abonnement Unibet Coolblue
pi_81494794


Vorige topics

Go Ahead Eagles
GAE Topic #2: No One Should Go Where Eagles Dare
GAE topic #3 - Rood Geel. De kleuren van juweel.
GAE topic #4 - Rood Geel. De kleuren van juweel.
GAE topic #5 - Biet 'm in de rugge!
GAE Topic #6 - Fly like an Eagle!
GAE Topic #7 - Rood Geel is mooier dan Delfsblauw
GAE Topic #8 - Go ahead is niet te kraken
GAE Topic #9 - Aan gelijkspelen doen wij weer wel
GAE Topic #10 Met de scorende broer van Pieter Post
GAE Topic #11 Baas over de bal -> Nog kans op de dubbel !!
GAE Topic #12 Doet Deventer De Dubbel?
GAE Topic #13 Klaar voor de play-offs!


De club

Go Ahead in Deventer is een club die in het hele land tot de verbeelding spreekt. Het technisch verzorgde voetbal, het stadion met de authentieke voetbalsfeer en de rijke historie zorgen ervoor dat de club net even iets meer uitstraling heeft dan de gemiddelde club in de Jupiler League. De Eagles (Vanaf 1 juli 1971, met dank aan trainer Barry Hughes) spelen al weer sinds 1996 op het een na hoogste niveau in Nederland, maar bezetten desondanks de zestiende plaats op de ranglijst aller tijden van de eredivisie. In 1917, 1922, 1930 en 1933 kwam de kampioen van Nederland zelfs uit Deventer! Ook Europese wedstrijden zijn geen onbekend fenomeen voor de Deventer trots, al zal de huidige selectie er weinig van weten. In 1965 werd een tweetal wedstrijden tegen Celtic gespeeld in het toernooi om de Europa Cup II.

Beroemde spelers en trainers als Bert van Marwijk, Dick Schneider, René Eijkelkamp, Michel Boerebach, Marc Overmars, Harry Decheiver, Robert Maaskant, Henk ten Cate, Cees van Kooten en Paul Bosvelt zijn het levende bewijs van het bestaansrecht van Go Ahead Eagles.

Competitie 2009/2010

In het seizoen 2009/2010 wordt voor het eerst in jaren weer eens echt goed gepresteerd. Met verzorgd voetbal worden de gehele eerste seizoenshelft veel punten gehaald. De eerste periode wordt weggekaapt voor de neus van onze vrienden van Cambuur en De Graafschap en tijdens de Kerstdagen vindt trainer Andries Ulderink zijn ploeg terug op de derde plaats op de ranglijst, zeer kort achter eerdergenoemde twee clubs.

GAE eindigt het seizoen als 5e en mag deelnemen aan het toetje.



In de play-offs voor promotie naar de eredivisie wordt Cambuur over twee wedstrijden uitgeschakeld. In Deventer wordt met 2-0 gewonnen en in Leeuwarden komt Cambuur niet verder dan 1-0.

In de finale komt Willem II eerst op bezoek in Deventer. Het lijkt 0-0 te blijven in een eenzijdige wedstrijd tot Koen van der Biezen in de 93e minuut de late 1-0 laat aantekenen.

De wedstrijd waarin het moet gebeuren wordt op zondag 16 mei in Tilburg met 3-0 verloren, waardoor promotie wordt misgelopen.





KNVB Beker 2009/2010

In het nationale bekertoernooi worden Rijnsburgse Boys en Emmen na verlenging verslagen. In de achtste finale wint de Deventer trots verrassend bij Heracles Almelo. Door de 0-2 overwinning in het verre en koude oosten reikt men tot de kwartfinale.




In die kwartfinale wacht de uitwedstrijd bij NAC Breda. Nieuwe aankoop Donny de Groot is meteen heel belangrijk, maakt twee goals en schiet Go Ahead naar de halve finale.





Op 25 maart komt Ajax op bezoek in Deventer om te strijden voor een plaats in de bekerfinale. In een uitverkocht stadion verliezen de adelaars na een goede eerste helft waarin goede kansen worden gemist uiteindelijk met 0-6.

Selectie 2009/2010:



Harry Decheiver





Voor Harry Decheiver nog iets meer aandacht. Deze Deventer jongen was sierlijk en zeer talentvol. Hij speelde voor Go Ahead terwijl hij op dat moment al op een hoger niveau had kunnen acteren. Uiteindelijk trok hij ook naar het buitenland om bij Freiburg en Dortmund te laten zien hoe goed hij kon voetballen. Met Borussia won hij zelfs nog de wereldbeker. In onderstaand YouTube-filmpje zie je hoe hij zijn stempel op een wedstrijd kon drukken.



Links

http://www.ga-eagles.nl - Officiële website Go Ahead Eagles
http://www.jupilerleague.nl - Officiële website Jupiler League.
http://www.kowet.nl - Supporterssite
http://www.sv-gae.nl/ - Supportersvereniging GAE
http://gae.web-log.nl/ - De beruchte Bozen van het Oosten
http://trotsaandeijssel.nl/ - Trots aan de IJssel

GAE supporters op FOK!
Xurk
mattttPUNTnl
Silver_Shark
Blinker
-Vaduz-
jaspah
NelsonWandelaar
Kluupkluup
Erasmusch
Freshthinking
Sassie
Martijn_fijn
Messenga
Sjander
GeneraalUli
eagle75
HumbertoT
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_81494845
Nieuw is niet altijd beter.
  Forum Admin zondag 16 mei 2010 @ 17:10:28 #3
35723 crew  GGMM
pi_81494863
Is misschien maar beter ook, zo goed zijn jullie niet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_81494878
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:10 schreef GGMM het volgende:
Is misschien maar beter ook, zo goed zijn jullie niet.
Realisme graag morgen pas weer
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_81494911
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

*Kijkt naar signature* pssst god bestaat niet.
  Forum Admin zondag 16 mei 2010 @ 17:12:32 #6
35723 crew  GGMM
pi_81494949
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Realisme graag morgen pas weer
Haha, sorry.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:17:49 #7
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81495181
Bedankt Hans.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:20:00 #8
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_81495282
Kunnen jullie mij even bij Go Ahead supporters zetten in de OP?

¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  zondag 16 mei 2010 @ 17:21:26 #9
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_81495340
Vet balen. Ik zie het volgend seizoen nog niet gebeuren. Het was een mooi seizoen, maar wat overblijft is toch een smaak van 'net niet'. En de plaats op de ranglijst lijkt helemaal niet op 'net niet'.
pi_81495726
Jammer, ik had het jullie meer gegund dan Willem II.
pi_81495835
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:11 schreef Ebbao het volgende:

[..]

*Kijkt naar signature* pssst god bestaat niet.
Kan best. Jezus wel.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_81496169
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:20 schreef Ensaf het volgende:
Kunnen jullie mij even bij Go Ahead supporters zetten in de OP?

Daarvoor volstaat een paar topics gezellig meeposten
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_81496302
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:21 schreef Dixidito het volgende:
Vet balen. Ik zie het volgend seizoen nog niet gebeuren. Het was een mooi seizoen, maar wat overblijft is toch een smaak van 'net niet'.
Het herhalen van zoiets is idd geen koud kunstje. Het zal vooral af gaan hangen van wat er aan spelers vertrekt en wat er voor in de plaats komt. Ik denk dat we iig Pasveer echt gaan missen, tenzij de club echt een goede vervanger weet te scouten.
Iig komend jaar dé kans voor de club en Ulderink om de waarde van het beleid en de visie voor de langere termijn te bewijzen. Zit er komend jaar ook nog een stijgende lijn in het niveau van het spel en de selectie of zwabbert het op en neer.

En ja jammer dat we verloren hebben, maar gezien de hele wedstrijd was dat niet onterecht. En eigenlijk heb ik ook het idee dat de ploeg nog wel een klein stapje moet maken voordat het écht eredivisiewaardig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sassie op 16-05-2010 18:33:54 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 17:47:49 #14
191712 Kingside
Draak van een wedstrijd
pi_81496378
Jammer jongens, volgend jaar beter. Jullie support was in ieder geval zeker netjes.
  zondag 16 mei 2010 @ 17:52:38 #15
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_81496583
Jammer Eagles. Had het jullie graag gegund.
Nu volgend jaar voor de titel gaan & alsnog promoveren.
kloep kloep
pi_81497531
Klote wedstrijd zeg.
Als Pasveer er niet had gestaan was het heel wat meer geworden dan 3-0
  zondag 16 mei 2010 @ 20:45:47 #17
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_81505216
Pff, zo ontzettend jammer Maar ze zaten er inderdaad de hele wedstrijd niet echt lekker in. Wel nog vrij vaak voor de goal gekomen, maar steeds weer door slordigheid leverden de kansjes niets op. Als ik de wedstrijd van vandaag zo zag [tegen een voor de laatste strohalm vechtende Willem II, dat wel], dan zouden ze volgend seizoen ook niet veel kans hebben gemaakt in de Eredivisie. Maar toch, het was zo gaaf geweest om ein-de-lijk weer eens op het hoogste niveau te spelen na al die jaren.

Ik ben heel benieuwd hoe het volgend jaar gaat, inderdaad zonder Pasveer, en kijken of ze het niveau vast kunnen houden

P.S. Wat een ontzettende klote-goals van Willem II in de verlenging zeg, al helemaal die laatste... ik heb gewoon tien seconden lang [volgens mij] zitten roepen: "SCHOP DIE BAL NOU WEG"
pi_81508709
tvptje............................
  zondag 16 mei 2010 @ 22:14:09 #19
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_81512154
Jammer jongens, volgend jaar wél! Mooie OP
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_81515508
tot volgend seizoen en voor EAGLES_DEVENTER hoogmoed komt voor de val
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:23:39 #21
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_81516393


Alsnog kunnen wij terugkijken op een geweldig seizoen.
Mooi voetbal gezien, weliswaar beetje pech gehad met de blessures, maar daar tegenover stond wel het fantastische bekeravontuur. Dat kunnen weinig Jupiler League clubs navertellen.

Misschien was het ook wel te vroeg, we zullen zien wat het volgende seizoen brengt.

Eén ding is zeker, Eagles staat weer op de kaart
pi_81522767
Het was toch een fantastische middag gisteren, 700 man in het uivak, 7000 man in de Adelaarshorst. Helaas is het ons niet gelukt, weer een jaar Jupiler League, vreselijk maar waar. De 'huldiging' van de spelers gisteravond was mooi, ondanks de mineur was er toch nog een klein, bescheiden feestje op het veld. Mooi, Eagles leeft!

Maar wat rest:

Ga je mee naar Velzen Zuid?
Mee naar Velzen Zuid?
Mee naar Velzen Zuid?
Want we gaan naar Telstar-uit!

pi_81523539
TVP
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  maandag 17 mei 2010 @ 10:35:45 #24
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_81525642
[Upd] Acute financiële problemen voor Willem II

Het zou toch zo mooi zijn als ze ineens de wedstrijd van gisteren zouden omzetten in een reglementaire 0-3 overwinning voor GAE... ja, ijdele hoop. Maar dromen is mooi
pi_81525849
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:35 schreef Xurk het volgende:
[Upd] Acute financiële problemen voor Willem II

Het zou toch zo mooi zijn als ze ineens de wedstrijd van gisteren zouden omzetten in een reglementaire 0-3 overwinning voor GAE... ja, ijdele hoop. Maar dromen is mooi
Denk eerder dat als dit mocht gebeuren, de KNVB wel de #2 laat promoveren
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')