesliga aan de slag, maar het eerste formele bod van Werder Bremen heeft de Friese club nog niet kunnen overtuigen. Duitse media claimden dat de Bundesliga-club een bod van vijf miljoen euro had uitgebracht.

"Het komt bij lange na niet bij vijf miljoen euro in de buurt", vertelt technisch directeur Johan Hansma zaterdag in de Leeuwarder Courant. "Het bod voldeed absoluut niet aan onze verwachtingen. Ik heb het van tafel geveegd. We zien wel wat Werder nu gaat doen."

Hansma benadrukt ook dat een verkoop van Finnbogason niet noodzakelijk is. "Het geraamte van onze selectie staat en daar ben ik blij om. We hoeven het geld dat we hebben niet per se op te maken", verzekert de sportbestuurder. Naast Finnbogason staat ook Lucas Barrios op de verlanglijst van Werder.

  vrijdag 26 juli 2013 @ 17:52:40 #293
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_129374817
Het rapport van de onderzoekscommissie is gereed en staat hier:
http://www.sc-heerenveen.(...)00NmY%3D&date=5c346f

De conclusie is dat de directie moet opstappen.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_129397339
Nou ze hebben hun zin; Iedereen is weg. :/
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:18:41 #295
123170 alors
zlata1234
pi_129397584
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:03 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Nou ze hebben hun zin; Iedereen is weg. :/
En daar ben jij rouwig om?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_129399582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:18 schreef alors het volgende:

[..]

En daar ben jij rouwig om?
Niet per se. Ik zag alleen de reden voor de hele ophef ook niet. Feit is dat het aan het eind van de rit een hoop geld gekost heeft, veel slechte publiciteit heeft opgeleverd en een onzekere toekomst.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:27:41 #297
123170 alors
zlata1234
pi_129411591
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:44 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Niet per se. Ik zag alleen de reden voor de hele ophef ook niet. Feit is dat het aan het eind van de rit een hoop geld gekost heeft, veel slechte publiciteit heeft opgeleverd en een onzekere toekomst.
Jij hebt niet gevolgd of in het rapport gelezen wat voor 'regime' er gaande was? In zo'n omgeving presteren mensen nooit op hun best. En al die berichten die daarover naar buiten kwamen, dát was pas slechte publiciteit.

En wat pas veel geld kostte is alle mensen die weggestuurd werden met zwijggeld en het inhuren dure interims in hun plaats en bedrijfsrecherche en meer van dat soort grappen. Kantoorverbouwing van bijna een ton, etcetera, etcetera.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_129411675
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:27 schreef alors het volgende:

[..]

Jij hebt niet gevolgd of in het rapport gelezen wat voor 'regime' er gaande was? In zo'n omgeving presteren mensen nooit op hun best. En al die berichten die daarover naar buiten kwamen, dát was pas slechte publiciteit.

En wat pas veel geld kostte is alle mensen die weggestuurd werden met zwijggeld en het inhuren dure interims in hun plaats en bedrijfsrecherche en meer van dat soort grappen. Kantoorverbouwing van bijna een ton, etcetera, etcetera.
Ik heb het rapport inderdaad nog niet gelezen.
  zondag 28 juli 2013 @ 13:51:44 #299
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129431510
Wat ik me al lange tijd afvraag: nu is Veenstra weg, de directie weg, iedereen weg die weg moest (hypothetisch).
Wat is nu de bedoeling precies? Wat moet er precies beter voor de grote groep klagende supporters? Ik heb alle (lokale) berichtgeving een beetje gevolgd, maar dit is me nog steeds onduidelijk.

Dan lees ik bijvoorbeeld over een boze scout, een clubman, die "ineens weg moest van Veenstra". Uithuilen in alle media, iedereen boos. Hij overtreedt hiermee sowieso de afspraak om niet met dit verhaal naar buiten te treden en doet aan stemmingmakerij. Maar als je deze keuze eens met een andere bril benadert, bedrijfseconomisch dus puur rationeel: was dit niet gewoon een verstandige zet van Veenstra? Er was gewoon geen geld om deze lieden mee te kunnen betalen. Zo saneer je een organisatie en dit zijn helaas de gevolgen. Zo gaat het in elke organisatie die rode cijfers produceert. Uiteraard niet leuk, maar noodzakelijk kwaad.

Ergo: ik vraag mij heel sterk af of de grote groep klagers wel een punt hebben. Het is me althans nog steeds niet duidelijk. En dat kan ik prima beoordelen als buitenstaander. Geen emotionele band met deze voetbalclub.

Detail: Ik heb ooit een onderzoek gedaan voor deze voetbalclub. Dus ken de club intern een beetje.

[ Bericht 26% gewijzigd door Schurkenstaat op 28-07-2013 13:57:16 ]
pi_129431794
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:03 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Nou ze hebben hun zin; Iedereen is weg. :/
Prima toch.
pi_129431804
^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')