abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2010 @ 15:43:26 #1
3892 qless
....vraag maar....
pi_81536997
Hele mooie lokatie, wel moeilijk met licht

#1


#2


#3


#4


#5


#6


#7


#8


#9


#10


#11
5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
  maandag 17 mei 2010 @ 15:46:03 #2
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_81537094
Mooie sfeerbeelden, erg prettige bewerking ook.
  maandag 17 mei 2010 @ 15:52:44 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81537366
Ik wil er eigenlijk ook nog heen voor de verbouwing begint, maar als ik naar de heldere fotos kijk zijn ze al begonnen met schilderen? Zo niet"Prachtfotos, de beste die ik tot nu toe van dit object heb gezien!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_81537479
Lekker sfeertje

Waar is dit?
pi_81538577
Heel fraaie serie zeg Met name #1 is erg fraai. Lekker gewerkt met diepte en herhalingen. Tof. Ik vind alleen #3 en #7 een beetje buiten de boot vallen eigenlijk.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_81539673
Wat gaaf.

Alleen #5 is een beetje saai.
pi_81540304
Oeh, dit is wel een erg prettige serie ja.

De toning vind ik echt fantastisch, daar wordt meteen de sfeer mee bepaald. Alleen van #5 betwijfel ik of hij wel helemaal in deze serie past... Op vrijwel alle andere foto's is een behoorlijk fraaie lichtinval te zien en is het contrast tussen de lichte en donkere delen vrij groot, maar bij #5 mist dat. Geldt in iets mindere mate ook voor #9 eigenlijk, al vind ik dat nog wel een erg fijne foto. Het doorkijkje door de tegenover elkaar openstaande deuren is gewoon erg tof.

Voor alle andere foto's niets dan lof, met als uitblinker #1 inderdaad.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 mei 2010 @ 10:32:44 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81569943
Zeer mooie showcase.
Ik vind #7 het mooist vanwege de compositie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:34:17 #9
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_81581211
nummer 2 valt imo vanwege het onderwerp uit de toon met de rest. Maar dat kan dan ook niet anders gezien de leeftijd van het gebouw en die van de kasten.

Mooie serie, mooie, bijpassende toning, sfeervol. Ik denk dat ik nummer 10 mooi vind vanwege de dieptewerking van de lichten en schaduwpartijen van de gangen en de beurshal.
Mooie locatie idd, zo'n gebouw uit 1872.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_81583953
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:43 schreef qless het volgende:
Hele mooie lokatie,.......
Schitterend!
75 topics = FIN
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:54:04 #11
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_81629188
Waar is dit precies?
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:40:16 #12
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_81639983
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:54 schreef G.Fawkes het volgende:
Waar is dit precies?
Ik denk dat je daar hier niet echt antwoord op krijgt.
Het zijn van die urban lokaties en daar wordt altijd zeer geheimzinng over gedaan.
Maar als je een beetje de urbex sites afloopt kom je er wel achter.

BTW wat een prachtige serie.
Mooi vast gelegd met een heel prettig sfeertje.
Nogmaals heel fraai
pi_81644299
Als je ze in HDR bewerkt.. hoe kun je ze dan zo scherp krijgen? Met statief krijg je ze zelfs nog niet zo scherp.
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:02:30 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81644766
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:40 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar hier niet echt antwoord op krijgt.
Het zijn van die urban lokaties en daar wordt altijd zeer geheimzinng over gedaan.
Dat kan kloppen aangezien ik dat in een ander forum ook al gevraagd had aan TS. Beetje flauw, vind ik.. Maar weet jij het wel dan? Of doen de mods mee aan die 'geheimzinnigheid' hier?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81644846
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:02 schreef De_Hertog het volgende:
Dat kan kloppen aangezien ik dat in een ander forum ook al gevraagd had aan TS. Beetje flauw, vind ik.. Maar weet jij het wel dan? Of doen de mods mee aan die 'geheimzinnigheid' hier?
De mods niet, maar qless houdt zich altijd afzijdig van de reacties. Die komt kijken naar de reacties, maar beantwoordt ze niet.
pi_81645843
Hele mooie foto's! Geeft een mooie sfeer weer, en al helemaal door de bewerking.

Ik heb foto's hiervan gezien die onbewerkt waren, maar die waren een stuk saaier
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:30:30 #17
3892 qless
....vraag maar....
pi_81650665
Ik hou deze lokaties geheim, omdat er al genoeg lokaties bezocht zijn door vandalen en dieven, die lezen ook mee...

HDRs krijg ik ook zo scherp, gewoon goed statief gebruiken, bij voorkeur iso 100 en je diafragma vast zetten
5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:40:21 #18
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81651371
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat kan kloppen aangezien ik dat in een ander forum ook al gevraagd had aan TS. Beetje flauw, vind ik.. Maar weet jij het wel dan? Of doen de mods mee aan die 'geheimzinnigheid' hier?
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:30 schreef qless het volgende:
Ik hou deze lokaties geheim, omdat er al genoeg lokaties bezocht zijn door vandalen en dieven, die lezen ook mee...

HDRs krijg ik ook zo scherp, gewoon goed statief gebruiken, bij voorkeur iso 100 en je diafragma vast zetten
aanvulling:
Met uitzondering van de lokaties zoals Doel, die op het internet ruim bekend zijn geworden, zul je behoorlijk moeite moeten doen om achter de namen van lokaties te komen. Ik noem ze ook niet meer, om de doodsimpele reden dat ik verschillende lokaties compleet naar de filistijnen heb zien gaan.

Een goed voorbeeld is het voormalige weeshuis in As. Drie jaar geleden nog een prachtig pand, waar ik graag met een model ging fotograferen. Vorig jaar was het vrijwel compleet gesloopt, en afgelopen winter is het door idioten in de fik gezet. Vorige week ben ik er even langs gereden, onderweg naar een andere lokatie: het hele complex is dichtgetimmerd, en afgezet met hekken. Er valt totaal NIETS meer te fotograferen daar.

Een ander voorbeeld, staat in Doel. In maart stond daar een prachtige villa, waar alleen de badkamere uit geroofd was. Donderdag bleken alle ramen ingegooid, en was de trapleuning voor de helft verdwenen (aan de kant van het trapgat) naar de begane grond.

Het is nog steeds mogelijk om achter de lokaties te komen die Urbexers je laten zien. Maar je zult flink creatief moeten googlen en goed moeten lezen. En mocht je het uitvinden: houdt de oplossing van de puzzel voor jezelf, en als je ter plaatse gaat fotograferen: laat alles zoals het is (Leave nothing but footprints).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_81651785
Met een beetje zoek werk heb ik deze locatie net gevonden

Het best kan je alles maar gewoon geheim houden. Zo weet je in ieder geval dat je er volgende keer nog steeds gave foto's kan maken zonder dat alles vernield en gejat is. Al zullen het niet de fotografen zijn die alles slopen maarja internet is groot...
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:47:27 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81651880
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:30 schreef qless het volgende:
Ik hou deze lokaties geheim, omdat er al genoeg lokaties bezocht zijn door vandalen en dieven, die lezen ook mee...
Ik kan me dat gevoel van jou en RonaldV goed voorstellen, maar ik vraag me toch af of dat vandalisme een gevolg is van het melden van zo'n lokatie op een fotografieforum. Natuurlijk, je weet nooit wie er mee leest, maar het is nu eenmaal zo dat ieder in de steek gelaten object vroeger of later ten prooi valt aan vandalisme en diefstal, waarbij het de laatste tijd eerder vroeger dan later lijkt te zijn...

Ik denk dat zo'n gebouw, zeker een wat groter gebouw als een weeshuis, een kamer van koophandel of een villa, sowieso wel de aandacht trekt, of je het nu meldt of niet. Hoe vervelend het verder ook is als je net een mooi plekje gevonden denkt te hebben dat plots compleet vernield blijkt te zijn..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:56:53 #21
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81652631
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik kan me dat gevoel van jou en RonaldV goed voorstellen, maar ik vraag me toch af of dat vandalisme een gevolg is van het melden van zo'n lokatie op een fotografieforum. Natuurlijk, je weet nooit wie er mee leest, maar het is nu eenmaal zo dat ieder in de steek gelaten object vroeger of later ten prooi valt aan vandalisme en diefstal, waarbij het de laatste tijd eerder vroeger dan later lijkt te zijn...

Ik denk dat zo'n gebouw, zeker een wat groter gebouw als een weeshuis, een kamer van koophandel of een villa, sowieso wel de aandacht trekt, of je het nu meldt of niet. Hoe vervelend het verder ook is als je net een mooi plekje gevonden denkt te hebben dat plots compleet vernield blijkt te zijn..
Er zijn op de urbex-fora lokaties bekend die al jaren hetzelfde zijn, en daarvan weten de meeste mensen niet waar ze te vinden zijn. qless en ik hebben wel eens (los van elkaar) een lokatie in België bezocht die ook nu nog precies zo is als toen wij hem voor het eerst bezochten. Verlaten betekent niet automatisch verval na een paar jaar. Zeker niet als er geen deuren of ramen worden ingetrapt om binnen te kunnen komen, maar je gewoon creatief op zoek gaat naar een manier om binnen te komen. En als je de naam en lokatie dan voor je houdt is er ook niemand die op het idee komt om er eens op een verloren zondagmiddag met de hele familie en de buren te gaan kijken naar die plek waar ze van die mooie fotos hebben gemaakt..
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:20:30 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81654311
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:56 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Er zijn op de urbex-fora lokaties bekend die al jaren hetzelfde zijn, en daarvan weten de meeste mensen niet waar ze te vinden zijn. qless en ik hebben wel eens (los van elkaar) een lokatie in België bezocht die ook nu nog precies zo is als toen wij hem voor het eerst bezochten.
Ik hoef geen details te weten hoor, maar wat voor locatie dan? Verlaten/afgelegen, interessant voor iedereen of alleen voor fotografen?
quote:
Verlaten betekent niet automatisch verval na een paar jaar.
Euh, jawel hoor. Als iets verlaten en niet meer onderhouden wordt zal het vanzelf gaan vervallen. Soms duurt dat jaren, soms 'helpen' anderen een handje, maar als er niets mee gebeurt verder zal het steeds minder gaan met het gebouw..
quote:
En als je de naam en lokatie dan voor je houdt is er ook niemand die op het idee komt om er eens op een verloren zondagmiddag met de hele familie en de buren te gaan kijken naar die plek waar ze van die mooie fotos hebben gemaakt..
Als het een gebouw is wat zo makkelijk te bereiken is dat 'iedereen met zijn hele familie' daar binnen kan komen zal dat sowieso wel gebeuren, vroeger of later. Bij mij op de middelbare school was het bij sommigen een sport om in een verlaten klooster binnen te komen, en als bewijs daarvan moest je uiteraard iets meenemen. Dat was lang voor fotografie en fora en meer van dat soort ongein.

Ik twijfel echt aan het idee dat vandalen internetfora afgaan op zoek naar mooie locaties om eens lekker te gaan slopen. Ik ben bang dat vandalisme van alle tijden en plaatsen is en weinig te maken heeft met dit soort geheimhouding. En zelfs als dat wel zo is, dan vraag ik me toch af waarom je niet gewoon een PM kan sturen aan geïnteresseerde bezoekers.

En nee, daarmee bedoel ik niet dat ik het nu zo perse wil weten, ik heb het al gevonden, maar houd het voorlopig nog maar even voor me. Ik ben niet echt overtuigd dat die geheimhouding echt helpt, maar tot die tijd wacht ik maar even af
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:38:05 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81655539
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik hoef geen details te weten hoor, maar wat voor locatie dan? Verlaten/afgelegen, interessant voor iedereen of alleen voor fotografen?
Een kasteeltje, al jarenlang verlaten, in een dorpje. En zulke plekken zijn voor iedereen interessant, niet alleen voor fotografen.
quote:
[..]

Euh, jawel hoor. Als iets verlaten en niet meer onderhouden wordt zal het vanzelf gaan vervallen. Soms duurt dat jaren, soms 'helpen' anderen een handje, maar als er niets mee gebeurt verder zal het steeds minder gaan met het gebouw..
Oh, het gebouw en de inventarisatie zullen er niet op vooruit gaan, Dat is juist de essentie van Urbex, dat je dat vastlegt. Maar verval wordt voor een zeer groot deel bepaald door omgevingsfactoren, die niets te maken hebben met het weer, en weinig met onderhoud. Anders geformuleerd: zolang een pand er heel uit ziet, blijft het ook heel. Maar als het eerste raam er eenmaal uitligt, of er gafitti op de muur staat, is het HEEL snel gedaan.
quote:
[..]

Als het een gebouw is wat zo makkelijk te bereiken is dat 'iedereen met zijn hele familie' daar binnen kan komen zal dat sowieso wel gebeuren, vroeger of later. Bij mij op de middelbare school was het bij sommigen een sport om in een verlaten klooster binnen te komen, en als bewijs daarvan moest je uiteraard iets meenemen. Dat was lang voor fotografie en fora en meer van dat soort ongein.
En die sporen zijn op de meeste urbexlokaties ook wel terug te vinden. Kijk maar eens op urbex-fora, de meeste gebouwen hebben al lang bezoek gehad van vandalen. Maar een aantal hebben dat niet, en deze lokatie is zo'n lokatie.
quote:
Ik twijfel echt aan het idee dat vandalen internetfora afgaan op zoek naar mooie locaties om eens lekker te gaan slopen. Ik ben bang dat vandalisme van alle tijden en plaatsen is en weinig te maken heeft met dit soort geheimhouding. En zelfs als dat wel zo is, dan vraag ik me toch af waarom je niet gewoon een PM kan sturen aan geïnteresseerde bezoekers.
dat hebben we dan ook niet beweerd. Het vernielen van deze lokaties is een geleidelijk proces. Het begint bij een fotograaf die fotos schiet en die op internet zet, compleet met het adres. Anderen gaan kijken, zijn wellicht wat minder voorzichtig, of zoeken een makkelijke weg naar binnen. Ga eens praten met de overgebleven bewoners in Doel: deuren worden regelmatig zonder pardon ingetrapt, ook bij huizen waar gewoon nog mensen wonen. Hetzelfde gebeurde in en rond het oude dorp Otzenrath (dat nu niet meer bestaat) in Duitsland. De fotos op internet trekken dagjesmensen aan, en die vertrappen bedoeld of onbedoeld van alles, uit pure lompheid, ze willen niet uitkijken. Het echte verval begint, want ook de dieven en vandalen komen nu, en dat zijn de echte slopers.
quote:
En nee, daarmee bedoel ik niet dat ik het nu zo perse wil weten, ik heb het al gevonden, maar houd het voorlopig nog maar even voor me. Ik ben niet echt overtuigd dat die geheimhouding echt helpt, maar tot die tijd wacht ik maar even af
Zo moeilijk was het niet, he?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:14:50 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81657671
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:38 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Een kasteeltje, al jarenlang verlaten, in een dorpje. En zulke plekken zijn voor iedereen interessant, niet alleen voor fotografen.
Zeker waar. Ik vraag me dan toch af of dat dorpje afgelegen ligt of zo, want zulke plekken worden meestal vrij snel 'bezocht' door anderen, fotografen of niet
quote:
Oh, het gebouw en de inventarisatie zullen er niet op vooruit gaan, Dat is juist de essentie van Urbex, dat je dat vastlegt. Maar verval wordt voor een zeer groot deel bepaald door omgevingsfactoren, die niets te maken hebben met het weer, en weinig met onderhoud. Anders geformuleerd: zolang een pand er heel uit ziet, blijft het ook heel. Maar als het eerste raam er eenmaal uitligt, of er gafitti op de muur staat, is het HEEL snel gedaan.
Daar heb je inderdaad gelijk in.
quote:
En die sporen zijn op de meeste urbexlokaties ook wel terug te vinden. Kijk maar eens op urbex-fora, de meeste gebouwen hebben al lang bezoek gehad van vandalen. Maar een aantal hebben dat niet, en deze lokatie is zo'n lokatie.
En dat is mooi en ik ben het uiteraard met je eens dat dit vooral zo moet blijven. Ik vraag me alleen af of deze geheimzinnigheid daar echt toe bijdraagt, en stiekem ook een beetje of dat de enige reden is
quote:
Ga eens praten met de overgebleven bewoners in Doel: deuren worden regelmatig zonder pardon ingetrapt, ook bij huizen waar gewoon nog mensen wonen. Hetzelfde gebeurde in en rond het oude dorp Otzenrath (dat nu niet meer bestaat) in Duitsland. De fotos op internet trekken dagjesmensen aan, en die vertrappen bedoeld of onbedoeld van alles, uit pure lompheid, ze willen niet uitkijken. Het echte verval begint, want ook de dieven en vandalen komen nu, en dat zijn de echte slopers.
Die dagjesmensen, ok, maar ik vraag me echt af of dieven en vandalen pas komen nadat dit hele scenario is afgewikkeld.
quote:
Zo moeilijk was het niet, he?
Nee, maar dat bedoel ik nu net. Het is in het nieuws geweest, er is na de leegstand nog een evenement geweest, het staat op een redelijk openbare locatie.. Ik vraag me echt af hoeveel het effect het noemen van een adres, of de meer gebruikte naam, op een forum heeft.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 20 mei 2010 @ 08:46:08 #25
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_81661649
Als het zo'n openbare locatie is zal het snel genoeg ten prooi vallen aan vandalen. Het enige wat je bewerkstelligd met het niet noemen van de locatie is dan dat er weinig fotografen gebruik van hebben kunnen maken voordat het zover was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')