abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:27:15 #126
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81619181
Duh, natuurlijk wist Jacob 'zowaar terug een beetje wijsheid' uit te stralen. Dit is nu, dat van vorige week was duizenden jaren geleden. Jacob is, in de tijd/ogen van de Losties, altijd al een 'wijs' iemand geweest.

Ik ben het verder eens met je Widmore/Ben-opmerking. En ik denk niet dat Richard dood is. Die komt nog wel terug, net als Frank.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_81619524
Eigenlijk kon je deze aflevering perfect kijken zonder de vorige te hebben gezien, sterker nog, ik denk dat deze aflevering beter was geweest.

In ieder geval weer een uitstekende aflevering. De alt-tijdlijn is tof, Locke en Desmond zijn daar geweldig. Op het eiland was ook goed, maar inderdaad, de dood van Widmore, Zoë en (misschien) Richard was veel te 'casual'. Die verdienen meer, zeker Richard.
pi_81619622
Goede aflevering
Ik vond het wel gaaf om de 'oude' Ben weer terug te zien. Ik kan het me ook wel voor stellen dat Ben zodra hij de kans heeft om wraak te nemen op Widmore (de bedoeling was via Penny) toe slaat.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:43:34 #129
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81619927
Ik vraag me trouwens af wie aan Ben heeft verteld hoe hij het monster kon oproepen in de "secreter room". Elke mogelijkheid die ik daarvoor kan bedenken is ongeloofwaardig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81620543
Ik vond het gesprek tussen Widmore en Ben eerst veel te koeltjes, alsof Ben alweer vergeten was dat hij Alex had laten vermoorden, dus ik vond het supertof dat Ben Widmore alsnog doodschoot

En ik kan me niet voorstellen dat de onsterfelijke Richard dood is, niet op deze manier.
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me trouwens af wie aan Ben heeft verteld hoe hij het monster kon oproepen in de "secreter room". Elke mogelijkheid die ik daarvoor kan bedenken is ongeloofwaardig.
Dat kunnen de Dharma-lui zelf wel ontdekt hebben denk ik. Ze vonden die put met water, trokken de stop er een keer uit en ineens verscheen Smokey.
pi_81620700
Oh my ik hoor dat de 'oude' Ben weer terug is? Oke gauw maar even kijken dan deze afl.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:00:51 #132
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_81620742
Goede ep gelukkig .
Was een beetje huiverig na vorige week, maar gelukkig was dat nergens voor nodig. Desmond blijft een baas .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:04:21 #133
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81620931
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:56 schreef Symer het volgende:
Dat kunnen de Dharma-lui zelf wel ontdekt hebben denk ik. Ze vonden die put met water, trokken de stop er een keer uit en ineens verscheen Smokey.
En die zijn dat dan meteen gaan briefen aan een joch van een jaar of 8? En aangezien Ben altijd dacht dat het een "defense mechanism" van het eiland was, dan zou je ook denken dat Sawyer (als Lafleur, de chief of security van Dharma) op de hoogte zou zijn. Alles kan, maar het blijft ongeloofwaardig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81621375
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En die zijn dat dan meteen gaan briefen aan een joch van een jaar of 8? En aangezien Ben altijd dacht dat het een "defense mechanism" van het eiland was, dan zou je ook denken dat Sawyer (als Lafleur, de chief of security van Dharma) op de hoogte zou zijn. Alles kan, maar het blijft ongeloofwaardig.
Ben kan daar op legio manieren later achter gekomen zijn. LaFleur hoefde er niks van te weten omdat Smokeys besturen wellicht buiten zijn taakomschrijving viel.

Maar dat is maar 1 mogelijkheid. Richard kan het gehoord hebben van MiB die zich voordeed als Jacob of misschien heeft Ben's moeder hem dat verteld tijdens een van zijn visioenen. Misschien had Widmore daar kennis over, of wellicht heeft Smokey ooit een briefje achtergelaten voor Ben met tekst en uitleg.

Het ene is wat meer geloofwaardig dan het andere, maar ik hoef hier geen verdere informatie over te hebben.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:19:16 #135
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81621586
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:14 schreef Symer het volgende:

[..]


Het ene is wat meer geloofwaardig dan het andere, maar ik hoef hier geen verdere informatie over te hebben.
idd, smokey liet ben geloven dat ie hem kon oproepen. Zoals ie ben wel meer heeft laten geloven

hij is de overtreffende trap van Ben als het om manipuleren gaat
pi_81621603
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:22 schreef SaintOfKillers het volgende:


De uitleg van Jacob (die zowaar terug een beetje wijsheid wist uit te stralen) over waarom ze candidates zijn vond ik goed, alleen stoorde ik me nogal aan de zin "It was just a line of chalk in a cave". Dat vind ik eigenlijk nogal het belang van de nummers en het al dan niet candidate zijn (en de daaraan gebonden regels) ondermijnen als het dan toch allemaal zo willekeurig is en het met een vingerknip kan ongedaan gemaakt worden.

Dat vond ik ook wat matigjes ja. Die nummers zijn gedurende de hele serie teruggekomen op verschillende plaatsen, en nu zijn het ineens vrij willekeurige krijtstreepjes in een grot. Ja doei zeg, toeval zeker dat juist díe nummers in de hatch ingetoetst moesten worden? Of dat Hurley de loterij ermee won? Maargoed, wie weet komen de cijfers wel terug als wellicht de pre-crash, on-island en alt-timeline samenkomen...?
pi_81621949
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:19 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Dat vond ik ook wat matigjes ja. Die nummers zijn gedurende de hele serie teruggekomen op verschillende plaatsen, en nu zijn het ineens vrij willekeurige krijtstreepjes in een grot. Ja doei zeg, ...
Ik vind het wel prima. Stel: Jacob is al die namen aan het opschrijven en geeft ze willekeurig nummers. Er zijn een aantal waar hij al een goed gevoel bij heeft en die wil hij speciale nummers geven opdat hij niet vergeet in welke namen hij ook alweer perspectief zag.

Welke nummers kies je dan voor die namen? Nou, de nummers die jarenlang over de radio zijn uitgezonden en op allerlei plekken terugkomen op het eiland. Die nummers kan ie wel dromen zo langzamerhand.

Dus ik heb er geen enkele moeite mee dat die nummers in de grot geen specifieke functie hadden.
pi_81622140
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:26 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik vind het wel prima. Stel: Jacob is al die namen aan het opschrijven en geeft ze willekeurig nummers. Er zijn een aantal waar hij al een goed gevoel bij heeft en die wil hij speciale nummers geven opdat hij niet vergeet in welke namen hij ook alweer perspectief zag.

Welke nummers kies je dan voor die namen? Nou, de nummers die jarenlang over de radio zijn uitgezonden en op allerlei plekken terugkomen op het eiland. Die nummers kan ie wel dromen zo langzamerhand.

Dus ik heb er geen enkele moeite mee dat die nummers in de grot geen specifieke functie hadden.
De functie in de grot is gewoon een lijst. Maar ik had tochw el een iets sterkere link verwacht tussen de grotnummers en de andere. Maar goed, wat was er eerder, de lijst of de button in de hatch... Of Hurleys gesticht-kameraatje...? (Hoe kwam die eigenlijk ook alweer aan de nummers...?)
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:31:19 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81622203
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:26 schreef Symer het volgende:
Welke nummers kies je dan voor die namen? Nou, de nummers die jarenlang over de radio zijn uitgezonden en op allerlei plekken terugkomen op het eiland. Die nummers kan ie wel dromen zo langzamerhand.
En waar kwamen die nummers op de radio dan vandaan?

Oh ja, de Valenzetti Equation . Zo worden de regels ook uitgelegd door het Hoepsiepoepsie theorema en het licht is toegelicht door het Oekeledoekele principe.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:31:35 #140
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81622214
quote:
Turns out two and a half hours just wasn't enough screen time for Lost producers Damon Lindelof and Carlton Cuse to tell the whole story they wanted to tell us. An ABC source confirms to me that after Sunday's series finale, airs from 9 - 11:30 pm ET/PT, the season six DVD (as well as the complete series collection, out on DVD and Blu-ray August 24) will continue the saga with upwards of twenty minutes of additional storyline.

"It's in production now," confirms the source, who couldn't yet confirm the actual running time of the new scenes. "Damon and Carlton wanted to offer fans answers to additional questions they couldn't get to in the body of the final show."

Lindelof and Cuse have also ordered up some spectacular packaging that should make the DVDs a must-purchase for show fans.

Bron <-- BRON BEVAT MEER TEKST EN SPOILERS!!!
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:33:25 #141
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81622285
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:30 schreef Pyttpytt het volgende:
(Hoe kwam die eigenlijk ook alweer aan de nummers...?)
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Sam_Toomey
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:33:41 #142
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_81622302
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef Bragi het volgende:

[..]
Dus de trouwe TV kijker mist 20 minuten?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:35:03 #143
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_81622366
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:33 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dus de trouwe TV kijker mist 20 minuten?
't Is extra materiaal. Zoals bij honderdmiljoenmiljard andere dvd's.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:35:29 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81622384
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:33 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dus de trouwe TV kijker mist 20 minuten?
Uiteindelijk zijn het toch gewoon deleted scenes? Die heeft elke DVD.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:37:53 #145
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_81622503
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:35 schreef Bragi het volgende:

[..]

't Is extra materiaal. Zoals bij honderdmiljoenmiljard andere dvd's.
En daarom is het okay? Omdat het zo vaak gebeurt?

Het staat er nu gewoon alsof ze voor de TV uitzendingen niet alles kunnen vertellen en dat nu op DVD uitbrengen. Het is niet zo dat het alternatieve eindes zijn, of deleted scenes. Dát zijn toevoegingen die kunnen op een DVD.

TOEVOEGINGEN zijn okay, AANVULLINGEN niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_81623552
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En waar kwamen die nummers op de radio dan vandaan?

Oh ja, de Valenzetti Equation . Zo worden de regels ook uitgelegd door het Hoepsiepoepsie theorema en het licht is toegelicht door het Oekeledoekele principe.
Precies, en daar heb ik vrede mee. Lost is geen documentaire. En al hou je Lost wel aan zulke eisen, dan nog...

In de echte wereld heb je hetzelfde. Daar heb je ook een getallenreeks die overal voorkomt (0 1 1 2 3 5 8 13..). Wat is het belang daarvan? Waarom is 3,14 niet 3,13? Waarom 1,618 en niet 1,718?

Dat zijn simpelweg gegevens. Het is wat het is. Er is geen kenbare verklaring voor het veelvuldig voorkomen van 4 8 15... en die verwachtte ik eigenlijk ook niet eens.
pi_81623695
Awesome!

Buiten alle lof om toch een minpuntje. Richard en Lapidus, het is te hopen dat ze nog leven. Anders vind ik de manier waarop echt Lost-onwaardig!
pi_81623729
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

En daarom is het okay? Omdat het zo vaak gebeurt?

Het staat er nu gewoon alsof ze voor de TV uitzendingen niet alles kunnen vertellen en dat nu op DVD uitbrengen. Het is niet zo dat het alternatieve eindes zijn, of deleted scenes. Dát zijn toevoegingen die kunnen op een DVD.

TOEVOEGINGEN zijn okay, AANVULLINGEN niet.
Vind ik niet. Dit zijn juist dingen die dvd's toegevoegde waarde geven. Ik vind het alleen maar tof dat we over een paar maanden nog wat extra antwoorden krijgen.
pi_81623821
Waarom kan Flocke Desmond niet doden? Hij is toch geen candidate?
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:11:56 #150
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81624077
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:00 schreef Symer het volgende:

[..]

Precies, en daar heb ik vrede mee. Lost is geen documentaire. En al hou je Lost wel aan zulke eisen, dan nog...
Ik heb in theorie geen probleem met een "het is zo omdat het zo is" uitleg. Als hij in praktijk 15 keer binnen dezelfde serie wordt gebruikt om een probleem om te lossen, dan vind ik het nogal ongeïnspireerd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')