abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_83504233
Ik heb even niets te plaatsen nu, dus voel me gerechtigd te reageren op de 1-na-laatste foto.

Wow!
Dacht ik toen ik hem zag!

Is dat de Hindenburg die overkomt?
Nee, gewoon een reclameding van Goodyear,.... maar zo sterk nabewerkt alsof het een jaren '30 ansichtkaart is,....
... en toch ook weer niet door de esdoorn (?) met het zonlicht dat erop valt.

De eerste foto hier waar ik echt geen minpuntje aan kan vinden.

(misschien alleen het feit DAT hij nabewerkt is,... ;-))
pi_83506019
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:00 schreef Ekoyt het volgende:
... en toch ook weer niet door de esdoorn (?) met het zonlicht dat erop valt.
Haha, hadden ze die in de jaren '30 niet?

Eigenlijk vind ik het enige minpuntje aan de foto dat met name de blauwe kleur van de zeppelin nog zo duidelijk aanwezig is. Bij zo'n hele oude bewerking verwacht ik een wat meer monochroom beeld: wat mij betreft is het dus niet de boom die verraadt dat het gewoon een 21e eeuwse foto is, maar het kleurgebruik. (even de enorme Goodyear-tekst buiten beschouwing gelaten natuurlijk)

Verder wel een erg lekkere plaat, heerlijke lichtinval sowieso.
pi_83515053
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Evileen. het volgende:
+ Mooi onderwerp (die hoeheetdatookalweer?)
- Beetje donker

[ afbeelding ]
Lieve beestjes, maar geen van beide staat er helemaal op, de linker is zelfs een stuk van z'n koppie kwijt!

Dit is een HELE ouwe, toen onze Jezebel (nu 7) nog een kitten was. Foto gemaakt met de prehistorische Fujifilm DX10, één van de eerste betaalbare digicams (1000 gulden kostte-die)
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:33:09 #204
35662 Heintje
Gears of War.
pi_83517404
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:35 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:

[..]

Lieve beestjes, maar geen van beide staat er helemaal op, de linker is zelfs een stuk van z'n koppie kwijt!

Dit is een HELE ouwe, toen onze Jezebel (nu 7) nog een kitten was. Foto gemaakt met de prehistorische Fujifilm DX10, één van de eerste betaalbare digicams (1000 gulden kostte-die)
[ afbeelding ]
Schattige foto, maar dat zijn bijna alle foto's van kittens.
Wat ik er wel erg mooi aan vind is de kleur van de planten die mooi bij het beestje past.
Als verbeterpunt: je had hem wel iets ruimer mogen nemen, zodat ook de puntjes van de oortjes er op hadden gestaan.

Na alle poezen in dit topic zal ik maar eens met een vogeltje komen.
Wat begon als even snel 2 test foto's maken liep uit op ruim 150 foto's om tot dit resultaat te komen:

ISO 100 F5.6 1/8s
twee spotjes om de achtergrond (poster) te verlichten en twee flitsen om de ventilator bladen er op te krijgen. Een kleine (build in) van voren en een sterkere als slave er achter.
1 verbeterpunt zou zijn de flits van voren door een ringflits te doen. Maar helaas heb ik die niet.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  donderdag 1 juli 2010 @ 01:08:38 #205
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83518375
Waar komen die kleine tweeties vandaan? Zitten die op de bladen? Reflecteren ze, ergens vandaan? Het effect is tof, maar eigenlijk vind ik hem zo niet zo sterk.
  donderdag 1 juli 2010 @ 05:30:56 #206
35662 Heintje
Gears of War.
pi_83519964
Die kleintjes heb ik ooit eens overgetrokken op papier en er op geplakt. Gewoon met veel plakband.
Iets dat ik al meer dan 10 jaar geleden gedaan heb. Het is ook wel te zien dat het plakband niet meer zo mooi is en vol stof zit.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_83551008
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:33 schreef Heintje het volgende:

[..]

Schattige foto, maar dat zijn bijna alle foto's van kittens.
Wat ik er wel erg mooi aan vind is de kleur van de planten die mooi bij het beestje past.
Als verbeterpunt: je had hem wel iets ruimer mogen nemen, zodat ook de puntjes van de oortjes er op hadden gestaan.

Na alle poezen in dit topic zal ik maar eens met een vogeltje komen.
Wat begon als even snel 2 test foto's maken liep uit op ruim 150 foto's om tot dit resultaat te komen:
[ afbeelding ]
ISO 100 F5.6 1/8s
twee spotjes om de achtergrond (poster) te verlichten en twee flitsen om de ventilator bladen er op te krijgen. Een kleine (build in) van voren en een sterkere als slave er achter.
1 verbeterpunt zou zijn de flits van voren door een ringflits te doen. Maar helaas heb ik die niet.
Moeilijke foto om te beoordelen!

+ je hebt duidelijk goed nagedacht over de belichting
+ foto is van voor tot achter scherp
- voor- en achtergrond vechten om aandacht, er is geen focus
- het beeld zegt me niet zo veel

Van mij een beeld van een klaproos. Ik heb met opzet overbelicht om het tegenlicht door de bloemblaadjes heen te laten schijnen. Vind het eindresultaat best geslaagd!

  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:36:02 #208
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_83555890
@ hierboven , hele mooie natuurlijke foto dat witte achtergrondlicht vind ik mooi . de haartjes zijn wel zichtbaar en dat vind ik minder mooi.

Beginnend fotograaf hier . Paar uur geleden even een fotootje geschoten. Wat vinden jullie ervan?
Teveel oranje? Graag tips ed.



link foto
pi_83555919
---

[ Bericht 98% gewijzigd door Omniej op 02-07-2010 00:58:16 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juli 2010 @ 00:53:51 #210
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_83556439
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:36 schreef walk-man het volgende:
@ hierboven , hele mooie natuurlijke foto dat witte achtergrondlicht vind ik mooi . de haartjes zijn wel zichtbaar en dat vind ik minder mooi.

Beginnend fotograaf hier . Paar uur geleden even een fotootje geschoten. Wat vinden jullie ervan?
Teveel oranje? Graag tips ed.

[ afbeelding ]

link foto
+ Mooie kleuren (oranje is prettig, ik vindt het niet te veel)
- meer ook niet, mis echt onderwerp in de foto, oogt beetje rommelig. De lijnen trekken mijn ogen alle kanten op, maar er is niet echt iets om op te focussen

mijnes:

Groter op Flickr
pi_83596718
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:53 schreef Ronhui het volgende:

[..]

+ Mooie kleuren (oranje is prettig, ik vindt het niet te veel)
- meer ook niet, mis echt onderwerp in de foto, oogt beetje rommelig. De lijnen trekken mijn ogen alle kanten op, maar er is niet echt iets om op te focussen

mijnes:
[ afbeelding ]
Groter op Flickr
+ Goeie diepte, achtergrond lekker wazig
+ Erg scherpe voorgrond en goede belichting.
- Ik mis toch het hele hoofd. Voor mijn gevoel is de foto zo 'niet af'

Panorama, 3 verticale shots. +- 06:20 vanochtend

Klikbaar voor groot
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_83608908
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

+ Goeie diepte, achtergrond lekker wazig
+ Erg scherpe voorgrond en goede belichting.
- Ik mis toch het hele hoofd. Voor mijn gevoel is de foto zo 'niet af'

Panorama, 3 verticale shots. +- 06:20 vanochtend
[ link | afbeelding ]
Klikbaar voor groot
+ Mooi landschap, met mooie kleuren. Het groene (gras?) contrasteert mooi met het gelige van het graan.
+ Goede verdeling tussen land en lucht.
- De lucht is me iets te donkerblauw. Heb je een polarisatiefilter gebruikt?
- Ik stoor me aan de schaduw aan de onderkant van de foto. Ik vraag me ook af waar die schaduw vandaan komt? Zijn dat bomen of iets dergelijks?

Hieronder is Rogier te zien. Ook deze is (net als mijn vorige foto) genomen op Scotfest, tijdens een roofvogelshow.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 3 juli 2010 @ 15:47:40 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83609988
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:13 schreef BigBear het volgende:

[..]

+ Mooi landschap, met mooie kleuren. Het groene (gras?) contrasteert mooi met het gelige van het graan.
+ Goede verdeling tussen land en lucht.
- De lucht is me iets te donkerblauw. Heb je een polarisatiefilter gebruikt?
- Ik stoor me aan de schaduw aan de onderkant van de foto. Ik vraag me ook af waar die schaduw vandaan komt? Zijn dat bomen of iets dergelijks?

Hieronder is Rogier te zien. Ook deze is (net als mijn vorige foto) genomen op Scotfest, tijdens een roofvogelshow.
[ afbeelding ]


Gaarne resizen.
Max grootte is 1024.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_83610765
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:13 schreef BigBear het volgende:
Hieronder is Rogier te zien.
[ afbeelding ]
Rogier...
pi_83611235
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Gaarne resizen.
Max grootte is 1024.
Uiteraard geen probleem, maar de foto is nu toch 1024 px breed? Of mag 1 van de zijden maar max 1024 zijn?
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:05 schreef photolex het volgende:

[..]

Rogier...
Er was er nog een, genaamd Magier....
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 3 juli 2010 @ 16:49:41 #216
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_83612310
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:20 schreef BigBear het volgende:

[..]

Uiteraard geen probleem, maar de foto is nu toch 1024 px breed? Of mag 1 van de zijden maar max 1024 zijn?
[..]

Er was er nog een, genaamd Magier....


De grootste zijde mag1024pixels zijn idd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_83623211
@BigBear:

+Blik van de vogel
-Foto is best krap, ik had de vogel graag wat meer in beeld willen zien

Voor wat foto's, kijk hier
pi_83623308
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:00 schreef Ekoyt het volgende:
Ik heb even niets te plaatsen nu, dus voel me gerechtigd te reageren op de 1-na-laatste foto.

Wow!
Dacht ik toen ik hem zag!

Is dat de Hindenburg die overkomt?
Nee, gewoon een reclameding van Goodyear,.... maar zo sterk nabewerkt alsof het een jaren '30 ansichtkaart is,....
... en toch ook weer niet door de esdoorn (?) met het zonlicht dat erop valt.

De eerste foto hier waar ik echt geen minpuntje aan kan vinden.

(misschien alleen het feit DAT hij nabewerkt is,... ;-))
tnx
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:34 schreef Omniej het volgende:

[..]

Haha, hadden ze die in de jaren '30 niet?

Eigenlijk vind ik het enige minpuntje aan de foto dat met name de blauwe kleur van de zeppelin nog zo duidelijk aanwezig is. Bij zo'n hele oude bewerking verwacht ik een wat meer monochroom beeld: wat mij betreft is het dus niet de boom die verraadt dat het gewoon een 21e eeuwse foto is, maar het kleurgebruik. (even de enorme Goodyear-tekst buiten beschouwing gelaten natuurlijk)

Verder wel een erg lekkere plaat, heerlijke lichtinval sowieso.
Tnx

Ben ik het met je eens. De kleur tonen heb ik met zo'n 40% transparantie toegepast omdat het anders te donker werd in het geheel.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:29 schreef polariteit het volgende:
@BigBear:

+Blik van de vogel
-Foto is best krap, ik had de vogel graag wat meer in beeld willen zien

[ link | afbeelding ]


En dit is een heerlijke plaat zeg! Sjonge. Met statief neem ik aan? Zo ontzettend scherp.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2010 21:33:44 ]
pi_83624887
om eerlijk te zijn: weet ik niet meer precies. Sluitertijd van 1/800ste heeft echter niet een statief nodig, kan zelfs ik met mijn bibberhanden nog wel redelijk onbewogen foto's van maken
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:14:05 #220
35662 Heintje
Gears of War.
pi_83625632
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:29 schreef polariteit het volgende:
@BigBear:

+Blik van de vogel
-Foto is best krap, ik had de vogel graag wat meer in beeld willen zien

[ link | afbeelding ]


Wat er goed aan is zul je zelf ook wel weten.
Mooi scherp, mooie kleuren, leuke lijnen in de lucht, zwarte gedeelte goed zwart en een mooi herkenbaar silhouet.
Wat je misschien beter had kunnen doen was de foto wat verder uitgezoomd maken en dan een panorama uitsnede maken. (of natuurlijk een echte panorama.)

Toch maar weer terug naar katten.
De reden dat deze zwart-wit is is omdat het kussen bijna dezelfde kleur heeft dan de gekleurde delen van de kat.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_83626398
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:58 schreef polariteit het volgende:
om eerlijk te zijn: weet ik niet meer precies. Sluitertijd van 1/800ste heeft echter niet een statief nodig, kan zelfs ik met mijn bibberhanden nog wel redelijk onbewogen foto's van maken
Ik niet hoor zo scherp
pi_83626443
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:14 schreef Heintje het volgende:

[..]

Wat er goed aan is zul je zelf ook wel weten.
Mooi scherp, mooie kleuren, leuke lijnen in de lucht, zwarte gedeelte goed zwart en een mooi herkenbaar silhouet.
Wat je misschien beter had kunnen doen was de foto wat verder uitgezoomd maken en dan een panorama uitsnede maken. (of natuurlijk een echte panorama.)

Toch maar weer terug naar katten.
De reden dat deze zwart-wit is is omdat het kussen bijna dezelfde kleur heeft dan de gekleurde delen van de kat.
[ afbeelding ]
Met een panorama uitsnede mis je denk ik de helft van de molen
pi_83626933
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:14 schreef Heintje het volgende:

[..]

Wat er goed aan is zul je zelf ook wel weten.
Mooi scherp, mooie kleuren, leuke lijnen in de lucht, zwarte gedeelte goed zwart en een mooi herkenbaar silhouet.
Wat je misschien beter had kunnen doen was de foto wat verder uitgezoomd maken en dan een panorama uitsnede maken. (of natuurlijk een echte panorama.)

Toch maar weer terug naar katten.
De reden dat deze zwart-wit is is omdat het kussen bijna dezelfde kleur heeft dan de gekleurde delen van de kat.
[ afbeelding ]
Super scherp! Zwart pakt hier ook erg lekker uit alleen jammer dat de ogen er daardoor niet lekker uit komen. Compositie is lekker alleen had ik echt op de grond gaan liggen denk ik.
En het blijft maar een kat hè, al ziet ze er wel lief uit


http://www.flickr.com/pho(...)4758625938/lightbox/

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2010 23:03:10 ]
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:53:03 #224
35662 Heintje
Gears of War.
pi_83627284
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:30 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Met een panorama uitsnede mis je denk ik de helft van de molen
Daarom zou die ook wat verder uit moeten zoomen. Dan krijg je er een hoop oninteressante lucht bij die je dan later weg kan snijden.
We hebben niet voor niets 10+ megapixels.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_83627432
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:53 schreef Heintje het volgende:

[..]

Daarom zou die ook wat verder uit moeten zoomen. Dan krijg je er een hoop oninteressante lucht bij die je dan later weg kan snijden.
We hebben niet voor niets 10+ megapixels.
Rechts van de foto stond iets wat ie er niet op wilde hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')