abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 16:53:58 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81876215
Het barrel doet het nog steeds. Inclusief kapot gaan, lekken, enzovoorts. Hier verder met de ellende.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 1
Deel 2

Met de Pinxter zou ik een rubber dop van de voorste hoogteregelaar vervangen omdat die lek zou zijn (meende ik eerder gezien te hebben). Dus heb ik Criezel met de wielen op oprijbruggen en blokken gezet. Hiervoor heb ik de krik van de buurman gebruikt want die was wat hoger. Echter, toen Criezel zo'n 30 cm hoger stond bleek dat de rubber dop netjes in orde was. Daarom heb ik de band die om de brandstoftank zit maar vervangen (de oude was helemaal weggerot), de LHM ververst, het hydraulisch systeem doorgespoeld en TSL aan de LHM toegevoegd. Uiteraard ging niets helemaal goed.

- Het boutje van de brandstoftank-band brak af en moest uitgeboord worden. Daarbij gleed de boor weg waardoor het gat half in het boutje en half in de moer (vastgelast aan de binnenkant van een koker) zat. Gelukkig zat er in de buurt een gat (geen roestgat) waar ik wat ringen en een moer doorheen kon doen. Die heb ik voor het monteren op hum plaats gehouden door ze letterlijk aan mijn middelvinger vast te lijmen. Dat gat was n.l. te klein voor 2 vingers. Voor het tegenhouden vna de moer tijdens het aandraaien vna de bout heb ik een oude steeksleutel moeten verbuigen.

- Toen ik de LHM-pot verwijderde, pleurde er een hele plas LHM uit. De octopussen trekken de pot scheef als je hem op tilt. Dat werd dus een waterballet met LHM.

- Toen ik het systeem door wou spoelen moesten de wielen er af. Echter, ik had Criezel eerder met de wielen op blokken gezet zodat ik er goed onder kon komen. Om op die manier de wielen er af te trekken leek mij niet zo veilig. Dus moest Criezel weer naar beneden. Echter, ik had de krik die ik daarvoor van de buurman geleend had weer terug gebracht (het ding zou mij anders toch alleen maar in de weg staan) en die buurman was niet thuis. Uiteindelijk heb ik met veel geklooi, intensief gebruik van de hoogteregeling, een stapel dikke stenen en een krik Criezel toch zonder ongelukken weer op de garagevloer gekregen.

- Toen de wielen er eenmaal af waren kreeg ik 1 ontluchtingsnipel niet los. Niet met de speciale leidingsleutel, niet met een steeksleutel. De laatste oplossing was een op er op. Voordeel was dat ik dan meer grip had, het nadeel was dat ik dan geen slang op het ontluchtingsnippel kon zetten. je raadt het al: dat werd weer een waterballet met LHM.

- Toen ik er (eindelijk) aan toe was de TSL toe te voegen (dat wou ik na het spoelen doen zodat er niets van verloren zou gaan) was ik de folder er van kwijt en wist ik dus niet meer hoeveel ml TSL er in de LHM pot geflikkerd moest worden. Oplossing: de heel inhoud van het flesje (250ml) er in.

Uiteindelijk ben ik 6 uur bezig geweest met dat hok ...

Binnenkort moet overigens de bak er af omdat de krukaskeerring achter het vliegwiel lekt. Mijn plan is om een Speedy Sleeve over de krukas heen te schuiven voor ik de keering (nieuw uiteraard) monteer. De laatste keer dat ik een versnellingsbak uit een BX peuterde was bij Oude Criezel. Toen kon ik een pen die op de versnellingsbak zit en waar de versnallingsbak aan hangt niet los krijgen. Ik heb er toen een griptang op gezet en daarmee geprobeerd de pen los te draaien. resultaat: de bek van de griptang scheurde splinters staal uit de pen maar de pan zelf kwam niet los. Is er een betere/andere methode om die pen los te krijgen ? Hij zit namelijk nogal in de weg bij het demonteren en terug monteren van de bak.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:57:17 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81876362
Ach, je kan troost putten dat afgezien van dit soort kleinigheidjes een BX toch een nagenoeg probleemloze auto is.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 16:59:44 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81876484
Nagenoeg probleemloos Kleinigheidjes Echt, dit is een hel op wielen ! Maar het rijdt fijn en het is ook wel leuk zelf (grote) problemen te verhelpen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:07:08 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81876872
TVP om te kijken wat ik met mijn BX ga doen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 17:08:04 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81876922
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:07 schreef Prowl het volgende:
TVP om te kijken wat ik met mijn BX ga doen
Houden en repareren natuurlijk
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:13:55 #6
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81877204
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:59 schreef 2cv het volgende:
Nagenoeg probleemloos Kleinigheidjes Echt, dit is een hel op wielen ! Maar het rijdt fijn en het is ook wel leuk zelf (grote) problemen te verhelpen.
Dat weet ik toch, knuppel! Ik probeerde je wat op te vrolijken.

Anyhow; het belooft nog voor als ik binnenkort een keer tijd heb om die BX hier in de garage rijdbaar te maken.

Voor zover ik kan inschatten hoeven er enkel nieuwe schijven en blokken onder en is er een lek in een retourleiding. En de achterlichten doen het ook niet. Maar da's geen reden om te klagen; ik heb het ding gratis gekregen bij de koop van een aanhanger die me 50 euro kostte. 1600 automaat. Met doffe lak.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2010 @ 17:17:19 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81877359
Dat zijn idd kleinigheidjes ! Tip: zet er Xantia remmen onder.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:39:08 #8
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81878449
Teeveepee .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81897345
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:17 schreef 2cv het volgende:
Dat zijn idd kleinigheidjes ! Tip: zet er Xantia remmen onder.
en een remparachute in de koffer?
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 16:55:54 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81927678
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en een remparachute in de koffer?
Waarom ? Met Xantia-remmen remt het ding beter dan met die BX-troep.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81930712
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 16:55 schreef 2cv het volgende:

[..]

Waarom ? Met Xantia-remmen remt het ding beter dan met die BX-troep.
ja maar als de boel verrot is
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 18:35:39 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81931735
Ski's onder de BX lassen die het wegdek raken als de BX in de laagste stand staat. Remmen = BX in de laagste stand zetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:36:47 #13
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_81931785
Vorige topic was ook machtig interessant, hopen op n vervolg hier.. derhalve... tvp
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_81931798
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:35 schreef 2cv het volgende:
Ski's onder de BX lassen die het wegdek raken als de BX in de laagste stand staat. Remmen = BX in de laagste stand zetten.
Das handig als t weer spiegel glad is op de weg Sleetje rijden met een BX
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:23:09 #15
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_81933800
Ondanks al je ellende met je BX hou je toch wel een beetje van dat kreng,niet?

Ik heb dat ook ben onze barrels...ik vervloek ze ter plaatse maar ben ze niet graag kwijt.
Graag verwijderen.
pi_81949543
tvp mede beun
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2010 @ 15:42:08 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81973215
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:23 schreef Charged het volgende:
Ondanks al je ellende met je BX hou je toch wel een beetje van dat kreng,niet?

Ik heb dat ook ben onze barrels...ik vervloek ze ter plaatse maar ben ze niet graag kwijt.
Ik houd er een heel klein beetje van. En ik zal er ook vna houden als ik het ding naar de sloop mag rijden en plat mag walsen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81978235
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:42 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik houd er een heel klein beetje van. En ik zal er ook vna houden als ik het ding naar de sloop mag rijden en plat mag walsen.
dat kan je nu ook al hoor
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2010 @ 17:52:47 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81978702
Dat is waar, maar hoe moet ik dan op vakantie ? Lopend ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81978744
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:52 schreef 2cv het volgende:
Dat is waar, maar hoe moet ik dan op vakantie ? Lopend ?
fietsend?

( dat je op vakantie durft met zo`n rammelkar )
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2010 @ 17:54:36 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_81978770
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

fietsend?
Ga je mond spoelen !
quote:
( dat je op vakantie durft met zo`n rammelkar )
Oh, ik ga vantevoren nog wel het 1 en ander repareren hoor.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_81978829
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:54 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen !
[..]

Oh, ik ga vantevoren nog wel het 1 en ander repareren hoor.
ok

* Ou-Tannu spoelt mond met een slok ijskoude ranja

pi_82245175
_!
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 20:42:17 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_82253068
Fijn, octopussen voor dat kreng zijn amper verkrijgbaar en ook nog eens stervenseduur. Eerst de bak er maar eens af ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_82257269
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:53 schreef 2cv het volgende:
Toen kon ik een pen die op de versnellingsbak zit en waar de versnallingsbak aan hangt niet los krijgen. Ik heb er toen een griptang op gezet en daarmee geprobeerd de pen los te draaien. resultaat: de bek van de griptang scheurde splinters staal uit de pen maar de pan zelf kwam niet los. Is er een betere/andere methode om die pen los te krijgen ? Hij zit namelijk nogal in de weg bij het demonteren en terug monteren van de bak.
Als je de baksteun bedoelt die onder de accu vastgeschroefd zit, daar zit precies onder het schroefdraad waar de moer op komt een zeskant op. Dus met een lange dop in de juiste maat draai je die pen er zo uit.
Hier had uw reclame kunnen staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')