abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 mei 2010 @ 16:39:04 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81926844
Bedankt Ender_W, ik wil inderdaad graag iemand die zelf ook rijdt, zeker als hij bij een club actief is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 16:43:34 #52
73911 ultra_ivo
pi_81927061
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
(in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen)
Bij mij doen regelmatig dames mee die daar geen enkel probleem in zien, zelfs hele nachten doorfietsen.
pi_81927621
Ik heb het over trainen he, ik heb geen mensen die in het donker met mijn willen/kunnen trainen. Mijn partner heeft een oogaandoening dus voor hem is het beter om niet in het donker te fietsen. En om alleen door de polder te gaan zie ik niet zitten
Haters gonna hate.
  FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 16:56:29 #54
73911 ultra_ivo
pi_81927708
In het donker zien mensen toch niet of je een man of vrouw bent. Ze zien alleen een fietser aankomen. Randonneurs trainen ook vaak in het donker, buiten de brevetten om. Al is het maar om te trainen op het nachtrijden .
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:49:24 #55
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81930071
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Live life to the Ender :D
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:50:24 #56
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81930099
Ik fiets ook niet graag in het donker. Heb gelukkig meestal wel tijd om overdag vrij te maken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 17:51:40 #57
73911 ultra_ivo
pi_81930144
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Bij mij zitten die er standaard op .
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:08:49 #58
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81930801
Maar als ik mij niet vergis heb jij een ander type fiets dan CG toch? Een randonneur vs een race... of heb ik niet opgelet in het verleden
Live life to the Ender :D
pi_81931598
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.

Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
Klinkt wel aannemelijk. M'n conditie is volgens mij wel goed. Als ik stil sta en aan 't kletsen ben heb ik een hartslag van 70! En hij daalt ook erg makkelijk..

Ik vind 't Quickstep shirt stiekem wel mooi. Diquigiovanni, Sky en Landbouwkrediet ook trouwens.
Heb een paar weken terug nog in 't semi-donker gefietst. Niet echt chill..

Heb vandaag trouwens Conti GP4000s op m'n fiets gemonteerd, wat een heerlijke banden!
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:43:05 #60
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81932020
Cervelo, Caisse en Sky vind ik wel mooie shirtjes hebben.
Van de meeste van ons zal het met de conditie wel goed zitten. Mijn gewicht daalde ook lichtjes sinds het fietsseizoen, maar ik geloof dat het nu wel stabiel is. Wil ook eigenlijk niet meer afvallen; ik ben nu niet heel dun ofzo, maar was eerder wel wat gespierder door boksen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 27 mei 2010 @ 07:37:00 #61
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81955779
Quickstep heeft inderdaad ook een mooi retro feel dit jaar. Als ik nog eens het ' Brioche de la boulangerie' shirt tegenkom...is wel niet van dit jaar, maar ik heb er ook een goed gevoel over
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:03:09 #62
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81956963
Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.

Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
pi_81957012
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.

Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
Of wat meer afwissellen, als je je hand niet meer omdraait voor ritjes van 70-80km dan is je lichaam daar zo aan gewend, misschien een ander soort training proberen, wat meer intervallen pieken in je hartslag etc, of een totaal andere sport er naast gaan doen zoals hardlopen dan val je (Mits je gezond en goed eet) meestal af (Persoonlijke ervaring).
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:19:46 #64
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81957354
Ik las laatst ergens dat eerst een potje gewichtheffen, gevolgd door een intensief stuk cardio heel goed de verbranding aanschopt. Dus eerst dat krachthonk in voor je met dame Bianchi mag spelen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:19:50 #65
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81957355
Beetje klote, 1 van de mooiste shirtjes vind ik die van het laatste seizoen van Discovery. Die heb ik ook, maar de rits is kapot . En das wel een beetje jammer...
Live life to the Ender :D
pi_81958173
Das wel zonde inderdaad.

Ik denk dat ik vandaag de grens van de 1000 km ga passeren. En dan bedoel ik 1000 km in één maand. Heb er nu 990 gehad.

Ik wissel m'n trainingen ook graag af, omdat ik niet altijd even veel tijd heb maar ook omdat ik van afwisseling hou.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:00:01 #67
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81958649
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik las laatst ergens dat eerst een potje gewichtheffen, gevolgd door een intensief stuk cardio heel goed de verbranding aanschopt. Dus eerst dat krachthonk in voor je met dame Bianchi mag spelen!
Dat is correct, 20 minuten krachttraining, staat gelijk aan ca 1,5 a 2 uur cardio (dus ook fietsen). Voordeel van spiermassa kweken is dat je verbranding omhoog gaat. Maar het kan gebeuren dat je wel zwaarder wordt
Live life to the Ender :D
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:06:53 #68
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81958893
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Tommeke het volgende:
Das wel zonde inderdaad.

Ik denk dat ik vandaag de grens van de 1000 km ga passeren. En dan bedoel ik 1000 km in één maand. Heb er nu 990 gehad.

Ik wissel m'n trainingen ook graag af, omdat ik niet altijd even veel tijd heb maar ook omdat ik van afwisseling hou.
Laat je fietsvriendinnetje het maar niet horen.. Je staat op de "komen" lijst trouwens.

Ik zit sinds in terug ben in Nederland (half maart) op 1900km. En ben een mooi weer fietser. Dus red de 1000 / maand ook ongeveer wel.
pi_81961138
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Ender_W het volgende:
Beetje klote, 1 van de mooiste shirtjes vind ik die van het laatste seizoen van Discovery. Die heb ik ook, maar de rits is kapot . En das wel een beetje jammer...
Gewoon laten maken in zo een winkeltje heb ik ook eens laten doen.
Haters gonna hate.
pi_81961167
Ik heb er 5100 gereden nu. Is wel veel maar ik ben in november al begonnen met tellen omdat ik in november mijn nieuwe polar had Dus ik tel van november tot november ipv januari
Haters gonna hate.
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:23:29 #71
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81967339
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.

Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
Fiets je met een hartslagmeter? Zo niet, ga dat eens doen en dan met een hartslag gaan fietsen tussen waarschijnlijk de 130 en 140. Dan val je wel af als het goed is

In April had ik bijna 1400km, dat ga ik deze maand niet halen denk ik
.
pi_81967798
Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
Haters gonna hate.
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:40:06 #73
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81967973
Ik zal de hartslag meter eens te voorschijn toveren.
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:52:43 #74
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81968458
Piek van vetverbranding ligt tussen de 60 en 80% van je maximale hartslag, met grote individuele verschillen. Anaerobe drempel ligt meestal rond de 90% en dat hou je toch nooit elke training 2 of 3 uur vol.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:55:19 #75
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81976324
Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81977444
Ik heb het makkelijk. Ik kan eten wat ik wil, maar er komt niets bij. Sporten kan ik ook veel, maar eraf gaat het er ook niet. Hoeft ook niet, want ben vrij tenger.
---
Wat is dat Squirt Lube een bazenspul zeg! Eindelijk geen zwarte troep overal, en de ketting loopt als een zonnetje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81977823
Even OP aangepast aan de leeftijd Weer een jaartje erbij vandaag

Vrij weinig tijd om dit weekend te fietsen. Tentamens staan voor de deur volgende week. Daarna alle tijd om goed te gaan trainen
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:47:50 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81978502
Ik wil ook Squirting spul.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:48:54 #79
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81978552
Zo het is officeel. Ik ben een malloot. Het staat nu zwart op wit. Lid geworden van de club der malloten (club de Cingles). Heb vandaag de Mont Ventoux van alledrie de kanten beklommen. Vanuit Bedoin begonnen en de eerste klim in 1u35 omhoog gereden, zou nog een tikkie sneller kunnen. Mijn ontbijt speelde een beetje op en ik moest er ook nog 2 klimmen erbij rijden. Niet ontevreden, sterker nog erg tevreden. Toen naar Maulescene. Echter voordat ik begon aan de afdaling reed ik lek, ter hoogte van de velg (snakebite). Buitenband naar de klote, nieuwe binnenband erin, niet te hard oppompen en niet harder dan 60 naar beneden om bij de fietsenmaker een nieuwe buitenband te kopen. Laat dit nou net de mooiste en snelste afdaling zijn. Daarna weer omhoog naar de Ventoux en dan afdalen naar Sault, daar omkeren en weer naar Ventoux en toen afdalen naar Bedoin. Helaas wind tegen in de afdaling dus niet harder dan 75km/u kunnen gaan.

Totale tijd 6u32minuten over 141km met 4440hoogtemeters. Wat is die Ventoux toch een pokke puist, wel eentje met een heel mooi uitzicht. Het was niet warm gelukkig, ook niet te koud en de wind viel mee.

Ik heb alleen maar mensen ingehaald. Haalde op een gegeven ogenblik vlakbij de top een gozer in die probeerde in mijn wiel te blijven. Echt hangen en wurgen, dan weer 30 meter, dan weer 4 (het glooide best wel, dan weer 8%, dan weer 11%.) In de laatste 100 meter of zo probeerde hij er voorbij te komen. Dat vond ik niet zo goed, beetje wieltjeszuigen en in de laatste meter er over heen dus ben ik gaan staan en weg was hij.
Superhero to the rescue!
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:50:27 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81978618
Mooi verhaal. Held.

Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:02:18 #81
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81979066
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:50 schreef Oksel het volgende:
Mooi verhaal. Held.

Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
http://connect.garmin.com/activity/34735876 voor alle details. Heb alleen niet goed gelapt bij de andere klimmetjes. Dus daar heb ik de afdaling en klim bij elkaar

01u:35m:23s 21.29km 13.4km/u gemiddeld. In de afdaling van Ventoux naar Bedoin reed ik 46,7 gemiddeld, wat aan de lage kant maar dat kwam vanwege de wind tegen.
Superhero to the rescue!
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:17:55 #82
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81979607
R.E.S.P.E.C.T. voor onze maloot!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81979774
Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:29:21 #84
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81980017
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef Wombcat het volgende:
Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
Hmmppfff.. Het is een hele mooie afdaling maar ik durfde niet hard te rijden. A, de band was niet hard opgepompt, B er zat een gat aan de zijkant. Zou zo lek gereden hebben en wie weet gaan schuiven. Tja, nu moet ik wel weer even naar boven klimmen om dan af te dalen. Net even snel uitgerekend dat ik met een gemiddeld vermogen van 280 watt heb geklommen. Mijn fietsmaten zijn trouwens nog steeds niet binnen. Denk dat ik maar op het terras ga zitten en een verdiend biertje ga nuttigen. Tenslotte is het vakantie.
Superhero to the rescue!
pi_81980089
Troost je: de klim van Bedoin heb je sneller gedaan als ik toen (toen deed ik 'm in 1:42, een paar jaar eerder had ik 'm al eens in 1:32 beklommen).
in a crowd you lose humanity
pi_81980322
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

@Supermall00t: respect!
  FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 19:25:57 #87
73911 ultra_ivo
pi_81982303
Super SupherherO.
Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
pi_81987401
Wat een heldenactie!

Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
pi_81989777
Superhero: gestoord echt..
Dus toch .
pi_81992031
Gefliciteerd SuperHer0! Prachtig verhaal, goede tijd op de klim vanuit Bedoin en leuk om die grafiekjes te zien.

Zelf heb ik al een week niet meer op mijn fiets gezeten, met andere dingen bezig geweest tijdens pinksteren en deze week was het weer slecht. Hopelijk dit weekend wel weer.
Boodschap van algemeen nut.
pi_81994847
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
Wat een heldenactie!

Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...

Heb ik ook een keer gehad. Bleek klein stukje binnenband toch tussen de velg en de buitenband te zitten...
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:45:01 #92
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81997426
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Super SupherherO.
Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.

Ik ga kijken of ik de Marmotte kan rijden, vorig jaar had ik goud met 8u11 en ik denk nu wel onder de 8 uur te kunnen komen. Vriend van mij had zich ingeschreven echter hij gaat niet dus misschien kan ik die overnemen als de organisatie en ook niet onbelangrijk het thuisfront ermee akkoord gaat.

En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:

[..]

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Dan is de binnenband tussen je velg en de buitenband vast komen te zitten. Pomp altijd je band een beetje op als je de buitenband erop legt, zo kan hij er niet tussen komen. Als de buitenband erop zit even de hele buitenband met je handen bewegen (hou het wiel recht voor je zodat je tegen de velg aan kijkt, houd de buitenband met beide handen vast en beweeg deze naar voren en naar achteren, zo leg je alles goed. Oefening baart kunst.
Superhero to the rescue!
  FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 23:34:11 #93
73911 ultra_ivo
pi_82001896
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Je zou kunnenb eginnen met de Confrerie des Cent cols.
pi_82003463
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Oksel het volgende:
Ik val trouwens gewoon echt niet af, ondanks dat ik niet heel veel drank drink, en normaal eet, en best veel fiets. Ik doe toch zeker 200km/week op de racefiets. Dat is zo'n 7 uur sporten per week, dat is toch niet heel weinig. Qua eten is het gewoon 3-4 boterhammen voor ontbijt (wel zoet), 4 voor lunch, flinke portie avondeten, weinig tot geen tussendoortjes, 2x per week paar glazen alcohol. Niets schokkends dus. En toch blijft de weegschaal op 87-89kg steken.

Toen ik dit ritme in Australie had zat ik binnen no time op de 85kg..
Harder fietsen? In twee maanden hardlopen ging ik van 99 naar 85 maar echt hard ging t bij mij pas toen ik 3x in de week heen en terug maar m'n werk fietste. Was elke keer een uur lang zo hard mogelijk rijden op een gegeven moment at ik 6x per dag plus 2x avondeten Nu t fietsseizoen weer begint val ik weer rustig wat af, ik kan ongeveer tot 79 daarna gaat m'n lijf protesteren.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_82003582
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_82003696
Super gedaan Superhero0 Klinkt als een zware rit

Vandaag nog even 2 uurtjes gefietst op een 80% met af en toe nog wel even schieten naar 100%. Bijna geen last van m'n knieën en ook bijna geen terugslag nu. Zondag moet t weer goed zij.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 28 mei 2010 @ 01:33:15 #97
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_82006229
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:


[..]

Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

@Supermall00t: respect!
Je gaat wel vanzelf in de "aerobe zone" fietsen, daar zul je waarschijnlijk ook alleen boven komen bij klimmetjes of sprintjes.
quote:
Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Ik heb dat ook wel eens. Pomp hem altijd iets op, maar bij het ventiel krijg ik mijn buitenband er soms lastig tussen. Zijn daar trucjes voor?

Superhero
LC nog van harte.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 08:42:53 #98
56724 Wombcat
rent wiel
pi_82008560
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.
Ik rijd zulke tochten met wat meer afwisseling: grotendeels met een tempo van rond de 30, op heuveltjes trek ik vrijwel altijd flink door. Tegen het einde ga ik op het vlakke ook op sommige stukken meer mijn best doen. Ik let niet echt erg op mijn gemiddelde (tenminste niet om het te proberen zo hoog mogelijk te krijgen), ik kom niet vaak thuis (van een lange tocht) met een gemiddelde van boven de 30.

Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 28 mei 2010 @ 08:44:29 #99
56724 Wombcat
rent wiel
pi_82008600
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.

De Ventoux heeft nóg 2 beklimmingen. Er zijn er ook die de 5 op één dag doen. Al is één van die twee wel deels onverhard geloof ik.
in a crowd you lose humanity
pi_82008746
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:

[..]

? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
[..]

Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

@Supermall00t: respect!
Respect Supermall00t!

Ik heb het eens uitgerekend. Je weet hoe vrouwen zijn met gewicht. Bij mij is het effectiever om 130/140 gemiddeld te rijden dan 150. Dat werkt voor mij niet. Ik doe op het moment ook vrij weinig duur omdat ik veel wedstrijden rijdt en het gemiddelde in een wedstrijd ligt gemiddeld op 175 (afhankelijk van de soort wedstrijd) Ik heb er waar het 160 is en waar het 180 gemiddeld is.
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')