abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:53:08 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83736299
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vrouwen moeten een hoofddoek op het vliegveld waar je toch bijna 3 uur moet blijven. Als dat een paar honderd euro scheelt, doe jij dan niet voor die paar uurtjes een doekje om je hoofd (die overigens verstrekt worden in de vilegtuigen zelf)?
Ik zal nooit iemand aan te raden te boeken met Mahan air. Naast dat ik dat een volledig verkeerde besparing vindt van 100-200 euro gezien de vliegtuigen onderhoudstechnisch niet op hetzelfde nivo zitten als vliegtuigen van andere maatschappijen.

Daarnaast met de huidige politiek kan het zo maar zijn dat Mahan air op een zwarte lijst komt, opeens niet meer mag tanken in enkele Europese landen, of welke andere beperking ook, en dan sta je daar wel mooi in Bangkok.

Daarnaast moet je je afvragen of je wilt vliegen met een vliegtuig uit een land welke een dusdanig bewind heeft die ook bezoekers geen vrije uiting van kleding of geloof wil toestaan.
En ik weet dat de bewoners opzich wel vriendelijk en vooruitstrevend zijn, tot de tijd dat dit nog niet in het politiek beleid te zien is, kan ik niet een dergelijk bewind negeren en geld aan een dergelijk land geen door middel van het kopen van een vliegticket.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_83745760
Mahan Air mag net als Iran Air ook geen (reserve)vliegtuigonderdelen kopen. Met via-via constructies komen ze er nog wel aan, maar of je daar zo blij mee moet zijn Een Engels geregistreerd bedrijf is al op het matje geroepen voor het uberhaupt leveren van vliegtuigen aan Mahan Air.
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:56:33 #253
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83754479
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door UIO_AMS op 07-07-2010 11:07:23 (gebruikelijke riedeltje) ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 11:00:45 #254
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_83756351
Kunnen we het vanaf nu weer gewoon over Thailand hebben? Dat in plaats van het misnoegen van sommigen onder jullie hier over de moslimwereld uitgebreid te bespreken. Of het wel en wee van de Iranese luchtvaartmaatschappijen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_83757706
2 Augustus is het zover eerst de groepsrondreis en daarna nog een paar daagjes chillen in Cha-am
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:01:36 #256
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83763494
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Kunnen we het vanaf nu weer gewoon over Thailand hebben? Dat in plaats van het misnoegen van sommigen onder jullie hier over de moslimwereld uitgebreid te bespreken. Of het wel en wee van de Iranese luchtvaartmaatschappijen.
Bedankt voor de -edit-

Het was dus niet het uiten van misnoegen naar de moslimwereld doch een reden waarom ik op een trip naar THAILAND nooit een tussestop in Teheran zou (willen) maken. Je leest dus slecht, en anders wel heel selectief gezien de voorgaande berichten over hetzelfde onderwerp die je wel laat staan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 17:55:24 #257
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_83772570
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:01 schreef buzz1291 het volgende:
Bedankt voor de -edit-

Het was dus niet het uiten van misnoegen naar de moslimwereld doch een reden waarom ik op een trip naar THAILAND nooit een tussestop in Teheran zou (willen) maken. Je leest dus slecht, en anders wel heel selectief gezien de voorgaande berichten over hetzelfde onderwerp die je wel laat staan.


Nee, ik lees prima. De voorgaande berichten zijn niet doorspekt met termen als 'achterlijke cultuur'. En als je voortaan opmerkingen hebt over moderaties dan plaats je die in ons speciaal daarvoor bedoelde FB-topic en ga je niet daarover off topic in enig ander discussietopic.

Eventuele reacties op deze post horen daar ook thuis. Mocht je toch hier verder gaan, verwacht dan maar dat ik niet inhoudelijk reageer en wel de delete-knop gebruik.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_83786363
Ik heb ook weer geboekt, schappelijke prijs voor een directe vlucht en geen gezeik met stafftravel

Het vliegen heb ik nu wel gezien, wat is een leuke bestemming binnen een straal van 4 uur rijden vanuit BKK?

Laat de Baht nu maar weer verzwakken
pi_83801602
Wat is een beetje schappelijk om mee te nemen aan cash voor de eerste paar dagen (we doen een groepsrondreis waarin bijna alles al is geregeld verder..)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:09:32 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83803405
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is een beetje schappelijk om mee te nemen aan cash voor de eerste paar dagen (we doen een groepsrondreis waarin bijna alles al is geregeld verder..)
Als je cash in euro's bedoeld, 100-200 euro moet genoeg zijn, en eingelijk alleen maar te gebruiken voor emergency.

In Thailand kan je prima pinnen, en hoewel daar 150 THB per transactie wordt gevraagd is dat altijd veiliger dan met pakken cash op zak lopen. (Ik betaal met mijn NL pas nooit voor het gebruik van de ATM, er zijn enkele automaten waar je wel gratis kan pinnen, maar die automaten kom je alleen tegen in shopping malls als in Tesco Lotus en zijn niet altijd vol).

Wat je in ieder geval niet moet doen is hier in Nederland cash euro wisselen voor Thaise Baht, en ook op het vliegveld in Bangkok kan je beter een zo klein mogelijk bedrag doen, het scheelt vaak 1 THB per euro, en met de huidige wisselkoers doet dat steeds meer pijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:48:51 #261
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83805112
Deze ATM berekent geen kosten:

http://www.aeonthailand.com/lang/en/menu/AEON_ATM

En ook met een groepsreis blijven je uitgaven niet aleen beperkt tot emergencies lijkt me zo. 100-200 euro ofwel 4000 tot 8000 Baht lijkt me redelijk weinig als je ook nog wel eens van een versnapering wilt genieten of een Thaise massage om maar een dwarsstraat te noemen. Ik neem aan dat de reis wat langer duurt dan een week.

Maar goed waar hebben we het over? éénmaal 150 Bt betalen om max 20000Bt te pinnen. Ik zou zeggen gewoon op Survarnabhumi na de douane rechts uit de flank en dan zie je wel rechts ergens een ATM en als je die mist, loop je aan het einde van de terminal zo tegen 2 ATM's aan. Kan niet missen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:10:40 #262
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83806051
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Deze ATM berekent geen kosten:

http://www.aeonthailand.com/lang/en/menu/AEON_ATM

En ook met een groepsreis blijven je uitgaven niet aleen beperkt tot emergencies lijkt me zo. 100-200 euro ofwel 4000 tot 8000 Baht lijkt me redelijk weinig als je ook nog wel eens van een versnapering wilt genieten of een Thaise massage om maar een dwarsstraat te noemen. Ik neem aan dat de reis wat langer duurt dan een week.

Maar goed waar hebben we het over? éénmaal 150 Bt betalen om max 20000Bt te pinnen. Ik zou zeggen gewoon op Survarnabhumi na de douane rechts uit de flank en dan zie je wel rechts ergens een ATM en als je die mist, loop je aan het einde van de terminal zo tegen 2 ATM's aan. Kan niet missen.
Je moet dan ook geen euro's meenemen om om te wisselen, daarvoor gebruik je je pinpas, 100-200 euro back up geld moet voldoende zijn, als je daarnaast een pinpas (en credit card) hebt kom je prima verder.

En inderdaad, een groepsreis heeft ook vaak een paar dagen en in ieder geval avonden dat je niet met de groep optrekt, als je dan alleen in je hotel verblijft hoef je niet zoveel uit te geven, maar als je wat gaat ondernemen zal dit wel het geval zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_83808680
Ik ben wel van plan om vanuit NL alvast THB mee te nemen eigenlijk. Voor mijn gevoel vind ik dat gewoon prettiger. Een paar honderd euro aan THB lijkt me voldoende voor de eerste dagen (al beginnen we wel in Bangkok). Ik weet ook echt niet hoe het uitgavepatroon zal zijn, dat merken we wel binnen enkele dagen. Daarnaast hebben we idd onze pinpassen en creditcards bij de hand indien nodig. Ik ga vandeweek denk ik gewoon vast wat THB bestellen bij de bank.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_83809308
Kan dat, THB bij de bank halen? Ik dacht namelijk dat je de THB niet mag "importeren/exporteren".
  donderdag 8 juli 2010 @ 15:47:23 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83810145
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben wel van plan om vanuit NL alvast THB mee te nemen eigenlijk. Voor mijn gevoel vind ik dat gewoon prettiger. Een paar honderd euro aan THB lijkt me voldoende voor de eerste dagen (al beginnen we wel in Bangkok). Ik weet ook echt niet hoe het uitgavepatroon zal zijn, dat merken we wel binnen enkele dagen. Daarnaast hebben we idd onze pinpassen en creditcards bij de hand indien nodig. Ik ga vandeweek denk ik gewoon vast wat THB bestellen bij de bank.
Dan betaal je de GWK-Travelex omwisselkoers, en naast deze schandalige koers ook nog eens transactiekosten.
Ik begrijp opzich de gedachte wel van lokale valuta al op zak willen hebben, maar in Thailand, als je uit het vliegtuig stapt struikel je al over de wisselkantoren die geen commissie vragen, daarnaast bij de bagageband struikel je over dezelfde wisselkantoren, en vervolgens na de douane struikel je nogmaals over de wisselkantoren, om vervolgens na het komen in het publieke gedeelte je nogmaals over de wisselkantoren struikelt....

Maar goed, doe wat je niet laten kunt, bedenk wel, volgens de huidige GWK Travelex koers krijg je voor 100 euro 3495 THB, + 3,25 transactiekosten (En de GWK-Travelex koers is de koers die de mainstream banken in Nederland, (Rabobank, ABN AMRO / FORTIS en SNS ook hanteren aangezien zij via deze partij de vreemde valuta opkopen en verkopen).
Bij een wisselkantoro van de bangkokbank (of welke bank dan ook) op de airport krijg je op dit moment 4052 THB voor dezelfde euro en betaal je geen transactiekosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_83810584
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dan betaal je de GWK-Travelex omwisselkoers, en naast deze schandalige koers ook nog eens transactiekosten.
Ik begrijp opzich de gedachte wel van lokale valuta al op zak willen hebben, maar in Thailand, als je uit het vliegtuig stapt struikel je al over de wisselkantoren die geen commissie vragen, daarnaast bij de bagageband struikel je over dezelfde wisselkantoren, en vervolgens na de douane struikel je nogmaals over de wisselkantoren, om vervolgens na het komen in het publieke gedeelte je nogmaals over de wisselkantoren struikelt....

Maar goed, doe wat je niet laten kunt, bedenk wel, volgens de huidige GWK Travelex koers krijg je voor 100 euro 3495 THB, + 3,25 transactiekosten (En de GWK-Travelex koers is de koers die de mainstream banken in Nederland, (Rabobank, ABN AMRO / FORTIS en SNS ook hanteren aangezien zij via deze partij de vreemde valuta opkopen en verkopen).
Bij een wisselkantoro van de bangkokbank (of welke bank dan ook) op de airport krijg je op dit moment 4052 THB voor dezelfde euro en betaal je geen transactiekosten.
Idd, ik neem altijd voor de zekerheid wel wat cash euro's mee, voor het geval er een pin storing oid id in Bangkok.
maar het eeerste wat ik doe is in de vlieghal wat Bath's pinnen, en dan de taxi pakken, thais geld meenemen van hier is absoluut niet nodig
pi_83812738
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben wel van plan om vanuit NL alvast THB mee te nemen eigenlijk. Voor mijn gevoel vind ik dat gewoon prettiger. Een paar honderd euro aan THB lijkt me voldoende voor de eerste dagen (al beginnen we wel in Bangkok). Ik weet ook echt niet hoe het uitgavepatroon zal zijn, dat merken we wel binnen enkele dagen. Daarnaast hebben we idd onze pinpassen en creditcards bij de hand indien nodig. Ik ga vandeweek denk ik gewoon vast wat THB bestellen bij de bank.
Is echt onnodig.
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:25 schreef Bowny het volgende:
Kan dat, THB bij de bank halen? Ik dacht namelijk dat je de THB niet mag "importeren/exporteren".
Jawel, dat kan gewoon.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:26:07 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83819922
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:59 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Idd, ik neem altijd voor de zekerheid wel wat cash euro's mee, voor het geval er een pin storing oid id in Bangkok.
maar het eeerste wat ik doe is in de vlieghal wat Bath's pinnen, en dan de taxi pakken, thais geld meenemen van hier is absoluut niet nodig
Tussen het pinnen van die Bahts en het nemen van een taxi is het wel verstandig om één van die 1000 Baht flappen te wisselen ( door bv een flesje water te kopen in de supermarkt daar vlakbij) want die taxi chauffeurs willen nog wel eens "moeilijk" kunnen wisselen. En als je de expressway neemt, moet je ook nog de tol van 25 + 40??? Bt betalen. Het is maar dat je het weet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_83820070
Hmm.. dat is toch wel een behoorlijk verschil ja. We hebben als we landen een privéchauffeur naar ons hotel in centrum Bangkok (al betaald) dus in principe is het wel het overwegen waard om op het vliegveld even wat THB te halen. Thanks voor jullie tips.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 9 juli 2010 @ 19:50:46 #270
6941 APK
Factual, I think.
pi_83861136
Zojuist weer geboekt, 7 december tot 6 januari.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_83874617
Ik neem een creditcard mee en pin daar ook nog wel wat losgeld. Ik ga niet hele voorraden aan cash op zak dragen iig. Nu nog een goede backpack voor weinig geld zoeken binnen 2 week,
pi_83884061
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tussen het pinnen van die Bahts en het nemen van een taxi is het wel verstandig om één van die 1000 Baht flappen te wisselen ( door bv een flesje water te kopen in de supermarkt daar vlakbij) want die taxi chauffeurs willen nog wel eens "moeilijk" kunnen wisselen. En als je de expressway neemt, moet je ook nog de tol van 25 + 40??? Bt betalen. Het is maar dat je het weet.
Betalen met 1000 baht is vrijwel onmogelijk in taxi's. Ik heb vaak al moeite met 500 baht.
  zondag 11 juli 2010 @ 18:57:05 #273
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_83925661
Ik ga 1 augustus met Mahan Air naar Bangkok echter hebben we een tussenlanding in Iran.

Ik heb op internet gelezen dat in Teheran een hoofddoek gedragen moet worden, maar moeten ook de benen bedekt worden of kan ze gewoon met de benen bloot het vliegveld betreden ?

Wie o wie weet dit ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 11 juli 2010 @ 19:00:11 #274
6941 APK
Factual, I think.
pi_83925761
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:57 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga 1 augustus met Mahan Air naar Bangkok echter hebben we een tussenlanding in Iran.

Ik heb op internet gelezen dat in Teheran een hoofddoek gedragen moet worden, maar moeten ook de benen bedekt worden of kan ze gewoon met de benen bloot het vliegveld betreden ?

Wie o wie weet dit ?
Lekker belangrijk.
Laat haar gewoon een broek aantrekken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 12 juli 2010 @ 15:12:49 #275
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_83959188
We vertrekken komende vrijdag naar Bangkok; daar willen we eerst 2-3 dagen relaxen en ter plekke zien we wel hoe we verder gaan reizen.

Even wat vragen: wat kost de taxi van het vliegveld naar Khao San Road?

Weet iemand nog een leuk hotel in de buurt van Khao San Road? Ik kwam deze net tegen 20,- per nacht: http://inn.khaosanpalace.com. Ziet er wel okay uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')