abonnement Unibet Coolblue
pi_81671134
Zoals de TT al zegt, ik heb een hernia met ischias (= uitstraling van pijn in bil/bovenbeen/kuit/voet, bij mij in rechter been). Al sinds februari lig ik plat, ik kan niet/nauwelijks zitten (lastig als je bv naar de wc moet, kan ik je vertellen) en staan/lopen gaat niet langer dan een minuut of 10 achter elkaar. Eerst ging het beter met fysiotherapie, en vlak voor pasen kon ik 25 minuten lopen zonder veel pijn. Toen moest ik echter een nieuwe oefening proberen ('bruggetje' maken, vanaf rugligging om handen en voeten steunen en zo mijn rug omhoog duwen) en dat ging zo mis dat ik helemaal niets meer kon.

Toen kwam ik eindelijk in aanmerking voor een MRI, die ik op 4 mei heb gehad. Hieruit bleek dat ik een enorme hernia heb (L5 - S1, dus tussen onderste wervel en heiligbeen) en de neuroloog raadde therapie dan ook direct af. Ik ben toen dezelfde middag behandeld met een epidurale injectie (inspuiten van pijnstilling en cortico-steroïden dmv ruggeprik). De pijnstiller werkte toen meteen, ik kon direct na de spuit zelfs 10 min zitten op een stoel. Helaas zijn mijn klachten daarna verslechterd (de directe pijnstilling werkt sowieso maar 1 uur, daarna moeten de steroïden gaan werken) en kon ik (voor mijn gevoel) minder dan voor de prik. Gisteren ben ik opnieuw op consult geweest en heb verteld dat imo de pijn erger is geworden na die prik. De neuroloog en anesthesist zeiden dat dat in principe niet mogelijk is, en raadden ten zeerste aan om gewoon de tweede prik te laten zetten (epidurale injectie gaat in principe altijd met 2 prikken, waar 2 weken tussen zit).

Deze keer merkte ik echter niets van een direct pijnstillend effect, en vandaag heb ik zoveel pijn dat ik niet eens naar de wc kan lopen en terug zonder in de tussentijd 10 min te liggen op bed (naast de wc gelukkig). Ik baal dus ontzettend en heb echt heel veel pijn, tot janken aan toe als ik naar de wc moet, moet lopen, of moet niezen oid. Het slikken van pijnstillers (paracetamol/ibuproven/diclovinak) heeft geen effect, omdat de pijn als ik gewoon plat lig op mijn rug niet aanwezig is en er pas tijdens staan/lopen echt 'in schiet', een hele scherpe, nare pijn. De enige optie die ik zie is dus gewoon zoveel mogelijk plat liggen zoals ik al sinds februari doe, alleen nu ben ik nog erger beperkt in mijn beweging dan eerst.

De kans is behoorlijk groot dat ik toch een operatie zal moeten als bij het volgende consult (over 2,5 week) blijkt dat deze spuit ook geen effect heeft gehad. De operatie die het dan waarschijnlijk zal worden wordt gedaan dmv endoscoop en is zo minimaal mogelijk (gaatje van 2 cm in je rug). Dit wil ik echter pas na 28 juni omdat ik op die datum per se nog een tentamen moet halen zodat ik mijn bachelor haal (echt essentieel om toegelaten te worden tot de master die ik wil in september) en ik weet niet hoe dat na een operatie zal gaan. Ik ben ook bang dat ik me dan minder goed kan concentreren op het leren als ik tussendoor geopereerd moet worden.

Mijn vragen zijn nu eigenlijk of er hier meer mensen ervaring mee hebben gehad? Dus het verergeren van de pijn na epidurale injectie? En heeft iemand misschien goede tips voor pijnstillers die specifiek deze pijn verminderen? En zijn er mensen die de edoscopische operatie hebben ondergaan, zo ja, hoe ging dat? Overige tips/trucs/ervaringen zijn ook zeer welkom.

Plaatje voor de duidelijkheid, mijn hernia zoals te zien op de MRI van 4 mei:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_81671322
Ik heb hier totaal geen verstand van en dit is best offtopic maar ik werk in een (prive) rugkliniek als schoonmaker dus even volgen
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_81671390
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:41 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb hier totaal geen verstand van en dit is best offtopic maar ik werk in een (prive) rugkliniek als schoonmaker dus even volgen
Toevallig in Ede? Die raadde de zorgverzekering aan namelijk voor als ik geopereerd moet worden.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_81671506
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:43 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Toevallig in Ede? Die raadde de zorgverzekering aan namelijk voor als ik geopereerd moet worden.
Nee in Veenhuizen
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:52:09 #5
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_81671757
TVP. Hernia hebben is verdomd vervelend inderdaad. Het beste advies dat ik mee heb gekregen is er doorheen lopen. (Liggen wordt al jaren afgeraden)
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:58:17 #6
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_81672049
Ik heb na een haf jaar niets te kunnen doen, een operatie gehad, zelfde manier, zelfde plek. Begon met ischias, eindigde in een hernia. Geen prikken gehad, ik kwam al snel op de wachtlijst omdat uit de MRI bleek dat mijn hernia zo ernstig was, dat rust het niet zou gaan genezen. Ik kon ook zeer moeilijk lopen omdat ik uitval rechts kreeg en mijn voet niet goed kon voelen tijdens het lopen.

De operatie is een dagopnamen, onder volledige narcose, en beviel mij enom goed. Direct na de operatie was de pijn weg! Natuurlijk deed de wond wel wat zeer. Ik werd 's ochtends opgenomen en rond 12 uur naar de operatie zaal gebracht. Er werden 4 dezelfe operaties gedaan die dag. Tijdens de operatie lig je als het ware op je knieeen met je armen onder je hoofd gevouwen en je rug boven. Daar krijg je wat vreemde spierpijn van. Na de operatie moet je ongeveer 3 uur platliggen. Als je pech hebt moet je 24 uur platliggen. Een van de vier had die pech. Wij mochten na 3 uur uit bed, en oefenden met de fysiotherapeut. Traplopen, wat fietsen et cetera en voor het avondeten naar huis.

Soms heb ik een vage hernia pijn nu nog. Vooral na lang zitten, veel tillen et cetera, maar in principe was ik na 6 weken genezen en mocht ik alles weer doen.

Ik ben er zeer positief over geweest en zeg nou zelf, die herniapijn weegt niet op tegen de korte duur van wondpijn en een klein littekentje!
pi_81673419
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:52 schreef Sigmund666 het volgende:
TVP. Hernia hebben is verdomd vervelend inderdaad. Het beste advies dat ik mee heb gekregen is er doorheen lopen. (Liggen wordt al jaren afgeraden)
Tja, dan moet dat wel kunnen... Ik ben ook vanaf het begin blijven bewegen/lopen voor zolang als het kon, maar ik kon echt niet zitten (direct doof gevoel in voet, tintelingen, en daarna felle pijn in heel been) dus dan blijft liggen over. Het doet namelijk gewoon echt heel erg veel pijn en op een gegeven moment valt daar niet doorheen te lopen helaas. Ik had er al sinds eind december last van en ben pas in februari naar de fysio gegaan. Tot die tijd ben ik dus door blijven lopen met de klachten. Maar als je op een gegeven moment jankend aan het aanrecht staat bij het eten maken dan is er toch wel iets mis en is doorlopen geen optie meer...

@ Silmarwen: dat klinkt in ieder geval positief! Ik heb gelukkig geen uitvaslverschijnselen maar wel wat krachtverlies rechts. De bedoeling was dat het met de injecties kon genezen, maar daar merk ik dus nog helemaal niets van (eerder het tegenovergestelde). En tja, dan blijft een operatie als enige optie nog over... Ik hoop dat het bij mij ook zo voorspoedig zal gaan, ik kan wat mij betreft vanaf 29 juni geopereerd worden en dan moet ik 1 september weer alles kunnen doen (fietsen naar school, lopen met de hond, maar vooral zitten voor als ik college moet volgen).

'T is echt opvallend hoe veel en vaak je normaal eigenlijk zit (ik dan), dat valt pas echt op als je het niet meer kan... Ik verheug me er nu al op als ik straks eindelijk een stukje kan fietsen en gewoon weer zittend kan eten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_81673822
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:37 schreef Miss_Ischias het volgende:
Sorry, flauw

Klinkt wel heel heftig zeg. Ik heb er geen verstand van. Wat ik me wel afvraag: je bent zo jong; hoe kom je aan een hernia? Ontstaat zoiets zomaar of..?
What's the name of the game?
pi_81674422
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:37 schreef Miss_Isis het volgende:
Mijn vragen zijn nu eigenlijk of er hier meer mensen ervaring mee hebben gehad? Dus het verergeren van de pijn na epidurale injectie? En heeft iemand misschien goede tips voor pijnstillers die specifiek deze pijn verminderen? En zijn er mensen die de edoscopische operatie hebben ondergaan, zo ja, hoe ging dat? Overige tips/trucs/ervaringen zijn ook zeer welkom.
Dat is inderdaad een flinke hernia. Heb je ook een transversale opname (dus van bovenaf gezien)?

Meestal reageert de pijn goed op een onderhoudsdoering van:
Paracetamol 500mg 4 keer daags 2
Diclofenac 50mg 3 keer daags 1 (vaak met een maagbeschermer Nexium erbij)
En een morfinepreparaat, oxycontin. Zo nodig oxynorm.

(al deze tegelijk, apart werken ze niet zo goed!)

Als de pijn hier onvoldoende op reageert kun je de oxycontin ophogen. Blijft de pijn hierop bestaan
kun je middelen overwegen tegen neuropathische pijnen zoals amitriptyline, gabapentine of pregabaline.
De laatste heet ook wel Lyrica en werkt echt fantastisch tegen zenuwpijnen. Je moet alleen een beetje oppassen als je iets aan het hart hebt, maar verder een effectief en onschuldig medicijn. Je kunt er alleen wel suf en duizelig van worden. Misschien kun je dat van je HA vragen; om nog langer in pijn te zitten lijkt me onnodig.
I feel kinda Locrian today
pi_81676495
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef starla het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een flinke hernia. Heb je ook een transversale opname (dus van bovenaf gezien)?

Meestal reageert de pijn goed op een onderhoudsdoering van:
Paracetamol 500mg 4 keer daags 2
Diclofenac 50mg 3 keer daags 1 (vaak met een maagbeschermer Nexium erbij)
En een morfinepreparaat, oxycontin. Zo nodig oxynorm.

(al deze tegelijk, apart werken ze niet zo goed!)

Als de pijn hier onvoldoende op reageert kun je de oxycontin ophogen. Blijft de pijn hierop bestaan
kun je middelen overwegen tegen neuropathische pijnen zoals amitriptyline, gabapentine of pregabaline.
De laatste heet ook wel Lyrica en werkt echt fantastisch tegen zenuwpijnen. Je moet alleen een beetje oppassen als je iets aan het hart hebt, maar verder een effectief en onschuldig medicijn. Je kunt er alleen wel suf en duizelig van worden. Misschien kun je dat van je HA vragen; om nog langer in pijn te zitten lijkt me onnodig.
Dus dit gewoon ff uitprinten en aan je HA overhandigen terwijl je mompelt dat je het op het fok! forum hebt gelezen?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_81676582
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:32 schreef Griebus het volgende:

[..]

Dus dit gewoon ff uitprinten en aan je HA overhandigen terwijl je mompelt dat je het op het fok! forum hebt gelezen?
hehe

anders geef ik wel m'n BIG-nummer erbij
I feel kinda Locrian today
pi_81676641
vraag om lyrica/gabapentine/dat soort middelen.

ze moeten eens oprotten met die paracetamolletjes, ibuprofennetjes en diclofenacjes.
iedere klapmongool weet dat dat niet werkt, zeker niet bij zenuwpijn.

lyrica en gabapentine zijn middelen tegen zenuwpijn.
voor de pijn in je rug kun je morfine krijgen, en dat is er in vele vormen, pillen, pleisters of druppeltjes.

en laat je neit afschepen hoor jij hebt de pijn (ik weet zelf hoe naar het is, heb het nu al bijna anderhalf jaar na een hernia-operatie gone wrong)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81676814
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:35 schreef Mirjam het volgende:
vraag om lyrica/gabapentine/dat soort middelen.

ze moeten eens oprotten met die paracetamolletjes, ibuprofennetjes en diclofenacjes.
iedere klapmongool weet dat dat niet werkt, zeker niet bij zenuwpijn.

lyrica en gabapentine zijn middelen tegen zenuwpijn.
voor de pijn in je rug kun je morfine krijgen, en dat is er in vele vormen, pillen, pleisters of druppeltjes.

en laat je neit afschepen hoor jij hebt de pijn (ik weet zelf hoe naar het is, heb het nu al bijna anderhalf jaar na een hernia-operatie gone wrong)
Volledig mee eens
I feel kinda Locrian today
pi_81677153
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:39 schreef starla het volgende:

[..]

Volledig mee eens
toen ik in het ziekenhuis lag heb ik meerdere malen om lyrica gevraagd, maar niet gekregen omdat -insert vage redenen-
zo vaag, ze laten je gewoon met de pijn zitten en andere troep slikken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81677699
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:35 schreef -marz- het volgende:

[..]

Sorry, flauw

Klinkt wel heel heftig zeg. Ik heb er geen verstand van. Wat ik me wel afvraag: je bent zo jong; hoe kom je aan een hernia? Ontstaat zoiets zomaar of..?
Hehehe, grappig

Tja, hoe kom ik er aan... De neuroloog zei dat het eigenlijk zomaar kan gebeuren, het is vaak een verkeerde draai/til beweging en dan kan er zo iets kapot gaan. Het kan ook erfelijk zijn dat de discus (tussenwervelschijf, wat er dus zo uitstulpt op de foto) zwakker is en makkelijk kapot gaat. Alleen is er in mijn familie enkel een broer van mijn vader die ook eens een hernia heeft gehad, maar hij was toen al veel ouder (in de 50). Ik zelf heb het vermoeden dat het misschien te maken heeft gehad met een verkeerde houding die ik aan heb genomen nadat ik in november van de trap ben gevallen en een poos gips moest vanwege een zwaar verstuikte enkel. Ik heb toen ook met krukken gelopen e.d. en misschien heb ik tijdens de val wel ook iets verdraaid. Het was opvallend dat ik last kreeg van ischias net op het moment dat mijn kunstgips en tape er af mocht (was trouwens het andere been, gips was links, ischias rechts). Maar verder weet ik het zelf eigenlijk ook niet...

@ Starla: ja, ik heb een cd-rom gekregen waar de hele MRI op staat en alle plaatjes staan nu op mijn PC. Ik heb er alleen niet echt veel verstand van en de hernia is voor mij het meest herkenbaar op de plaatjes van de zijkant. Bedoel je een plaatje zoals deze?





Ik neem aan dat je geneeskunde/fysiotherapie studeert of arts of therapeut bent oid? Als je andere plaatjes wilt zien moet je maar even een PM sturen, dan zal ik kijken welke ik moet hebben.

edit: ik zie dat er al weer tig nieuwe reacties bij zijn gekomen terwijl ik die plaatjes zat uit te zoeken Aan de ene kant heb ik erg veel pijn als ik beweeg, maar aan de andere kant ben ik eigenlijk een beetje bang om van alles en nog wat te gaan slikken En vooral omdat als ik gewoon stil lig (wat ik dus het grootste gedeelte van de dag doe) ik bijna geen pijn voel. Dan voelt het een beetje zonde bijna om voor mijn tripjes naar de wc zulke heftige pillen te gaan slikken

Ik heb trouwens ook net met de neuroloog gesproken aan de telefoon omdat het ineens na de injectie gisteren zoveel meer pijn deed, maar volgens hem was dit normaal en kon dat wel een dag of drie duren. Daarna moest de pijn weer afnemen. Verder moest ik maar gewoon zo weinig mogelijk doen zei hij. Dus daar ben ik nu in ieder geval mee bezig

[ Bericht 20% gewijzigd door Miss_Isis op 20-05-2010 16:03:26 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_81677981
lig je écht de hele dag stil?
dan moet je dat ook even met je behandelaar bespreken, ik moest toen tromboseprikken hebben...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81678609
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:05 schreef Mirjam het volgende:
lig je écht de hele dag stil?
dan moet je dat ook even met je behandelaar bespreken, ik moest toen tromboseprikken hebben...
Ja, al sinds februari lig ik het grootste deel van de dag. In het begin liep ik wel korte stukjes (en kon ik opbouwen tot 20-25 min lopen voor pasen) maar sinds pasen kan ik niet langer dan 10 min per keer lopen, en nu op 't moment dus nog minder. Maar verder beweeg ik terwijl ik lig wel regelmatig met mijn benen e.d., ik lig veel met knieën opgetrokken of naar links of naar rechts of gewoon plat, en ik wissel buik en rug liggen af. Op m'n zij liggen gaat op het moment helaas niet, maar deed ik eerst ook wel. En verder moet ik dus wel opstaan om naar de wc te lopen en dergelijke. Vandaag gaat dat alleen niet zo goed, juist omdat het ineens zoveel meer pijn doet. Daarvoor liep ik ook wel als ik even naar buiten wilde (naar buiten lopen en dan daar liggen, dat dan weer wel...). Ik heb in ieder geval van niemand nog iets gehoord over trombose, en ik hoop dat dit zo blijft want ben bang voor naalden...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_81678889
Als je er al zo lang last van hebt en het je zo erg beperkt in je functioneren zou ik vragen of je niet een verwijzing naar de neurochirurg kan krijgen..
pi_81679061
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie plaatjes! Alleen jammer dat je er zo verdomd veel last van kunt hebben Op die onderste is mooi te zien dat dat witte streepje (de zenuwwortel) rechts (voor de kijkers links) helemaal zwart is geworden door de hernia.
I feel kinda Locrian today
pi_81679779
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:25 schreef Knuffleheinz het volgende:
Als je er al zo lang last van hebt en het je zo erg beperkt in je functioneren zou ik vragen of je niet een verwijzing naar de neurochirurg kan krijgen..
Als de epidurale injectie van gisteren niet aanslaat dan is een operatie idd de enige overgebleven optie. Ik ben al onder behandeling bij de neuroloog dus, die heeft de injecties aangeraden. Werkt het niet dan gaat het chirurgisch aangepakt worden...

@ Starla: het waren dus wel de plaatjes die je bedoelde..? Ik als leek vind het nogal lastig te zien namelijk En ja, je kan er inderdaad veel last van hebben Op momenten zoals dit dat ik gewoon op m'n bed lig in de woonkamer met laptop op schoot heb ik eigenlijk nauwelijks last. Dan bedenk ik wel eens 'oh ff dit nog doen' of 'oh zometeen dat even opruimen/dieren voeren/naar buiten lopen' maar op 't moment dat ik dan aanstalten maak om op te staan gaan die ideeën heeeel snel over en wil ik zo snel mogelijk weer liggen
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:57:25 #21
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_81685490
Ik was 22 toen ik een hernia kreeg. Uitgegleden over bier in de keuken en daarbij mijn rug beschadigt, die overigens al wel zwak was. Veel rugklachten gehad mijn hele leven. Ik heb dus ook een jaar stage en HBO gemist door de hernia. Een hernia kan op allerlei leeftijden komen, ook al dacht ik ook dat het ouder mensen kwaaltje was.

Succes Miss_Isis, ik hoop dat je snel van je pijn af bent. En inderdaad, paracetamol werkte ok voor geen meter bij me. Diclofenac haalde de scherpe kantjes eraf, maar zelfs met maagtabletten kreeg ik zo'n pijn dat ik weer niet kon eten.
pi_81705946
Nou, na een behoorlijk korte nacht denk ik op het moment iets anders over pijnstilling Ik werd rond 4 uur wakker van de pijn en kon toen niet meer slapen, de enige houding die minder pijn oplevert is liggen met opgetrokken knieën of op mijn buik en dan steunend op mijn ellebogen, maar zo kan ik niet slapen. Een kussen onder mijn knieën oid werkt helaas ook niet. Ik denk er nu sterk over om voor 's nachts in ieder geval een goede pijnstiller te vragen. Ik heb ondertussen al wat gelezen over Lyrica, ook omdat het me meer aanspreekt één middel te slikken dan meteen 3 of 4 verschillende pillen tegelijk. Straks even bellen met de kliniek om te vragen wat zij adviseren en het dan zo aan de huisarts proberen te verkopen... Verder nog meer mensen met ervaring met Lyrica? Hoe werkte dat precies bij jou, Mirjam? Duurt het lang voor het effect heeft, en hoe lang blijft het effect? Zou ik er een hele nacht op door kunnen slapen?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:11:23 #23
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81708733
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 08:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Verder nog meer mensen met ervaring met Lyrica? Hoe werkte dat precies bij jou, Mirjam? Duurt het lang voor het effect heeft, en hoe lang blijft het effect? Zou ik er een hele nacht op door kunnen slapen?
sja, dat vind ik nogla moeilijk te zeggen, aangezien het effect voor mijn gevoel wat minder is, ik heb echt veel pijn.

in het begin was ik nogal in de war, alsof ik continu dronken was, dat vind ik een vervelende bijwerking.
maargoed, zoalng je niet werkt, auto rijdt etc., is daar overheen te komen.
ik slik er 1 voor de avond (samen met gabapentine en morfine) en het werkt wel wat. hou er alleen wel rekening mee dat je in het begin last kan krijgen van bijwerkingen, en dan voornamelijk in je koppie.

of je er een nacht op kan slapen, ik denk het niet, maar misschien wel wat rustiger.
je zou kunnen proberen het te combineren met een 'gewone' pijnstiller, zoals die je nu gebruikt of een morfine-achtig middel.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81713174
Inmiddels is de neuroloog gebeld en ze heeft morfinepleisters voorgeschreven. Ik hoef dus niets te slikken, enkel te plakken. Ik hoop heel erg dat het helpt want ondertussen is het gewoon echt niet leuk meer. Zelfs stil liggen doet nu pijn in mijn hele been, het trekt door tot naar m'n enkel. Toen ik daarnet naar de wc moest kon ik wel janken zoveel pijn. Ik heb ook het gevoel dat ik steeds minder goed mijn rechter been kan gebruiken, het lijkt wel verkrampt door de pijn, ik kan er nauwelijks op staan. Als het goed is zijn de pleisters er zometeen dus ben zeer benieuwd of het gaat helpen... ik hoop op niet teveel bijwerkingen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:09:20 #25
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_81713422
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:04 schreef Miss_Isis het volgende:
Inmiddels is de neuroloog gebeld en ze heeft morfinepleisters voorgeschreven. Ik hoef dus niets te slikken, enkel te plakken. Ik hoop heel erg dat het helpt want ondertussen is het gewoon echt niet leuk meer. Zelfs stil liggen doet nu pijn in mijn hele been, het trekt door tot naar m'n enkel. Toen ik daarnet naar de wc moest kon ik wel janken zoveel pijn. Ik heb ook het gevoel dat ik steeds minder goed mijn rechter been kan gebruiken, het lijkt wel verkrampt door de pijn, ik kan er nauwelijks op staan. Als het goed is zijn de pleisters er zometeen dus ben zeer benieuwd of het gaat helpen... ik hoop op niet teveel bijwerkingen.
met morfine valt het mee.
veel mensen verdragen het slecht en dan worden ze er misselijk van. (dat kun je wel weer oplossen met tabletjes ofzo)

ik hoop dat het wat voor je doet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')