abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:45:22 #1
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81707954
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:44 schreef Vortix het volgende:
Het wordt als vrij belangrijk beschouwd om er eenduidig bij te lopen, zeker op de kazerne. Er worden nog wel eens uitzonderingen gemaakt (zo krijgen sommige nieuwe NatRessers wel eens opsvesten uitgereikt gekregen, of als iets stuk gaat en ruiling duurt zo absurd lang dat er maar beter andere oplossingen gevonden kunnen gaan worden).

Maar over het algemeen wordt een te peppy uiterlijk niet echt gewaardeerd nee.
Hier verder.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81708125
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:45 schreef Vortix het volgende:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:44 schreef Vortix het volgende:
Het wordt als vrij belangrijk beschouwd om er eenduidig bij te lopen, zeker op de kazerne. Er worden nog wel eens uitzonderingen gemaakt (zo krijgen sommige nieuwe NatRessers wel eens opsvesten uitgereikt gekregen, of als iets stuk gaat en ruiling duurt zo absurd lang dat er maar beter andere oplossingen gevonden kunnen gaan worden).

Maar over het algemeen wordt een te peppy uiterlijk niet echt gewaardeerd nee.
Duidelijk verhaal. Ben benieuwd wat ik uitgereikt ga krijgen.

Hoop dat ze een beetje voort maken met dat veiligheidsonderzoek zodat ik snel voor een AMO ingepland kan worden en spullen kan gaan halen. Ik wacht komende week al 4 maanden sinds ik ben goedgekeurd. Ik bel en mail steeds na, maar word daar niet veel wijzer van.

Maak me een beetje zorgen dat de MIVD niet echt voort maakt het veiligheidsonderzoek aangezien ze op het IKS als opkomstdatum 31 december 2010 hebben opgegeven. IKS gaf aan dat ze dat in het begin van het jaar deden maar nu zijn overgestapt op 'zo snel mogelijk'. Raar... en aanpassen kunnen ze het niet meer.

[ Bericht 10% gewijzigd door CpV op 21-05-2010 10:10:41 ]
pi_81709146
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:51 schreef CpV het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal. Ben benieuwd wat ik uitgereikt ga krijgen.

Hoop dat ze een beetje voort maken met dat veiligheidsonderzoek zodat ik snel voor een AMO ingepland kan worden en spullen kan gaan halen. Ik wacht komende week al 4 maanden sinds ik ben goedgekeurd. Ik bel en mail steeds na, maar word daar niet veel wijzer van.

Maak me een beetje zorgen dat de MIVD niet echt voort maakt het veiligheidsonderzoek aangezien ze op het IKS als opkomstdatum 31 december 2010 hebben opgegeven. IKS gaf aan dat ze dat in het begin van het jaar deden maar nu zijn overgestapt op 'zo snel mogelijk'. Raar... en aanpassen kunnen ze het niet meer.
Wij kregen laatst zelfs het bericht dat het niet meer in toegestaan binnen ons bataljon eigen spullen te dragen.

Met uitzondering van natressers die op uitzending gaan en opsvest hebben gekregen etc.

Wat betreft dat wachten, ik ben vorig jaar juni goedgekeurd. Eind januari dit jaar had ik pas AMO.
En wat ik er zo van hoor zijn de AMO's goed gevuld dit jaar
pi_81709317
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:24 schreef zipta het volgende:

[..]

Wij kregen laatst zelfs het bericht dat het niet meer in toegestaan binnen ons bataljon eigen spullen te dragen.

Met uitzondering van natressers die op uitzending gaan en opsvest hebben gekregen etc.

Wat betreft dat wachten, ik ben vorig jaar juni goedgekeurd. Eind januari dit jaar had ik pas AMO.
En wat ik er zo van hoor zijn de AMO's goed gevuld dit jaar
Ja, ik ga er vanuit dat ik nog wel even moet wachten.

Het IKS beweert dan weer wel dat je als je bent goedgekeurd in principe onder voorbehoud van de VGB wel een opleidingsplek hebt dit jaar. Je wordt aangesteld en ingepland zodra de VGB is ontvangen. Maargoed, ik merk nu al dat Defensie soms zelf ook niet helemaal lijkt te weten hoe en wat.
pi_81713871
TVP

Ben eind maart goedgekeurd en zit ook nog te wachten op een afspraak voor de AMO!
pi_81715824
TVP
pi_81715909
Officiele uitnodiging moet ik nog krijgen, maar 5 juli AMO, 18 juni kleden!
pi_81715942
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:08 schreef Druid het volgende:
Officiele uitnodiging moet ik nog krijgen, maar 5 juli AMO, 18 juni kleden!
Wanneer heb je je keuring gehad en in welke regio kom je terecht?
pi_81716013
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:08 schreef StinsonB het volgende:
Wanneer heb je je keuring gehad en in welke regio kom je terecht?
Half April, 50 btn Amersfoort
pi_81716122
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:08 schreef Druid het volgende:
Officiele uitnodiging moet ik nog krijgen, maar 5 juli AMO, 18 juni kleden!
Je bent vandaag gebeld ofzo dat je het al weet?

Vind het toch vreemd hoe dat werkt daar. Ik ben eind januari goedgekeurd en heb nog steeds niks gehoord.
pi_81716196
Ik werd van de week gebeld, vandaag zelf teruggebeld om te bevestigen (was even wat schuiven in mijn planning dus kon niet meteen ja zeggen)

Ik moet er voor de duidelijkheid wel bij vertellen dat ik in oktober al een keuring had maar die toen niet heb kunnen afmaken, mijn veiligheidsonderzoek was dus al ruim klaar.
pi_81716283
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:09 schreef Druid het volgende:

[..]

Half April, 50 btn Amersfoort
Hmm, misschien moet ik dan ook maar eens nabellen.. welk nummer bel je dan op? Zou echt niet weten waar ik naar toe zou moeten bellen dan.
pi_81716407
Via het ARA (030-2146340) of anders direct (0334-661591), staat ook op http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/165/Vragen%3F.html
pi_81717424
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:15 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Hmm, misschien moet ik dan ook maar eens nabellen.. welk nummer bel je dan op? Zou echt niet weten waar ik naar toe zou moeten bellen dan.
Je hebt ook een contactpersoon staan bij het IKS op je arbeidsvoorwaardenformulier dat na de keuring voor je is ingevuld. Daar kom ik toe nu toe het meest ver..
pi_81739270
De 450 militaire voertuigen, waaronder Pantserhouwitsers en geniematerieel, die deze week Nederland hebben doorkruist om in de Eemshaven in te schepen, nemen vanaf volgende week deel aan de grootscheepse oefening Orange Spring in Noorwegen.

Tijdens Orange Spring wordt een groot aantal specifieke aspecten samen met de noorse collega's getraind. Tijdens de oefening trekken de 750 militairen van 13 Gemechaniseerde Brigade en een peloton van het Korps Nationale Reserve samen op met de Noorse krijgsmacht. Het doel is de militairen, van hoog tot laag, kennis te laten maken met elkaars voertuigen, uitrusting en werkwijze. De oefening wordt ondersteund met artillerie en gevechtsvliegtuigen.

Bron + Video

[ Bericht 35% gewijzigd door Jimmie op 22-05-2010 10:46:37 ]
  zaterdag 22 mei 2010 @ 03:43:42 #16
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_81751866
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_81753229
tvp, ik wacht vanaf half februari al op de MIVD
Gr. Gr.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 09:37:34 #18
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81753328
MIVD werkt langzaam momenteel. Mijn veiligheidsonderzoek met betrekking tot de KMA is ook nog niet afgerond en daar zijn ze ook al sinds februari of zo mee bezig. Maar dat maakt op dit moment weinig uit want de opleidingsplekken zitten toch zo goed als vol. De KMA heeft zelfs besloten om voor bepaalde wapens en dienstvakken (waaronder hetgene waarvoor ik gesolliciteerd heb, infanterie) lichtingen door te schuiven van augustus naar februari ivm overcapaciteit en kosten.

Kun je nagaan hoe dat dan gaat voor de reservisten. Dus tja, dat kan best even gaan duren jongens

[ Bericht 0% gewijzigd door Vortix op 22-05-2010 10:54:21 ]
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_81754406
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 03:43 schreef Rave_NL het volgende:

pi_81785188
/dev mag in september naar AMO7
Ik had ook in Juni of Juli mogen komen maar ging dat niet redden met mijn eigen planning.
  zondag 23 mei 2010 @ 11:45:53 #21
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_81785215
Wanneer heb je je keuring gehad?
Gr. Gr.
pi_81785288
Het eerste deel in in september en sport gedeelte half maart.
pi_81786732
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:44 schreef slashdev het volgende:
/dev mag in september naar AMO7
Ik had ook in Juni of Juli mogen komen maar ging dat niet redden met mijn eigen planning.
Heb je zelf gebelt, of hebben zij contact me je opgenomen?
pi_81789339
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 09:37 schreef Vortix het volgende:


....Kun je nagaan hoe dat dan gaat voor de reservisten. Dus tja, dat kan best even gaan duren jongens ...
Ach, als je er eenmaal bezig bent denk je er niet meer aan. Het is het wachten wel waard!
pi_81791508
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:41 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Heb je zelf gebelt, of hebben zij contact me je opgenomen?
Ik heb eerst zelf gebeld om alvast aan te geven dat ik juni echt niet kon. Daar hebben ze toen is daar alleen een aantekening van gemaakt en daarna nog een keer omdat ik een brief op de deurmat kreeg of mijn kinderen (die ik overigens niet heb) naar het zomerkamp wilden gaan en of ik dat zou willen begeleiden ,dat bleek zoals verwacht ergens een foutje in 't systeem te zijnl

Als je status "per direct oproepbaar" is kunnen ze er nog niet zo heel veel over zeggen je moet echt "aangesteld" zijn voordat je een datum mag gaan prikken Nadat ik de officiële aanstellingsbrief had gekregen hebben ze de zelfde week nog gebeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdev op 23-05-2010 15:25:31 ]
pi_81792212
Hopelijk krijg ik dan ook snel een aanstellingsbrief.. heb ook halverwege maart de keuring gehaald. Juli zou echt perfect voor mij zijn.
pi_81797338
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:42 schreef StinsonB het volgende:
Hopelijk krijg ik dan ook snel een aanstellingsbrief.. heb ook halverwege maart de keuring gehaald. Juli zou echt perfect voor mij zijn.
Amersfoort?
pi_81814939
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:46 schreef slashdev het volgende:

[..]

Amersfoort?
Nee, in het 40ste bataljon. Als het goed is kom in Schaarsbergen terecht. Ik hoorde dat het in het 40ste allemaal erg snel gaat vergeleken met de anderen daarom. Ik ga gewoon dinsdag even bellen. Kan nooit kwaad!

[ Bericht 0% gewijzigd door StinsonB op 24-05-2010 10:49:44 (Spellingsfout, terecht op gewezen :)) ]
pi_81816053
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:21 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Nee, in het 40ste bataljon. Als het goed is kom in Schaatsbergen terecht. Ik hoorde dat het in het 40ste allemaal erg snel gaat vergeleken met de anderen daarom. Ik ga gewoon dinsdag even bellen. Kan nooit kwaad!
Ik neem aan Schaarsbergen? hehe

Ik vond het 40ste juist niet snel bij mij maarja... wachten moet je sowieso dus
  maandag 24 mei 2010 @ 09:48:46 #30
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_81821198
Ik ben in Harderwijk ingedeeld maar dat wil ik eigenlijk nog om laten zetten naar Schaarsbergen aangezien dat net iets makkelijke is vanaf Apeldoorn.
Gr. Gr.
pi_81823649
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:21 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Nee, in het 40ste bataljon. Als het goed is kom in Schaarsbergen terecht. Ik hoorde dat het in het 40ste allemaal erg snel gaat vergeleken met de anderen daarom. Ik ga gewoon dinsdag even bellen. Kan nooit kwaad!
Dat maakt voor je veiligheidsonderzoek weinig uit. De MIVD heeft een gigantische achterstand.. nieuw personeel heeft voorang, maar ik vermoed dat ze voor de rest gewoon de stapel afwerken.

Toen ik afgelopen week belde kreeg ik te horen dat ze afgelopen week sinds weken pas weer VGB´s voor de NATRES binnen begonnen te krijgen. Het was een tijdje stil geweest. En die VGB´s waren van lui die in november waren goedgekeurd, of in ieder geval van wie de aanvraag tot het veiligheidsonderzoek in november was ingediend... we moeten dus maar hopen dat ze niet met een stapeltje werken volgens het principe wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ben echter bang van wel.
pi_81845329
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:21 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Nee, in het 40ste bataljon. Als het goed is kom in Schaarsbergen terecht. Ik hoorde dat het in het 40ste allemaal erg snel gaat vergeleken met de anderen daarom. Ik ga gewoon dinsdag even bellen. Kan nooit kwaad!
mijn MIVD is al in januari gestart.
Als alles in juni goed gaat, kom ik ook bij het 40e in Harskamp. Hopelijk dit jaar nog ...
  maandag 24 mei 2010 @ 23:58:27 #33
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81854737
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:28 schreef CpV het volgende:

[..]

Dat maakt voor je veiligheidsonderzoek weinig uit. De MIVD heeft een gigantische achterstand.. nieuw personeel heeft voorang, maar ik vermoed dat ze voor de rest gewoon de stapel afwerken.

Toen ik afgelopen week belde kreeg ik te horen dat ze afgelopen week sinds weken pas weer VGB´s voor de NATRES binnen begonnen te krijgen. Het was een tijdje stil geweest. En die VGB´s waren van lui die in november waren goedgekeurd, of in ieder geval van wie de aanvraag tot het veiligheidsonderzoek in november was ingediend... we moeten dus maar hopen dat ze niet met een stapeltje werken volgens het principe wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ben echter bang van wel.
De MIVD werkt gewoon met prioriteiten. En de Reserve staat wat dat betreft niet echt hoog op de ranglijst.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:14:49 #34
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_81900222
Ik heb nog steeds niks ingevuld
Maar ja in september zijn er ook de introductie dagen van de kct
pi_81901529
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:14 schreef skippy22 het volgende:
Ik heb nog steeds niks ingevuld
Maar ja in september zijn er ook de introductie dagen van de kct
invullen kan geen kwaad...
pi_81902564
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:07:46 #37
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_81949091
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:56 schreef RQPS het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:58:13 #38
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_81951931
Een vriend en ik hebben ons zojuist aangemeld voor de voorlichting van de Reservisten. Op naar Volkel volgende week!
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_81955856
En naar Havelte, zaterdag!
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:32:10 #40
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81957716
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 07:45 schreef wiver het volgende:
En naar Havelte, zaterdag!
Ik ga morgen. Stuk rustiger
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82009949
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:32 schreef Vortix het volgende:

[..]

Ik ga morgen. Stuk rustiger
Als je personeel bent, kan dat idd.
Geldt dat ook voor mensen die zijn goedgekeurd?
En kom je dan als (partime) personeel zijnde in je bloemetjespak? Of je burgerkloffie..
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:54:20 #42
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82010073
Als je nog geen defensiepas hebt wordt het een beetje moeilijk volgens mij.

Bloemetjespak of burger mag allebei.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82010773
quote:
Geldt dat ook voor mensen die zijn goedgekeurd?
Is het gelukt?
pi_82011183
Als je gekeurd bent, ben je nog niet in dienst. Dus denk ook niet dat dat gaat lukken.
pi_82021936
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:16 schreef Druid het volgende:

[..]

Is het gelukt?
Ikzelf mag op de 17/6 weer een keer uit mn naad fietsen.
Ben nu druk bezig met sporten voor de conditie en gewicht naar beneden te brengen om zodoende de te fietsen weerstand omlaag te krijgen.
En dit lukt aardig. Zit nu steeds op 95.
Vorige keer iets van 103 of zo.
En toen ik me opgaf was ik schrikbarend:116.
Ik ben vrij fors van mezelf. Nu wat beter gevormd ;-)
pi_82021975
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:54 schreef Vortix het volgende:
Als je nog geen defensiepas hebt wordt het een beetje moeilijk volgens mij.

Bloemetjespak of burger mag allebei.
En, wat deed jij aan?
Ik zou het wel weten: BP!!
Kies TON, Trots Op Natres!

LOL
pi_82024081
Ik zit er over te denken om me aan te melden bij de Nationale Reserve.
Momenteel ben ik student en wil waarschijnlijk na mn studie de KMA/KIM gaan doen.

Het lijkt me een leuke bijbaan en een leuke manier om te kunnen proeven van het militaire leven.

iemand tips&tricks?
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  vrijdag 28 mei 2010 @ 15:47:26 #48
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82024349
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 14:52 schreef wiver het volgende:

[..]

En, wat deed jij aan?
Ik zou het wel weten: BP!!
Kies TON, Trots Op Natres!

LOL
Hahaha

Toen ik gisteren de reistijden bekeek herinnerde ik me dat Havelte toch een behoorlijk eind van mijn woonplaats aflag. Zou met andere woorden al een dagtaak aan reizen zijn geworden, dus heb maar besloten niet te gaan. Als het weer eens is op een van de iets centraler gelegen kazernes ben ik wel van de partij

@Laatste poster: geen tips en tricks, gewoon doen. Ik heb hetzelfde besloten en zou in augustus beginnnen aan de KMA, is helaas door bezuinigingen en overcapaciteit doorgeschoven naar februari. Wanneer ben je klaar met je opleiding trouwens? Dit omdat de sollicitatieprocedure voor Natres momenteel nogal lang duurt
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82024479
@Vortix: zat jij nou ook bij het 50e? Zo ja welke cie? (mag ook in pm terug )
pi_82024546
Okay.
Ik woon 'maar' anderhalf uur rijden van Havelte.
Maar al was het in Groningen of Maastricht, dan ging ik nog.
Leuke gezellige dag uit met de kids!
pi_82025169
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 15:47 schreef Vortix het volgende:

[..]

@Laatste poster: geen tips en tricks, gewoon doen. Ik heb hetzelfde besloten en zou in augustus beginnnen aan de KMA, is helaas door bezuinigingen en overcapaciteit doorgeschoven naar februari. Wanneer ben je klaar met je opleiding trouwens? Dit omdat de sollicitatieprocedure voor Natres momenteel nogal lang duurt
Ik doe nu het 1e jaar voor de 2e keer met een paar 2e jaarsvakken.
Ik denk dat ik over 3/4 jaar klaar ben.
Althans dat hoop ik, want om officier te worden bij de mariniers mag je maximaal 23 zijn....
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:15:44 #52
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82025576
Zo jong? Weet je dat zeker? Bij de Landmacht moet je minimaal een contract uitdienen voor je 35ste.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82025842
Volgens deze tabel is 23 de max
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:28:56 #54
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82026260
Kijk eens één tabelletje lager bij de tabel voor mensen met een HBO of WO diploma Dan gaat de duur van je initiële opleiding naar beneden naar 1,5-2 jaar en je dienstverplichting naar vier jaar. Die van 23 is berekend op het lange opleidingsmodel (waar je als academicus sowieso niet in terecht gaat komen waarschijnlijk) en het hebben van een dienstverplichting van zeven jaar door de lange opleiding. Dan kom je namelijk net als bij de landmacht uit op een leeftijd van 35.

Dus maak je niet druk, ook als je een jaartje langer over je studie doet mag je nog gewoon naar de vissticks
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82026748
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:21 schreef Ferrox het volgende:
Volgens deze tabel is 23 de max
Uit deze tabel maak ik op dat je met een HBO/WO diploma op zak tot je 29e de kans hebt te solliciteren. Alleen als je voor het lange traject wil gaan is de max. leeftijd 23. (Dat houdt in dat je ook een WO-studie gaat volgen bij de NLDA). Maar dat is voor jou niet aan de orde.

Eerst bij de NatRes gaan is een goed idee. Leuke bijbaan en je snuffelt idd al een beetje aan Defensie. Zolang je maar niet vergeet dat het leven als beroepsofficier (zeker bij de mariniers) natuurlijk wel heel anders is dan af en toe een zaterdagje oefenen bij de NatRes.

Als je bij de NatRes wilt zou ik zeer snel gaan solliciteren, want zoals Vortix al zei, de NatRes zit goed vol op het moment. (Verschilt overigens wel erg per compagnie).
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:41:49 #56
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82027016
Ja precies. Houd echt goed in je achterhoofd dat de Natres niet meer is dan een leuke kennismaking met het wereldje en verwacht niet dat je tijdens je opleiding aan de KMA of het KIM echt veel voordeel eruit zult halen (hoewel je natuurlijk wel al een beetje (nadruk op) weet hoe dingen in elkaar zitten).

Maar ik zou het wel gewoon doen. Kennismaking is altijd mooi meegenomen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82028909
Een vriend van me is sinds kort Marinier, dus ik heb een klein idee hoe zwaar is.
De Nationale Reserve staat natuurlijk niet in vergelijking tot de Mariniers.

Maar in dat geval scheelt dat wel
Dan hoef ik tenminste niet als een gek de rest van mn studie af te maken
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
pi_82099924
Gister beter weer als vandaag. Erg leuke dag in Havelte. Alleen jammer dat er geen dump was ;-(
Maar wel een uitgebreide static show van de NaTres.
Voor het eerst de Diemaco aangelegd. Ik had hem wel lichter ingeschat.
  zondag 30 mei 2010 @ 15:31:32 #59
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82102158
Bijna vier kilo op je arm is best veel als je hem omhoog moet houden

Die van de NatRes is wel lichter hoor, minder toeters en bellen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82110181
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:31 schreef Vortix het volgende:
Bijna vier kilo op je arm is best veel als je hem omhoog moet houden

Die van de NatRes is wel lichter hoor, minder toeters en bellen.
Die ik vast hield, was van de natres ;-) en idd geen kijker erop.
Zal vast gewenning zijn.
pi_82111067
Ach het valt wel mee met het gewicht van de Diemaco, hoewel staand vrije hand schieten natuurlijk niet de 1e voorkeur is bij de meeste militairen
Probeer het eens met een minimi
  zondag 30 mei 2010 @ 19:46:11 #62
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82112616
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:11 schreef Remco026 het volgende:
Ach het valt wel mee met het gewicht van de Diemaco, hoewel staand vrije hand schieten natuurlijk niet de 1e voorkeur is bij de meeste militairen
Probeer het eens met een minimi
MAG heupvuur
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82113519
Da's toch die .50 waar je achter moet liggen? Ook ff geprobeerd..
  zondag 30 mei 2010 @ 20:05:37 #64
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82113621
MAG is 7.62.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82113639
.50 en liggen? Nee dat is de MAG. De .50 staat of op een driepoot of op een voertuig
pi_82132391
Kreeg gister bij de Landmachtdagen nog zo'n boekje van de Natres met de tekst "Kan jij de Natres aan?".
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 31 mei 2010 @ 09:46:56 #67
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_82133059
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:06 schreef Remco026 het volgende:
.50 en liggen? Nee dat is de MAG. De .50 staat of op een driepoot of op een voertuig
Zeker weten dat je liggend kunt vuren met een .50. Op een korte driepoot. En niet vergeten om zandzakken op de poten te leggen. Anders lig je na het verschieten van een kist munitie 2 meter naar achteren.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_82187214
Nog mensen die zaterdag naar de beediging van 40NATRESBAT gaan in Harderwijk?

Belooft een drukke dag te worden... worden ongeveer 75 militairen beedigd
pi_82199401
Hoelaat is dat?
pi_82199984
1130 opstellen en 1200 aanvang beëdiging.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:59:30 #71
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82201284
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:46 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Zeker weten dat je liggend kunt vuren met een .50. Op een korte driepoot. En niet vergeten om zandzakken op de poten te leggen. Anders lig je na het verschieten van een kist munitie 2 meter naar achteren.



Je kan ook gewoon de M3 ingraven en er achter gaan liggen...

Persoon in kwestie heeft achter een wapen gelegen, en het was géén C7, dan is er 99,9% kans dit een MAG was...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:04:27 #72
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82204556
Maak daar maar 100% van.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82204586
Zal het inderdaard geweest zijn. Was een groot geweer met 2 pootjes...

Zeg, wat heeft een natresser zoal in zijn bokkentuig? En hoeveel zakken zitten hier aan?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:12:08 #74
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82204908
Verschilt een beetje per persoon en hoe strak er gelet wordt op eenheid van tenue.

Zelf heb ik:

Links
Twee magazijntassen
CBRN tas
Klein tasje voor van alles en nog wat

Rechts
Zakmestasje
Klein tasje voor van alles en nog wat
Grote tas voor van alles en nog wat
Veldfles

Achter
Pioschop
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82210907
Misschien dat ik het tijdens de AMO (of daarna) ook wel hoor, maar is er eigenlijk al wat meer bekend over het opheffen van de RMC's?
pi_82225608
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:44 schreef zipta het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de beediging van 40NATRESBAT gaan in Harderwijk?

Belooft een drukke dag te worden... worden ongeveer 75 militairen beedigd
Ik ben er misschien..

En opdoeken RMC's: Het blijft defensie... wacht, uit
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 2 juni 2010 @ 10:46:09 #77
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_82225699
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:59 schreef Rave_NL het volgende:

[..]



Je kan ook gewoon de M3 ingraven en er achter gaan liggen...
Vertel dat dan maar eens tegen de instructeurs op de .50 cursus in Den Helder.

Alhoewel, ik maakte het mee in 1992, dus misschien doen ze het al niet meer.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_82255074
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:43 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Ik ben er misschien..

En opdoeken RMC's: Het blijft defensie... wacht, uit
Ik ben er bij. Belooft weer net zo lang te worden als vorig jaar. Gelukkig is het lekker warm..
pi_82255730
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:19 schreef JaFFe het volgende:

[..]

Ik ben er bij. Belooft weer net zo lang te worden als vorig jaar. Gelukkig is het lekker warm..
Nee daar zit ik op te wachten in me DT met 25 graden
pi_82266805
Iemand heeft wat natres-oefeningen op YT geplaatst:

Clear a house..
  donderdag 3 juni 2010 @ 01:44:20 #81
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_82267913
Vandaag naar de Info avond GLR in Volkel gegaan. Erg informatief. Wel was er geen bus meer naar Eindhoven en was ik in Brabant gestrand
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:47:11 #82
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_82276240
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:54 schreef wiver het volgende:
Iemand heeft wat natres-oefeningen op YT geplaatst:

Clear a house..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_82289779
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:29 schreef zipta het volgende:

[..]

Nee daar zit ik op te wachten in me DT met 25 graden
Wordt jij beedigd?
Zou maar korte mouwen onder je jasje doen dan.
pi_82293642
Ja ik word beëdigd Goed idee idd van dat overhemd
pi_82306767
Wordt iedereen van 40bat op 1 plaats beedigd, of is dat in je eigen plaats?
pi_82311025
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:54 schreef wiver het volgende:
Iemand heeft wat natres-oefeningen op YT geplaatst:

Clear a house..
Ziet er niet bepaald overtuigend uit, of ligt dat aan mij?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2010 23:55:56 ]
pi_82312389
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:35 schreef wiver het volgende:
Wordt iedereen van 40bat op 1 plaats beedigd, of is dat in je eigen plaats?
Ja, beediging van 40ste is 1x per jaar als ik het goed heb en dat is elk jaar weer op een andere locatie.
Zou anders teveel kosten denk ik en dit is weer leuk stukje werving er meteen bij.
pi_82321348
Verhaal van zipta klopt. Het is ergens in overijssel of gelderland/flevoland?
pi_82324816
Harderwijk is het dit keer
pi_82328712
Dan wil ik dit wel zien, en hopelijk ooit zelf meemaken...
pi_82329087
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:44 schreef zipta het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de beediging van 40NATRESBAT gaan in Harderwijk?

Belooft een drukke dag te worden... worden ongeveer 75 militairen beedigd
Waar is het eigenlijk ergens in Harderwijk?
pi_82334856
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ziet er niet bepaald overtuigend uit, of ligt dat aan mij?
Als jij een betere hebt gemaakt, (bijv van jezelf in actie) ben ik wel benieuwd erna ;-P

;-)
pi_82335001
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:37 schreef wiver het volgende:

[..]

Waar is het eigenlijk ergens in Harderwijk?
http://www.destentor.nl/r(...)plein-Harderwijk.ece
pi_82335063
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:48 schreef wiver het volgende:

[..]

Als jij een betere hebt gemaakt, (bijv van jezelf in actie) ben ik wel benieuwd erna ;-P

;-)
Ik heb niet gezegd dat ik het beter kan (ik ben ook geen militair).
pi_82339662
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:48 schreef wiver het volgende:

[..]

Als jij een betere hebt gemaakt, (bijv van jezelf in actie) ben ik wel benieuwd erna ;-P

;-)
Ik heb er geen filmpjes van, maar dit is nou ook niet echt indrukwekkend....
pi_82341073
En ook nog eens uit '98
pi_82342160
Inderdaad niet echt indrukwekkend. Ik heb alleen het binnengaan van de eerste kamer via het raam gekeken, dus over de rest geef ik geen commentaar.

Ik weet dat het een oefendorp is en dus geen ramen heeft, maar iets als train as you fight, dan is het op zich wel makkelijk als je het raam inslaat voor je de flashbang naar binnen gooit. Na de flashbang duurt het dan ook veel te lang voordat er actie ondernomen wordt. Ohh en je handen van je wapen halen om je oortjes dicht te houden? Oordopjes is misschien een uitkomst!

Verder de uitvoering lijkt nog veel op zoals die nu gaat (tenminste 1 jaar geleden toen ik nivo 2 werd opgeleid) Maar ik hoorde ook iets van een totaal nieuwe manier waarbij je met 4 tegelijk naar binnen gaat?
pi_82367684
quote:
Er was wat tussengekomen, shit man !
Hoe was het? Komt er nog een filmpje van of zo?
pi_82370788
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 20:05 schreef Remco026 het volgende:
Inderdaad niet echt indrukwekkend. Ik heb alleen het binnengaan van de eerste kamer via het raam gekeken, dus over de rest geef ik geen commentaar.

Ik weet dat het een oefendorp is en dus geen ramen heeft, maar iets als train as you fight, dan is het op zich wel makkelijk als je het raam inslaat voor je de flashbang naar binnen gooit. Na de flashbang duurt het dan ook veel te lang voordat er actie ondernomen wordt. Ohh en je handen van je wapen halen om je oortjes dicht te houden? Oordopjes is misschien een uitkomst!

Verder de uitvoering lijkt nog veel op zoals die nu gaat (tenminste 1 jaar geleden toen ik nivo 2 werd opgeleid) Maar ik hoorde ook iets van een totaal nieuwe manier waarbij je met 4 tegelijk naar binnen gaat?
Misschien bedoel jij met dat met 4 man nar binnen gaan huizen zuiveren? Want dat doen wij van de Natres niet meer. Wij doen alleen nog maar huizen doorzoeken. Dus geen gedoe met flashbangs ed gewoon hard roepen en kamer voor kamer nagaan. Mocht er tegenstand worden geboden dan komen andere jongens die mensen eruit halen.
pi_82391173
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:57 schreef wiver het volgende:

[..]

Er was wat tussengekomen, shit man !
Hoe was het? Komt er nog een filmpje van of zo?
Ja was leuk

Stonden gelukkig in de schaduw dus viel erg mee met de hitte. Ging in een mooi tempo dus we waren ook zo klaar.
pi_82491870
Wij stonden in de zon. Was erg warm, volgens mij gingen er nog wel paar mensen neer. Het verliep wel een stuk vlotter dan vorig jaar in Enschede dat was zeker prettig.
pi_82492389
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:16 schreef JaFFe het volgende:
Wij stonden in de zon. Was erg warm, volgens mij gingen er nog wel paar mensen neer. Het verliep wel een stuk vlotter dan vorig jaar in Enschede dat was zeker prettig.
Zag ze wel achter jullie lopen met flessen water idd
Vaandelwacht had ook mooi plekje in de zon
pi_82496468
aaargh!! kan ik eindelijk op AMO komende twee weken, gaat m'n schouder uit de kom. *^%$ wat baal ik daarvan
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:30:04 #104
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82498644
Zuur

Hoe lang duurt het om van zoiets te herstellen?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82502427
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:48 schreef faberjee het volgende:
aaargh!! kan ik eindelijk op AMO komende twee weken, gaat m'n schouder uit de kom. *^%$ wat baal ik daarvan
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?????
pi_82502709
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:30 schreef Vortix het volgende:
Zuur

Hoe lang duurt het om van zoiets te herstellen?
Volgens de dokter zou het sowieso wel 3 maanden duren, dus op z'n gunstigst wordt het pas eind dit jaar AMO...
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:41 schreef wiver het volgende:

[..]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?????
Honkbal, gevaarlijke sport..
pi_82631962
Ik heb net mijn aanstellingsbrief gehad, hier staat verder niks in over mijn AMO.

Wat raden jullie aan om te doen? Bellen, of gewoon afwachten totdat zij mij bellen?
pi_82633308
Je kan even naar het bat. waa je geplaatst wilt worden bellen. Onder het mom baat het niet, dan schaadt het niet!
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:21:13 #109
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82634798
Toch even een vraag, wat drijft jullie om dienst te nemen in het Natres?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82634997
Ik heb in juli mijn AMO en ben derhalve nog niet echt in dienst; maar ik wil bij de Natres omdat ik defensie smerig mooi vindt, maar geen beroeps wil worden. De Natres biedt dan voor mij een mooie middenweg tussen wel actief kunnen zijn voor defensie, en ook nog kunnen (af)studeren en vervolgens werken.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:27:07 #111
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82635104
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:24 schreef hcwp het volgende:
Ik heb in juli mijn AMO en ben derhalve nog niet echt in dienst; maar ik wil bij de Natres omdat ik defensie smerig mooi vindt, maar geen beroeps wil worden. De Natres biedt dan voor mij een mooie middenweg tussen wel actief kunnen zijn voor defensie, en ook nog kunnen (af)studeren en vervolgens werken.
Hmmm ok. Maar waarom wil je geen beroeps worden dan? Ik vraag dit omdat ik dit interessant vind om te weten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82635542
Ik zit nog immer 'on the fence' als het om beroeps worden gaat. Defensie trekt erg, maar mijn studie/vakgebied ook. Ik denk dat een van de redenen om niet beroeps te worden is, dat ik het idee krijg dat militairen in Nederland te weinig uitgezonden worden. Het lijkt mij dat je als beroeps graag dat in de praktijk toepast wat je in theorie leert, omdat je anders het gevoel hebt constant te trainen en oefenen voor iets dat misschien wel nooit gaat komen.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:37:03 #113
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82635587
Ok, thanks, capice
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82636474
quote:
Hmmm ok. Maar waarom wil je geen beroeps worden dan? Ik vraag dit omdat ik dit interessant vind om te weten.
Ik persoonlijk heb veel plezier van mijn huidige werk maar wilde al jaren iets doen met/bij defensie, die combinatie is op deze manier mogelijk
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:59:27 #115
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82636907
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:52 schreef Druid het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb veel plezier van mijn huidige werk maar wilde al jaren iets doen met/bij defensie, die combinatie is op deze manier mogelijk
Dat vind ik een zeer nobele zaak
Jij draagt bij aan Nederland
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82639250
dank je wel, means a lot
pi_82647555
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:52 schreef Druid het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb veel plezier van mijn huidige werk maar wilde al jaren iets doen met/bij defensie, die combinatie is op deze manier mogelijk
Sluit ik mij volledig bij aan!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 05:17:52 #118
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82650039
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:35 schreef hcwp het volgende:
Ik zit nog immer 'on the fence' als het om beroeps worden gaat. Defensie trekt erg, maar mijn studie/vakgebied ook. Ik denk dat een van de redenen om niet beroeps te worden is, dat ik het idee krijg dat militairen in Nederland te weinig uitgezonden worden. Het lijkt mij dat je als beroeps graag dat in de praktijk toepast wat je in theorie leert, omdat je anders het gevoel hebt constant te trainen en oefenen voor iets dat misschien wel nooit gaat komen.
De uitzenddruk is bij veel onderdelen op dit moment gigantisch, en gezien de staat in de wereld gaat dit in de voorzienbare toekomst niet minder worden...

Ik ben bij de NatRes gegaan als kennismaking voor Defensie als voorbereiding voor mijn sollicitatie als beroeps. Aangenomen, maar dat gaat pas in februari 2011 beginnen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82652048
Ik heb gisteren mijn papieren binnen gekregen. Ik moet bellen voor een afspraak voor een intakegesprek, en aangeven welke amo datum ik beschikbaar ben. Ik ben ingedeeld bij 30 Natresbat- E-cie.

Mijn motivatie om bij de Natres te gaan is dat ik nog altijd iets met defensie heb, ik ben een half jaar beroeps geweest maar moeten stoppen vanwege privé redenen. Daarbij ben ik op dit moment nog student maar wil toch iets in het groen blijven doen. Of ik na mijn studie beroeps ga worden is nog niet zeker. De branche waarin ik afstudeer bied financieel een beter perspectief, daarbij vind mijn vriendin het ook niet zo prettig als ik straks uitgezonden wordt. Maargoed, dat zien we straks vanzelf wel, dat was iig mijn motivatie praatje
Nastresser
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 11 juni 2010 @ 09:24:29 #120
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_82652125
Mag ik de mensen die bij de NatRes werken vragen waarom jullie voor de NatRes hebben gekozen en niet voor een reserve eenheid van de andere krijgsmacht onderdelen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:39:13 #121
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_82652592
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:35 schreef hcwp het volgende:
Ik zit nog immer 'on the fence' als het om beroeps worden gaat. Defensie trekt erg, maar mijn studie/vakgebied ook. Ik denk dat een van de redenen om niet beroeps te worden is, dat ik het idee krijg dat militairen in Nederland te weinig uitgezonden worden. Het lijkt mij dat je als beroeps graag dat in de praktijk toepast wat je in theorie leert, omdat je anders het gevoel hebt constant te trainen en oefenen voor iets dat misschien wel nooit gaat komen.
Ga maar eens bij een gevechtseenheid, de infantrie bijvoorbeeld, of een gevechtssteun ehd zoals bijvoorbeeld de artillerie, dan kom je er vanzelf achter dat de uitzenddruk gigantisch hoog is en dat eens in de 2,5/3 jaar soms maar net aan haalbaar is.
Om in de tijd uitzendgereed te geraken, daar komt een heleboel stress bij kijken, dat merk je misschien pas het laatste jaar maar het verloop is zo groot dat het gewoon zaak is om de mensen die je wel hebt naar een hoog niveau te tillen in de eerste 2 jaar van het traject.

Daarnaast moet je in mijn ogen een uitzending niet romantiseren in je gedachten, het is een essentieel onderdeel van je werk en een belangrijke taak, maar zeker niet de charme van defensie.
De charme van defensie is de cultuur die het bedrijf heeft, dat is voor, tijdens en na de uitzending dezelfde cultuur. Het is wel leuk om je werk in de praktijk uit te mogen voeren en dat heeft zeker een aantrekkingskracht, maar je moet er ook bij stil staan dat er daar ook dingen gebeuren die "minder briljant" zijn.

De "minder briljante ervaringen" moet je niet onderschatten, binnen een fractie van een seconde kan er een stempel op je hele uitzendervaring gedrukt worden. Daar kan niemand je op voorbereiden. Ik kan het weten en ik heb nog wel het geluk dat ik er gesterkt uitgekomen ben i.p.v. gebroken.
pi_82652626
Eigenlijk zijn enkel de NatRes en het GLR toegankelijk voor mensen die niet oud-militair (of politieagent) zijn. Wat de GLR betreft, heb ik niets tot nauwelijks iets met de luchtmacht.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 11 juni 2010 @ 09:49:40 #123
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_82652910
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:40 schreef hcwp het volgende:
Eigenlijk zijn enkel de NatRes en het GLR toegankelijk voor mensen die niet oud-militair (of politieagent) zijn. Wat de GLR betreft, heb ik niets tot nauwelijks iets met de luchtmacht.
Duidelijk. En +1 dat je het bestaan van de GLR kent.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_82653088
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:21 schreef Leopaard het volgende:
Ik heb gisteren mijn papieren binnen gekregen. Ik moet bellen voor een afspraak voor een intakegesprek, en aangeven welke amo datum ik beschikbaar ben. Ik ben ingedeeld bij 30 Natresbat- E-cie.

Mijn motivatie om bij de Natres te gaan is dat ik nog altijd iets met defensie heb, ik ben een half jaar beroeps geweest maar moeten stoppen vanwege privé redenen. Daarbij ben ik op dit moment nog student maar wil toch iets in het groen blijven doen. Of ik na mijn studie beroeps ga worden is nog niet zeker. De branche waarin ik afstudeer bied financieel een beter perspectief, daarbij vind mijn vriendin het ook niet zo prettig als ik straks uitgezonden wordt. Maargoed, dat zien we straks vanzelf wel, dat was iig mijn motivatie praatje
Stond dat in de brief? Ik heb gisteren een aanstellingsbrief gekregen.. daar staat echter alleen in dat ik ben aangesteld in het 40 Natres, en wat arbeidsomstandigheden. Stond dat ook in jouw brief?

De reden dat ik voor de NatRes heb gekozen is dat het mij harstikke leuk lijkt om ernaast te doen, ik wil echter niet fulltime in de defensie zitten. Ben ik denk ik niet de meest geschikte persoon voor.
pi_82653500
die aanstellingsbrief krijg je even na je keuring als het goed is. Is niet meer dan een bevestiging dat je goedgekeurd bent. Hierna worden ja papieren opgestuurd naar het bataljon waarin je geplaats wil worden. Deze nemen dan contact met jou op middels een brief of telefoontje.
Nastresser
pi_82657930
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:21 schreef Leopaard het volgende:
Ik heb gisteren mijn papieren binnen gekregen. Ik moet bellen voor een afspraak voor een intakegesprek, en aangeven welke amo datum ik beschikbaar ben. Ik ben ingedeeld bij 30 Natresbat- E-cie.

Mijn motivatie om bij de Natres te gaan is dat ik nog altijd iets met defensie heb, ik ben een half jaar beroeps geweest maar moeten stoppen vanwege privé redenen. Daarbij ben ik op dit moment nog student maar wil toch iets in het groen blijven doen. Of ik na mijn studie beroeps ga worden is nog niet zeker. De branche waarin ik afstudeer bied financieel een beter perspectief, daarbij vind mijn vriendin het ook niet zo prettig als ik straks uitgezonden wordt. Maargoed, dat zien we straks vanzelf wel, dat was iig mijn motivatie praatje
Wanneer ben je goedgekeurd? Ik ben wel benieuwd naar wat de doorlooptijd is geweest.
pi_82659678
hou je vast....

ik ben 09-11-2009 goedgekeurd....trek daar je conclusie maar uit

nee ff zonder gekheid, mijn contract ging in 15-02-2010. De rede dat het bij mij zo lang duurde kwam doordat mijn papieren op een stapel lag voor een leidinggevende functie, en dan gaan ze ervan uit dat je zelf solliciteert. Maar, de staf bij ons bataljon is gewoon heel, heel erg slecht geregeld. Ze zijn totaal niet bereikbaar per telefoon of email. Ik heb andere bataljons moeten bellen voor 06 nummers, maar ook hier kreeg ik geen gehoor. Ik heb geluk dat ik een vriend in de E-cie had zitten die er voor mij achteraan is kunnen gaan. Anders had ik nu nog altijd geen papieren gekregen. Maargoed, mijn verhaal zegt natuurlijk niks over de rest van de bataljons, hoop dat het bij jou een stuk sneller gaat! Maar bedenk: de staf is gewoon erg langzaam.
Nastresser
pi_82660817
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:26 schreef Leopaard het volgende:
hou je vast....

ik ben 09-11-2009 goedgekeurd....trek daar je conclusie maar uit

nee ff zonder gekheid, mijn contract ging in 15-02-2010. De rede dat het bij mij zo lang duurde kwam doordat mijn papieren op een stapel lag voor een leidinggevende functie, en dan gaan ze ervan uit dat je zelf solliciteert. Maar, de staf bij ons bataljon is gewoon heel, heel erg slecht geregeld. Ze zijn totaal niet bereikbaar per telefoon of email. Ik heb andere bataljons moeten bellen voor 06 nummers, maar ook hier kreeg ik geen gehoor. Ik heb geluk dat ik een vriend in de E-cie had zitten die er voor mij achteraan is kunnen gaan. Anders had ik nu nog altijd geen papieren gekregen. Maargoed, mijn verhaal zegt natuurlijk niks over de rest van de bataljons, hoop dat het bij jou een stuk sneller gaat! Maar bedenk: de staf is gewoon erg langzaam.
Sja, en de MIVD heeft mega achterstanden. Ik ben nu wekelijks in contact met het IKS (op hun verzoek) en zij proberen uit te zoeken wat de stand van zaken met betrekking tot mijn veiligheidsonderzoek is. Ik ben 28 januari 2010 goedgekeurd.. Hoop dat het nu een beetje snel gaat! Heb trouwens ook nooit een brief of iets dergelijks gehad na mijn keuring. Ik heb alleen een gespreksnotitie arbeidsvoorwaarden meegekregen na mijn keuring.
pi_82660973
@CvP: Je hoort verder ook niets meer tot je een aanstellingsbrief krijgt, en vervolgens (of tegelijk) een telefoontje van je bat.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_82661006
Ik ben 23 december goedgekeurd,nog steeds geen uitslag VO,ik zou ook nog graag de AMO van juli willen meemaken .wie wacht er nog meer zo lang?
pi_82663452
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:56 schreef hcwp het volgende:
@CvP: Je hoort verder ook niets meer tot je een aanstellingsbrief krijgt, en vervolgens (of tegelijk) een telefoontje van je bat.
Dus die aanstellingsbrief is niet tegelijkertijd met de keuring? Maar dat alles succesvol is afgerond? Zou het redelijk vreemd vinden als ik naar aanleiding van mijn keuring die brief zou krijgen, aangezien dat al twee maanden geleden is.

Ik heb toenet gebelt naar het 40ste maar niemand nam op, vanmiddag nog maar eens proberen. Is misschien wel wat te hoopvol gedacht maar de AMO van juli zou mij perfect uitkomen...
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:06:38 #132
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82664292
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:57 schreef wilhen het volgende:
Ik ben 23 december goedgekeurd,nog steeds geen uitslag VO,ik zou ook nog graag de AMO van juli willen meemaken .wie wacht er nog meer zo lang?
Bijna iedereen naar het schijnt. Ten eerste zitten de opleidingen vol en ten tweede heeft de MIVD een gigantische achterstand.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82665293
4 weken terug gebeld met 40 nat bat,er was een plek voor 14 juni en 5 juli mits goedkeuring VO. Elk bat krijgt volgens mij een aantal plaatsen voor de AMO toegewezen, dit kan beteken dat bijv.20 bat geen plek meer heeft maar 40 bat wel. Ik probeer met mijn vraag in te schatten op welke plaats ik in de stapel ligt bij de MIVD
  vrijdag 11 juni 2010 @ 15:32:08 #134
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_82668840
Sowieso niet heel hoog. Natres duurt hoe dan ook lang helaas.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_82938111
Zo, vandaag weer gekeurd.
Gewicht was lager, en BMI ook. Conditioneel ook alles goed.
Dus alles mee, zou je zeggen...
Totdat ze de bloeddruk weer te hoog vonden.
Moest fietsen met bloeddruk meter om..

Na 9 min moest ik stoppen omdat die te hoog werd, terwijl ik niet het idee had wan goh wat zwaar.
Had nog wel ff door gekund.

De uitslaggevend arts zei uiteindelijk dat ik goedgekeurd zou zijn, ware het niet dat de bloeddruk te hoog was. Ik zou cl2 gehaald hebben met fietsen. Rest was goed voor cl4. Dus ruim voldoende voor de NR.

Nu is de test als niet gedaan beschouwd en mag ik over een maand een nieuwe afspraak maken voor de fietstest over te doen. Shit, denk je dan.
Nou maar weer langs de huisarts. De vorige keer zou die dat de verhoging (140/85) niet erg was.
Maar ik wil wel die test eindelijk halen, dus moet hij er maar wat voor geven!

Ik ben er nog niet vanaf......
Eerst maar een heerlijke vakantie. Is ook goed voor de bloeddruk :-)

[ Bericht 3% gewijzigd door wiver op 17-06-2010 17:58:39 ]
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:39:21 #136
307554 SergeantMajoor40NatresB1
SergeantMajoor40NatresB1
pi_82938254
Ik hoor de klacht over vertraging bij het VO inderdaad vaker.

Wat betreft plaatsingen in de buurt van Apeldoorn kan ik alle "posters" hier aanwezig vertellen dat men niet noodzakelijkwijs naar Arnhem hoeft om dicht in de buurt van de woonplaats te kunnen zitten.
Het 40e heeft ook (een) peloton(s) in Nieuw Milligen zitten. Dat ligt midden tussen Amersfoort en Apeldoorn. En je rijdt er file-loos heen :-)
met vriendelijke groet;
SM. Eric
pi_82941948
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:39 schreef SergeantMajoor40NatresB1 het volgende:
Ik hoor de klacht over vertraging bij het VO inderdaad vaker.

Wat betreft plaatsingen in de buurt van Apeldoorn kan ik alle "posters" hier aanwezig vertellen dat men niet noodzakelijkwijs naar Arnhem hoeft om dicht in de buurt van de woonplaats te kunnen zitten.
Het 40e heeft ook (een) peloton(s) in Nieuw Milligen zitten. Dat ligt midden tussen Amersfoort en Apeldoorn. En je rijdt er file-loos heen :-)
En in Ede, toch?
Of is die al naar Harskamp?
pi_82957030
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:24 schreef Cobra4 het volgende:
Mag ik de mensen die bij de NatRes werken vragen waarom jullie voor de NatRes hebben gekozen en niet voor een reserve eenheid van de andere krijgsmacht onderdelen?
Ik koos 'blind' voor de Natres. Achteraf als ik er zo over lees nog steeds de juiste keus. Om maar wat te noemen: GLR lijkt alleen maar bezig te zijn met beveiligen van eigen terrein, terwijl de Natres wel mobiel overal heen gaat in het land om te oefenen en steun te verlenen.
pi_82962802
Hoe vaak komt het voor dat de Natres daadwerkelijk steun verleend? Jullie liggen bijna alleen maar in het bos met je diemaco naar het Oosten gericht voor als die Russen nog een keer komen..
pi_82966206
Ja dat klopt.

Regelmatig worden wij ingezet bij evenementen en andere gelegenheden zoals dodenherdenking, vierdaagse, prinsjesdag, oefenvijand bij oefeningen van andere militairen. Assistentie bij rampen en calamiteiten.
pi_82970034
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 09:24 schreef JaFFe het volgende:
Ja dat klopt.

Regelmatig worden wij ingezet bij evenementen en andere gelegenheden zoals dodenherdenking, vierdaagse, prinsjesdag, oefenvijand bij oefeningen van andere militairen. Assistentie bij rampen en calamiteiten.
GLR:

Dodenherdenking: check
Vierdaagse: check
Oefenvijand: check
Rampen en calamiteiten: mocht het oooooit zover komen..

Daarnaast hebben we een veel uitgebreidere opleiding en zijn we dus lekker operationeel bezig ipv alleen maar te oefenen voor het oefenen..
pi_82972872
Zijn ook wel andere steunverleningen die natres doet.. ik noem maar een Eemshaven ofzo..

Daar waar we wel voor bedoelt zijn.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:56:15 #143
307554 SergeantMajoor40NatresB1
SergeantMajoor40NatresB1
pi_82981772
En wat te denken van Prinsjesdag, Host Nation Support, oefenvijand voor uit te zenden Luchtmobiel, Ceremonieel?
Voor degene die iets over standplaats Harskamp/Ede vroeg: het B-2 peloton gaat in het 4e kwartaal van Ede over naar de Harskamp. Het B-1 peloton zit al jaren in Nieuw Milligen (vlakbij Stroe). We hebben daar nog enkele nieuwe collega's nodig. groeten, Eric Reinders.
met vriendelijke groet;
SM. Eric
pi_82994929
Okay, ik had gehoopt daar inmiddels "binnen" te zijn..
Maandag eerst maar polsen bij de huisarts en dan over 4 weken een nieuwe afspraak.
Iemand tips om de (boven)bloeddruk te verlagen??
Ondertussen sporten we vrolijk verder voor een nog beter resultaat!

[ Bericht 7% gewijzigd door wiver op 18-06-2010 23:24:24 ]
  zondag 20 juni 2010 @ 13:48:48 #145
199122 vuurie
Stay frosty
pi_83052722
Vanochtend meegedaan aan een steunverlening mbt de ruiming van een 500 ponder in Gouda. Was een leuke ervaring om als NatRes militair samen te werken met de Goudse politie.
De opdracht bestond voornamelijk uit het bewaken van het afgezette gebied waar de EOD de bom ruimde.
Nogmaals, goede en leuke samenwerking tussen twee totaal verschillende overheidsinstanties.
  zondag 20 juni 2010 @ 13:50:10 #146
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83052795
Dat wil zeggen bij een wegafzetting staan? Ofzo?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 20 juni 2010 @ 13:57:20 #147
199122 vuurie
Stay frosty
pi_83053070
In dit geval wel, omdat de politie niet genoeg capaciteit kon leveren. Daarbij nog wat kleine hand-en-spandiensten. In eerste instantie zouden we ook helpen met de ontruimingen van de omliggende woningen maar daar had de politie al andere mensen voor ingezet.
pi_83055464
Was dit dan een oefening, of in het echie?
pi_83055828
Is het bij de GLR niet verplicht een pet te dragen?
  zondag 20 juni 2010 @ 20:52:38 #150
199122 vuurie
Stay frosty
pi_83070306
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:00 schreef wiver het volgende:
Was dit dan een oefening, of in het echie?
DIt keer was het geen oefening.
pi_83091443
Jeuh!

Ik kreeg net een mail dat mijn veiligheidsonderzoek is afgerond! Mag of van 27 september tot en met 8 oktober op AMO of van 8 november tot 19 november. Even mijn agenda bekijken dus . Ik heb er in ieder geval zin in .

Voor de geinteresseerde ben op 24 maart gekeurd. Dus heeft in totaal iets minder dan drie maanden geduurt.
pi_83092147
Nice! Welk bataljon?
pi_83093488
Jaaa hoor, mazzelaar Ik ben 8 maart goedgekeurd en mijn VO is nog steeds niet afgerond (en er zijn mensen bij wie het nog langer duurt), krijg alleen mijn selecteur bij het IKS maar niet te pakken. Nouja, geduld is een schone zaak
pi_83093726
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:31 schreef StinsonB het volgende:
Jeuh!

Ik kreeg net een mail dat mijn veiligheidsonderzoek is afgerond! Mag of van 27 september tot en met 8 oktober op AMO of van 8 november tot 19 november. Even mijn agenda bekijken dus . Ik heb er in ieder geval zin in .

Voor de geinteresseerde ben op 24 maart gekeurd. Dus heeft in totaal iets minder dan drie maanden geduurt.
Hmm.. dat is wel redelijk snel ja! Zoals eerder gemeld ben ik eind januari goeggekeurd en nogsteeds niks gehoord.

Waar kom je uiteindelijk, 20BAT?
pi_83093802
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 01:05 schreef JAY-T het volgende:
Hoe vaak komt het voor dat de Natres daadwerkelijk steun verleend? Jullie liggen bijna alleen maar in het bos met je diemaco naar het Oosten gericht voor als die Russen nog een keer komen..
Waren afgelopen LUCHTmachtdagen zo'n 65 militairen van de NATRES die de bewaking daar deden.

Wat doet de GLR dan?
pi_83094136
Fijn voor jou,ik wacht al vanaf 23 december op goedkeuring VO. Ik krijg de indruk dat het of een chaos is bij de MIVD of een stelletje amateurs die volstrekt willekeurig te werk gaat. Hier is werkelijk geen touw aan vast te knopen.
pi_83094349
Ik kom als het goed is bij het 40ste Bataljon in Schaarsbergen.

Inderdaad erg vreemd als ik jullie data allemaal zie van de keuringen..
pi_83094424
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:48 schreef zipta het volgende:

[..]

Waren afgelopen LUCHTmachtdagen zo'n 65 militairen van de NATRES die de bewaking daar deden.

Wat doet de GLR dan?
Die stonden zonder pet en met ritsjes in hun ongepoetste schoenen tussen het publiek te kijken en mensen weg te sturen die wilden schuilen voor de regen.
pi_83098794
Vooral lekker alle KLu'ers over één kam scheren, heel volwassen! Wat doet de GLR dan? Lijkt me logisch dat die ook aanwezig waren he..

Hoe wil je het verder verklaren dat steeds meer mensen van de Natres de overstap maken naar de GLR? Ik zat laatst nog in de wachtruimte van de geneeskundige dienst te praten met een gozer die ook die overstap heeft gemaakt, wat hij allemaal vertelde over de Natres en over de omgang met elkaar binnen de KL was niet allemaal even positief..
  maandag 21 juni 2010 @ 15:29:23 #160
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83100881
Laten we vooral niet verzanden in een wedstrijdje amateurverpissen jongens.

De omgang binnen de KL is hetzelfde verhaal als alle KLu'ers over een kam scheren. Verschilt per bataljon, en vaak zelfs compagnie of peloton. Bij ons is het allemaal op zich best goed geregeld en sympathiek. Misschien ergens anders weer niet. Het blijft immers een grote organisatie...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83101051
Ik probeer de GLR ook niet belachelijk te maken ofzo maar ik reageer ook meer op deze post:
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 01:05 schreef JAY-T het volgende:
Hoe vaak komt het voor dat de Natres daadwerkelijk steun verleend? Jullie liggen bijna alleen maar in het bos met je diemaco naar het Oosten gericht voor als die Russen nog een keer komen..
  maandag 21 juni 2010 @ 16:38:36 #162
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83104500
Dat snap ik Ik ben alleen bang dat deze discussie snel vervalt in een veel te vertrouwd ritme.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83108644
Ben ik ook niet op uit hoor

In augustus ga ik parachutespringen (voor mn wing, brevet B) met een aantal collega's van de GLR en hoorde dat er waarschijnlijk ook een paar Natresers meegaan, zal ik eens kijken uit wat voor hout jullie gesneden zijn
  maandag 21 juni 2010 @ 18:09:56 #164
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83108735
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:07 schreef JAY-T het volgende:
Ben ik ook niet op uit hoor

In augustus ga ik parachutespringen (voor mn wing, brevet B) met een aantal collega's van de GLR en hoorde dat er waarschijnlijk ook een paar Natresers meegaan, zal ik eens kijken uit wat voor hout jullie gesneden zijn
Waar zit je bij als ik vragen mag?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 21 juni 2010 @ 19:02:27 #165
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83110829
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:07 schreef JAY-T het volgende:
Ben ik ook niet op uit hoor

In augustus ga ik parachutespringen (voor mn wing, brevet B) met een aantal collega's van de GLR en hoorde dat er waarschijnlijk ook een paar Natresers meegaan, zal ik eens kijken uit wat voor hout jullie gesneden zijn
Haha succes! Ik ga dat ding denk ik halen zodra ik eenmaal bezig ben op de KMA.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83119976
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:05 schreef JaFFe het volgende:

[..]

Die stonden zonder pet en met ritsjes in hun ongepoetste schoenen tussen het publiek te kijken en mensen weg te sturen die wilden schuilen voor de regen.
Hahahaha!!!!
Ik heb trouwens de ritsjes weer uit m'n kisten gehaald. Konden de schoenen niet strak krijgen.
Ik durfde er ook niet meer mee over straat. Lol ;-) ;-)
pi_83120289
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:07 schreef JAY-T het volgende:
Ben ik ook niet op uit hoor

In augustus ga ik parachutespringen (voor mn wing, brevet B) met een aantal collega's van de GLR en hoorde dat er waarschijnlijk ook een paar Natresers meegaan, zal ik eens kijken uit wat voor hout jullie gesneden zijn
Dit is wat ik ALTIJD al wil doen, en hoop dit bij de Natres mee te mogen maken!!
Hopelijk krijg ik ook die kans. Kost dit nog een eigen bijdrage?
pi_83120699
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:09 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Waar zit je bij als ik vragen mag?
GLR..

Wilde eerder altijd naar de KMA, maar aangezien ik momenteel nog studeer, leek me dit in de tussentijd erg leuk om te doen.. KMA weet ik nu nog net zo niet, zie ik wel weer als ik afgestudeerd ben
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:50 schreef wiver het volgende:

[..]

Dit is wat ik ALTIJD al wil doen, en hoop dit bij de Natres mee te mogen maken!!
Hopelijk krijg ik ook die kans. Kost dit nog een eigen bijdrage?
Het is niet een kwestie van een kans krijgen, als je een paar mensen bij elkaar weet te krijgen kan je het gewoon uit eigen initiatief organiseren

Wij gaan in Teuge springen.. http://www.paracentrumteuge.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=62

Kost je overigens wel gewoon geld ja

[ Bericht 3% gewijzigd door JAY-T op 21-06-2010 22:01:39 ]
pi_83120714
Niet zo spannend, maar toch:

pi_83120890
Jij dacht dat je direct mag skydiven ofzo?

[ Bericht 100% gewijzigd door JAY-T op 21-06-2010 22:04:44 ]
pi_83121360
Wij gaan in Teuge springen.. http://www.paracentrumteuge.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=62

Kost je overigens wel gewoon geld ja
[/quote]

Prijs valt opzich mee. En draag je die WING dan op je NatRes uniform?
pi_83121429
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:59 schreef JAY-T het volgende:
Jij dacht dat je direct mag skydiven ofzo?
Verkeerde filpje...

Deze is beter:


[ Bericht 19% gewijzigd door wiver op 21-06-2010 22:36:13 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 22:20:18 #173
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83122254
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:06 schreef wiver het volgende:
Wij gaan in Teuge springen.. http://www.paracentrumteuge.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=62

Kost je overigens wel gewoon geld ja
Prijs valt opzich mee. En draag je die WING dan op je NatRes uniform?
[/quote]

Ja, je mag wings op je uniform dragen. Vrij veel mensen bij ons hebben ze. Maar wings regelen bij het KPU schijnt nogal een gedoe te zijn
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 21 juni 2010 @ 22:53:39 #174
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83124188
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:20 schreef Vortix het volgende:
Ja, je mag wings op je uniform dragen. Vrij veel mensen bij ons hebben ze. Maar wings regelen bij het KPU schijnt nogal een gedoe te zijn
Een B-wing op een gevechtsuniform?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 21 juni 2010 @ 23:13:15 #175
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83125164
Ja, toch? Maar volgens mij werkt dat bij de KMARNS anders dan bij de KL.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 21 juni 2010 @ 23:39:41 #176
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83126353
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:13 schreef Vortix het volgende:
Ja, toch? Maar volgens mij werkt dat bij de KMARNS anders dan bij de KL.
Nou, ik kan me nog herinneren dat ik ooit een ziekenma of arts met een B op haar groen heb gezien, maar bij de marns kennen ze parachutespringen niet als zijnde grensverleggende activiteit (B-wing, staafje) maar als operationele vaardigheid (A-wing, ster) die ikzelf ook gewoon op m'n groen draag.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 21 juni 2010 @ 23:51:28 #177
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83126818
Ja goed, parachutespringen is duidelijk geen operationele vereiste bij de NatRes Maar genoeg mensen die in hun eigen tijd wings halen en die ook gewoon mogen dragen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83129408
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 01:05 schreef JAY-T het volgende:
Hoe vaak komt het voor dat de Natres daadwerkelijk steun verleend? Jullie liggen bijna alleen maar in het bos met je diemaco naar het Oosten gericht voor als die Russen nog een keer komen..
Om maar wat te noemen, net een weekje terug van 3 weken steunverlening in Noorwegen, oefening van 13 Mechbrig
pi_83130961
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 01:11 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen, net een weekje terug van 3 weken steunverlening in Noorwegen, oefening van 13 Mechbrig
Wat moesten jullie precies doen?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:18:58 #180
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83132402
Oefenvijand bij Orange Spring (?) volgens mij. Heel vet.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83135461
Net weer gebeld met het keuringsinstituut over m'n VGB. Hij is nogsteeds niet binnen.

De mailtjes van de selecteurs aan de MIVD met vragen over de stand van zaken worden ook niet beantwoord en er wordt nu (voor de zoveelste keer) via de leiding geprobeerd om er beweging in te krijgen. Het klopt dat de mensen die in januari en februari goedgekeurd zijn vaak nog niks hebben gehoord en mensen uit maart bijvoorbeeld alweer wel, dat is bij het IKS ook bekend. Minder fijn nieuws is dat ook bekend is van enkele personen uit januari (niet specifiek ik zelf) dat de MIVD het veiligheidsonderzoek nog niet eens heeft opgestart.

Ik begin me af te vragen of een en ander toch niet samenhangt met het aanstellingsdatum verhaal. Ik heb het IKS eens gevraagd of ik niet op een stapeltje blijf liggen bij de MIVD met lagere prioriteit omdat mijn aanstellingsdatum 31 december 2010 is. Volgens het IKS deden ze dit in het begin van dit jaar maar is dit geen probleem, de MIVD schijnt te weten dat deze onderzoeken zo snel mogelijk moeten worden afgerond. Voor de zekerheid wordt door het IKS tegenwoordig wel zo snel mogelijk ingevuld.

Gebed zonder eind...
pi_83135510
Orange Spring inderdaad, veel verschillende wachten gedraaid, oefenvijand voor oa 42 BVE met de Fennek, verschillende hand en spandiensten, 24/7 licht ervaren (best raar de eerste paar dagen), schieten in de bergen en in de vrije tijd fjorden verkennen, Tromso bezocht etc.

Kortom mooie ervaring in een prachtig land.
pi_83136108
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:09 schreef CpV het volgende:
Net weer gebeld met het keuringsinstituut over m'n VGB. Hij is nogsteeds niet binnen.

De mailtjes van de selecteurs aan de MIVD met vragen over de stand van zaken worden ook niet beantwoord en er wordt nu (voor de zoveelste keer) via de leiding geprobeerd om er beweging in te krijgen. Het klopt dat de mensen die in januari en februari goedgekeurd zijn vaak nog niks hebben gehoord en mensen uit maart bijvoorbeeld alweer wel, dat is bij het IKS ook bekend. Minder fijn nieuws is dat ook bekend is van enkele personen uit januari (niet specifiek ik zelf) dat de MIVD het veiligheidsonderzoek nog niet eens heeft opgestart.

Ik begin me af te vragen of een en ander toch niet samenhangt met het aanstellingsdatum verhaal. Ik heb het IKS eens gevraagd of ik niet op een stapeltje blijf liggen bij de MIVD met lagere prioriteit omdat mijn aanstellingsdatum 31 december 2010 is. Volgens het IKS deden ze dit in het begin van dit jaar maar is dit geen probleem, de MIVD schijnt te weten dat deze onderzoeken zo snel mogelijk moeten worden afgerond. Voor de zekerheid wordt door het IKS tegenwoordig wel zo snel mogelijk ingevuld.

Gebed zonder eind...
Mijn aanstellingsdatum was ook 31 december 2010. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. Wel een vreemd verhaal zeg, weet je zeker dat je nog wel op de stapel ligt?
pi_83136453
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:28 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Mijn aanstellingsdatum was ook 31 december 2010. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. Wel een vreemd verhaal zeg, weet je zeker dat je nog wel op de stapel ligt?
Dat is opzich ook wel weer goed om te weten van die aanstellingsdatum.

Ik weet niet of ik nog wel op de stapel lig. Ik sta in ieder geval nogsteeds 'open/niet afgerond' als IKS in het systeem kijkt, dat al sinds mijn goedkeuringsdatum (28 januari). Maar er is dus ook niet achter te komen of ze uberhaupt (al) met mijn onderzoek bezig zijn. Zou me ook niks verbazen als er weleens stukken kwijtraken
pi_83136533
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:37 schreef CpV het volgende:

[..]

Hmm, dat is opzich dan ook wel weer goed om te weten.

Ik weet niet of ik nog wel op de stapel lig. Ik sta in ieder geval nogsteeds 'open/niet afgerond' als IKS in het systeem kijkt, dat al sinds mijn goedkeuringsdatum (28 januari). Maar er is dus ook niet achter te komen of ze uberhaupt (al) met mijn onderzoek bezig zijn. Zou me ook niks verbazen als er weleens stukken kwijtraken
Daarom.. aangezien ik twee maanden later ben gekeurd en wel mijn veiligheidsonderzoek is afgerond. Andere optie zou misschien zijn dat ze de sollicitanten voor jouw bataljon op pauze hebben gezet omdat die al wat voller zit.
pi_83136806
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:40 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Daarom.. aangezien ik twee maanden later ben gekeurd en wel mijn veiligheidsonderzoek is afgerond. Andere optie zou misschien zijn dat ze de sollicitanten voor jouw bataljon op pauze hebben gezet omdat die al wat voller zit.
Zou ook goed kunnen. Volgens mij is het 20ste bataljon behoorlijk 'populair'. Ik heb in Den Haag gesolliciteerd.
pi_83146409
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:10 schreef Jimmie het volgende:
Orange Spring inderdaad, veel verschillende wachten gedraaid, oefenvijand voor oa 42 BVE met de Fennek, verschillende hand en spandiensten, 24/7 licht ervaren (best raar de eerste paar dagen), schieten in de bergen en in de vrije tijd fjorden verkennen, Tromso bezocht etc.

Kortom mooie ervaring in een prachtig land.
nog mensen van 101cisbat gezien?
pi_83146748
quote:
Op Bijdinsdag 22 juni 2010 11:37 schreef CpV het volgende:
bij mij is er geen opkomst datum ingevuld,23 december goedgekeurd ingedeeld bij het 40 bat.daar zijn nog mensen nodig. Kortom lekker vaag allemaal daar bij de MIVD
[..]

Dat is opzich ook wel weer goed om te weten van die aanstellingsdatum.

Ik weet niet of ik nog wel op de stapel lig. Ik sta in ieder geval nogsteeds 'open/niet afgerond' als IKS in het systeem kijkt, dat al sinds mijn goedkeuringsdatum (28 januari). Maar er is dus ook niet achter te komen of ze uberhaupt (al) met mijn onderzoek bezig zijn. Zou me ook niks verbazen als er weleens stukken kwijtraken
pi_83147207
Met het quoten heb ik niet helemaal goedgedaan,het bovenste stuk is van mij als reactie op Cpv
pi_83147832
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:50 schreef wilhen het volgende:

[..]


Ook daar is dus geen pijl op te trekken.

Ik heb inmiddels een mailtje naar het 20ste bataljon eraan gewaagd met de vraag hoe het met hun vulling staat. Ben benieuwd.
pi_83151266
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:43 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

nog mensen van 101cisbat gezien?
Niet dat ik me kan herinneren, die waren blijkbaar ook in Noorwegen?
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:10 schreef CpV het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels een mailtje naar het 20ste bataljon eraan gewaagd met de vraag hoe het met hun vulling staat. Ben benieuwd.
Dat kan ik wel voor je beantwoorden, Den Haag is bijna volledig gevuld.
pi_83184661
Nog maar eens gebeld met het 40 bat.Er zijn nog steeds 9 personen van 2009 in afwachting VO ( alleen voor 40 bat),het waren er meer, maar enkele hebben afgehaakt. Sinds weken slechts 2 mensen aangesteld (van februari).MIVD afd.is van 8 man naar 4 man gegaan. Lijkt op een manier om de druk in de organisatie op te voeren om toch maar weer de oude bezetting terug te krijgen, overigens is het 40 bat.continu bezig om hierin duidelijk te krijgen. Er lijkt niemand echt grip te hebben op die 4 man met hun langzaam aan actie. Ik hou het nog wel vol maar dit begint knap irritant te worden.
pi_83186073
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:08 schreef wilhen het volgende:
Nog maar eens gebeld met het 40 bat.Er zijn nog steeds 9 personen van 2009 in afwachting VO ( alleen voor 40 bat),het waren er meer, maar enkele hebben afgehaakt. Sinds weken slechts 2 mensen aangesteld (van februari).MIVD afd.is van 8 man naar 4 man gegaan. Lijkt op een manier om de druk in de organisatie op te voeren om toch maar weer de oude bezetting terug te krijgen, overigens is het 40 bat.continu bezig om hierin duidelijk te krijgen. Er lijkt niemand echt grip te hebben op die 4 man met hun langzaam aan actie. Ik hou het nog wel vol maar dit begint knap irritant te worden.
Lijkt wel of ze daar ook niet alle feiten hebben. Zoals eerder gemeld ben ik eind maart gekeurd en heb deze week mijn AMO datum binnen gekregen.

Kan mij trouwens voorstellen dat het frustrerend voor je begint te worden.. aan al het geduld komt een einde
pi_83188642
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:00 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Niet dat ik me kan herinneren, die waren blijkbaar ook in Noorwegen?
[..]

Dat kan ik wel voor je beantwoorden, Den Haag is bijna volledig gevuld.
Ja, ook die oefening ondersteunen met verbindingsmiddelen. oa masten enzo
pi_83191542
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:08 schreef wilhen het volgende:
Nog maar eens gebeld met het 40 bat.Er zijn nog steeds 9 personen van 2009 in afwachting VO ( alleen voor 40 bat),het waren er meer, maar enkele hebben afgehaakt. Sinds weken slechts 2 mensen aangesteld (van februari).MIVD afd.is van 8 man naar 4 man gegaan. Lijkt op een manier om de druk in de organisatie op te voeren om toch maar weer de oude bezetting terug te krijgen, overigens is het 40 bat.continu bezig om hierin duidelijk te krijgen. Er lijkt niemand echt grip te hebben op die 4 man met hun langzaam aan actie. Ik hou het nog wel vol maar dit begint knap irritant te worden.
Hier hetzelfde.. ik ben erg gemotiveerd en heb er veel zin in, vind het jammer dat het nu wordt overschaduwd door dit hele gedoe en zelfs deels irritatie begint op te wekken. Ik wacht nu al meer dan 5 maanden, dat is niet leuk meer als je iets doet uit overtuiging.

Maargoed, we wachten nog maar even af... ik hoop dat er wat beweging inkomt nu ´de leiding´ van het IKS zich ermee aan het bemoeien is.

We´ll see..
pi_83191874
Dat doen ze gewoon expres in het kader van "omgaan met teleurstellingen"

Bij mij heeft het vanaf keuring tot aan plaatsing in peleton ook een goede 9 tot 10 maand geduurd.
pi_83195360
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:02 schreef zipta het volgende:
Dat doen ze gewoon expres in het kader van "omgaan met teleurstellingen"

Bij mij heeft het vanaf keuring tot aan plaatsing in peleton ook een goede 9 tot 10 maand geduurd.
Ik ben blij dat ik geen uitzondering ben,dat omgaan met teleurstellingen mag van mij uitgebreid getest worden op de AMO. Btw wanneer ben jij dan aangesteld en gekeurd,en welk bat?
pi_83196816
Keuring was ergens in mei 2009 dacht ik? Aanstellingsdatum oktober, AMO januari/februari dit jaar en die week daarop meteen geplaatst in peleton.
Zit bij het 40ste
pi_83199902
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:05 schreef zipta het volgende:
Keuring was ergens in mei 2009 dacht ik? Aanstellingsdatum oktober, AMO januari/februari dit jaar en die week daarop meteen geplaatst in peleton.
Zit bij het 40ste
Bedankt voor je reactie,wellicht komen we elkaar tzt tegen,ik kom als het goed is ook bij het 40ste ( voorkeur B1)
pi_83203194
morgen kleden!
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83205106
Enjoy! Hoop dat ze in jouw maat wel alles hebben
pi_83223882
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:20 schreef hcwp het volgende:
morgen kleden!
Ik kleed me elke dag
pi_83224474
Je elke dag aankleden
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83229878
Nou, ik heb een mailtje terug van het 20ste bataljon naar aanleiding van mijn vraag of de sollicitaties op 'pauze' zijn gezet.

Alle opleidingsplaatsen voor het 20ste voor 2010 zitten vol. Er wordt niet meer gekeurd. Mensen die in de pijpleiding zitten moeten wachten, of tot volgend jaar, of totdat iemand een AMO afzegt, of totdat een ander bataljon plaatsen over heeft. Dat laatste schijnt nogal eens te gebeuren dus we blijven maar hopen.
pi_83257025
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:20 schreef hcwp het volgende:
morgen kleden!
En, gelijk maar langs de Ikea voor een nieuwe kast?
pi_83260162
De tyfus, wat een hoeveelheid zooi krijg je mee. En die onderbroeken Helaas waren de kisten op, dus die moeten nageleverd worden. Hopelijk zijn ze op tijd want maandag 5/7 op AMO.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:19:03 #207
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83260366
Ik zou voor de zekerheid ff zelf kisten aanschaffen als je budget hebt om goeie te halen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83267208
Tips wbt merk? Denk niet dat ik het nog ga redden iets te scoren voor de AMO, die nalevering heb ik ook geen vertrouwen in
pi_83271555
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:19 schreef Vortix het volgende:
Ik zou voor de zekerheid ff zelf kisten aanschaffen als je budget hebt om goeie te halen
En een pot talkpoeder, voor de blaren
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:22:31 #210
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83273232
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:54 schreef Druid het volgende:
Tips wbt merk? Denk niet dat ik het nog ga redden iets te scoren voor de AMO, die nalevering heb ik ook geen vertrouwen in
Meindl's zijn altijd goed. Ben je ff een flinke duit kwijt maar je hebt wel echt goed schoeisel aan je voeten en dat is vaak echt cruciaal.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83273724
Baal er wel goed van dat juist de gevechtslaarzen op zijn. Als ze dat hele DT nou niet in voorraad hadden gehad, soit. Maar schoeisel lijkt me essentieel.

Tevens; vast niet iedereen gaat zelf laarzen kopen; hoe doen ze dat tijdens de AMO als mensen deze niet hebben?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83273754
@hcwp: goede vraag, ik ga komende week ff bellen iig
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:47:03 #213
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83273962
Ja, dat wil ik ook wel eens weten hoe ze dat willen gaan oplossen
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83274125
Sportschoentjes
pi_83274360
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83274782
Jup dat worden dan inderdaad sportschoenen.
iemand bij mij op de amo had dusdanig grote voeten (maat 50) dat de kisten speciaal voor hem op maat werden gemaakt en die heeft de hele amo op sportschoenen gedaan omdat hij niet anders had.

En als je niet al te dure schoenen wil kan je ook in de dump ook op zoek gaan naar die oude kisten met die groef in de hak. Die zitten uiteindelijk een stuk beter dan de nieuwe vind ik. Al zijn de nieuwe ook niet slecht.
pi_83274832
Hm sportschoenen staat een beetje suf, ik duik komend weekend wel ff de dump in dan
pi_83275230
Je heft echt niet zelf schoenen te kopen hoor, als de zwarte kisten op zijn krijg je of jungle kisten of de desert variant.

Eigen aanschaf kisten mag je tijdens je amo wss niet eens dragen en eenmaal paraat ook alleen tijdens oefening.

Edit:

Tijdens je amo loop je toch grotendeels op sportschoenen ivm schoenenprotocol
pi_83275486
ik kreeg te horen dat ik moest wachten op zwart, geen vervangers gehad
pi_83275532
Lekker dan, dan krijg je ze nog voor je amo begint? Ik zou iig echt niet zelf dingen gaan aanschaffen omdat de baas t niet kan verstrekken.
pi_83275618
Vraag het me serieus af of dat lukt, AMO start 5/7
pi_83275690
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:25 schreef Bouke-p het volgende:
Je heft echt niet zelf schoenen te kopen hoor, als de zwarte kisten op zijn krijg je of jungle kisten of de desert variant.

Eigen aanschaf kisten mag je tijdens je amo wss niet eens dragen en eenmaal paraat ook alleen tijdens oefening.

Edit:

Tijdens je amo loop je toch grotendeels op sportschoenen ivm schoenenprotocol
AMO van de Natres loop je alleen maar op kisten, heb geen sportschoen aangeraakt met me AMO.

Is ook maar 2 weekjes natuurlijk

Ik zou er idd ook wel mee oppassen met eigen aanschaf.
pi_83290211
Hoe ziet het huidige sport shirt en trainingspak er eigenlijk uit?
Of is dat nog hetzelfde als 10 jaar geleden?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:23:26 #224
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83290989
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:25 schreef Bouke-p het volgende:

Tijdens je amo loop je toch grotendeels op sportschoenen ivm schoenenprotocol
?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_83294109
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:06 schreef wiver het volgende:
Hoe ziet het huidige sport shirt en trainingspak er eigenlijk uit?
Of is dat nog hetzelfde als 10 jaar geleden?
Blauwe lange broek, wit/blauwe longsleeve. Korte versie was niet op voorraad
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83296087
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:28 schreef hcwp het volgende:

[..]

Blauwe lange broek, wit/blauwe longsleeve. Korte versie was niet op voorraad
Die witte met blauwe mouwen?
pi_83297600
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:28 schreef hcwp het volgende:

[..]

Blauwe lange broek, wit/blauwe longsleeve. Korte versie was niet op voorraad
Lol bij mij was niks op voorraad
pi_83299189
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:23 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

?
Ik bedoelde de IP periode, om aan de kisten te wennen loop je de 1e weken meer op sportschoenen dan kisten. Is bedacht om blessures te voorkomen.
pi_83299233
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:23 schreef wiver het volgende:

[..]

Die witte met blauwe mouwen?
de laatste nieuwelingen die bij ons paraat gekomen zijn hebben Nike kleding gekregen ipv het beruchte blauw wit.
pi_83304166
Ik probeer mijn selecteur op het IKS als een tijdje te bellen op het telefoonnummer wat op de gespreksnotitie staat, maar niemand neemt daar ooit op. Mailtjes bouncen steeds terug op het vermelde Email adres, op welk adres mailen jullie (graag via PM ivm discretie)? Thnx
pi_83309282
Morgen nog mensen assisteren bij de Veteranendag?
pi_83435725
Net gebeld met het KPU; zwarte gevechtslaarzen mogen vanwege de bezuinigingen helemaal niet meer besteld worden werd mij verteld. Morgen nog maar eens bellen om te kijken of er een alternatief (niet zwart?) te regelen is...

Het is wel van de ratten dat je bij nota bene defensie geen schoeisel kan krijgen.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83436226
Hm ik heb gisteren niet kunnen bellen maar ga vandaag wel ff in de tel met staf van mn bataljon, gaat lekker zo
pi_83446341
Toch maar (zwarte) sportschoenen??,
pi_83446949
Ja op deze korte termijn nog een alternatief regelen wordt erg lastig, telefonische bereikbaarheid is ook erg beroerd.
pi_83449331
Nou ik zou er ook geen geld aan uitgeven. Niet jou probleem toch?

En dan hameren ze zo op eenheid van tenue ed...
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:09:13 #237
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83452794
Gast, met alle respect maar het is de reserve..
Met alle budget-, logistieke en andere problemen die defensie bezit snap je toch zelf ook wel dat de prioriteiten niet bepaald bij jullie liggen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_83455209
Nou, ik heb de basis reeds zelf gekocht via dumpshops en zo. Voor de survivals...
Dus als ze in mijn geval te kort zouden komen, is dan tenminste geen probleem ;-)
pi_83459128
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:09 schreef Rave_NL het volgende:
Gast, met alle respect maar het is de reserve..
Met alle budget-, logistieke en andere problemen die defensie bezit snap je toch zelf ook wel dat de prioriteiten niet bepaald bij jullie liggen?
Prio voor jouw peppie spulletjes inderdaad


De NatRes doet het altijd al met minder, maar dat het KPU geen kisten in voorraad heeft, voor wie dan ook die wat groen gaat doen is gewoon belachelijk.

Ik kreeg toen ik kwam kleden tenminste nog andere kisten mee (achteraf gezien helaas gare el cheapo Magnums, maar da's een ander verhaal).
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:54:52 #240
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83460545
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:26 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Prio voor jouw peppie spulletjes inderdaad
ik ben blij dat jij de strekking van mijn relaas daar snapt..
quote:
De NatRes doet het altijd al met minder, maar dat het KPU geen kisten in voorraad heeft, voor wie dan ook die wat groen gaat doen is gewoon belachelijk.

Ik kreeg toen ik kwam kleden tenminste nog andere kisten mee (achteraf gezien helaas gare el cheapo Magnums, maar da's een ander verhaal).
Scharrig ja, maar dat is het gevolg van een eigen falend beleid waar ze nu de vruchten van plukken..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_83463540
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

ik ben blij dat jij de strekking van mijn relaas daar snapt..
[..]

Ik snap 'm wel degelijk, helaas lees je mijn (cynische) opmerking verkeerd... 't Is niet tegen jou gericht maar aan de chaos bij het KPU.
pi_83468583
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:09 schreef Rave_NL het volgende:
Gast, met alle respect maar het is de reserve..
Met alle budget-, logistieke en andere problemen die defensie bezit snap je toch zelf ook wel dat de prioriteiten niet bepaald bij jullie liggen?
Uiteraard hoort de prio bij parate eenheden te liggen, dat hoor je mij ook geen moment ontkennen. Maar voor zover ik begrijp is het verstrekken van die laarzen momenteel een defensiebreed probleem, niet alleen bij de natres. Maar sjaaltjes zijn er wel genoeg
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:01:04 #243
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83468789
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:56 schreef Druid het volgende:

[..]

Uiteraard hoort de prio bij parate eenheden te liggen, dat hoor je mij ook geen moment ontkennen. Maar voor zover ik begrijp is het verstrekken van die laarzen momenteel een defensiebreed probleem, niet alleen bij de natres. Maar sjaaltjes zijn er wel genoeg
Sinds de Nederlandse fabrieken op de fles zijn gegaan die die M90's maken is het dweilen met de kraan open. Links en rechts worden andere kisten aangeschaft, maar nooit genoeg en nooit constant.
Daar zit het hele probleem.
En tegen de tijd dat de eerste eenheden die kisten weer krijgen staat de Arbo-maffia alweer klaar om die dingen af te keuren, en dan gaan ze weer verder zoeken...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_83479905
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:45 schreef hcwp het volgende:
Net gebeld met het KPU; zwarte gevechtslaarzen mogen vanwege de bezuinigingen helemaal niet meer besteld worden werd mij verteld. Morgen nog maar eens bellen om te kijken of er een alternatief (niet zwart?) te regelen is...
Voor mij iig geen alternatief (net gebeld), sportschoentjes dus.
pi_83483523
Ditto... er benne gewoon geen pieken, aldus de man aan de andere kant van de lijn. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met beroeps waarvan de opleiding het 3e of 4e kwartaal begint...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:25:59 #246
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83484874
En ja hoor, weer een aantal GVT-knopen afgebroken in de was Kutkwaliteit van dat spul begint me echt te irriteren.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:36:00 #247
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83485288
Drukknopen of gewone knopen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:46:40 #248
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83485767
Gewone. Dingen als de knoop van je broek en achterzak op broek. De parka zit ook vol met die dingen. Ook op mijn overall ben ik er al een stuk of twee kwijtgeraakt. Heel matig allemaal.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 30 juni 2010 @ 12:48:30 #249
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_83485845
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:46 schreef Vortix het volgende:
Gewone. Dingen als de knoop van je broek en achterzak op broek. De parka zit ook vol met die dingen. Ook op mijn overall ben ik er al een stuk of twee kwijtgeraakt. Heel matig allemaal.
Succes.

"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:51:47 #250
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83486016
Haha ja inderdaad, ware het niet dat er een paar ook daadwerkelijk écht zijn gebroken. Alsin, de knoop zelf Maar goed inderdaad, naaisetje erbij en gaan met die banaan
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83493265
Om nog maar even over de kisten door te emmeren; welk merk en type zou je eigenlijk van het KPU krijgen?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83494998
Restanten KL gevechtslaars (copycat van de M90) en Haix.
pi_83609275
Bijna!!
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83621218
yes!
pi_83629710
Zondagavond er al heen? Noord of Zuid?
pi_83634895
Vanavond al ja, daar tukken leek me wel zo verstandig Deze AMO is in zuid
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_83636811
Een ik heb zojuist een van die lipjes van de rist van de camo-rugzag gesloopt Vraag me sowieso af of die rugtas wel zo stevig is... En die plunjezak durf ik ook niet aan een van de twee handvaten op te tillen...

Jullie al bepakt verder?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  zondag 4 juli 2010 @ 11:13:42 #258
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83636937
Je bedoelt de Woodland, die grote tas? Ja die lipjes breken fucking snel af. Voor de rest is dat ding vrij stevig hoor. Stouw er regelmatig een ongelooflijke hoeveelheid zooi in en nog nooit problemen mee gehad.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 4 juli 2010 @ 15:39:48 #259
199122 vuurie
Stay frosty
pi_83645301
Lipjes vervangen door een zo'n stevig sleutelringetje
pi_83650302
quote:
Op zondag 4 juli 2010 08:09 schreef hcwp het volgende:
Vanavond al ja, daar tukken leek me wel zo verstandig Deze AMO is in zuid
Veel succes!!
pi_83664954
Hallo ik zit met een dilemma, ik wil graag bij het natres maar ik weet eigenlijk nog helemaal niks.
Het lijkt me fijn om het naast m'n gewone baan te kunnen doen (dat is toch de bedoeling?)
Maar ik weet me god niet waar ik moet beginnen
Ik woon in Zeeland en volg momenteel nog een opleiding. Ben 19 jaar.
De een zegt gewoon doen! is goed voor je.
En de ander zegt nee moet je echt niet doen is zonde van je tijd.

Hebben ze er wat aan als je een bepaalde opleiding gedaan hebt?
Begin je met een soort introductie of zo? en dat je daarna een functie krijgt wanneer je er een beetje in zit?
Ik hoop dat iemand me een beetje informatie kan geven. Ik heb op de site gekeken maar dat is allemaal zo algemeen
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 5 juli 2010 @ 00:42:08 #262
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83666160
Als je erbij wil moet je je sowieso opgeven voor een informatieavond en daar kunnen ze op al je vragen antwoord geven En het schept voor de rest nog helemaal geen verplichtingen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83672664
quote:
Op maandag 5 juli 2010 00:42 schreef Vortix het volgende:
Als je erbij wil moet je je sowieso opgeven voor een informatieavond en daar kunnen ze op al je vragen antwoord geven En het schept voor de rest nog helemaal geen verplichtingen.
Ok kun je me zeggen hoe ik dat doe dan?
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 5 juli 2010 @ 10:38:20 #264
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83672821
Je kan je volgens mij op www.werkenbijdelandmacht.nl inschrijven voor zo'n avond.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83673200
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:38 schreef Vortix het volgende:
Je kan je volgens mij op www.werkenbijdelandmacht.nl inschrijven voor zo'n avond.
Bedankt! Ik zie net dat ik eventueel bij de Genie kan gaan. Ik volg weg en waterbouwkunde en ben van plan om ook nog hbo civiele techniek te gaan doen. Daar hebben ze dan zeker wel wat aan.

Loont het denk je om dan eerst een paar jaar bij het natres te gaan?
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 5 juli 2010 @ 11:21:34 #266
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83674095
Het is sowieso een leuke tijd en je kan alvast een beetje kennismaken met de Landmacht als organisatie en cultuur, maar verwacht geen grote voorsprong of iets in die richting. Ik ben ook met het idee om over te stappen naar beroeps bij de Natres gegaan en ga in februari naar de KMA.

Ik zou me gewoon inschrijven voor de infoavond en kijken of het wat voor je is, niks te verliezen wat dat betreft
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83686228
Heb me vanmorge ingeschreven. In oktober kan ik pas komen
Er was er nog één eerder maar dan moet ik werken
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 5 juli 2010 @ 16:53:34 #268
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83687061
De natres doet sowieso weinig in de zomer dus vandaar denk ik
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83689918
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:09 schreef Rave_NL het volgende:
Gast, met alle respect maar het is de reserve..
Met alle budget-, logistieke en andere problemen die defensie bezit snap je toch zelf ook wel dat de prioriteiten niet bepaald bij jullie liggen?
Parate eenheden prio inderdaad, lijkt me logisch.

Maar puur het feit al dat het zo'n gigantische zooi is binnen defensie wbt PGU en andere zaken is wel gewoon een schande. Zware tijden zo, met die belachelijke bezuinigingen zeg
pi_83713699
Nog ff en dan lig je in je trainingspak in het bos...
pi_83713776
En met Paars+ wordt het er ook niet beter op.
Verhage, kom eens over de brug!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:50:21 #272
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83715536
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 10:58 schreef wiver het volgende:
En met Paars+ wordt het er ook niet beter op.
Verhage, kom eens over de brug!
Alsof een VVD-PVV-CDA kabinet niet zou bezuinigen op Defensie. Heb je de draconische maatregelen die Wilders voorstelt wel eens doorgenomen?

Ik ben zonder grappenmakerij overtuigd dat Paars+ nog niet eens het slechtste is voor de organisatie.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83730045
Nou ben ik niet echt een wilders-fan, hoewel hij wel goede argumenten heeft ...

We zullen wel zien wat het wordt :-)
pi_83730232
Zo, afgelopen week (do, vr, en za) de eindmodule van de AMO van de GLR gehad Was goed te doen, alleen het weer was best wel kut.. Vrijdagavond hadden we een eindmars terug naar de kazerne (gelukkig zonder rugzak en slaapzak op de man) waarbij ik 2x over mn nek ben gegaan door de hitte icm vocht/zout tekort, hoewel ik naar mijn idee voldoende had gegeten en water had gedronken, zo zie je maar weer.. Maar ben doorgegaan en heb het gered

Volgende week start voor mij de vaktechnische opleiding alweer.. Dan zijn we het militair zijn gelukkig enigszins af (dus niet meer de hele tijd in het bos spelen) en gaan we ons richten op aanhouding, zelfverdediging, bewaking, omgaan met de Glock etc, heb er zin in
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:28:24 #275
211797 Esses
Splendide mendax
pi_83730976
meneer u bent aangehouden ivm het aanwezig zijn op verboden terrein. armen spreiden , omdraaien, benen spreiden, hoofd afwenden naar links... dan ga ik u nu boeien... mooie voorsprong op de rest:p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_83791000
Krijgt iedere reservist dat?
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:51:10 #277
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83805209
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:28 schreef Esses het volgende:
meneer u bent aangehouden ivm het aanwezig zijn op verboden terrein. armen spreiden , omdraaien, benen spreiden, hoofd afwenden naar links... dan ga ik u nu boeien... mooie voorsprong op de rest:p
Beschaafd..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_83808418
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:30 schreef wiver het volgende:
Krijgt iedere reservist dat?
Wij bij de GLR wel, Natres volgens mij niet..
pi_83809300
Natres mag volgens mij niet boeien
pi_83837831
nope Natres mag niet boeien. Aanhouden mag iedereen, staande houden en dergelijke in principe niet. tenzij we weer werken onder commando van de politie.

ach ja straks lekker op oefening in deze hitte en heb der zin in
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:54:36 #281
211797 Esses
Splendide mendax
pi_83838714
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:20 schreef Hubs het volgende:
nope Natres mag niet boeien. Aanhouden mag iedereen, staande houden en dergelijke in principe niet. tenzij we weer werken onder commando van de politie.

ach ja straks lekker op oefening in deze hitte en heb der zin in
Staande houden ga ik je alvast door je neus heen boren, want dan moet je eerst als boa aangesteld worden. Dat is namelijk alleen weggelegd voor de opsporingsambtenaar...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_83839638
weet ik eigenlijk niet zeker, heb wel eens tijdens een oefening onder commando van de politie mensen (oefenvijand) staande gehouden. En dan doet de politie de truc met het aanhouden ed. Dus misschien mag het wel als we onder commando staan van de politie oid? weet jij het?
pi_83891959
quote:
Op zondag 4 juli 2010 08:09 schreef hcwp het volgende:
Vanavond al ja, daar tukken leek me wel zo verstandig Deze AMO is in zuid
En hoe was je eerste week?
pi_83993848
Het heeft even geduurd, maar ich bin dabei! Gisteren brief 'gereed voor aanstelling' onvangen en vandaag de aanstellingsbeschikking. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van m'n bataljon...
pi_83994953
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:39 schreef PugaPyga het volgende:
Het heeft even geduurd, maar ich bin dabei! Gisteren brief 'gereed voor aanstelling' onvangen en vandaag de aanstellingsbeschikking. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van m'n bataljon...
Mooi man,wanneer ben jij gekeurd en waar kom je terecht?
pi_83996435
Ben uiteindelijk op 8 maart goedgekeurd en heb tot die tijd dus op m'n VGB gewacht. Ik kom bij het 20e maar kan in september en november geen AMO lopen ivm andere verplichtingen, dus kan waarschijnlijk pas in januari 2011...
pi_84002139
Ik mag volgende week weer op keuring.
Hopelijk is dan alles medisch goed, bloeddruk en zo.
pi_84002492
Succes! Is je VO nou al wel afgerond of moeten ze dat dan nog starten?
pi_84004004
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:53 schreef PugaPyga het volgende:
Succes! Is je VO nou al wel afgerond of moeten ze dat dan nog starten?
Bij sollicicatie (dec-09)wel aangegeven dat ze daar gelijk mee konden beginnen.
Maar je weet maar nooit...
Ik zie het wel. Al duurt het nog een paar maanden, als ik er uiteindelijk maar door ben.
Daar gaat het tenslotte om ;-)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:51:55 #290
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84005716
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:24 schreef Hubs het volgende:
weet ik eigenlijk niet zeker, heb wel eens tijdens een oefening onder commando van de politie mensen (oefenvijand) staande gehouden. En dan doet de politie de truc met het aanhouden ed. Dus misschien mag het wel als we onder commando staan van de politie oid? weet jij het?
Nee... Hooguit dat er een afgesloten terrein was waar het gewoon verplicht was om je te legitimeren voor je door mag lopen en/of het terrein gemilitariseerd was. Staande houden is echt een bevoegdheid voor de opsporingsambtenaar, als het een gemilitariseerd terrein is (of de huisregels) is er geen sprake van staande houden. Voor staande houden moet iemand namelijk ook verdachte zijn. Die aanhouding had jij dan wel weer zelf mogen doen
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_84010882
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:51 schreef Esses het volgende:

[..]

Nee... Hooguit dat er een afgesloten terrein was waar het gewoon verplicht was om je te legitimeren voor je door mag lopen en/of het terrein gemilitariseerd was. Staande houden is echt een bevoegdheid voor de opsporingsambtenaar, als het een gemilitariseerd terrein is (of de huisregels) is er geen sprake van staande houden. Voor staande houden moet iemand namelijk ook verdachte zijn. Die aanhouding had jij dan wel weer zelf mogen doen
hmm nu heb ik toevallig een IK'tje gekregen gisteravond met een toelichting dat we het in bepaalde omstandigheden dus wel mogen. Dit ivm een komende oefening in de herfst.

Ik wil dat best wel toelichten maar voel er weinig voor om de tekst van een IK op het internet te zetten.
pi_84070337
Afgelopen weekend met survival een flinke blaar op m'n hand opgelopen met abseilen. Ik was iets te snel beneden, haha!
Hij is al aardig dicht. Hopelijk is het me volgende week op de keuring niet tot last...
pi_84123134
Nou, de kogel is door de kerk. Wat een aantal keren door het IKS is ontkend blijkt toch waar te zijn, dat vele veiligheidsonderzoeken zo lang duren komt door onderbezetting in combinatie met de op het aanstellingsformulier genoteerde opkomstdatum. Tot aan maart (ongeveer) heeft men 31 december 2010 ingevuld, hierdoor heeft de MIVD (die prioriteren ivm de onderbezetting) deze veiligheidsonderzoeken laten liggen.

Degenen waarvoor dit geldt schijnen geinventariseerd te zijn, de MIVD gaat komende week aan de slag met deze onderzoeken en men hoopt dat binnen ongeveer 5 weken de uitslagen volgen. Het zou nu dus snel moeten gaan. Wel jammer dat ik in maart al heb aangegeven mij zorgen te maken over de genoemde opkomstdatum, toen werd mij echter verzekerd dat de MIVD wist dat de opkomstdatum voor de NATRES eigenlijk snel mogelijk is... niet dus. Inmiddels wacht ik 6 maanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door CpV op 16-07-2010 10:38:59 ]
pi_84125485
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:08 schreef CpV het volgende:
Nou, de kogel is door de kerk. Wat een aantal keren door het IKS is ontkend blijkt toch waar te zijn, dat vele veiligheidsonderzoeken zo lang duren komt door onderbezetting in combinatie met de op het aanstellingsformulier genoteerde opkomstdatum. Tot aan maart (ongeveer) heeft men 31 december 2010 ingevuld, hierdoor heeft de MIVD (die prioriteren ivm de onderbezetting) deze veiligheidsonderzoeken laten liggen.

Degenen waarvoor dit geldt schijnen geinventariseerd te zijn, de MIVD gaat komende week aan de slag met deze onderzoeken en men hoopt dat binnen ongeveer 5 weken de uitslagen volgen. Het zou nu dus snel moeten gaan. Wel jammer dat ik in maart al heb aangegeven mij zorgen te maken over de genoemde opkomstdatum, toen werd mij echter verzekerd dat de MIVD wist dat de opkomstdatum voor de NATRES eigenlijk snel mogelijk is... niet dus. Inmiddels wacht ik 6 maanden. Dit is goed nieuws,ik hoop dat dit inderdaad nog max. 5 weken gaat duren(na ruim 7 maanden)
pi_84125557
Dit is goed nieuws, ik hoop dat dit inderdaad nog max 5 weken gaat duren, na ruim 7 maanden
pi_84130000
AMO was tof! Bivak incl. weeralarm
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:34:13 #297
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84130682
haha nice
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 19 juli 2010 @ 12:13:47 #298
307554 SergeantMajoor40NatresB1
SergeantMajoor40NatresB1
pi_84229014
Even voor mijn nieuwsgierigheid: wie van de hier aanwezige posters zit nu nog te wachten op zijn VO? En wie wil er bij het peloton van 40 Natres dat opereert in de vierhoek Ede-Apeldoorn-harderwijk-Flevoland? Ik vraag dit omdat ik weet dat WILHEN in ieder geval bij het B-1 peloton wil en er nog meer belangstellenden zijn. Het peloton begint zolangzamerhand aardig gevuld te raken en ik wil graag vantevoren weten hoe en wat, zodat ik er rekening mee kan houden. Groeten, Eric
met vriendelijke groet;
SM. Eric
pi_84232206
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:13 schreef SergeantMajoor40NatresB1 het volgende:
Even voor mijn nieuwsgierigheid: wie van de hier aanwezige posters zit nu nog te wachten op zijn VO? En wie wil er bij het peloton van 40 Natres dat opereert in de vierhoek Ede-Apeldoorn-harderwijk-Flevoland? Ik vraag dit omdat ik weet dat WILHEN in ieder geval bij het B-1 peloton wil en er nog meer belangstellenden zijn. Het peloton begint zolangzamerhand aardig gevuld te raken en ik wil graag vantevoren weten hoe en wat, zodat ik er rekening mee kan houden. Groeten, Eric
Ik wil in ieder geval bij het 40 Natres, maar mijn VO is al goedgekeurd!
  maandag 19 juli 2010 @ 15:43:10 #300
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_84237013
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:13 schreef SergeantMajoor40NatresB1 het volgende:
Even voor mijn nieuwsgierigheid: wie van de hier aanwezige posters zit nu nog te wachten op zijn VO? En wie wil er bij het peloton van 40 Natres dat opereert in de vierhoek Ede-Apeldoorn-harderwijk-Flevoland? Ik vraag dit omdat ik weet dat WILHEN in ieder geval bij het B-1 peloton wil en er nog meer belangstellenden zijn. Het peloton begint zolangzamerhand aardig gevuld te raken en ik wil graag vantevoren weten hoe en wat, zodat ik er rekening mee kan houden. Groeten, Eric
Ik zit ook nog te wachten op goedkeuring van mijn VO, ik zou in Harderwijk geplaatst worden.
Gr. Gr.
pi_84238194
En ik bij 40 b2 (Ede). Afhankelijk van hoe het donderdag gaat natuurlijk ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')