abonnement Unibet Coolblue
pi_81802933
De laatste 2 maanden heb ik een beetje de windrichting bijgehouden, omdat het voor mijn gevoel, op een paar dagen na, nog geen lente is geweest. De zon hoeft dan ook maar even weg te vallen op een dag als vandaag, en de temperatuur gaat direct een heel stuk omlaag.

Omdat ik geen kennis heb over het weer, vraag ik me dus af hoe het kan dat deze gure wind zo lang aan een stuk ongeveer vanuit dezelfde richting komt, oftewel het noorden. Daarbij meen ik me te herinneren dat de warme golfstroom ten noorden van ons ligt, oftewel dat daar de wind toch wel wat zachter van zou kunnen worden. Heb het hier dan ook met meer mensen over gehad, en hun viel het ook al op dat ze nog regelmatig de verwarming aanzetten vanwege het frisse weer.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

*Overigens las ik vandaag op nu.nl dat komende vrijdag de wind vanuit het westen zal komen, oftewel dat er eindelijk eens verandering gaat komen!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_81827830
Zal wel komen door een hogedrukgebied wat niet van richting wil veranderen en daardoor verandert de windrichting niet.

Wat ik dan weer niet snap: De wind komt dus wekenlang uit het noord(west/oost), met een windkracht 2-3. Ook de hoeveelheid bewolking was ongeveer gelijk. Maar van de een op de andere dag is het 5 graden warmer dan de dag ervoor. Terwijl er op het eerste gezicht niks anders is
Patat Friet
pi_81827894
Waneer houdt het verdomme eens op, het waait al fucking lang en ik word serieus gek van.(Het waait nu trouwens ook goed hard buiten)


Trouwens, nog iets mij opvalt, ik loop kranten(pauper blabla) in de ochtend, en het valt mij op dat het bijna altijd rond 5/6 uur windstil is, en het altijd begint te waaien als de zon een beetje begint te schijten.. Uitleg of is dit toeval?
lol?
  maandag 24 mei 2010 @ 13:27:39 #4
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_81827986
Het wordt inderdaad de hoogste tijd dat de wind naar het zuiden gaat draaien , die noorderwind bevalt me niks.
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_81828278
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:25 schreef Nass het volgende:
Waneer houdt het verdomme eens op, het waait al fucking lang en ik word serieus gek van.(Het waait nu trouwens ook goed hard buiten)


Trouwens, nog iets mij opvalt, ik loop kranten(pauper blabla) in de ochtend, en het valt mij op dat het bijna altijd rond 5/6 uur windstil is, en het altijd begint te waaien als de zon een beetje begint te schijten.. Uitleg of is dit toeval?
Dat heeft volgens mij te maken met de getijden. Weet verder ook niet precies hoe het zit.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_81828444
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:23 schreef ganzenherder het volgende:
Zal wel komen door een hogedrukgebied wat niet van richting wil veranderen en daardoor verandert de windrichting niet.

Wat ik dan weer niet snap: De wind komt dus wekenlang uit het noord(west/oost), met een windkracht 2-3. Ook de hoeveelheid bewolking was ongeveer gelijk. Maar van de een op de andere dag is het 5 graden warmer dan de dag ervoor. Terwijl er op het eerste gezicht niks anders is
De bewolking was ineens weg, de zon kwam en het was warm, valt de zon weg, dan is de wind weer direct de baas en is het guur. Koninginnedag was dan ook een goed voorbeeld van waar ik me aardig op verkeken heb. Toen waaide het redelijk hard en was er redelijk wat bewolking, oftewel viel de zon regelmatig weg. Ik liep dan ook rond met een dun jasje met daaronder een shirt, oftewel heb ik een zeer frisse dag meegemaakt. Met als uitzondering de laatste paar uur, toen mocht ik een fleece jack lenen van een lieve meid.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 24-05-2010 13:51:57 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_81829094
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat heeft volgens mij te maken met de getijden. Weet verder ook niet precies hoe het zit.
Heeft niks met de tijden te maken.
Heeft te maken met de opwarming van het aardoppervlak in de loop van de dag, daardoor zal de lucht op gaan stijgen en wordt er meer gemengd met hogere luchtlagen. ('s nachts gebeurt dat veel minder). Waar lucht omhoog gaat moet ook lucht wegverplaatst worden wat voor een windtoename zorgt.
Op zomerse dagen zie je ook vaak dat de meeste wind is op de middag als het ook het warmste is. 'S avonds valt de wind dan weer weg.

De golfstroom heeft in deze periode weinig invloed op warmer worden. Noordenwind waait over zee en eventueel de oceaan en die is nog erg koud van de winter, warmt immers maar heel langzaam op. De invloed van de golfstroom daarbij is hoogstens zo groot dat het anders nog kouder was. Het zeewater is daar ook geen 20 graden maar bijv. +10 ipv + 8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')