abonnement Unibet Coolblue
pi_81741273
Op dit moment heb ik een aantal sollicitiatieprocedures lopen. Hiervoor moet ik assessments maken, welke bestaan uit:
- een persoonlijkheidsvragenlijst
- iq-test

Mijn ervaring is dat een iq-test kan bestaan uit figuren, getallenreeksen, analogieen en verbale aanleg (bijvoorbeeld Deloitte). Ernst & Young en PricewaterhouseCoopers schijnen deze 'standaardtest' niet (meer) uit te voeren. Bij E&Y is er circa een half jaar geleden een nieuwe test ingevoerd welke men thuis kan maken. Heeft iemand ervaring met het maken van de testen bij E&Y en PwC?

Reacties worden zeer op prijs gesteld!

____________________________________________________________________________________

Tips voor iq-test
- www.intermediair.nl
- www.gitp.nl

Het boek 'Het psychologisch onderzoek' van Wim Bloemers (meest recente druk van eind 2009) geeft heel duidelijk aan wat men kan verwachten bij iq-tests en welke methoden men kan hanteren voor bijvoorbeeld het beantwoorden van vragen bij cijferreeksen. Verder heeft dit boek heel veel oefenmateriaal!

Heeft iemand verder links/boeken voor de testen bij E&Y en PwC zoals voor:
- het beantwoorden van vragen aan de hand van teksten;
- het beantwoorden van vragen uit tabellen/grafieken?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:17:42 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81741644
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:11 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Op dit moment heb ik een aantal sollicitiatieprocedures lopen. Hiervoor moet ik assessments maken, welke bestaan uit:
- een persoonlijkheidsvragenlijst
- iq-test

Mijn ervaring is dat een iq-test kan bestaan uit figuren, getallenreeksen, analogieen en verbale aanleg (bijvoorbeeld Deloitte). Ernst & Young en PricewaterhouseCoopers schijnen deze 'standaardtest' niet (meer) uit te voeren. Bij E&Y is er circa een half jaar geleden een nieuwe test ingevoerd welke men thuis kan maken. Heeft iemand ervaring met het maken van de testen bij E&Y en PwC?

Reacties worden zeer op prijs gesteld!

____________________________________________________________________________________

Tips voor iq-test
- www.intermediair.nl
- www.gitp.nl

Het boek 'Het psychologisch onderzoek' van Wim Bloemers (meest recente druk van eind 2009) geeft heel duidelijk aan wat men kan verwachten bij iq-tests en welke methoden men kan hanteren voor bijvoorbeeld het beantwoorden van vragen bij cijferreeksen. Verder heeft dit boek heel veel oefenmateriaal!

Heeft iemand verder links/boeken voor de testen bij E&Y en PwC zoals voor:
- het beantwoorden van vragen aan de hand van teksten;
- het beantwoorden van vragen uit tabellen/grafieken?
2 (goede) boeken:

- Wim Bloemers - Het psychologisch onderzoek
- Bas Kok & Ferry de Jongh - Assessment doe, hoe werkt het in jouw voordeel?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81833769
www.123test.nl

Heeft iemand een link waarbij het lezen van data uit een grafiek kan worden geoefend (tijdsgebonden)? Deze opdracht schijnt men te krijgen bij PwC.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:19:25 #4
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81835882
Vorige maand ook een assessment gemaakt voor een IT-functie bij een Belgische bank (ben Belg). Werd afgenomen door Hudson. Het was de eerste keer voor mij dat een assessment uit volgende onderdelen bestond:

week voor assessment: online vragenlijst dat peilde naar je houding en drijfveren op het werk.

8u30: 2 pc-tests:
- redeneervaardigheden:
* inzicht. Niks numerieks, maar een test waarbij je zelf verbanden moet gaan zoeken en toepassen.
* verbaal. Je krijgt een nota/email waarover een inzichtsvraag gesteld wordt.

-9u30: gesprek 1, motivatiebevraging+hoe reageer je op bepaalde situaties.
-10u30: helft van de groep valt af
-11u: groepsgesprek.
-12u: lunch
-13u: gesprek 2: peilend naar motivatie.
-14u: postbakoefening
-14u40: weer de helft van de overgebleven groep valt af.
-15u30: je krijgt 40 minuten om een presentatie voor te bereiden van 10 minuten, waarna er door de 2 toehoorders 10 minuten vragen worden gesteld.
- 16u45: laatste redeneeroefening op pc. Wederom moet je zelf de verbanden gaan zoeken en toepassen, maar nu ligt het niveau gevoelig hoger dan 's morgens.

Einde: 17u30. Toen had ik officieel hoofdpijn.

Maar ik heb de job Nu goed, geen enkele numerieke reeks gehad en ik heb van de ganse dag geen getal moeten gebruiken. De redeneeroefeningen die ik kreeg schat ik toch heel wat hoger in dan oefeningen zoals: vul volgende numerieke rij aan. Anderen zullen daar misschien anders over denken.

De onlinetesten die ik ter voorbereiding maakte kwamen in ieder geval niet overeen met de testen van de dag zelf.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_81837161
Persoonlijk vind ik die assesment dagen echt rukker dan ruk maar het blijkt een noodzakelijk iets te zijn wil je een baan krijgen. Misschien kun je een aantal SHL testen oefenen op verschillende vlakken? IQ/begrijpend lezen/simpele wiskunde etc. Volgens mij moet ik daar nog wel een aantal van hebben liggen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:29:58 #6
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81840623
Masanga, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
pi_81841817
Ik heb hier nog verschillende tests liggen van SHL over de volgende topics.

Verbal Tests
Inductive Reasoning
Numerical Reasoning

Ik heb hem een aantal maand geleden ook in het investment bankers topic gepost en toen hebben veel hem mee genomen. Weet niet of er nu nog vraag naar is? Misschien ergens een link waar ik die bestanden kan neer zetten?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81854268
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb hier nog verschillende tests liggen van SHL over de volgende topics.

Verbal Tests
Inductive Reasoning
Numerical Reasoning

Ik heb hem een aantal maand geleden ook in het investment bankers topic gepost en toen hebben veel hem mee
genomen. Weet niet of er nu nog vraag naar is? Misschien ergens een link waar ik die bestanden kan neer zetten?
Het zou wel fijn zijn als je die oefeningen zou kunnen posten. Aan een link kan ik je helaas niet helpen ...
pi_81854383
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:44 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als je die oefeningen zou kunnen posten. Aan een link kan ik je helaas niet helpen ...
Ik zal kijken of ik het morgen even online kan zetten. Dat gaat vanavond niet meer lukken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81855540
quote:
Op maandag 24 mei 2010 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik het morgen even online kan zetten. Dat gaat vanavond niet meer lukken.
Thanks
pi_81858846
Zie hier de link! voor de tests.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81859662
Hmm binnenkort op voor een psychologische test tvp dus
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:07:07 #13
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81862609
Interessant bestand Sitting_Elfling! Dank!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_81950287
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 08:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Zie hier de link! voor de tests.
Bedankt! Het zijn erg nuttige tests, die qua niveau ook vergelijkbaar zijn met de test voor academici!
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:47:20 #15
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_81951381
Mooi topic, ik ben met alles vrij goed alleen met getallenreeksen faal ik te snel naar mijn idee, ook kan ik slecht hoofdrekenen... (ben bezig dit weer op te pakken)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_81951986
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:28 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Bedankt! Het zijn erg nuttige tests, die qua niveau ook vergelijkbaar zijn met de test voor academici!
De testen zelf zijn niet zo lastig. Het gaat meer om het feit dat je het tijdgebonden moet doen : )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81958503
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De testen zelf zijn niet zo lastig. Het gaat meer om het feit dat je het tijdgebonden moet doen : )
Precies. En veel mensen gaan stressen wanneer ze de tijd zien wegtikken. Daarom is het ook een aanrader om een aantal van dat soort tests goed te oefenen!
pi_81983151
ik moet pwc test ook maken, wordt een ramp, kan geen boek vinden over het begrijpend lezen, en of grafieksommen
pi_81987294
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:45 schreef sachin1988 het volgende:
ik moet pwc test ook maken, wordt een ramp, kan geen boek vinden over het begrijpend lezen, en of grafieksommen
uhm, check de link die ik je gaf ? Doe die tests en kijk even hoe je er voor staat. Het geeft een goede inschatting weer hoe goed je er in bent
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81989361
Ik zou op de IQ banners van FOK! klikken, kost je maar 9e per week en je bent in 5 vragen klaar!
pi_81990273
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

uhm, check de link die ik je gaf ? Doe die tests en kijk even hoe je er voor staat. Het geeft een goede inschatting weer hoe goed je er in bent
heeey bedankt! Jammer dat het in engels is, kan ik daarvoor wel rustig me tijd nemen en maken? Misschien dat ik dan beter inzincht krijgt? want engels is mijn slechtste val op school :$
pi_81990383
zijn er ook nog boeken te koop met die oefeningen ofzo, die verhaaltjesvorm waar nwaar niet uit de tekst te halen ik ga morgen namelijk donner om te kijken, op bol.com kan ik niet echt wat vinden en wim bloemers heb ik al maar daar staat t helaas niet in
pi_82008474
Afgelopen november de test van E&Y gemaakt, zonder voorbereiding, maar zo moeilijk is het nou ook weer niet hoor. Er ging bij mij zelfs iets fout (kreeg slechts 15 min ipv 20). Maar alsnog gehaald.. Het was een test met F-toetsen.
Bij PWC kun je de test ook thuismaken, maar komt het vaker voor dat je op kantoor nog een keer een vergelijkbare test moet maken om te checken of jij hem wel zélf hebt gemaakt.
Persoonlijkheidstest hoef je niet op te oefenen lijkt me.
pi_82008585
Ik begrijp nooit zo goed waarom iedereen zich zo druk maakt om een assessment. Je kunt het, of je kunt het niet.
pi_82009608
Recent ook een test moeten maken en wel die van SHL (http://www.shl.com/TryATest/TakeaTest/Pages/TakeaTest-Netherlands.aspx) Hier kan je een drietal proef toetsen maken en je krijgt uiteindelijk de score die je hebt behaald hiermee. Gewoon goed uitgerust de test maken, bakkie koffie van te voren en knallen maar!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')