abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:50:49 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81910591


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 19
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten


Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, grand ballon, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.


Oksel
Leeftijd:26
BMI: 26
Regio: Twente
Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
Doel voor dit seizoen: Lichter worden!



Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.




Pritt
Leeftijd: 22
Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18
BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25
BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Gazelle
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29
BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23
Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21
Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic


Cyclinggirl
Leeftijd: 29
BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Yankee op 26-05-2010 15:59:06 ]
  • .
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:51:24 #2
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81910619
    Niet iedereen die goedkoop is, is een beunhaas.
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:52:38 #3
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81910664
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Oksel het volgende:
    Niet iedereen die goedkoop is, is een beunhaas.
    waar het om gaat is dat ik niet iedereen aan mijn fiets zou laten sleutelen, zeker niet als het om carbon gaat
    .
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:55:14 #4
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_81910770
    We zijn der weer bij en dat is prihimaaaa
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:55:59 #5
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81910804
    Zou ook twee keer nadenken wie aan m'n carbo frame, zeker aan de voorvork mag zitten...heuvelaf op je plaat is niet lekker is me verteld.
    Wie weet een goede FM in Hilversum trouwens? Opdracht in zeist is voorbij, dus EPbikes is me nu wat te veel omrijden voor sleutelwerk.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 26 mei 2010 @ 10:59:34 #6
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_81910943
    TVP plus nogmaals mijn vraag:
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:10 schreef JortK het volgende:
    Mijn ketting loopt ietsjes aan tegen mijn voorrderailleur, iemand enig idee hoe ik dit kan verstellen?
      woensdag 26 mei 2010 @ 11:02:46 #7
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81911053
    wat is die OP uit de wiki kut, is iemand een beetje handig die dat kan aanpassen?
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:59 schreef JortK het volgende:
    TVP plus nogmaals mijn vraag:
    [..]
    kun je je shifter nog ietsje bewegen? Dan op die manier derailleur proberen goed te krijgen, anders zou je bijvoorbeeld even op youtube kunnen kijken naar filmpjes waarin ze je uitleggen hoe je het kunt verstellen
    .
      woensdag 26 mei 2010 @ 11:03:14 #8
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81911071
    tvp
    I'm Back Again!
      woensdag 26 mei 2010 @ 11:04:06 #9
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81911103
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Oksel het volgende:
    Niet iedereen die goedkoop is, is een beunhaas.
    compleet eens oksel .
    mijn fiets is vorige week nog compleet na gesteld en een gloedjenieuw stuurlintje erom. tientje
    I'm Back Again!
      woensdag 26 mei 2010 @ 11:07:23 #10
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81911245
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 11:04 schreef AskBrad het volgende:

    [..]

    compleet eens oksel .
    mijn fiets is vorige week nog compleet na gesteld en een gloedjenieuw stuurlintje erom. tientje
    Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbon
    .
      woensdag 26 mei 2010 @ 11:18:20 #11
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_81911779
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbon
    Precies.
    pi_81912728
    Aan carbon zou ik ook niet de eerste de beste laten komen..
      woensdag 26 mei 2010 @ 11:45:42 #13
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_81913257
    Stond laatst een stukje in de Fiets over carbon herstellen. Nummer 1 van dit jaar. Maja, ik heb geen scanner dus eigenlijk heb je geen zak aan deze post..
    Dus toch .
      woensdag 26 mei 2010 @ 11:51:47 #14
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81913607
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 11:45 schreef koeii het volgende:
    Stond laatst een stukje in de Fiets over carbon herstellen. Nummer 1 van dit jaar. Maja, ik heb geen scanner dus eigenlijk heb je geen zak aan deze post..
    In dat artikel staat onder andere:

    "Repareren is kostbaar. Niet alleen is het materiaal redelijk prijzig, maar er gaat vooral veel tijd in zitten" (pagina 28)
    .
    pi_81914183
    Is het niet zo dat als je carbon laat repareren dat het altijd een zwakke plek blijft?
    Haters gonna hate.
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:05:12 #16
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81914275
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:03 schreef CyclingGirl het volgende:
    Is het niet zo dat als je carbon laat repareren dat het altijd een zwakke plek blijft?
    Dat hoeft volgens dat artikel in 'Fiets' niet het geval te zijn. 'Wel blijft elke reparatie altijd zichtbaar doordat de aangebrachte lagen een verdikking tot gevolg hebben'.
    .
    pi_81914359
    En mag ik ook in de OP?

    Cyclinggirl
    Leeftijd: 29
    BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
    Regio: Dordrecht
    Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
    Licentie: Ja
    Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.
    Haters gonna hate.
    pi_81914400
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dat hoeft volgens dat artikel in 'Fiets' niet het geval te zijn. 'Wel blijft elke reparatie altijd zichtbaar doordat de aangebrachte lagen een verdikking tot gevolg hebben'.
    Het is wel erg zonde als je dat dan hebt. Ik ga komende winter als ik mijn ketting en pioen vernieuw er ook een nieuw stuur en nieuwe handgrepen op laten zetten, die hebben veel te verduren gehad de afgelopen 2 jaar.
    Haters gonna hate.
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:11:45 #19
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81914573
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:07 schreef CyclingGirl het volgende:
    En mag ik ook in de OP?
    Geregeld
    .
    pi_81914742
    Cool zodra ik eens een leuke foto heb dan kunnen we die er ook bij zetten!
    Haters gonna hate.
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:25:53 #21
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81915180
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbon
    pff had ik niet gelezen, sorry hoor
    I'm Back Again!
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:28:55 #22
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81915334
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:11 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Geregeld
    Mooi is dat. Ik probeer al 10 topics om in de OP te komen, zij vraagt het, binnen 5 posts is het geregeld! Pff. Beetje vrouwen voortrekken !
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:29:19 #23
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81915355
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:15 schreef CyclingGirl het volgende:
    Cool zodra ik eens een leuke foto heb dan kunnen we die er ook bij zetten!
    Open deurtje: Dat zal dan nog wel even duren!
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:33:16 #24
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81915514
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Mooi is dat. Ik probeer al 10 topics om in de OP te komen, zij vraagt het, binnen 5 posts is het geregeld! Pff. Beetje vrouwen voortrekken !
    Plaats je info even dan.
    .
    pi_81915526
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:59 schreef JortK het volgende:
    TVP plus nogmaals mijn vraag:
    [..]
    Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.

    Hier de tekstversie: http://www.wielersportinfo.nl/derailleurafstellen.htm
    En voor de wat visueel ingestelde mensen:

    Als het probleem dan nog niet opgelost is, breng hem even naar de fietsenmaker. In het ergste geval kan je derailleur scheef zijn, maar dan moet je hard gevallen zijn. Maar vaak is het een kwestie van even afstellen.

    Zo'n nuttige TVP heb ik nog nooit gemaakt
    pi_81915738
    Net de Squirt Lube binnen gekregen, vanavond maar even ketting ontvetten en aanbrengen. Ben benieuwd.

    Ook maar even een nieuwe OP-foto zoeken...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      woensdag 26 mei 2010 @ 13:20:17 #27
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_81917353
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:33 schreef Littlecreep het volgende:

    [..]

    Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.

    Hier de tekstversie: http://www.wielersportinfo.nl/derailleurafstellen.htm
    En voor de wat visueel ingestelde mensen:

    Als het probleem dan nog niet opgelost is, breng hem even naar de fietsenmaker. In het ergste geval kan je derailleur scheef zijn, maar dan moet je hard gevallen zijn. Maar vaak is het een kwestie van even afstellen.

    Zo'n nuttige TVP heb ik nog nooit gemaakt
    Om er maar even op in te haken.. er kan meer scheef zijn dan je derailleur. Bijvoorbeeld je derailleurpad of de uitvalpad van je frame. Dus je derailleur die scheef is, is lang niet het ergste .
    I'm Back Again!
    pi_81917688
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 13:20 schreef AskBrad het volgende:

    [..]

    Om er maar even op in te haken.. er kan meer scheef zijn dan je derailleur. Bijvoorbeeld je derailleurpad of de uitvalpad van je frame. Dus je derailleur die scheef is, is lang niet het ergste .
    Laten we erop houden dat in het ergste geval gewoon alles vervangen moet worden
      woensdag 26 mei 2010 @ 13:40:17 #29
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81918126
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:33 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Plaats je info even dan.
    Oksel
    Leeftijd:26
    BMI: 26
    Regio: Twente
    Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
    Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

      woensdag 26 mei 2010 @ 13:43:10 #30
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_81918258
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:33 schreef Littlecreep het volgende:

    [..]

    Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.

    Hier de tekstversie: http://www.wielersportinfo.nl/derailleurafstellen.htm
    En voor de wat visueel ingestelde mensen:

    Als het probleem dan nog niet opgelost is, breng hem even naar de fietsenmaker. In het ergste geval kan je derailleur scheef zijn, maar dan moet je hard gevallen zijn. Maar vaak is het een kwestie van even afstellen.

    Zo'n nuttige TVP heb ik nog nooit gemaakt
    Ik heb die fiets nog geen week dus dat die krom is lijkt me stug, ik zal hem wel afstellen want de ketting loopt voor net iets tegen de derailleur aan.
      woensdag 26 mei 2010 @ 13:44:21 #31
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81918304
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 13:40 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Oksel
    Leeftijd:26
    BMI: 26
    Regio: Twente
    Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
    Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

    [ afbeelding ]
    Tevreden?
    .
    pi_81918578
    Tof die bamboe -fiets uit het vorige topic
    in a crowd you lose humanity
    pi_81918579
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 13:43 schreef JortK het volgende:

    [..]

    Ik heb die fiets nog geen week dus dat die krom is lijkt me stug, ik zal hem wel afstellen want de ketting loopt voor net iets tegen de derailleur aan.
    Even een vraag voordat je gaat prutsen, maar loopt ie op elke versnelling aan?

    Wat bij veel racefietsen voorkomt is dat de voorderailleur niet helemaal goed de achterderailleur beslaat. Daar bedoel ik mee dat als de ketting bv op je buitenblad ligt en de ketting iets schuin naar achter wordt geleid, dat de ketting ietwat aanloopt. De meeste shifters kun je daarom nog een beetje doordrukken of terugklikken, waardoor de ketting niet meer aanloopt.

    Edit: Ik zie dat Yankee dat ook al heeft gezegd.:
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 11:02 schreef Yankee het volgende:
    kun je je shifter nog ietsje bewegen? Dan op die manier derailleur proberen goed te krijgen, anders zou je bijvoorbeeld even op youtube kunnen kijken naar filmpjes waarin ze je uitleggen hoe je het kunt verstellen
    Probeer dus het eerst met de shifter op te lossen voordat je gaat prutsen.
      woensdag 26 mei 2010 @ 14:34:45 #34
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81920559
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 13:44 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Tevreden?
    Geen idee.. Sta ik in de Wiki? Zoja, bedankt!
      woensdag 26 mei 2010 @ 14:35:37 #35
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81920602
    Als je fiets pas een week oud is heb je kans dat je kabels wat uitgelubberd zijn. En dat je het gebeuren dus wat moet afstellen. Geen idee hoe, zijn mensen voor die dat beter kunnen.
    pi_81920923
    Ja het kan idd wel even duren, ik had er een maar photobucket heeft maintenance.
    Haters gonna hate.
      FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 14:50:21 #37
    73911 ultra_ivo
    pi_81921273
    OVer de openingspost gesproken, het 1e seizoensdoel is al binnen.
      woensdag 26 mei 2010 @ 14:54:00 #38
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81921455
    Witte nachten?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 26 mei 2010 @ 15:02:54 #39
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81921859
    Ik heb ook maar eens een foto geplaatst, met reclame van de fotograaf want zonder kan ik even niet vinden
    .
      woensdag 26 mei 2010 @ 15:08:09 #40
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81922138
    Ik val trouwens gewoon echt niet af, ondanks dat ik niet heel veel drank drink, en normaal eet, en best veel fiets. Ik doe toch zeker 200km/week op de racefiets. Dat is zo'n 7 uur sporten per week, dat is toch niet heel weinig. Qua eten is het gewoon 3-4 boterhammen voor ontbijt (wel zoet), 4 voor lunch, flinke portie avondeten, weinig tot geen tussendoortjes, 2x per week paar glazen alcohol. Niets schokkends dus. En toch blijft de weegschaal op 87-89kg steken.

    Toen ik dit ritme in Australie had zat ik binnen no time op de 85kg..
    pi_81923013
    Ik val heel geleidelijk af. Kilo per maand ofzo, komt omdat ik af en toe nog wel 'n biertje drink of een pizza eet

    Kan ik trouwens ook een nieuwe foto krijgen in de OP als we toch bezig zijn?
      woensdag 26 mei 2010 @ 15:31:36 #42
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81923213
    Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.

    Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81923394
    Hier ook geleidelijk afvalproces. Probeer gewoon op alles te letten wat ik eet, goed te eten tijdens fietsen en meestal aan het einde van de maand een kilo kwijt. Het hoeft niet snel, als ik er maar kom.

    Als we toch bezig zijn met het plaatsen van actieshots. Hier ik in actie tijdens de Klimtoertocht over de Veluwe op maandag

      woensdag 26 mei 2010 @ 15:37:13 #44
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81923496
    ik zal die zooi zo toevoegen...in de hoop dat het goed blijft gaan

    Hmm is wel gelukt, die wiki pagina is alleen wel een rotzooi. Geen idee hoe je dat een beetje mooi krijgt

    [ Bericht 26% gewijzigd door Yankee op 26-05-2010 16:10:59 ]
    .
    pi_81924468
    Op gewicht blijven gaat heel goed bij mij. Afvallen heb ik al gedaan en in de winter ben ik geen enkele kg aangekomen. Wel merk ik dat mijn lichaam er dan anders uit ziet omdat ik dan minder fiets (in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen) en op de fitness bezig ben.
    Haters gonna hate.
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:06:55 #46
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_81925131
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.

    Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
    In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:07:40 #47
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_81925174
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
    Op gewicht blijven gaat heel goed bij mij. Afvallen heb ik al gedaan en in de winter ben ik geen enkele kg aangekomen. Wel merk ik dat mijn lichaam er dan anders uit ziet omdat ik dan minder fiets (in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen) en op de fitness bezig ben.
    Ik heb een jaar best intensief hardgelopen (3x in de week 6 tot 10 km) en ben daardoor van 86kg naar 70kg gegaan.

    Nu zit ik op 72kg met 1.90m en vind dat mooi zat
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:15:25 #48
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81925574
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
    Vind die van Sky wel mooi.
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef JortK het volgende:

    [..]

    In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?
    www.salden.nl bijvoorbeeld
    .
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:18:40 #49
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81925743
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef JortK het volgende:

    [..]

    In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?
    futurumshop.nl
    salden.nl
    prendas.co.uk (veel retro)
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:21:36 #50
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81925902
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Zou ook twee keer nadenken wie aan m'n carbo frame, zeker aan de voorvork mag zitten...heuvelaf op je plaat is niet lekker is me verteld.
    Wie weet een goede FM in Hilversum trouwens? Opdracht in zeist is voorbij, dus EPbikes is me nu wat te veel omrijden voor sleutelwerk.
    Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met Rooth aan de Oosterengweg. Die is niet zo groot en is zelf ook rijdende bij de Adelaar. Aardige kerel ook.
    Live life to the Ender :D
      woensdag 26 mei 2010 @ 16:39:04 #51
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81926844
    Bedankt Ender_W, ik wil inderdaad graag iemand die zelf ook rijdt, zeker als hij bij een club actief is.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 16:43:34 #52
    73911 ultra_ivo
    pi_81927061
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
    (in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen)
    Bij mij doen regelmatig dames mee die daar geen enkel probleem in zien, zelfs hele nachten doorfietsen.
    pi_81927621
    Ik heb het over trainen he, ik heb geen mensen die in het donker met mijn willen/kunnen trainen. Mijn partner heeft een oogaandoening dus voor hem is het beter om niet in het donker te fietsen. En om alleen door de polder te gaan zie ik niet zitten
    Haters gonna hate.
      FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 16:56:29 #54
    73911 ultra_ivo
    pi_81927708
    In het donker zien mensen toch niet of je een man of vrouw bent. Ze zien alleen een fietser aankomen. Randonneurs trainen ook vaak in het donker, buiten de brevetten om. Al is het maar om te trainen op het nachtrijden .
      woensdag 26 mei 2010 @ 17:49:24 #55
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81930071
    Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
    Live life to the Ender :D
      woensdag 26 mei 2010 @ 17:50:24 #56
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81930099
    Ik fiets ook niet graag in het donker. Heb gelukkig meestal wel tijd om overdag vrij te maken.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2010 @ 17:51:40 #57
    73911 ultra_ivo
    pi_81930144
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
    Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
    Bij mij zitten die er standaard op .
      woensdag 26 mei 2010 @ 18:08:49 #58
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81930801
    Maar als ik mij niet vergis heb jij een ander type fiets dan CG toch? Een randonneur vs een race... of heb ik niet opgelet in het verleden
    Live life to the Ender :D
    pi_81931598
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.

    Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
    Klinkt wel aannemelijk. M'n conditie is volgens mij wel goed. Als ik stil sta en aan 't kletsen ben heb ik een hartslag van 70! En hij daalt ook erg makkelijk..

    Ik vind 't Quickstep shirt stiekem wel mooi. Diquigiovanni, Sky en Landbouwkrediet ook trouwens.
    Heb een paar weken terug nog in 't semi-donker gefietst. Niet echt chill..

    Heb vandaag trouwens Conti GP4000s op m'n fiets gemonteerd, wat een heerlijke banden!
      woensdag 26 mei 2010 @ 18:43:05 #60
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81932020
    Cervelo, Caisse en Sky vind ik wel mooie shirtjes hebben.
    Van de meeste van ons zal het met de conditie wel goed zitten. Mijn gewicht daalde ook lichtjes sinds het fietsseizoen, maar ik geloof dat het nu wel stabiel is. Wil ook eigenlijk niet meer afvallen; ik ben nu niet heel dun ofzo, maar was eerder wel wat gespierder door boksen.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      donderdag 27 mei 2010 @ 07:37:00 #61
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81955779
    Quickstep heeft inderdaad ook een mooi retro feel dit jaar. Als ik nog eens het ' Brioche de la boulangerie' shirt tegenkom...is wel niet van dit jaar, maar ik heb er ook een goed gevoel over
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      donderdag 27 mei 2010 @ 09:03:09 #62
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81956963
    Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.

    Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
    pi_81957012
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
    Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.

    Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
    Of wat meer afwissellen, als je je hand niet meer omdraait voor ritjes van 70-80km dan is je lichaam daar zo aan gewend, misschien een ander soort training proberen, wat meer intervallen pieken in je hartslag etc, of een totaal andere sport er naast gaan doen zoals hardlopen dan val je (Mits je gezond en goed eet) meestal af (Persoonlijke ervaring).
      donderdag 27 mei 2010 @ 09:19:46 #64
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81957354
    Ik las laatst ergens dat eerst een potje gewichtheffen, gevolgd door een intensief stuk cardio heel goed de verbranding aanschopt. Dus eerst dat krachthonk in voor je met dame Bianchi mag spelen!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      donderdag 27 mei 2010 @ 09:19:50 #65
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81957355
    Beetje klote, 1 van de mooiste shirtjes vind ik die van het laatste seizoen van Discovery. Die heb ik ook, maar de rits is kapot . En das wel een beetje jammer...
    Live life to the Ender :D
    pi_81958173
    Das wel zonde inderdaad.

    Ik denk dat ik vandaag de grens van de 1000 km ga passeren. En dan bedoel ik 1000 km in één maand. Heb er nu 990 gehad.

    Ik wissel m'n trainingen ook graag af, omdat ik niet altijd even veel tijd heb maar ook omdat ik van afwisseling hou.
      donderdag 27 mei 2010 @ 10:00:01 #67
    74052 Ender_W
    veni, vidi, vici
    pi_81958649
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Ik las laatst ergens dat eerst een potje gewichtheffen, gevolgd door een intensief stuk cardio heel goed de verbranding aanschopt. Dus eerst dat krachthonk in voor je met dame Bianchi mag spelen!
    Dat is correct, 20 minuten krachttraining, staat gelijk aan ca 1,5 a 2 uur cardio (dus ook fietsen). Voordeel van spiermassa kweken is dat je verbranding omhoog gaat. Maar het kan gebeuren dat je wel zwaarder wordt
    Live life to the Ender :D
      donderdag 27 mei 2010 @ 10:06:53 #68
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81958893
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Tommeke het volgende:
    Das wel zonde inderdaad.

    Ik denk dat ik vandaag de grens van de 1000 km ga passeren. En dan bedoel ik 1000 km in één maand. Heb er nu 990 gehad.

    Ik wissel m'n trainingen ook graag af, omdat ik niet altijd even veel tijd heb maar ook omdat ik van afwisseling hou.
    Laat je fietsvriendinnetje het maar niet horen.. Je staat op de "komen" lijst trouwens.

    Ik zit sinds in terug ben in Nederland (half maart) op 1900km. En ben een mooi weer fietser. Dus red de 1000 / maand ook ongeveer wel.
    pi_81961138
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Ender_W het volgende:
    Beetje klote, 1 van de mooiste shirtjes vind ik die van het laatste seizoen van Discovery. Die heb ik ook, maar de rits is kapot . En das wel een beetje jammer...
    Gewoon laten maken in zo een winkeltje heb ik ook eens laten doen.
    Haters gonna hate.
    pi_81961167
    Ik heb er 5100 gereden nu. Is wel veel maar ik ben in november al begonnen met tellen omdat ik in november mijn nieuwe polar had Dus ik tel van november tot november ipv januari
    Haters gonna hate.
      donderdag 27 mei 2010 @ 13:23:29 #71
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_81967339
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
    Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.

    Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
    Fiets je met een hartslagmeter? Zo niet, ga dat eens doen en dan met een hartslag gaan fietsen tussen waarschijnlijk de 130 en 140. Dan val je wel af als het goed is

    In April had ik bijna 1400km, dat ga ik deze maand niet halen denk ik
    .
    pi_81967798
    Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
    Haters gonna hate.
      donderdag 27 mei 2010 @ 13:40:06 #73
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81967973
    Ik zal de hartslag meter eens te voorschijn toveren.
      donderdag 27 mei 2010 @ 13:52:43 #74
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_81968458
    Piek van vetverbranding ligt tussen de 60 en 80% van je maximale hartslag, met grote individuele verschillen. Anaerobe drempel ligt meestal rond de 90% en dat hou je toch nooit elke training 2 of 3 uur vol.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      donderdag 27 mei 2010 @ 16:55:19 #75
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81976324
    Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81977444
    Ik heb het makkelijk. Ik kan eten wat ik wil, maar er komt niets bij. Sporten kan ik ook veel, maar eraf gaat het er ook niet. Hoeft ook niet, want ben vrij tenger.
    ---
    Wat is dat Squirt Lube een bazenspul zeg! Eindelijk geen zwarte troep overal, en de ketting loopt als een zonnetje.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_81977823
    Even OP aangepast aan de leeftijd Weer een jaartje erbij vandaag

    Vrij weinig tijd om dit weekend te fietsen. Tentamens staan voor de deur volgende week. Daarna alle tijd om goed te gaan trainen
      donderdag 27 mei 2010 @ 17:47:50 #78
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81978502
    Ik wil ook Squirting spul.
      donderdag 27 mei 2010 @ 17:48:54 #79
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81978552
    Zo het is officeel. Ik ben een malloot. Het staat nu zwart op wit. Lid geworden van de club der malloten (club de Cingles). Heb vandaag de Mont Ventoux van alledrie de kanten beklommen. Vanuit Bedoin begonnen en de eerste klim in 1u35 omhoog gereden, zou nog een tikkie sneller kunnen. Mijn ontbijt speelde een beetje op en ik moest er ook nog 2 klimmen erbij rijden. Niet ontevreden, sterker nog erg tevreden. Toen naar Maulescene. Echter voordat ik begon aan de afdaling reed ik lek, ter hoogte van de velg (snakebite). Buitenband naar de klote, nieuwe binnenband erin, niet te hard oppompen en niet harder dan 60 naar beneden om bij de fietsenmaker een nieuwe buitenband te kopen. Laat dit nou net de mooiste en snelste afdaling zijn. Daarna weer omhoog naar de Ventoux en dan afdalen naar Sault, daar omkeren en weer naar Ventoux en toen afdalen naar Bedoin. Helaas wind tegen in de afdaling dus niet harder dan 75km/u kunnen gaan.

    Totale tijd 6u32minuten over 141km met 4440hoogtemeters. Wat is die Ventoux toch een pokke puist, wel eentje met een heel mooi uitzicht. Het was niet warm gelukkig, ook niet te koud en de wind viel mee.

    Ik heb alleen maar mensen ingehaald. Haalde op een gegeven ogenblik vlakbij de top een gozer in die probeerde in mijn wiel te blijven. Echt hangen en wurgen, dan weer 30 meter, dan weer 4 (het glooide best wel, dan weer 8%, dan weer 11%.) In de laatste 100 meter of zo probeerde hij er voorbij te komen. Dat vond ik niet zo goed, beetje wieltjeszuigen en in de laatste meter er over heen dus ben ik gaan staan en weg was hij.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 27 mei 2010 @ 17:50:27 #80
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_81978618
    Mooi verhaal. Held.

    Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
      donderdag 27 mei 2010 @ 18:02:18 #81
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81979066
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 17:50 schreef Oksel het volgende:
    Mooi verhaal. Held.

    Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
    http://connect.garmin.com/activity/34735876 voor alle details. Heb alleen niet goed gelapt bij de andere klimmetjes. Dus daar heb ik de afdaling en klim bij elkaar

    01u:35m:23s 21.29km 13.4km/u gemiddeld. In de afdaling van Ventoux naar Bedoin reed ik 46,7 gemiddeld, wat aan de lage kant maar dat kwam vanwege de wind tegen.
    Superhero to the rescue!
      donderdag 27 mei 2010 @ 18:17:55 #82
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_81979607
    R.E.S.P.E.C.T. voor onze maloot!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_81979774
    Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
    in a crowd you lose humanity
      donderdag 27 mei 2010 @ 18:29:21 #84
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81980017
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef Wombcat het volgende:
    Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
    Hmmppfff.. Het is een hele mooie afdaling maar ik durfde niet hard te rijden. A, de band was niet hard opgepompt, B er zat een gat aan de zijkant. Zou zo lek gereden hebben en wie weet gaan schuiven. Tja, nu moet ik wel weer even naar boven klimmen om dan af te dalen. Net even snel uitgerekend dat ik met een gemiddeld vermogen van 280 watt heb geklommen. Mijn fietsmaten zijn trouwens nog steeds niet binnen. Denk dat ik maar op het terras ga zitten en een verdiend biertje ga nuttigen. Tenslotte is het vakantie.
    Superhero to the rescue!
    pi_81980089
    Troost je: de klim van Bedoin heb je sneller gedaan als ik toen (toen deed ik 'm in 1:42, een paar jaar eerder had ik 'm al eens in 1:32 beklommen).
    in a crowd you lose humanity
    pi_81980322
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef CyclingGirl het volgende:
    Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
    ? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
    Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

    @Supermall00t: respect!
      FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 19:25:57 #87
    73911 ultra_ivo
    pi_81982303
    Super SupherherO.
    Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
    pi_81987401
    Wat een heldenactie!

    Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

    Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
    pi_81989777
    Superhero: gestoord echt..
    Dus toch .
    pi_81992031
    Gefliciteerd SuperHer0! Prachtig verhaal, goede tijd op de klim vanuit Bedoin en leuk om die grafiekjes te zien.

    Zelf heb ik al een week niet meer op mijn fiets gezeten, met andere dingen bezig geweest tijdens pinksteren en deze week was het weer slecht. Hopelijk dit weekend wel weer.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_81994847
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
    Wat een heldenactie!

    Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

    Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...

    Heb ik ook een keer gehad. Bleek klein stukje binnenband toch tussen de velg en de buitenband te zitten...
      donderdag 27 mei 2010 @ 22:45:01 #92
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_81997426
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
    Super SupherherO.
    Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
    Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.

    Ik ga kijken of ik de Marmotte kan rijden, vorig jaar had ik goud met 8u11 en ik denk nu wel onder de 8 uur te kunnen komen. Vriend van mij had zich ingeschreven echter hij gaat niet dus misschien kan ik die overnemen als de organisatie en ook niet onbelangrijk het thuisfront ermee akkoord gaat.

    En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:

    [..]

    Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
    Dan is de binnenband tussen je velg en de buitenband vast komen te zitten. Pomp altijd je band een beetje op als je de buitenband erop legt, zo kan hij er niet tussen komen. Als de buitenband erop zit even de hele buitenband met je handen bewegen (hou het wiel recht voor je zodat je tegen de velg aan kijkt, houd de buitenband met beide handen vast en beweeg deze naar voren en naar achteren, zo leg je alles goed. Oefening baart kunst.
    Superhero to the rescue!
      FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 23:34:11 #93
    73911 ultra_ivo
    pi_82001896
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
    Je zou kunnenb eginnen met de Confrerie des Cent cols.
    pi_82003463
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Oksel het volgende:
    Ik val trouwens gewoon echt niet af, ondanks dat ik niet heel veel drank drink, en normaal eet, en best veel fiets. Ik doe toch zeker 200km/week op de racefiets. Dat is zo'n 7 uur sporten per week, dat is toch niet heel weinig. Qua eten is het gewoon 3-4 boterhammen voor ontbijt (wel zoet), 4 voor lunch, flinke portie avondeten, weinig tot geen tussendoortjes, 2x per week paar glazen alcohol. Niets schokkends dus. En toch blijft de weegschaal op 87-89kg steken.

    Toen ik dit ritme in Australie had zat ik binnen no time op de 85kg..
    Harder fietsen? In twee maanden hardlopen ging ik van 99 naar 85 maar echt hard ging t bij mij pas toen ik 3x in de week heen en terug maar m'n werk fietste. Was elke keer een uur lang zo hard mogelijk rijden op een gegeven moment at ik 6x per dag plus 2x avondeten Nu t fietsseizoen weer begint val ik weer rustig wat af, ik kan ongeveer tot 79 daarna gaat m'n lijf protesteren.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_82003582
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
    Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
    Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_82003696
    Super gedaan Superhero0 Klinkt als een zware rit

    Vandaag nog even 2 uurtjes gefietst op een 80% met af en toe nog wel even schieten naar 100%. Bijna geen last van m'n knieën en ook bijna geen terugslag nu. Zondag moet t weer goed zij.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      vrijdag 28 mei 2010 @ 01:33:15 #97
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_82006229
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:


    [..]

    Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

    @Supermall00t: respect!
    Je gaat wel vanzelf in de "aerobe zone" fietsen, daar zul je waarschijnlijk ook alleen boven komen bij klimmetjes of sprintjes.
    quote:
    Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

    Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
    Ik heb dat ook wel eens. Pomp hem altijd iets op, maar bij het ventiel krijg ik mijn buitenband er soms lastig tussen. Zijn daar trucjes voor?

    Superhero
    LC nog van harte.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      vrijdag 28 mei 2010 @ 08:42:53 #98
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_82008560
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

    En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
    Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.
    Ik rijd zulke tochten met wat meer afwisseling: grotendeels met een tempo van rond de 30, op heuveltjes trek ik vrijwel altijd flink door. Tegen het einde ga ik op het vlakke ook op sommige stukken meer mijn best doen. Ik let niet echt erg op mijn gemiddelde (tenminste niet om het te proberen zo hoog mogelijk te krijgen), ik kom niet vaak thuis (van een lange tocht) met een gemiddelde van boven de 30.

    Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 28 mei 2010 @ 08:44:29 #99
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_82008600
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.

    De Ventoux heeft nóg 2 beklimmingen. Er zijn er ook die de 5 op één dag doen. Al is één van die twee wel deels onverhard geloof ik.
    in a crowd you lose humanity
    pi_82008746
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    ? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
    [..]

    Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

    @Supermall00t: respect!
    Respect Supermall00t!

    Ik heb het eens uitgerekend. Je weet hoe vrouwen zijn met gewicht. Bij mij is het effectiever om 130/140 gemiddeld te rijden dan 150. Dat werkt voor mij niet. Ik doe op het moment ook vrij weinig duur omdat ik veel wedstrijden rijdt en het gemiddelde in een wedstrijd ligt gemiddeld op 175 (afhankelijk van de soort wedstrijd) Ik heb er waar het 160 is en waar het 180 gemiddeld is.
    Haters gonna hate.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')