abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:19:35 #1
304184 demi-xx
Het leven is een film.
pi_81750152
Soms hoor en lees je van die heftige verhalen
dat mensen vanaf hun basisschool tot het einde van
de middelbare school worden gepest.
Ik vind dat echt erg om te horen, en het kan iemands leven zo erg veranderen.

Zelf ben ik nooit gepest gelukkig. Maar ik ben benieuwd of jullie ooit gepest zijn?
Zoja;
- Waarmee werd je gepest?
- Hoelang ben je gepest?
- Wat voor inpak heeft het op je leven gehad?
- Hoe ben je ervan afgekomen?

Ik vind dat je je niet hoeft te schamen voor je verhaal.
Mensen die dit topic niet serieus nemen hoeven hier niet te komen.
Iedereen acteert.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:20:36 #2
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_81750179
Sommige mensen hebben gewoon een sfeertje om hun heen hangen dat schreeeuwt: ik ben zwak, kies mij!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:25:24 #3
304184 demi-xx
Het leven is een film.
pi_81750331
Zoals jij?
Iedereen acteert.
pi_81750393
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:25 schreef demi-xx het volgende:
Zoals jij?
Dus jij wil nu al gaan pesten ?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:27:48 #5
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_81750396
Ik niet, anders zou ik het niet opmerken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:28:26 #6
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_81750415
Maar, leuke verdediging. Ik zie aan je signature en je ondertitel dat je mentaal ook flink vast zit?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:29:44 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_81750456
Ik werd vroeger best wel erg gepest op Curacao. Als ik bijvoorbeeld de bus ging nemen, waren er kinderen die op mij aan het wachten waren om mij in elkaar te slaan. Mensen gingen regelmatig grappen met mij proberen uit te halen ook al kenden ze mij helemaal niet.

Dat kwam omdat ik een ziekte heb gehad, waardoor ik veel tiks kreeg. Elke keer had ik vreemde bewegingen met mijn nek en gezichtspieren. Het zag er heel storend uit en tja, kinderen kunnen gemeen zijn.

Maar ik was ook een vechtersbaas een beetje. Als kinderen mij gingen pesten ging ik gewoon terugvechten een terugslaan. Ik stond ook sterk in mijn schoenen en had ook een grote bek. Hierdoor had ik ook best wel vveel vrienden. Aan de ene kant werd ik veel gepest, aan de andere kant had ik een hele goede sociale leven.

Naarmate de tiks minder werd, werd ik ook minder gepest. Toen was ik gewoon normaal, zelfs een beetje populair. Ik heb wel veel psychische klachten overgehouden door dat pesten, totdat ik een psychose kreeg. Ik voelde toen dat ik mezelf moest bewijzen en dat ik elke keer stoer en sterk moest zijn. Ik heb veel gekke en slechte dingen gedaan, uiteindelijk psychose gekregen.

Ik had twee jaren om te herstellen en dus ook twee jaren om over mijn leven te denken. Dus mijn hele manier van denken en doen is verandert, mijn hele levensfilosofie en ik voel me nu ook erg gelukkig. Er zijn nog steeds doelen die ik wil halen, maar ik ben op dit moment best wel tevreden op mezelf (op een paar dingen na).
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_81750493
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:20 schreef Lespaulspelert het volgende:
Sommige mensen hebben gewoon een sfeertje om hun heen hangen dat schreeeuwt: ik ben zwak, kies mij!
dat geroep wordt alleen gehoord door zwakken die zich alleen kunnen versterken door anderen te pesten. Dan denken ze dat ze stijgen.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:32:22 #9
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_81750525
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:31 schreef kiekjesdief het volgende:

[..]

dat geroep wordt alleen gehoord door zwakken die zich alleen kunnen versterken door anderen te pesten. Dan denken ze dat ze stijgen.
Wat is pesten, en heb je een andere oplossing?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:33:33 #10
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_81750556
Ja. Van groep 3 tot de 3e klas. Allerlei soorten dingen geprobeerd, maar uiteindelijk gewoon tot de conclusie gekomen dat ik me ook gewoon raar gedroeg (fel van me afbijten bij een niet eens zo kwaad bedoelde opmerking, betweterigheid, dat soort dingen) en dat trekt plagerijtjes gewoon aan. Dikwijls ligt een deel van de schuld ook echt wel bij het slachtoffer, dat was bij mij ook zo.

Nu ben ik er echt totaal van af.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_81750688
Het is bij mij meer vervelende opmerkingen maken en irritant bemoeierig gedrag van de 'bitches' uit m'n klas, het type meisjes dat iedereen omlaag moet halen om zichzelf goed te voelen. Ik vind het kinderachtig, zielig gedrag en verder dan keihard om het lage niveau van sommige leeftijdsgenoten te lachen, trek ik me er verder niets van aan.
pi_81751038
-flame-

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 22-05-2010 10:36:31 ]
pi_81751210
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:19 schreef demi-xx het volgende:
Soms hoor en lees je van die heftige verhalen
dat mensen vanaf hun basisschool tot het einde van
de middelbare school worden gepest.
Ik vind dat echt erg om te horen, en het kan iemands leven zo erg veranderen.

Zelf ben ik nooit gepest gelukkig. Maar ik ben benieuwd of jullie ooit gepest zijn?
Zoja;
- Waarmee werd je gepest?
- Hoelang ben je gepest?
- Wat voor inpak heeft het op je leven gehad?
- Hoe ben je ervan afgekomen?

Ik vind dat je je niet hoeft te schamen voor je verhaal.
Mensen die dit topic niet serieus nemen hoeven hier niet te komen.
Mensen zijn sociale wezens.. als iemand niet sociaal is, of 'afwijkingen' heeft op sociale, communicatieve gebied dan vallen ze negatief op, en worden ze het middelpunt van pesterijen. Ik heb het zelf meegemaakt.. Zo had ik verschrikkelijke moeite met het begrijpen van sarcasme ( nog steeds af en toe) , en gelijk alles geloven wat er gezegt wordt. Misschien komt het zelf omdat ik een een vermogen heb ontwikkeld om niet te kunnen liegen, en de logica niet begrijp van het bovenstaande. Verder was ik een verschrikkelijke meeloper, wat het pesten absoluut niet tegen goede kwam.. het werd juist erger.

Verder werd ik vaak gepest door voornamelijk vrouwen. Van hele verschrikkelijke opmerkingen en vragen, tot klappen op m'n rug, en als je je omdraait zie je mensen wegkijken. De opmerkingen waren vooral om m'n uiterlijk. Ik schijn een lelijk behaard joch te zijn. Op een gegeven moment was ik het echt zat dat ik op diegene afliep, en vroeg waarom diegene het nou deed.. ik had diegene nooit wat aangedaan. En kreeg toen recht in m'n gezicht een bitchslap. Telkens als ik naar de huisartsenpost ga zie ik dat takkenwijf weer, aangezien ze daar werkt
Tegenwoordig schijn ik er redelijk OK eruit te zien, zacht gezegt volgens sommigen.. maar het doet me geen troost zoals sommige stellen dat het misschien puur jaloersie is geweest.

Tevens als ik het zo terug bekijk, was ik altijd diegene die tijdens gym op de basisschool als laatste werd gekozen.. terwijl iedereen verder wel 'redelijk' normaal tegen mij deed tot tegen groep 7/8.. Blijkbaar was dit toen een voorbode voor wat ging komen.

Het heeft een behoorlijke inpakt gehad. Ik weet nog precies als ik terug denk aan de basis/middelbare school, wie wat tegen mij zei, wat ze mij flikte, etc.. zodat als ze me ooit tegenkomen in de lokale supermarkt, en ze die tijdperk allang vergeten zijn, ze dezelfde woorden terug kunnen verwachten als ze mij herkennen. Soms lijkt het wat dat betreft wel alsof de tijd me voorbij gaat... Mensen hebben je iets aangedaan waardoor je je afvraagt wat er mis met je is, terwijl zij na een aantal jaar alles weer vergeten zijn. Soms is de wereld te oneerlijk

Ik ben er niet vanaf gekomen. Ik word nog steeds dagelijks geconfronteerd met het feit dat ik op bepaalde sociale gebieden 'iets' mis, zoals het verschrikkelijk moeite hebben met een gesprek opgang te houden (naast hoe gaat het?) . waardoor ik geen vrienden heb, en ben telkens het middelpunt van elke roddel.

[ Bericht 2% gewijzigd door BattleCow op 22-05-2010 02:25:41 ]
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:17:34 #14
141854 John5
Coujonjeur
pi_81751223
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Het zag er heel storend uit en tja, kinderen kunnen gemeen zijn.
Kinderen zijn eerlijk. Volgens mij een overblijfsel uit de evolutie. Vroeger werden de zwakken buitengesloten omdat je er als het er op aan komt geen zak aan hebt.

Als je ouder wordt ontwikkel je empathie, pest je niet meer en krijg je een wereld waarin we miljoenen Afrikanen liever half dood laten rondlopen door ze te helpen, dan dat we de natuur zijn werk te laten doen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_81751229
Yep... Ik ben gek gepest op de basisschool.
Op mijn eerste schooldag middelbaar nam ik me voor: "De eerste die nu nog iets flikt krijgt een vuist in z'n smoel"... Na twee dagen was de eerste klap gegeven en ik heb nooit meer last gehad.

En ja, soms denk ik er nog wel eens aan en betrap ik me erop dat ik mijzelf minder hoog heb als andere mensen. Het heeft me echt pijn gedaan, dat gepest.
Geen open wond hoor, maar wel een litteken van onzekere momenten, dat raak ik nooit meer kwijt.
Maar ik ben absoluut niet zielig hoor!
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_81751267
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:17 schreef John5 het volgende:

[..]

Kinderen zijn eerlijk. Volgens mij een overblijfsel uit de evolutie. Vroeger werden de zwakken buitengesloten omdat je er als het er op aan komt geen zak aan hebt.

Als je ouder wordt ontwikkel je empathie, pest je niet meer en krijg je een wereld waarin we miljoenen Afrikanen liever half dood laten rondlopen door ze te helpen, dan dat we de natuur zijn werk te laten doen.
Wow, klinkt heel erg hard, helaas is het wel waar. "Do they know it's Christmas time at all?"
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:23:14 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_81751268
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:15 schreef BattleCow het volgende:

[..]

Mensen zijn sociale wezens.. als iemand niet sociaal is, of 'afwijkingen' heeft op sociale, communicatieve gebied dan vallen ze negatief op, en worden ze het middelpunt van pesterijen. Ik heb het zelf meegemaakt.. Zo had ik verschrikkelijke moeite met het begrijpen van sarcasme ( nog steeds af en toe) , en gelijk alles geloven wat er gezegt wordt. Misschien komt het zelf omdat ik een een vermogen heb ontwikkeld om niet te kunnen liegen, en de logica niet begrijp van het bovenstaande.

Verder werd ik vaak gepest door voornamelijk vrouwen. Van hele verschrikkelijke opmerkingen en vragen, tot klappen op m'n rug, en als je je omdraait zie je mensen wegkijken. De opmerkingen waren vooral om m'n uiterlijk. Ik schijn een lelijk behaard joch te zijn. Op een gegeven moment was ik het echt zat dat ik op diegene afliep, en vroeg waarom diegene het nou deed.. ik had diegene nooit wat aangedaan. En kreeg toen recht in m'n gezicht een bitchslap. Telkens als ik naar de huisartsenpost ga zie ik dat takkenwijf weer, aangezien ze daar werkt
Tegenwoordig schijn ik er redelijk OK eruit te zien, zacht gezegt volgens sommigen.. maar het doet me geen troost zoals sommige stellen dat het misschien puur jaloersie is geweest.

Tevens als ik het zo terug bekijk, was ik altijd diegene die tijdens gym op de basisschool als laatste werd gekozen.. terwijl iedereen verder wel 'redelijk' normaal tegen mij deed tot tegen groep 7/8.. Blijkbaar was dit toen een voorbode voor wat ging komen.

Het heeft een behoorlijke inpakt gehad. Ik weet nog precies als ik terug denk aan de basis/middelbare school, wie wat tegen mij zei, wat ze mij flikte, etc.. zodat als ze me ooit tegenkomen in de lokale supermarkt, en ze die tijdperk allang vergeten zijn, ze dezelfde woorden terug kunnen verwachten als ze mij herkennen. Soms lijkt het wat dat betreft wel alsof de tijd me voorbij gaat... Mensen hebben je iets aangedaan waardoor je je afvraagt wat er mis met je is, terwijl zij na een aantal jaar alles weer vergeten zijn. Soms is de wereld te oneerlijk

Ik ben er niet vanaf gekomen. Ik word nog steeds dagelijks geconfronteerd met het feit dat ik op bepaalde sociale gebieden 'iets' mis, zoals het verschrikkelijk moeite hebben met een gesprek opgang te houden (naast hoe gaat het?) . waardoor ik geen vrienden heb, en ben telkens het middelpunt van elke roddel.
Een gedeelte waar ik zeker met je in kan leven, is het haat/boosheid die je hebt op sommige mensen. Er zijn nog steeds veel mensen die ik ken en die ik zie die ik eigenlijk gewoon helemaal in elkaar wil trappen. Mannen en vrouwen. Het is alsof ik alles maar dan ook alles aan wil doen zodat ze zullen voelen hoe ik toen der tijd heb gevoeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:25:21 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_81751287
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:17 schreef John5 het volgende:

[..]

Kinderen zijn eerlijk. Volgens mij een overblijfsel uit de evolutie. Vroeger werden de zwakken buitengesloten omdat je er als het er op aan komt geen zak aan hebt.

Als je ouder wordt ontwikkel je empathie, pest je niet meer en krijg je een wereld waarin we miljoenen Afrikanen liever half dood laten rondlopen door ze te helpen, dan dat we de natuur zijn werk te laten doen.
Dat is gewoon racistisch als je mij vraagt, man. De mensen van jou continent hebben de mensen van die continent helemaal opgefucked en nu wil je klagen dat je veel mensen van jou continent toch die andere mensen een beetje willen helpen?

-edit- niet nodig

[ Bericht 8% gewijzigd door Re op 22-05-2010 10:38:49 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_81751292
Verder ben ik een verschrikkelijke misantroop geworden, ook wel bekend als een 'echte zwart kijker' op de gemiddelde mens. Ik merk vooral dat ik moeite heb met gesprekken op gang houden met dingen die me totaal niet interesseert, maar voor de gemiddelde mens ( of holbewoner ) juist kei interessant is, zoals formule 1, voetbal, zuipen en neuken. Daarom bestempel ik de meeste mensen vaak ook als 'holbewoner', en vind ze dan over het algemeen niet interessant om mee te praten.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:27:18 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_81751307
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:25 schreef BattleCow het volgende:
Verder ben ik een verschrikkelijke misantroop geworden, ook wel bekend als een 'echte zwart kijker' op de gemiddelde mens. Ik merk vooral dat ik moeite heb met gesprekken op gang houden met dingen die me totaal niet interesseert, maar voor de gemiddelde mens ( of holbewoner ) juist kei interessant is, zoals formule 1, voetbal, zuipen en neuken. Daarom bestempel ik de meeste mensen vaak ook als 'holbewoner', en vind ze dan over het algemeen niet interessant om mee te praten.
Die dingen zijn alleen interessant als je het met andere mensen kunnen doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_81751333
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:17 schreef John5 het volgende:

[..]

Kinderen zijn eerlijk. Volgens mij een overblijfsel uit de evolutie. Vroeger werden de zwakken buitengesloten omdat je er als het er op aan komt geen zak aan hebt.

Als je ouder wordt ontwikkel je empathie, pest je niet meer en krijg je een wereld waarin we miljoenen Afrikanen liever half dood laten rondlopen door ze te helpen, dan dat we de natuur zijn werk te laten doen.
Inderdaad.

Kom we geven ze een medicijnencocktail, kunnen ze weer 3 jaar gezond honger lijden.
pi_81751334
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die dingen zijn alleen interessant als je het met andere mensen kunnen doen.
Dat doen de mensen om me heen ook.. die gaan geregeld naar wedstrijden etc..
En battlecow? tja.. er is iets mis met hem..
pi_81751338
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:30 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Inderdaad.

Kom we geven ze een medicijnencocktail, kunnen ze weer 3 jaar gezond honger lijden.
Ik vond prozac nemen wel een leuke experiment. Ben er 30 kilo van aangekomen.. misschien een oplossing voor afrika?
pi_81751345
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Een gedeelte waar ik zeker met je in kan leven, is het haat/boosheid die je hebt op sommige mensen. Er zijn nog steeds veel mensen die ik ken en die ik zie die ik eigenlijk gewoon helemaal in elkaar wil trappen. Mannen en vrouwen. Het is alsof ik alles maar dan ook alles aan wil doen zodat ze zullen voelen hoe ik toen der tijd heb gevoeld.
Tja, dat gevoel heb ik ook als ik ze tegen kom, zo van: "Trap 'm inelkaar, hij loopt voor je!".
Ik doe het niet, omdat ik mijzelf heb leren waarderen en geen mensen met een sociale achterstand (zo zie ik hen nu) inelkaar sla. Maar het is soms verleidelijk.
Ik heb er vrede mee nu, maar vergeten of vergeven? Nooit, tot mijn laatste adem.
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_81751360
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:30 schreef BattleCow het volgende:

[..]

Ik vond prozac nemen wel een leuke experiment. Ben er 30 kilo van aangekomen.. misschien een oplossing voor afrika?
Ehmm... Er moet wel een klein beetje voer naar binnen gaan, anders werkt het niet zo geloof ik.
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')