abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:29:41 #1
262792 Case4
In uw gezicht
pi_81719772
Ik kom hier zelden tot nooit, maar ik heb nu iets te horen gekregen waar ik toch mijn twijfels over heb. Misschien dat het BNW volkje het weet.

Ik heb te horen gekregen dat in de tweede wereldoorlog gigantische stappen zijn gemaakt met microgolf technieken. Draagbare mobiele telefoons waren blijkbaar toen al mogelijk, maar dan in de vorm van rugzakken (je kent ze vast) met een antenne.
Na de tweede wereldoorlog heeft de Nederlandse overheid onder andere actief deze technieken gecensureert voor financiëel gewin.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou censureren. Iemand hier iets over gehoord?
Maak je niet dik, daar wordt je alleen maar lelijker van.
pi_81719933
Censureren in de zin van: Zwart balkje over die antenne?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:34:02 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_81719946
hoe kan je een techniek cencureren?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:41:13 #4
262792 Case4
In uw gezicht
pi_81720244
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:34 schreef Jumparound het volgende:
hoe kan je een techniek cencureren?
De ontwikkeling daarvan. De overheid zou blijkbaar dit tegenhouden na de 2e wereldoorlog
Maak je niet dik, daar wordt je alleen maar lelijker van.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:41:22 #5
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_81720247
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:34 schreef Jumparound het volgende:
hoe kan je een techniek cencureren?
Iets bedenken en het net zolang tegen houden tot je er eigen gewin uit haalt?
Bijv: Ik vind morgen na 10 jaar hard werken een waterwinningsapparaat uit, houd het idee bij me en tegen, en over 30 jaar is er geen water meer, en ik verdien miljarden aan het idee en de uitvoering.

(Of volg ik het verhaal niet? )
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_81720508
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:29 schreef Case4 het volgende:
Ik kom hier zelden tot nooit, maar ik heb nu iets te horen gekregen waar ik toch mijn twijfels over heb. Misschien dat het BNW volkje het weet.

Ik heb te horen gekregen dat in de tweede wereldoorlog gigantische stappen zijn gemaakt met microgolf technieken. Draagbare mobiele telefoons waren blijkbaar toen al mogelijk, maar dan in de vorm van rugzakken (je kent ze vast) met een antenne.
Na de tweede wereldoorlog heeft de Nederlandse overheid onder andere actief deze technieken gecensureert voor financiëel gewin.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou censureren. Iemand hier iets over gehoord?
Bedoel je dat de overheid bepaalde golflengtes toelaat en andere niet?

Pas is de nieuwe mobiele internetverbinding vrijgegeven, weet even niet de afkorting.
pi_81720759
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:41 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Iets bedenken en het net zolang tegen houden tot je er eigen gewin uit haalt?
Bijv: Ik vind morgen na 10 jaar hard werken een waterwinningsapparaat uit, houd het idee bij me en tegen, en over 30 jaar is er geen water meer, en ik verdien miljarden aan het idee en de uitvoering.

(Of volg ik het verhaal niet? )
Ja, maar dat lukt je nooit voor 60 jaar. De Nederlandse overheid is niet de enige in wereld die onderzoek doen naar communicatietechnieken, als zij uberhaupt zelf het onderzoek beheren. Het lijkt me namelijk dat het vooral universiteiten/ private bedrijven zijn die dit doen, dan kun je het nooit zo lang onder de pet houden.

Ik vraag me tevens waarom het financieel voordeel zou kunnen geven.
pi_81721088
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:29 schreef Case4 het volgende:
ik heb nu iets te horen gekregen
bron?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 mei 2010 @ 15:00:26 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81721158
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81721730
Je bedoelt bronnen van stralingsgevaar?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:42:37 #11
262792 Case4
In uw gezicht
pi_81723190
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
Welke censuur??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiele_telefoon
Die kon er dus veel eerder zijn blijkbaar. Denk hier jaren '60
Maak je niet dik, daar wordt je alleen maar lelijker van.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 mei 2010 @ 15:44:44 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81723317
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:42 schreef Case4 het volgende:

[..]

Die kon er dus veel eerder zijn blijkbaar. Denk hier jaren '60
quote:
In de jaren vijftig begon men met de opzet van een semi-openbaar netwerk, slechts te gebruiken voor bepaalde groepen. In die tijd was de verbinding simplex en moest men nog “Over!” roepen om tussen spreken en luisteren om te schakelen. Een telefoniste die meeluisterde, schakelde in de centrale de verbinding om.
Jaren 60?
Toen waren ze er al mee bezig.
Dus of je bent jezelf nu gigantisch aan het tegenlullen of je hebt de wiki niet gelezen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_82057108
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:34 schreef Jumparound het volgende:
hoe kan je een techniek cencureren?
Telecommunicatiewet.

Je kunt niet zomaar ieder willekeurige frequentie of coderingssysteem benutten/gebruiken.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 14:01:33 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_82059670
Het is best plausibel, het is algemeen bekend dat er na een oorlogswinst, vaak buit wordt gemaakt op de onbekende technieken.

Volgens mij moet je deze techniek ook oorspronkelijk richting Nicola Tesla zoeken
quote:
1891: Nikola Tesla improves Hertz-wave transmitter RF power supply in his patent No. 454,622, "System of Electric Lighting."
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_energy_transfer

Na Tesla zijn dood, zijn de meeste van zijn dagboeken en spullen gejat en verdeeld over diverse rijken. Amerika en Rusland vooral.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_82114217
Misschien dat de zendtechnieken al eerder waren uitgevonden, maar kan het niet gewoon zijn dat de digitale techniek toen gewoon nog in de kinderschoenen stond. Er bestonden toen immers enkel nog grote transistoren waar je onmogelijk een 'mobieltje' van kon maken.


Haal je trouwens niet mobiele technieken met het bekende AM / FM verhaal door elkaar? Het gebruik van FM-technieken is namelijk idd tegengewerkt.
quote:
Frequentiemodulatie werd door Edwin Howard Armstrong uitgevonden in 1933. Frequentiemodulatie (FM) levert een aanzienlijk betere ontvangst dan zijn voorganger amplitudemodulatie (AM). De gevestigde belangen, lees de elektronicaindustrie (RCA) en de zendgemachtigden, hebben zich lange tijd verzet tegen de invoering van het nieuwe superieure radiosysteem. Dit leidde tot jarendurende processen over Armstrong's octrooien....... In 1954 pleegde hij zelfmoord omdat hij geen uitweg meer zag in de financiële beslommeringen die zijn vele octrooilitigaties met RCA over zijn FM-octrooi met zich meebrachten....Pas in 1961 werd de huidgie FM-band gestandariseerd


[ Bericht 16% gewijzigd door Westsidee op 30-05-2010 20:32:25 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')