waar het om gaat is dat ik niet iedereen aan mijn fiets zou laten sleutelen, zeker niet als het om carbon gaatquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Oksel het volgende:
Niet iedereen die goedkoop is, is een beunhaas.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:10 schreef JortK het volgende:
Mijn ketting loopt ietsjes aan tegen mijn voorrderailleur, iemand enig idee hoe ik dit kan verstellen?
kun je je shifter nog ietsje bewegen? Dan op die manier derailleur proberen goed te krijgen, anders zou je bijvoorbeeld even op youtube kunnen kijken naar filmpjes waarin ze je uitleggen hoe je het kunt verstellenquote:
compleet eens oksel .quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Oksel het volgende:
Niet iedereen die goedkoop is, is een beunhaas.
Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbonquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:04 schreef AskBrad het volgende:
[..]
compleet eens oksel .
mijn fiets is vorige week nog compleet na gesteld en een gloedjenieuw stuurlintje erom. tientje
Precies.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbon
In dat artikel staat onder andere:quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:45 schreef koeii het volgende:
Stond laatst een stukje in de Fiets over carbon herstellen. Nummer 1 van dit jaar. Maja, ik heb geen scanner dus eigenlijk heb je geen zak aan deze post..
Dat hoeft volgens dat artikel in 'Fiets' niet het geval te zijn. 'Wel blijft elke reparatie altijd zichtbaar doordat de aangebrachte lagen een verdikking tot gevolg hebben'.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Is het niet zo dat als je carbon laat repareren dat het altijd een zwakke plek blijft?
Het is wel erg zonde als je dat dan hebt. Ik ga komende winter als ik mijn ketting en pioen vernieuw er ook een nieuw stuur en nieuwe handgrepen op laten zetten, die hebben veel te verduren gehad de afgelopen 2 jaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat hoeft volgens dat artikel in 'Fiets' niet het geval te zijn. 'Wel blijft elke reparatie altijd zichtbaar doordat de aangebrachte lagen een verdikking tot gevolg hebben'.
pff had ik niet gelezen, sorry hoorquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbon
Mooi is dat. Ik probeer al 10 topics om in de OP te komen, zij vraagt het, binnen 5 posts is het geregeld! Pff. Beetje vrouwen voortrekken !quote:
Open deurtje: Dat zal dan nog wel even duren!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:15 schreef CyclingGirl het volgende:
Cool zodra ik eens een leuke foto heb dan kunnen we die er ook bij zetten!
Plaats je info even dan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mooi is dat. Ik probeer al 10 topics om in de OP te komen, zij vraagt het, binnen 5 posts is het geregeld! Pff. Beetje vrouwen voortrekken !
Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.quote:
Om er maar even op in te haken.. er kan meer scheef zijn dan je derailleur. Bijvoorbeeld je derailleurpad of de uitvalpad van je frame. Dus je derailleur die scheef is, is lang niet het ergste .quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.
Hier de tekstversie: http://www.wielersportinfo.nl/derailleurafstellen.htm
En voor de wat visueel ingestelde mensen:
Als het probleem dan nog niet opgelost is, breng hem even naar de fietsenmaker. In het ergste geval kan je derailleur scheef zijn, maar dan moet je hard gevallen zijn. Maar vaak is het een kwestie van even afstellen.
Zo'n nuttige TVP heb ik nog nooit gemaakt
Laten we erop houden dat in het ergste geval gewoon alles vervangen moet wordenquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:20 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Om er maar even op in te haken.. er kan meer scheef zijn dan je derailleur. Bijvoorbeeld je derailleurpad of de uitvalpad van je frame. Dus je derailleur die scheef is, is lang niet het ergste .
Okselquote:
Ik heb die fiets nog geen week dus dat die krom is lijkt me stug, ik zal hem wel afstellen want de ketting loopt voor net iets tegen de derailleur aan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.
Hier de tekstversie: http://www.wielersportinfo.nl/derailleurafstellen.htm
En voor de wat visueel ingestelde mensen:
Als het probleem dan nog niet opgelost is, breng hem even naar de fietsenmaker. In het ergste geval kan je derailleur scheef zijn, maar dan moet je hard gevallen zijn. Maar vaak is het een kwestie van even afstellen.
Zo'n nuttige TVP heb ik nog nooit gemaakt
Tevreden?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Oksel
Leeftijd:26
BMI: 26
Regio: Twente
Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
Doel voor dit seizoen: Lichter worden!
[ afbeelding ]
Even een vraag voordat je gaat prutsen, maar loopt ie op elke versnelling aan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:43 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb die fiets nog geen week dus dat die krom is lijkt me stug, ik zal hem wel afstellen want de ketting loopt voor net iets tegen de derailleur aan.
Probeer dus het eerst met de shifter op te lossen voordat je gaat prutsen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:02 schreef Yankee het volgende:
kun je je shifter nog ietsje bewegen? Dan op die manier derailleur proberen goed te krijgen, anders zou je bijvoorbeeld even op youtube kunnen kijken naar filmpjes waarin ze je uitleggen hoe je het kunt verstellen
Geen idee.. Sta ik in de Wiki? Zoja, bedankt!quote:
In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.
Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
Ik heb een jaar best intensief hardgelopen (3x in de week 6 tot 10 km) en ben daardoor van 86kg naar 70kg gegaan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Op gewicht blijven gaat heel goed bij mij. Afvallen heb ik al gedaan en in de winter ben ik geen enkele kg aangekomen. Wel merk ik dat mijn lichaam er dan anders uit ziet omdat ik dan minder fiets (in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen) en op de fitness bezig ben.
Vind die van Sky wel mooi.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
www.salden.nl bijvoorbeeldquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef JortK het volgende:
[..]
In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?
futurumshop.nlquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef JortK het volgende:
[..]
In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?
Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met Rooth aan de Oosterengweg. Die is niet zo groot en is zelf ook rijdende bij de Adelaar. Aardige kerel ook.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou ook twee keer nadenken wie aan m'n carbo frame, zeker aan de voorvork mag zitten...heuvelaf op je plaat is niet lekker is me verteld.
Wie weet een goede FM in Hilversum trouwens? Opdracht in zeist is voorbij, dus EPbikes is me nu wat te veel omrijden voor sleutelwerk.
Bij mij doen regelmatig dames mee die daar geen enkel probleem in zien, zelfs hele nachten doorfietsen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
(in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen)
Bij mij zitten die er standaard op .quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Klinkt wel aannemelijk. M'n conditie is volgens mij wel goed. Als ik stil sta en aan 't kletsen ben heb ik een hartslag van 70! En hij daalt ook erg makkelijk..quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.
Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
Of wat meer afwissellen, als je je hand niet meer omdraait voor ritjes van 70-80km dan is je lichaam daar zo aan gewend, misschien een ander soort training proberen, wat meer intervallen pieken in je hartslag etc, of een totaal andere sport er naast gaan doen zoals hardlopen dan val je (Mits je gezond en goed eet) meestal af (Persoonlijke ervaring).quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.
Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
Dat is correct, 20 minuten krachttraining, staat gelijk aan ca 1,5 a 2 uur cardio (dus ook fietsen). Voordeel van spiermassa kweken is dat je verbranding omhoog gaat. Maar het kan gebeuren dat je wel zwaarder wordtquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik las laatst ergens dat eerst een potje gewichtheffen, gevolgd door een intensief stuk cardio heel goed de verbranding aanschopt. Dus eerst dat krachthonk in voor je met dame Bianchi mag spelen!
Laat je fietsvriendinnetje het maar niet horen.. Je staat op de "komen" lijst trouwens.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Tommeke het volgende:
Das wel zonde inderdaad.
Ik denk dat ik vandaag de grens van de 1000 km ga passeren. En dan bedoel ik 1000 km in één maand. Heb er nu 990 gehad.
Ik wissel m'n trainingen ook graag af, omdat ik niet altijd even veel tijd heb maar ook omdat ik van afwisseling hou.
Gewoon laten maken in zo een winkeltje heb ik ook eens laten doen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Ender_W het volgende:
Beetje klote, 1 van de mooiste shirtjes vind ik die van het laatste seizoen van Discovery. Die heb ik ook, maar de rits is kapot . En das wel een beetje jammer...
Fiets je met een hartslagmeter? Zo niet, ga dat eens doen en dan met een hartslag gaan fietsen tussen waarschijnlijk de 130 en 140. Dan val je wel af als het goed isquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.
Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
http://connect.garmin.com/activity/34735876 voor alle details. Heb alleen niet goed gelapt bij de andere klimmetjes. Dus daar heb ik de afdaling en klim bij elkaarquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:50 schreef Oksel het volgende:
Mooi verhaal. Held.
Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
Hmmppfff.. Het is een hele mooie afdaling maar ik durfde niet hard te rijden. A, de band was niet hard opgepompt, B er zat een gat aan de zijkant. Zou zo lek gereden hebben en wie weet gaan schuiven. Tja, nu moet ik wel weer even naar boven klimmen om dan af te dalen. Net even snel uitgerekend dat ik met een gemiddeld vermogen van 280 watt heb geklommen. Mijn fietsmaten zijn trouwens nog steeds niet binnen. Denk dat ik maar op het terras ga zitten en een verdiend biertje ga nuttigen. Tenslotte is het vakantie.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef Wombcat het volgende:
Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
Wat een heldenactie!
Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Super SupherherO.
Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
Dan is de binnenband tussen je velg en de buitenband vast komen te zitten. Pomp altijd je band een beetje op als je de buitenband erop legt, zo kan hij er niet tussen komen. Als de buitenband erop zit even de hele buitenband met je handen bewegen (hou het wiel recht voor je zodat je tegen de velg aan kijkt, houd de buitenband met beide handen vast en beweeg deze naar voren en naar achteren, zo leg je alles goed. Oefening baart kunst.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
[..]
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Je zou kunnenb eginnen met de Confrerie des Cent cols.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Harder fietsen? In twee maanden hardlopen ging ik van 99 naar 85 maar echt hard ging t bij mij pas toen ik 3x in de week heen en terug maar m'n werk fietste. Was elke keer een uur lang zo hard mogelijk rijden op een gegeven moment at ik 6x per dag plus 2x avondeten Nu t fietsseizoen weer begint val ik weer rustig wat af, ik kan ongeveer tot 79 daarna gaat m'n lijf protesteren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Oksel het volgende:
Ik val trouwens gewoon echt niet af, ondanks dat ik niet heel veel drank drink, en normaal eet, en best veel fiets. Ik doe toch zeker 200km/week op de racefiets. Dat is zo'n 7 uur sporten per week, dat is toch niet heel weinig. Qua eten is het gewoon 3-4 boterhammen voor ontbijt (wel zoet), 4 voor lunch, flinke portie avondeten, weinig tot geen tussendoortjes, 2x per week paar glazen alcohol. Niets schokkends dus. En toch blijft de weegschaal op 87-89kg steken.
Toen ik dit ritme in Australie had zat ik binnen no time op de 85kg..
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boetequote:Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Je gaat wel vanzelf in de "aerobe zone" fietsen, daar zul je waarschijnlijk ook alleen boven komen bij klimmetjes of sprintjes.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.
@Supermall00t: respect!
Ik heb dat ook wel eens. Pomp hem altijd iets op, maar bij het ventiel krijg ik mijn buitenband er soms lastig tussen. Zijn daar trucjes voor?quote:Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
De Ventoux heeft nóg 2 beklimmingen. Er zijn er ook die de 5 op één dag doen. Al is één van die twee wel deels onverhard geloof ik.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Respect Supermall00t!quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
[..]
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.
@Supermall00t: respect!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |