Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 1Deel 2Met de Pinxter zou ik een rubber dop van de voorste hoogteregelaar vervangen omdat die lek zou zijn (meende ik eerder gezien te hebben). Dus heb ik Criezel met de wielen op oprijbruggen en blokken gezet. Hiervoor heb ik de krik van de buurman gebruikt want die was wat hoger. Echter, toen Criezel zo'n 30 cm hoger stond bleek dat de rubber dop netjes in orde was. Daarom heb ik de band die om de brandstoftank zit maar vervangen (de oude was helemaal weggerot), de LHM ververst, het hydraulisch systeem doorgespoeld en TSL aan de LHM toegevoegd. Uiteraard ging niets helemaal goed.
- Het boutje van de brandstoftank-band brak af en moest uitgeboord worden. Daarbij gleed de boor weg waardoor het gat half in het boutje en half in de moer (vastgelast aan de binnenkant van een koker) zat. Gelukkig zat er in de buurt een gat (geen roestgat) waar ik wat ringen en een moer doorheen kon doen. Die heb ik voor het monteren op hum plaats gehouden door ze letterlijk aan mijn middelvinger vast te lijmen. Dat gat was n.l. te klein voor 2 vingers. Voor het tegenhouden vna de moer tijdens het aandraaien vna de bout heb ik een oude steeksleutel moeten verbuigen.
- Toen ik de LHM-pot verwijderde, pleurde er een hele plas LHM uit. De octopussen trekken de pot scheef als je hem op tilt. Dat werd dus een waterballet met LHM.
- Toen ik het systeem door wou spoelen moesten de wielen er af. Echter, ik had Criezel eerder met de wielen op blokken gezet zodat ik er goed onder kon komen. Om op die manier de wielen er af te trekken leek mij niet zo veilig. Dus moest Criezel weer naar beneden. Echter, ik had de krik die ik daarvoor van de buurman geleend had weer terug gebracht (het ding zou mij anders toch alleen maar in de weg staan) en die buurman was niet thuis. Uiteindelijk heb ik met veel geklooi, intensief gebruik van de hoogteregeling, een stapel dikke stenen en een krik Criezel toch zonder ongelukken weer op de garagevloer gekregen.
- Toen de wielen er eenmaal af waren kreeg ik 1 ontluchtingsnipel niet los. Niet met de speciale leidingsleutel, niet met een steeksleutel. De laatste oplossing was een op er op. Voordeel was dat ik dan meer grip had, het nadeel was dat ik dan geen slang op het ontluchtingsnippel kon zetten. je raadt het al: dat werd weer een waterballet met LHM.
- Toen ik er (eindelijk) aan toe was de TSL toe te voegen (dat wou ik na het spoelen doen zodat er niets van verloren zou gaan) was ik de folder er van kwijt en wist ik dus niet meer hoeveel ml TSL er in de LHM pot geflikkerd moest worden. Oplossing: de heel inhoud van het flesje (250ml) er in.
Uiteindelijk ben ik 6 uur bezig geweest met dat hok ...
Binnenkort moet overigens de bak er af omdat de krukaskeerring achter het vliegwiel lekt. Mijn plan is om een
Speedy Sleeve over de krukas heen te schuiven voor ik de keering (nieuw uiteraard) monteer. De laatste keer dat ik een versnellingsbak uit een BX peuterde was bij Oude Criezel. Toen kon ik een pen die op de versnellingsbak zit en waar de versnallingsbak aan hangt niet los krijgen. Ik heb er toen een
griptang op gezet en daarmee geprobeerd de pen los te draaien. resultaat: de bek van de griptang scheurde splinters staal uit de pen maar de pan zelf kwam niet los. Is er een betere/andere methode om die pen los te krijgen ? Hij zit namelijk nogal in de weg bij het demonteren en terug monteren van de bak.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/