Net als de spuiter kunnen wij het je ook niet vertellen zonder de krassen te zien.. waarom zouden wij dat wél kunnen ??quote:Op maandag 17 mei 2010 12:40 schreef tre het volgende:
Beste PTAers,
Ik kom weer eens langs met een autovraagje, afgelopen zaterdag is mijn auto total-loss gereden wat op zich heel vervelend is maar nu kan ik wel een nieuwe uitzoeken. Nu heb ik een leuke gevonden maar die heeft als enig nadeel dat er wat krassen rechtsachter op het portier zitten. Ongeveer 3, 20 cm lang en sleutelkrasdiepte zeg maar. Wat zou het kosten om dat te laten schuren/overspuiten? Of zou een nieuwe deur van de sloop goedkoper zijn? Ik heb ook even een schadeherstelbedrijf gebeld (moest toch al) en die konden pas iets zeggen als ze de schade zagen. Logisch op zich maar daarvoor moet ik wel eerst de auto kopen Ik ben puur benieuwd naar een indicatie, 100, 500 of 1000 euro ofzo.
-Bonusvraag, tot welke kilometerstand kan een beetje volvo s80 diesel redelijkerwijs mee..? Deze zit rond de 3 ton namelijk, zoals vele, maar toch..
Tnx!
Een deur op de sloop inclusief CV, raambediening, raam, e.d. is misschien iets goedkoper, maar 'FF' monteren is vaak iets meer werk als je denkt ..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:54 schreef Biffkoffie het volgende:
Hangt er ook een beetje vanaf of je iemand kent bij een spuiterij, die doen het vaak op zaterdag voor hunzelf en kost het zo rond de 250 euro. Deur bij de sloop kan misschien goedkoper zijn, maar evt kleurverschil dan op de koop toe.
Tja wat betreft de eerste vraag, het was een beetje een longshot, wilde gewoon wat bedragen horen, en/of wat tips. ANWB keuring voor aankoop is inderdaad ook iets wat ik overwoog, dat kan z'n geld nog wel waard zijnquote:Op maandag 17 mei 2010 12:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Net als de spuiter kunnen wij het je ook niet vertellen zonder de krassen te zien.. waarom zouden wij dat wél kunnen ??
Een deurtje spuiten kost een 150 - 250 ¤ in de BTW denk ik, maar misschien zijn de krassen niet dieper als de blanke lak, en is het eruit te polijsten, ze kunnen best veel bij de schadeboer.
3 ton is stevig, maar als hij netjes dealeronderhouden is zou ik me daar niet erg druk over maken als je niet belachelijk veel km's maakt op jaarbasis.. zonder aantoonbaar bewijs van de KM stand en het onderhoud is het koffiedikkijken; het beste kun je en BOVAG/ANWB of andere aankoopkeuring laten doen; dan vertellen ze je meteen wat er aan zit te komen aan onderhoud
Het beste kun je even op zaterdag ochtend (=klustime !) langs een autospuiter rijden, en het gewoon vragen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:06 schreef tre het volgende:
[..]
Tja wat betreft de eerste vraag, het was een beetje een longshot, wilde gewoon wat bedragen horen, en/of wat tips. ANWB keuring voor aankoop is inderdaad ook iets wat ik overwoog, dat kan z'n geld nog wel waard zijn
Ja lijkt me idd een goed idee, denk dat ik de auto sowieso maar ga kopen Volgens mij is 't wel een goede koop ook met wat krasjes (en lichte deukjes aldus de verkopende garage). Die heb ik nog even gebeld en zij schatten zo in dat het 400-500 euro moest gaan kosten..quote:Op maandag 17 mei 2010 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het beste kun je even op zaterdag ochtend (=klustime !) langs een autospuiter rijden, en het gewoon vragen.
Het lastige is dat die beste man natuurlijk niet kan zien of de deur gespoten of alleen gepolijst moet worden, daarvoor zal hij de kras écht moeten zien, maar hij kan je natuurlijk wel vertellen wat het kost om een deur te spuiten (al of niet in de butuwuh ).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |