abonnement Unibet Coolblue
pi_81798376
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker? Want in dat geval moet ik even bij de plaatselijke dierenwinkels hier die wet gaan voorleggen, want ze verkopen ze nog bij de vleet.
nee, helaas zijn ze niet verboden
quote:
Over die vaas als vissen/garnalenbak. Lijkt me absoluut geen goed plan. Hij is dan wel hoog, maar hoe ga je de waterwaardes, temperatuur en filter regelen in zo'n buis? Dat is toch zot? Ik zou het je reinste dierenmishandeling vinden daar wat voor dier dan ook in de stoppen.
als de inhoud voldoende is kun je er koudwatergarnalen in houden. temperatuur hoeft niet geregeld te worden, filtreren is niet nodig met de lage waterbelasting van (niet te veel!!!) garnalen. plantjes erbij die de afvalstoffen opnemen, regelmatig water verversen, is geen probleem.
pi_81798510
Op aquarforums heb ik vaker gelezen dat mensen er (zelfs op kantoren!) gewoon vuurgarnalen hieldne.
En dat ging zelfs goed.
Je moet wel zorgen dat er een filtertje / waterpomp in hangt, vanwege de oppervlakte beweging.
Verder natuurlijk planten en een bodem. Het liefst wel één kant donker maken/afschermen zodat ze een soort van bescherming voelen.

Ik denk dat we het eens zijn dat een filter niet mooi is in een grote vaas, maar mocht je het willen; het kan wel, maar dat onder goede voorwaarden en omstandigheden. Maar het zal niet meevallen iig.
Dus ik zou het je persoonlijk echt zeer sterk afraden!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81799035
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker? Want in dat geval moet ik even bij de plaatselijke dierenwinkels hier die wet gaan voorleggen, want ze verkopen ze nog bij de vleet.

Even uitgezocht, en hier in Nederland zijn ze inderdaad niet verboden. In Duitsland - waar ik dus origineel vandaan kom - zijn ze wel verboden.
  zondag 23 mei 2010 @ 19:51:26 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81799483
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:40 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Even uitgezocht, en hier in Nederland zijn ze inderdaad niet verboden. In Duitsland - waar ik dus origineel vandaan kom - zijn ze wel verboden.
Oke Het word ook tijd dat vissenkommen hier verboden worden... Arme visjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81799503
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Op aquarforums heb ik vaker gelezen dat mensen er (zelfs op kantoren!) gewoon vuurgarnalen hieldne.
En dat ging zelfs goed.
Je moet wel zorgen dat er een filtertje / waterpomp in hangt, vanwege de oppervlakte beweging.
Verder natuurlijk planten en een bodem. Het liefst wel één kant donker maken/afschermen zodat ze een soort van bescherming voelen.

Ik denk dat we het eens zijn dat een filter niet mooi is in een grote vaas, maar mocht je het willen; het kan wel, maar dat onder goede voorwaarden en omstandigheden. Maar het zal niet meevallen iig.
Dus ik zou het je persoonlijk echt zeer sterk afraden!
waarom moet het water oppervlak in beweging blijven? dan zou je ook een bruissteentje kunnen plaatsen, is weer een stuk makkelijker in een vaas.

ik zou gaan voor een zo groot mogelijke vaas, laten we zeggen minimaal 50cm hoog en een diameter van 20cm, dan heb je 15 liter. hierin 2-3cm zand. een filnke pluk javavaren op de bodem (groeit goed met weinig licht) en wat stukken waterpest over de hele lengte van de vaas. hierin 5 a 10 garnalen, red tails doen het goed zonder verwarming. ik kan me niet voorstellen dat dat misgaat. eventueel nog wat posthoornslakken tegen algen.
  zondag 23 mei 2010 @ 20:09:50 #106
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81800221
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Op aquarforums heb ik vaker gelezen dat mensen er (zelfs op kantoren!) gewoon vuurgarnalen hieldne.
En dat ging zelfs goed.
Je moet wel zorgen dat er een filtertje / waterpomp in hangt, vanwege de oppervlakte beweging.
Verder natuurlijk planten en een bodem. Het liefst wel één kant donker maken/afschermen zodat ze een soort van bescherming voelen.

Ik denk dat we het eens zijn dat een filter niet mooi is in een grote vaas, maar mocht je het willen; het kan wel, maar dat onder goede voorwaarden en omstandigheden. Maar het zal niet meevallen iig.
Dus ik zou het je persoonlijk echt zeer sterk afraden!
Een vis kan ook in een kom
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81800986
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een vis kan ook in een kom
voor een vis is het al heel erg snel te klein. voor garnalen en slakken e.d. niet.
pi_81801916
Water beweging voor zuurstof..

Qua visjes bij garnalen, denk ik aan rasbora galaxy, of endlers..
Die zijn echt klein, maar de vaas moet dan echt zo grrot mogelijk zijn.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81803249
ik zou het toch bij alleen garnalen houden, en als er planten in staan als waterpest, dan is die zuurstof ook geen probleem. bij de rasbora zit je toch weer met de temperatuur te kijken. 's nachts koelt het bij mij thuis 's winters in ieder geval af tot hooguit 16 graden.
  zondag 23 mei 2010 @ 21:17:33 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81804229
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:27 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

voor een vis is het al heel erg snel te klein. voor garnalen en slakken e.d. niet.
Dat weet ik. Maar het kán wel, volgens veel mensen. En daar wringt hem de schoen. Ik zou heel erg oppassen met het adviseren van een vaas als vissen/garnalen bak. Dat is wat ik ermee wil zeggen.

Mensen gaan snel denken dat als een groepje garnaaltjes kan, een groepje kleine guppen ook wel kan. Je hebt net zelf al geantwoord op wat Perry zegt, maar zo redeneren onwetende mensen dus. Een garnaal kan, dan kan een gup van hetzelfde formaat ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81804358
Ah ok.. Hier is het niet kouder dan 18 a 19 graden in huis (ook in de nacht), dus dat scheelt weer..
Maar als het daalt tot hooguit 16 graden, dan zou ik ook alleen garnalen nemen.

Een bruissteen zou ik ook in de vaas hangen eerlijk gezegd. Mocht het water opwarmen heb je altijd genoeg zuurstof in het aquarium komt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81804934
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar het kán wel, volgens veel mensen. En daar wringt hem de schoen. Ik zou heel erg oppassen met het adviseren van een vaas als vissen/garnalen bak. Dat is wat ik ermee wil zeggen.

Mensen gaan snel denken dat als een groepje garnaaltjes kan, een groepje kleine guppen ook wel kan. Je hebt net zelf al geantwoord op wat Perry zegt, maar zo redeneren onwetende mensen dus. Een garnaal kan, dan kan een gup van hetzelfde formaat ook.
Ik ben het wel met je eens dat je op moet letten met adviezen.. Dat kan levens kosten uiteindelijk.
Zelf zou ik wel garnalen durven houden in een vaas, maar wel eentje van een groot formaat natuurlijk.

Mensen redeneren dan idd wel meteen dat een gup ook zou kunnen, maar het verschil in zwemmen en zwemmen (garnaal/vis) is het grote verschil natuurlijk. Maargoed, weten mensen veel..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 23 mei 2010 @ 21:29:21 #113
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81805054
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat je op moet letten met adviezen.. Dat kan levens kosten uiteindelijk.
Zelf zou ik wel garnalen durven houden in een vaas, maar wel eentje van een groot formaat natuurlijk.

Mensen redeneren dan idd wel meteen dat een gup ook zou kunnen, maar het verschil in zwemmen en zwemmen (garnaal/vis) is het grote verschil natuurlijk. Maargoed, weten mensen veel..
En dat is precies wat ik bedoel. Want misschien is het 'maar' een garnaal, het diertje kiest niet voor een leven in een aquarium. Dus als wij besluiten deze dieren te houden, moeten wij dat gewoon zo goed mogelijk doen.

En inderdaad, mensen zijn geheel ingorant wat betreft vissen. Daarom heeft mijn zusje ook nog steeds een goudvis in een kommetje en weigert ze naar mij te luisteren.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81807077
quote:
Op zondag 23 mei 2010 21:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

En dat is precies wat ik bedoel. Want misschien is het 'maar' een garnaal, het diertje kiest niet voor een leven in een aquarium. Dus als wij besluiten deze dieren te houden, moeten wij dat gewoon zo goed mogelijk doen.

En inderdaad, mensen zijn geheel ingorant wat betreft vissen. Daarom heeft mijn zusje ook nog steeds een goudvis in een kommetje en weigert ze naar mij te luisteren.
Je weet dus al een leuk verjaardagscadeau voor je zusje!
pi_81808648
Heel goed idee Faith hehe

Dat deed ik ook toen me vader weigerde boortjes te kopen, omdat die van hem half gaar waren, maar hij ging er nog steeds mee aan de gang. Met z'n verjaardag was ie wel blij met een fatsoenlijke set hahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_81808926
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:04 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hij heeft natuurlijk wel een punt. je maanvissen en tetra's willen zacht, zuur water (pH ongeveer 6.5), maar met name je platy's, en in mindere mate ook de labeo en de siamese algeneters, willen hard, basisch water (pH = 7.5). en ik weet niet wat voor maanvissen je hebt, maar volwassen maanvissen passen niet in je bak, tenzij je een rare maat hebt (1m20 lang, 220 liter, dan heb je waarschijnlijk geen 50cm hoogte). of heb je van die rare kweekvorm maanvissen die minder hoog worden?
120x50x40. Mn maanvissen worden niet zo groot hoor.
Labeo's kennen jullie niet zo goed kennelijk, er zijn meerdere soorten en degene die ik heb past prima en houdt zich rustig. PH zit rond de 7. Moet er ook even bijzeggen dat ik geen 1000'en euro's aan apparatuur heb staan in tegenstelling tot anderen. En toch draait het als een zonnetje. Planten groeien als kool, vissen laten allemaal netjes hun kleurtjes zien, ga zo maar door. Alg heb ik al in geen jaren meer gehad.
pi_81810199
Het wil niet betekenen dat je zonder dure apparatuur geen prachtige bak kan hebben.
Dat kan ik wel zien aan mijn garnalenbakje.. Daar doe ik weinig aan behalve verversen en eten geven

Blijft altijd mooi om te zien hoe dat gewoon kan zonder problemen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 24 mei 2010 @ 00:13:42 #118
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_81814605
M'n vraag heeft een mooie discussie opgeleverd. Zal me er de komende dagen eens flink mee bezig houden.
Dank voor de input allen!
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_81814655
quote:
Op zondag 23 mei 2010 22:22 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

120x50x40. Mn maanvissen worden niet zo groot hoor.
Labeo's kennen jullie niet zo goed kennelijk, er zijn meerdere soorten en degene die ik heb past prima en houdt zich rustig. PH zit rond de 7. Moet er ook even bijzeggen dat ik geen 1000'en euro's aan apparatuur heb staan in tegenstelling tot anderen. En toch draait het als een zonnetje. Planten groeien als kool, vissen laten allemaal netjes hun kleurtjes zien, ga zo maar door. Alg heb ik al in geen jaren meer gehad.
Waarom worden jou maanvissen niet zo groot ? Door een te klein aquarium ? Want maanvissen worden over het algemeen groot en ze kunnen vooral erg lang worden in de lengte.

Welke labeo heb jij dan ? Heb je al een foto ?
  maandag 24 mei 2010 @ 00:21:19 #120
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81814932
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:14 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Waarom worden jou maanvissen niet zo groot ? Door een te klein aquarium ? Want maanvissen worden over het algemeen groot en ze kunnen vooral erg lang worden in de lengte.

De meeste maanvissen zijn zo kapot gefokt dat ze zelfs in een 3 meter aquarium nog niet eens een fatsoenlijke hoogte krijgen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 24 mei 2010 @ 00:22:05 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81814966
Er bestaat ook nog zoiets als een dwergmaanvis, Rob. Die worden zo'n 18 cm.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81815417
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Er bestaat ook nog zoiets als een dwergmaanvis, Rob. Die worden zo'n 18 cm.
Weet je dat zeker? Google vindt van niet:

Dwergmaanvissen:
Ongeveer 8 resultaten (0,19 seconden)

Dwergmaanvis:
5 resultaten (0,09 seconden)

Dwerg-maanvissen:
Ongeveer 1.370 resultaten (0,21 seconden)

Laatste search 1e resultaat: "Er bestaan geen dwerg-maanvissen"
  maandag 24 mei 2010 @ 00:33:32 #123
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_81815506
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_81815550
Zijn dat niet gewoon maanvissen die in het begin te klein gehouden zijn?
pi_81815593
Weer wat geleerd Topic gaat hard zeg

Net krill gegeven aan de L134, jammie jammie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')