abonnement Unibet Coolblue
pi_83494788
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:17 schreef Johnwu het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb morgen mijn tweede gesprek met een Partner en Senior manager.
Wat kan ik hier verwachten? Kan ik me erop voorbereiden?
Hoe groot is de kans dat ze mij niet aannemen?
Alvast bedankt!

John
Waar solliciteer je naar?
pi_83498882
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:17 schreef Johnwu het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb morgen mijn tweede gesprek met een Partner en Senior manager.
Wat kan ik hier verwachten? Kan ik me erop voorbereiden?
Hoe groot is de kans dat ze mij niet aannemen?
Alvast bedankt!

John
de kans dat ze je niet aannemen is best groot als je daar ook zo een rare vraag gaat stellen
pi_83500304
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:18 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Waar solliciteer je naar?
Ik solliciteer naar de baan als Junior Associate, dus Audit kant.
pi_83502580
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 18:35 schreef JOhnvvu het volgende:

[..]

Ik solliciteer naar de baan als Junior Associate, dus Audit kant.
PwC begrijp ik? Welk kantoor als ik vragen mag?

Van het gesprek hoef je je niet zo veel voor te stellen. HEt zal informeler zijn dan het eerste gesprek. Weet je kwaliteiten en verbeterpunten te benoemen en laat duidelijk merken dat je graag wilt en je erover hebt nagedacht (werken en leren tegelijk).
pi_83503652
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:25 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

PwC begrijp ik? Welk kantoor als ik vragen mag?

Van het gesprek hoef je je niet zo veel voor te stellen. HEt zal informeler zijn dan het eerste gesprek. Weet je kwaliteiten en verbeterpunten te benoemen en laat duidelijk merken dat je graag wilt en je erover hebt nagedacht (werken en leren tegelijk).

Klopt! Dat kantoor in Rotterdam.
In welke kantoor zit u als ik het vragen mag?

Ik heb research gedaan van de mensen waar ik morgen gesprek mee heb en daaruit blijken ze heel formeel. Of heb ik nu een vooroordeel?
Maar is er dan een heel duidelijk verschil tussen de eerste en tweede gesprek?
Dank je wel voor de tips!
pi_83709460
Krijg je als werkstudent per maand of per uur betaalt en hoeveel ongeveer?
  maandag 12 juli 2010 @ 18:57:53 #107
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_83968475
edit: laat maar
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:11:52 #108
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84127262
Ik kan me voorstellen dta je niet je hele leven accountant bent bij een Big-4. Is het mogelijk om na verloop van tijd door te groeien naar een soort consultancy/onderzoeks positie?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_84152116
ik zou zeggen dat dat een van de geijkte carrierepaden is. Heel veel mensen verlaten de big-4 na bepaalde momenten, zoals het behalen van de studie.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:49:42 #110
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84165547
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:28 schreef snabbi het volgende:
ik zou zeggen dat dat een van de geijkte carrierepaden is. Heel veel mensen verlaten de big-4 na bepaalde momenten, zoals het behalen van de studie.
Ik bedoel doorgroeien binnen een Big-4.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_84172979
ook dat kan natuurlijk, alle kantoren hebben ook een advisory tak.
Wel is de advisory kant van een accountantskantoor natuurlijk enigzins beperkt omdat het voor kan komen dat je werk doet voor een controleklant. Om voor de betreffende controleklant als bedrijf een onafhankelijke positie te houden is het scale aan werkzaamheden wat je uit kan voeren beperkt.

Maar ik zie niet waarom niet (afgezien van het feit of er op dat moment plaats is dan natuurlijk)
pi_84219855
Is er verschil tussen de kwaliteit van de grote 4? ( van de diensten )
  maandag 19 juli 2010 @ 12:20:12 #113
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84229240
Als je aan het eind komt van zo'n werk / leer traject en een RA titel hebt, kan je dan gewoon blijven werken als accountant bij een Big-4? Bij universiteiten is het de bedoeling dat je opdondert als je je PhD hebt. Het behalen van een RA titel zal toch niet dezelfde consequenties hebben?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:17:11 #114
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_84245052
Lijkt me niet, ze zijn bij de Big-4 niet gek. Mij lijkt juist dat ze willen dat je blijft:P Ik bedoel, eerst investeren ze in je opleiding en daarna moet je weg? Zou dom zijn als je het mij vraagt
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_84248801
Er is een up or out cultuur. Er zullen dus een aantal mensen het kantoor verlaten, maar een accountantskantoor kan niet zonder mensen met een RA titel. Ook denk ik zelf dat het werk pas interessant wordt wanneer je die titel hebt. Dus uiteraard kun je blijven wanneer je je RA hebt.
pi_84321460
Is er iemand bekend met de arbeidsvoorwaarden van Ernst & Young en PwC?

Ik ben ook erg benieuwd naar de sfeer op deze kantoren.
pi_84389295
Is het nu zo dat big4 kantoren starters vaker een tijdelijk contract bieden ipv een vaste ?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:05:03 #118
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84392767
is het nou kei en kei hard werken bij de Big-4 ?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_84395111
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:23 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Is er iemand bekend met de arbeidsvoorwaarden van Ernst & Young en PwC?

Ik ben ook erg benieuwd naar de sfeer op deze kantoren.
Wat wil je weten?
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:19 schreef mch4n het volgende:
Is het nu zo dat big4 kantoren starters vaker een tijdelijk contract bieden ipv een vaste ?
Volgens mij voornamelijk vaste contracten, voor onbepaalde tijd dus.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:05 schreef Outlined het volgende:
is het nou kei en kei hard werken bij de Big-4 ?
Wat is hard werken? Je bent natuurlijk zo druk als je jezelf maakt. Is vooral afhankelijk van je functieniveau. Hoe hoger, hoe drukker (door je verantwoordelijkheden). En drukte is voornamelijk van januari tot mei.
pi_84407109
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:23 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Is er iemand bekend met de arbeidsvoorwaarden van Ernst & Young en PwC?

Ik ben ook erg benieuwd naar de sfeer op deze kantoren.
Wat wil je weten?
De sfeer is afhankelijk van het team waar je in werkt. Het verschilt dus per sector, kantoor of eigenlijk per partner.
pi_84423882
Het salaris en bijvoorbeeld de auto's waar je uit kan kiezen bij PwC en EY. Verder hoe de bonusregeling voor de jonge professionals eruit ziet.
pi_84429702
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 01:08 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Het salaris en bijvoorbeeld de auto's waar je uit kan kiezen bij PwC en EY. Verder hoe de bonusregeling voor de jonge professionals eruit ziet.


Dat ligt een beetje aan je vooropleiding / ervaring.
pi_84430142
Wat ik zo uit je andere posts zie, ben je een starter met een WO opleiding in Tax.
Je komt dan op ongeveer ¤36.000 per jaar (dat is inclusief vakantiegeld, exclusief eventuele bonus). Vorig jaar hadden we geen algemene bonus, andere jaren is dat ongeveer 6% geweest.

Leaseauto kan ik zo niet achterhalen, want die termonologie loopt niet echt lekker. Het is of een leasenormbedrag van 488 of van 724. Je rijdt eerst in een poolauto, dat houdt in een auto van iemand die reeds uit dienst is gegaan. Daarna mag je zelf uit een selectie van merken kiezen. Grofweg: voor de 724 heb je een seat leon maar wel kaal, voor de 488 rij je in een seat ibiza, maar nogmaals je mag zelf kiezen wat je rijdt en wat je eventueel wilt bijbetalen.
pi_84452530
Snabbi, ik heb begrepen dat het startersloin bij EY relatief laag is: 2500 euro per maand. Klopt dat? Ik heb begrepen dat PwC een veel hoger startsalaris heeft, maar precieze bedragen zijn me vooralsnog onbekend.

Weet je ook hoe de bonusregeling in elkaar zit? Is heT vrij standaard om aan het einde van het jaar je maandsalaris als bonus te ontvangen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Lovely op 24-07-2010 23:46:34 ]
pi_84461344
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:52 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan je vooropleiding / ervaring.
Academicus; ik heb Fiscaal Recht gestudeerd en heb circa 1 jaar werkervaring.
pi_84462169
Bij de borrelpraat komen zulke dingen wel ter sprake, maar als ik heel eerlijk ben zou ik het gewoon niet weten. Je moet ook weer de secundaire arbeidsvoorwaarden erbij optellen. Ik dacht dat de leaseregeling bij de anderen is uitgekleed. Borrelpraat leerde mij dat je bij PWC moet betalen wanneer je niet zuinig rijdt. Of het waar is weet ik niet.

In elk geval wanneer je het alleen om het geld te doen is, dan moet je niet (lang) bij de big-4 werken.
  zondag 25 juli 2010 @ 13:06:36 #127
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_84464456
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:35 schreef snabbi het volgende:
Bij de borrelpraat komen zulke dingen wel ter sprake, maar als ik heel eerlijk ben zou ik het gewoon niet weten. Je moet ook weer de secundaire arbeidsvoorwaarden erbij optellen. Ik dacht dat de leaseregeling bij de anderen is uitgekleed. Borrelpraat leerde mij dat je bij PWC moet betalen wanneer je niet zuinig rijdt. Of het waar is weet ik niet.

In elk geval wanneer je het alleen om het geld te doen is, dan moet je niet (lang) bij de big-4 werken.
PWC heeft inderdaad een soort van Bonus/Malus regeling ingesteld in het kader van zuinig rijden. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar heeft dacht ik met de Co2 uitstoot van de auto's te maken. Volgens mij mikken ze de uitstoot van alle leaseauto's op elkaar en delen ze die vervolgens door het aantal leaseauto's. Zit je boven het gemiddelde dan moet je bijbetalen. Wellicht kan een PwC-er dr meer over vertellen.
pi_84469247
Het is me niet alleen om het geld te doen ten aanzien van de keuze tussen de 2 kantoren, maar bij een aanzienlijk verschil in salaris (zoals ik heb gehoord) krijgt PwC een voorsprong bij mijn afwegingen. Uiteraard spelen de werksfeer, reisafstand, carrieremogelijkheden e.d. ook een belangrijke rol bij mijn afwegingen.
pi_84478950
Bij KPMG hoef je je studiegeld niet terug te betalen als je weg gaat heb ik vernomen.

Ff een andere vraag, is er iemand die de opleiding ACCA volgt vanuit Nederland. Zo ja, kun je wat vertellen over het verschil in studiebelasting/moeilijkheidsgraad vergeleken met de RA opleiding?
pi_84486208
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:10 schreef arjanus het volgende:
Bij KPMG hoef je je studiegeld niet terug te betalen als je weg gaat heb ik vernomen.
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat je als fiscalist bij KPMG gewoon een reguliere terugbetalingsverpluchting hebt voor de duur van je studie. Als je studie 2 jaar heeft geduurd ben je 2 jaar na afronding van de studie gebonden aan de terugbetalingsverplichting (voor tussentijdse beëindiging geldt de pro rata regeling zoals ik heb begrepen).

Wellicht geldt de genoemde regeling van Adjanus voor accountants bij KPMG.
pi_84500120
Ik heb begrepen dat het startsalaris van een fiscalist bij PwC 2.700 is. Kan iemand dat bevestigen?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:51:27 #132
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84570261
http://www.nu.nl/sport/23(...)en-euro-verlies.html

quote:
De financiële problemen bij FC Barcelona zijn groter dan in eerste instantie aangenomen. Een nieuw onderzoek van accountantsbureau Deloitte bracht aan het licht dat de Spaanse topclub afgelopen seizoen een verlies heeft geleden van ruim 77 miljoen euro.
:? een heel onderzoek voor nodig :? Je weet toch hoeveel er in is gegaan en ook hoeveel er uit is gegaan, het verschil is winst of verlies. Daar is toch geen heel onderzoek voor nodig :?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:09:31 #133
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_84590550
Weet iemand hoe ze bij Deloitte reageren als je niet je rijbewijs hebt, maar wel een lease-auto krijgt? Ik begin per 1 september als assistent-accountant na het VWO, maar weet dus niet zeker of ik mijn rijbewijs tegen die tijd heb... :'( :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_84591878
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:40 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik heb begrepen dat het startsalaris van een fiscalist bij PwC 2.700 is. Kan iemand dat bevestigen?
nee, kan ik niet bevestigen. Het is eerder 2350 euro bij WO zonder werkervaring (geen fiscalist). Misschien dat die groep een hoger startsalaris hebben.
pi_84591976
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef KaBuf het volgende:
Weet iemand hoe ze bij Deloitte reageren als je niet je rijbewijs hebt, maar wel een lease-auto krijgt? Ik begin per 1 september als assistent-accountant na het VWO, maar weet dus niet zeker of ik mijn rijbewijs tegen die tijd heb... :'( :')
ehh, het boeit ze niet denk ik. Nergens staat in de voorwaarden dat je rijbewijs B moet hebben:). maar denk dat de leasemaatschappij niet zo blij zal zijn als je een probleem krijgt. Het is vooral ook eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast heb je bij Deloitte een eigen bijdrage :(
pi_84613333
Allemaal accountants, nice! Ik had een vraagje voor jullie die ik ook op de Accountancy (S&S) topic heb gevraagd maar helaas geen antwoord heb gekregen.

Je kunt een master volgen de op de UvA : http://www.studeren.uva.n(...)0BE-A4C152D2D59532B4

De vraag van mij is, bij de schakelprogramma voor Master Accountancy & Control kan je met 3 soorten (soorten verschillen in ECTS) de schakelprogramma instromen. 1 voor HBO AC, 1 voor HBO BE en 1 voor HBO-Anders (Economische HBO opleidingen). De studie die ik ga volgen is HBO Technische Bedrijfskunde, dat valt dus onder HBO-Anders. Nu ga ik misschien een dom vraag stellen, maar een vraag die je niet stelt is juist dom dus: met HBO Technische Bedrijfskunde -> Schakelprogramma Accountancy & Control -> Master Accountancy & Control kan ik dus nog RA worden?

Alvast heel erg bedankt!

Cheers!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_84620178
Ola, ben aan het solliciteren bij een scriptie plek bij KPMG Advisory, de HR persoon had het doorgestuurd naar de 'partners van de afdeling' om te kijken of ze het een goed idee vonden. Nu is dat alweer een week geleden, hebben dit soort bedrijven liever dat je belt of dat je het maar afwacht? Thanks :)
pi_84629624
PWC belt de volgende dag steeds. Deloitte is ook vrij snel (hangt sterk af wie de recruiter is) en e&y is diep triest. Kpmg reageert in de regel ook redelijk snel. Al met al hangt het eigenlijk af wie de recruiter is en wie de partner in kwestie.

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef superheist het volgende:
Ola, ben aan het solliciteren bij een scriptie plek bij KPMG Advisory, de HR persoon had het doorgestuurd naar de 'partners van de afdeling' om te kijken of ze het een goed idee vonden. Nu is dat alweer een week geleden, hebben dit soort bedrijven liever dat je belt of dat je het maar afwacht? Thanks :)
pi_84630353
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:31 schreef John_Woo het volgende:
PWC belt de volgende dag steeds. Deloitte is ook vrij snel (hangt sterk af wie de recruiter is) en e&y is diep triest. Kpmg reageert in de regel ook redelijk snel. Al met al hangt het eigenlijk af wie de recruiter is en wie de partner in kwestie.
[..]
Thanks, maar moet ik ze nu bellen of niet?
pi_84631548
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:49 schreef superheist het volgende:

[..]

Thanks, maar moet ik ze nu bellen of niet?
dat moet je zelf beoordelen. Ik zou na 5 werkdagen even een mailtje sturen of ze al bericht van die partner hebben.
pi_84631616
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 01:08 schreef Jetfly het volgende:
Allemaal accountants, nice! Ik had een vraagje voor jullie die ik ook op de Accountancy (S&S) topic heb gevraagd maar helaas geen antwoord heb gekregen.

Je kunt een master volgen de op de UvA : http://www.studeren.uva.n(...)0BE-A4C152D2D59532B4

De vraag van mij is, bij de schakelprogramma voor Master Accountancy & Control kan je met 3 soorten (soorten verschillen in ECTS) de schakelprogramma instromen. 1 voor HBO AC, 1 voor HBO BE en 1 voor HBO-Anders (Economische HBO opleidingen). De studie die ik ga volgen is HBO Technische Bedrijfskunde, dat valt dus onder HBO-Anders. Nu ga ik misschien een dom vraag stellen, maar een vraag die je niet stelt is juist dom dus: met HBO Technische Bedrijfskunde -> Schakelprogramma Accountancy & Control -> Master Accountancy & Control kan ik dus nog RA worden?

Alvast heel erg bedankt!

Cheers!
ja, waarom niet? Als je die Master Accountancy & Control hebt gehaald, maakt het niet uit wat je daarvoor hebt gedaan.
pi_84647170
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:31 schreef John_Woo het volgende:
PWC belt de volgende dag steeds. Deloitte is ook vrij snel (hangt sterk af wie de recruiter is) en e&y is diep triest. Kpmg reageert in de regel ook redelijk snel. Al met al hangt het eigenlijk af wie de recruiter is en wie de partner in kwestie.
[..]

Je hoort daar hele verschillende verhalen over. Het hangt meer van het moment af dan dat het regelmaat is imo. Mijn sollicitatie bij kpmg en ey ging heel snel, terwijl pwc en deloitte weken op zich liet wachten.
pi_84758577
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het rondkijken waar ik allemaal als HBO'r een beetje duaal aan de slag kan. Ik ben echter zo stom geweest om voor de MER te kiezen, uit onwetendheid :') . Afijn je moet roeien met de riemen die je hebt.

Viel mij deze functie bij pwc op

HR en belasting zijn dan dingen die ik nu echt wel leuk vind. Ook wil ik gewoon aan de slag, wat uitvoeren ipv een beetje op school hangen en geen moer kunnen doen omdat ik gewoon arm ben.

Komt dus nu de vraag, waar selecteren ze op bij de sollicitaties? Ik ben slechts 2de jaars mer.. Zou ik een kans maken?

Bij voorbaat dank :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:34:09 #144
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_84764568
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:56 schreef snabbi het volgende:

[..]

Je hoort daar hele verschillende verhalen over. Het hangt meer van het moment af dan dat het regelmaat is imo. Mijn sollicitatie bij kpmg en ey ging heel snel, terwijl pwc en deloitte weken op zich liet wachten.
ik kreeg bij deloitte binnen twee dagen antwoord op mijn sollicitatie ^^
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_84795681
Kan iemand mij laten weten of PWC echt geen accountants heeft aangenomen gedurende 2010? Staat namelijk al sinds september 2009 dat er geen andere mogelijkheid is om te beginnen dan per september 2010. Hoe was dit bij andere accountantskantoren? Ik heb een klein beetje het idee dat er een hele rits aan starters klaarstaan.
pi_84892621
PwC heeft gewoon mensen aangenomen in 2010 en 2009 voor september 2010. Nieuwe accountants (die in opleiding gaan) beginnen gewoon altijd in sept van elk jaar, dan begint de RA opleiding namelijk ook.
pi_84940113
Dit is mijn achtergrond:
22 Jaar, VWO, Bedrijfskunde Bachelor en Accountancy
master (accountancy track) op de EUR gehaald.

Als ik naar één van de grote 4 zal gaan, en daar de opleiding
tot RA zal volgen, hoe zal dan mijn belonigspakket eruit zien?
Welke van de grote 4 adviseren jullie?
pi_84959945
Sowieso moet je bij meerdere van de grote vier gaan solliciteren. De verschillen zijn maar klein en het beste selectiecriterium is waar je je prettig bij voelt in de gesprekken. (niet letten op de recruiters maar meer op de gesprekken met managers en partners).

De beloningen liggen redelijk hetzelfde al krijg je bij de één meer salaris en bij de ander een hogere leasevergoeding. Waar je ongeveer op kunt rekenen is:
2400 bruto per maand (pensioen betaald)
een telefoon, leaseauto (seat ibiza achtig), laptop (deze cadeautjes hebben nadelen, je moet veel reizen, bellen en altijd werken)
Je studietijd is voor de helft betaald (dus omdat je 8 uur per week studie hebt, krijg je 36 uur uitbetaald).
Het werken is zeker in drukke periodes met lange dagen
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:23:04 #149
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_84975891
Weet iemand of je als assistent-accountant na het VWO ook de studieboeken vergoed krijgt bij Deloitte, als je de bachelor accountancy doet? en zo ja, via wel adres? (:
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_84983956
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:23 schreef KaBuf het volgende:
Weet iemand of je als assistent-accountant na het VWO ook de studieboeken vergoed krijgt bij Deloitte, als je de bachelor accountancy doet? en zo ja, via wel adres? (:
Lijkt me wel dat je de boeken vergoed krijgt, ik ga zelf bij BDO werken en kan mijn boeken declareren (moet ze dus wel eerst zelf voorschieten)
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:27:52 #151
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_85001722
ah, kijk, met dat voorschieten zit ik dus xD
maar danku :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_85133352
Hallo allemaal,
Ik had een vraag voor insiders van Deloitte of mensen die ooit bij Deloitte hebben gewerkt. Ik begin namelijk per 1 september als junior assistent accountant bij deloitte in combinatie met een opleiding bij Nyenrode.

Ik heb nu net een uitnodiging gehad voor een cursus. Deze valt o.a. ook op zaterdag en zondag. Gebeurt dit vaker dat de cursussen in het weekend vallen? En hoeveel cursussen heb je ongeveer op jaarbasis en wat zijn daar de tijdsduur van?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Vriendelijke groet
  donderdag 19 augustus 2010 @ 16:09:24 #153
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_85477741
Ik mag me hier inmiddels ook melden. Binnenkort diepte interview bij PwC.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_85495174
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:09 schreef Maraca het volgende:
Ik mag me hier inmiddels ook melden. Binnenkort diepte interview bij PwC.
Voor welke functie en bij welke vestiging?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:22:38 #155
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_85514247
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:09 schreef Maraca het volgende:
Ik mag me hier inmiddels ook melden. Binnenkort diepte interview bij PwC.
succes alvast =)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_85730239
Ik heb begin deze week een informerende mail gestuurd naar E&Y om te vragen over mogelijkheden voor mij binnen Advisory. Aangezien ik Rechten heb gestudeerd ben ik volgens mij niet een standaardkandidaat en ik heb niet gesolliciteerd op een bepaalde functie, maar ben gisteren gebeld dat ik volgende week op gesprek mag komen bij een partner :D

Wat ik me afvroeg: wordt van mensen die bij Advisory werken ook verwacht dat ze de RA-opleiding gaan volgen? Ik heb namelijk wel flink wat accountancy-vakken gevolgd, maar ik zie mezelf eerlijk gezegd die opleiding niet volgen en met succes afronden...
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_85751462
Het ligt er ook aan welke advisory tak je gaat doen, maar RA zou daar over het algemeen niet de meest logische keuze zijn. Aanvullende studies zijn wel mogelijk, maar zijn meer gericht op dat type werk.
pi_85755604
Nog mensen aanwezig die per 1 september beginnen bij Deloitte en naar de landelijke introductiedag gaan in Utrecht? :)
pi_85805443
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:28 schreef mie_at_work het volgende:
Nog mensen aanwezig die per 1 september beginnen bij Deloitte en naar de landelijke introductiedag gaan in Utrecht? :)
Ja, hiero!
Welk kantoor ga jij beginnen? Ik @ Middelburg
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_85809826
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja, hiero!
Welk kantoor ga jij beginnen? Ik @ Middelburg
afstudeerstage in Amsterdam :).
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:28:56 #161
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_85826237
gezelli :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_86220357
Succes gewenst voor de starters bij de Big4!

In aanvulling op de borrelpraat over de leaseregeling van PwC:

Een zware rechtervoet levert je waarschijnlijk een boete op vanwege onzuinig rijden. Schoon rijden (de lage CO2 uitstoot) zorgt voor een hoger leasebudget.
pi_86220623
en onder je budget leasen betekent een bruto uitkering van het verschil.
pi_86222494
In andere woorden: je laat een stagair naar groningen rijden met 90 km/h.
pi_86222900
Bijvoorbeeld, intussen kun je zelf met je BB en lap op de achterbank aan het werk.
Of je betaalt een keer zelf de brandstof als je net op de grens van de boete zit (tip van een accountant).
pi_86289386
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:16 schreef CRBeetje het volgende:
Bijvoorbeeld, intussen kun je zelf met je BB en lap op de achterbank aan het werk.
Of je betaalt een keer zelf de brandstof als je net op de grens van de boete zit (tip van een accountant).
hoezo? wordt bij de afrekening gekeken naar gedeclareerde brandstof (tankpas) en gereden kilometers? En tegen wat wordt dat getoetst?
pi_86290115
Die getallen zijn redelijk betrouwbaar aangezien ze ook bij de servicebeurten worden geregistreerd. Je kan dus prima andere kilometerstand doorgeven, maar op een gegeven moment loop je tegen de lamp
pi_86292557
Je kilometerstanden kloppen wel, alleen heb je minder getankt met MTC. Ik heb nooit nagerekend of dat lucratief is (ben geen accountant). Het komt me niet onlogisch voor, voordat je een halve of hele tank aan brandstof uitspaart ben je aardig wat lichtvoetige kilometers verder. Of er iets te snappen valt is de vraag, is het verboden om zelf je brandstof te betalen voor je leasebak?
pi_86312197
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:59 schreef CRBeetje het volgende:
Je kilometerstanden kloppen wel, alleen heb je minder getankt met MTC. Ik heb nooit nagerekend of dat lucratief is (ben geen accountant). Het komt me niet onlogisch voor, voordat je een halve of hele tank aan brandstof uitspaart ben je aardig wat lichtvoetige kilometers verder. Of er iets te snappen valt is de vraag, is het verboden om zelf je brandstof te betalen voor je leasebak?
Of het verboden is weet ik niet. Bij PwC is het inmiddels wel een gewoonte en het wordt in ieder geval gedoogd.
pi_86318717
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:11 schreef Outlined het volgende:
Ik kan me voorstellen dta je niet je hele leven accountant bent bij een Big-4. Is het mogelijk om na verloop van tijd door te groeien naar een soort consultancy/onderzoeks positie?
Natuurlijk. Accountan bij een Big 4 is leuk tijdens je studie, maar als je die hebt voltooid dan is het heel snel wegwezen.
pi_86318968
Dat gedogen zal wel, het staat in elk geval beter in het maatschappelijk verslag.
De regeling op zich is niet fair, of je je km's in Groningen of in de Randstad moet maken maakt natuurlijk wel een enorm verschil.

Verder ben ik het redelijk eens met enkele anderen, rond je studie af en als je geen geweldige partnerambitie hebt binnen de firms: kort daarna -> wegwezen.
pi_86319121
Je ziet vaak ook studentjes rondlopen bij de Big 4 en vaak ook niet al te heldere lichten. Je blijft dingen eindeloos uitleggen aan die gasten, maar intussen blijft zijn/haar baas wel uurtjes en factuurtjes schrijven voor al dat gedoe.
pi_86320607
Waarmee het nut van al die capaciteitstesten en zelfs diploma's en bullen als selectie aan de poort ook maar weer eens wordt bewezen.
Of al die begeleiding daadwerkelijk gefactureerd wordt betwijfel ik. Dat de Big 4 en ook de wat kleinere firms in hoge mate als opleidingsinstituut dienen, daar ben ik het wel mee eens. Wat ik me echt niet kan voorstellen is dat je er tot je zestigste gelukkig kunt zijn. Niet als partner en zeker niet als director.
pi_86320645
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:28 schreef CRBeetje het volgende:
Waarmee het nut van al die capaciteitstesten en zelfs diploma's en bullen als selectie aan de poort ook maar weer eens wordt bewezen.
Of al die begeleiding daadwerkelijk gefactureerd wordt betwijfel ik. Dat de Big 4 en ook de wat kleinere firms in hoge mate als opleidingsinstituut dienen, daar ben ik het wel mee eens. Wat ik me echt niet kan voorstellen is dat je er tot je zestigste gelukkig kunt zijn. Niet als partner en zeker niet als director.
Ik neem aan dat ze voor elk uur dat zo´n klojo hier op kantoor zit wel een uurtje schrijven. Wij moeten netjes blijven tegen deze mensen, maar dat valt niet altijd mee.
pi_86322432
Ach, je moet ergens beginnen en als je veel ervaring hebt dan is het niet altijd even makkelijk in te schatten wat iemand die nog in opleiding is of die net klaar is al wel en niet kan. Er zitten er wel tussen waarbij je je afvraagt of je er ooit ook maar iets aan kunt leren en hoe die ooit heeft kunnen binnenkomen. Vaak blijft dat ook nog eens te lang zitten (is natuurlijk ook wel vervelend om toe te geven dat je iets hebt aangenomen dat gewoon niet werkt). En 'aanstormend talent' wordt nog te vaak overrated en overstated. Dat effect krijg je er ook niet of slechts met veel moeite uit.
pi_86323165
De slimmere jongetjes en meisjes stromen al gauw door naar een goed betaalde baan. De minder bedeelden geraken moeilijker aan een beter betaalde baan en die blijven dus relatief gezien wat langer hangen.
pi_86328872
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:28 schreef CRBeetje het volgende:
Waarmee het nut van al die capaciteitstesten en zelfs diploma's en bullen als selectie aan de poort ook maar weer eens wordt bewezen.
Of al die begeleiding daadwerkelijk gefactureerd wordt betwijfel ik. Dat de Big 4 en ook de wat kleinere firms in hoge mate als opleidingsinstituut dienen, daar ben ik het wel mee eens. Wat ik me echt niet kan voorstellen is dat je er tot je zestigste gelukkig kunt zijn. Niet als partner en zeker niet als director.
Geloof mij maar, die rekening wordt echt wel gestuurd. Het is triest maar waar, mensen die nog geen enkele fatsoenlijke competentie hebben ontwikkeld maar wel voor ¤ 200 het uur op de factuur staan.
pi_86335448
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 23:37 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Geloof mij maar, die rekening wordt echt wel gestuurd. Het is triest maar waar, mensen die nog geen enkele fatsoenlijke competentie hebben ontwikkeld maar wel voor ¤ 200 het uur op de factuur staan.
Volgens mij wordt elk uurtje gewoon gefactureerd inderdaad. Maakt niet uit of ze nuttig bezig zijn, je ze voorziet van uitleg van dingen die ze eigenlijk gewoon zouden moeten weten of dat ze uit hun neus staan te peuteren.

Ik word er doodmoe van. De geschikte jongens zijn vaak na hun studie snel weer weg, aangezien het wel een mooie opstap is naar bijvoorbeeld IAS van ´n financial. Wat overblijft zijn de minder bedeelden en er gaat veel tijd en energie zitten om die figuren alles uit te leggen. Hoop collega´s hebben er moeite mee om niet cynisch te doen tegen ze.
pi_86335489
Als ik dit zo lees dan vraag ik me af wat voor jullie dan de reden is geweest om te blijven? Overigens, niet alle blijvers zijn minderbedeelden.
pi_86359795
quote:
Op zondag 12 september 2010 09:47 schreef CRBeetje het volgende:
Als ik dit zo lees dan vraag ik me af wat voor jullie dan de reden is geweest om te blijven? Overigens, niet alle blijvers zijn minderbedeelden.
Laat ze nou lekker trollen joh
pi_86392471
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:40 schreef snabbi het volgende:

[..]

Laat ze nou lekker trollen joh
Helaas, dit is geen troll. Nog het verhaal van Halcon.

De reden dat ik er overigens nog zit is dat ik nog niet genoeg jaren heb staan om in het bedrijfsleven, buiten de Big4, een goede job te vinden met vergelijkbare voorwaarden. Daarvoor moet je ongeveer een jaar of 5/6 meegaan. Tegen die tijd ga ik eens bedenken of ik wat anders wil of bij een Big4 wil blijven werken.
pi_86400596
Je moet gewoon zo snel mogelijk naar RA toe. Het liefst in 3 jaar vanaf uni en anders maximaal 4 jaar vanaf HBO. Je ziet veels te veel mensen die studie maar voor zich uitschuiven. Het belangrijkste moet je studie zijn en je werk pas op plaats twee. Op de dag dat een vriend van mij ingeschreven was in het register werd hij door 5 recruiters gebeld voor gesprekken en of hij geïnteresseerd was in bepaalde functies. Hij had toen 3.5 jaar werkervaring en heeft uiteindelijk een mooi aanbod gepakt. Overal zal je deze verhalen horen. RA-titel is nog steeds zeer gevraagd, aantal jaar werkervaring bij een Big4-kantoor telt dan alweer een stuk minder.
pi_86402655
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:03 schreef Hap_Slik het volgende:
Je moet gewoon zo snel mogelijk naar RA toe. Het liefst in 3 jaar vanaf uni en anders maximaal 4 jaar vanaf HBO. Je ziet veels te veel mensen die studie maar voor zich uitschuiven. Het belangrijkste moet je studie zijn en je werk pas op plaats twee. Op de dag dat een vriend van mij ingeschreven was in het register werd hij door 5 recruiters gebeld voor gesprekken en of hij geïnteresseerd was in bepaalde functies. Hij had toen 3.5 jaar werkervaring en heeft uiteindelijk een mooi aanbod gepakt. Overal zal je deze verhalen horen. RA-titel is nog steeds zeer gevraagd, aantal jaar werkervaring bij een Big4-kantoor telt dan alweer een stuk minder.
Voor de beeldvorming - ik ben geen accountant maar fiscalist. Ben dus niet echt in de race voor n RA titel.
  maandag 13 september 2010 @ 22:53:02 #184
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86403844
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:33 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Voor de beeldvorming - ik ben geen accountant maar fiscalist. Ben dus niet echt in de race voor n RA titel.
Eeuwige zonde
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_86404011
Fiscalist in de Randstad of local? NOB of nog niet klaar?
Ik heb nog steeds de indruk dat ze zeer gezocht zijn, die fiscalisten w/ .
pi_86404561
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:34 schreef IbeBen het volgende:

Helaas, dit is geen troll. Noch het verhaal van Halcon.
Dat er mensen langskomen die geen verstand hebben van de processen of de controles geloof ik graag. Ook dat de klanten er hopeloos van worden geloof ik graag. Wel vermoed ik dat deze vooral in de selectie zitten van onder het niveau controleleider. Ik vermoed daarom dat het tarief 200 euro/uur er aan te koppelen overdreven is. Waarschijnlijk zal het 150 of lager zijn.

Dat alleen de minder bedeelden achterblijven, zie ik als een troll. Je hebt een groep dat door gaat met potentie, je hebt een deel met potentie dat uitstroomt, en je hebt ook zittenblijvers.
pi_86433288
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:53 schreef Maraca het volgende:

[..]

Eeuwige zonde
Ja maar...ja maarr ;(
Als jij nu fiscaal erbij doet en ik accountancy.. --> *; ?
pi_86433426
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:06 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat er mensen langskomen die geen verstand hebben van de processen of de controles geloof ik graag. Ook dat de klanten er hopeloos van worden geloof ik graag. Wel vermoed ik dat deze vooral in de selectie zitten van onder het niveau controleleider. Ik vermoed daarom dat het tarief 200 euro/uur er aan te koppelen overdreven is. Waarschijnlijk zal het 150 of lager zijn.

Dat alleen de minder bedeelden achterblijven, zie ik als een troll. Je hebt een groep dat door gaat met potentie, je hebt een deel met potentie dat uitstroomt, en je hebt ook zittenblijvers.
Zoals gezegd, over accountancy kan ik weinig vertellen. Fiscaal gaan ook de starters/niet afgestudeerden al voor uurtarieven de deur uit die er niet om liegen.

Dat alleen de minder bedeelden achterblijven ik heb nergens gezegd. Ik denk ook niet dat het zo is. Wel zie je dat veel mensen na een x aantal jaar de afweging gaan maken of ze bij een Big4 blijven (en dus indirect voor partnerschap gaan) of voor het bedrijfsleven kiezen.

Veel mensen gaat de urendruk op een gegeven moment toch tegenstaan, wat ook voor veel mensen met potentie een reden is om weg te gaan.
pi_86433558
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:40 schreef snabbi het volgende:

[..]

Laat ze nou lekker trollen joh
Was het maar trollen. Helaas is dat niet zo. :')
pi_86433585
quote:
Op zondag 12 september 2010 09:47 schreef CRBeetje het volgende:
Als ik dit zo lees dan vraag ik me af wat voor jullie dan de reden is geweest om te blijven? Overigens, niet alle blijvers zijn minderbedeelden.
Ik zit overigens niet bij ´n Big4.
pi_86438819
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:16 schreef IbeBen het volgende:
Zoals gezegd, over accountancy kan ik weinig vertellen. Fiscaal gaan ook de starters/niet afgestudeerden al voor uurtarieven de deur uit die er niet om liegen.
Ik vind 100-150 euro per uur dan ook veel geld

quote:
Dat alleen de minder bedeelden achterblijven ik heb nergens gezegd.
Ik reageerde dan ook niet alleen op jou
pi_86438909
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:07 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik vind 100-150 euro per uur dan ook veel geld
[..]


Helemaal als er veel tijd in gaat zitten om die gasten keer op keer dingen uit te leggen, waarbij aangetekend dient te worden dat het gewoon dingen zijn die iemand met die achtergrond en dat uurtarief gewoon zou moeten weten / begrijpen.
pi_86533873
tvp, de connecties naar een Big4'er lopen. Even kijken wat er uit rolt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_86569164
Een aantal reacties hier komt toch al vanuit de B4?
Het hangt ws af van jezelf of je er blij van wordt om bij een van die clubs te horen. Een paar jaar werkervaring daar staat in elk geval wel goed op je CV.
pi_86585172
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:45 schreef CRBeetje het volgende:
Een aantal reacties hier komt toch al vanuit de B4?
Het hangt ws af van jezelf of je er blij van wordt om bij een van die clubs te horen. Een paar jaar werkervaring daar staat in elk geval wel goed op je CV.
Tijdens je studietijd is dat prima. Meeste gasten van IAS-achtige afdelingen hebben B4-ervaring.
pi_86597513
Net een test gedaan voor stage(b4), waarbij ik bij het oefenen enorm goed ( 90%) scoorde bij numeriek redeneren en minder bij logisch redeneren.. heb ik nu het gevoel dat het andersom is gegaan ;(
pi_86677320
3 vraagjes:)

1. Ik studeer nu Master Accountancy en kan vanaf februari m'n scriptie schrijven.
Is het aan te raden om dit bij een Big4 te doen, adv Scriptiestage. Waarom doen bedrijven dit eigenlijk? Ze betalen ~600 per maand kreeg ik te horen terwijl je er alleen je scriptie aan het schrijven bent? Of werk je ook nog een paar uur?

2.Als ik m'n scriptie zo snel mogelijk af maak, bijvoorbeeld voor april, is het dan aan te raden om gelijk te solliciteren? Heb dan nog wel 1 vak (= 2 dagen college). Aangezien het juni is wanneer ik dan klaar ben, en dan is het rustiger heb ik gelezen. Of laten ze alle nieuwe accountant in september pas beginnen?

3. Klopt het dat je wanneer je je master hebt behaald, en werkt dat je netto zo'n 1600-1700eu bij een big4 ontvangt?
pi_86681975
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:08 schreef icebeer het volgende:
3 vraagjes:)

1. Ik studeer nu Master Accountancy en kan vanaf februari m'n scriptie schrijven.
Is het aan te raden om dit bij een Big4 te doen, adv Scriptiestage. Waarom doen bedrijven dit eigenlijk? Ze betalen ~600 per maand kreeg ik te horen terwijl je er alleen je scriptie aan het schrijven bent? Of werk je ook nog een paar uur?

2.Als ik m'n scriptie zo snel mogelijk af maak, bijvoorbeeld voor april, is het dan aan te raden om gelijk te solliciteren? Heb dan nog wel 1 vak (= 2 dagen college). Aangezien het juni is wanneer ik dan klaar ben, en dan is het rustiger heb ik gelezen. Of laten ze alle nieuwe accountant in september pas beginnen?

3. Klopt het dat je wanneer je je master hebt behaald, en werkt dat je netto zo'n 1600-1700eu bij een big4 ontvangt?
1. Het is wel leuk om te doen, je leert dan een kantoor en de mensen beter kennen en kunt voor jezelf bepalen of het betreffende kantoor iets voor jou is. De meeste stagiairs krijgen ook meteen een baan aangeboden. Je mag soms mee naar de klant, maar echt werken zal je niet doen.

2. Iedereen begint in september, ik heb in ieder geval nooit meegemaakt dat iemand meteen na zijn scriptie begon.

3. Rond de 1600 netto klopt inderdaad
pi_86692909
Een stagair is gewoon een hele goedkope manier van recruitment. Het lijkt voor jou misschien duur met die stagevergoeding, maar dat is niet zo. Het element waarbij de manager/senior manager of partner tijd opoffert voor jouw scriptie zal veel meer kosten.

Daarnaast is het altijd mooi meegenomen als ze er nog wat publiciteit uit kunnen halen.
pi_86767123
Heeft iemand testen van hudson gedaan? Hoe zijn die?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')